Forum Ford Club Polska

Sprawdzanie Numeru VIN





Wróć   Forum Ford Club Polska > Forum Ogólne > Ford Garage > Kupujemy auto

Komunikaty

Dołącz teraz!
Zapraszamy do rejestracji!
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum!


Odpowiedz
 
Narzędzia wątku Przeszukaj ten temat
Stary 11-03-2005, 15:52   #1
cubasa
ford::beginner
 
Zarejestrowany: 04-03-2005
Postów: 19
Domyślnie Mondeo tddi a golf IV TDI

obecnie jężdzę golfem IV TDI 110 km (własność rodziców) . mamy zamiar zmienić samochód na 4 letniego forda mondeo tddi 115 km i zastanawiam się czy jest jakaś różnica w dynamice tych samochodów bo z danych katalogowych wynika że chyba nie? czy to prawda że ford ma takie dobre zawieszenie?

cubasa jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 11-03-2005, 16:13   #2
alek
ford::beginner
 
Zarejestrowany: 09-12-2004
Skąd: Gdynia
Postów: 26
Domyślnie

Fordem jeżdżę juz 5 lat. Poprzednmi iaj i obecny warunki trakcyjne ma wyśmienite.
Fordy podobnie jak i niemieckie samochody mają dosyć twarde zawieszenie, ale wpływa to dobrze m. inn. na trzymanie na zakrętach. Niemniej jednak trzeba to twarde zawieszenie lubić.
Ford bardzo dobrze pokonuje zakręty i nie przechyla się na strony. Natomiast przy większych prędkościach jest jakby przyklejony do jezdni.
Reasumując jeżdziłem kilkoma samochodami ale ford warunki trakcji ma najlepsze

pzdr
__________________
Mondeo MK III 2.0 TDCI + PowerBox
CAPTIVA 2,0
alek jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 11-03-2005, 17:48   #3
cubasa
ford::beginner
 
Zarejestrowany: 04-03-2005
Postów: 19
Domyślnie

a co z osiągami? w katalogu są takie same ale czy w jeżdzie daje się odczuć jakąś różnicę?
cubasa jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 11-03-2005, 20:56   #4
Piro
ford::average
 
Zarejestrowany: 31-01-2005
Skąd: Kraków
Postów: 122
Domyślnie

Stawiałbym na Forda. Silnik 2.0 16V z pompą VP44 lub V30PSG5,ma odpowiednio 1850 i 1500 bar ciśnienia wtrysku, jest aluminiowy i dość cichy. 1.9 TDI 110 ma VP37 i 1200 bar, przedpotopową konstrukcję 8V i jest ciężki. Silnik TDDI jest sprawniejszy (wyższe ciśnienie wtrysku, wyższe napełnianie) i pomimo większej masy auta będzie palił podobnie, choć ma 5% większą pojemność od TDI.
Możliwości tuningu 1.9 TDI chipem kończą się na wysokości 135 KM (przyjmujemy że mówimy o aucie a nie zadymiaczu). Możliwości 2.0 TDDI są sporo wyższe, 135 KM da się uzyskać z silnika ze stałą geometrią turbiny (o ile kojarzę to 07.2001 ->) a 145 KM z zmienną (-> 06.2001) - przy czym moment będzie w obu powyżej 330-340 Nm - a w VW ok. 280.
Dynamika TDDI jest naprawdę dobra - oczywiście nie będzie to sprinter na 400 m ale na autostradę i dłuższe trasy to wspaniałe auto. Pamiętaj że jest ono naprawdę bardzo duże w porównaniu do Golfa.
__________________
Alkohol nie rozwiąże Twoich problemów. Ale z drugiej strony - mleko też ich nie rozwiąże
Vtech & Magazyn KMH & tdi.pl - portal o dieslach
Piro jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 12-03-2005, 17:52   #5
cubasa
ford::beginner
 
Zarejestrowany: 04-03-2005
Postów: 19
Domyślnie

w mondeo tddi montują dwie różne pompy? czy ich montaż zależy od daty wyprodukowania samochodu, czy obie to pompy boscha?. a co z tą turbosprężarką o zmiennej geometrii, kiedy ją wprowadzili do tddi( nie wiem czy dobrze zrozumiałem- czy to miało miejsce w VI 2001)?
cubasa jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 13-03-2005, 13:34   #6
Pzy
ford::professional
 
Zarejestrowany: 11-02-2004
Skąd: W-wa
Postów: 1,487
Domyślnie

Cytat:
Napisał Piro
Stawiałbym na Forda. Silnik 2.0 16V z pompą VP44 lub V30PSG5,ma odpowiednio 1850 i 1500 bar ciśnienia wtrysku, jest aluminiowy i dość cichy. 1.9 TDI 110 ma VP37 i 1200 bar, przedpotopową konstrukcję 8V i jest ciężki. Silnik TDDI jest sprawniejszy (wyższe ciśnienie wtrysku, wyższe napełnianie) i pomimo większej masy auta będzie palił podobnie, choć ma 5% większą pojemność od TDI.
Możliwości tuningu 1.9 TDI chipem kończą się na wysokości 135 KM (przyjmujemy że mówimy o aucie a nie zadymiaczu). Możliwości 2.0 TDDI są sporo wyższe, 135 KM da się uzyskać z silnika ze stałą geometrią turbiny (o ile kojarzę to 07.2001 ->) a 145 KM z zmienną (-> 06.2001) - przy czym moment będzie w obu powyżej 330-340 Nm - a w VW ok. 280.
Dynamika TDDI jest naprawdę dobra - oczywiście nie będzie to sprinter na 400 m ale na autostradę i dłuższe trasy to wspaniałe auto. Pamiętaj że jest ono naprawdę bardzo duże w porównaniu do Golfa.
Piro - jesteś chyba jedynym tunerem, z którym miałem styczność, a który jest w stanie przyznać wyższość silnika Forda na silnikiem VAG'a Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
Aż mnie korci, aby wkleić tego linka na forum streetracing'u Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
__________________
Mondeo MkIII 2.0 TDDi sedan Ghia
...
moja przygoda z Fordem już się skończyła...
jednak miło wspominam wspólne chwile z moim Mondkiem
i 120.000 km, które wspólnie przemierzyliśmy...
Pzy jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 19-03-2007, 11:21   #7
szatanek
ford::average
 
Zarejestrowany: 18-03-2007
Skąd: Lublin
Model: Mondeo pierwsze po lifcie
Silnik: stary kibel 1,8 TD
Rocznik: 1997
Postów: 164
Domyślnie

Kolego jak koncern VAG montował pierwsze seryjne diesle w wtryskiem bezpośrednim to fordowi nawet sie nie sniło ze kiedyś w jego ofercie będą diesle z bezpośrednim wtryskiem i nie dotyczy to tylko forda bo i mercedes i BMW nadal upierały sie przy budowaniu diesli w wtryskiem pośrednim. Zgadza sie ze postęp podzedł do przodu inne koncerny powoli musiały sie przestawiac na wtrysk. bezp. bo m.in. ostre wymogi ochrony środowiska na nich to wymusiły, ale po drugie zobaczyły ze silniki z wtr. bezp. zaczęły prezentować osiągi dostępne do tej pory tylko dla silników beznynowych. Silnik TDI na pompie zgadza sie jest juz leciwy, dzisiaj jego konstrukcja nie jest najnowasza ale nie znam rónie żywotnego, trwałego i dynamicznego diesla tej generacji, tu wielki ukłon dla inzynierów VAG, a porównywanie silników Forda do Vag jest duzym nietaktem i nieporozumieniem.
szatanek jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 19-03-2007, 11:54   #8
spanker
ford::beginner
 
Zarejestrowany: 17-01-2005
Model: cmax
Silnik: 1.8d
Rocznik: 2007
Postów: 47
Domyślnie

witam, ja rowniez mam golfa 4 tdi, tylko 90km i tez chce kupic mondeo od 2002, ale po tym co przeczytalem na tym i innych forach na temat awaryjnosci tych silnikow, dalem sobie spokoj, praktycznie kazdy uzytkownik mondeo mk3 z dieslem, ktorego pytalem o awaryjnosc mowil o wymianie wtryskiwaczy czy pomy wtryskowej kola 2masowego po jakims smiesznym przebiegu itp. konstrukcja 1.9 od volkswagena to najbardziej udany silnik wysokoprezny na swiecie, mowie tu o ogolnej trwalosci, nie o osiagach. ja terazszukam mondeo mk3 ale benzyna plus gaz najlpiej motor 2.0 145koni, ogolnie z tego co wiem to wiele nowoczesnych diesli ma problem z wtryskiwaczami itd, ale ford szczegolnie 2.0 tdci zakrawa na absurd swoja awaryjnoscia.
spanker jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 19-03-2007, 12:53   #9
asgard
ford::average
 
Zarejestrowany: 11-03-2007
Skąd: Słupsk
Model: Galaxy mk3
Silnik: 2.0 TDCI DW10C
Rocznik: 2011
Postów: 65
Domyślnie

przepraszam ze sie wtrace w rozmowe ale jak komus nie podoba sie awaryjnosc forda i jakie kolwiek sluchy na temat awaryjnosci TDCI czy TDDI to niech se kupi merolka z dieslem a nie meczy temat forda..a jak chce naprawde miec juz diesla niech sprawi sobie skode fabie lub oktawie z silnikiem SDI ...bo naprawde sa dobre te silniki i jezdzilem skodami ..Ja sam posiadam mondeo MKII z 97 w dieslu i nie powiem jak narazie ma przejechane 205 tys i idzie jak przecinak ..a co do pomp wtryskowych mam lukasa najgorsza pompe jaka moze byc ale swoje zadanie wykonuje ...Wazne dla mnie bynajmniej jest ze malo pali i komford jazdy ...od momentu jego kupna zrobilem juz nim 10tys kilometrow i niemmoge powiedziec, nic nawet ze ma silnik z za czasow gierkowskich budowany ..
__________________
Van Załatwia WSZYSTKO
asgard jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 19-03-2007, 14:15   #10
Darass
ford::average
 
Zarejestrowany: 28-09-2006
Model: MK[4]
Silnik: TDCI
Rocznik: 2008
Postów: 174
Domyślnie

Dużo było o awaryjności, ale bez przesady problemy z wtryskiem najczęściej dotyczyły TDCI nie zaś jak autor wątku zaznaczył TDDI. Ja na swoim mam przejechane prawie 300 000 i wszystko sprawnie działa. Natomiast porównanie Mondeo i Octawi to nieporozumienie. Dlaczego chcecie odebrać koledze radość z jazdy Mk III w dieslu. Kolego proponyje byś brał pod uwagę komentarze tych, którzy tym samochodem jeżdzą a nie tylko o nim czytali.
__________________
Darass
Darass jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Odpowiedz


Narzędzia wątku Przeszukaj ten temat
Przeszukaj ten temat:

Zaawansowane wyszukiwanie

Zasady postowania
Nie możesz zakładać nowych tematów
Nie możesz pisać wiadomości
Nie możesz dodawać załączników
Nie możesz edytować swoich postów

BB Code jest Włączony
EmotikonyWłączony
[IMG] kod jest Włączony
HTML kod jest Wyłączony

Skocz do forum


Czasy w strefie GMT +1. Teraz jest 09:02.


User Alert System provided by Advanced User Tagging (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2024 DragonByte Technologies Ltd.