![]() |
|
Dołącz teraz!
|
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum! |
![]() |
|
Narzędzia wątku | Przeszukaj ten temat |
![]() |
#1 |
ford::average
![]() Zarejestrowany: 19-08-2008
Skąd: Kuj. - Pom.
Model: Focus
Silnik: 1,8
Rocznik: 2000
Postów: 115
|
![]()
Witam.
Jako nowy członek forum (progres :fcp22 ) i dumny posiadacz focus-a 1.8 diesla rocz. 2000 mam na starcie pytanie dotyczące podłączenia okablowania. Otóż niecały miesiąc temu był wymieniany pasek rozrządu + napinacz i filtr paliwa a po wymianie wszystko było ok (3 tyś juz przejechane), jednak podczas przypadkowej prezentacji silnika qumplowi natknęliśmy się na przerwane przewody które przy kupnie samochodu były co prawda mocno napięte jednak podłączone. Do zakładu który wymieniał pasek i filtr nie mam po co przyjeżdżać z reklamacją bo nie mam szans aby udowodnić iż szkoda wniknęła z ich winy. Czy ktoś mógłby wspomóc dobrą radą i wyjaśnić w jakiej kolejności podłączyć przerwane przewody? Niestety nie mam pojęcia do czego podłączony jest dany przewód i gdyby nie ten fakt to problem prawdopodobnie rozwiązałbym samodzielnie. Przepraszam jeżeli post znajduje się w nie odpowiednim dziale lub sprawa w nim zawarta miała rozwiązanie w innym poscie :fcp19 Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
ford::advanced
![]() Zarejestrowany: 10-02-2008
Skąd: Wrocław
Model: Focus Mk2
Silnik: TDCi 85kW
Rocznik: 2007
Postów: 242
|
![]()
Czesc,
Ta czesc do ktorej kabelki byly podlaczone to o ile sie nie myle (a jesli tak to prosze mnie kopnac w 4 litery) zawor EGR, tudzien inaczej zwany - recyrkulacji spalin. Kabelki pewnie byly odciete wczesniej i i tylko przyklejone do kostki jakims klejem-czarownikiem zeby bylo cacy. Sprzedawcy robia tego typu 'zabiegi', poniewaz po odcieciu EGR zamochod mniej kopci i dla potencjalnego kupujacego wydaje sie 'zdrowszy'. Krotko o funkcji jaka 'to cos' pelni : EGR sluzy do ponownego podawania spalin do komory spalania wraz z mieszanka paliwowo-tlenowa ze wzgledow w zasadzie praktycznie czysto ekologicznych. Takie podanie spalin powoduje zmniejszenie objetosci tlenu, a to ciagnie za soba nizsza temperature spalania mieszanki (w nizszej temp. powstaje mniej szkodliwych tlenkow azotu) oraz niepelne spalenie, ktore powoduje wlasnie kopcenie. Odciety zawor = mniejsze kopcenie i spalanie, wyzsza temperatura. Pomimo zalet jakie moga plynac z odcietego zaworu zaleca sie raczej jego zaślepienie niz odcinanie przewodow (mnostwo postow na forum, poszukaj). Ja osobiscie uznaje, ze wyzsza temperatura spalania moze powodowac szybsze zuzywanie sie silnika, wiec niech sobie bedzie wszystko po bożemu podlaczone jak przykazal producent. Najwyzej bedzie palil ciut wiecej i kopcil, ale ostatecznie ja sam za soba nie jade wiec mi to nie przeszkadza Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. A czasem fajnie zrobic wieeelka chmure z tylu :fcp26 :fcp27
__________________
Focus Pokus ![]() Był : Focus Mk1 1.8 TDCi 100PS Był : Focus Mk2 1.8 TDCi 115PS |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Postów: n/a
|
![]()
kabelki masz ładnie uciete, wiec nie bedzie problemu. masz dwa wolne miejsca we wtyczce, wydłub te dwie czerwone zaslepki (sa z bardzo miekkiego silikonu) i tam powinny byc kawałki-resztki odcietych przewodów. po kolorze dojdziesz, gdzie który ma byc.
|
![]() |
![]() |
#4 |
ford::average
![]() Zarejestrowany: 19-08-2008
Skąd: Kuj. - Pom.
Model: Focus
Silnik: 1,8
Rocznik: 2000
Postów: 115
|
![]()
Thx za szybką pomoc :fcp23
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
ford::advanced
![]() Imię: Jarek
Zarejestrowany: 04-07-2008
Skąd: Kraków
Model: Mondeo
Silnik: 2.2 tdci
Rocznik: 2012
Postów: 392
|
![]()
Jakby sie okazało że nic w tej wtyczce nie ma daj znać poszukam schematu tej wtyczki
__________________
Jarek_Onet |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
ford::professional
![]() Zarejestrowany: 03-10-2007
Skąd: Kraków
Model: Jeep Grand Cherokee
Silnik: 4.0 I6
Rocznik: 1994
Postów: 1,390
|
![]()
A co tam Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
Kiedyś, co prawda na innym forum, napisałem FAQ. A jako, że mój własny, to wkleję tutaj: Rzeczona wiązka jest w tak głupim miejscu, że kabelki od drgań i temperatury urywają się same idealnie przy samej kostce. Wiem to stąd, że nie kupiłem auta od handlarza a kabelki któregoś dnia były i nagle ich nie było za dwa dni. Naprawa za pomocą taśmy izolacyjnej pomaga na kilka dni, ponieważ temperatura panująca w komorze silnika i wspomniane drgania powodują odklejenie się izolacji, rozgrzanie taśmy i kleju i ponowne oderwanie kabelków. Sposób, o którym piszę załatwia problem na stałe (chyba Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. ) Teraz po roku mogę powiedzieć, że załatwia Oczywiście można tę wiązkę olać, bo samochód jeździ. Ale lepiej chyba zaślepić EGR niż jeździć z urwanymi przewodami... Coby komputer się z EGRem widział i nie robił głupot. Do generalnej naprawy potrzebujemy: 1.Lutownicę 2.Rurki termokurczliwe o różnych średnicach (do kupienia w sklepach elektrycznych za kilka złotych polskich) 3.Nożyk/nożyczki do cięcia kabelków, ściągania izolacji, przycinania rurek 4.Zapalniczkę 5.Jakiś drobny śrubokręcik/pincetę do rozebrania kostki 6.Kawałek przewodu elektrycznego (na przykład od zasilania starych głośników komputerowych) 6.Napój uspokajający/sztuka tytoniu 7.Browar Przebieg działania: 1. Urwaną kostkę odczepiamy i bierzemy na warsztat 2. Kostka wygląda jak na zdjęciu (ma jeszcze wewnątrz takie żółte uszczelnienie/zatrzask - na zdjęciu już zdjęty). Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. Interesują nas te metalowe bolce, zaznaczone czerwoną strzałką (jeden z nich zaznaczyłem ale trzeba wyjąć wszystkie trzy). Żeby je wyjąć, trzeba wsadzić śrubokręcik/pincetę w otwór obok (żółta strzałka) do momentu odhaczenia zatrzasku. Następnie drugim "czymś' trzeba wypchnąć bolec w kierunku przewodów - czyli do tyłu kostki. Polecam wypicie napoju uspokajającego albo pójście na fajkę bo robota jest upierdliwa... 3. Rozebrana kostka wygląda tak: Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. To czerwone to uszczelka, nie trzeba jej ruszać Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. 4.Teraz dochodzimy do sedna sprawy. Oto wyjęte "bolce": Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. Na zdjęciu u góry jeszcze jest kawałek urwanego przewodu, na dole już nie. Pozbycie się przewodów jest proste - nożykiem odginamy zacisk zaznaczony na czerwono. Następnie, jeśli się uda, rozginamy ten zaznaczony na żółto. Mnie się nie udało, więc urwałem (ukręciłem) resztę przewodu. 5. Teraz mocujemy nowy kawałek (kilka centymetrów) przewodu i lutujemy go na tym "żółtym" zacisku (UWAGA! Żeby się to potem zmieściło do kostki lut musi być w zasadzie symboliczny - duża kropla cyny nie zmieści się do kostki). Zaginamy też na nowym przewodzie ten "czerwony" zacisk, tak jak to było na starym. 6.Zakładamy rurkę termokurczliwą na każdy przewód i nasuwamy ją aż do zielonej linii. Oczywiście od tyłu do przodu. Nie można przegiąć i nasunąć całkiem, bo potem nie wejdzie do kostki (nie kliknie). Ale trzeba też nasunąć na tyle daleko, żeby spełniało swoją rolę i zapobiegało urwaniu się kabelka. Wystarczy ok. 3-4 cm tej rurki na każdym przewodzie. Podgrzewamy zapalniczka, aż rurka się skurczy i ładnie obejmie całość. 7.Tak przygotowane "bolce" wciskamy z powrotem do kostki, aż usłyszymy kliknięcie. Jest to ważne, bo inaczej nie założymy tego żółtego uszczelnienia/blokady. Można też wsadzić znowu pincetę/śrubokręt w te otwory z zatrzaskami i docisnąć je. Po kilku próbach na pewno się uda 8.Otwieramy pifko 9.Na wszystkie trzy przewody nakładamy kolejne kawałki rurki jak na zdjęciu i przygrzewamy: Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. Oczywiście zaznaczamy sobie, który jest który, bo potem trzeba je odpowiednio połączyć z tymi w aucie: Biało/zielony ma być połączony z tym od strony szyby Brązowo/zielony w środku Żółto/zielony od przodu auta Im będzie to sztywniejsze (więcej warstw rurek), tym lepiej. Chodzi o to, żeby wzmocnić ten newralgiczny punkt tuż za kostką. 10.Bierzemy solidnego łyka browara Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. 11. Kabelki lutujemy z tymi w aucie (wygodnie jest zdjąć zatrzask z tej czarnej rurki i rozpiąć ją). 12.Każdy lut zabezpieczamy kawałeczkiem rurki + zapalniczką Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. Oczywiście najpierw należy nałożyć rurkę, potem zlutować kabelki i rurkę przesunąć w odpowiednie miejsce Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. Bo może być problem z nałożeniem rurki na już zlutowane kabelki... Dajemy podobnie: na każdy kabelek cienka rurka, potem jedna grubsza na trzy na raz. I OSTROŻNIE z zapalniczką. Całość jest przy przewodach paliwowych, więc uwaga, żeby nie oświetlić sobie zapalniczką drogi do nieba. 13.Końcówkę tej nowo powstałej "rurki" z wiązką przewodów wkładamy w czarną plastikową rurkę na kabelkach w aucie i zapinamy spinkę. 14.Dokańczamy wszystko co tam zostało z napojów w zasięgu ręki :fcp29 Jeżeli wszystko dobrze zrobiliśmy, nie ma prawa się więcej samo urwać
__________________
Czarny Ciągnik 4.0 na lifcie 3.5'' i 265/75R16 Cooper Discoverer STT ![]() Fordy otaczają mnie |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
ford::average
![]() Zarejestrowany: 19-08-2008
Skąd: Kuj. - Pom.
Model: Focus
Silnik: 1,8
Rocznik: 2000
Postów: 115
|
![]()
Problem był taki że nie wiedziałem na 100% jaka była kolejność podłączenia poszczególnych przewodów. Sprawdziłem raz w innym focus-ie, pojechałem do warsztatu 10 min i było po sprawie (20 zł wyszła cała ta operacja) teraz może nie wygląda to najładniej ale chodzi głównie o to aby działało jak należy (postaram się zapodać linka z foto).
A propos nie tylko ta wiązka przewodów przed urwaniem była znacznie naciągnięta, reszta ma podobny objaw spowodowany złym obliczeniem długości czy oszczędnością podczas produkcji? Miedź przecież jest w cenie :fcp2 :fcp2 |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
ford::average
![]() Imię: Janusz
Zarejestrowany: 04-03-2007
Skąd: EZG
Model: focus
Silnik: 1.8tdci
Rocznik: 2004
Postów: 57
|
![]()
witam, z ciekawością przeczytałem wasze posty i postanowiłem sprawdzić jak jest u mnie i tu małe kuku ja tych przewodów i wtyczek wcale nie mam na tym zaworze jest tylko gładka blacha bez żadnej elektryki mam coś nie tak ? napiszcie.
__________________
pozdrawiam i czekam na porady ..........cześć. |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |
ford::specialist
![]() Imię: Piotr
Zarejestrowany: 05-02-2009
Skąd: Poznan
Model: FOCUS KOMBI,PARTNER
Silnik: 1.8TDDI,2.0 HDI
Rocznik: 2000,2003
Postów: 670
|
![]() Cytat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |
ford::expert
![]() Zarejestrowany: 17-09-2006
Skąd: Hajnówka
Model: C-MAX
Silnik: 1.8 DURATEC-HE
Rocznik: 2007
Postów: 2,006
|
![]() Cytat:
Pozdrawiam |
|
![]() |
![]() |