Forum Ford Club Polska


Wróć   Forum Ford Club Polska > Samochody > Ford Galaxy

Komunikaty

Dołącz teraz!
Zapraszamy do rejestracji!
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum!


Odpowiedz
 
Narzędzia wątku
Stary 02-01-2009, 20:05   #1
gregmaz
ford::average
 
Zarejestrowany: 10-08-2008
Skąd: pow. cieszyński
Model: STYLE
Silnik: 1,9 TDI 90 KM
Rocznik: 1999
Postów: 173
Domyślnie Wymiana termostatu - ja to zrobić w 1.9 tdi?

Poszukałem troszkę po naszym forum ale nie znalazłem konkretnego opisu poszczególnych czynności przy wymianie termostatu w silniku AHU tj. TDI 90 KM auto z roku 1999. Czy ktoś z forumowiczów robił to sam? Jeżeli tak to proszę od dokładne opisanie (krok po kroku - jak w temacie) działań z tym związanych, łącznie ze sposobem spuszczania płynu chłodzącego i odpowietrzeniu układu po napełnieniu. Myślę, że takie informacje przydadzą się wielu z nas. Dziękuję i pozdrawiam.


Ostatnio edytowane przez deku ; 01-10-2014 o 08:59 Powód: prefix, tytuł
gregmaz jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 02-01-2009, 22:56   #2
dkdaniel
ford::average
 
Avatar dkdaniel
 
Zarejestrowany: 26-06-2008
Skąd: Olsztyn
Model: vw sharan
Silnik: 1,9 tdi AFN
Rocznik: 1998
Postów: 130
Domyślnie Re: WYMIANA TERMOSTATU - KROK PO KROKU

jezeli to cos pomoze to moim chomiku mam ksiezke sam naprawiam vw passat w pdf. tam wszystko jest dokladnie opisane
__________________
Galaxy - autko marzeń !!!
http://www.chomikuj.pl/Chomik.aspx?id=dkdaniel
dkdaniel jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 04-01-2009, 20:26   #3
gregmaz
ford::average
 
Zarejestrowany: 10-08-2008
Skąd: pow. cieszyński
Model: STYLE
Silnik: 1,9 TDI 90 KM
Rocznik: 1999
Postów: 173
Domyślnie Re: WYMIANA TERMOSTATU - KROK PO KROKU

dkdaniel dzięki za zaangażowanie. Widząc mnogość problemów związanych z temperaturą naszych silników zimą, spodziewałem się więcej odpowiedzi.
gregmaz jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 04-01-2009, 20:47   #4
jblack
ford::advanced
 
Avatar jblack
 
Zarejestrowany: 14-02-2007
Skąd: niemcy NRW
Model: Seat Alhambra MK3 STYLE ecomotive
Silnik: 2.0 TDI CR 140 PS
Rocznik: 2011
Postów: 388
Domyślnie Re: WYMIANA TERMOSTATU - KROK PO KROKU

prosze
[Tylko zarejestrowani użytkownicy widzą linki. ]
jblack jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 04-01-2009, 21:08   #5
Kistek
ford::beginner
 
Zarejestrowany: 05-08-2008
Skąd: Leszno
Model: Ford Galaxy
Silnik: 1,9TDI 90KM
Rocznik: 1996
Postów: 21
Domyślnie Re: WYMIANA TERMOSTATU - KROK PO KROKU

Termostat jest niestety schowany od spodu samochodu, konieczne jest zdemontowanie pompy serwo-wspomagania kierownicy. Jeżeli pokonasz tę przeszkodę dostęp do termostatu jest prosty wystarczy odkręcić dwie śruby i można zdjąć plastikową obudowę pod którą kryje się termostat. Oczywiście należy wcześniej spuścić z układu płyn najlepiej zrobić to wężem łączącym termostat z chłodnicą. Jeżeli wyciągniesz z obudowy termostatu króciec(kolanko) łączący z wężem gumowym zabezpieczonym taką dużą zawleczką konieczna będzie wymiana oringu uszczelniającego, koniecznie musi to być oring wysokotemperaturowy. Kup termostat dobrej jakości gdyż podejrzewam, że nie będzie Ci się chciało tego rozkręcać ponownie.Oczywiście montaż w odwrotnej kolejności zalanie płynem i odpowietrzenie układu(samo odpowietrzający)
Kistek jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 04-01-2009, 21:11   #6
PyreK
ford::beginner
 
Avatar PyreK
 
Imię: Piotr
Zarejestrowany: 11-10-2008
Skąd: Oświęcim
Model: Ford Galaxy MK1
Silnik: 1,9 TDI AHU 90km+chip
Rocznik: 1998
Postów: 21
Domyślnie Re: WYMIANA TERMOSTATU - KROK PO KROKU

Witam
Robilem to rok temu wiec dokladnie.
popuscic pompe wspomaGANIA , zdiec pasek , ja ja odkrecilem a porem odkrtecilem lape do krorej byla przykrecona ta pompa. lapa o ile dobrze pamietam jest przykrecona 3 srubami. z razem sciagnac z lapa ,ale w tym gaszczu srubek sie poczatkowo nie zorientowalem. jak odkrecisz juz lape to pod nia jest dostep do termostatu o ile dobrze pamietam jest przykrecony dwoma srubkami. wykrec je i wyciagnij termostat. miej pod reka jakies naczynie bo chlupnie plyn chlodniczy okolo 5 lit. zaloz nowy termostat najlepiej niemiecki nowa uszczelke powinna byc w kaplecie. i poskladaj.
ps jak bedziesz odkrecal pompe to nie odkrecasj czasem przewodow od niej tylko samo mocowanie pompy wspomagania.
ps na pewno dasz rade tylko spokojnie i powoli .
jak bedziesz napelnial nowym plynem to zalej do zbiorniczka na maksa potem odpal samochod i dolewaj co by bylo spowrotem pod maksimum.
ja tak robilem i wszystko dziala moze nie do konca fachowo ale sam doszedlem do wszystkiegomoich obserwacji wynikalo za nie potrzebnie odkrecalem pompe od lapy bo mozna to bylo razem sciagnac z lapa ,ale w tym gaszczu srubek sie poczatkowo nie zorientowalem. jak odkrecisz juz lape to pod nia jest dostep do termostatu o ile dobrze pamietam jest przykrecony dwoma srubkami. wykrec je i wyciagnij termostat. miej pod reka jakies naczynie bo chlupnie plyn chlodniczy okolo 5 lit. zaloz nowy termostat najlepiej niemiecki nowa uszczelke powinna byc w kaplecie. i poskladaj.
ps jak bedziesz odkrecal pompe to nie odkrecasj czasem przewodow od niej tylko samo mocowanie pompy wspomagania.
ps na pewno dasz rade tylko spokojnie i powoli .
jak bedziesz napelnial nowym plynem to zalej do zbiorniczka na maksa potem odpal samochod i dolewaj co by bylo spowrotem pod maksimum.
ja tak robilem i wszystko dziala moze nie do konca fachowo ale sam doszedlem do wszystkiego
PyreK jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 04-01-2009, 21:16   #7
jblack
ford::advanced
 
Avatar jblack
 
Zarejestrowany: 14-02-2007
Skąd: niemcy NRW
Model: Seat Alhambra MK3 STYLE ecomotive
Silnik: 2.0 TDI CR 140 PS
Rocznik: 2011
Postów: 388
Domyślnie Re: WYMIANA TERMOSTATU - KROK PO KROKU

tu jest jesli sie nie myle termostat
[Tylko zarejestrowani użytkownicy widzą linki. ]
jblack jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 04-01-2009, 22:20   #8
gregmaz
ford::average
 
Zarejestrowany: 10-08-2008
Skąd: pow. cieszyński
Model: STYLE
Silnik: 1,9 TDI 90 KM
Rocznik: 1999
Postów: 173
Domyślnie Re: WYMIANA TERMOSTATU - KROK PO KROKU

Teraz jestem już w domu. Wielki ukłon w Waszą stronę. Niebawem wezmę się do roboty. Dzięki.
gregmaz jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 05-01-2009, 23:19   #9
PyreK
ford::beginner
 
Avatar PyreK
 
Imię: Piotr
Zarejestrowany: 11-10-2008
Skąd: Oświęcim
Model: Ford Galaxy MK1
Silnik: 1,9 TDI AHU 90km+chip
Rocznik: 1998
Postów: 21
Domyślnie Re: WYMIANA TERMOSTATU - KROK PO KROKU

link podeslany przez kolege jblack nie przedstawia silnika ahu tylko chyba vr6. w silniku ahu tak jak pisalem wczesniej termostat jest pod wspornikiem pompy wspomaganie dostep raczej tylko od dolu silnika
PyreK jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Odpowiedz


Narzędzia wątku

Zasady postowania
Nie możesz zakładać nowych tematów
Nie możesz pisać wiadomości
Nie możesz dodawać załączników
Nie możesz edytować swoich postów

BB Code jest Włączony
EmotikonyWłączony
[IMG] kod jest Włączony
HTML kod jest Wyłączony

Skocz do forum


Czasy w strefie GMT +1. Teraz jest 14:45.


Powered by vBulletin® Version 3.8.4
Copyright ©2000 - 2014, Jelsoft Enterprises Ltd.
Tłumaczenie: vBHELP.pl - Polski Support vBulletin
części do Fordów - tarcze i klocki EBC
Regeneracja wtryskiwaczy - Regeneracja wtryskiwaczy Kraków
Regeneracja turbosprężarek
Obsługa techniczna: Wilu

User Alert System provided by Advanced User Tagging (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2014 DragonByte Technologies Ltd.