Forum Ford Club Polska

Sprawdzanie Numeru VIN





Wróć   Forum Ford Club Polska > Forum Ogólne > Ford Garage > Diesel
Rejestracja FAQ Kalendarz Dzisiejsze posty Szukaj

Komunikaty

Dołącz teraz!
Zapraszamy do rejestracji!
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum!


Odpowiedz
 
Narzędzia wątku Przeszukaj ten temat
Stary 08-01-2009, 20:00   #1
Foka_pietia
ford::beginner
 
Zarejestrowany: 10-02-2007
Skąd: Gdańsk
Model: MK2
Silnik: 109 KM DPF
Rocznik: 2006
Postów: 17
Domyślnie Focus MK2 TDCi dławienie w zakresie 2000-3000 obr i wolne obr

We wrześniu przesiadłem sie z MK1 na MK2 1.6 TDCi (109KM DPF) troche pojeździłem i zaczęły sie problemy:
1. Wolne obroty sa jakby za niskie - na ciepłym silniku w trybie serwisowym pokazuje ok 790 obr - czy też tak macie?
2. Jak przyspieszam po zatrzymaniu lub dodaje gazu po redukcji biegu to w zakresie od 2000 od 3000 obr silnik tak jak by nie dostawał paliwa, wyglada to tak jakbym bawił sie gazem - dodawał i odpuszczał choć w rzeczywistości cały czas go dociskam. Efekt jest taki że ja i moi pasażerowie bujamy sie jakbyśmy mieli chorobe sierocą. Nie jest to gwałtowne szarpanie ale jakby dynamiczne i odpuszczanie gazu. żrobił mi tak raz 1,5 miesiąca temu a teraz jest coraz częściej - prawie codziennie :fcp11
3. Ostatni problem to taki że czasami przy hamowaniu obroty spadaja do 670 obr jakby miał zgasnąć, a jak odpuczsze hamulec to podnasza sie do 750.

Auto ma 105 tyś km i jest sprowadzone z Niemiec.

Czy ktoś zna lekarstwo na te bolączki i czy możecie polecić jakiś warsztat w Trójmieście?
EuroCar gdzie kupiłem auto raczej chce ominąć a o BigAutochandel też nie mam zbyt dobrej opinii.

Prosze o pomoc.

No a dziś zapaliła sie kontrola silnika :fcp11

Pozdr,
Piotr


Ostatnio edytowane przez Wojtek ; 12-10-2010 o 21:55
Foka_pietia jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 07-05-2010, 08:09   #2
banny310
ford::amateur
 
Zarejestrowany: 21-04-2010
Model: Focus
Silnik: 1.6 TDCI 90kM
Rocznik: 2006
Postów: 1
Domyślnie Odp: MK2 TDCi dławienie w zakresie 2000-3000 obr i wolne obr

niedawno kupiłem Focusa Mk2 1.6 TDCI 90kM i od niedawna mam podobny problem jak twój. Coprawda niezauważyłem problemu z wolnymi obrotami, ale mam to dziwne delikatne szarpanie podczas przyspieszania.

Udało Ci się rozwikłać zagadkę?
banny310 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 12-10-2010, 08:28   #3
tyfus22
ford::amateur
 
Zarejestrowany: 22-05-2009
Skąd: Jastrzebie
Model: focus sedam
Silnik: tdci
Rocznik: 2006
Postów: 2
Domyślnie Odp: MK2 TDCi dławienie w zakresie 2000-3000 obr i wolne obr

witam
mam te same objawy co ty kolego z tym szarpaniem wymieniłem juz kilka podzespolow i wciaz to powraca. wiec ma ogromna prozbe do ciebie jesli udało ci sie usunac usterke to prosze o jakies wskazowki. bede wdzieczny bo na kolejne nietrafione czesci juz mnie nie stac zabardzo pozdrawiam
tyfus22 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 12-10-2010, 13:50   #4
merchel
ford::advanced
 
Zarejestrowany: 10-04-2009
Skąd: Mrągowo
Model: c-max
Silnik: 1,6 tdci 109 KM
Rocznik: 2004
Postów: 263
Domyślnie Odp: MK2 TDCi dławienie w zakresie 2000-3000 obr i wolne obr

Przy takich objawach może być wina zaworu EGR. Mój c-max miał bardzo podobne dolegliwości , które ustąpiły po zamontowaniu nowego zaworu EGR. Przestrzegam przed czyszczeniem i reanimacją uszkodzonego , bo jest to zabieg na krótką metę a wyjęcie zaworu wymaga niezłej gimnastyki i zabiera całkiem sporo czasu
merchel jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 12-10-2010, 20:36   #5
takitam
ford::specialist
 
Imię: mariusz
Zarejestrowany: 28-07-2009
Skąd: śląsk
Model: volvo, fiat, bmv
Silnik: 2,0-----
Rocznik: 2011-----
Postów: 547
Domyślnie Odp: MK2 TDCi dławienie w zakresie 2000-3000 obr i wolne obr

Cytat:
Napisał tyfus22 Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
witam
mam te same objawy co ty kolego z tym szarpaniem wymieniłem juz kilka podzespolow i wciaz to powraca. wiec ma ogromna prozbe do ciebie jesli udało ci sie usunac usterke to prosze o jakies wskazowki. bede wdzieczny bo na kolejne nietrafione czesci juz mnie nie stac zabardzo pozdrawiam
a czy nie jest tak tylko na zimnym silniku?, po nagrzaniu pojawia się szarpanie przy 120-130km/h, zwalniam do 110 i nadal szarpie, ujadę 1 km i znów mogę 120 , przekrocze 130 szarpie, dodam że wtryski mam nowe ( prawie nowe 50.000km), nowe filtry, paliwa i powietrza, nic nie dało, dodam że delikatnie kopci

a mowa 0 1.6 tdci 90koni
takitam jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Odpowiedz



Zasady postowania
Nie możesz zakładać nowych tematów
Nie możesz pisać wiadomości
Nie możesz dodawać załączników
Nie możesz edytować swoich postów

BB Code jest Włączony
EmotikonyWłączony
[IMG] kod jest Włączony
HTML kod jest Wyłączony

Skocz do forum


Czasy w strefie GMT +1. Teraz jest 04:54.


User Alert System provided by Advanced User Tagging (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2024 DragonByte Technologies Ltd.