Forum Ford Club Polska

Sprawdzanie Numeru VIN





Wróć   Forum Ford Club Polska > Samochody > Ford Focus
Rejestracja FAQ Kalendarz Dzisiejsze posty Szukaj

Komunikaty

Dołącz teraz!
Zapraszamy do rejestracji!
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum!


Odpowiedz
 
Narzędzia wątku Przeszukaj ten temat
Stary 01-08-2009, 15:48   #1
gervee
ford::average
 
Zarejestrowany: 11-10-2008
Skąd: Kraków
Model: FFII
Silnik: 1.6 benzyna (100KM)
Rocznik: 2005
Postów: 153
Domyślnie brak mocy/spadek mocy/check engine/szarpanie

Witam!
W czasie jazdy poczułem lekkie szarpnięcie, które wywołało spadek mocy ... powtórzyło się to jeszcze kilka razy aż wreszcie zaczęła migać kontrolka "check engine". Nie wiedziałem co jest grane więc samochód na lawetę i do najblizszego ASO w Nowym Sączu (akurat złapało mnie to na trasie). W serwisie wymienili świece i trochę się poprawiło ... dojechałem do Krakowa i jeszcze zrobiłem 300 km z tym, że pod koniec znów zaczął się pojawiac "check engine" i samochód słabł. W tej chwili przy ruszaniu straszna słabizna (przydusza się i szarpie), a w czasie jazdy trzeba go trzymać na ok 3 tys, żeby jakoś jechał. Czasem da się słyszeć spod spodu samochodu odgłos jakby ktoś walnął szmatą po podłodze.

Co może być powodem takiego zachowania? Świece/kable/cewka - ogólnie układ zapłonowy? Jeśli tak to jakie kable możecie polecić?

gervee jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 01-08-2009, 22:39   #2
ecrux
ford::amateur
 
Zarejestrowany: 01-04-2006
Model: Bmax
Silnik: 1.0
Rocznik: 4444
Postów: 6
Domyślnie Odp: brak mocy/spadek mocy/check engine/szarpanie

Stawiam na cewkę - miałem takie objawy w mk1 (do tego ewentualnie przewody + świece)

Ostatnio edytowane przez ecrux ; 01-08-2009 o 22:42
ecrux jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 09-08-2009, 23:57   #3
gervee
ford::average
 
Zarejestrowany: 11-10-2008
Skąd: Kraków
Model: FFII
Silnik: 1.6 benzyna (100KM)
Rocznik: 2005
Postów: 153
Domyślnie Odp: brak mocy/spadek mocy/check engine/szarpanie

Tak więc zamówiłem cewkę (Bosch/FoMoCo tak jak oryginalna) + komplet przewodów zapłonowych. Wymiana zabrała mi około godziny (w tym dłuższą chwilę próba odłączenia przewodów elektrycznych od cewki - pod spodem jest zatrzask, który należy wcisnąć). Do odkręcenia cewki potrzebny jest torx T25 i dobrze, żeby był dość długi (symetryczny?).

Po wymianie cewki i przewodów zrobiłem test na autostradzie ... i było raczej ok (raczej bo człowiek jest przewrażliwiony Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. po takich problemach). Przejechałem od tego czasu jakieś 400 km i chyba jest na razie ok ... z dołu idzie bez szarpania, góra też nieźle.

Jedno co mnie zastanawia to fakt, że osuszając dołki świec przy pomocy białej pieluchy okazało się, że płyn był koloru różowo-pomarańczowego (chłodniczy? do spryskiwaczy?)
Dużo go nie było ale sam fakt się liczy.
gervee jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 28-08-2009, 23:40   #4
jasql76
ford::amateur
 
Zarejestrowany: 28-08-2009
Skąd: Londyn
Model: MK2 1.6 Automat
Silnik: 1.6
Rocznik: 2001
Postów: 1
Domyślnie Odp: brak mocy/spadek mocy/check engine/szarpanie

Witam.

Zarejestrowalem sie, zeby dowiedziec sie, co jeszcze, jak nie swiece, czujniki polozenia walu i walka rozrzadu, kable WN, cewka, filtry, przepustnica, sondy lambda, akumulator, czujnik temperatury, paliwo, katalizator, cewka i cisnienie sprezania.

Jak jezdze "ekonomicznie" to wszystko jest dobrze. Jak chce troszke mocniej to auto nie idzie.
Mam silnik 1.6 benzyna z 2001 roku, skrzynia automatyczna. Gdyby byla manualna, to chyba byly by te same objawy jw. ale z racji automatu skrzynia biegow chyba nie wie jaki wrzucic bieg Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.

PS. Jestem Andrzej i jest to moj pierwszy post na forum.


PS2. Nie mam polskich znakow na klawiaturze.
jasql76 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 29-08-2009, 11:20   #5
Jester
ford::expert
 
Zarejestrowany: 08-05-2007
Skąd: Częstochowa
Model: Focus
Silnik: 1,8 TDCi
Rocznik: 2004
Postów: 2,379
Domyślnie Odp: brak mocy/spadek mocy/check engine/szarpanie

Jeszcze bardzo prozaiczna sprawa czyli odstęp elektrod na świecach.
__________________
Jeździsz jak wariat? Jesteś nadzieją polskiej transplantologii.
http://www.spritmonitor.de/en/detail/237674.html
Jester jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Odpowiedz



Zasady postowania
Nie możesz zakładać nowych tematów
Nie możesz pisać wiadomości
Nie możesz dodawać załączników
Nie możesz edytować swoich postów

BB Code jest Włączony
EmotikonyWłączony
[IMG] kod jest Włączony
HTML kod jest Wyłączony

Skocz do forum


Czasy w strefie GMT +2. Teraz jest 21:48.


Powered by vBulletin® Version 3.8.4
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Tłumaczenie: vBHELP.pl - Polski Support vBulletin
części do Fordów - tarcze i klocki EBC
Regeneracja wtryskiwaczy - Regeneracja wtryskiwaczy benzynowych
Regeneracja turbosprężarek - Regeneracja czyszczenie filtrów DPF FAP
serwis komputerowy Białystok - naprawa laptopów

User Alert System provided by Advanced User Tagging (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2025 DragonByte Technologies Ltd.