|
Dołącz teraz!
|
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum! |
|
Narzędzia wątku | Przeszukaj ten temat |
30-09-2009, 08:09 | #1 |
ford::amateur
Zarejestrowany: 22-09-2009
Skąd: mazowsze
Model: Mondeo Mk III
Silnik: 2.0 TDCi 130 KM kombi
Rocznik: 2003
Postów: 6
|
TDCI: SPrzeglo czy tez kolo dwumasowe?
witam
Bardzo prosze o opinie. Od jakiegos czasu po nacisnieciu sprzegla sluchac chrobotanie. Slychac to na wysprzeglajac na biegu jalowym oraz podczas delikatnego ruszania czy jazdy na polsprzegle np. w korku. Dodatkowo czuc na peale sprzegla lekkie pulsowanie. Wg. mnie padlo lozysko oporowe sprzegla ale spotkalem sie z opiniami, ze to rowniez kolo dwumasowe. Dodanm, ze silnik ani reszta konstrukcji auta nie wpada w zadne wibracje, w zadnym zakresie obrotow. Chcialbym to doprecyzowac, czy wystarczy, ze wymienie caly komplet sprzegla czy jednak musze rowniez kupic w komplecie kolo dwumasowe. Robi mi to jednak roznice poniewaz jest to plus/minus 1000zl kosztow. Czy istnieje mozliwosc jakiejs weryfikacji uszkodzenia kola dwumasowego bez koniecznosci wczesniejszego rozbierania auta? Chcialbym pojechac na robote z przygotowanymi czesciami. Bede wdzieczny za racjonalne podpowiedzi. Pozdrawiam Motox |
30-09-2009, 08:13 | #2 |
ford::expert
Imię: Jacek
Zarejestrowany: 28-05-2005
Skąd: Ruda Śląska
Model: Mondeo Mk IV
Silnik: 2,0 tdci
Rocznik: 2010
Postów: 3,770
|
Odp: TDCI: SPrzeglo czy tez kolo dwumasowe?
wg mnie raczej kończy się dwumasa. mój szef miał podobny objaw w vectrze. chrobotało mu przy wysprzęglaniu. co do wymiany, najlepiej wymienić komplet ze sprzęgłem
__________________
"tylko dwie rzeczy są nieskończone. wszechświat i ludzka głupota. mam wątpliwości co do wszechświata" - Albert Einstein Było: Mondeo MkII 1,8 + sekwencja, mkIII 2,2tdci |
01-10-2009, 11:25 | #3 |
ford::expert
Zarejestrowany: 30-06-2008
Skąd: Warszawa
Model: 2x Citroen C5 Tourer
Silnik: 2.0 HDi
Rocznik: 2012
Postów: 3,965
|
Odp: TDCI: SPrzeglo czy tez kolo dwumasowe?
Jeśli masz trochę czasu to wstaw auto do warsztatu, niech zdejmą skrzynię i ocenią co jest do zrobienia. Jeśli masz historię auta to wiesz kiedy i co było wymieniane. Wysprzęglik hydrauliczny z łożyskiem to jest najtańsza rzecz do wymiany ale bez zdjęcia skrzyni nie da się go wymienić. Cały kosz wszystkich elementów (dwumasa, sprzęgło z dociskiem, wysprzęglik) przekroczy 2000 zł ale jeśli masz zamiar trochę pojeździć tym autem to należy się nad tym zastanowić. Wysprzęglik był modyfikowany w trakcie produkcji ale ten nowszy też pasuje jako zamiennik do starszego typu. Różnica jest widoczna na wyprowadzeniu przewodów hydraulicznych.
Generalnie z pewnością jest coś do naprawy ale nie kupuj części na zapas bo być może nie będą potrzebne, poza tym będziesz mógł porównać stare części z nowymi żeby nie kupić złych/niepasujących elementów. |
01-10-2009, 12:13 | #4 |
FORD|AUTHORIZED
Imię: Wojciech
Zarejestrowany: 02-09-2008
Skąd: Warszawa
Model: Transit
Silnik: 2,0 TDCI
Rocznik: 2003
Postów: 13,981
|
Odp: TDCI: SPrzeglo czy tez kolo dwumasowe?
Moim zdaniem - jeżeli masz przejechane ponad 100 - 120 tys na dwumasie, to przy wywaleniu skrzyni na zewnątrz nie ma sensu oszczędzać i zostawiać stare - wiadomo, że może niedługo wymagać wymiany i nie ma co ryzykować - oszczędność może być pozorna. Ewentualnie mało zużyte sprzęgło można zostawić, wytrzymują nawet 250 tys jazdy miejskej i weryfikacja wzrokowa wystarcza (no..., trochę zależy od stylu jazdy), zaś weryfikacja łożyska wysprzęglika jest najłatwiejsza - ale wszystko trzeba mieć przy wyjmowaniu skrzyni.
Chyba, że przejeżdżasz rocznie max. 10 tys. km lub liczysz się z szybką sprzedażą auta - wtedy zostaw stare koło. Jest możliwość zdiagnozowania koła bez demontażu skrzyni, ale trzeba wyjąć rozrusznik i musi być kumaty mechanik - ale jeżeli jest ok, to i tak nie będziesz wiedział jak długo... Przez otwór rozrusznika można określić strzałkę ugięcia sprężyn obwodowych, natomiast obecność opiłków w komorze zębatki rozrusznika świadczy o zużyciu polimerowych pierścieni łożyskujących i starciu łbów śrub mocujących koło do wału. To drugie występuje jednak najczęściej razem z hałasami na wolnych obrotach przy niewciśniętym sprzęgle. Jeżeli bardzo dużo jeździsz i auto zarabia na ciebie - nie ma co kombinować, wymień wszystko, szkoda czasu i nerwów.
__________________
Zgredzik Ostatnio edytowane przez wojtekjanus ; 01-10-2009 o 12:23 |
01-10-2009, 13:40 | #5 |
ford::average
Imię: tomaz
Zarejestrowany: 14-06-2009
Skąd: Chorzow
Model: MONDEO
Silnik: TDCI 2,2 180KM 430NM
Rocznik: 2007
Postów: 134
|
Odp: TDCI: SPrzeglo czy tez kolo dwumasowe?
ja mialem podobne objawy ponad rok temu
z tym ze z czasem chrabotanie sie nasilalo do takiego stopnia ze wstyd mi bylo z domu ruszac i na parkingu mechanik postawil na kolo dwumasowe w serwisie powiedzieli mi zeby najlepiej wymienic sprzeglo docisk sprzegla lozysko i kolo dwumasowe a koszt mial wyniesc okolo 5 tys dalem do zwyklego mechanika i stwierdzil ze do wymiany jest kolo dwumasowe i lozysko tarcza sprzegla miale jakies 50 tys przed soba zywotnosci a docisk sprzegla byl w dobrym stanie same lozysko z kosztuje 600-700zl i nigdzie nie kupisz taniej ja kupilem z anglika caly komplat tj lozysko tarcza i docisk sprzegla i kolo dwumasowe z jednego samochodu za 700zl mechanik zalozyl i juz rok jezdze i nic nie chrupie wazne zeby czasci byly z auta w moim przypadku 130 konnego tdci i 6 biegowej skrzyni z 5 biegowej skrzyni kolo dwumasowe nie pasuje a z 115 konnym tddi tez nie pasuje cala naprawa z robocizna wyszla mnie 1000zl i sprzeglo hula do dzis mialem zrobione 120-130 tys km jak padlo mi kolo dwumasowe |
01-10-2009, 18:48 | #6 |
ford::advanced
Imię: jacko
Zarejestrowany: 02-09-2008
Skąd: WIELKOPOLSKA
Model: MAZDA 6/KA
Silnik: CiTD/Endura
Rocznik: 2005/1997
Postów: 361
|
Odp: TDCI: SPrzeglo czy tez kolo dwumasowe?
Odnosnie kosztu lozyska to masz racje , jego koszt to okolo 600 zl ale tylko w skrzyni 6 biegowej( nie wystepuje zamiennik i trzeba kupic oryginal ) , do skrzyni 5 biegowej wystepuje duzo zamiennikow i mozna spokojnie kupic nowe za 300zł. Nie masz racji piszac ze kolo dwumasowe i sprzeglo jest inne dla skrzyni 5 i 6 biegowej- sa takie same-inny jest tylko i wylacznie wysprzeglik .Inne kolo wystepuje w TDDI i TDCI ale jest to rownez uzaleznione od rocznika auta i mocy, nie ma podzialu na rodzaj skrzyni biegow.Poza tym nie polecam zakladania uzywek, szczegolnie czesci ktore sie tak szybko zuzywaja jak kolo dwumasowe
Ostatnio edytowane przez jackoba1 ; 01-10-2009 o 18:55 |
02-10-2009, 08:27 | #7 | |
ford::average
Imię: tomaz
Zarejestrowany: 14-06-2009
Skąd: Chorzow
Model: MONDEO
Silnik: TDCI 2,2 180KM 430NM
Rocznik: 2007
Postów: 134
|
Odp: TDCI: SPrzeglo czy tez kolo dwumasowe?
Cytat:
kolo dwumasowe jest inne w 5 biegowej skrzyni niz w 6 biegowej sam do swojego samochodu kupowalem i wymienialem przed zakupem pytalem w serwisie forda i powiedzieli mi ze kola sa inne zobacz tez na allegro kola dwumasowe do mondeo tam tez sprzedajacy wyraznie pisza ze 5 biegowe skrzynie maja inne nie wprowadzaj ludzi w blad co do urzywek to jak na razie jezdze kilkanascie miesiecy na urzywanym komplecie i wszystko jest ok a koszt calego kompletu wyszedl mnie tyle co koszt nowego lozyska[wysprzeglika] tj 650 zl ale jak ktos ma duzo kasy to moze sobie naprawic w serwisie i placac okolo 5 tys zl |
|
02-10-2009, 10:30 | #8 |
ford::average
Imię: Jarek
Zarejestrowany: 10-05-2009
Skąd: RADOMSKO
Model: FORD MONDEO
Silnik: 2.0 TDCI
Rocznik: 2002
Postów: 176
|
Odp: TDCI: SPrzeglo czy tez kolo dwumasowe?
[QUOTE=motox;1254871]witam
Bardzo prosze o opinie. Od jakiegos czasu po nacisnieciu sprzegla sluchac chrobotanie. Slychac to na wysprzeglajac na biegu jalowym oraz podczas delikatnego ruszania czy jazdy na polsprzegle np. w korku. Dodatkowo czuc na peale sprzegla lekkie pulsowanie. Wg. mnie padlo lozysko oporowe sprzegla ale spotkalem sie z opiniami, ze to rowniez kolo dwumasowe. Dodanm, ze silnik ani reszta konstrukcji auta nie wpada w zadne wibracje, w zadnym zakresie obrotow. Chcialbym to doprecyzowac, czy wystarczy, ze wymienie caly komplet sprzegla czy jednak musze rowniez kupic w komplecie kolo dwumasowe. Robi mi to jednak roznice poniewaz jest to plus/minus 1000zl kosztow. Czy istnieje mozliwosc jakiejs weryfikacji uszkodzenia kola dwumasowego bez koniecznosci wczesniejszego rozbierania auta? Chcialbym pojechac na robote z przygotowanymi czesciami. Bede wdzieczny za racjonalne podpowiedzi. Witam kolego powiem ci tak ja też tak miałem pulsował pedał sprzęgła i opiłki były w rozruszniku co się okazało wymieniłem koło dwu masa i całe sprzęgło to tarcza docisk i wysprzęglik i teraz spokój,a przebieg 125 tyś także wymieni pojeżdzisz chyba ze zamierzasz sprzedać pozdrawiam |
02-10-2009, 18:11 | #9 | |
ford::advanced
Imię: jacko
Zarejestrowany: 02-09-2008
Skąd: WIELKOPOLSKA
Model: MAZDA 6/KA
Silnik: CiTD/Endura
Rocznik: 2005/1997
Postów: 361
|
Odp: TDCI: SPrzeglo czy tez kolo dwumasowe?
Cytat:
Samo sprzeglo( tarcza i docisk) jest identyczne we wszystkich tddi i tdci. Wystepuja owszem dwa rodzaje dwumasy ale nie zalezy to od skrzyni biegow tylko od rocznika samochodu- pisalem to wczesniej( dla wersji 90 i 115 produkowanej do roku 08.2002 wystepowala o numerze luk 415 0181 10, natomiast od 09.2002 o numerze 415 0168 10;dla wersji 130 wystepowala jedna dwumasa taka sama jak dla wersji 90 i 115 produkowanej od 08.2002 o numerze luk 415016810). Jak dokladnie przejrzysz cytowane przez ciebie allegro i sprawdzisz dola dwumasowe po numerach katalogowych ktore przytoczylem to sam stwierdzisz ze ja mam racje. POZDRAWIAM |
|