|
Dołącz teraz!
|
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum! |
|
Narzędzia wątku | Przeszukaj ten temat |
22-10-2009, 20:08 | #1 |
ford::amateur
Zarejestrowany: 14-10-2009
Model: Focus
Silnik: 1.8 TDCi 115KM
Rocznik: 2002
Postów: 7
|
Ratujcie, brak mocy - co może powodować wyłączenie turbiny?
Witam wszystkich i proszę o pomoc!!! Przypadek jest następujący. Ford Focus 1.8 TDCi 2002r. Od kilku dni zauważyłem dość mocny spadek mocy. Pojawił się praktycznie z dnia na dzień. Jednego dnia wszystko OK, następnego auto jedzie jak typowy wolnossący deasel. Auto nie kopci, nawet na zimnym silniku, silnik chodzi równo, ale z jakichś względów zgubił gdzieś trochę mocy. Mam wrażenie, jakby turbina się nie włączała, bo do tych 1800-2000 obrotów idzie tak jak szedł, a potem, gdy turbina powinna zaczynać dawać moc, to nic się nie dzieje, tylko dalej idzie jak wolnossący. Denerwujące strasznie, no i trochę bez tej mocy słabo z wyprzedzaniem. Ktoś ma jakiś pomysł co to może być? Dodam, że 3 miesiące temu wymieniałem turbinę, bo poprzednia padła na amen, wymieniałem filtr paliwa, powietrza. Dlatego wnoszę, że sama turbina jest sprawna, tylko coś ją wyłącza. Możliwe to? Acha, paliwo też sprawdzone, na jednym baku jeździł dobrze i nagle muł totalny. Pomocy!!! Co to może ewentualnie być? I jakie koszty? Bo po wymianie turbiny budżet mocno nadszarpnięty... Acha, rury do intercoolera sprawdziłem, szczelne.
|
22-10-2009, 20:15 | #2 |
Zablokowany
Zarejestrowany: 15-02-2006
Skąd: Złotów
Model: fs
Silnik: 1998
Rocznik: 95
Postów: 6,528
|
Odp: Ratujcie, brak mocy - co może powodować wyłączenie turbiny?
turbina jest napedzana spalinami wiec wylaczyc jej nie idzie Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
|
23-10-2009, 10:54 | #3 |
Postów: n/a
|
Odp: Ratujcie, brak mocy - co może powodować wyłączenie turbiny?
A nie stosowałeś czasem jakiegoś dodatku do paliwa np.przeczyszczającego wtryski lub układ.Jest teoria ( nie sprawdzałem osobiście), że takie dodatki mogą rozpuścić wkład filtra paliwa i układ się zapycha lub nie podaje właściwej dawki paliwa.
|
23-10-2009, 11:08 | #4 | |
Zablokowany
Zarejestrowany: 15-02-2006
Skąd: Złotów
Model: fs
Silnik: 1998
Rocznik: 95
Postów: 6,528
|
Odp: Ratujcie, brak mocy - co może powodować wyłączenie turbiny?
Cytat:
pod kompa podlaczyc . |
|
23-10-2009, 12:57 | #5 |
Postów: n/a
|
Odp: Ratujcie, brak mocy - co może powodować wyłączenie turbiny?
A słyszałem taka opinię, nie twierdzę, że to prawda.Sam nie doświadczyłem.
|
23-10-2009, 18:39 | #6 | |
FORD|ZAWODOWIEC
Imię: Adam
Zarejestrowany: 28-02-2007
Skąd: Łódź
Model: Yamaha r1 rn 19/yamaha r6 rj06
Silnik: 1.0 193 km/ 600
Rocznik: 2008/2005
Postów: 6,538
|
Odp: Ratujcie, brak mocy - co może powodować wyłączenie turbiny?
Cytat:
|
|
23-10-2009, 18:59 | #7 |
ford::average
Imię: Paweł
Zarejestrowany: 26-06-2009
Skąd: LKR
Model: Focus C-MAX / Mondeo mk3
Silnik: 1.8 16V 125 KM / 2.0 TDCI 130 KM
Rocznik: 2003 / 2002
Postów: 73
|
Odp: Ratujcie, brak mocy - co może powodować wyłączenie turbiny?
Mam nieco zbliżony problem. Co się okazało (ręce mi opadły) jakiś żabojad (bo auto pochodzi z Francji) włożył coś jakby żarnik od świecy żarowej w przewód podciśnienie do zaworu regulującego ilość powietrza które ma doładowywać. Jak tylko udrożniono przewód turbo pięknie oddycha i pompuje aż miło słuchać spod maski pojękiwanie. Aby jeden feler pozostał, początkowo przy obrotach powyżej 3tys. następowoało przeładowanie do ciśnienia ok 1,9bar i auto nie jedzie i turbo na tą chwilę przechodzi zapewne w tryb awaryjny. Obecnie to przeładowanie zeszło do obrotów ok 2400 i nie idzie jeździć bo co mocniejsze wciśnięcie pedału gazu, to słychać jak turbo parska i wydaje odgłos jak silnik benzynowy gdy ma odcięcie zapłonu. Sprawdziłem zawór sterujący, ten z prawej strony na ścianie grodziowej i w innym aucie gdy założyłem swój auto jedzie bez zmian jak na swym, więc domniemuję, że jest ok, przewody wszystkie od turbo szczelne. Na wolnych obrotach auto chodzi jak laleczka, równiutko, nie szarpie itp. Aby dodać gazu parska, kaszle i auto nie jedzie paląc ok 8l/100km podczas gdy przed odślepieniem tego przewodu paliło ok 5,5. pewnie gdyby zaślepić go ponownie może by wróciło do normy, ale wtedy turbo pompowało powyżej 2200 do ok 3000. ale to nie było to co powinno być. We wtorek auto idzie to "turbo speca" który mówi, że duże prawdopodobieństwo to zapieczone kierownice od zmiennej geometrii i to skutkuje przeładowaniem i przechodzeniem w tryb serwisowy no i poniekąd nie wyłączaniem turbo, a jego osłabianiem doładowanie. Wyjmie turbo, obejrzy i co jest trefne każę wymienić, mam nadzieję, że auto zmartwychwstanie.
|
23-10-2009, 19:52 | #8 |
ford::average
Zarejestrowany: 22-12-2008
Skąd: okolice Inowrocławia
Model: Focus
Silnik: 1.8 TDCI
Rocznik: 2002
Postów: 57
|
Odp: Ratujcie, brak mocy - co może powodować wyłączenie turbiny?
|
23-10-2009, 20:31 | #9 |
Postów: n/a
|
Odp: Ratujcie, brak mocy - co może powodować wyłączenie turbiny?
Kolego Motorek KGB nie pisał nic o wyłączeniu turbiny!!!
|
23-10-2009, 20:45 | #10 | |
FORD|ZAWODOWIEC
Imię: Adam
Zarejestrowany: 28-02-2007
Skąd: Łódź
Model: Yamaha r1 rn 19/yamaha r6 rj06
Silnik: 1.0 193 km/ 600
Rocznik: 2008/2005
Postów: 6,538
|
Odp: Ratujcie, brak mocy - co może powodować wyłączenie turbiny?
Cytat:
|
|