![]() |
|
Dołącz teraz!
|
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum! |
![]() |
|
Narzędzia wątku | Przeszukaj ten temat |
![]() |
#1 |
ford::professional
![]() Zarejestrowany: 02-12-2007
Skąd: 19°02'E 50°18'N (Katowice)
Model: Ford Fiesta √ι-ק
Silnik: 1753 ccm Diesel + 6 turbosprężarek i klacz ;-D
Rocznik: 1997
Postów: 1,084
|
![]()
Kolejny użyteczny pomysł pomagający w codziennym życiu a w szczególności w nocy gdy trafienie do popielniczki a nie obok lub znalezienie czegoś w schowku nie jest łatwą sprawąGoście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.. Światło którego możemy użyć wew. samochodu nie pomaga zbytnio i zamiast punktowego oświetlenia oświetla wszystko tylko nie to czego potrzebujemy Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
Ale do sedna sprawy. Potrzebne nam będą : około 1 metr kabla, jeden led o kolorze białym, jedna żarówka 5W5, sylikon na ciepło , wiertarka z wiertłem 5 mm, kawałek gumy lub innego plastiku, wyłącznik (ja mam zrobiony wyłącznik na raz czyli że na jeden włączony a na zero wyłączony, a można zrobić na trzy czyli jeden włączony jedno światło na dwa drugie a na zero wyłączone). Prezentuje jak zrobić z wyłącznikiem na dwa bo gdy to robiłem to chciałem podświetlić tylko popielniczkę a później brak światła w schowku zmusił mnie do dodatkowego oświetlenia. Najpierw przygotowanie popielniczki : Jest ona przykręcona na 3 śruby dwie po bokach jak się otworzy i jedna od spodu. Po ich odkręceniu i odpięciu kabla zasilającego zapalniczkę przechylamy całość ku dołowi po lekkich wygięciach i wyciągamy całą część.Nawiercamy dziurę z góry
__________________
>SKOLA< |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
ford::professional
![]() Zarejestrowany: 02-12-2007
Skąd: 19°02'E 50°18'N (Katowice)
Model: Ford Fiesta √ι-ק
Silnik: 1753 ccm Diesel + 6 turbosprężarek i klacz ;-D
Rocznik: 1997
Postów: 1,084
|
![]()
Oczywiście dioda led powinna być pozbawiona tej białej oprawki powinno zostać tylko "szklana" końcówka i druty od leda. W innym wypadku nie zmieści się z góry i nie domkniemy.
__________________
>SKOLA< |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
ford::professional
![]() Zarejestrowany: 02-12-2007
Skąd: 19°02'E 50°18'N (Katowice)
Model: Ford Fiesta √ι-ק
Silnik: 1753 ccm Diesel + 6 turbosprężarek i klacz ;-D
Rocznik: 1997
Postów: 1,084
|
![]()
Przykleiłem ledna na sylikon na gorąco a na to kawałek zwykłej dętki ma ona na celu to aby światło świeciło tylko do popielniczki a nie podświetlało mi tego co jest nad nią. Ważny jest kat świecenia i nawiercona w odpowiednim miejscu dziura na leda mniej więcej na środku powinna być :]
__________________
>SKOLA< |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
ford::professional
![]() Zarejestrowany: 02-12-2007
Skąd: 19°02'E 50°18'N (Katowice)
Model: Ford Fiesta √ι-ק
Silnik: 1753 ccm Diesel + 6 turbosprężarek i klacz ;-D
Rocznik: 1997
Postów: 1,084
|
![]()
Następnym etapem jest połączenie tego z z zasilaniem od zapalniczki i przerwanie wyłącznikiem.
Nawiercamy w tylnej obudowie popielniczki (nie czarna) dziurę w wielkości grubości kabla i zostawiamy trochę kabla na otwieranie . Naddatek chowa się bez problemu. Łączymy kable z wyłącznikiem : Minus do minusa zapalniczki plus przez wyłącznik i dalej do plusa leda (należy wcześniej sprawdzić gdzie led ma plus i minus to nie zwykła żarówka i nie zadziała jeśli tego nie ustalimy).
__________________
>SKOLA< |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
ford::professional
![]() Zarejestrowany: 02-12-2007
Skąd: 19°02'E 50°18'N (Katowice)
Model: Ford Fiesta √ι-ק
Silnik: 1753 ccm Diesel + 6 turbosprężarek i klacz ;-D
Rocznik: 1997
Postów: 1,084
|
![]()
Ostatnim etapem jest to aby podłączyć żarówkę 5W5 do oświetlenia schowka. Na pierwszym zdjęciu pokazuje czerwona linią jak mniej więcej pociągnąć kabel (jest dużo miejsca więc nie powinno być problemów zarówno z miejscem jak przeciągnięciem).Oczywiście kable tez pochodzi od zapalniczki z dwóch powodów jest w mirę najbliżej źródło zasilania oraz jest na bezpieczniku gdyby coś się działo.
Podłączenie żarówki (zdj2) należy odkręcić śrubkę zaznaczoną strzałką. Po odkręceniu mamy element w której należy umieścić żarówkę także pod kątem. W moim wypadku zrobione jest żarówka 5W5 tak zwaną postojową ze względu na to ze ona ma rozproszone światło a led punktowe. Wadą tego jest że się grzeje a led nie. Więc trzeba kleić do elementu na końcu przy drucikach zasilających (tam się najmniej grzeje) Patrząc na zdjęcie zaznaczyłem miejsca które należy zalepić jakimś plastikiem aby nie raziła nas lampka w oczy podczas jazdy (nie przeszkadza zamykaniu się schowka)
__________________
>SKOLA< |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
ford::professional
![]() Zarejestrowany: 02-12-2007
Skąd: 19°02'E 50°18'N (Katowice)
Model: Ford Fiesta √ι-ק
Silnik: 1753 ccm Diesel + 6 turbosprężarek i klacz ;-D
Rocznik: 1997
Postów: 1,084
|
![]()
Po wszystkich operacjach i poskręcaniu wszystkiego na swoje miejsce Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. i gdy nadchodzi pora nocna można cieszyć się z efektów swojej pracyGoście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
W moim wypadku wygląda to w ten sposób jak na zdjęciach Pozdrawiam i mam nadzieje że przyda sie na coś ten temat Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
__________________
>SKOLA< |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
ford::average
![]() Imię: Darek
Zarejestrowany: 28-11-2009
Skąd: Kraków
Model: Ford Fiesta MK6
Silnik: 1.3 KAT 51kW
Rocznik: 22.11.2002
Postów: 101
|
![]()
Powiem wręcz że już się przydajeGoście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
Nie mam orginalnej lampki w schowku więc przymieżam się zrobić podobną , tyle tylko że ja planuje zamiast obklejać gumą nieszczelności, chce zamątować taki wyłącznik Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. jak wciśniesz to nie działa, jak puścisz to działa, podobny jak w lodówce. Jak nie kupie tanio jakiegoś to sam taki zrobie z długopisuGoście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. Ostatnio edytowane przez Darium ; 19-12-2009 o 04:24 Powód: dodane zdjęcie |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
ford::professional
![]() Zarejestrowany: 02-12-2007
Skąd: 19°02'E 50°18'N (Katowice)
Model: Ford Fiesta √ι-ק
Silnik: 1753 ccm Diesel + 6 turbosprężarek i klacz ;-D
Rocznik: 1997
Postów: 1,084
|
![]()
Widziałem nawet takie wyłączniki z lampką od razu czyli wystarczy że wkręcisz w obudowę i doprowadzisz prąd :d Te rozwiązanie poznałem już po zamontowaniu mojego. Koszt o ile pamiętam około 50 -60 zł
__________________
>SKOLA< |
![]() |
![]() |