|
Dołącz teraz!
|
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum! |
|
Narzędzia wątku | Przeszukaj ten temat |
06-11-2005, 18:13 | #1 |
ford::beginner
Zarejestrowany: 25-07-2005
Skąd: Gdansk
Postów: 17
|
brak mocy silnika/ drgania wskazówki obrotomierza
czesc
dwa dni temu po odpaleniu slinika i rozpoczęciu jazdy po wrzuceniu 2 biegu usłyszałem stuki zaworów i spadek mocy silnika. Myślałem że wrzuciłem przypadkiem IV bieg, ale nie to była jednak "dwójka". Silnik ma czasem krótkie przebłyski mocy jak przed awarią. Auto nie może się rozbujać i ledwo jedzie 60 km/h. Towarzyszącym oblawem są drgania wskazówki obrotomierza, które nie zawsze są adekwatne do faktycznej pracy silnika. Skoki wskazówki są bardzo szybkie i mają dużą amplitydę drgań. Zmieniłem przewody WN, świece, przeczyściłem kostki i problem jest dalej. Mój silnik to 1,8 benz 105KM, 1992r Mileliście może podobny problem ? Szulałem już kilka godzin na forum, ale nikt nie pisał o drgającej jednocześni wskazówce obrotomierza, lub problem dotyczył silnika gaźnikowego... |
06-11-2005, 18:20 | #2 |
Postów: n/a
|
Masz problemy z zapłonem, dlatego autko i obrotek tak sie zachowuje.
Sprawdź połaczenia z cewką, czujnik obrotów wału korbowego oraz moduł EDIS (z naciskiem, na EDIS'a). |
07-11-2005, 11:06 | #3 |
ford::beginner
Zarejestrowany: 25-07-2005
Skąd: Gdansk
Postów: 17
|
dzieki za szybką odpowiedź
przewody WN są połączone z cewką i wszystko wygląda ok A jak sprawdzić czujnik obrotów wału korbowego ? Trochę poszperałem - EDIS to jest pewnie to coś czarne z napisem MOTORCRAFT i odchodzi od tego szeroka kostka? A znajduje się pod maską nad nadkolem po stronie kierowcy ? Jak go zdiagnozować ? (09.11.2005) wczoraj w nocy wykręciłem EDISa IV, przeczyscilem styki, wizualnie sprawdzałem płytkę czy moze jakies zimne luty... ale wygląda ok. [ Dodano: 2005-11-08, 13:42 ] czesc walcze z moim autem dalej i mam pytanie: jak sprawdzic EDISa i czujnik obr. wału korbowego ? [ Dodano: 2005-11-11, 14:46 ] czesc po kilku dniach walki z autem problem dalej jest, ale po kolei: znalazłem na forum jak poprzez EDISa sprawdzic co jest uszkodzone. Wyszło mi wg tego co bylo napisane (mierzyłem rezystancje na stykach) ze czujnik wału korbowego jest ok, ale za to uszkodzona jest cewka. Załatwiłem drugą na podmianę i co się okazało ?.. dalej to samo. Teraz próbuję załatwic EDISa na podmianę ale jest z tym ciezko. Czy ktoś wie jak zdiagnozowac samego EDISa ? (jest on u mnie oddzielnie pod maską. Czy moze jednak powinienem podjechac na kompa ? |