![]() |
|
Dołącz teraz!
|
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum! |
![]() |
|
Narzędzia wątku | Przeszukaj ten temat |
![]() |
#1 |
ford::advanced
![]() Imię: Damian
Zarejestrowany: 16-02-2008
Skąd: Katowice
Model: MK-3 FIESTA GFJ 785
Silnik: 1119 cm3 / 37 KW / 50KM
Rocznik: 1995 - listopad
Postów: 238
|
![]()
Witam Serdecznie
Fiesta 1995r. , 1.1L , Kupiłem używane reflektory przednie do tej że fiesty (światła te "prostokątne", nie tej "jajowate" ) Bo obecnie mam z manualnymi regulowaniem świateł, a oryginalnie w aucie mam reg, na silniczki. Mam oryg. instal. w aucie z prostokątnymi wtyczkami , a w tych co kupiłem są "jajowate" - proszę o schemat wyprowadzeń pinów z świateł z wtyczką "jajowatą" - oraz opis wyprowadzeń z wtyczką prostokątną. Bo jedyne wyjście to jak jeden kolega mi na PW napisał uciąć wtyczkę prostokątną i na wsuwkach podpiąć się do tej jajowatej - tylko potrzebuję opis jak Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. __________________________________ DODANO po POMIARACH 28/04/2010r. godz. 16:28 __________________________________ Jedyne co mogę zrobić to coś pomierzyć by ktoś mnie naprowadził co i jak podłączyć : Pomierzyłem "jajowate" gniazdo na omomierzu i mierzyłem go jak tranzystor się mierzy ale na ohma go mierzyłem i miałem 2 pomiary tabela pokazuje gdzie dawałem + a gdzie - omomierza (polaryzacja podłączeń) Pomierzyłem wtyczkę oryginalną w aucie względem masy - karoserii, 11,8V i 10,5V i 0V. Potem zgasiłem światła i zapłon i powtórzyłem ten pomiar ale na omomierzu i okazało się że tam gdzie było 11,8V - względem tego "0" na wtyku jest 3.2ohma - oraz między "0" na wtyku, a masą jest 1.2 ohm ( może to być akurat zrozumiałe bo oporność przewodów też wchodzi w grę) więc zastanawia mnie to 3.2 ohma na tym miejscu co jest 11.8V podczas załączenia zapłonu. Nasuwa mi się odpowiedź : że skrajny 11.8V jest to + zasilanie a środkowy sterownie, a 2gi skrajny to masa. - ale czemu jest "klapany" do masy i jest na nim 3,2ohm - może to jest sterownie - hmm bo środkowy względem masy ma nieskończenie wielką oporność -czyli nic nie pokazuje. W reflektorze to wspólny "miernikowy" to masa (chyba)- środkowy podejrzewam sterownie, i skrajny 2gi zasilnie. Takie są moje przypuszczenia - ale chciałbym żeby ktoś to potwierdził tą moją tezę. Pozdrawiam Damian.
__________________
<<< Tu jest moja FUCINKA - fofi >>> Fufii - PA PA ... Teraz seat CORDOBA 2000r. 1.4L "żółtek" - seatowa ![]() Ostatnio edytowane przez DamianRTV ; 28-04-2010 o 16:37 Powód: Dodanie pomiarów. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
ford::advanced
![]() Imię: Damian
Zarejestrowany: 16-02-2008
Skąd: Katowice
Model: MK-3 FIESTA GFJ 785
Silnik: 1119 cm3 / 37 KW / 50KM
Rocznik: 1995 - listopad
Postów: 238
|
![]()
Witam - jeżeli masz Fiestę i masz regulowane światła za pomocą silniczków to proszę o to byś mi zrobił zdjęcie - jak wtyk jest wpięty w to gniazdo i byś przypilnował by było widoczne kolory kabli - tyczy się to wtyczki jajowatej jak i prostokątnej.
Bo niestety ja mam tylko możliwość zobaczenia sobie tylko wtyczkę bo reflektora to ja nie miałem - manualne światła były włożone i dlatego proszę o zdjęcia bym miał możliwość sobie porównania jednych i drugich. Serdecznie proszę o to Ciebie lub Ciebie drogi użytkowniku Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. Damiano
__________________
<<< Tu jest moja FUCINKA - fofi >>> Fufii - PA PA ... Teraz seat CORDOBA 2000r. 1.4L "żółtek" - seatowa ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
ford::professional
![]() Zarejestrowany: 07-09-2005
Skąd: Łódź
Model: Fiesta Mk3 Futura
Silnik: 1118ccm 50KM
Rocznik: 1994
Postów: 1,309
|
![]()
Prawdopodobnie 1 przewód to zasilanie, 2 to masa, 3 to sygnał ze sterownika, w zależności jak ustawisz sterownik to taki opór jest na przewodzie sygnałowym i tak się silnik ustawia w reflektorze,,,
Mierzenie napięć we wtyczce i oporów w gniazdku nic Ci nie da chyba że masz do porównania starą wtyczkę lub stare gniazdko,,, wtedy coś ustalisz, a w tej sytuacji to tylko odczyt z okładu (trzeba jak się da rozebrać reflektor) które 2 przewody to zasilanie,,,
__________________
podpis usuniety, naruszenie regulaminu paragraf 23 i 24 Ostatnio edytowane przez JoeMix ; 05-05-2010 o 11:41 |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
ford::advanced
![]() Imię: Damian
Zarejestrowany: 16-02-2008
Skąd: Katowice
Model: MK-3 FIESTA GFJ 785
Silnik: 1119 cm3 / 37 KW / 50KM
Rocznik: 1995 - listopad
Postów: 238
|
![]()
No właśnie - metodą prównania tylko to ustalę
- wiadomo ,że doszedł bym do tego co i jak gdybym to otwarł ale rozbierać tego nie chcę bo jest to ładnie zasilikonowane i zaczepione- jak będę miał potrzebę (gdy działać nie będzie) to wtedy to otworzę bo tak to szkoda łamać zaczepy - przez przypadek Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. Nic tylko kogoś drapnąć z fiestą z regulowanymi światłami i se samemu pomierzyć Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. - myślę nad tym Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. - dam znać - ale czy w tej kolejności kolorów mają wtyczki jajowate i prostokątne? jak tak to tylko zostanie kwestia czy góra czy dół. Napiszę jak kogoś "dorwę" myślałem że tu kogoś drapnę Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. he he
__________________
<<< Tu jest moja FUCINKA - fofi >>> Fufii - PA PA ... Teraz seat CORDOBA 2000r. 1.4L "żółtek" - seatowa ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
ford::professional
![]() Zarejestrowany: 07-09-2005
Skąd: Łódź
Model: Fiesta Mk3 Futura
Silnik: 1118ccm 50KM
Rocznik: 1994
Postów: 1,309
|
![]()
No właśnie, nie jest to takie oczywiste (kolejność przewodów),,,
__________________
podpis usuniety, naruszenie regulaminu paragraf 23 i 24 |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
ford::advanced
![]() Imię: Damian
Zarejestrowany: 16-02-2008
Skąd: Katowice
Model: MK-3 FIESTA GFJ 785
Silnik: 1119 cm3 / 37 KW / 50KM
Rocznik: 1995 - listopad
Postów: 238
|
![]()
Pozwoliłem sobie wkleić obrazek, prywatny zrobione przez bardzo miłego kolegę bidżej
[Tylko zarejestrowani użytkownicy widzą linki. ] "Mam tak samo jak ty" ale różnica polega na tym że mam wtyczkę prostokątną a gniazdo w reflektorze jajowate - ale rozebrałem tą puszeczkę silniczka i doszedłem do tego który jest plus .masa i sterowanie. Więc jest tak : plus, sterownie, masa - to w tym silniczku. Natomiast napięcia na wtyczce to : brązowy - masa brązowy z białym paskiem - sterownie i jak kręcę potencjometrem w kabinie to zmienia się od 10.8V do 3.5V. Szary z żółtym paskiem - plus 12V zasilanie I jak podłączyłem to jak logika wskazuje to : to nie chce działać Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
__________________
<<< Tu jest moja FUCINKA - fofi >>> Fufii - PA PA ... Teraz seat CORDOBA 2000r. 1.4L "żółtek" - seatowa ![]() Ostatnio edytowane przez DamianRTV ; 24-05-2010 o 21:33 |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
ford::advanced
![]() Imię: Damian
Zarejestrowany: 16-02-2008
Skąd: Katowice
Model: MK-3 FIESTA GFJ 785
Silnik: 1119 cm3 / 37 KW / 50KM
Rocznik: 1995 - listopad
Postów: 238
|
![]()
Proszę mi powiedzieć czy elektronika jest taka sama w silniczkach z prostokątną wtyczką oraz jajowatych ?
Bo kolejność widzę po wtyczce a tu po gnizadku - że jest + sterow. i - ale mogę się mylić Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
__________________
<<< Tu jest moja FUCINKA - fofi >>> Fufii - PA PA ... Teraz seat CORDOBA 2000r. 1.4L "żółtek" - seatowa ![]() Ostatnio edytowane przez DamianRTV ; 24-05-2010 o 21:42 |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
ford::professional
![]() Zarejestrowany: 07-09-2005
Skąd: Łódź
Model: Fiesta Mk3 Futura
Silnik: 1118ccm 50KM
Rocznik: 1994
Postów: 1,309
|
![]()
Damian, myślę że jeśli ktoś by tu ogarniał temat to już dawno byś miał problem rozwiązany,,,
__________________
podpis usuniety, naruszenie regulaminu paragraf 23 i 24 |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
ford::advanced
![]() Imię: Damian
Zarejestrowany: 16-02-2008
Skąd: Katowice
Model: MK-3 FIESTA GFJ 785
Silnik: 1119 cm3 / 37 KW / 50KM
Rocznik: 1995 - listopad
Postów: 238
|
![]()
No drogi kolego zdaję sobie z tego sprawę Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
Ale może jakiś schemat elektryczny by się znalazł - bo bym sobie porównał, ale mam możliwość kupienia tych pod moje wtyczki prostokątne - czy jest tu w tych reflektorach możliwość tylko wymiany tych samych silniczków ? Czy inne silniczki mi nie podejdą pod mocowanie - kupuję to na allegro więc się muszę Was tu zapytać Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. bo zaś jak kupię to będę w plecy. Mam nadzieję że to tylko kwestia tych silniczków -bo napięcie od 3 do 10V mam na wtyczce jak kręcę potencjometrem w aucie.
__________________
<<< Tu jest moja FUCINKA - fofi >>> Fufii - PA PA ... Teraz seat CORDOBA 2000r. 1.4L "żółtek" - seatowa ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
ford::advanced
![]() Imię: Damian
Zarejestrowany: 16-02-2008
Skąd: Katowice
Model: MK-3 FIESTA GFJ 785
Silnik: 1119 cm3 / 37 KW / 50KM
Rocznik: 1995 - listopad
Postów: 238
|
![]()
Witam - kupiłem silniczki na "szrocie" i okazało się że te moje jednak nie pasują - co z nimi zrobić ?
Jak gość mi poszukał takie z moimi wtyczkami to podpięliśmy i okazało się że jeden wolniej działa a rugi szybciej ( po rozebraniu i przesmarowaniu jest to samo ) ale nie przeszkadza mi to ważne że działają oba pod tymi reflektorami Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. Tylko teraz takie pytanie nie mam silniczków z reg. dodatkową manualną - co zaś mam źle Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. takie jak na lewym zdjęciu. Czy reguluje się położenie wysokości reflektora tą śrubką w czerwonym kółku ? - by ustawić korektę położenia góra / dół. Bo mam akurat takie bez tego dodatkowego ślimaka. (prawe zdjęcie) Pewnie znów mam reflektory nie te pod te silniczki - och jakiego mam pecha !
__________________
<<< Tu jest moja FUCINKA - fofi >>> Fufii - PA PA ... Teraz seat CORDOBA 2000r. 1.4L "żółtek" - seatowa ![]() |
![]() |
![]() |