Zobacz pełną wersję : [Focus 2004-2008] Kontrolka "usterka układu wspomagania kierowniczego" - o co chodzi?


Szybki_Lopez
25-05-2010, 19:26
Podczas jazdy zapaliła mi się kontrolka `usterka układu wspomagania kierowniczego` co może być przyczyną proszę o radę jak temu zaradzić? Focus 1;6 tdci 2006

kunte
26-05-2010, 06:41
Kolego myślę, że najpierw to powinieneś podłączyć auto pod komputer, może wyjdą jakieś błędy. A czy wspomaganie Ci działa?

Lofbirr
26-05-2010, 07:46
u mnie sie tez to zapala (najczesciej przy zapalaniu) i wyszlo na to ze to jakis czujnik ktory czesto pada, gdzies na kolumnie kierownicy.

Sender
26-05-2010, 08:19
może sprawdz płyn od wspomagania kierownicy, może jest go za mało ? ? ale gdy pali sie kontrolka czy działa ci wspomaganie ?

Szybki_Lopez
01-06-2010, 14:21
Tak, wspomaganie działa.

becks
01-06-2010, 22:03
pare dni temu zdarzylo mi sie cos podobnego, po odpaleni autka pokazal sie komunikat, kilka razy gasilem i odpalalem auto ale nie pomagalo, zmienilem ustawienia wspomagania ze sportowego na komfortowy i ostrzezenie zniknelo. teraz znowu mam na sportoty tryb ustawiony i narazie jest ok. caly czas wspomaganie dzialalo, nawet jak wyswietlala sie awaria

MMarcin76
02-06-2010, 18:15
Sprawdźcie akumulator, czy przypadkiem się wam nie kończy, bo to co piszecie to typowy objaw dla takiej właśnie usterki.

mkaminski100
03-06-2010, 11:36
Sprawdźcie akumulator, czy przypadkiem się wam nie kończy, bo to co piszecie to typowy objaw dla takiej właśnie usterki.
Wtedy wyrzuca blad przy dluzszym kreceniu silnikiem. Na poczatek plyn wspomagania (jest pod zderzakiem, kiepski dostep), albo diagnostyka komputerowa.

becks
24-08-2010, 20:42
kolego z ktorej strony pod zderzakiem jest ten pojemnik??? daj jakies dokladniejsze namiary, bo profilaktycznie kupilem plyn, a nie wiem nawet gdzie tego cholerstwa szukac:D

maciej_m
28-08-2010, 12:33
kolego z ktorej strony pod zderzakiem jest ten pojemnik??? daj jakies dokladniejsze namiary, bo profilaktycznie kupilem plyn, a nie wiem nawet gdzie tego cholerstwa szukac:D

jak stoisz przed maską samochodu, demontujesz lewy reflektor i pod nim widzisz nakrętkę od zbiornika z płynem wspomagania.

tosiek71
01-09-2010, 11:05
U mnie na podobną usterkę pomogło przeczyszczenie styków, które są podłączone do pompy wspomagania.
Do styków chyba łatwiej się dostać demontując halogen (lub zaślepkę jeśli nie posiadasz halogenów)

shiningpath
08-09-2010, 08:22
w mojej Foce taka heca zdarzyła się wczoraj po raz pierwszy - przy włączeniu świateł drogowych wyłączyło się na chwilę fabryczne CD, zrobiło się ciemno (światła mijania przygasły) i zapaliła się usterka układu wspomagania, która jednak po chwili samoczynnie zgasła (bez wyłączania silnika).
spanikowany zatrzymałem się i zauważyłem, że "na luzie" światła mijania są bardzo słabe, przy dodaniu gazu święcą mocniej (taki objaw jak kiedyś w maluchach :)
i co, podejrzewać aku, a może alternator (może daje za małe napięcie) czy szukać gdzie indziej?

becks
09-01-2011, 16:13
koledzy dajcie namiar na kogos znajomego, kto wie jak latwo i szybko dostac sie do czujnika konta skrętu na kolumnie kierownicy w focusie 2 i ew. do pompy wspomagania, bo chcialbym najpierw styki na czujniku i kostce pompy posprawdzac i poczyscic i zobaczyc czy pomoze, bo bląd od dawna mi sie pokazuje, ale zaczyna mi sie rozłączac wspomaganie coraz częsciej...

kuba0005
09-01-2011, 22:49
połóż sie pod samochód i na maglownicy masz ten czujnik. pomp pod lewym leflektorem

luke79
10-01-2011, 19:06
U mnie czesto swieci ta usterka. Po odpaleniu na mrozie i wlaczeniu nawiewow oraz grzania szyb tylnej i przedniej wyswietla usterke i swieci ESP. Jak wyłącze podgrzewanie szyb to wszystko wraca do normy:). Chyba zbliża sie wymiana aku.

marcel79
13-01-2011, 19:08
Możecie miećproblem z alternatorem (to częsta przypadłość c-maxów) - za niskie ładowanie - sprawdźcie napięcie w instalacji.

shiningpath
23-01-2011, 17:00
u mnie okazał się to jakiś czujnik, szczegółów nie znam, bo temat załatwiał właściciel w ASO. generalnie niedroga sprawa, bo jakieś 350 zeta i jest całkowicie po problemie.

Krisstter
24-01-2011, 12:18
Mialem podobny problem , okazało sie , że to czujnik kąta skrętu - jakies 165 zl w ASO

bernikrk
08-05-2011, 12:54
jakiś tydzien temu miałem podobną sytuację. przy włączaniu zapłonu pojawił się komunikak o usterce wspomagania (wspomaganie w kierownicy znikneło), gdy wyłączyłem i włączyłem jeszcze raz było wszystko ok.

po paru dniach znowu to się stało i znowu przy kolejnym włączeniu mineło. problem zaczyna się pojawiać co raz częściej i czasem muszę 2x wyłączyć i dopiero wspomaganie zaskakuje.

czy ktoś wie na czym polega problem?

maciej_m
09-05-2011, 16:22
hej,

podłączam się do tematu. Jak jadę kierownica nerwowo porusza się na prawo i lewo, nerwowe krótkei ruchy. Jestem po wymianie tylnego zawieszenia, a problem pozostał. Też kiedyś pojawił mi się ten komunikat, przestało działać wspomaganie, jak włączyłem ponownie usterka znikła. Czy moje telepanie kierownicą może mieć powiązanie z tym czujnikiem skętu??? Jezdzi mi się lipnie i na gwałt szukam pomocy.

pozdrawiam

Matych
09-05-2011, 17:49
Uterki dopatrywał bym się w samej pompie wspomagania lub braku płynu -wyjmij prawą lampę i pod nią masz zbiornik płynu wraz z pompą zobacz poziom i czy nie ma nigdzie wycieków oraz stan połączeń elektrycznych.

foka gdz
09-05-2011, 18:24
a jaki do tego kupiś płyn? u mnie jest wlane coś zielonego... też mi się ta usterka raz pojawiła ostatnio i wspomaganie nie działało, po ponownym uruchomieniu silnika wszystko wróciło do normy...

Krisstter
10-05-2011, 10:30
Miałem dokladnie wszystkie wyżej opisane problemy " usterka .. " raz wspomaganie nie działalo , raz działalo . Na kompie wywalal błąd czujnika kąta skrętu , czujnik wymieniłem ale bez rezultatów , koniec w końcu skończyło się wymianą pompy i problem ustąpił.

bernikrk
10-05-2011, 14:20
stan płynu wspomagania jest w normie ale zbiorniczek strasznie ubrudzony z zewnątrz.

myslałem ze to cos z elektroniką, przy wyłączonej klimie i radiu komunika się nie pokazywał.... aż do dziś :/

boje się pojechać do mechanika bo czuję że to pompa.


tak więc okazało się że ktoś majstrował już przy pompie i nic z niej nie będzie. nowa pompa założona.

maciej_m
14-05-2011, 14:52
Uterki dopatrywał bym się w samej pompie wspomagania lub braku płynu -wyjmij prawą lampę i pod nią masz zbiornik płynu wraz z pompą zobacz poziom i czy nie ma nigdzie wycieków oraz stan połączeń elektrycznych.

płyn jest, a czego szukać w pompie wspomagania? czy można jakoś wychycić zaniki wspomagania lub nieprawidłową pracę pompy?

bobek007
14-05-2011, 18:34
A czy płyn wspomagania się wymienia czy tylko dolewa?

złyeryk
26-05-2011, 09:14
Miałem taki sam problem dodatkowo zapaliła mi się kontrolka ABS. Po wyłączeniu nawiewu, radia i świateł wszystko zniknęło. Teraz wiem, ze to aku... fakt, alternator nie daje takiego prądu aby zasilić wszystko. Dlaczego aku?, ponieważ po naładowaniu wszystko było w normie, ale po przejechaniu ok.70 km wszystko wracało do tego, że zapaliła sie kontrolka i pojawił sie napis "Awaria Układu Wspomagania kierownicy" i pulsacyjnie wyłączało mi się wspomaganie. Z początku myślałem, że to alternator, ale pierwszym krokiem była wymiana aku i teraz już jest wszystko w normie

jammie
28-12-2011, 19:04
Witam Panowie. Mam taki problem jak poprzednicy. Focus MK2 18 TDCi 115KM. Auto tak raz do dwóch razy w miesiącu zapala się "usterka wspomagania kierownicy" podczas skęetu lub wolnej jazdy a ostatnio przy odpaleniu zimnego czy ciepłego silnika nie działa wspomaganie kierownicy, a po ponownym odpaleniu już jest wszystko w porządku. Auto było już 3 razy w tej sprawie w ASO podłączali pod komputer jakieś błędy wykasowali, przejechali się 40 km po mieście i błąd nie wyskakiwał... I nie ma podstaw do naprawy. Auto jest na gwarancji a ten mały feler mnie wkurza. Poprzednicy pisali o akumulatorze lub pompie. A czy ktoś wie jak zmusić tych bałwanów i nieuków z serwisu, żeby odeszli od komputera i programów a zajęli się mechaniką? Albo może ktoś ma gotową diagnozę na mojego Fuksa..?

garo
18-02-2012, 21:47
dla potomnych: kilka dni temu po solidnym mrozie i całym silniku zawianym śniegiem odpalam mk2 tdci 1.6 - odpalił - ale słyszę dziwny szelest - szum ... ale mówię ... może jakiś lód się telepie w komorze... więc odśnieżam sobie spokojnie. wsiadam ... a tu informacja :569:" awaria układu wspomagania kierownicy" więc gaszę i odpalam jeszcze raz,,, samochód już nie odpala... rozrusznik stara się zakręcić ... ale nie łapie... (ciekawe że przy kręceniu rozrusznika migają światła krótkie ... mimo że gałka na zero.... wyjąłem akumulator - (mam od nowości czyli 7lat bo auto 2005) doładowałem prostownikiem.... auto odpaliło - żadnych usterek ... na dniach kupie nowy aku i myślę koniec przygody... pozdrawiam!g:DD

maureliusz
19-02-2012, 21:09
Jest standardem, że w samochodach z elektrycznym lub elektyczno-hydraulicznym wspomaganiem problem z AKU lub ładowaniem właśnie jest sygnalizowane przez błąd układu wspomagania - dla zmylenia przeciwnika ;-))

pysiu5
08-03-2013, 14:57
Witam, wyskoczył mi błąd czujnika kata skrętu. w ASO powiedzili mi, że kończy się pompa (przejechali się i stwierdzili, że przy szybkich skrętach nie daje rady). Mam pytanko czy wymiana pompy jest trudna, ktoś to robił sam. W ASO zaśpiewali 1500 zł z 15% rabatem plus 400zł robocizna.
Focus 1.6 TDCi 109KM, 2005r.

alexpulawy
12-02-2014, 15:00
Podpinam się pod temat, pacjent to Focus MK2 1.6 TDCi z 2005r.
Po włączeniu zapłonu wszystko jest OK ale po odpaleniu zapala się żółta kontrolka i wyskakuje błąd " usterka układu wspomagania kierowniczego". Wspomaganie dalej jest. Nie ma żadnych błędów i ładowanie jest takie jak być powinno czyli 14,4 V.

Ktoś ma jakiś pomysł??

Wysłane z SGS4 za pomocą Tapatalk 4

Jurand61
22-03-2014, 19:01
Trzy dni temu taki sam błąd pojawił się w moim c-maxie i wyświetlał się przy każdym rozruchu i po około 5 sek. znikał,pierwsze podejrzenie padło na akumulator ale sprzedawca u którego go kupiłem po sprawdzeniu miernikiem stwierdził że jest wszystko OK,drugie moje podejrzenie skierowałem na rozrusznik który kilka miesięcy temu rozbierałem i jego zużycie [tulejka i łożysko]kwalifikowało go do regeneracji lub wymiany co dzisiaj rano zrobiłem tzn.kupiłem nowy i wymieniłem-po kilkukrotnych uruchomieniach silnika błędu BRAK.Pozdrawiam.

Bump: Trzy dni temu taki sam błąd pojawił się w moim c-maxie i wyświetlał się przy każdym rozruchu i po około 5 sek. znikał,pierwsze podejrzenie padło na akumulator ale sprzedawca u którego go kupiłem po sprawdzeniu miernikiem stwierdził że jest wszystko OK,drugie moje podejrzenie skierowałem na rozrusznik który kilka miesięcy temu rozbierałem i jego zużycie [tulejka i łożysko]kwalifikowało go do regeneracji lub wymiany co dzisiaj rano zrobiłem tzn.kupiłem nowy i wymieniłem-po kilkukrotnych uruchomieniach silnika błędu BRAK.Pozdrawiam.

Bump: Trzy dni temu taki sam błąd pojawił się w moim c-maxie i wyświetlał się przy każdym rozruchu i po około 5 sek. znikał,pierwsze podejrzenie padło na akumulator ale sprzedawca u którego go kupiłem po sprawdzeniu miernikiem stwierdził że jest wszystko OK,drugie moje podejrzenie skierowałem na rozrusznik który kilka miesięcy temu rozbierałem i jego zużycie [tulejka i łożysko]kwalifikowało go do regeneracji lub wymiany co dzisiaj rano zrobiłem tzn.kupiłem nowy i wymieniłem-po kilkukrotnych uruchomieniach silnika błędu BRAK.Pozdrawiam.

Bump: Trzy dni temu taki sam błąd pojawił się w moim c-maxie i wyświetlał się przy każdym rozruchu i po około 5 sek. znikał,pierwsze podejrzenie padło na akumulator ale sprzedawca u którego go kupiłem po sprawdzeniu miernikiem stwierdził że jest wszystko OK,drugie moje podejrzenie skierowałem na rozrusznik który kilka miesięcy temu rozbierałem i jego zużycie [tulejka i łożysko]kwalifikowało go do regeneracji lub wymiany co dzisiaj rano zrobiłem tzn.kupiłem nowy i wymieniłem-po kilkukrotnych uruchomieniach silnika błędu BRAK.Pozdrawiam.

Bump: Trzy dni temu taki sam błąd pojawił się w moim c-maxie i wyświetlał się przy każdym rozruchu i po około 5 sek. znikał,pierwsze podejrzenie padło na akumulator ale sprzedawca u którego go kupiłem po sprawdzeniu miernikiem stwierdził że jest wszystko OK,drugie moje podejrzenie skierowałem na rozrusznik który kilka miesięcy temu rozbierałem i jego zużycie [tulejka i łożysko]kwalifikowało go do regeneracji lub wymiany co dzisiaj rano zrobiłem tzn.kupiłem nowy i wymieniłem-po kilkukrotnych uruchomieniach silnika błędu BRAK.Pozdrawiam.

Bump: Trzy dni temu taki sam błąd pojawił się w moim c-maxie i wyświetlał się przy każdym rozruchu i po około 5 sek. znikał,pierwsze podejrzenie padło na akumulator ale sprzedawca u którego go kupiłem po sprawdzeniu miernikiem stwierdził że jest wszystko OK,drugie moje podejrzenie skierowałem na rozrusznik który kilka miesięcy temu rozbierałem i jego zużycie [tulejka i łożysko]kwalifikowało go do regeneracji lub wymiany co dzisiaj rano zrobiłem tzn.kupiłem nowy i wymieniłem-po kilkukrotnych uruchomieniach silnika błędu BRAK.Pozdrawiam.

kaska27
08-06-2014, 10:06
A ja juz sama nie wim przestudiowalam forum u mnie jest najpierw usterka kierownicy a pozniej usterka silnika i zmniejszone przyspieszenie nie gasnie mi auto . Gasze fordziunia i nie chce odpalic po paru probach jest oki do nastepnej usterki akm wymieniony plyny wszystkie sprawdzone . Rarunku .......

arti_100
25-10-2014, 09:09
A ja mam taki problem. Rano wsiadam do focusa odpalam silnik i swieci kontrolka usterka ukladu wspomagania (wspomagania brak). Pojechalem na komputer i nie mozna nawiazac polaczenia z pompa wspomagania. Jaka moze byc tego przyczyna, spalona pompa czy przekaznik a moze cos innego?

arti_100
25-10-2014, 12:28
Nikt nie mial takiego przypadku?

matrix 49
31-10-2014, 19:29
po prostu wysiadła pompa wspomagania miałem to samo w fokusie 1,6 tdci 2008

arti_100
04-11-2014, 13:49
Troche nie na czasie ta odpowiedz.

ostrawar
23-11-2014, 19:38
Witam ma forda 2008r 1.6 tdci po lift Jadąc dziś nagle jakby brak mocy i silnik zgasł i komunikat usterka układu wspomagania Zatrzymałem się i odpaliłem odnowa i spokój Po przejechaniu ok 50 km podczas hamowania i skretu wprawo znów to samo
Zastanawiam się czy moze filtr paliwa zapchany i dlatego gaśnie
Pompę wymieniłem 2 lata temu bo stara sie spaliła i był spokój

cz_ort
24-11-2014, 19:43
u mnie przyczyną przy podobnych objawach był filtr paliwa. Auto wchodziło w tryb serwisowy kilka razy a po kilku dniach zaczynało gasnąć (a jak wiadomo bez zapłonu pompa wspomagania nie działa, stąd błąd).
Przy tym zapalała się czerwona kontrolka zębatki z wykrzyknikiem (osprzęt silnika)? Jeśli dawno wymieniałeś filtr lub nie jesteś pewien jego jakości, zadbaj o wymianę (zapewne jest w metalowej puszce - coś takiego (http://allegro.pl/filtr-paliwa-filtron-ford-pp838-8-ford-1-6-tdci-i4828828411.html), nie plastikowej). Powodzenia.

BlackWiza
25-02-2015, 12:39
Witam.
U mnie podczas jazdy wspomaganie raz działa, a raz nie. Nie raz w połowie skrętu wspomaganie się wyłącza i pokazuje się komunikat (Usterka Wspomagania Kierownicy).
Ale bywa że jeżdżę i jest wszystko ok przez cały czas.
Miał ktoś tak, jaka przyczyna?

Matych
25-02-2015, 12:45
Jakbyś przeczytał temat gdzie pytasz 5 stron ewentualnych przyczyn

normek
26-09-2017, 19:43
Cześć.

Odgrzewam temat, ale nie chcę zakładać nowego tematu. Borykam się z problemem "Usterki układu wspomagania" i teraz tak:

Wywala mi błąd C1955 - otwarty obwód czujnika kąta skrętu

Zanim zacznę grzebanie w przewodach i wymianę samego czujnika to wykonałem diagnostykę pompy wspomagania na postoju w FORSCAN.

https://zapodaj.net/59000b1165bdd.jpg.html


Pytanie mam o parametry (prędkości obrotu koła kierownicy) SRS_FILTER oraz SRS_NONFILTER czy powinny się one zmieniać podczas kręcenia kierownicą na postoju?

Nie znalazłem niestety w zakładce pompy wspomagania żadnej informacji bezpośredniej o czujniku kąta skrętu. Jedyne parametry czujnika kąta skrętu znajdowały się w zakładce ABS ale jak mniemam dotyczyły one czujnika przy kole kierownicy, a nie w maglownicy.

baner
21-09-2022, 13:35
odgrzeję kotleta.
Wątek przeczytałem ale...
Focus 1.6 tdci 110km 2004r
Jak jest lato i ciepło wspomaganie działa aż lato się kończy i mi przypomina auto o usterce. Przez jakiś czas pomagało wciśnięcie klaksonu :) po odpaleniu auta wciskałem trąbkę i wspomaganie wracało ;)
Teraz już nic nie pomaga. Przestało znowu działać z dnia nadzień tak jak skończyły się upały. czy siedzi tam gdzieś jakiś czujnik od poziomu płynu albo coś... bo nie wydaje mi się, żeby klakson mógł pomagać na zużytą pompę... jakieś pomysły może w co ręce wsadzić?
Przyznam szczerze, że nie uśmiecha mi się wkładać tysięcy w to auto a z drugiej strony wciąż się fajnie kręci i nadal jest wygodne...

Bondziornomk2
26-03-2023, 17:50
Ja również się dołączę. Focus mk2 1.6tdci 109 koni, 2006. Po ostrzejszym przegazowniu w trasie (akurat na 3 biegu) po 4tys obrotów zaczął szarpać aż w końcu pojawiła się usterka układu wspomagania i silnik zgasł. Po ponownym uruchomieniu auta jedzie dalej. Ale kolejneprzegazowanie znów daje awarie. Po podłączeniu do aplikacji forscan lite pokazuje błędy ze zdjęcia. Takie połączenie błędów wskazuje na coś konkretnego czy wszystko się sypie? http://https://photos.app.goo.gl/FTuaiYDCxUugQJGg7

Bump:

Bump: https://photos.app.goo.gl/FTuaiYDCxUugQJGg7

Jacek07focus
11-10-2023, 16:56
Witam,

nie mogę znaleść na forum odpowiedzi na mój problem ,opiszę go tutaj.

Miesiąc temu padł mi alternator niespodziewanie (ori. Denso 120A)
Regeneracja była strasznie kosztowna więc zakupiłem nowy alternator ,zamiennik od krajowego producenta.
Zamontowałem go. Po odpaleniu sprawdziłem napięcie było równe 14.35 pod obciążeniem ,nie skakało.
Wydawało się że jest ok ,jednak po kilku dniach jazdy niespodziewanie pojawiła się informacja "usterka ukła. wspomag. kierownicy" + żółta dioda + czerwona ikona hamulca ręcznego + znika cyfra temperatury a pojawia się kreska , wszystko to w jednym czasie się pojawia ,lub w chwilowych odstępach od siebie ,po wyświetleniu w/w informacji odcina mi wspomaganie na jakieś 2 min. poczym wraca na jakiś czas i znika też jakoś na czas 2 min.

Nie wiem co jest grane ale ładowanie mam teraz bez obciążenia koło 14.76v ale skacze np. 14.76 i zaraz 14.82 potem 14.67, pojawia się nawet ponad 15.25v ( bez obciążenia)

Dziwne też jest to że te objawy i komunikaty na desce rozdzielczej można "wywołać" np. podczas jazdy gdy wyłączę wszystkie odbiorniki prądu to od razu znika cyfra ze wskazania termometra i robi się " - C " zaraz potem mryga kontrola czerwona od hamulca ręcznego i wyskakuje informacja "usterka układu wspomag. kierownicy"

doradzicie może coś ,pozdrawiam

hindus
11-10-2023, 21:43
No jak ci skacze powyżej 15v to regulator napięcia nie ogarnia. BTW Nie chciałeś ori używki kupić?

konieczko5
12-10-2023, 06:53
...

hindus
12-10-2023, 08:32
Ile razy trzeba pisać, że polskie = ****o?
Wiesz dobrze, że takie generalizowanie niczemu dobremu nie służy.

Po prostu w Focusie są takie elementy czy płyny które w zamienniku nigdy nie dościgną oryginału więc żeby się nie bujać z problemem, lepiej naprawić lub zdecydować się na używkę.

konieczko5
12-10-2023, 09:28
...

Jacek07focus
12-10-2023, 15:02
Myślałem że jak kupię nowy to będę bardziej zadowolony , a tu chyba lipa.

A jakie macie ładowanie w waszych samochodach , w Focusach mk2?
ponoć ładowaniem steruje komputer w Fordach , czy może tak być że regulator jest ok ,a problem leży w komputerze samochodu ? FFmk2 ma ładowanie tzw. inteligentne ?

będę ten alternator na dniach wyciągać i oddam jako reklamacje do sklepu ,
mam stary regulator tzn. z tego poprzedniego alternatora , ale nie wiem czy jest sprawny nadal.

Zauważyłem też że jak się dodaje gazu na biegu jałowym tak do 3tyś obrotów i się przytrzyma to mryga ikona hamulca ręcznego i robi się kreska przy temperaturze na zegarach.

hindus
12-10-2023, 15:27
ponoć ładowaniem steruje komputer w Fordach , czy może tak być że regulator jest ok ,a problem leży w komputerze samochodu ? FFmk2 ma ładowanie tzw. inteligentne ?
Tak, ładowanie jest inteligentne, ale nie polega na bezpośredniej kontroli napięcia (od tego jest regulator napięcia) a raczej na np. ograniczeniu mocy ładowania przy gwałtownym przyspieszaniu, kompensacji napięcia ładowania jeśli temperatura na zewnątrz jest niska itp.
Zauważyłem też że jak się dodaje gazu na biegu jałowym tak do 3tyś obrotów i się przytrzyma to mryga ikona hamulca ręcznego i robi się kreska przy temperaturze na zegarach.
A jakie jest wtedy napięcie? No i czy są jakieś jeszcze błędy? Odczytaj z komputera.

Jacek07focus
12-10-2023, 18:25
Odczytałem błędy przez obd.

Są dwa z systemu abs-esp i z czegoś tam jeszcze oba błędy dotycza zbyt wysokiego poziomu ładowania ,high voltage chargering.

Sprawdziłem i miernik pokazał rosnące stopniowo ładowanie od 14.78v rosło do ponad 16.20v

Czy może być tu inny winowajca niż regulator napiecia ?

Antej
12-10-2023, 19:18
Wyminiaj altek.
Za chwile ubijesz tym komputer główny .

Tak, regulator napięcia jest lipny.

Vultar
13-10-2023, 09:34
Na Twoim miejscu oddał bym alternator na rękojmie a nie na gwarancje (poczytaj o różnicy), zrób wszystko żeby oddali Tobie pieniądze i kup oryginalny. Ja miałem też 120A ale kupiłem mocniejszy 150A tutaj (https://allegro.pl/oferta/denso-alternator-ford-focus-mk2-fusion-1-6-tdci-5987630825).
Jak masz chęci to na forum znajdziesz tematy gdzie ludzie wymieniali regulator napięcia na jakiś zamiennik. Napięcie było ok ale komputer i tak pokazywał błąd ładowania.

W fordzie bardzo dobrze sprawdza się powiedzenie: chytry dwa razy traci

technik08
13-10-2023, 15:03
Żeby wykorzystać prąd alternatora po wymiane trzeba poprawić w ELMconfigu prąd alternatora ze 120 A na 150A .

hindus
13-10-2023, 16:39
Ale nic się nie powinno stać nawet jak nie przeprogramuje a założy taki o nie mniejszej mocy :)

technik08
13-10-2023, 16:57
Nic się nie uszkodzi ,ale GEM nie wykorzysta pełnyc możliwości alternatora 150A , PTC ,grzana szyba przednia .

Antej
13-10-2023, 17:18
No to po co straszyć?

Będzie jezdzit i bledu nie wywali, a jak ktoś siadzie i poprawi to bedzie tylko lepiej.

konieczko5
16-10-2023, 11:42
...

Jacek07focus
11-11-2023, 19:49
witam,

jestem po wymianie alternatora na oryginalny ,używany i mam dalej ładowanie wysokie bo 14.75 pod obciążeniem tj. światła mijania ,dmuchawa na 2 poziom szybkości i radio.

Czytałem na forum że Fordy często ładują większym napięciem niż te 14.40
czy to prawda ?
może ktoś sprawdzić w swoim mk2 1.6 tddci jakie jest napięcie ładowania ?
nie wiem czy tak jak jest może zostać.
pozdrawiam,

hindus
11-11-2023, 20:46
Jest korekta względem temperatury zewnętrznej więc napięcie wygląda ok. Gdzie je mierzysz tak w ogóle?

Jacek07focus
11-11-2023, 20:48
Na plusie i minusie akumulatora.

Chyba masz podobne auto jak ja , mógłbyś podać jakie masz napięcie w aucie ?

hindus
11-11-2023, 21:09
Sprawdzę przy okazji

konieczko5
12-11-2023, 07:02
...

Jacek07focus
12-11-2023, 08:00
Mierzyłem zaraz po odpaleniu silnika , włączyłem też trzy odbiorniki prądu.
Temperatura na zewnątrz była jakiś 8 stopni ,silnik zimny po 24 godzinnym postoju, napięcie na akumulatorze przed uruchomieniem silnika było 12.55V
Czy może być problem z akumulatorem pomimo że trzyma napięcie i rozruch silnika przebiega bez zastrzeżeń ?

hindus
12-11-2023, 12:33
Jest to możliwe zwłaszcza że pewien czas jeździłeś na zbyt wysokim napięciu. Ale ważniejsze jest czy nie przekraczasz 15V

Jacek07focus
12-11-2023, 14:53
Pobrałem darmową aplikację do programu interfejsu ELM 327 i kiedy sprawdzam pomiar napięcia "na żywo" w tej aplikacji to mam ładowanie 14.37 ,a jak podejdę z miernikiem to 14.65

hindus
12-11-2023, 16:07
Profilaktycznie może warto masy wyczyścić