Zobacz pełną wersję : [Focus 1998-2004] Kiedy wymienic pasek rozrządu


gprono
05-08-2010, 20:29
W moim aucie(Ford Focus 1.6 benzyna,2000r.) pasek rozrządu, wraz z pompa wodna byl wymieniony we wrzesniu 2007 roku przy przebiegu 122.000 km.
Aktualny przebieg to 165.000 km i chcialbym Was prosic o porade kiedy powinienem wymienic pasek rozrzadu czy byc moze narazie moge byc o to spokojny? Niby producent zaleca wymiane paska rorządu co 10 lat lub 150.000 km.Dodam, ze raz lub 2 razy w roku jezdze w dalsze trasy okolo 3 lub 4 tys.km we 2 strony,np. w ciagu 3 tygodni urlopu. Pozdrawiam.

mario591
05-08-2010, 20:49
nie ma znaczenia czy robisz trasy czy śmigasz po mieście. W sumie w trasie jeździ sie płynniej wiec zużycie jest nawet mniejsze. Producent przewiduje wymianę co 150 tyś km i tak mniejwiecej wymieniaj. Jak zrobiłeś dopiero 43tyś km to czym ty się przejmujesz jeszcze 100tyś i możesz wymieniać.

pit76
05-08-2010, 21:04
nie zgodze się z przedmówcą
wyznaje zasadę że pierwsza zmiana mniej więcej jak zaleca producent,a raczej wczesniej,a póżniej co 60 tys.koszt nie jest jakis olbrzymi,wtedy masz spokojna głowe

niko123
06-08-2010, 06:58
Dokładnie, nawet nie wiadomo czy wymiana byla na oryginałach i z tym miałbym zrobić 120 tyś ? LOL :)

Ja robię tak :
1 - przy 120 następne 60-70 max.

mkaminski100
06-08-2010, 09:13
Dlatego ja wole zaplacic minimalnie mniej za auto i miec rozrzad do zrobienia po zakupie niz placic za auto z wymienionym rozrzadem i zastanawiac sie czy bylo to w ogole zrobione, na jakich czesciach i czy rolki tez.

Ja bym sprawdzil pasek wzrokowo i zrobil te 20 tys (zrobiles na pasku 43), a potem wymienil na oryginal. Zaplacisz minimalnie wiecej, ale masz spokoj.

tomek7812
06-08-2010, 19:28
wymiana co 60 tys bo auto ciągle nie jedzie czasami stoi na włączonym silniku [światła] a obroty paska lecą więc zalecam co 60 tys

gprono
06-08-2010, 19:48
Dziekuje wszystkim za porady, ale nadal nie do konca wiem co zrobic czy wymienic juz czy poczekac, Wasze opinie sa rozne chociaz wiecej jest tych ktorzy zalecaja czesciej wymieniac pasek wiec moze lepiej to zrobie zeby miec spokoj.Jeszcze raz dzieki!Pozdrowienia.

mkaminski100
06-08-2010, 21:02
wymiana co 60 tys bo auto ciągle nie jedzie czasami stoi na włączonym silniku [światła] a obroty paska lecą więc zalecam co 60 tys
Slyszalem rozne teorie, ale takiej jeszcze nie...
Jezeli wymienisz pasek w serwisie wg zalecen producenta i ten strzeli przed wymiana to jedziesz i masz naprawde za darmo, wiec producent wliczyl postoje w cykl wymian.


gprono - jezeli sie tak stresujesz to zmien i bedziesz mial spokoj. To jest Twoje auto i w razie czego TY wydasz pieniadze w przedwczesna wymiane rozrzadu lub remont silnika.

No bo np pasek mogl byc wymieniony na oryginalny, ale moze ktos tylko sfabrykowal dokument wymiany i pasek nie byl tykany. Moze tez poprzednik zakupil sam pasek bez rolek. To wrozenie z fusow, a zasady sa takie same - zamienniki wymiana co 60 tys, oryginalne 150tys.

mario591
13-08-2010, 07:55
Ale pierdoły opowiadacie. W ogóle jak producent zaleca 150 tys i wymianę paska to pewnie lepiej po 60 tyś hehe to jak producent zaleca wymianęoleju co 10 tyś km to wymieniajcie co 5 tyś. Tak naprawdę wasze auta i róbcie co chcecia ale po co gadacie takie pierdoły że lepiej żeby wymienił co 60 tyś. Jerżeli ten pasek co masz nie masz 100% pewności co do przebiegu kiedy byłwymieniany to wymień i będziesz miał już pewność a jeżeli jamasz i zrobiłeś dopiero 40 tyś to nawet sie nie przejmuj. Zrób jeszcze z 70 - 80 tyś i wymień.

mkaminski100
13-08-2010, 08:24
Aha - przebiegi serwisowe sa podawane dla paskow Forda, a nie zamiennikow. Jezeli zakladacie zamienniki to czytajcie lub pytajcie sie co ile ich producent zaklada wymiane.
Prosty przyklad z 1.8 TDDI/TDCI - na oryginalnych robi sie 150 tys km. Producenci zamiennikow podaja 60 tys.

Jakoob
13-08-2010, 14:26
Jezeli wymienisz pasek w serwisie wg zalecen producenta i ten strzeli przed wymiana to jedziesz i masz naprawde za darmo, wiec producent wliczyl postoje w cykl wymian.

Takie cuda to chyba tylko w UK :P

Gprono - jeśli masz 200% pewności, że rozrząd i pompa wody była robiona przy 122 tys km to:
a) wszystko oryginalne Ford/Motorcraft - wymiana co 100-120 tys km
b) zamiennik - cokolwiek by to nie było wymieniaj przy 60tkm.
Kolejna opcja - nie masz pewności kiedy co było robione (handlarz/sprzedający zapewnia...)- robisz już dzisiaj zgodnie z punktem A.

To czy jeździsz więcej w trasie czy po mieście, w jakich konfiguracjach itp. ma marginalne znaczenie.

mkaminski100
13-08-2010, 14:47
Takie cuda to chyba tylko w UK :P

Nie, ale trzeba robic pasek wg przebiegow, w ASO i na czesciach ASO.
Tak samo jak 10 letnia gwarancja na blachy.

Jakoob
13-08-2010, 17:28
Kolego, myślisz po zachodniemu... Byłem i wiem co znaczy tamtejsza obsługa serwisowa/urzędowa itp. Twoja postawa jak najbardziej prawidłowa :) Niemniej nie mogę dać wiary, że w PL powiedzą "tak, faktycznie powinno wytrzymać dłużej, wymienimy", raczej w naszej sytuacji "przykro nam, możemy zaoferować 10-15% rabatu na części i robociznę". Smutne ale prawdziwe.

gprono
18-08-2010, 21:08
Dziekuje wszystkim za porady, sprawdzilem fakture i jednak rozrzad byl wymieniany kompletny z popma wodna,pasek alternatora, itd.itp. tylko ze nie w autoryzowanym serwisie forda,niemniej jednak we Francji bo kupilem od francuza.Mysle,ze poslucham porad i pojezdze okolo 20 lub 30 tys.i wymienie. Z drugiej strony ciesze sie ,ze moj temat wzbudzil dosyc duze zainteresowanie! Jeszcze raz dzieki!

kamuś
20-01-2011, 18:17
Witam was wszystkich jestem od tygodnia posiadaczem Forda Focusa MK1 1,6 benzyna. Kupując go sprzedający dał mi rachunki o wartości ponad 1500 euro mój focus ma przebieg 201 tyś a przy przebiegu 166 tyś w roku 06.10.2008 został rozrząd wymieniany w Serwisie Forda w niemczech rachunek za wymianę rozrządu w 2008 roku jest na 490 euro. Pytanie kiedy mam zrobić następny rozrząd. Pozdrawiam i czekam na wasze odpowiedzi

Rafał A.(antek)
21-01-2011, 00:41
mniej wiecej przy 240 tyś jesli rozrzad byl robiony na oryginalnych czesciach w serwisie forda, mozesz zaczac myslec o wymianie.

marco1980
21-01-2011, 19:18
Podepnę się pod temat z pytaniem. Jakie części wymienić przy wymianie rozrządu w mojej foce (mk1, 1,8TDCI)? Mechanik mówi tylko o rolce napinacza, pasku i pasku wieloklinowym na alternator. Wystarczy?
Jakiej firmy części polecacie?

JanekFocus
21-01-2011, 23:00
Ja jak wymieniałem w Tddi pasek to mechanik mi powiedział że co 80 tyś. wymiana. Nie pamiętam firmy paska ,ale to jakiś zamiennik był .

mkaminski100
22-01-2011, 07:51
Ja jak wymieniałem w Tddi pasek to mechanik mi powiedział że co 80 tyś. wymiana. Nie pamiętam firmy paska ,ale to jakiś zamiennik był .
Jak zamiennik to producent podaje jakie sa przedzialy. Najczesciej 60-80k

MrQ
22-01-2011, 09:24
Witam
Właśnie jestem po wymianie paska+napinacz w focusie 1.6 benz mk1. Przebieg tylko 90tyś ale wiek 9 lat więc wymieniłem. Wymiana z fv coś około 1 tyś tyle, że ford teraz robi promocje i 20% zniżki na części oraz 2 lata gwarancji na części.
Pozdr

Pyjter24
22-01-2011, 14:48
silnik 1.8 TDCI 100KM - wymiana po ok 122 tys km. Mechanik zdjął pasek powiedział że dałby jeszcze rade przejechać bez problemu do tych 160tys, podobnie jak i rolka z napinaczem. Użyte części to zestaw do wymiany rozrządu oryginalny- podobno paski mają powierzchnie teflonowa czy jakoś tak. Poza tym wymieniłem bo lepiej szybciej niż za późno:027:

Seweryn
22-01-2011, 21:59
Nigdy więcej nie pojechałbym do mechanika który "na oko" potrafi stwierdzić, że pasek rozrządu jest ok a tym bardziej, że przejechałby jeszcze ileś tam. Osobiście nie polecam wymiany rozrządu w Foce 1,6 benzyna u byle kogo. Lepiej zapłacić te 20% więcej i zrobić to w serwisie - faktura jest gwarancją więc raczej nie będą mieli możliwości się wykręcić jeśli coś spieprzą a w tym silniku nie jest to takie trudne ...

Kubuch
22-01-2011, 22:09
Lepiej zapłacić te 20% więcej i zrobić to w serwisie - faktura jest gwarancją więc raczej nie będą mieli możliwości się wykręcić jeśli coś spieprzą

Wiara w ASO - bezcenne, za wszystko inne zapłacisz kartą... :mrgreen:

ar2r
22-01-2011, 23:03
Lepiej zapłacić te 20% więcej i zrobić to w serwisie
Za rozrząd zapłaciłem 320zł,wymiana przez mechanika 200zł=520zł.W ASO za części i robotę chcieli 900zł.To trochę więcej niż "te 20 %".
To tylko tak,bo to gdzie wydajesz pieniądze to Twoja sprawa.

raco83
23-01-2011, 16:27
Mam mały problem :) Wiem ze temat klaksonów był tutaj już zapewne poruszany ale próbowałem znaleźć pomoc i jakoś nie znalazłem:( może źle szukałem. Mój problem jest taki, że w ogóle nie mam klaksonu. Szukałem go wszędzie.Myślałem, że będzie chociaż kabelek do którego podłącze nowy klakson ale go też nie ma. Także chciałbym uzyskać informację skąd mam pociągnąć ten nowy kabelek czy aż od kierownicy czy może z innego miejsca. Dodam że jak naciskam kierownicę to słychać ze cos tam się załącza więc po prostu nowy kabelek wystarczy pociągnąć :)dziękuję z góry za pomoc...

korek007
23-01-2011, 19:12
Mam mały problem :) Wiem ze temat klaksonów był tutaj już zapewne poruszany ...
Witam.
Kolega wprawdzie nowy na forum, ale klakson z rozrządem raczej trudno pomylić.

Seweryn
29-01-2011, 22:29
Za rozrząd zapłaciłem 320zł,wymiana przez mechanika 200zł=520zł.W ASO za części i robotę chcieli 900zł.To trochę więcej niż "te 20 %".
To tylko tak,bo to gdzie wydajesz pieniądze to Twoja sprawa.

Tak, tylko, że masz zamontowany rozrząd który wypadało by za 60 kkm wymienić a ja prędzej sprzedam fokę niz przejadę gwarantowane przez ASO 120 kkm czy ileś tam. Punkt widzenia zawsze zalezy od punktu siedzenia. Swoim autem jeżdżę od 3 lat i oprócz części eksploatacyjnych i łączników stabilizatora nie inwestowałem w żadne naprawy bo nie były potrzebne. Jeśli wydam 900 zł na rozrząd to będę miał spokojną głowę a raczej nie zbankrutuje. A swoją drogą to pogratulować mechanika który za rozrząd w silniku 16V bierze 200 zł ...

Rafał A.(antek)
30-01-2011, 01:04
A swoją drogą to pogratulować mechanika który za rozrząd w silniku 16V bierze 200 zł ...
a ile miał by brać wg Ciebie?

Seweryn
30-01-2011, 08:06
a ile miał by brać wg Ciebie?

Nie według mnie tylko według stawek w mojej okolicy. 200 zł to koszt wymiany rozrządu w silniku 8V z jednym wałkiem, za 16V biorą 300-350 zł a w focusie 1.6 16V jest jeszcze dodatkowa komplikacja gdyż coś tam trzeba wklejać na jakiś specjalny klej - cena rośnie wraz z ryzykiem. Mi za wymianę rozrządu powiedzieli 350 zł do tego części - dobrej jakości zaminniki ponad 400 zł a jeszcze jakbym chciał fakturę to vat od robocizny. Wszło w sumie ponad 800 zł - sprawdzałem u kilku, tylko jeden "fachowiec" chciał 250 zł ale się wysypał, że nigdy jeszcze w tym silniku nie robił rozrządu "ale co to dla niego". Zrobiłem w ASO za 950 zł brutto i mam z głowy

Seweryn
30-01-2011, 08:09
Mam mały problem :) Wiem ze temat klaksonów był tutaj już zapewne poruszany ale próbowałem znaleźć pomoc i jakoś nie znalazłem:( może źle szukałem. Mój problem jest taki, że w ogóle nie mam klaksonu. Szukałem go wszędzie.Myślałem, że będzie chociaż kabelek do którego podłącze nowy klakson ale go też nie ma. Także chciałbym uzyskać informację skąd mam pociągnąć ten nowy kabelek czy aż od kierownicy czy może z innego miejsca. Dodam że jak naciskam kierownicę to słychać ze cos tam się załącza więc po prostu nowy kabelek wystarczy pociągnąć :)dziękuję z góry za pomoc...

Sprawdź czy masz poduszkę kierowcy - jak masz zaślepkę to może być przyczyna bo klakson idzie chyba na tej samej listwie co podłączenie poduszki - był tu już gdzieś podobny problem poruszany - poszukaj

kemizo67
30-01-2011, 11:19
Zrobiłem w ASO za 950 zł brutto i mam z głowy

Popieram :)

Rafał A.(antek)
30-01-2011, 11:59
Heh to widac nie jestem az tak drogi :P trzeba podnieśc ceny. Rozrzad to rozrzad, w zetecach co za roznica czy escort czy focus, nie robmy scen.

korek007
30-01-2011, 16:38
.....Mi za wymianę rozrządu powiedzieli 350 ....
Witam
Ja za wymianę rozrządu w 1,6 16V (rok temu, w warsztacie specjalizujacym się w fordach) zapłaciłem 250 zł. Zero problemów. Wcześniej robiłem tam tylne zawieszenie i też wszystko było OK.

piasecki018
31-08-2014, 18:06
Witam , jestem nowy na forum , nie będę zakładał nowego tematu , odświeżę ten. A mianowicie zakupiłem forda focusa rocznik 1999 , przebieg 189000 , silnik 1.6 , benzyna , garażowany ,od pierwszego właściciela z polskiego salonu , komplet opon zima i lato, żeby było lepiej to od starszego pana z bloku obok. Dalem za niego 10 000 zl ale naprawdę stan wizualny bez zarzutu , zawieszenie podczas jazdy gra idealnie , bardzo jestem zadowolony, no ale...

Pierwsze co to zleciłem wymianę rozrządu za namowa pana który mi sprzedawał auto. Po odebraniu auta od mechanika stwierdziłem ze napinacz wygląda na stary , pasek jest nowy firmy INA ale data na nim to 31.08.2004 (sic!) , pompa wody wygląda na nowa i płyn tez widać ze jest nowy i świeży. Czy data na pasku to data produkcji ? Ewidentnie zostałem na początku kariery kierowcy (mam 18 lat) w balona zrobiony i mam pytanie ile mogę na takim pasku i napinaczu narazie pojeździć bo póki co z pieniędzmi krucho.

jarhel74
31-08-2014, 20:10
Jak Ty doszedłeś do tego,że napinacz stary - rozkręcałeś obudowę?
Nie pomyliłeś paska napędu osprzętu z rozrządem?
Pompę wody masz napędzaną mikropaskiem- nie trzeba jej wymieniać razem z rozrządem, chyba ,że już nie domaga. Ale jej awaria nie grozi zerwaniem paska rozrządu.
A jeśli faktycznie mechanik Cię oszukał, jedź na reklamację, a nie zbieraj pieniędzy na nowy rozrząd.

piasecki018
31-08-2014, 20:40
Ludzie co ja wypisuje, chyba jestem przewrażliwiony swoim pierwszym autem . Juz wiem ze pasek napędu osprzętu i rozrząd to dwie rożne rzeczy.

ciafka
31-08-2014, 20:46
Lepiej zapłacić te 20% więcej i zrobić to w serwisie - faktura jest gwarancją więc raczej nie będą mieli możliwości się wykręcić jeśli coś spieprzą a w tym silniku nie jest to takie trudne ...

No tak, podobno blacha naszych fordów ma 12 lat gwarancji - też na papierze g:D

Ja się wyleczyłem z ASO po tym jak wyjechałem z niewłożonym do końca begnetem oleju po wymianie (droga piachu do oleju otwarta), jak wykryłem, że po parokrotnej "wymianie" filtra ppyłkowego w ogóle takowy nie jest włożony, po tym jak musiałem dokręcić luźną kierownicę (zdejmowali bo dawali do obszycia skórą), i paru innych przygodach.
Partacze jak wszędzie, tylko że dużo drożsi.

Fakt - najczęściej części będą oryginalne. Ale takie sobie sam dużo taniej kupuje w sklepie.

janiczak
01-09-2014, 07:54
Zazwyczaj ja wymieniam pasek rozrządu do 60-70 tys. km. Radzę mechanikowi dać sygnał aby podczas przeglądu sprawdzał pasek rozrządu, bo jego przerwanie może być tragiczne w skutkach.

Fulara
01-09-2014, 08:14
60-70 tys to się wymienia w samochodach, które mają pompe na pasku - zatarcie grozi awarią całego silnika. w focusie mk1 1.6 nie ma pompy na pasku wiec tam nie ma przeciążeń i nie ma potrzeby robić co 60 tys

oryginal 130 tys, dobry zamiennik 100 tys i tyle

4kk
01-09-2014, 18:42
Od nowości serwisuję mojego Focusa w ASO i rozrząd pierwszy raz miałem wymieniony miałem przy 166 tyś.