![]() |
|
Dołącz teraz!
|
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum! |
![]() |
|
|
Narzędzia wątku | Przeszukaj ten temat |
![]() |
#1 |
ford::average
![]() Zarejestrowany: 13-05-2009
Skąd: kielce
Model: FOCUS
Silnik: 1.6
Rocznik: 2000
Postów: 51
|
![]()
W moim aucie(Ford Focus 1.6 benzyna,2000r.) pasek rozrządu, wraz z pompa wodna byl wymieniony we wrzesniu 2007 roku przy przebiegu 122.000 km.
Aktualny przebieg to 165.000 km i chcialbym Was prosic o porade kiedy powinienem wymienic pasek rozrzadu czy byc moze narazie moge byc o to spokojny? Niby producent zaleca wymiane paska rorządu co 10 lat lub 150.000 km.Dodam, ze raz lub 2 razy w roku jezdze w dalsze trasy okolo 3 lub 4 tys.km we 2 strony,np. w ciagu 3 tygodni urlopu. Pozdrawiam. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
ford::advanced
![]() Imię: Mario
Zarejestrowany: 05-09-2007
Skąd: Zielona Góra
Model: Focus/ Audi A6C7
Silnik: 1.8 TDDi/2.0 177KM Avant
Rocznik: 1999/2012
Postów: 453
|
![]()
nie ma znaczenia czy robisz trasy czy śmigasz po mieście. W sumie w trasie jeździ sie płynniej wiec zużycie jest nawet mniejsze. Producent przewiduje wymianę co 150 tyś km i tak mniejwiecej wymieniaj. Jak zrobiłeś dopiero 43tyś km to czym ty się przejmujesz jeszcze 100tyś i możesz wymieniać.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
ford::specialist
![]() Imię: Piotr
Zarejestrowany: 05-02-2009
Skąd: Poznan
Model: FOCUS KOMBI,PARTNER
Silnik: 1.8TDDI,2.0 HDI
Rocznik: 2000,2003
Postów: 670
|
![]()
nie zgodze się z przedmówcą
wyznaje zasadę że pierwsza zmiana mniej więcej jak zaleca producent,a raczej wczesniej,a póżniej co 60 tys.koszt nie jest jakis olbrzymi,wtedy masz spokojna głowe |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
ford::advanced
![]() Zarejestrowany: 28-03-2008
Model: Ford Focus II
Silnik: 1.6 TI-VTC
Rocznik: 2009
Postów: 236
|
![]()
Dokładnie, nawet nie wiadomo czy wymiana byla na oryginałach i z tym miałbym zrobić 120 tyś ? LOL Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
Ja robię tak : 1 - przy 120 następne 60-70 max.
__________________
Regulamin $23 |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
ford::expert
![]() Zarejestrowany: 08-09-2007
Skąd: Basingrad UK
Model: rozne
Silnik: kilka
Rocznik: za stare
Postów: 2,991
|
![]()
Dlatego ja wole zaplacic minimalnie mniej za auto i miec rozrzad do zrobienia po zakupie niz placic za auto z wymienionym rozrzadem i zastanawiac sie czy bylo to w ogole zrobione, na jakich czesciach i czy rolki tez.
Ja bym sprawdzil pasek wzrokowo i zrobil te 20 tys (zrobiles na pasku 43), a potem wymienil na oryginal. Zaplacisz minimalnie wiecej, ale masz spokoj. |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
ford::beginner
![]() Zarejestrowany: 02-03-2007
Skąd: białystok
Model: fokus
Silnik: 1600
Rocznik: 2002
Postów: 16
|
![]()
wymiana co 60 tys bo auto ciągle nie jedzie czasami stoi na włączonym silniku [światła] a obroty paska lecą więc zalecam co 60 tys
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
ford::average
![]() Zarejestrowany: 13-05-2009
Skąd: kielce
Model: FOCUS
Silnik: 1.6
Rocznik: 2000
Postów: 51
|
![]()
Dziekuje wszystkim za porady, ale nadal nie do konca wiem co zrobic czy wymienic juz czy poczekac, Wasze opinie sa rozne chociaz wiecej jest tych ktorzy zalecaja czesciej wymieniac pasek wiec moze lepiej to zrobie zeby miec spokoj.Jeszcze raz dzieki!Pozdrowienia.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |
ford::expert
![]() Zarejestrowany: 08-09-2007
Skąd: Basingrad UK
Model: rozne
Silnik: kilka
Rocznik: za stare
Postów: 2,991
|
![]() Cytat:
Jezeli wymienisz pasek w serwisie wg zalecen producenta i ten strzeli przed wymiana to jedziesz i masz naprawde za darmo, wiec producent wliczyl postoje w cykl wymian. gprono - jezeli sie tak stresujesz to zmien i bedziesz mial spokoj. To jest Twoje auto i w razie czego TY wydasz pieniadze w przedwczesna wymiane rozrzadu lub remont silnika. No bo np pasek mogl byc wymieniony na oryginalny, ale moze ktos tylko sfabrykowal dokument wymiany i pasek nie byl tykany. Moze tez poprzednik zakupil sam pasek bez rolek. To wrozenie z fusow, a zasady sa takie same - zamienniki wymiana co 60 tys, oryginalne 150tys. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
ford::advanced
![]() Imię: Mario
Zarejestrowany: 05-09-2007
Skąd: Zielona Góra
Model: Focus/ Audi A6C7
Silnik: 1.8 TDDi/2.0 177KM Avant
Rocznik: 1999/2012
Postów: 453
|
![]()
Ale pierdoły opowiadacie. W ogóle jak producent zaleca 150 tys i wymianę paska to pewnie lepiej po 60 tyś hehe to jak producent zaleca wymianęoleju co 10 tyś km to wymieniajcie co 5 tyś. Tak naprawdę wasze auta i róbcie co chcecia ale po co gadacie takie pierdoły że lepiej żeby wymienił co 60 tyś. Jerżeli ten pasek co masz nie masz 100% pewności co do przebiegu kiedy byłwymieniany to wymień i będziesz miał już pewność a jeżeli jamasz i zrobiłeś dopiero 40 tyś to nawet sie nie przejmuj. Zrób jeszcze z 70 - 80 tyś i wymień.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
ford::expert
![]() Zarejestrowany: 08-09-2007
Skąd: Basingrad UK
Model: rozne
Silnik: kilka
Rocznik: za stare
Postów: 2,991
|
![]()
Aha - przebiegi serwisowe sa podawane dla paskow Forda, a nie zamiennikow. Jezeli zakladacie zamienniki to czytajcie lub pytajcie sie co ile ich producent zaklada wymiane.
Prosty przyklad z 1.8 TDDI/TDCI - na oryginalnych robi sie 150 tys km. Producenci zamiennikow podaja 60 tys. |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
|