Zobacz pełną wersję : [S-MAX 2006-2015] Czerwone diody podświetlające kabinę - czy można dorobić?
Witam,
widziałem kiedyś w którymś S-maxie, że lampka sufitowa ma dodatkową funkcję doświetlania kabiny (konsoli środkowej) delikatnym czerwonym światłem. Czy ktoś może orientuje się, czy tą funkcje (diodę/-y) można dodatkowo zamontować we własnym zakresie lub ew. w serwisie? Jeżeli ktoś z Was ma tą funkcję proszę o info jak to dokładnie działa.
http://galerie.s-max-club.de/main.php?g2_view=core.DownloadItem&g2_itemId=2055&g2_serialNumber
pozdrawiam,
roger
kingsage 31-10-2010, 23:29 Ja mam tą funkcję. Światło ma barwę jak to określa ford - miodową. Jest to delikatne oświetlenie okolicy drążka zmiany biegów. Niby fajna sprawa, z tym, że mam /niestety/ światła skandynawskie. Przy pozycji świateł tzw. dziennych to podświetlenie nie działa, tak samo jak regulacja jasności interfejsu convers+, oraz funkcja doświetlania zakrętów. W związku z tym, że przełączenie świateł powoduje zgaszenie ksenonów, po to by je za chwilkę znów odpalić /po drodze są na przełączniku pozycyjne o ile się nie mylę/, to jeżdżę nawet w nocy na tzw. dziennych. I tyle mam z tego podświetlenia. Po prostu bajer.
tygrysex 01-11-2010, 11:34 roger - A odpowiedz to: tak mozesz, na germanskim klubie Sia robili takie operacje... wiec jest to wykonalne. Wymieniali caly ten panel oswietleniowy jesli pamietam.... Ale najwazniejsze pytanie, zanim sie podjarasz tematem, to: masz Convers+?
Jesli tak, to lepiej sobie daruj ( ja mam obie rzeczy, ale dostalem jw w standardzie do Titanium)... rzecz w tym, ze i natezenie tego oswietlenia i convers+ odbywa sie tym samym pokretlem (rozjasniasz jedno, to drugie idzie w tym samym kierunku)... To oswietlenie nadaje sie tylko na noc i uwierz, ze dla praktycznego efeitu - musi byc na full ( i tu zaznaczam, ze wygkada ladnie i spelnia swoja role). Probkem w tym, ze convers+ tez swieci pelna moca i w nocy chce Ci wypalic oczy... ot taki maly szczegol ktory Ford zknocil :)
sorrki, za literowki, ale pisze z dotykowego ekranu....
[QUOTE=tygrysex;
a czym się włącza ten cud miód ;) ?
tygrysex 01-11-2010, 14:13 Sam sie uruchamia po wlaczeniu swiatel...
założyłem to sobie w focusie - poprostu wymieniłem lampkę oświetlenia wnętrza na taką z diodami i dociągnąłem do nich zasilanie
te diody świecą zawsze tak samo, intensywność świecenia NIE jest regulowana gałką do reg. podświetlenia zegarów/deski
w eSiu mam lampkę oświetlenia wnętrza z przodu z czujnikami alarmu i z PUSTYMI miejscami na ledy (czyli b. podobną jak na fotce u góry), planuję włożyć ledy i opornik
http://forum.s-max-club.de/index.php?showtopic=2939&st=20 tutaj gość dołożyć oryginalne ledy z oprawkami i kabelkami
takze posiadam w Kudze ...
... swiatla mam w automacie wiec swieci sie to non stop
... regulacja natezenia wraz z wszyskimi zegarami i radiem
w sumie fajny bajer ...
Slartibartfast 05-11-2010, 09:01 ... swiatla mam w automacie wiec swieci sie to non stop
U mnie na AUTO świeci, na 0 (skandynaw) nie świeci. I dobrze
tygrysex 05-11-2010, 10:33 Slartibartfast - mam dokladnie tak jak Ty
b@rth - bajer fajny, ale nie masz napewno Convers+, skoro chwalisz ;)
Slartibartfast - mam dokladnie tak jak Ty
b@rth - bajer fajny, ale nie masz napewno Convers+, skoro chwalisz ;)
Kuga nie ma convers`a ... choc nie wiem czy to dobrze ...
Slartibartfast 06-11-2010, 23:40 Zrobiłem dzisiaj małe testy w całkowicie ciemnym garażu g:D
Warunki: wszystkie światła w maksie wyłączone, również wewnątrz, oprócz postojówek;
Operacje: włączanie i wyłączanie radia i klimy, kręcenie jasnością podświetlenia
Wynik: te diody to nawet bajer nie jest, skoro efektów nie widać... bo convers (ooo, ten to potrafi!!!), radio i klima (ta najbliżej "oświetlanej" powierzchni) dają tyle światła, że nie ma znaczenia czy te diody w konsoli świecą czy nie
Regulowanie jasnością reguluje również te diody
b@rth - Kuga ma pewnie Convers, nie Convers+
kingsage - Po lifcie skandynaw włącza tylko LEDy z przodu, diody w podsufitce nie świecą, jasność c+/radio/klima jest na maksa. Przejście na postojówki włącza dopiero oświetlenie w środku a ksenony włączają się dopiero w dwóch ostatnich pozycjach pokrętła.
Wrzucam foty swojej konsolki. Przy okazji widać jak pięknie fabryka (nie)wykończyła linię dach-szyba + kable do lusterka. Na co dzień tego się nie zauważa, ale śmieszy mnie to zwłaszcza, że w katalogu (bodajże) piszą o luksusowej podsufitce :)
2237022371
P.S. Prośba do właściciela maxa po lifcie ale bez panoramy by wrzucił fotę konsoli na podsufitce - podobno jest tam jakiś schowek rozmiaru A5?
nooo jest schowek..... potem zamieszcze fotki.....;)
P.S. Prośba do właściciela maxa po lifcie ale bez panoramy by wrzucił fotę konsoli na podsufitce - podobno jest tam jakiś schowek rozmiaru A5?
Niestety w schowku tym zmieści się co najwyżej paszport lub coś niewiele większego i grubszego. Gruby portfel już nie wejdzie. Zdjęć na razie nie wstawię bo auto odbieram za kilka dni.
Mam za to kilka pytań.
Czy światła dzienne zaświecają się automatycznie po odpaleniu auta ?
Czy jak zrobi się ciemniej to automatycznie zaświecają się światła mijania ?
Czy jak świecą światła mijania lub drogowe to światła dzienne gasną automatycznie czy świecą się nadal ?
Czy jak świecą tylko światła dzienne to tylne światła są zgaszone, jeżeli tak to czy można je jakoś "uaktywnić" (są takie ładne jak świecą) ?
tygrysex 07-11-2010, 13:02 Slartibartfast, to przed liftem te diody swieca jak trzeba...
Slartibartfast 07-11-2010, 21:31 Czy światła dzienne zaświecają się automatycznie po odpaleniu auta ?
Łi
Czy jak zrobi się ciemniej to automatycznie zaświecają się światła mijania ?
Skandynaw to nie automat - tylko dzienne LED. By działał automat najpierw musisz przełączyć na automat
Czy jak świecą światła mijania lub drogowe to światła dzienne gasną automatycznie czy świecą się nadal ?
Nie świecą
Czy jak świecą tylko światła dzienne to tylne światła są zgaszone, jeżeli tak to czy można je jakoś "uaktywnić" (są takie ładne jak świecą) ?
Tylne nie świecą, a są ładne :) Nie przerabiałem opcji "aktywacji"
Slartibartfast (ale masz trudny nick) wielkie dzięki za wyczerpujący opis działania świateł.
Rozumiem, że tryb skandynawski polega na tym, że po przekręceniu kluczyka zaświecają się automatycznie światła dzienne.
Ale czy ten tryb jest ustawiony fabrycznie czy tez przed odbiorem nowego auta mam poprosić dealera o taką konfigurację ?
To w trybie automatycznym światła dzienne wcale nie są obsługiwane ?
Slartibartfast 08-11-2010, 00:18 Rozumiem, że tryb skandynawski polega na tym, że po przekręceniu kluczyka zaświecają się automatycznie światła dzienne. Ale czy ten tryb jest ustawiony fabrycznie czy tez przed odbiorem nowego auta mam poprosić dealera o taką konfigurację ?
Skandynawa dają w standardzie, prosić to musisz o jego wyłączenie... Na forum jest dużo narzekania na tę funkcję, choć minusy ma chyba tylko przed liftem, gdy nie było dziennych LEDów i przełączanie z 0 na auto/włączenie świateł powodowało chwilowe wyłączanie świateł/ksenonów
To w trybie automatycznym światła dzienne wcale nie są obsługiwane ?
A wiesz, że nie próbowałem :D. Po prostu wsiadam i jadę (skandynaw działa) a jak się robi ciemno to odruchowo włączam światła (automatu w zasadzie nie używam)
Slartibartfast (ale masz trudny nick)
Za to autostopem całą galaktykę przeleciał ;)
bp,nmsp
m-cin
Slartibartfast 08-11-2010, 11:12 Za to autostopem całą galaktykę przeleciał
Galaktykę to nawet chciałem kupić, ale ostatecznie wybrałem eSia :)
Fiordy są the best!
Schowek ;)
a tak na marginesie to faktycznie ford spapral laczenie sufitu z szyba - dobrze, ze tylko nadgorliwi userzy z forum JAK MY ;) - doczepiaja sie do tego.
Galaktykę to nawet chciałem kupić, ale ostatecznie wybrałem eSia :)
Fiordy są the best!
No tak, nagroda za Norwegię na samochód pewnie starczyła ;)
Wiem, nie wnoszę nic do tematu. Już przestaję, przepraszam... Ale książka naprawdę niezła.
Pozdrawiam
m-cin
Witam, mam pytanko, czy ktos posiada wymienione w temacie podswietlenie pomaranczowymi diodami z podsufitki ale w drugim rzedzie siedzen? Czy byla tak opcja wogole?
Zastanawiam sie nad dorobieniem sobie tego zarowno z przodu jak i z tylu, a z racji posiadania convers+, chcialbym podlaczyc to w sposob niezalezny od regulacji natezenia podswietlania deski rozdzielczej ...
Slartibartfast 23-03-2011, 09:11 Czerwone diody są tylko z przodu
W takim razie ciekawym jest, czy przednia lampka bedzie pasowala w miesce tylnej ...
Musze to sprawdzic ;)
tak, będzie pasowała do otworu w suficie (mam na myśli lampkę z pierwszego postu, czyli tą http://galerie.s-max-club.de/main.php?g2_view=core.DownloadItem&g2_itemId=2055&g2_serialNumber )
co do zasilania, to w focusie nie chciało mi się ciągnąć dodatkowego zasilania, więc podłączyłem ledy do zasilania samej lamplki
w efekcie ledy świecą od momenty otwarcia auta pilotem, a gasną kilkanaście minut po wyjściu z samochodu (gem odcina zasilanie)
Mayak, rozumiem, że wpiąłeś się z LEDami przed wyłącznikiem? Tak, że świecą non-stop po otwarciu, w trakcie jazdy itd.? Nie rażą za bardzo (ostatecznie świecą z maksymalną mocą)?
... że świecą non-stop po otwarciu, w trakcie jazdy itd.? Nie rażą za bardzo (ostatecznie świecą z maksymalną mocą)?
to samo wyczytalem na niemieckim forum, ze swieca cal czas, a nawet kilkadzeisiat minut po zamknieciu auta. Ponoc nie raza, a problem poboru przez diody nie istnieje praktycznie (ok 20 mA). Problem w tym, ze diody reaguja na regulacje jasnosci podswietlania wyswietlacza convers+ - jak w postach wyzej. Ale nad tym popracuje, zeby caly czas byla pelna moc, zeby dzieci z tylu czuly sie bezpieczniej ;)
Tom303, owszem, tak działa regulacja jasności LEDów z przodu, kiedy miałeś ten element w standardzie - wtedy do lampki idzie osobno przewód do oświetlenia zwykłego + kabelek z podłączeniem do instalacji ze ściemnianiem (czyli de facto do instalacji zegarów). Jeśli podłączysz się do zwykłej instalacji w aucie (np. do lampki z tyłu), to powinny świecić cały czas z maksymalną mocą. Obwód z dimmerem to osobna część instalacji auta, obejmuje deskę rozdzielczą, zegary, przyciski do szyb itp.
Wniosek: jeśli tylko podłączysz diody z tyłu, to już uzyskasz pożądany efekt.
Bede cos kombinowal, musze najpierw zrobic rozeznanie ;) Wogole to mnie dziwi, ze u mnie w wersji titanium, gdzie do gory w lampce w podsufitce znajduja sie takie 2 prostokatne otwory jak na tym zdjeciu (plus czujniki ruchu we wnetrzu) ale niestety tam nic nie swieci. Jezszcze tego nie rozbieralem ale trzeba bedzie. Przed kupnem s-maxa naczytalem sie w prospekcie z 2009 o tym oswietleniu, pozniej kupilem esia, a tu lipa ... :( Tak samo spodziewalem sie (w wersji titanium) dodatkowego oswietlenia bagaznika w klapie (oswietlajace niby podloze itd), a tam tez nic ... A w prospekcie tez o tym bylo ;) Czy przez pierwsze 2 lata produkcji tego nie bylo?
O oświetleniu w klapie nic mi nie wiadomo, nie widziałem tego w prospekcie, ale też nigdy się nie zagłębiałem. Co do oświetlenia submarine, sprawdź po zdjęciu lampki wtyczkę z zasilaniem LEDów. W dziale Mondeo w mkIV kolega trtami miał też "otwory", które okazały się diodami - w fabryce ktoś wcale nie/źle podpiął i dopiero po interwencji wszystko zagrało. Wtyczka podklejona do sufitu grzecznie sobie czekała :)
Dzieki za wskazowki. Na niemieckim forum znalazlem opis i zdjecia tej wtyczki oraz to, gdzie jest wcisnieta, jesli jej niby nie ma ... ;) Tylko musze jeszcze tydzien poczekac, bo samochodzik jest w kraju, a ja za granica ... ;) Dam pozniej znac, co z tego wyszlo.
Mayak, rozumiem, że wpiąłeś się z LEDami przed wyłącznikiem? Tak, że świecą non-stop po otwarciu, w trakcie jazdy itd.? Nie rażą za bardzo (ostatecznie świecą z maksymalną mocą)?
tak, świecą non-stop z pełną mocą i nie rażą
w nocy jeżdżę z maksymalnie przyciemnionymi zegarami - jeśli te diody przyciemniłyby się w tym samym stopniu to chyba nic nie oświetlałyby
w S-Maxie mam to samo co Tom303 - przednia lampka ma czujniki od alarmu i małe prostokątne szczeliny na ledy, ale samych ledów brak
w wątku na niemieckim forum, gość przełożył do swojej lampki, zestaw ledy+oporniki+przewód łaczący z innej lampki, która miała ledy ale nie miała czujników alarmu - ja nie chce kupować następnej lampki, więc mam zamiar kupić same diody i rezystorki a potem umocować na klej w obudowie lampki
ktoś się orientuje jaka dioda led (średnica i kształt wiązki) pasuje do oryginalnych otworów?
Jeden gosciu zrobil to tam tak jak piszesz ale jest jeszcze drugi, ktory kupil w conradzie czesci i sam to jakos zmajstrowal i zamocowal.
Czesci ktorych uzyl to:
http://www.conrad.pl/websale7/?shopid=conrad&act=product&prod_number=733792
http://www.conrad.pl/websale7/?shopid=conrad&act=product&prod_number=185030
http://www.conrad.pl/websale7/?shopid=conrad&act=product&prod_number=185957
tylko ze on pisze o ze zastosowal rezystor 1,5 k oma, a z moich wyliczen wynika, ze ma byc ok 470 om.
W tej sprawie prowadze wlasnie konsultacje z madrzejszym ode mnie elektrykiem.
Jak juz uzgodnimy ta wartosc to moge dac znac, bo potem bede tez zamawial chyba te same elementy tzn raczej napewno to samo diode, oprawek postaram sie tam poszukac metalowych, zeby ten stozek dzialal jak reflektor - chociaz tam sa tylko takie szparki, ze to na jedno wychodzi ...
tylko ze on pisze o ze zastosowal rezystor 1,5 k oma, a z moich wyliczen wynika, ze ma byc ok 470 om.
Bardzo dobrze Ci wynika, choć z szeregu dałbym 510Ohm :)
Uf = 2V, If = 20mA
R = (Uzas - Uf)/If = (12V - 2V)/20mA = 0,5kOhm
0,5 kOhm to minimalny rezystor, który możesz zastosować. Przy zastosowaniu większego dioda będzie po prostu świecić słabiej.
Pozdrawiam
m-cin
Radek S-MAX 12-04-2011, 21:09 Koledzy czy ta lampka by pasowała do S-MAXa przed FL?
Też mi zależy na tym oświetleniu, zawsze to miąłem w BMW i to jest świetna sprawa, bo jest taka bursztynowa łuna w samochodzie, a nie ciemna czeluść :D
Jest opisane że do: Forda Focusa II C Maxa Mondeo MK III MK IV, ale może Ford ma standard jeśli chodzi o kształt i mocowanie.
http://img15.allegroimg.pl/photos/oryginal/15/45/46/29/1545462979
A moja lampka niestety nie ma miejsca na diody i muszę coś dokupić :/
Pasować pasuje na pewno, ale pozostaje pytanie, czy będą dociągnięte kable to zasilania diod. Jeśli nie, to lekkie dłubanie w instalacji będzie konieczne. W Mondeo mkIV uboższe wersje nie miały przewodu do tych czerwonych diód, w S-Maxie może być podobnie.
Radek S-MAX 12-04-2011, 22:35 Pasować pasuje na pewno, ale pozostaje pytanie, czy będą dociągnięte kable to zasilania diod. Jeśli nie, to lekkie dłubanie w instalacji będzie konieczne. W Mondeo mkIV uboższe wersje nie miały przewodu do tych czerwonych diód, w S-Maxie może być podobnie.
A dłubanina w kablach to mały pikuś :D Moje hobby to RC-Trial , a tam lutowania jest sporo :D
Mówisz że jest szansa, że gdzieś jest skitrana kostka nawet do ledów?
A dłubanina w kablach to mały pikuś :D Moje hobby to RC-Trial , a tam lutowania jest sporo :D
Mówisz że jest szansa, że gdzieś jest skitrana kostka nawet do ledów?
wg Niemców, to trzeba szukać kabelka przy przedniej krawędzi otworu na lampkę
drugie miejsce szukania tego kabelka jest koło 'sitka' mikrofonu bluetooth'a
załączyłem odpowiednie fotki :)
Radek S-MAX 13-04-2011, 08:51 wg Niemców, to trzeba szukać kabelka przy przedniej krawędzi otworu na lampkę
drugie miejsce szukania tego kabelka jest koło 'sitka' mikrofonu bluetooth'a
załączyłem odpowiednie fotki :)
Jesteś wielki Mayak!
Bo miałem się dziś logować na tym niemieckim forum, żeby te foty zobaczyć :D
A tak mi dużo ułatwiłeś, Thx!
[EDIT]
Nowa lampka w ASO z diodami jakieś 235 zł
Muszę gdzieś dorwać program ETKa z częściami do forda, tak jak miałem do BMW, to bardzo duzo pomaga.
Bardzo dobrze Ci wynika, choć z szeregu dałbym 510Ohm :)
Uf = 2V, If = 20mA
R = (Uzas - Uf)/If = (12V - 2V)/20mA = 0,5kOhm
0,5 kOhm to minimalny rezystor, który możesz zastosować. Przy zastosowaniu większego dioda będzie po prostu świecić słabiej.
Pozdrawiam
m-cin
Hmmm, troche za duz ten prad.
- Po pierwsze to 4zl za LEDa to okropnie duzo.
- Po drugie to przy pradzie 20mA w samochodzie nie bedzie "poświaty" ale mocne światlo. Sprawdzcie sobie jak swiecie zwykle led juz przy 10mA !
- Po trzecie to w czasie jazdy w instalacji samochodu jest nie 12V tylko przynajmniej 13,5 V
Ja bym raczej policzyl to tak: (13,5 - 2)/10 = 1,15k.
Wiec lepiej dac R = 1 ~1,2 k
Slartibartfast 14-04-2011, 10:44 Najlepiej dać potencjometr i regulować do woli :D
Miernik w teście wskaźników pokazuje 12,7V
Hmmm, troche za duz ten prad.
- Po pierwsze to 4zl za LEDa to okropnie duzo.
- Po drugie to przy pradzie 20mA w samochodzie nie bedzie "poświaty" ale mocne światlo. Sprawdzcie sobie jak swiecie zwykle led juz przy 10mA !
- Po trzecie to w czasie jazdy w instalacji samochodu jest nie 12V tylko przynajmniej 13,5 V
Ja bym raczej policzyl to tak: (13,5 - 2)/10 = 1,15k.
Wiec lepiej dac R = 1 ~1,2 k
Jak 4 zlote za diode pomaranczowa super jasna to duzo to ja juz nie wiem ... ;)
Oczywiscie ze trzeba liczyc sie z maksymalnym napieciem w samochodzie czyli ok 13,8V (przy sprawnym regulatorze napiecia ;) ) no i liczymy dwie diody w szeregu, a nie dwie rownolegle. Wychodzi 490 om ... R = (13,8V-(2x2V))/0,020A=490om
Radek S-MAX 15-04-2011, 07:54 Jeśli chodzi o diody to polecam sklep PH_Amber na Alledrogo.
Biorę od niego diody do modeli, zawsze przez tel służy pomocą i doradzi, towar szybko przesyła, dobrze opisany i rezystory gratis dodaje.
http://allegro.pl/show_user_auctions.php?uid=9850423
Pozdro
Wiec moje swiatelka juz zamontowane. Wyglada to bardzo fajnie ;) Tymbardziej ze podlaczylem to pod napiecie stale, a nie do tego schowanego kabelka (ktorego z tego punktu widzenia na szczescie u mnie nigdzie nie znalazlem), ktory podawal napiecie zalezne od nastawy potencjometru sciemnienia podswietlenia. Tymbardziej sie z tego ciesze, bo mam convers+, a co za tym idzie koniecznym jest sciemnienie jego jasnosci, a przez to podswietlenia deski rozdzielczej i wszystkiego co swieci na czerwono. U mnie diody z posufitki swieca caly czas tak samo (mocno) wiec jest fajnie. Podlaczylem sie poprostu do zasilania lampek do czytania i juz. W sumie zajelo mi to ok godzinki. Polecam ;)
...w S-Maxie mam to samo co Tom303 - przednia lampka ma czujniki od alarmu i małe prostokątne szczeliny na ledy, ... ja nie chce kupować następnej lampki, więc mam zamiar kupić same diody i rezystorki a potem umocować na klej w obudowie lampki
...
Nic nie trzeba kombinowac na zaden klej czy inne patenty. W te prostokatne prowadnice oryginalnych opraw LEDow pasuja idealnie te metalowe okragle oprawki od LEDow, o ktorych pisalem w poprzednich postach. Wciska sie je z lekkim oporem, po czym siedza mocno osaczone, ze sam bylem pelen podziwu. Takze numery dokladnych czesci ze sklepu conrad (podane na niemieckim forum) byly na wage zlota, a koszty niegodne nadmienienia ;)
|
|