Zobacz pełną wersję : [Focus 2008-2011] Zaślepienie EGR, jakie konsekwencje ? 1.6TDCI


Strony : 1 [2]

JohnLenin
13-12-2014, 19:05
Witam, mam pytanie czy Ktoś usuwał egr-a programowo - poprzez modyfikację softu? jeśli tak, to proszę o opinie, + i - takiej "operacji"

marcysia
13-12-2014, 19:11
Taki sam efekt jak blaszka - tylko koszta znacznie większe. Blaszka to kilka-kilkanaście złotych + montaż a programowo pewnie kilka setek chyba, że zrobisz przy okazji wycięcia dpf-a to może trafisz na kogoś, że zrobi w cenie filtra.

JohnLenin
13-12-2014, 19:24
Zastanawiam się nad wywaleniem egr-a programowo, blaszkę już mam, ale od jakiegoś czasu z blaszką, czy bez wywala błąd na desce Kasowanie pomaga na chwilę, miałem się brać za czyszczenie silniczka od egr-a, ale może załatwić z tym sprawę raz na zawsze? tylko, czy nie wiążą się z tym jakieś problemy w późniejszym użytkowaniu. Może wypowie się Ktoś, kto wywalił programowo egr-a?

marcysia
13-12-2014, 19:28
Mówię Ci, że nie ma żadnych problemów. Ja z blaszką jeżdżę drugi rok i bez błędów. Kolega ma wycięty programowo i bez żadnych błędów.

idn59
13-12-2014, 23:09
Mam zaślepiony EGR praktycznie od samego początku (przebieg 30 kkm), blaszka bez żadnych otworów, auto zbiera się lepiej od 1800, przez cały czas (ok. 3 lata) bez żadnych problemów .Żadnych błędów,mój obecny przebieg to 70kkm. Jeżeli występują jakieś problemy , to jest to moim zdaniem wina zużytego EGR i jego wadliwe działanie. Nie odpinałem żadnych wtyczek ,auto pracuje bez żadnych usterek.

JohnLenin
14-12-2014, 10:52
Mam zaślepiony EGR praktycznie od samego początku (przebieg 30 kkm), blaszka bez żadnych otworów, auto zbiera się lepiej od 1800, przez cały czas (ok. 3 lata) bez żadnych problemów .Żadnych błędów,mój obecny przebieg to 70kkm. Jeżeli występują jakieś problemy , to jest to moim zdaniem wina zużytego EGR i jego wadliwe działanie. Nie odpinałem żadnych wtyczek ,auto pracuje bez żadnych usterek.

Około 2 lata mam zaślepiony egr i dopiero teraz zaczął pojawiać się błąd, który po skasowaniu powraca. Dlatego chcę wyprogramować egr, oczywiście dawałem blaszkę z otworami, ale bez zmian, błąd wywala z powrotem.

Harisonl
14-12-2014, 17:15
Opiszę wam swoje przygody z egr. 20 tyś temu zaślepiłem egr gdyż powodem było poszarpywanie na 1,2 biegu i generalnie ciężko było ruszyć autem zazwyczaj gdy za szybko zmieniłem bieg z 1 na 2 było szarpanie albo albo silnik się prawie zadusił. Bywało i tak ze po wrzuceniu 2 biegu auto miało 1 tyś obrotów gaz w podłoge a on nic a nic nie przyspiesza dopiero po pewnej chwili jakjuż turbo się załączyło to auto rwało do przodu.

Po zaślepieniu problemy te ustały nawet spalanie się zmniejszyło ale nie spowodował tego zaślepiony egr tylko styl jazdy. Mianowicie wcześniej zeby uniknąć kangura musiałem na jedynce pokrecić do prawie 3 tyś obrotów potem dwójka i już można było jechać normalnie. Auto stało się żywsze/zrywniejsze na niskich obrotach i nei było już problemu z jazdą w korkach.

Z minusów auto zaczeło głośniej chodzić i to wyczuwalnie. Śilnik pracował twardo do tego gdzieś z okolic turbiny chłodnicy spalin dochodził metaliczny dzwięk takie cykanie coś jak dzyń dzyń dzyń takie rytmiczne. Przy stałyhch prędkośćiach rzędu 110 - 120 auto chodziło głośniej, przy przyspieszaniu było tak samo.

Teraz wyjąłem blaszke z egra po odpaleniu auta to co zobaczyły moje oczy to był obraz nędzy i rozpaczy z wydechu leciały kłęby dymu jak ze starego ikarusa co ruszał z przystanku (czarny gęsty dym) Po przegonieniu auta autostradą już nic nie kopci. No chyba że rano jak odpale to leci biały dym ale to pewnie para wodna. Silnik pracuje ciszej .
Zastanawiam się nad daniem sprawy do mechanika zeby wykręcił kolektor i wyczyścił co się da a jak nie to kupię nowy ger przy okazji sprawdzę turbawke.

JohnLenin
15-12-2014, 15:11
Odkręce silniczek egr-a i spr czy jest zasyfiony, jak coś przeczyszczę. Jeśli to nie pomoże i będzie wywalało błąd, to pozostaje wyprogramować.

Matych
15-12-2014, 15:31
Piszecie o 1,6tdci i 1,8 tdci a to dwa zupełnie inne silniki

JohnLenin
20-12-2014, 18:26
Na razie wyczyściłem połączenie egr-a z silniczkiem, trochę było syfu. Zobaczę czy teraz będzie pojawiał się błąd.

JACOX
20-12-2014, 21:39
zaślepiłem EGR elektronicznie w swoim 1,6TDCIfocusie,silnik zrywniejszy, spadku spalania nie zauważyłem,raczej bez zmian w tym zakresie

sokrates-79
17-02-2015, 12:56
Rozumiem wycinanie dpfa - bo to koszt, ale po co się męczyć z ew. problemami po zaślepieniu EGRa jak na allegro można kupić za 300 - 350 zł egr z powypadkowego auta np z 2014 roku z przebiegiem 5 czy 10 tys?

pretorian2
17-02-2015, 13:07
ryzyk fizyk z używanymi, nie wiadomo po jakim tak na prawdę przebiegu jest, chyba, że masz sprawdzonego sprzedawcę. Jakieś 150 ttk zaślepiałem, od tego momentu skończyły się zamułki i czkawki...

marcysia
17-02-2015, 18:18
Po pierwsze - małe prawdopodobieństwo, że zawór z nowszego modelu (jak piszesz np. 2014r.) podejdzie do np. 10-cio latka. Po drugie - doświadczenie osób, które go zaślepiły wskazują, że lepiej wydać kilka złotych na blaszkę i poprawić osiągi (zwłaszcza w dolnym zakresie auto jest znacznie żwawsze na skrzyżowaniu) niż wydać kilkaset złotych na zawór w nieznanym stanie, który za tydzień może fiksować jak Twój dotychczasowy. To indywidualna decyzja każdego z nas - tak jak ta, czy jechać do autoryzowanego serwisu, wydać kilka setek i nie mieć pewności co Ci zrobili w aucie czy zrobić to samemu lub u zaprzyjaźnionego mechanika, mieć kilka stówek oszczędności i być pewnym że to za co płacisz zostało zrobione.

JohnLenin
12-03-2015, 20:15
Witam, mam pytanie do osób które usunęły egr-a programowo, czy pojawił się w waszych autach delikatny dźwięk przy odjęciu gazu, np w momencie hamowania silnikiem, coś jak świst turbinki?

marcysia
12-03-2015, 20:56
Przez dwa lata jeździłem na zaślepionym przy pomocy blaszki, teraz mam usunięty programowo i jedyne co zauważam, to brak błędów po skanowaniu elm-em, że zawór znajdował się w niewłaściwej pozycji i przede wszystkim nie słychać specyficznego pisku przez kilka sekund po wyłączeniu silnika. Jak dla mnie udana operacja.

JohnLenin
12-03-2015, 21:11
Przez dwa lata jeździłem na zaślepionym przy pomocy blaszki, teraz mam usunięty programowo i jedyne co zauważam, to brak błędów po skanowaniu elm-em, że zawór znajdował się w niewłaściwej pozycji i przede wszystkim nie słychać specyficznego pisku przez kilka sekund po wyłączeniu silnika. Jak dla mnie udana operacja.
Mam blaszkę+wyłączony programowo. Błędów brak, jeździ ok, tylko właśnie zauważyłem taką zmianę po wyprogramowaniu, że pojawia się cichutki krótki świst chyba turbiny, po odjęciu gazu i nie wiem czy to prawidłowość po takim zabiegu?

marcysia
12-03-2015, 21:22
U mnie zbiegło się to w czasie z regeneracją turbiny a w zasadzie po wymianie pojechałem prosto do warsztatu na "wycinkę" i nic takiego nie słyszę.

benio
12-03-2015, 22:16
... przy odjęciu gazu, np w momencie hamowania silnikiem, coś jak świst turbinki?
Taki objaw pojawia się po zaślepieniu EGR-a, ponieważ spaliny które wcześniej "dopływały" zmniejszały ciśnienie z turbawki, a tym samym spowalniały jej obroty co zauważalne jest właśnie przy odjęciu gazu.
W zależności od głośności pracy silnika i stanu turbiny świst jest słyszalny mniej lub bardziej.

JohnLenin
13-03-2015, 07:14
Dzięki za wyjaśnienie.

axel83
13-03-2015, 07:26
Wycięcie EGR ma dobroczynny wpływ na silnik - brak syfu w dolocie, silnik dostaje czyste powietrze. Z doświadczenia wiem że nawet mocno zabrudzony kolektor ssący potrafi się sam oczyścić po zaślepieniu egr(po parunastu tyś km).

JohnLenin
13-03-2015, 16:27
Taki objaw pojawia się po zaślepieniu EGR-a, ponieważ spaliny które wcześniej "dopływały" zmniejszały ciśnienie z turbawki, a tym samym spowalniały jej obroty co zauważalne jest właśnie przy odjęciu gazu.
W zależności od głośności pracy silnika i stanu turbiny świst jest słyszalny mniej lub bardziej.
Teraz pytanie, czy wyprogramowanie może zaszkodzić turbinie skoro tak to wyglada?

benio
13-03-2015, 20:19
Nie sądzę, że wyłączenie obsługi EGR-a może znacząco przyczynić się do szybszego zużycia turbiny, ale to tylko moje uwagi nie poparte badaniami.
Do szybszego zużycia turbawki może przyczynić się np. ciskanie na pedał gazu zaraz po uruchomieniu silnika lub wyłączanie silnika zaraz po "butowaniu".

JohnLenin
15-03-2015, 14:12
Ciekawe jest to, że tego dźwięku nie było słychać, kiedy egr był tylko zaślepiony, a po wyprogramowaniu pojawił się?

benio
16-03-2015, 20:18
To być może po przeprogramowaniu na "off EGR" turbo dostało inny soft pracy.
Jeżeli masz stare charakterystyki sterowania geometrią turbiny to możesz porównać je z obecnymi.

JohnLenin
03-04-2015, 08:17
To być może po przeprogramowaniu na "off EGR" turbo dostało inny soft pracy.
Jeżeli masz stare charakterystyki sterowania geometrią turbiny to możesz porównać je z obecnymi.
Witam, niestety nie mam charakterystyk sterowania turbo. Po prostu wyprogramowałem u osoby zajmującej się takimi rzeczami, tylko ostatnio jeszcze wywaliło błąd P0489, z tego co znalazłem w sieci jest to błąd związany z egr-em, tylko że mam wyprogramowany egr+zaślepka i nie wiem czy to wina złego wyprogramowania i trzeba będzie reklamować? Przed zmianą programu pojawiał się tylko błąd P0490. Co o tym sądzicie?

benio
04-04-2015, 19:56
... tylko ostatnio jeszcze wywaliło błąd P0489, ... mam wyprogramowany egr+zaślepka i nie wiem czy to wina złego wyprogramowania i trzeba będzie reklamować? ...
P0489 - obwód sterowania przepustnicy recyrkulacji spalin obwodu niskiego.
Moim zdaniem jest to związane z nie do końca poprawnym "off-em" EGR-a.

widmoboy
11-05-2015, 11:57
Witam wszystkich
Niestety mam problem i potrzebuje porady.
Mój Peugeot z silnikiem 1.6 HDi 110, niee zgłasza żadnych błędów a okresowo traci moc i kopci na czarno.
Zrobiłem test, jazda z lapkiem na kolanach z podglądem w Diagboxie.
Z pomiarów wynika,że przepływomierz zawyża "zmierzony wydatek powietrza" ale nie cały czas. Przy spokojnej jeździe jest tak samo jak " wartość zadana wydatku powietrza". Wskazania się rozjeżdżają gdy lekko przyśpieszam jak również wciskam pedał w podłogę.
Te rozjechane wskazania wpływają na EGR który komunikuje w tedy "Wartość RCO elektrozaworu recyrkulacji spalin Wartość niewłaściwa ".
Gdy znowu mpp się pokrywa z wartością zadaną, EGR ożywa.

Dodam,że po odpięciu przepływki, jakby się lepiej zbierał, nie wiem czy EGR się zamyka, bo jest wartość niewłaściwa. Za to jest "Kopiowanie położenia EGR 0% "
EGR był czyszczony ze 20kkm ale wyglądał na dobry.

Teraz pytanie, czy mpp ma jakąś zwłokę w działaniu?
I czy ja dobrze interpretuję wskazania ?
Pozdrawiam

Homie
12-05-2015, 20:59
Wycięcie EGR ma dobroczynny wpływ na silnik - brak syfu w dolocie, silnik dostaje czyste powietrze. Z doświadczenia wiem że nawet mocno zabrudzony kolektor ssący potrafi się sam oczyścić po zaślepieniu egr(po parunastu tyś km).

Właśnie miałem pytać, czy warto czyścić, czy przedmucha się sam. EGR zaślepiony, auto jeździ jak nówka z salonu, ustały WSZYSTKIE dolegliwości, tylko dzięki jednej małej blaszce. Szok.

slawek196812
13-05-2015, 09:15
Witam
Ja swoją Foczką z zaślepionym i wyprogramowanym EGR-em śmigą już prawie dwa lata,do tego przerobione odpowietrzenie komory korboweji wyprowadzone poza filtr powietrza,efekt taki że mam czyściutko w dolocie ,filtrze powietrza i czystą turbawkę :one: i odpukać ,żadnych problemów od dwóch lat (przebieg 197 tys)
Pozdrawiam

baner
24-07-2015, 20:10
Witam, pytanie z innej trochę beczki ale zaczęło się od się ;) właśnie nabylem cmaxa z silnikiem psa i zastanawiam się czy przeczytam go kablem i system od peugeota ;) i czy diagnostyka hdzie miarodajne. Auto ma mula a wiem że kiedyś nie miało...

krzych_40
26-07-2015, 10:49
Ja w miejsce zaślepienia założyłem filtr powietrza od sprężarki i zyskałem na mocy, a spalanie 5,5 /100 tryb mieszany Focus 2004 1,8 tdci 100KM, tyle że mój EGR nie jest sterowany elektronicznie

mathewgoss
20-09-2016, 11:55
Myślałem ostatnio o zaslepieniu egr w 1.8 TDCI i po otwarciu maski w okolicach egr zauważyłem dziwny nalot jak na fotce. Jak myślicie co może być przyczyną? Samochód jest trochę mułowaty poniżej 1900obr/min. i po depnięciu >3tys obr pojawia się "awaria silnika". Poza tym jeździ normalnie nie kopci nie dławi się.

rieper
13-03-2017, 21:57
Panowie, czy możecie polecić gdzie można w Warszawie lub okolicach "dobrze" wyprogramować elektronicznie EGR? Mam zaślepiony i zaczyna mnie drażnić kontrolka "check engine".

Lukasz2525
13-03-2017, 23:36
Zapytaj w vtg .

wrzoch
14-03-2017, 07:32
Panowie, czy możecie polecić gdzie można w Warszawie lub okolicach "dobrze" wyprogramować elektronicznie EGR? Mam zaślepiony i zaczyna mnie drażnić kontrolka "check engine".

Jakbyś sprawny zaślepił, to by się nie świeciła.
Powinno wystarczyć go odblokować.

rieper
14-03-2017, 07:35
wrzoch Zaślepiłem EGR jak był całkowicie sprawny. Po roku od zaślepienia zaczął wywalać check engine. Co to znaczy dokładnie "powinno wystarczyć go odblokować"? W jakim sensie?

Lukasz2525
14-03-2017, 08:00
Zdjąć zaślepkę j pojeździć , błąd powinien zniknąć .

Tarmas
14-03-2017, 08:36
Nic nie zniknie, bo sterownika silnika w 1.8 TDCi nie interesuje, czy przez EGR przepływają spaliny, czy nie. Sprawdzane jest tylko czy zawór się otwiera i zamyka.

Powiedz najpierw, czy sprawdzałeś w ogóle jaki błąd jest odpowiedzialny za check engine, bo to wcale nie musi być EGR, a pierdylion innych przyczyn.

rieper
14-03-2017, 08:44
Błędy jakie wyskakują to:
P0490-E1 - Exhaust Gas Recyrculation Control Circuit High
P0490-C - Exhaust Gas Recyrculation Control Circuit High

Tarmas
14-03-2017, 09:34
Wygląda na zacięty silnik w zaworze EGR. Albo wystarczy przeczyścić, albo do wymiany.

rieper
14-03-2017, 09:40
Żeby przeczyścić, trzeba wyjąć cały zawór EGR? A jeśli do wymiany to da radę wymienić tylko silniczek zaworu EGR czy cały zawór do wymiany? M.in. zaślepiłem po to, żeby się nie zepsuł EGR, a tu widać, że po zaślepieniu też się może zepsuć :) Daj znać proszę czy to już robiłeś i jak to wygląda.

eclipse
14-03-2017, 09:50
Zawór EGR nie ma żadnego silniczka
żeby go wyczyścić trzeba cały wyjąć to normalne przecież i lepiej za dużo nie rozbierać .

Tarmas
14-03-2017, 13:47
Zawór EGR nie ma żadnego silniczka

A co wg ciebie ma? To coś, co porusza zaworem, schowane pod czarnym plastikiem, to co jest?

*****

Wracając do tematu, kilka przydatnych linków:

http://www.focusklubpolska.pl/showthread.php?p=1117160

https://www.youtube.com/watch?v=AdRNTLD8yRk

https://www.youtube.com/watch?v=H8Uaisbylfk

wrzoch
14-03-2017, 19:50
Może być też sterowany podciśnieniem. Wygląda na to, że w 1.8TdCi jest właśnie taki. Czyli w przypadku błędów, o których piszesz wypadałoby się zainteresować raczej zaworem podciśnienia (takie brązowe coś z czarną główką i trzema króćcami z których wychodzą wężyki). To jest jedyna elektryczna część w układzie sterowania EGR sterowanego podciśnieniowo. Może się spalił albo ktoś go wypiął ... albo jakaś kuna Ci coś przeżarła.

Do adminów - ktoś w końcu poprawi tytuł tego postu?
Te "konsekwęcje" biją po oczach aż boli.

rieper
15-03-2017, 07:20
Tarmas dzięki za linki. Panowie, skoro jest zaślepiony EGR to fizycznie chyba nie działa, prawda? A przynajmniej "nie funkcjonuje". Skoro nie funkcjonuje to nie może się już zepsuć. Być może te błędy wyskakują ze względu na to, że zmienia się skład recyrkulowanych spalin, tzn. przy działającym EGR jest jakaś dawka spalin zawracana, którą sterownik analizuje i potwierdza, że jest ok, natomiast jak dostaje czyste powietrze zamiast spalin to coś jest nie tak dla sterownika i wywala błędy. Czy tok myślenia jest dobry? Więc pozostaje mi wyprogramować elektronicznie EGR i wszystko będzie OK, nie będzie wyrzucać błędów.
Gdzieś czytałem jeszcze, że można wykonać kalibrację zaworu EGR w FORScanie, ale niestety nie znalazłem dużo informacji o tym w sieci.

Lukasz2525
15-03-2017, 08:36
Oczywiscie ze dziala , otwiera sie i zamyka . Tylko spaliny nie leca do dolotu . Dlatego zaslepia sie , gdy jest sprawny . Ty nie odlaczasz mu zasilania , sterowania , tylko zaslepiasz , zeby spaliny nie lecialy dalej , a zawor nadal pracuje .

wrzoch
15-03-2017, 08:50
Gdzieś czytałem jeszcze, że można wykonać kalibrację zaworu EGR w FORScanie

Gdzieś dzwonią ... tylko nie wiesz w którym kościele.
Kalibrację wykonuje się w zaworach ze zprzężeniem zwrotnym (sterowanych elektrycznie), czyli nie Twoim (o ile masz 1.8TdCi jak w opisie).
Widzę, że nie czytasz tego co się do Ciebie pisze. Sprawdzałeś zawór podciśnienia?

slawek196812
15-03-2017, 08:58
Witam

Panowie,mam pytanie ,a jak jest z zaślepieniem EGR-a w Focusach MK3.
Powiedzmy ,tak jak w moim 1,6 TDCI 95KM, z tego co śledzę forum,brak jest wpisów na ten temat, tak jak by nikt tego nie robił.

Pozdrawiam

rieper
15-03-2017, 18:12
Kuna nie przeżarła, auto cały czas garażuję, nie parkuję przy lesie, więc nie ma opcji :)
Dzięki za sugestie, zacznę w takim razie od odkręcenia EGRa, porządnego przeczyszczenia i sprawdzenia zaworu podciśnienia. Będę dawał znać co i jak.
Jeszcze jedno zauważyłem, mianowicie po zgaszeniu silnika zawsze było słychać takie pykanie dochodzące z zaworu EGR, natomiast teraz skojarzyłem, że od czasu wywalania błędów tego pykania po zakończonej jeździe nie ma. Może to przybliży sedno sprawy?

wrzoch
15-03-2017, 19:04
Podaj VIN, sprawdzimy po VIN co to tam masz dokładnie. Bo jednak 1.8TdCi też miewał sterowany elektrycznie EGR.

Bump: Albo powiedz czy masz bardziej taki:
http://www.ford.ewor.pl/zdjecia/5389/1498882-1.jpg

Czy taki:
http://www.ford.ewor.pl/miniaturki/7666.jpg

rieper
15-03-2017, 19:21
wrzoch mam dokładnie ten drugi.

wrzoch
15-03-2017, 20:36
wrzoch mam dokładnie ten drugi.

No to jednak sterowany elektrycznie, nie podniesieniem.

Ten się kalibruje. Pewnie się zaciął.

rieper
15-03-2017, 21:12
OK, z naszych ustaleń i ze skojarzenia kilku faktów wynika, że rzeczywiście chyba się przyciął zawór. Czyli mniemam, że sterownik wysyła jakiś prąd o danym natężeniu do zaworu i oczekuje na sygnał zwrotny o mniejszym natężeniu, natomiast jak go nie może zamknąć to sygnał wraca o tym samym natężeniu (bo jest przycięty) i wywala błąd. Chyba mniej więcej taki jest ogólny zarys? wrzoch, jeśli okaże się, że zawór jednak nie jest przycięty czy w drugim kroku kalibracja będzie polegała na tym, że można będzie ustawić, że obecna dawka i skład powietrza przy zaślepionym EGRze będzie akceptowalny dla sterownika i nie będzie wywalał błędów? Jak to można skalibrować? Rzeczywiście w FORScanie?

wrzoch
15-03-2017, 23:49
Zupełnie nie tak.

EGR to dość dokładnie sterowane ustrojstwo, poza tym większość tego typu zaworów w samochodzie nie jest sterowana prądem tylko wypełnieniem impulsu (PWM) albo krokowo.
Zawór EGR sterowany elektrycznie to nic innego jak silnik krokowy sprzężony z potencjometrem.
Kalibracja polega na tym, że sterownik próbuje ustawić grzyba w skrajnych pozycjach i odczytać wartości z potencjometra (pozycję) dla tych wartości. Dlatego właśnie pod żadnym pozorem NIE WOLNO kalibrować zaworu, który nie jest w pełni sprawny i nie domyka i otwiera się w pełni.

Teraz ten potencjometr służy do zorientowania się PCMa w tym na ile pozycja, którą żądał pokrywa się z tą, którą odczytuje teraz z potencjometra. Na podstawie tego wylicza sobie błąd ustawienia pozycji. Jeśli błąd będzie poza dozwolonym zakresem, to sterownik zgłosi błąd.

Tak to mniej więcej działa. Jeżeli uszkodzi się potencjometr - masz problem, bo PCM nie będzie w stanie poprawnie odczytywać pozycji.
Jeżeli spali się silnik - masz problem, bo nie będzie w stanie ruszyć grzybkiem.
Jeżeli będzie zablokowany gdzybek na amen, albo nie będzie w stanie się w pełni domknąć lub otworzyć, to prędzej czy później błąd nastawy będzie na tyle duży, że PCM się skapnie, ze coś jest nie tak.

Lukasz2525
16-03-2017, 01:52
O , widze ze kolega sie zna , to sie zapytam . Podczas jazdy z kompem zeszlego lata wyszlo , ze egr stoi w jednej pozycji . Nie wiem czy sie zacial czy jest uszkodzony w inny sposob , bledu egr'u nie wyrzucilo . Chcialem go wymienic . Na allegro sa zawory regenerowane i skalibrowane , trzeba odeslac swoj po wymianie , a na innej aukcji sa nowe delphi i tam napisali , ze trzeba swoj odeslac przed wyslaniem nowego , bo musza przeniesc kalibracje ze starego na nowy . Jak to faktycznie jest , i ktory lepiej kupic , regenerowany czy nowy delphi drozej ?

rieper
16-03-2017, 05:34
Dzięki za informacje o działaniu EGR, przyda się nie tylko mi, ale i innym :)
Zaczynam od czyszczenia EGR, potem dalsze kroki.

wrzoch
16-03-2017, 07:26
Na allegro sa zawory regenerowane i skalibrowane , trzeba odeslac swoj po wymianie , a na innej aukcji sa nowe delphi i tam napisali , ze trzeba swoj odeslac przed wyslaniem nowego , bo musza przeniesc kalibracje ze starego na nowy

To ciekawe, bo EGR sam w sobie żadnego sterownika teoretycznie nie posiada. Pracą EGR steruje PCM. Że niby jak by chcieli przenieść kalibrację?

To jest ściema na to, żebyś bez gadania oddał używany zawór, który potem odsprzedają do regeneracji albo samo zregenerują.

Nie wiem po ile ta nówka DELPHI jest na Alledrogo. Ja kupowałem do swojego w sklepie. Płaciłem 500 niecałe, ale starego nie musiałem oddawać. Mój mechanik odkupił ode mnie mój stary - był sprawny w miarę, ale czasem już przy domykaniu trochę ciężej przechodził przez jedną pozycję i jak go wyciągaliśmy, to był ufajdany sadzą pod tym kapturem plastikowym, także sworzeń też już coś musiał przepuszczać. za 150 PLN poszedł, czyli mnie wyszedł nowy 350.

Może się nie znam, ale ja nie widzę możliwości przeniesienia kalibracji pomiędzy dwoma zaworami EGR. To się wykonuje na samochodzie raczej, bo to PCM trzyma kalibracje w pamięci.

Lukasz2525
16-03-2017, 09:35
To ktory proponowalbys wybrac ?

Regenerowany + odeslanie starego - 250 zl

" Regeneracja zaworu EGR w naszej firmie polega na wymianie uszkodzonych
element*ów zaworu na fabrycznie nowe,
następnie dokładne zestrojenie elektroniki i montaż pozwala przywrócić
zaworowi jego fabryczne parametry bez konieczności kalibracji. "

http://allegro.pl/zawor-egr-focus-mondeo-mk4-2-0tdci-smax-galaxygwar-i6744779958.html

Tu jest inny regenerowany - 320 zł

"Mając na celu dobro naszego klienta prosimy o uprzednie odesłanie uszkodzonego zaworu EGR celem poprawnej kalibracji zaworu regenerowanego oraz przeniesienia wszystkich niezbędnych ustawień"

http://allegro.pl/zawor-egr-focus-mondeo-mk4-s-max-galaxy-2-0tdci-i6742670852.html#thumb/1


Pozniej jest nowy NTY za 329 albo oryginał forda za 399 , delphi teraz nie widze . A roznica miedzy 250 a 400 jest spora .

rieper
09-05-2017, 21:45
Panowie,
Pozwolę sobie dodać trochę aktualności z moich działań z EGR. Mianowicie chcąc pozbyć się wywalania checka na desce rozdzielczej i wywalania błędu P0409 rozkręciłem EGR myśląc, że po przeczyszczeniu go z nagaru załatwię temat. Okazało się, że EGR jest czyściutki jak z fabryki.
http://ifotos.pl/z/aaqxpwr
http://ifotos.pl/z/aaqxpwe
Pojechałem więc do Magika, żeby wyprogramował go elektronicznie, co też uczynił. Nie wywala już checka na desce rozdzielczej co mnie cieszy, nie ma też błędu P0409, natomiast pojawił się po podłączeniu pod komputer błąd P169F, którego opis załączam na poniższym screenie. Mierzi mnie to strasznie.
http://ifotos.pl/z/aaqxpws
Magik twierdzi, że błąd zniknie sam, natomiast jakoś nie chce mi się w to wierzyć. Czy mieliście podobny przypadek lub coś kojarzycie? Będę wdzięczny za wszelkie sugestie jak wyeliminować ten błąd.

Meniumeh
11-02-2020, 06:02
Zaślepiłem blaszka wlot do EGR a nastepnie odołączyłem wtyczkę o zaworu EGR. Żadnych błędów nie ma podczas jazdy.

Blad to chyba wyskakuje jak się tylko wtyczkę odepnie ale nie zalozy blaszki.

Mam wrażenie jakby turbo trochę bardziej gwizdalo po zaślepieniu EGR. U Was też tak jest ?