Zobacz pełną wersję : [C-MAX 2003-2007] Obwód regulatora doładowania ciśnienia turbosprężarki


sseba79
07-12-2010, 21:25
Witam

dafior01
08-12-2010, 11:08
Posprawdzaj wtyczki. Ford je bardzo kiepsko zrobił. Zaliczyłem tą przygodę w obwodzie podciśnienia.

sseba79
08-12-2010, 18:04
Które i w jakim miejscu gdzie je szukać ??

mkaminski100
09-12-2010, 10:36
Po prawej stronie silnika masz brazowy maly element do ktorego jest podlaczone podcisnienie i elektryka. To steruje lopatkami turbo.

sseba79
09-12-2010, 10:47
Ok dzięki już teraz znajdę.A jak to nie będzie wtyczka tylko coś innego to duże są koszta czy to coś poważnego

mkaminski100
09-12-2010, 11:22
Moze ten brazowy solenoid, koszta nie sa duze. SPoro tego jest uzywanego.

dafior01
10-12-2010, 08:54
Moja przygoda z tym właśnie w sumie dość droga była, bo warsztat, który na oko się znał, wymienił mi zawór, potem wymienił wężyki, potem jeszcze drugi zawór który jest na tym samym obwodzie podciśnienia (potrzebny przy gaszeniu samochodu) - w sumie prawie 600 zł. Pomijając że ten zaworek w ASO kosztuje 200 zł.

Na sam koniec okazało się że wtyczka z instalacji na nim raz łączyła raz nie. Ucięcie jej i wstawienie nowej rozwiązało temat. Koszt 100zł.

Oczywiście warsztat wcale nie chciał się przyznać że nic nie zrobił a kasę wziął.

mkaminski100
10-12-2010, 09:59
Moja przygoda z tym właśnie w sumie dość droga była, bo warsztat, który na oko się znał, wymienił mi zawór, potem wymienił wężyki, potem jeszcze drugi zawór który jest na tym samym obwodzie podciśnienia (potrzebny przy gaszeniu samochodu) - w sumie prawie 600 zł. Pomijając że ten zaworek w ASO kosztuje 200 zł.

Na sam koniec okazało się że wtyczka z instalacji na nim raz łączyła raz nie. Ucięcie jej i wstawienie nowej rozwiązało temat. Koszt 100zł.

Oczywiście warsztat wcale nie chciał się przyznać że nic nie zrobił a kasę wziął.
Dlatego lepiej zaczac SAMEMU od wtyczek i polaczen, a jadac do mechanika zapowiedziec, ze jezeli wymiana czujnika nie pomoze to nie placisz.

sseba79
10-12-2010, 21:30
Witam koledzy chciałbym wam podziękować za info które mi podesłaliście już by najmniej wiem co i gdzie szukać , widać że jeszcze istnieją fajni ludzie. Trzymajcie się mobile

mkaminski100
14-12-2010, 11:39
Napisz tylko jak sie to skonczylo i co bylo powodem.

sseba79
14-12-2010, 15:27
Ok nie ma sprawy, samochód jest właśnie u mechanika czeka na wymianę rozrządu i klocków przy okazji spojrzy na mój problem co wam przedstawiłem

sseba79
16-12-2010, 15:20
Witam panowie kolega mkaminski100 prosił bym odpisał jak mój problem jak będzie rozwiązany co było przyczyną. :569:Więc powód jaki był to śmieszny spadł wężyk od otwierania przepust nicy. Wężyk spowrotem założony i jest normalnie, całe szczęście że to tylko tak było a nie coś powazniejszego pozdrawiam ciepło.

rojber
23-03-2011, 15:44
Ooops - stało się... :(
Jadąc do pracy poczułem, że słabo się zbiera na 4 i 5 biegu.
Myślałem, że przyczyna może leżeć po stronie rozszczelnionego układu doładowania ale po oględzinach wszystko wygląda OK. Przyjrzałem się jeszcze sztandze od łopatek turbawki i okazało się że po odpaleniu nie cofa się :shock:
Szukałem domowymi sposobami jakiejś nieszczelności przewodów, wypięcia kostki itp. i nic niepokojącego nie znalazłem, ale prowizorycznie podałem podciśnienie (strzykawka) na gruszkę i zassało sztangę... nie wiem niestety jakie było silne i czy mieszek w gruszce jest na tyle sprawny żeby je utrzymać.
Ustawiłem się do mojego mechanika na wtorek i pobada mi osprzęt z manometrem w łapce.
Nie wiem czy to normalne że nie mam żadnego CHEK`a i mogę wykręcić obroty powyżej 3000 ?
A jeszcze - podczas przegazówek na postoju w okolicach 3 tys obr. sztanga potrafi lekko dygnąć i zazyczaj wydech "piardnie" białym dymkiem.
Mam nadzieję, że usterka będzie związana z podciśnieniem.

rojber
31-03-2011, 15:22
Mam nadzieję, że usterka będzie związana z podciśnieniem.
Diagnoza: uszkodzony zawór podciśnienia...
Jestem po wymianie na nówkę-oryginal (Pierburg) i autko odzyskało dawny "ciąg".
Mam nadzieję, że na tym koniec perypetii z osłabieniem silnika !

pozdrawiam wszystkich walczących

sw.wilq
31-03-2011, 20:09
Z tym zaworem miałem dokładnie taką samą zatrzepkę - brak jakiejkolwiek sygnalizacji, i brak ciągu auta. Pech chciał że byłem dopiero co po przygodach z FAP, więc troszkę mnie zmroziło, gdy tydzień po rozwiązaniu problemu, fura zaczęła znowu się mulić.

Szczęśliwie okazało się że to tylko ten zawór - wymiana i spokój. Jeżdżę już rok od tamtych wydarzeń bez najmniejszych problemów - TDCi nie takie straszne :)

szakal22
04-04-2011, 12:00
Witajcie.
Proszę was o poradę.
Mi na diagnostyce tez pokazało że walnięty jest zawór podciśnienia.
Turbina się załącza, ale puszcza białe dymki i falują obroty.
Kupiłem taki:
http://allegro.pl/zawor-czujnik-turbiny-egr-ford-volvo-nowy-org-2-0d-i1523862648.html

z wyglądu podobny - jednak przyglądając się jest deczko inaczej z wyglądu jeśli chodzi o te czarne elementy.... może teraz zaczęli inaczej to robić...?

Jednak po zamontowaniu go turbina w ogóle nie załącza, mul się robi....
Po włożeniu starego turbina załącza się.... i sam nie wiem czy to nie taki jak ma być? może ktoś pomoże?

Wymieniłem na drugi u sprzedawcy i dalej to samo....

abuu
04-04-2011, 13:23
Wymieniłem na drugi u sprzedawcy i dalej to samo....


Ja też wymieniłem i kilka inne rzeczy tez zrobiłem:)
Nadal mam to samo, w końcu poprosiłem znajomego aby zerknął okiem na mój wóz.
Walnięty intercooler (wyraźnie widać uszkodzenie, syczy na wolnych obrotach, gwiżdże na większych obrotach).

Pozdr
bu

szakal22
05-04-2011, 06:28
Może mógłby się ktoś wypowiedzieć z silnikiem 2.0 tdci? Jak to tam wygląda czy tak samo?

szakal22
06-04-2011, 07:12
Miałbym prośbę do osób mających Microcata.
Czy mógłby ktoś sprawdzić jak jest w microcacie jeśli chodzi o symbole microcata jak tez i fordowaskie - aby sprawdzić może w ten sposób jakie dokładnie maja być te zawory.
Takie zawory są 2 - i chyba dwa takie same. Jeden jest po lewej stronie drugi po prawej - oba są koloru brązowego. Nie wiem jak one współpracują - wiem ze jeden jest od turbo a drugi od egr'a - lub oba wzajemnie do tego i do tego....

colin barbazynca
06-04-2011, 10:28
Awaria obwodu podcisnienia nie koniecznie jest awaria zaworka. Jezeli komputer nie jest w stanie doregulowac cisnienia doladowania moze wyrzucic taki blad. Natomiast powodem tego moze byc dziura w dolocie, problem z kierownicami albo dziurawy wezyk.

szakal22
07-04-2011, 10:57
wygląda ze brak osób które maja microcata.... i które by mogły mi pomoc...
mam kupiony ten zawór i nie wiem czy to jest dokładnie taki co ma być i nie wiem co mam robić... czy próbować go oddać i aby oddali kasę czy wymienić na następny bo ten nie działa...

rojber
07-04-2011, 15:54
szakal22, nie chcę cwaniakować ale jakbyś na drodze dedukcji połączył dociekania ze swoim drugim wątkiem (http://forum.fordclubpolska.org/showthread.php?t=127609) na forum, to kto wie czy nie sprowadzałyby się do jednego... może wystarczy pomacać wszystkie przewody od filtra przez wiatrownię i intercooler oraz wszystkie przewody nieszczęsnego zaworu podciśnienia ?
Taka tylko luźna uwaga, no chyba że już jesteś po takiej macance :P
3maj się.

rafal0804
09-04-2011, 18:51
drogi kolego 2 zaworek w twoim wypadku jest raczej od przepustnicy powietrza. komputer steruje nimi oddzielnie, bo jeden odpowiada za co inne i drugi tez. koledzy niżej dobrze mówią sprawdź sobie wszystkie rurki od podciśnienia i ta kostkę od elektrozaworku czy przewód w niej jakimś cudem nie zaśniedział.

szakal22
11-04-2011, 07:27
Jak na razie co czas mi pozwolił, to wyjąłem te 2 zaworki - są takie same, identyczne zawory z takimi samymi oznaczeniami.
Niestety oznaczenia różnią się od tych na zaworach z tej aukcji z allegro co podałem link wcześniej. W opisie tej aukcji jest wymieniony mój silnik - ale co się okazuje to raczej w naszych silnikach 2.0 są podobne zawory ale z innym oznaczeniem - i sprzedawca wprowadza ludzi w błąd. Chyba że w c-max'ach produkowanych od 2003 do 2007 były wkładane inne silniki 2.0.
Co do sprawdzenia szczelności wężyków rurek i innych, to nie miałem kiedy ale dla pewności też to sprawdzę.
Co do innego tematu mojego 'świst na podszybiu' - to na razie sprawdziłem to, co poradził w tamtym temacie C-sław. Wyszło że po rozpędzeniu i wrzuceniu na luz świst jest dalej - wiec muszę mieć jakąś szczelinę chyba...

szakal22
20-04-2011, 10:01
Jestem po walce z zaworem podciśnienia.
Ci którzy wymieniali ten zawór w silnikach 2.0 może pamiętają jaki symbol miał tez zawór?

U mnie wyszła dziwna rzecz.
W microcat'ie czy w etis'ie pokazuje że zawór jest o symbolu: 7.01771.00 co według opisu jest stosowany w fordach: focusach , c-max'ach i w galaxy z silnikami 2.0 ....

Ja nic nie świadomy kopiłem go i po włożeniu turbina nie załączała się i dupa....

Po wyjęciu starego spojrzałem na nr i jest inny: 7.00966.02 - po wpisaniu go w katalogu Pierburga(producenta zaworu) okazało się że jest on stosowany w:
PEUGEOT 307 2.0 HDi, PEUGEOT 407 2.0 HDi, VOLVO S40 2.0 TDI, VOLVO V50 2.0 TDI.
Oraz, że teraz jest zastąpiony ten zawór numerem: 7.28328.07.0.
Oczywiście kopiłem ten zawór i okazało się, że to jest to - działa, turbina się załącza i komputer nie pokazuje żadnych błędów.

O co tu chodzi ....

P.S. Kolorystyka tych zaworów jest taka sama - różnią się trochę wyglądem przy filterku tego zaworu.

Co jeszcze najważniejsze zawór co według katalogów jest do forda - dostępny praktycznie przez serwis forda za ok 400zl - ja znalazlem na allegro za ok 170 zl.

Natomiast ten co według katalogów jest do peugeota i volvo - jest dostępny w hurtowniach i ja go kopiłem w sklepie za 170zl.