Zobacz pełną wersję : [Transit 1991-1994] Jakie ciśnienie w oponach?


DriF
14-12-2010, 10:51
jak w temacie Jakie ciśnienie w oponach? prawidłowe powinien mieć Transit w bliżniaku chodzi o tył jak i przód Auta

wojtekjanus
14-12-2010, 12:08
Ciśnienie trochę zależy od rozmiaru opony i mocno od tego ile ładujesz na auto.

Przód w takim jak ty masz ja bym pompował 3,5 bara ( w angielskiej instrukcji rozrzut jest od 3,2 do 3,8 ), a tył przy załadunku 1,5t bliźniaki ok 3,2. Jeżeli jednak wozisz więcej (tu niektórzy chwalą się, że na bliźnaka ładują po 3t), to nawet nie wiem co powiedzieć ile trzeba dmuchnąć w oponki w takiej sytuacji.

Podaj model auta i rozmiar opon... W instrukcji jest kilkadziesiąt modeli...

DriF
14-12-2010, 12:19
Ciśnienie trochę zależy od rozmiaru opony i mocno od tego ile ładujesz na auto.

Przód w takim jak ty masz ja bym pompował 3,5 bara ( w angielskiej instrukcji rozrzut jest od 3,2 do 3,8), a tył przy załadunku 1,5t bliźniaki ok 3,2. Jeżeli jednak wozisz więcej (tu niektórzy chwalą się, że na bliźnaka ładują po 3t), to nawet nie wiem co powiedzieć ile trzeba dmuchnąć w oponki w takiej sytuacji.

Podaj model auta i rozmiar opon... W instrukcji jest kilkadziesiąt modeli...

model to chyba 100L czy jakoś tak rozmiar opon to 195/70/15C
Worze na nim Osobówki jest to Auto-Laweta czyli do 1t mniej więcej ma na sobie
a pytanie dlatego takie bo mam 4,5 bar wpakowane na bliżniacze i jazda w zimę jest tragiczna dlatego zapytałem się o prawidłowe
wartości Ciśnienia bo chcę upuścić powietrza żebym mógł normalnie ruszać z miejsca .

Czy ktoś stosuje Łańcuchy na bliżniaki i czy na Łańcuchach można się poruszać po odśnieżonych drogach
jaką można mieć Prędkość na łańcuchach jak nasze prawo na to itp ?

Szeryf455
14-12-2010, 12:45
Jak spuścisz do trzech barów, to nie będziesz potrzebował łańcuchów :)

DriF
14-12-2010, 12:48
Jak spuścisz do trzech barów, to nie będziesz potrzebował łańcuchów :)

Tyle że ten Tyłek jest za leki a wstawić tam płytę czy coś się nie da jest to laweta ale dostosuję ciśnienie do 3 bar zobaczymy .

co do pytania o łańcuchy jak na to nasze prawo patrzy można cię poruszać cały czas na łańcuchach i czy wtedy 4szt muszą być ?

eMWuGSM
15-12-2010, 19:37
model to chyba 100L czy jakoś tak rozmiar opon to 195/70/15C
Worze na nim Osobówki jest to Auto-Laweta czyli do 1t mniej więcej ma na sobie
Oplułem sobie laptopa :D
Coś chyba same mikro-kompakty wozisz. Mondeo MKIII ma ~1600kg, głupi vw sfeterek wazy ok 1150kg, nowa Corsa waży nieco ponad tonę, fiat Uno waży 800kg. A ile razy się targa jakieś A4 kombi, A6, A8, BMW 3er, MB C208. Transit wytrzyma sporo. Mimo swojej (teoretycznej) DMC 3500kg (gdzie masa własna jest ok 2300kg) 2000kg nie stanowi problemu. Jedynie 76km i 180Nm to troszkę mało się robi, ale za to skrzynia w EY jest taka, że z 1ki to tylko na prawdę załadowanym zestawem się rusza ;)

Co do opon i ciśnienia:
195/70/15C - przód - 3.8 Bar (zgodnie z zaleceniem dla 190)
185/15C - tył - 3,2 Bar (zgodnie z zaleceniem dla 190)

Nie wiem skąd u Ciebie problem, ale ja jakoś takowego nie mam. Z tyłu mam opony Sava Trenta M+S 185R15C jakieś 6mm i na prawdę auto się zaj******e pewnie prowadzi i nie zakopuje (w przeciwieństwie do Sierry). BTCS mam odłączony, ABS również, zostaje tylko silnik, skrzynia i most 4.63 (salisbury, oczywiście bliźniak) ze szperą.

Łańcuchy (marketowe) są do bani, ja normalne łańcuchy przewlekam przez koła i nie ma misia, musi iść. Raz ich musiałem użyć do tej pory, a troszkę tych kilometrów robię.


Jeszcze raz zobaczę wulgaryzm u Ciebie w wypowiedzi to dostaniesz ostrzeżenie

wojtekjanus
15-12-2010, 21:46
Na bliźniakach nie ma modelu 100L, jest 190 i 190EF.
190 przód 3,8, tył 2,6 przy oponach 185R15 C
190 EF przód 3,3, tył 3,2 opony j.w.

Nie wiem, czym się różnią te modele, ale i tak z tego wynika, że dużo za dużo masz dowalone z tyłu...
Dane z angielskiej książki serwisowej Haynesa.

Na bliźniakach te oponki 195 nie stykają się?

DriF
17-12-2010, 07:29
Na bliźniakach nie ma modelu 100L, jest 190 i 190EF.
190 przód 3,8, tył 2,6 przy oponach 185R15 C
190 EF przód 3,3, tył 3,2 opony j.w.

Nie wiem, czym się różnią te modele, ale i tak z tego wynika, że dużo za dużo masz dowalone z tyłu...
Dane z angielskiej książki serwisowej Haynesa.

Na bliźniakach te oponki 195 nie stykają się?

Nie ma takiej Opcji nie nie stykają się

eMWuGSM
17-12-2010, 12:04
Stykać by sie mogły przy załadowanym i może oponie 205. Między oponami przy 185R15C masz spokojnie 4cm odstępu, zobacz jakie ET ma felga :)

KFAJP
25-11-2011, 11:32
Witam

Posiadam transita 350 (camper-DUEERRE) blizniak tyl. Niestety nie mam zadnych danych o ladownosci, czy tez masie wlasnej w tej zabudowie. Dostosowany do przewozu 6 osob-z kierowca wlacznie. Na chwile obecna tylko moge zgadywac ze przy pelnym zaladunku masa calkowita bedzie okolo 3,5 lub ponad ( a moze nie ?). Nie wiedzac dokladnie jakie cisnienie byscie proponowali ?

Pozdrawiam

tomolo
25-11-2011, 13:09
mam bliźniaki i opony 185/75 r15c i wszędzie równo 4 bar azotu. wożę duże ciężary ( często ponad 3 t). nigdy nie miałem żadnych przygód z oponami . warunek nowe opony . ostatnie opony pomimo głębokiego bieżnika nie nadawały się do jazdy , auto podskakiwało szczególnie przodem . kupuję tylko dobre nowe opony, zawsze zwracam uwagę na datę produkcji. leżaki magazynowe choć sporo tańsze nie nadają się do dużych obciążeń, a te savy wytrzymały 2 miesiące i były kwadratowe, najlepsze opony mają współczynnik obciążeń 122/124 ale są bardzo drogie.

tomek37
25-11-2011, 16:27
Chciałem spytać co daje napełnienie opon azotem.Ja w pojedyńczych kołach mam 4atm.ale jak wiozę ponad 1,5tony tak upuszczam do 3,7.Ostatnio zatrzymałem się po przejechaniu około 150 kilometrów i opony były mocno ciepłe ale 4atm. i około 2ton na pace.

wojtekjanus
25-11-2011, 16:36
Chciałem spytać co daje napełnienie opon azotem.To daje stabilne ciśnienie w funkcji temperatury opony.
Ale - mogę się mylić - o ile napełnianie azotem ma sens dla mnie w sportowych i wyczynowych autach, to w Transicie wydaje mi się przesadą. Zwłaszcza jeżeli jedzie się w dużą trasę z bardzo dużym ładunkiem, a wraca się na pusto...

eMWuGSM
25-11-2011, 16:56
Pompowanie azotem to niestety w większości przypadków robienie klienta w bambuko, bo napełniają nie 100% azotem, tylko mieszaniną gazów w ~78% składającą się z azotu (innymi słowy kasują za azot, ładują powietrze).

ziemek56
25-11-2011, 23:20
Azot jest mniej "ściśliwy" od powietrza i nieco maleje różnica ciśnienia ciepło / zimno.
Przede wszystkim jednak chodzi o zmniejszenie ilości (ciśnienia parcjalnego) tlenu. Opona się wtedy dłużej starzeje.
Ale tylko niedzielnym kierowcom, bo normalny zużyje oponkę dużo wcześniej. Norma dla parametrów jezdnych ma chyba 10 lat :P
W wyścigach azot (też nie 100%) powoduje niepalność opony w chwili wypadku.

KFAJP
01-12-2011, 22:41
Bardzo fajnie o "azocie" a wracajac do tematu, to ile byscie mi zaproponowali ? 350-ka, blizniak tyl. Na oponach 70 psi jest napisane, ale to oznacza max.

"eMWuGSM" napisal:
Co do opon i ciśnienia:
195/70/15C - przód - 3.8 Bar (zgodnie z zaleceniem dla 190)
185/15C - tył - 3,2 Bar (zgodnie z zaleceniem dla 190)

A co z 350 ? Panowie od lawet, prosze o porade. Skoro macie pojazdy do pracy to raczej laweta pod obciazeniem, wiec ile w oponach ? zimowe i letnie.

Pozdrawiam

ziemek56
01-12-2011, 23:08
Na oponach 70 psi jest napisane, ale to oznacza max.
To jest maksymalne, dopuszczone przez producenta ciśnienie (poprawnie nadciśnienie) podane w jednostkach funt wagowy / cal kwadratowy. To taki ich inny KG/cm2.
1 psi = 0,069 bar czyli X 70 jest około 4,80 bar

eMWuGSM
05-12-2011, 20:39
190L = DMC 3.5T ład. ~1900kg