Zobacz pełną wersję : [Mondeo 2000-2007] podgrzewacz płynu na spaliny??
marek2907 05-01-2011, 17:59 znalazłem na allegro coś takiego ponoć do mondeo mk3
http://moto.allegro.pl/ford-mondeo-mk3-2-0-tdci-podgrzewacz-i1393121774.html
zerknijcie i wypowiedzcie się w tym temacie
motorek26 05-01-2011, 21:25 a co ty kolego chcesz wiedzieć na jego temat jest to zwykły wymiennik ciepła
w silnikach TDCI spaliny wylatujące z silnika mają bardzo dużą temp. wpadając do kolektora wlatują też do tego wymiennika i podgrzewają płyn
ot cała filozofia jego działania
u ciebie też jest ten wynalazek zaraz pod kolektorem wydechowym a za turbiną
jendrekmak 06-01-2011, 08:13 dokładnie tak. zdaje się, że to są spaliny, które idą do EGRa.
marek2907 06-01-2011, 12:09 nie wiedziałem czy wszystkie tdci to mają
ale skoro mają to wiele nie pomaga to w nagrzaniu samochodzika
a szkoda
motorek26 06-01-2011, 21:22 jeżeli masz chłodno w aucie sprawdź dogrzewacz elektryczny czy ci działa
jendrekmak 06-01-2011, 22:16 jeśli w ogóle go posiada
marek2907 06-01-2011, 22:33 posiadam posiadam
niestety wszystkie świece są spalone a zamienika na 13,5 v nigdzie niemożna dostac (w intercars jest tylko indeks)
a różne wynalazki pas
ujące wymiarami a nie napięciem przepalają się po pierwszym grzaniu
w ASO w Osrołęce za cały ogrzewacz zaśpiewali mi 480 PLN :)
Bodzio 1 06-01-2011, 22:43 Na forum już było pasują jak ulał świece żarowe iskra, nie pamietam numeru. Napisz tu że potrzebujesz świece do ptu sam brałem i pasuja ideał. http://ford-sklep.pl/podwozie-zawieszenie-zawieszenie-c-40_96_102.html
jendrekmak 06-01-2011, 22:48 a różne wynalazki pas
ujące wymiarami a nie napięciem przepalają się po pierwszym grzaniu
a co wstawiałeś? bo jedyny zamiennik który kojarzę to Iskra.
akumulator też masz na 13,5V czy na 12V? i pewnie żarówki kupujesz tylko w ASO? takie na 14,4V, bo te na stacjach są na 12V. napięcie ładowania w każdym aucie jest wyższe niż nominalne 12V. w fordzie jest średnio 14,4V a nie 13,5V
lepiej przejrzyj instalację podgrzewacza bo może tam jest problem
http://forum.fordclubpolska.org/showthread.php?t=76327
marek2907 06-01-2011, 23:30 jendrekmak jesteś miły jak powiastka do sądu
uważasz że masz do czynienia z debilem ?
skoro na oryginalnej świecy jest wybite napięcie pracy 13,5 V to niema sensu stosować zamiennika na 11V (lansowany na forum)ten z resztą też stosowałem (jednorazówka)
chcesz wiedzieć z kim masz do czynienia zapraszam na forum VWGOLF.PL nick ten sam co na forum forda. Więc proszę odrobinę więcej dobrej woli
bo jeśli chodzi o chęć pomocy to możesz się jeszcze wiele nauczyć z forum VWGOLF
Pozdrawiam marek (specjalnie z małej litery bo widzę że nie jestem godzien)
temat z linku znam prawie na pamięć tak jak i innne z tytułem podgrzewacz , koledzy z forum renault także mają problem bo mają takze identyczne świece w podgrzewaczu jak my w fordach, tylko producent inny NGK Y 209
są spalone a zamienika na 13,5 v nigdzie niemożna dostac (w intercars jest tylko indeks)
Czy wobec tego ta mała różnica napięcia wypisana na świecach czyni "zwykłe" (11 lub 12V)świece jednorazówkami? Na to wygląda.
To jest schładzacz spalin do EGRa. Przy tej okazji podgrzewa chłodziwo ale niewiele (prawie nic).
morus2005 07-01-2011, 14:39 posiadam posiadam
niestety wszystkie świece są spalone a zamienika na 13,5 v nigdzie niemożna dostac (w intercars jest tylko indeks)
a różne wynalazki pas
ujące wymiarami a nie napięciem przepalają się po pierwszym grzaniu
w ASO w Osrołęce za cały ogrzewacz zaśpiewali mi 480 PLN :)
mam taki ogrzewacz z rozbiurki ,wszystkie świece są sprawne oddam za 50zł plus przesyłka
jendrekmak 07-01-2011, 21:31 skoro na oryginalnej świecy jest wybite napięcie pracy 13,5 V to niema sensu stosować zamiennika na 11V
a sprawdzałeś prąd ładowania w twoim aucie?
Na forum już było pasują jak ulał świece żarowe iskra, nie pamiętam numeru.
Pasują ISKRA 11 721 080 (są odpowiednikiem oryginałów), no i są na 13,5V. Cena w InterCars to niecałe 44zł za sztukę.
To jest to http://sklep.intercars.com.pl/result1.php?res=1&atg=&art=969513&gen=243&gru=&towkod=B69238&zdj=0&km=0&typ=&wsk=&lang_id=PL
a sprawdzałeś prąd ładowania w twoim aucie?
a co tu ma do rzeczy prąd ładowania. Swieca orginał ma być na 13,5v. a nie na 11v
jendrekmak 08-01-2011, 13:35 a co tu ma do rzeczy prąd ładowania np. to że jak jest za wysoki to może coś się przepalać np. świece w podgrzewaczu
Może nie do końca prąd ładowania.... tylko napięcie.
Z innej strony - jakby ktoś chciał dołożyć podgrzewacz to warto pomyśleć wydajności alternatora - 3 świece to jakieś 55A dodatkowo, przy wydajności alternatora 90A.
Ja od jakiegoś czasu zastanawiam się u siebie nad tym problemem (pisałem na forum). Ciekawe jakie macie napięcie w instalacji jak działa podgrzewacz i powiedzmy przednia i tylna szyba???
jendrekmak 10-01-2011, 10:38 Ciekawe jakie macie napięcie w instalacji jak działa podgrzewacz i powiedzmy przednia i tylna szyba??? za małe, muszę wyłączyć przednią szybę i ponownie ją włączyć po chwili ale bardziej zależy to chyba od stanu akumulatora niż alternatora bo w dieslach był tylko jeden amperaż altka. 90 były chyba tylko w benzynie.
marek2907 ale ISKRA 11 721 080 śmiga aż miło i nic się nie dzieje. Chyba dobrze zrozumiałem, że te zakładałeś?
za małe, muszę wyłączyć przednią szybę i ponownie ją włączyć po chwili ale bardziej zależy to chyba od stanu akumulatora niż alternatora bo w dieslach był tylko jeden amperaż altka. 90 były chyba tylko w benzynie.
Hmmm możesz rozwinąć ? Ja u siebie z testu zegarów włączyłem napięcie w instalacji (oznaczone chyba jako batt) i po odpaleniu (pewnie włącza się podgrzewacz PTC - muszę sobie dorobić dodatkowe kontrolki jego stanu pracy, czy jedna świeca czy trzy) mam 14,4; po włączeniu świateł 13,8; po włączeniu szyb spada do 12,5 i po jakichś 7s słychać stuknięcie przekaźnika i znów jest 13,8 (sterownik wyłącza podgrzewacz?).
Poza tym może trochę OT - ktoś wie jak jest z altkami? Nie jest właśnie 90A w dieselkach? na logikę masz rację, ale ...
A może ten podgrzewacz/wymiennik to jest jakiś trop do niedogrzewania się silnika. Tylko tam za bardzo nie ma się co popsuć. Może wymyślam, ale ja już sprawdziłem chyba wszystko:<
wojtekjanus 10-01-2011, 18:22 znalazłem na allegro coś takiego ponoć do mondeo mk3
http://moto.allegro.pl/ford-mondeo-m...393121774.html
zerknijcie i wypowiedzcie się w tym temacie
To nie jest podgrzewacz płynu (chociaż go podgrzewa), lecz chłodnica gazów spalinowych zaworu EGR instalowana w celu optymalizacji emisji spalin.
Zawracane gazy spalinowe podczas przepływu przez EGR są schładzane przed wejściem do kolektora wlotowego. Schładzanie powrotnych gazów spalinowych obniża temperaturę spalania w silniku i zmniejsza zawartość NO2 (tlenków azotu).
A może ten podgrzewacz/wymiennik to jest jakiś trop do niedogrzewania się silnika. Tylko tam za bardzo nie ma się co popsuć
Jeśli chodzi o PODGRZEWACZ PŁYNU PTC mogą się przepalić świece - warto sprawdzić, a nie zastanawiać się.
Trochę wchodzimy w OT...
Ciekawe przy jakich warunkach i ile świec w PTC się włącza.
Chyba w TIS napisali, że poniżej 5stC powietrza (ciekawe czy zewnętrznej czy zasysanego powietrza) i poniżej 71stC silnika włącza się PTC.
Ale tam są dwa obwody: jedna i dwie świece. Może być tak:
poniżej 5stC - jedna świeca
poniżej 0stC - trzy świece.
A może inaczej:
poniżej 5stC - jedna świeca
poniżej 0stC - dwie świece.
poniżej -5stC? - trzy świece.
Ktoś to mierzył/sprawdzał?
Muszę sobie chyba wyprowadzić kabelki bezpośrednio z podgrzewacza gdzieś na kontrolki LEDowe wo wnętrza i obserwować jakiś czas.
Jeśli chodzi o PODGRZEWACZ PŁYNU PTC mogą się przepalić świece - warto sprawdzić, a nie zastanawiać się.
Sprawdzam profilaktycznie każdej jesieni.
Warto też czytać ze zrozumieniem. Napisałem coś o PTC. O ile się nie mylę temat dotyczy podgrzewacz płynu na spaliny/chłodnicy gazów spalinowych zaworu EGR. Dzięki wojtekjanus za wyjaśnienie co to dokładnie jest. Kwestia jest taka o ile to coś może podgrzać płyn:?:
marek2907 10-01-2011, 20:13 Pasują ISKRA 11 721 080 (są odpowiednikiem oryginałów), no i są na 13,5V. Cena w InterCars to niecałe 44zł za sztukę.
To jest to http://sklep.intercars.com.pl/result1.php?res=1&atg=&art=969513&gen=243&gru=&towkod=B69238&zdj=0&km=0&typ=&wsk=&lang_id=PL
to że pasują to ja doskonale wiem
ale jak ostatnio pytałem w Ostrołęce to była 1(słownie jedna) sztuka we Wrocławiu.
jeśli ktoś ma dojscie do nowych świec ja z wielką chęcią kupię i dopłacę
u mnie spalone są wszystkie 3 sztuki
jendrekmak 10-01-2011, 22:24 Hmmm możesz rozwinąć ?jak włączę silnik to od razu załącza się ukłąd grzania przedniej i tylnej szyby (poniżej 3 stopni na plusie) i wtedy nie załącza się układ świec bo z PCM sygnał jest ok +2,0 V a napięcie ładowanie przy przedniej szybie powoduje obniżenie napięcia ładowania do 13 z kawałkiem więc różnica napięć jest poniżej 12,0 V a przekaźniki PTC przy napięciu poniżej 12,0 V nie włączają się więc muszę wyłączyć na chwilę szybę przednią i wtedy PTC startuje i wtedy ponownie mogę włączyć przednią szybę. jeszcze nie sprawdzałem czy po wyłączeniu grzania świec żarowych PTC się włączy bez kombinacji z przednią szybą. mam w obwody PTC podłączone diody sygnalizujące napięcie w układzie i stąd moje obserwacje na temat działania PTC
mam w obwody PTC podłączone diody sygnalizujące napięcie w układzie i stąd moje obserwacje na temat działania PTC
To może odpowiesz na moje wcześniejsze pytanie/rozważania co do warunków i sztuk włączanych świec? w PTC
I jeszcze przy okazji - mam zamiar to zrobić, ale nie mam warunków "garażowych" by testować różne możliwości, a Ty już przez to przeszedłeś - skąd najłatwiej wziąć sygnał ? ze sterowania przekaźnikami, z przekaźników czy spod auta z PTC (chodzi mi o ciągnięcie kabelków).
to że pasują to ja doskonale wiem
ale jak ostatnio pytałem w Ostrołęce to była 1(słownie jedna) sztuka we Wrocławiu.
jeśli ktoś ma dojscie do nowych świec ja z wielką chęcią kupię i dopłacę
u mnie spalone są wszystkie 3 sztuki
Podałem stronę sklepu intercars. Ja ostatnio u nich kupowałem.
jendrekmak 13-01-2011, 13:00 skąd najłatwiej wziąć sygnał ? najłatwiej ze świec, z przekaźników jest trochę więcej dłubania
|