Zobacz pełną wersję : [1,8 D i TD] Paliwo z Filtra się cofa. MKVII


Harek
07-01-2011, 15:09
Witam!
Mam escorta 1.8TDi 1998. Wywaliłem pompkę ręczną i założyłem nowy filtr (zamknięty) taki uniwersalny, bez żadnej pompki, opaski metalowe wężyki przeźroczyste i jedyny problem jaki jest to że cofa mi się paliwo z filtra do baku, już po minucie od zgaszenia silnika pojawia się bąbel a potem rośnie w siłę, aż cały wężyk jest już tylko w powietrzu bez śladu paliwa. Mam zamontowany zaworek zwrotny przed filtrem i myślałem że powstrzyma pojawienie się powietrza jednak nic to nie dało. Co może być nie tak? Wymieniłem dzisiaj filtr który miał dopiero 3 tygodnie, ale już po dwóch godzinach od wymiany filtra i krótkiej przejażdżce powietrze znowu się pojawiło i znowu bąbel w stronę baku ciągle się powiększa. Czy może pompa wtryskowa... Od filtra do pompy wtryskowej ani grama powietrza, wężyk cały w paliwie. Z układem paliwowym męczę się już jakiś czas ale takiego czegoś jeszcze nie miałem uf...
Dziękuję za pomoc.

mariano.k
07-01-2011, 19:59
sprawdzales waz idacy ze zbiornika do filtra? zobacz czy bedzie ci sie cofac paliwo jak otworzysz korek wlewu paliwa. mozliwe ze wytwarza sie podcisnienie i zasysa paliwo do zbiornika

Harek
07-01-2011, 20:54
Ten temat już zeszłej zimy przerabiałem :( Zrobiłem malutką dziurkę w korku paliwa i jest cyrkulacja także żadne podciśnienie się nie wytwarza, ciągle szukam walczę 3 dni pełno wersji ale żadna się nie sprawdza. Wymieniam przewody oryginalne na te czarne typowo do paliwa, nowe opaski skręcane a paliwo jak się cofa z filtra do baku tak się cofa..dopóki nie natknie się na zaworek.

mariano.k
08-01-2011, 15:09
mozliwe ze dziurka zalazla albo we wezu idacym od zbiornika jest jakis paproch. zaloz zaworek zwrotny na wezu miedzy zbiornikiem a filtrem a miedzy pompa a filtrem wstaw pompogruszke
http://allegro.pl/pompka-pompa-reczna-do-paliwa-8mm-gruszka-i1362583584.html

Harek
10-01-2011, 16:29
Narazie wymieniłem te wężyki odprowadzające nadmiar paliwa między wtryskami. Cały czas coś mi podpowiada że to coś z podciśnieniem.. Dwa filtry to mało prawdopodobne żeby były złe. A w czym ma pomóc ta pompogruszka? Odpowietrzy mi układ, zapobiegnie cofaniu się paliwa?, zaworek mam.

mariano.k
10-01-2011, 17:22
A w czym ma pomóc ta pompogruszka? Odpowietrzy mi układ, zapobiegnie cofaniu się paliwa?, zaworek mam.

szybko odpowietrzysz a w gruszce dodatkowo jest zaworek zwrotny. podgrzewacz paliwa masz u siebie?

Harek
10-01-2011, 19:14
podgrzewacz już żeby nie kłamać jakieś dwa lata temu wywaliłem, wydaje mi się że mam układ niemal idealnie zmontowany wg wszelkich wskazówek a i tak się ciągle męczę.. już wiem że wężyki od wtrysków nic nie dały, bo się znowu cofa, a wymieniam je już drugi rok z rzędu. Jutro chce wmontować na sprawdzenie oryginalny filtr z wkładką, jeżeli nie będzie się cofać to oznacza że tamte filtry się poprostu nie nadają...

bongo
12-01-2011, 08:23
Ten temat już zeszłej zimy przerabiałem :( Zrobiłem malutką dziurkę w korku paliwa i jest cyrkulacja także żadne podciśnienie się nie wytwarza, .

Dziurka w korku paliwa??? Ja zawsze tankuję do pełna i zawsze gdy osuszę bak i z nowu tankuję to podczas odkręcania czuję że korek jest lekko zassany. Na pewno każdy tak ma, z tym że nie wszyscy zwracają na to uwagę. Do dlatego, że korek szczelnie zamyka bak.
Możliwe, że do tej pory miałeś nieszczelność na starym filtrze paliwa, ale gdy wywierciłeś dziurkę w korku baku, to wytworzyła się swoista równowaga pomiedzy nieszczelnym filtrem, a nieszczelnym bakiem. Dlatego paliwko nie schodziło z węża lub robiło to wolno.
Spróbuj zatkać/zakleić tę niestandardową dziurkę (jakkolwiek to nie zabrzmi:mrgreen: wiadomo o co chodzi). I sprawdź dzy coś się zmieni. Zawsze możesz z powrotem zatkać później tę dziurkę (i z nowu to samo :P co za dzień)

Harek
12-01-2011, 13:39
Ja również miałem taki przypadek że jak tankowałem to przy otwieraniu korka zasysało mi paliwo. Dopiero jak zeszłej zimy jechałem na uczelnie przy -15st. na dworze samochód po przejechaniu 30 km zaczynał się dławić, nie reagował na gaz aż wkońcu musiałem zjechać na pobocze. Unosze maskę patrze a tam ten przycisk od pompki przy filtrze całkiem wduszony, tak skubańca zassało. Jak odkręciłem opaskę zasasało powietrze, przycisk odbił i kilka kilometrów ujechałem, dlatego zrobiłem takie coś z tą dziurką i było dobrze, niemniej jednak posłucham się Ciebie i jeszcze dziś dziurka zostanie zaklejona:)
Wczoraj tak jak planowałem wymieniłem filtr na oryginalny, fordoski z pompką i paliwo nie schodzi póki co, zobaczymy jak będzie dalej, zawsze jednak podpompować mogę i słychać dokładnie jak ropa napływa, ale to tylko 3 wduszenia i już więcej pompka nie chce.

Harek
16-02-2011, 10:27
Niestety kontynuacja tematu. Zamontowałem pompogruszkę między filtrem a pompą wtryskową i ciągle to samo, paliwo z filtra cofa się do baku. Nie mam już pojęcia co to może być. Przez ostatni miesiąc miałem założony tylko i wyłącznie taki przepływowy filtr za 12 złotych jednak dużo osób mówiło mi że to jest tylko chwilowe rozwiązanie i nie można na tym dłużej jeździć, a że szykuje mi się w weekend trochę dalsza wyprawa postanowiłem zamontować z powrotem zamknięty filtr i dokupiłem pompogruszkę jednak tak jak wcześniej pisałem nic to nie pomogło bo paliwo się cały czas cofa:( Proszę o dalsze wskazówki co to może być?

Simson
16-02-2011, 10:38
a masz wymieniony przewód idący od baku do filtra przy baku jest również szybko złączka plastikowa

Harek
16-02-2011, 11:22
No też o tym myślałem ale jeszcze nie wymieniałem, tylko że właśnie od baku po odpaleniu żadnych pęcherzyków powietrza nie widać nic a nic... wskazuje to że przewód jest cały??

Simson
16-02-2011, 11:35
pisałeś że masz zamontowany zaworek zwrotny przed filtrem (czyli jak rozumie na odcinku bak - filtr) teraz założyłeś gruszkę pomiędzy filtrem a pompą i jest to samo. gruszka ma również zaworek zwrotny czyli moim zdaniem powietrze pojawia sie gdzieś przed zaworkami czyli na odcinku pierwszy zaworek ( pomiędzy filtrem a bakiem) a zbiornik paliwa. Innej możliwości nie widzę.

Pozdrawiam
Simson

Harek
16-02-2011, 12:12
tylko że ten zaworek zwrotny mimo tego ze nie mam go zbyt długo wogóle nie trzyma paliwa żeby nie schodziło jak miałem zamontowany ten przepływowy filterek to po rozczepieniu przed pompa wtryskowa paliwo zamiast nie schodzić (bo takie zadanie ma zaworek) schodziło bardzo szybko z powrotem do baku także na tym zaworku za bardzo nie polegam

dlugasek
16-02-2011, 19:06
Witam
Kolego nie czytasz uważnie co piszą koledzy ponieważ pompo gruszkę miałeś założyć na przewodzie między zbiornikiem a filtrem paliwa a nie między pompą a filtrem.

Pozdrawiam

Harek
16-02-2011, 21:30
mozliwe ze dziurka zalazla albo we wezu idacym od zbiornika jest jakis paproch. zaloz zaworek zwrotny na wezu miedzy zbiornikiem a filtrem a miedzy pompa a filtrem wstaw pompogruszke
http://allegro.pl/pompka-pompa-reczna-do-paliwa-8mm-gruszka-i1362583584.html

No tym się posługiwałem dlatego zrobiłem jak zrobiłem ale zobaczę może jutro to zmodyfikuje ponownie

bongo
17-02-2011, 12:40
I jak? zatkałeś w tedy tę dziurkę w korku paliwa??? A moze to nie kwestia filtra paliwa, a trefnego zaworka zwrotnego...

Simson
17-02-2011, 16:53
to nie jest kwestia trefnego zaworka. Układ powinien działać bez jakiegoś zaworka - u mnie tak działa na złączkach w oryginale - oczywiście montujemy go ponieważ ułatwia to znalezienie odcinka który jest niesprawny oraz ułatwia codzienne korzystanie z autka.
Tak czy siak trzeba znaleźć przyczynę zapowietrzania się układu. W korku możesz mieć nawet 253 dziurki (albo nawet wlew możesz zatkać "starym gumiakiem") a układ paliwowy ma być nadal sprawny (nie zapowietrzony).
Może pomyśl jak nabić ciśnienie w układ i wtedy szybciej znajdziesz dziurkę, ale wcześniej to sprawdź złączkę przy zbiorniku.
Oj dużo tego wyszło

Pozdrawiam
Simson

dlugasek
26-02-2011, 22:43
Witam

Od dzisiaj nie mam problemów z zapowietrzaniem się pompy .Przedwczoraj kupiłem filtr paliwa od paska 1.9 td filtr ma tylko wejście i wyjście oraz śrubkę do odpowietrzenia i pompkę ręczną tak zwaną gruszkę oraz przewód czarny gumowy zbrojony do paliwa oraz zaciski. Wyrzuciłem orginalny filtr z pompką oraz wszystkie orginalne przewody paliwowei w miejsce orginalnego filtra wstawiłem nowy po małych przeróbkach oraz nowe przewody paliwowe i powiem tak auto pali bez zająknień przy -15 odpalił za drugim razem a przedtem za 4-5 i przy długim kręceniu, niema żadnych szarpnięć w czasie jazdy i przestały spadać obroty poniżej 800 teraz trzymają się 850.Dodam jeszcze że pompkę wstawiłem między zbiornikiem a podgrzewaczem paliwa a jak go niema to miedzy filtrem paliwa.


Pozdrawiam