Zobacz pełną wersję : [Focus 1998-2004] wtryski do wymiany?


kubamarta1
06-02-2011, 10:55
Witam wszystkich mam następujący problem nie mogę sie połączyć interfacem z moją fokom 1.8 tdci 115km miałem już chyba wszystkie programy do diagnostyki i nic. Mam problem bo miga mi kontrolka od ładowania świec silnik nie odpala a mechanik mi powiedział że trzeba wtryski wymienić i woła sobie 2500 zł.Proszę wszystkich o dobre rady

pit76
06-02-2011, 11:31
silnik nie odpala a mechanik mi powiedział że trzeba wtryski wymienić
cóz za diagnoza!!!!!!!!!!!!!
zmiań mechanika bo albo jest głupi albo geniusz(w co wątpie)żeby bez podłączenia kompa wysnówać takie wnioski,
co znaczy że nie można się połączyć?
WDS też?

Focusik2002
06-02-2011, 16:57
Witam wszystkich mam następujący problem nie mogę sie połączyć interfacem z moją fokom 1.8 tdci 115km miałem już chyba wszystkie programy do diagnostyki i nic. Mam problem bo miga mi kontrolka od ładowania świec silnik nie odpala a mechanik mi powiedział że trzeba wtryski wymienić i woła sobie 2500 zł.Proszę wszystkich o dobre rady

Ja bym powiedział że to nie wtryski tylko pompa .

mkaminski100
11-02-2011, 10:14
Ja bym powiedział że to nie wtryski tylko pompa .
I dwumasa oczywiscie...
A u siebie bez diagnozy tez bys wymienial od razu pompe?
Jezeli kontrolka wtryskow swieci caly czas to zrob chociaz test zegarow i zobacz jakie beda bledy (DTC). Dla leniuchow: trzymasz reset licznika i przekrecasz kluczyc zeby zapalily sie kontrolki. Trzymasz reset caly czas az pojawi sie "EASE" na liczniku. Wtedy naciskasz guzik przeskakujac po funkcjach, az dojdziesz do mrugajacego "DTC" (zaleznie od roku jest to w roznym miejscu). Bedzie mrugalo albo "NONE" (brak aktualnych bledow), albo beda bledy
Po drugie:
Jakim kablem skanujesz? ELM 327?
Program ScanXl z dodatkiem do Forda.
akumulator musi byc porzadnie naladowany, bo sie nie polaczy.

Focusik2002
11-02-2011, 14:19
I dwumasa oczywiscie...
A u siebie bez diagnozy tez bys wymienial od razu pompe?
Jezeli kontrolka wtryskow swieci caly czas to zrob chociaz test zegarow i zobacz jakie beda bledy (DTC). Dla leniuchow: trzymasz reset licznika i przekrecasz kluczyc zeby zapalily sie kontrolki. Trzymasz reset caly czas az pojawi sie "EASE" na liczniku. Wtedy naciskasz guzik przeskakujac po funkcjach, az dojdziesz do mrugajacego "DTC" (zaleznie od roku jest to w roznym miejscu). Bedzie mrugalo albo "NONE" (brak aktualnych bledow), albo beda bledy
Po drugie:
Jakim kablem skanujesz? ELM 327?
Program ScanXl z dodatkiem do Forda.
akumulator musi byc porzadnie naladowany, bo sie nie polaczy.

Taaaa , a ty myślisz też , że komputer CI prawde powie , ja u siebie też miałem kabelek przy EGR urwany i co myślałeś , że wykazał mi błąd?? , mrygała mi kontrola CHeck a podłączałem pod komp. nic nie wykazywało , zobaczyłem , że z komina wylatuje Sadza , pierwsze co to EGR podchodze do EGR kabelek urwany .

Po drugie czy ty widziałeś kiedyś kontrolke wtrysków ??

Po trzecie ja nie pisałem nic o wymianie pompy tylko sprawdziłbym pompe skoro samochód kręci i nie odpala i to jest najczęstszy powód dlaczego samochód nie odpala .

A gdyby wtryski lały to miałby problem z rozruchem , miałby problem z wejściem na wysokie obroty , nierówne obroty silnika na biegu jałowym , czarny lub biały dym z komina albo szarpanie podczas jazdy.

mkaminski100
11-02-2011, 15:02
Taaaa , a ty myślisz też , że komputer CI prawde powie , ja u siebie też miałem kabelek przy EGR urwany i co myślałeś , że wykazał mi błąd?? , mrygała mi kontrola CHeck a podłączałem pod komp. nic nie wykazywało , zobaczyłem , że z komina wylatuje Sadza , pierwsze co to EGR podchodze do EGR kabelek urwany .
Napisz czym sprawdzales bledy, bo jezeli piszesz, ze mrugala kontrolka i bledu nie bylo to wina lezy po stronie...obslugujacego. :) Szczegolnie jezeli w TDDI miales odlaczony kabel od EGRa (TDCI akurat juz kabli nie ma)

Po drugie czy ty widziałeś kiedyś kontrolke wtrysków ??
Kontrolka swiec zarowych. Dobrze Panie profesorze. ;) Akurat konczylem pisac o wtryskach w innym miejscu i z rozpedu poszlo. Chyba kazdy wie co mruga pokazujac bledy w Fordzie...

Po trzecie ja nie pisałem nic o wymianie pompy tylko sprawdziłbym pompe skoro samochód kręci i nie odpala i to jest najczęstszy powód dlaczego samochód nie odpala .
A doczytales, ze to TDCI? To nie pompa VP, ze tranzystor sie pali i masz blad. Tu pompa ma tylko zawor i czujnik temperatury.
Jak sprawdzisz pompe jezeli auto nie odpala? Podpowiem - wymontowujac ja i stawiajac na stol diagnostyczny. Jezeli pompa ma kilka lat to masz 70% pewnosci, ze spece powiedza, ze trzeba regenerowac.
Poza tym w TDCI pompa nie pada tak sobie po wymianie filtra. Najpierw zaczyna sie nie wyrabiac i wyrzucac blad pod obciazeniem (mruga kontrolka "swiec zarowych" - dobrze? :P )

A gdyby wtryski lały to miałby problem z rozruchem , miałby problem z wejściem na wysokie obroty , nierówne obroty silnika na biegu jałowym , czarny lub biały dym z komina albo szarpanie podczas jazdy.
A jezeli rozpieli czujnik temperatury na akumulatorze? A jezeli akumulator jest za slaby (przy TDCI bedzie krecil a nie odpali)? A jezeli pompa jest zapowietrzona (bez odkrecenia przewodow wtryskow nie odpowietrzysz)?
Jest sto innych rzeczy ktore maja natychmiastowy wplyw na nieodpalanie, jezeli auto pracowalo przed wymiana.
Najpewniejszy z nich to zapowietrzenie pompy...