Zobacz pełną wersję : [Focus 2004-2008] 1.6 TDCI 109KM - diagnostyka, wykresy


maureliusz
15-02-2011, 22:53
Jak miałem problem ostatnio z swoją foką, nigdzie nie mogłem znaleźć wzorcowych wykresów, według których mógłbym porównać działanie mojego silnika. Ponieważ sytuacja wyjaśniona i wszystko wróciło do normy:-) załączam na przyszłość odczyt czujników dla porównania dla innych (powiedzmy wzorzec;-) ):

1. Praca zaworu EGR:
http://img10.imageshack.us/img10/9195/pracaegr.jpg (http://img10.imageshack.us/i/pracaegr.jpg/)

2. Praca zaworu EGR po zatrzymaniu silnika (w prawidłowo działającym zaworze po wyłączeniu silnika parametr EGRVP zmienia się kilkukrotnie od 0-100%

http://img836.imageshack.us/img836/1277/pracaegrpozatrzymaniusi.jpg (http://img836.imageshack.us/i/pracaegrpozatrzymaniusi.jpg/)

4. Przyśpieszanie z miejsca (but:-) ):

http://img251.imageshack.us/img251/3293/przypieszanieod0.jpg (http://img251.imageshack.us/i/przypieszanieod0.jpg/)

5. Praca silnika na wolnych obrotach:

http://img513.imageshack.us/img513/1880/wolneobroty.jpg (http://img513.imageshack.us/i/wolneobroty.jpg/)

SMUTNYINDYK
15-02-2011, 23:41
Ale "pojechałeś"- lepiej napisz ludziom w 1-2 zdaniach co zrobiłeś fizycznie[n.p. wyczyściłem dolot wraz z EGR] bo po tych wszystkich naszych dyskusjach sporo towarzystwa zagubiło początek.

tomiscorpio
16-02-2011, 00:07
ogolnie to tylko powiem ze te parametry porazka , ten interfejs na ktorym to bylo robione , albo bezsensownie ustawiony , albo wolny jak cholera.
Klatka co 3 sekundy?? masakra.

Dlatego te przyspieszenia 1 - 2 wygladaja tak komicznie , ze pedal w podlodze obroty spadaja , albo bieg zmieniany z wcisnietym pedalem gazu do konca. Roznie to interpretowac idzie ale ogolnie do bani.

maureliusz
16-02-2011, 18:38
Już? Nagadali się :-)
Jak potrzebowałem takich wykresów, to chętnych nie było.
Jeżeli chodzi o przyśpieszenie, to faktycznei możnaby zwiększyć częstotliwość próbkowania (szczerze, jszcze tego w sxanXL nie znalazłem), natomiast przy wolnych obrotach oraz pracy EGR, to nie widzę różnicy czy jest 1s cz 1ms. Jak kiedyś chwilę znajdę to je podmienię. Jak macie lepsze to wrzucajcie.
Chyba nie zamierzacie porównywać wykresów 1:1?? Chyba, że przyjedziecie do mnie i przejedziecie się tą samą trasą, w ten sam spobób. Liczą się chwilowe wskazania, które można porównać.
Chciał człowiek dobrze...to jak zwykle wyjdzie.

Co do wątku, to napisałem przecież na samym końcu rozwiązanie drukowanymi literami i boldem, a nawet na piv napisałem jednemu rozwiązanie. Ten wątek to zupełnie co innego.

tomiscorpio
16-02-2011, 20:37
maureliusz , jak tez tak napoczatku mialem ustawione , wychodzi duzo bzdur przez to....
przy 100% otwarciu przepustnicy masz 100 gram powietrza powiedzmy , przy 30% przepustnicy tez 100, przy zamknietej 105 ten lag dosyc spory jest i wtedy roznie to bywa. To ze wrzuciles 5+ tylko tak Ci mowie w dobrej intencji.

Wogole jak w benzynie porownywalem tps obroty z dzialaniem sondy lambdy , to z takim algiem cuda mi wychodzi ze szok....

peterpz
16-02-2011, 21:28
maureliusz , jak tez tak napoczatku mialem ustawione , wychodzi duzo bzdur przez to....
przy 100% otwarciu przepustnicy masz 100 gram powietrza powiedzmy , przy 30% przepustnicy tez 100, przy zamknietej 105 ten lag dosyc spory jest i wtedy roznie to bywa. To ze wrzuciles 5+ tylko tak Ci mowie w dobrej intencji.

Wogole jak w benzynie porownywalem tps obroty z dzialaniem sondy lambdy , to z takim algiem cuda mi wychodzi ze szok....
Widziałeś kiedyś przepustnicę w dieslu?

tomiscorpio
16-02-2011, 21:49
ale tez sie czepiasz .... podalem
A) tylko dla przykladu , jak dane wygladaja.
B) nie ja mam ustawiony program na TP% , przeczytaj co to jest tp i bedzie wszystko jasne. Co peterpz.
To wtedy nie z przepustnicy tylko z pedalu gazu , jak Ci kolego lepiej.

vqsoft
18-02-2011, 16:22
Już? Nagadali się :-)
Jak potrzebowałem takich wykresów, to chętnych nie było.
Jeżeli chodzi o przyśpieszenie, to faktycznei możnaby zwiększyć częstotliwość próbkowania (szczerze, jszcze tego w sxanXL nie znalazłem), natomiast przy wolnych obrotach oraz pracy EGR, to nie widzę różnicy czy jest 1s cz 1ms. Jak kiedyś chwilę znajdę to je podmienię. Jak macie lepsze to wrzucajcie.
Chyba nie zamierzacie porównywać wykresów 1:1?? Chyba, że przyjedziecie do mnie i przejedziecie się tą samą trasą, w ten sam spobób. Liczą się chwilowe wskazania, które można porównać.
Chciał człowiek dobrze...to jak zwykle wyjdzie.

Co do wątku, to napisałem przecież na samym końcu rozwiązanie drukowanymi literami i boldem, a nawet na piv napisałem jednemu rozwiązanie. Ten wątek to zupełnie co innego.

powiedz mi czym sie logujesz? jak się łączysz?

maureliusz
18-02-2011, 19:36
Sorki, miałem Ci na priv odpisać, ale trochę z czasem krucho.
Używam Scan XL + ford enchanced pid.
Generalnie robię tak:
1. Wybieram ford focus diesel 6.0 fx super 350 (ponoć jest podobny, egr sterowany elektrycznie)
2. Łączysz się albo wybierając Generic OBDII albo Ford Engine
3. Następnie musisz wejść do konfiguracji PID i zaznaczyć co chcesz moniorować.
a) SAE - jeżeli łączysz się prez Generic OBDII
b) Ford.Engine - jeżeli łączysz się przez Ford Engine
4. Wchodzisz w Widok danych i masz tutaj opcje:
- zielony przycisk monitorowanie
- czerwony przycisk zapis danych
5. Jak przerwiesz zapis, to na dole po prawej masz export danych. Możesz sobie to excela to weksportować.
6. Potem importujesz do excela. Dajesz import, odzielone znaki, wybierasz przecinek i ładuje się pięknie w kolumnach.

To czego nie umiem (nie wiem czy się da) to rówocześnie monitorwać SAE i ford.engine. Wkurzające jest to, że np. SAE ma odczyt przepływomierza, a w ford. engine tego nie ma. Zatem muszę dwa razy robić logi, żeby mieć wszystko EGR, MAF, Turbinę itd... Może ktoś napisze czy da się jakoś?

vqsoft
18-02-2011, 21:10
dzięki za opis robie podobnie
ale u mnie mazda nie chce się połączyć w trybie obd z tym fordem
znowu jak połączę sie przez ford engine to łączy sie ale nie ma odczytów

standardowo łączy się i loguje
ale nie mogę zobaczyć egr i otwarcia zaworu vnt

sprawdź PW

rufik
19-02-2011, 10:53
To czego nie umiem (nie wiem czy się da) to rówocześnie monitorwać SAE i ford.engine. Może ktoś napisze czy da się jakoś?

A czy próbowałeś wykryć obsługiwane PIDy metodą agresywną?

maureliusz
19-02-2011, 17:22
TAk.
Jak znajdę chwilę czasu, to może zrobię jakiś manual, bo w sumie nigdzie nie znalazłem i generalnie, to obczajałem na czuja ten program :-)

vqsoft
19-02-2011, 21:41
rufik
możesz wyjaśnić istotę działania metody "agresywnej"

maureliusz
19-02-2011, 23:27
Sorki, jednak używam trybu NORMAL. Drugiego nie używałem, bo ostrasza mnie napis SLOW.

Co do trybów (cytat z HELP`a):
Aby połączyć się z pojazdem, kliknij przycisk na pasku narzędzi lub wybierz opcję Połącz w menu OBD-II (jeśli masz otwartą kartę Informacje o połączeniu, możesz się również połączyc z tego widoku). Uwaga: Jeśli używasz interfejsu T16, musisz mieć poprawny adres docelowy. Jeśli połączenie za pomocą interfejsu T16 nie powiedzie się, przejdź do opcji Wykryj T16 w menu OBD-II.
W przypadku interfejsów VPW i PWM pojazd powinien się połączyć w ciągu około 5 sekund. Interfejs ISO może potrzebować do 20 sekund. Jeśli program nie może nawiązać połączenia, wyświetli odpowiedni komunikat zawierający listę elementów do sprawdzenia.
Jeśli pracujesz z nowym plikiem konfiguracyjnym i chcesz się połączyć z pojazdem po raz pierwszy, zostanie wyświetlone poniższe okno dialogowe:
http://img402.imageshack.us/img402/7564/menuy.png (http://img402.imageshack.us/i/menuy.png/)

marobufaro
30-03-2011, 23:17
jakiego używałeś interfejsu? i czy da się nim sprawdzić ciśnienie doładowania?

marobufaro
30-03-2011, 23:19
cofam pytanie nr 1:) namierzyłem swym sokolim wzrokiem nazwę interfejsu.

maureliusz
19-06-2011, 21:18
Wszystko to co mi się udało odczytać ELMem:

W najbliższym czasie zrobię do niego krótki manual.

http://img845.imageshack.us/img845/8373/absx.jpg (http://imageshack.us/photo/my-images/845/absx.jpg/)

http://img217.imageshack.us/img217/6031/engine1y.jpg (http://imageshack.us/photo/my-images/217/engine1y.jpg/)

http://img43.imageshack.us/img43/4988/engine2n.jpg (http://imageshack.us/photo/my-images/43/engine2n.jpg/)

http://img703.imageshack.us/img703/5732/saej.jpg (http://imageshack.us/photo/my-images/703/saej.jpg/)

http://img269.imageshack.us/img269/4107/sae2.jpg (http://imageshack.us/photo/my-images/269/sae2.jpg/)

maureliusz
30-06-2011, 22:09
no to kupiłem f-super :-) Nie obyło się bez problemów...pierwszy kabel czynił cuda!!! Choinka na zegarach i multum błedów. Ale pełny support gościa z allegro, próby, a w końcu wymiana kabla. Teraz śmiga. Odczytałem niby Airbagi - nie było błędów.

To co mogę powiedzieć na szybo:
- fsuper kasuje błędy, których nie umiał ELM
- fsuper raczej mniej jest w stanie odczytać parametrów, zatem lepiej mieć oba

Wkrótce zrobię mały test, porównanie i wrzucę tutaj. Spytam też gościa o zniżki dla klubowiczów ;-)))), bo dużo z sobą ostatnio pisaliśmy...

tepe
30-06-2011, 22:36
no to kupiłem f-super :-) Nie obyło się bez problemów...pierwszy kabel czynił cuda!!! Choinka na zegarach i multum błedów. Ale pełny support gościa z allegro, próby, a w końcu wymiana kabla. Teraz śmiga. Odczytałem niby Airbagi - nie było błędów.

To co mogę powiedzieć na szybo:
- fsuper kasuje błędy, których nie umiał ELM
- fsuper raczej mniej jest w stanie odczytać parametrów, zatem lepiej mieć oba

Wkrótce zrobię mały test, porównanie i wrzucę tutaj. Spytam też gościa o zniżki dla klubowiczów ;-)))), bo dużo z sobą ostatnio pisaliśmy...


Ja myśle o tym ELM ale wersji Bluetooth, bo można ją podłaczyć pod telefon z androidem, korci mnie żeby sprawdzić to w praktyce :)

Matych
30-06-2011, 23:19
Maureliusz daj namiar to też kupię napisz o co mam poprosić bo mówiłeś że były problemy(uszkodzony ? czy inna wersja) zbieram się powoli za EGR-a-zaślepię i zobaczę co będzie się działo.

maureliusz
03-07-2011, 23:34
Przerywnik:

Jak ktoś ma problem z połączeniem z ELMem np. foka I lub mondeo, to zapraszam do lekturki, może pomóc:

http://www.mondeoklubpolska.pl/showthread.php/36886-Interfejs-diagnostyczny/page33

http://www.mondeoklubpolska.pl/showthread.php/61537-ELM327-v1.4a-modyfikacja-do-pracy-z-protokołem-J1850-PWM

maureliusz
03-07-2011, 23:36
No to czas na f-super:-)

Ogólne wrażenia: Podobny toćka w toćkę do ELMa. Trochę gorzej się go instaluje, bo trzeba dodatkowe stery wrzucić do wykrytych urządzań (port COM oraz port USB), ale to wszystko jest w opisie krok po kroku. Potem już odpala bez problemów. Niestety program jest nieco ubogi, zatem nie można wielu danych odczytach. Blędy odczytuje i kasuje jednak wzorowo.

Mnie udało się odczytać to dla mojego silnika:

1. Odczyt błędów
http://img19.imageshack.us/img19/299/67319730.jpg (http://imageshack.us/photo/my-images/19/67319730.jpg/)

2.Live data
http://img818.imageshack.us/img818/499/61127772.jpg (http://imageshack.us/photo/my-images/818/61127772.jpg/)

3.ABS - błędy
http://img18.imageshack.us/img18/1994/95196759.jpg (http://imageshack.us/photo/my-images/18/95196759.jpg/)

4.AIRBAGs - błędy
http://img189.imageshack.us/img189/5610/89869785.jpg (http://imageshack.us/photo/my-images/189/89869785.jpg/)

5.Ramki / odczyt błędów
http://img40.imageshack.us/img40/7838/54995985.jpg (http://imageshack.us/photo/my-images/40/54995985.jpg/)


ELM jest super, ale tak naprawdę dla foczek z USA, których silniki są w scanXL. Inne sposoby łączenia wybierając inne jednostki np. ja wybeiram 6 lub 5 litrowe, to tylko półśrodki. Czujniki niby czyta, błędy niby odczytuje, ale nie wiadomo czy prawidłowo. Jak już odczyta błąd to nie skasuje. Zatem troch lipa.
F-super odczytał mi błąd ten sam co ScanXL od świec żarowych, ale ELM nie umiał go skasować, a F-super tak.




PODSUMOWANIE:
-ELM 327 - można odzytać więcej czujników, ale odczyt błędów...to porażka. Nawet z PIDami, to kicha, bo nie obsługuje europejskich focusów. Można coś ściemniać i odczytywać przez inny motor 5 lub 6 litrowy, ale to nadal jest kicha. Czasem coś widzie, a nie umie skasować. Przewaga to możliwość tworzenia logów podczas jazdy i to jest super, ale trochę małe próbkowanie przez co również ograniczone zastosowanie.
- F-super - super:-) odczytuje i kasuje błędy. Niestety w trybie live dużo nie odczytamy dużo. Brak możliwości tworzenia logów.

WNIOSKI: Najlepiej mieć oba :-), bo wzajemnie się uzupełniają.

lobuz
04-07-2011, 15:42
O słabości ELM czy F-Super mówiło się już od dawna. Od zaprzyjaźnionego mechanika wiem, że ELM tak naprawdę sprawdza się w ALFIE ROMEO - tam tym kabelkiem (po zmianie 2 pinów) można niby zrobić wszystko. Przy okazji mam inne pytanie do forumowiczów, czy ktoś może testował bardziej zaawansowane urządzenie, np. skośnooki klon IDS o nazwie FLY 200?
http://www.aliexpress.com/product-gs/407591417-hot-sale-fly200-diagnostic-tool-wholesalers.html

maureliusz
05-07-2011, 21:36
Dostałem odpowiedź od gościa z allegro, zatem:

Kupiłem na allegro (f-super, bo ELM gdzie indziej) od użytkownika: AlleBlanka / www.auto-interfejsy.pl.

To co mogę powiedzieć, to wzorowy, 100% support! U mnie pierwszy nie odpalił, ale nie mogę słowa powiedzieć, bo super kontakt, wymiana towaru i nawet chęć zwrotu kaski za przesyłką zwrotną - szacun!

Dostałem również następujacą ofertę dla nas, a raczej Was:-):

"Chetnie dam znizke 10zl dla Klubowiczow na haslo „FCP”. Wystarczy, ze podadza je w formularzu Allegro po zakupie.
Mamy jeszcze ELM 327 w wersji bezprzewodowej BT za 85zl. Na haslo „FCP” dam jeszcze dodatkowo 5zl znizki. Wiecej nie dam rady bo marze sa bardzo niskie."

wrzoch
21-09-2011, 21:04
Której wersji ScanXL użyłeś aby uzyskać poniższe wyniki?
Masz w końcu bluetooth wersję czy po kablu.
No i jaki system. Teoretycznie Torque mi się łączy z Androida za każdym razem z interfejsem. Nie zczytuje blędów, chociaż wiem, że mam D900, ale jakieś tam parametry czyta.
Odpalasz to pod Windows7 Vista czy XP?

Wszystko to co mi się udało odczytać ELMem:

W najbliższym czasie zrobię do niego krótki manual.

http://img845.imageshack.us/img845/8373/absx.jpg (http://imageshack.us/photo/my-images/845/absx.jpg/)

http://img217.imageshack.us/img217/6031/engine1y.jpg (http://imageshack.us/photo/my-images/217/engine1y.jpg/)

http://img43.imageshack.us/img43/4988/engine2n.jpg (http://imageshack.us/photo/my-images/43/engine2n.jpg/)

http://img703.imageshack.us/img703/5732/saej.jpg (http://imageshack.us/photo/my-images/703/saej.jpg/)

http://img269.imageshack.us/img269/4107/sae2.jpg (http://imageshack.us/photo/my-images/269/sae2.jpg/)

maureliusz
15-01-2012, 17:51
Pomiary ciśnień doładowania:

- wolne obroty: 790-894rpm / 102kPa
- od 2000 rpm / 200-210kPa (przy obciążonym silniku)
Podczas przyśpieszania maksymalne ciśnienie otrzymane: 237kPa.
Niestety zima...zatem koła ślizgają podczas dodawania gazu.

luki6262
13-07-2012, 13:18
odgrzebuje starego śledzia, nie zakładam nowego tematu.

Z tego wykresu strasznie trudno wywnioskować ciśnienie doładowania. A więc mam pytanie- jakie ono powinno być dla tego silnika?

Ja przy wolnych mam ok 98 kPa a przy 3000 obr/min mam ok. 130 kPa. Jak to wygląda przy danych fabrycznych? ( chodzi mi o samochód podczas postoju )