Zobacz pełną wersję : [Mondeo 2007-2014] Aktywny tempomat - upgrade z normalnego
Strony :
1
2
3
[ 4]
5
6
7
8
9
10
11
Jako ciewostka, przy HLA swieci stopami do puszczenia hamulca. Gasna w momencie kiedy kierowca puszcza hamulec mimo ze HLA nadal trzyma.
w sumie logiczne, symuluje, że stoisz na ręcznym :)
siara1983 15-11-2015, 16:40 Speedo klakson naprawileś...??
taa, wyrwałem poduszkę w ciemno, sprawdzam - brak anomalii, podłączyłem aku, naciskam te zapyziałe blaszki - no nie działa, ale że z rozpędu radia se w garażu nie właczyłem i była cisza to słyszę, że jak naciskam blaszki to pyka przekaźnik :/ myślę - zderzak jak rwałem, klaksony były na wierzchu bo one pod zderzakiem i pewnie masę naruszyłem i nie trębają, trochę mi się włosy zjeżyły na myśl o ponownym rwaniu zderzaka i tak z bezsilności naciskam te blaszki, naciskam... i zaczął trąbić sam z siebie :D już ze dwóch januszów otrąbiłem więc chyba ozdrowiał ;)
btw wkrętak też się znalazł na drugi dzień jak wyjechałem autem po montażu, leżał centralnie na środku auta w kupce liści, dlatego go nie widziałem jak się czołgałem w poszukiwaniach :)
Dzisiaj sprawdziłem instalację. Bezpiecznik F38 jest i wtyczki w zderzaku i grillu również.
Pora zacząć zbierać graty :)
http://i1287.photobucket.com/albums/a631/jvc74/89543e04-c9f2-43cf-a094-ef38144a1cce_zpspu6uhiud.jpg (http://s1287.photobucket.com/user/jvc74/media/89543e04-c9f2-43cf-a094-ef38144a1cce_zpspu6uhiud.jpg.html)
http://i1287.photobucket.com/albums/a631/jvc74/719023a2-ebbb-410a-b8b8-7fd19f63a818_zpsz8bk2mvs.jpg (http://s1287.photobucket.com/user/jvc74/media/719023a2-ebbb-410a-b8b8-7fd19f63a818_zpsz8bk2mvs.jpg.html)
@artur1970 (http://forum.fordclubpolska.org/member.php?u=132012) zbieraj graty dla Mirka :569: , :razz::razz::razz:
Oczywiście Artur dostał zlecenie ;)
artur1970 19-11-2015, 14:16 Proszę o zmianę sygnatury na FORUMOWY ZBIERACZ GRATÓW :027:
Artur, jeszcze wtyczka do radaru polift :))
PS. Wszystkie graty dotarły :) serdeczne dzięki :)
Ja tez w kolejce na wtyczke do polifta jestem :)
Wysłane z mojego ALE-L21
nie takie pęknięcia spawają :)
Witam,
Ostatnimi czasy i mnie naszło na upgrade tempomatu...
O ile zebranie gratów poszło bardzo sprawnie (dzięki artur1970)
Montaż też przebiegł bardzo sprawnie, to potem się zaczęło...
Pompa jaka została zamontowana to: 9G91-2C405-FA
Jej hardware to: 9G91-14C227-FA
Filename z softem: BG91-14C036-FA07
Czy mógłby ktoś kto montował pompę 9G91 do przedlifta powiedzieć jaki ma soft w tej pompie?
Pompa została dopisana do samochodu (dziękuje Tedi_k, samochód odpala, ale nie da się skalibrować czujników przez co ani ESP ani HA nie działa...
Po rozmowach z Arturem nurtuje mnie jeszcze czy jest możliwe że kalibracja czujników się nie powodzi przez wystrzelone 2 poduszki (kurtyna strony kierowcy i fotel kierowcy ot mała przygoda z dzikiem na drodze).
Błędy jakie dostaję związane z pompą to:
U0151: 00-8A
C0063: 54-8A
C0061: 54-8A
C0062: 54-8A
Fotki z opisami błędów dołączę wieczorem...
Pozdrawiam
P.
edit
Zapomniałem dodać wiązki wszystkie fabrycznie posiadałem ;)
Czy wtyczka do radaru posiada jakiś numer?
Jest opcja zamówić w ASO?
Rafał A.(antek) 22-11-2015, 09:59 wtyczka raczej będzie z wiązką,
Ja tez pozbierałem kluczowe graty dzięki artur1970 👌poszło szybciej niż myślałem do tego stopnia ze nie mam komu zlecić teraz uruchomienia pompy po jej zmianie i stoję ze wszystkim bo auto potrzebne i nie mogę zrobić z niego warzywa. Najbliższy termin pn 01-12-2015 😩😩. Może się ktoś podejmie lub poleci kogoś zaufanego w pobliżu Bytom okolice?
Wysłane przez Tapatalk
artur1970 22-11-2015, 12:31 Czy wtyczka do radaru posiada jakiś numer?
Jest opcja zamówić w ASO?
może ktoś poszpera po sklepach - może znajdzie się podobna którą można zaadaptować. ważne jest wnętrze wtyczki - obudowę można wykonać samemu.
http://forum.fordclubpolska.org/attachment.php?attachmentid=67215&d=1448196631
No właśnie mam zamiar pokombinować sam. Mam kilka wiązek w PL więc coś dobiorę, potem wystarczy dobrze uszczelnić i heja.
Nie widzę sensu kupować całej wiązki za 250pln tylko dla jednej wtyczki ;)
artur1970 22-11-2015, 13:32 Ewentualnie wystarczą same piny - tylko 5 wejść jest wykorzystywanych - następnie po włożeniu można by to zalać. Teraz pytanie - czym ?
lak
silikon
następnie po włożeniu można by to zalać. Teraz pytanie - czym ?
Mało profesjonalne rozwiązanie,które może na dłuższą metę okazać się niewłaściwe ...
Lepiej kawałek dociętej innej wtyczki, będzie to pewniejsze rozwiązanie.
Zalać myślę że wystarczy silikonem, będzie zawsze można to wyciąć nożykiem i wyciągnąć.
Stosowane wtyczki w mondeo i innych fordach są stosowane także w innych autach ,więc zamiast "rzeźby" proponowałbym rozszerzyć krąg poszukiwań :).
Ewentualnie wystarczą same piny - tylko 5 wejść jest wykorzystywanych - następnie po włożeniu można by to zalać. Teraz pytanie - czym ?
lak
silikon
klej z pistoletu na gorąco ;)
klej z pistoletu na gorąco
Tandeta :).
A tu raryts:
http://olx.pl/oferta/ford-s-max-2013-gril-atrapa-europa-CID5-ID4DIh1.html#c03dadaaa7
Tandeta
polemizowałbym ;) pewnie lepiej wziąść wtyczkę od zaporożca, ociosać siekierą i wbić młotkiem na miejsce, fulprofeska ;)
polemizowałbym pewnie lepiej wziąść wtyczkę od zaporożca, ociosać siekierą i wbić młotkiem na miejsce, fulprofeska
Nie, lepiej dać ori wtyczkę,niż rzeźbić.Zima,sól,woda są bezlitosne dla rzeźby w aucie,wiem co piszę,już nie raz widziałem,czym kończy się rzeźba ...
rozpatrujemy przypadek, gdy brak ori wtyczki, jeżeli gniazdo jest głębinowe (jak w radarze) polutujesz 10cm kabla do gołych pinów i zalejesz równo z brzegiem klejem z pistoletu (porządnego, co robi z kleju wodę a nie smarka glutami, ja mam Stanleya) dając w miejscu brzegu kleju termokurcz na usztywnienie to zapewniam, że na tym rozwiązaniu można wodować Wisłę ;) na drugim końcu kabla można sobie zarobić dowolne gniazdo uniwersalne z wtyczką, aby połaczenie było rozłaczalne
oczywiście polecam zastosowanie oryginału w pierwszej kolejności, no ale jak ktoś ma parcie na radar a wtyczki brak...
rozpatrujemy przypadek, gdy brak ori wtyczki
Dla mnie jeśli czegoś nie ma wtedy dopiero nie istnieje,wystarczy znaleźć producenta wtyczki i życie stanie się prostsze :one:
W dzisiejszych czasach cały świat jest globalną wioską.
Co do Twojej 'zalewajki',to ciekawe jak ten klej zachowuje się na mrozie,robi się pewnie nieziemsko twardy,kruchliwy,należy pamietać także by miał takie same właściwości rozciągajace i kurczące pod wpływem temperatury jak wtyczka z tworzywa bo inaczej po prostu się rozszczelni.
Nie ma co się spierać,ja nigdy w życiu bym takiej rzeźby nie zrobił,by móc spać spokojnie,bez czekania ,kiedy ewentualnie nadejdą kłopoty ...
...Pompa jaka została zamontowana to: 9G91-2C405-FA
Jej hardware to: 9G91-14C227-FA
Filename z softem: BG91-14C036-FA07
...nie da się skalibrować czujników przez co ani ESP ani HA nie działa...
Po rozmowach z Arturem nurtuje mnie jeszcze czy jest możliwe że kalibracja czujników się nie powodzi przez wystrzelone 2 poduszki (kurtyna strony kierowcy i fotel kierowcy ot mała przygoda z dzikiem na drodze).
...
Błędy poduszek są bez większego znaczenia moim zdaniem. Info o crashu skasowałem ("przy okazji"...:P) zarówno z RCM jak i z BCMi...
Moim zdaniem wina jest tego softu wyraźnie oznaczonego jako poliftowy...
Pierwszy z błędów w ABS mówi "brak komunikacji z modułem RCM" - przypominam, iż po lifcie RCM został przeniesiony na inny CAN, więc raczej ta nasza praca z dopisywaniem tej konkretnej pompy poszła na marne i trzeba pompę wymienić na taką "faktycznie" przedliftową...
Ta zaś może ewentualnie iść do kolegi mayak...
Alternatywnie - jeśli ktoś ma pompę 9G91-14C227-FA w przedlifcie, to niech proszę znajdzie id softu, to koledze załaduję do tej założonej pompy właściwy soft przedliftowy.
Przez najbliższy tydzień samochód i tak stoi u blacharza, więc jest czas na dywagacje i dogadanie nowej pompy jak coś ;) Artur ty masz coś jeszcze w zanadrzu ?
artur1970 22-11-2015, 17:42 We wtorek pompa z 7
w środę pompa z 8 :one:
wybór należy do Ciebie
Wygodniej by było ograć tę pompę softem przedliftowym - odpadł by ponowny demontaż/montaż i przypisywanie pompy do samochodu... W krańcowym przypadku na tej pompie samochód mógłby dotoczyć się do mnie i by się go ograło w kilkanaście minut...
Kluczowe jest namierzenie softu od tej pompy z 9... do przedliftów. Może ktoś ma i pomoże...
artur1970 22-11-2015, 17:55 Wracając do wtyczki radaru. Marcin rozumiem Twoje ortodoksyjne podejście do sprawy :one: zrozum też osoby, które przez brak wtyczki stoją z modernizacją. Wtyczki oryginalne jest zdobyć baaaaaaaaaardzo trudno, a kupić całą wiązkę za ok. 300 zł. to chyba zakrawa na absurd.
Trzeba szukać rozwiązań alternatywnych
Na tej stronie
http://wtyczkolandia.pl/
można znaleźć
http://wtyczkolandia.pl/Handlers/ArticleImage.ashx?id=1899_01
trzeba teraz sprawdzić rozstaw pinów i baza jest.
Po dołożeniu pinów z kabelkami, mamy wtyczkę.
Teraz wystarczy poszukać gumowej osłony którą naciągniemy na gniazdo radaru. jest dość długie ok. 2 cm co pozwoli na dobre uszczelnienie.
Wracając do wtyczki radaru. Marcin rozumiem Twoje ortodoksyjne podejście do sprawy zrozum też osoby, które przez brak wtyczki stoją z modernizacją. Wtyczki oryginalne jest zdobyć baaaaaaaaaardzo trudno, a kupić całą wiązkę za ok. 300 zł. to chyba zakrawa na absurd.
Trzeba szukać rozwiązań alternatywnych
Alternatywnych,ale nie absurdalnych ;),proszę bardzo alternatywa dla polifta,wystarczy zapytać sprzedawcy ile za wtyczkę:
http://allegro.pl/ford-transit-2015-r-radar-bk3t-9g768-bc-i5495080889.html
ewentualnie zapytać w ASO ile za kawałek tej instalacji co na zdjęciu.
Przed zakupem radzę sprawdzić,czy wtyczki na 100% są identyczne,na moje oko tak na 95%.
I co jest alternatywa ?????????????
Chcieć,znaczy móc i mieć :).
Bump: A tu wtyczka do przedlifta,jeśli już piszemy o alternatywach:
http://allegro.pl/ford-mondeo-mk4-s-max-volvo-radar-7g9n-9g853-ba-i5522892181.html
rednaxelA 22-11-2015, 19:03 Jejku jej - ja bym jeszcze tego sprzedawce spytal ile za sama wtyczke
http://allegro.pl/mondeo-st-full-2-0163km-xen-blis-radar-navi-kamera-i5789413009.html
ja bym dorobil wtyczke ale na spokojnie szukal fabrycznej.
polutujesz 10cm kabla do gołych pinów i zalejesz równo z brzegiem klejem z pistoletu
Raczej bez lutowania dodatkowych kabli bo po co zamykac sobie droge do łatwej wymiany elementu na inny.
Sam sobie dorobilem wtyczki do przednich LEDow bo ponad 200 zł za cala wiazke mi bylo szkoda, jak mi naleci wody do nich i sie zepsuja to bedzie tylko i wylacznie moja wina. Ale jestem pewien ze jest OK :-)
artur1970 22-11-2015, 19:39 A tu wtyczka do przedlifta,jeśli już piszemy o alternatywach:
http://allegro.pl/ford-mondeo-mk4-s-max-volvo-radar-7g9n-9g853-ba-i5522892181.html
Jak widzisz do przedliftów jest bardzo dużo możliwości zakupu. Na naszym forum też. :one:
http://forum.fordclubpolska.org/showthread.php?t=233066
Bump: Alternatywnych,ale nie absurdalnych ;),proszę bardzo alternatywa dla polifta,wystarczy zapytać sprzedawcy ile za wtyczkę:
http://allegro.pl/ford-transit-2015-r-radar-bk3t-9g768-bc-i5495080889.html
ewentualnie zapytać w ASO ile za kawałek tej instalacji co na zdjęciu.
Teraz już trop jest jasny - TRANSIT :027:
Dzięki Marcin :one:
Jak widzisz do przedliftów jest bardzo dużo możliwości zakupu. Na naszym forum też.
http://forum.fordclubpolska.org/showthread.php?t=233066
Aż dziw bierze ,że nie ma chętnych.
Poliftowy grill ACC w sensownej cenie: http://allegro.pl/mondeo-mk4-lift-2014-rok-gril-i5587112373.html
To jest aktywny do przedlifta ?
http://images77.fotosik.pl/32/5fa819eeb0bb7f3am.jpg (http://www.fotosik.pl/zdjecie/5fa819eeb0bb7f3a)
Przyciski pokazane na zdjęciu z polifta. Będą działały w przedliftowym z ACC ?
Pytam gdyż są to jedyne jakie udało mi się znaleźć z dodatkowym klawiszem odległości
..zamieszczam bo chyba brakuje
przedliftowe przyciski ACC
arkmyl12 03-12-2015, 14:36 Mam pytanie do osób które już przerabiały tempomat. Mam u siebie bezpiecznik F38; wiązkę z wtyczką do radaru. Nie mogę znaleźć wtyczki do modułu sterowania pod schowkiem. Manele już wszystkie skompletowane. Diagnosta z serwisu Forda który miał zmienić pompę abs i aktywować wszystko twierdzi iż możliwe że dodatkowyt moduł nie jest potrzebny. W którym miejscu dokładnie powinna być żółta wtyczka?
Jak wyciągniesz schowek to po lewej stronie u góry, jest owinięta taką niby gąbko taśmą.
Dawałem zdjęcie kilka stron wcześniej
http://forum.fordclubpolska.org/showpost.php?p=2486134&postcount=858
arkmyl12 03-12-2015, 14:49 Właśnie oglądałem Twoje zdjęcia tylko nie mogłem zlokalizować jej u siebie. Mam nadzieję że będzie.
Powinna być blisko otworu po schowku czy raczej ukryta głębiej
Diagnosta z serwisu Forda który miał zmienić pompę abs i aktywować wszystko twierdzi iż możliwe że dodatkowyt moduł nie jest potrzebny.
Dodatkowy moduł jest NIEZBĘDNY
arkmyl12 03-12-2015, 14:53 Dodatkowy moduł jest NIEZBĘDNY
Też mi się tak wydawało po przestudiowaniu tego wątku. Ale zgłupiałem
Powinna być blisko otworu po schowku czy raczej ukryta głębiej
Po lewej stronie u góry, na pewno nie wgłąb. Musisz poszukać tej gąbki bo jest nią owinięta, jak jej nie odchylisz to nie zobaczysz.
Może naprowadzą Cie te elementy z tyłu
67513
Ew jesli ciagle nie jestes pewien, to na stronie 24 tego watku sa schematy. po wyciagnieciu schowka sprawdz czy sa obsadzone piny odpowiednich wtyczek.
W identyfikacji pomoga ci moje komentarze i sprawozdanie z prac.
Jesli wtyczki brak, to radze zorganizowac wiazke z taka wtyczka. Dzieki temu w rece bedziesz mial tak wtyczke jak i kable + piny. Wiec bedzie to tytko kwestia wpiecia sie pinami we wtyczki w aucie oraz wlutowanie sie 2 kabelkami w can. Ogolnie plug&play. Choc jak ktos robi to po raz pierwszy (chyba kazdy z nas) to pracy i niepewnosci jest coniemiara.
Właśnie oglądałem Twoje zdjęcia tylko nie mogłem zlokalizować jej u siebie. Mam nadzieję że będzie.
Powinna być blisko otworu po schowku czy raczej ukryta głębiej
Jeżeli masz zainstalowany moduł BT to "idziesz" po wiązce od modułu BT w lewo w stronę radia i jeżeli natrafisz na wtyczkę owinięta w gąbkę to jest właśnie ta wtyczka.
Kilka osób, które dokładały ACC, podobnie jak u Ciebie miały bezpiecznik F38 i wtyczkę radaru, ale nie miały wtyczki modułu. Nie należy się zniechęcać, bo da się to dołożyć.
arkmyl12 03-12-2015, 15:25 Dziękuję za wszystkie podpowiedzi. Idę zaraz sprawdzić czy jest. ;)
Jeszcze tak dla uzupełnienia,to wtyczka jest wsadzona w szarą gąbkę i przymocowana czarną papierową taśmą do głównej wiązki elektrycznej.
arkmyl12 03-12-2015, 18:51 Niestety nie ma jej :(
Obszukałem wszystko, ewentualnie został demontaż bocznej części konsoli środkowej tylko nie wiem czy to ma sens. Poprostu bardzo chciałbym ją mieć :(. Wszystko juz skompletowane...
Dysponuje ktoś bardziej przejrzystym schematem niż przedstawiony przez kolegę MaXyM Nie jestem specjalnie biegły w czytaniu schematów a nie chciałbym popełnić błędu. Chyba że kwestia dołożenia tej wtyczki była juz opisywana na forum
arkmyl12 - mam wiązkę konsoli z wtyczką do ACC, mogę wypruć wtyczkę z wszystkimi potrzebnymi kablami i pinami
Jeżeli jesteś zainteresowany pisz na PW
Niestety nie ma jej :(
Obszukałem wszystko, ewentualnie został demontaż bocznej części konsoli środkowej tylko nie wiem czy to ma sens. Poprostu bardzo chciałbym ją mieć :(. Wszystko juz skompletowane...
Dysponuje ktoś bardziej przejrzystym schematem niż przedstawiony przez kolegę MaXyM Nie jestem specjalnie biegły w czytaniu schematów a nie chciałbym popełnić błędu. Chyba że kwestia dołożenia tej wtyczki była juz opisywana na forum
Boczna czesc konsoli? Masz na mysli ta przy drzwiach?
IMO nie ma sensu bo tam ta wiazka nie siegnie. Modul ACC jest przykrecany miedzy radiem a schowkiem (mniej wiecej tam gdzie przycisk start w angliku).
Co do schematu: jesli chodzi o to ze jest niewyrazny, to sciagnij na dysk i otworz w PDFreaderze. Przegladarka google jest dosc slaba.
A jesli masz problemy z czytaniem schematu to moze oddaj sprawa w inne rece.
arkmyl12 04-12-2015, 08:53 Miałem na myśli demontaż fragmentu tunelu środkowego (obok radia) ale od strony otworu po schowku można w 100% stwierdzić że wtyczki którą bardzo chciałem znaleźć niestety nie ma :(.
Co do schematu to chodzi mi przede wszystkim o anglojęzyczne nazwy modułów
Wiazka ktora idzie nad schowkiem w kierunku radia jeszcze przed dotarciem do panelu srodkowego (tam gdzie osadzone jest radio) zakreca w kierunku komory silnika (nie pamietam czy idzie gora czy dolem). Wystarczy pomacac wzdluz tej wiazki. Jak pisalem, mozesz sprawdzic oblozenie pinow we wtyczkach. Do tego nie potrzebujesz znac anglojezycznych nazw. Wystarczy poczytac moje (nasze) opisy, poogladac fotografie. A cyferki oznaczajace numery pinow sa w wiekszosci jezykow takie same. No ale jesli na schemacie nie potrafisz znalezc radaru, ACC i BCM (bo reszta cie nie interesuje) to jak pisalem wczesniej: nie dotykaj sie tego bo cos zepsujesz. Oddaj to komus kto w tej dziedzinie czuje sie pewniej.
Ja zapytam z innej beczki.. czy istnieje regulacja wysokości pedału hamulca. Po wymianie pompy ,pedał wyraźnie hamuje w niższej pozycji. Czy to za sprawą pompy , która teraz ma symbol IVDC ??
Tez mialem wrazenie ze po wymianie pedal lapie glebiej. Dopiero jak pompa przygotuje hamulce do hamowania (ostrzezenie przed kolizja) to ten jest b. wysoko i b. czuly
Co znaczy przyprawi hamulce do hamowania? Bo nie bardzo rozumiem co masz na myśli.
prędzej odpowietrzenie ktoś nieudolnie zrobił...
Co znaczy przyprawi hamulce do hamowania? Bo nie bardzo rozumiem co masz na myśli.
Mialem na mysli "przygotuje" (czasami myla mi sie slowa z j. czeskim).
Ten proces jest opisany w instrukcji
arkmyl12 04-12-2015, 20:34 No ale jesli na schemacie nie potrafisz znalezc radaru, ACC i BCM (bo reszta cie nie interesuje)
Nie wiem czy rozmawiamy o tym samym schemacie. Na schemacie do którego link podałeś w poście 235 nie ma modułów z takimi oznaczeniami.
no ale ile tam tego jest że aż tłumacz potrzebny - proximity warning module to moduł spod deski a proximity radar to radar zza grilla
power distribution box to skrzynka bezpieczników pod maską a Central Junction Box CJB to skrzynka bezpieczników pod schowkiem, battery to zapewne akumulator ;) więcej inostrannych słów tam nie ma ;)
arkmyl12 04-12-2015, 20:51 A który to będzie moduł ACC ? Ten koło schowka?
wybacz mi brutalnosc ale daj sobie spokoj. Sam sobie nie dasz z tym rady.
A który to będzie moduł ACC ? Ten koło schowka?
tak, ten koło schowka, na schemacie proximity warning module
Jestem wytrwały ale już watpię. Wczoraj wróciłem z kolejnej próby parowania IDS - bezskutecznej. Nadal swieci mi ESP i nie mogę sparować modułów. Brak komunikacji. Mam wszystkie wtyczki oryginalne , czyli montaż plug&play wymieniona pompa na właściwą jednak przy próbie kalibracja informacja o braku komunikacji z modułami. Sugestia sprawdź połączenie lub bezpiecznik 😩😩. Pytanie moje po wyśledzeniu ponownie ponad 900 postów czy istnieje jeszcze jakieś zabezpieczenie bezpiecznikiem oprócz f38 , które stoi na drodze poprawnego działania układu ? Pozostaje mi chyba już tylko ponowna wymiana pompy ale nie chce nawet o tym myśleć.
Fakt faktem IDS nie potrafi odczytać jaka to pompa. Auta jeździ i hamuje co jest oczywiste ale szukam od 4 dni czegoś co może mnie wreszcie utwierdzić mnie w tym czy pompę muszę zmienić czy może jest coś np w instalacji co mogło się uszkodzić podczas jej montażu. Pytam bo nie widziałem jak taka wymiana wyglada od strony mechaniczno montażowej.
Poniżej foto z tabliczki pompy.
http://images.tapatalk-cdn.com/15/12/05/a4a30457da439377875467e8fbf9d2fb.jpg
Wysłane przez Tapatalk
Masz przedlifta wiec do glowy przychodza mi 2 pytania:
- yaw sensor wymieniales na wlasciwy?
- czy pompa AG91 nie jest przypadkiem do polifta? (mozliwe ze strzelam glupote)
- czy pompa AG91 nie jest przypadkiem do polifta? (mozliwe ze strzelam glupote)
dokładnie, masz złą pompę, do Ciebie taka http://allegro.pl/s-max-mondeo-mk4-sterownik-pompa-abs-8g91-2c405-fb-i5487676793.html (tylko nie spalona oczywiście)
artur1970 05-12-2015, 11:00 To dlaczego ten zestaw u mnie działa
http://forum.fordclubpolska.org/attachment.php?attachmentid=65879&stc=1&thumb=1&d=1443787812
Mogę się pochwalić - zestaw gotowy do odpalenia :D
Pompa AG91 - 2C405 - FA
YAW 6G91 - 3C187 - EG
Potem trochę rzeźby - dołożenie wtyczki radaru- montaż kolejnego zestawu który trzyma kciuki za Hill Assist
radar 7G9N - 9G853 - BA CD 345
sterownik AG9N - 14B588 - BA
tempomat 6M2T - 14K147 - EJ, DH
cóż, 2008 innemu 2008 nierówne, może były jakieś różnice przedsierpniem poczerwcu itp., by musiał srs po vinie się wypowiedzieć... jak dla mnie najmniejsze rydzyko jest wpałować do auta z 2008 pompę 8G91
tedi_k też tam jakiś problem miał z wsadem do zanowej pompy u kogoś?
Może w automatach były jakieś inne?
Cóż, 2008 innemu 2008 nierówne, może były jakieś różnice przedsierpniem poczerwcu itp.,
Ja mam pompę 7G91... a auto z października 2008 roku więc Twoja teoria odpada.
Pragnę także przypomieć,że kolega Kr.Bi miał auto z 2009 roku i identyczną pompę -> #136
Bump: Może w automatach były jakieś inne?
Może inne ustawienia są potrzebne ...
jakbyś miał pompę AG91 to by upadła ;) a tak to jeszcze żywa jest ;)
Kr.bi ma pompę AG91... A nie bylo żadnych zmian elektrycznych po miedzy październikiem 2008 a końcem 2009.
no ja wszystko rozumiem, ma kr.bi ma artur1970 ale czy ktoś wie jaka ma datę produkcji kol. Wons? Bo o niego jakby tu chodzi...
o tu jest ten temat co nie udało się zrobić http://forum.fordclubpolska.org/showpost.php?p=2487533&postcount=869 - pompa z 9 w mondeo 2007, a pompa z A może być jeszcze wyżej od 9 w "klasyfikacji"
AG91-2C405-FA
Od: 19-02-2007 Do: 22-06-2007 IVD z ukl. plynnej kontr. tlumienia
Od: 19-02-2007 Do: 22-06-2007 Udosk. zawieszenie aktywne (IVD)
Od: 22-06-2007 Do: 06-09-2010 Z ukł.ułatw.ruszan.na wznies.(HLA), IVD z ukl. plynnej kontr. tlumienia
Od: 22-06-2007 Do: 06-09-2010 Z ukł.ułatw.ruszan.na wznies.(HLA), Udosk. zawieszenie aktywne (IVD)
dzięki, no to mamy prawiejasność, jasność będzie jak kol. Wons poda datę produkcji (nie z dowodu bo tam różne bzdety wypisują) albo VIN :)
Oba samochody ja robiłem więc się wypowiem.
To auto z Myszkowa ma błąd komunikacji z RCM (z poduszkami) - U0151: 00-8A
i standardowe błędy nieskonfigurowanych czujników (C0063: 54-8A, C0061: 54-8A, C0062: 54-8A). W Myszkowie miałem mało czasu a auto było "rozgrzebane", więc nie wykluczam jakiegoś błędu. Kolega Thot85 jak odbierze auto od blacharza ma podjechać i na spokojnie nad autem się jeszcze pochylę.
Auto kolegi Wons ma inne błędy:
- brak łączności z YAWsensorem - U0123:00-8A (YAW były podmieniane bez zmian);
- standardowe błędy nieskonfigurowanych czujników (C0063: 54-8A, C0061: 54-8A, C0062: 54-8A).
Dzisiaj dla auta kolegi Wons miałem sporo czasu i jego konfiguracji jestem pewien. Tak więc w tym aucie kluczem do rozwiązania zagadki jest odpowiedź z jakiego powodu brak jest komunikacji z YAW. Dla uważnych i starannych - bezpiecznik F3 sprawdziłem (OK), na wtyczkę YAW nie patrzyłem. Ważne jest, że przed przekładką (wymianą YAW i pompy) komunikacja jakoś tak spokojnie działała...
VIN tego auta: WF0GXXGBBG8R50348, data produkcji 23.02.2008
Fakt faktem IDS nie potrafi odczytać jaka to pompa.
no dobra, a co z tym? widzi IDS tę pompę?
Jak się umie obsługiwać to bez problemu...
(ABS) Numer części = AG91-2C405-FA
(ABS)_Filename = BG91-14C036-FA06
(ABS)_Hardware_Num = 9G91-14C227-FB
Pytanie moje po wyśledzeniu ponownie ponad 900 postów czy istnieje jeszcze jakieś zabezpieczenie bezpiecznikiem oprócz f38 , które stoi na drodze poprawnego działania układu ? Pozostaje mi chyba już tylko ponowna wymiana pompy ale nie chce nawet o tym myśleć.
no dobra, a po prześledzeniu tych 900ciuset postów autor nie doszedł, że F38 jest od radaru? Może od pompy/YAW jakiś inny jest? (nie mam rozpiski przed oczyma)
Napisałem - YAW ma F3 a pompa działa (czyli jest zasilana). Radar też działa i jest rozpoznawany oraz nie zgłasza błędów (chyba, że się zdenerwuje, wtedy sypie "nieprawidłowe dane z ABS" - U0418:68-28 ).
a na desce mu się świeci tylko ESP czy jak u mnie choinka asb/esp/reczny ?
Samochód doprowadzony do ładu. Tylko ESP i oczywiście komunikat "...pod górę niedostępne".
Tak jak napisałem - obecnie samochód ma konsekwentnie tylko 4 podane błędy.
Tadeuszu,Yaw były podmieniane na takie z końcówką EF lub EG ?
Ja nic nie podmieniałem. Cytowałem kolegę Wons - ma od Artura w tej chwili 3 YAWsensory.
to miał fabrycznie
6G91-3C187-AG Od: 19-02-2007 Do: 06-09-2010 Z elektroniczna kontr.statecznosci
a to przy HLA
6G91-3C187-EG
Od: 20-06-2007 Do: 06-09-2010 Z ukł.ułatw.ruszan.na wznies.(HLA), IVD z ukl. plynnej kontr. tlumienia
Od: 20-06-2007 Do: 06-09-2010 Z ukł.ułatw.ruszan.na wznies.(HLA), Udosk. zawieszenie aktywne (IVD)
Od: 19-02-2007 Do: 20-06-2007 IVD z ukl. plynnej kontr. tlumienia
Od: 19-02-2007 Do: 20-06-2007 Udosk. zawieszenie aktywne (IVD)
a ten 6G91-3C187-EF będzie miał tylko
Od: 19-02-2007 Do: 20-06-2007 IVD z ukl. plynnej kontr. tlumienia
Od: 19-02-2007 Do: 20-06-2007 Udosk. zawieszenie aktywne (IVD)
W moim ECAT 6G91-3C187-EF = 6G91-3C187-EG w sesji nadrzędnej.
artur1970 05-12-2015, 19:50 Miał do dyspozycji 3 YAW :one:
z końcówką EF i EG
Miał do dyspozycji 3 YAW
z końcówką EF i EG
To wiele wyjaśnia :)
pytanie czy mial do dyspozycji = podmienial wszystkie trzy i probowal programowac, bo od samego podmieniania sie nie programuja ;)
Wszyscy mają "jasność" a ja nadal nie wiem z jakiego powodu jest U0123:00-8A...
Na pierwszym YAW w Ford Sławek był "brak komunikacji" i na innym u mnie też "brak komunikacji". Czyli objaw niezależny od egzemplarza YAW.
może ma 2 EF i jeden EG i akurat w Sławku i u Ciebie trafiło na F? tak sobie zgaduję no bo jakim cudem...
Kolega Wons musi się wypowiedzieć,bo tak to możemy sobie zgadywać do ...
Bump: A tutaj potwierdzenie ,że pompy 7G91...=8G91...=9G91...=AG91 ,a także Yaw z końcówką EF=EG.
https://www.drive2.ru/l/7801641/
cóż Marcin ty masz za źródło stronę drive2.ru , a ja ford.com
Nie zapomnij,że ja także posiadam ECAT'a,może nie najnowszego,ale ogarnia mondeo przedlifta całkiem spoko :).
Dziekuje bardzo tedi_k za rzetelne podejście do tematu i poświęcony mi wolny sobotni czas. To prawda Mam 3 Yaw EF I EG. Jednak na każdym lub po wsadzeniu każdego to samo czyli nic. Przyznaje o bezpieczniku F3 od ESP dowiedziałem się dzisiaj. Niby to oczywiste ale ... Nikt nie sprawdził wcześniej. Co do pompy sugerowałem się działająca konfiguracja u innych a to ze automat wydaje mi się nie istotne w zaistniałym problemie. Informacje diagnostyczne -jak widać błędne przekazałem na forum bo powtórzyłem je od tzw fachowców-jak widać tylko z nazwy. Komuś trzeba niestety zaufać bo nie wszystko można samemu, wiec bije się w pierś ja ten kwas informacyjny. Raz jeszcze Dzięki za zaangażowanie w dyskusje , burze mózgów oraz świetny kontakt telefoniczny z uczestnikami forum.To świadczy tylko o tym ,ze o ACC musi powstać kolejne 900 postów aby temat wylizać do końca.
Wysłane przez Tapatalk
Po wymianie YAW za każdym razem trzeba go kalibrować,sama podmiana nie wiele daje,ale z tego co pamietam jak go wymieniałem u siebie to nie było błedu komunikacji tylko błąd nieskalibrowanego czujnika.
Dla sprawdzenia warto by poprosić kogoś kto ma HLA/ACC w automacie o sprawdzenie ustawień w centralnej konfiguracji.
O kalibracji po wymianie wiem. Ale co z tego jak zwyczajnie Yaw nie widać po wpięciu IDS. Watpię żeby 3 sztuki były uszkodzone na amen. Na chwile obecną wymiana zajmuje mi już poniżej 5 min.
Teraz zastanawiam się tylko czy mam założony EG czy EF bo zwyczajnie już nie pamietam. Ale obstawiam 90%,że EG jest pod fotelem
A swój stary Yaw wstawiałeś ? Bo jeśli po jego wstawieniu nie bedzie go widziała pompa no to wszystko będzie wskazywało na pompę :(
Nie nie wstawiałem na nowej pompie. Myśle o rozebraniu i podstawieniu ponownie pod wtyczki sterej pompy i starego Yaw. Tylko ten IDS......
Wysłane przez Tapatalk
siara1983 06-12-2015, 09:23 A swój stary Yaw wstawiałeś ? Bo jeśli po jego wstawieniu nie bedzie go widziała pompa no to wszystko będzie wskazywało na pompę :(
Mogę się Marcin mylić ale "stary YAW" z "nowa" pompa nie ruszy chyba wogole...odwrtonie powinno dzialać czyli "stara" pompa i "nowy" Yaw...
Ale żeby to sprawdzić ktoś musi w warsztacie mieć czas i chęć. Wiecie jak każdy mechanik ,który nie zna tematu podchodzi do sprawy wymiany kluczowych podzespołów. Pytania typu a kto dobierał , a czy to pasuje , skąd pan wie , że tak się da ..... Niestety tutaj potrzeba pasjonata i dużo,dużo czasu być może zmarnowanego i bez efektu.
Mogę się Marcin mylić ale "stary YAW" z "nowa" pompa nie ruszy chyba wogole...odwrtonie powinno dzialać czyli "stara" pompa i "nowy" Yaw...
Ruszyć nie ruszy,ale bedzie o tym stosowny komunikat i to nie bedzie brak komunikacji tylko np.zamontowano niepoprawny element,czy coś na ten wzór :).
siara1983 06-12-2015, 09:45 Ruszyć nie ruszy,ale bedzie o tym stosowny komunikat i to nie bedzie brak komunikacji tylko np.zamontowano niepoprawny element,czy coś na ten wzór :).
jesli zle mysle to mnie poprawcie...a gdyby kolega WONS podjechal do Tadeusza i podpial tylko wtyczką "starą" pompe do samochodu i zamontowal "stary" Yaw i jak okaze sie ze wtedy IDS go widzi no to przyczyne mamy jasna...bo zostaje juz tylko "nowa" pompa...
Rafał A.(antek) 06-12-2015, 09:45 zapytam bo nie mam schematu. Ten YAW idzie komunikacją do szyny CAN, czy cały jest podpięty najpierw do pompy ABSu i komunikacja z nim jest poprzez pompę ABSu?
Jeśli to drugie, to może przestrzelić wiązkę? może jakiś pin się zagiął (np w złączu pompy ABS), obsadzenie wtyczek jest takie samo?, nie brakuje jakiegoś kabla? Może pin się wysunął, kabel ułamał? Wtyczki nie były rozbierane? Ew elektrycznie wrócić jak kolega pisał do stanu pierwotnego i sprawdzić czy chodzi wszystko. Może trzeba zacząć od podstaw.
Do Yaw dochodzą 4 przewody 2 z nich to HS-CAN,pozostałe 2 to zasilanie.
W Yaw sprawdzone piny 4 razy. A jeśli chodzi o pompę brak wiedzy na ten temat- montaż w warsztacie. Podpięcie na "sucho " to tez nie takie proste bo trochę trzeba się pochylić nad maska samochodu ale tylko to mnie ratuje czyli zapięcie starego zestawu i eliminacja od początku. Tak czy inaczej przestroga i rada- łączcie wszystko najpierw na sucho jak ok a potem dopiero wyciagajcie pompę ,montujcie przewody hamulcowe itd
Ja jestem dopiero co po montażu HLA u siebie. Mam przedlifta 2.0 tdci 143km w automacie auto ma fabrycznie wszystkie możliwe wiązki więc wystarczyło tylko podmienić graty, pompę na 8G91-2C405-FB i yaw na 6G91-3C187-EG... aktywacja i kalibracja ids'em a następnie elmconfigiem zmiana vehicel dynamic control na enhanced ESP/IVD, kasowanie błędów i działa. Nie natknąłem się na jakiekolwiek trudności. Skoro stara pompa i stary yaw działały to może faktycznie źle dobrane nowe graty. Najlepiej wpiąć stare i zobaczyć czy ids je aktywuje i kalibruje... jak tak to nie ma innej możliwości jak albo źle dobrane graty albo niesprawne.
Jeszcze jedna rzecz mnie zastanawia,którą podał Tadeusz,dlaczego pompa AG91... ma:
(ABS)_Filename = BG91-14C036-FA06.
Dobrze by było aby ktoś kto ma u siebie pompę AG91-2C405-FA,sprawdził np Forscanem albo ELMConfigiem jakie ma informacje o swojej pompie.
Jak wbiłem w google BG91-14C036-FA06 to mi wyskoczyła pompa poliftowa,na której jest to właśnie oznaczenie (na górnej naklejce na drugim zdjęciu):
https://www.auto24parts.com/en_GB/p/ABS-FORD-MONDEO-S-MAX-BG91-2C405-FA,-BG912C405FA,-16565809,-BG91-14C036-FA,-BG9114C036FA-599/50065
Być może pompa AG91... była montowana w przedliftach i poliftach w okresie przejścia i różniła je tylko wersja oprogramowania. Jeśli tak by faktycznie miało by być i taka pompa miała by soft poliftowy to najpewniej właśnie w przedlifcie był by problem z yaw'em bo to jest inaczej rozwiązane w przedliftach i poliftach.
Być może pompa AG91... była montowana w przedliftach i poliftach
To jakoś powinno być do rozpoznania w ECAT,ja nie widze takiej informacji,ani kolega SRS nie podał takiej informacji.
Zarówno w pompie 9G91 jak i AG91 przy 'instalacji modułu programowalnego', po wybraniu wcześniej samochodu (a więc w pełnym kontekście samochodu przedliftowego) IDS ograł sam do obu pomp soft BG91... Tak więc powyższa teoria raczej upada...
W moim przypadku ids przy instalacji pompy 8G91-2C405-FB nie podniósł softu został 8G91... ciekawy temat.
IDS ograł sam do obu pomp soft BG91...
no dobra, a jakbyś wziął UCDSa i ograł przemocą do ABSu soft przedliftowy tak na próbę? może ten BG91 szuka YAW sensora w poduszkach, dlatego go nie znajduje? załączam stosowne uuw
...może ten BG91 szuka YAW sensora w poduszkach,...
Tyle, że wtedy pisze o braku komunikacji z RCM a nie z YAW... Takie był moje podejrzenie na samochód z Myszkowa. Tyle, że nie wykluczam błędu w konfiguracji i najpierw tamten samochód musze sprawdzić od strony poprawności skonfigurowania. "Siłowe" ogrywanie softu 8G91 nie wchodzi w rachubę, bo pompy 9G91 mają wg mnie zmiany konstrukcyjne.
A już myślałem,że w tunelu pojawia się światełko :(
Można ewentualnie próbować ograć soft 9 (pierwotny od pomp z 9 i A na początku). Muszę popatrzeć jaki to jest komplet plików.
Zapytam więc mędrców tego forum -organizować warsztat zakładać kolejną pompę czy pokładać nadzieję jeszcze do próby reanimacji przez złącze diagnostyczne. Proszę o radę i z góry dziękuję.
Miło mi donieść, że dzięki poradom z forum, rewelacyjnemu przewodnikowi którego ojcem jest kolega MaXyM, a także Arturowi, który za rozsądną cenę przekazał mi niezbędne części :-) ja również mogę się cieszyć się ACC. Moje auto wymagało dużej uwagi, ponieważ nie miałem ani instalacji w komorze silnika, ani w kokpicie.
Sam robiles instalacje? Mnie czeka to samo bo nie mam ani jednej ani drugiej. Dlugo Ci zeszlo?
Oczywiscie gratulacje :)
mm32 zerknij proszę na PW ode mnie, szukam kogoś kto podejmie się podłączenia ACC z dorobieniem wiązek.
Wysłane z mojego ALE-L21
Ja też muszą zrobić cała instalację, wtyczkę do modułu już mam, teraz szukam wtyczki do radaru poliftowego
No ja graty biore od Artura, brakuje jeszcze wtyczki radaru jak u Ciebie.
Wysłane z mojego ALE-L21
Kolega Wons ...: A tutaj potwierdzenie ,że pompy 7G91...=8G91...=9G91...=AG91 ,a także Yaw z końcówką EF=EG.
https://www.drive2.ru/l/7801641/
Czy ktoś próbował sposobu z linku od kolegi? Jakoś tak bez echa przeleciał ten "rosyjski" sposób zmiany lub podmiany samej elektroniki.
Może to i łatwiejsza ,mniej pracochłonna opcja upgradowania układu ?
https://www.drive2.ru/l/7801641/
Czy ktoś próbował sposobu z linku od kolegi?
Tak próbował tego z powodzeniem zresztą Speedo.
Może to i łatwiejsza ,mniej pracochłonna opcja upgradowania układu ?
ja podmieniałem elektronikę bo pompę kupiłem skorodowaną, czy łatwiejsza to bym polemizował, i tak musisz wszystko wyjąć i elektronikę podmieniać na stole
Nie miałem możliwości zobaczyć jak to wyglada na samochodzie , dlatego tez moje pytanie może się wydawać abstrakcyjne. Staram się coś wykombinować tzw półśrodkami ale jednak szybciej będzie po całości wymienić. Dzięki za info
Pamietaj ze to sa systemy odpowiedzialne za bezpieczenstwo. nie chodzilbym na skroty.
Nie miałem możliwości zobaczyć jak to wyglada na samochodzie , dlatego tez moje pytanie może się wydawać abstrakcyjne. Staram się coś wykombinować tzw półśrodkami ale jednak szybciej będzie po całości wymienić. Dzięki za info
Półśrodki prowadzą do ćwierćrezultatu... :razz:
No i mi się dostało. Zgadzam się z przedmówcami ale próbuje zastosować drogę na skróty po wykorzystaniu pełnej , zalecanej i niekwestionowanej pod względem prawidłowości procedury. Tego rozwiązania chciałem spróbować jako opcji i drogi ratunkowej gdy całość zawiodła i trzeba się podratować lub przynajmniej coś wykluczyć.
artur1970 11-12-2015, 14:00 Szukajcie a będzie wam dane :one:
http://forum.fordclubpolska.org/attachment.php?attachmentid=67727&d=1449842353
Niezły photoshop :one:
Z racji montażu w przyszłym tygodniu gratów do ACC przeczytałem cały wątek, usunąłem trochę postów, ****ie z nieaktywnymi linkami do allegro. Jak może co niektórzy zauważyli z 96 stron zrobiło się 88.
Na przeczytanie całego wątku potrzeba było poświęcić jeden dzień w pracy:)
Schematy instalacji ACC sa teraz na stronie 23
Jak by się komuś chciało zebrać wszystko w jednym poście to zapraszam. :)
Wtedy post wkleimy na pierwszą stronę tematu.
a poradniki MaXyMa nie obejmują całości?
Prawie, u niego brakowało tylko instalacji radaru, sterownika miał(albo odwrotnie). Reszta chyba jest.
Wysłane z mojego ALE-L21
daniel66 14-12-2015, 22:35 Hej, planuje zupgrejdować u siebie tempomat. Mam HLA, więc problem pompy odchodzi.
Potrzebuje (wg kolegi SRS)
moduł - BG9T-14B588-BC
radar - AG9T-9G853-DC
W załączniku zdjęcia skrzynki bezpieczników, jakaś wtyczka przy dzyndzlu od otwierania maski i moduł (foto z ukrycia)
a chciales zadac jakies pytanie?
BTW ja tam zadnej wtyczki na zdjeciu z zamkiem nie widze. A foto BCMi to juz w ogole nie wiem po co i to z takiego ujecia ;)
daniel66 14-12-2015, 23:53 a chciales zadac jakies pytanie?
BTW ja tam zadnej wtyczki na zdjeciu z zamkiem nie widze. A foto BCMi to juz w ogole nie wiem po co i to z takiego ujecia ;)
Chciałem zadać :one:
Chodzi mi najbardziej o to czy w ogóle u mnie jest ta wiązka, ale zapewne mam szukać innej wtyczki niż tej co zrobiłem. Ta jest do chłodnicy...?
Jeśłi chodzi o moduł to czytałem, że tam musi być gniazdo żółte wolne i chciałem w sumie potwierdzenia. Jutro zrobię coś lepszego.
A co do gratów które napisałem może ktoś posiada? :)
Jutro zrobię coś lepszego.
Najlepiej bedzie jak przeczytasz ten watek. Trafisz tam na schematy, fotografie. Bedziesz wiedzial czego szukac.
Dzięki koledze artur1970 mam już komplet gratów do ACC, teraz czeka mnie montaż. Niestety nie mam ani instalacji radaru ani sterownika więc będzie rzeźba całości.
Wysłane z mojego ALE-L21
artur1970 15-12-2015, 20:29 JVC :one: JVC :one: JVC :619:
Gratulacje z udanego moda :D
tadam :) Mami ja :D
Z małymi przygodami ,ale również ja cieszę się z aktywnego tempomatu i HLA.
Szczególne podziękowania dla Artura za załatwienie gratów , poświęcony czas i chęć pomocy. :) Jesteś Wielki :one:
Na wysokości zadania stanęła firma Auto Kubik z dzielnicy Krakowa Węgrzce. Chłopaki ogarnęli wymianę pompy bez żadnych problemów, wprawdzie przy IDSie był chwilowy zgrzyt bo pompa chciała żebym miał skrzynie automatyczną, ale jakoś dała się uprosić na manuala :D
Kolega wrzoch wykazał się dużą cierpliwością przy konfiguracji ELM bo coś to wszystko nie chciało zatrybić ,ale po konsultacji z Tedim jak i długiej rozmowie z mm32 rzutem na taśmę wszystko zadziałało. :)
Wszystkim serdecznie dziękuję.
Co do działania to teraz muszę dobrze przeczytać instrukcję i się podszkolić.
Grill został stary , wywaliło raz komunikat wyczyść radar ,ale akurat mocno padało.
Nie wiem kiedy ACC się skalibrowało, musiało to być szybko bo po kilku kilometrach już działało.
Uczucie super gdy samochód sam hamuje, szkoda że nie automat, bo jednak zmiana biegu powoduje rozłączenie tempomatu.
HLA też fajna sprawa , ale trzeba teraz od nowa nauczyć się ruszać pod górę :)
http://i1287.photobucket.com/albums/a631/jvc74/6c9f50b9-ffd1-4d42-90e3-872a45b23059_zpsnhlxtjcd.jpg (http://s1287.photobucket.com/user/jvc74/media/6c9f50b9-ffd1-4d42-90e3-872a45b23059_zpsnhlxtjcd.jpg.html)
http://i1287.photobucket.com/albums/a631/jvc74/622fb4f9-f492-4a2d-a9c4-b073421eb54e_zpsyntv6yfc.jpg (http://s1287.photobucket.com/user/jvc74/media/622fb4f9-f492-4a2d-a9c4-b073421eb54e_zpsyntv6yfc.jpg.html)
Co do działania to teraz muszę dobrze przeczytać instrukcję i się podszkolić. tylko ze zrozumieniem i bez :569: %
W wersji poliftowej można zmieniać biegi i tempomat nie rozłącza się.
W wersji poliftowej można zmieniać biegi i tempomat nie rozłącza się.
Ta,w przedlifcie niestety jest inaczej ...
siara1983 16-12-2015, 04:55 Gratulacje Mirku!!
Ja bede przechodzic przez to samo dokladnie za tydzien.
daniel66 16-12-2015, 06:45 Gratulacje dla nowych posiadaczy! :) Czytam ten wątek i co raz bardziej pragnę mieć to cudo :P Może fajnie współpracować z automatem :diabel2:
Ja bede przechodzic przez to samo dokladnie za tydzien.
12 godzin w Krakowie - bezcenne. :one:
tylko ze zrozumieniem i bez %
Już przeczytane , marna ta instrukcja ;)
Tak przy okazji , było coś o tym pamiętam ,ale nie do końca. Czy jak działa ACC i poprzedzający pojazd zwolni to mondek najpierw hamuje silnikiem a później dopiero hamulcami? Bo jeżeli od razu używa hamulców to klocki polecą szybko :D
Najpierw silnikiem, później hamulcami.
Tak przy okazji , było coś o tym pamiętam ,ale nie do końca. Czy jak działa ACC i poprzedzający pojazd zwolni to mondek najpierw hamuje silnikiem a później dopiero hamulcami? Bo jeżeli od razu używa hamulców to klocki polecą szybko :D
Tak, ja o tym pisalem. Najpierw silnikiem a potem hamulcami. Ale sa sytuacje kiedy wyliczy sobie potrzebe hamowac od razu trzeba hamulcami. Wtedy twarz sie chce spotkac z kierownica. To dosc przekonywujacy powod aby jezdzic w zapietych pasach ;)
BTW moze byloby wskazane zostawic tu wiecej szczegolow o problemach z uruchomieniem pompy czy acc. Tak dla potomnosci.
artur1970 16-12-2015, 13:33 12 godzin w Krakowie - bezcenne. :one:
Ale w jakim towarzystwie :one:
BTW moze byloby wskazane zostawic tu wiecej szczegolow o problemach z uruchomieniem pompy czy acc. Tak dla potomnosci.
Czy kłopoty ? raczej konieczność dogadania z IDS. Po zamontowaniu yaw i pompy, po odpaleniu idsa - pojawiła się informacja o skrzyni automatycznej w pojeździe a JVC ma manuala.
Po konfiguracji poszczególnych elementów, immobilizer odpalił. Na ekranie conversa pojawił się znany napis "module......" elm i po sprawie.
elm i po sprawie.
U mnie męczyliśmy się 2 godziny i tak naprawdę nie do końca wiadomo gdzie był błąd.
Albo to że wgraliśmy najpierw część konfiguracji a później dograliśmy druga część. Najlepiej zrobić od razu wszystko przy wczytywaniu konfiguracji , albo brak ostatniej wersji forscana i przez to nie wykrywał błędu ACC i nie mógł go też skasować.
Również coś tam prawdopodobnie pomogło wypięcie i wpięcie modułu.
Również coś tam prawdopodobnie pomogło wypięcie i wpięcie modułu.
no u mnie też tak było, pisałem o tym, nie chciało działać, nie reagowało na guzik w kierownicy, wypiąłem i wpiąłem wtyczkę od modułu na włączonej stacyjce i ruszyło ACC
No więc jest kilka możliwych problemów a i tak wszystkich pewnie jeszcze nie znamy.
Speedo a do Ciebie Artur nie dzwonił czasem wczoraj też ? Bo coś chyba wspominał :D
Speedo a do Ciebie Artur nie dzwonił czasem wczoraj też ? Bo coś chyba wspominał
niby dzwonił ale spałem :diabel2: praca zmianowa wyciska ze mnie życie ;)
Dobra , próba testu zderzeniowego z dętka z traktora nie zaliczona :D, dętka puszczana z boku samochodu jak i na wprost. Ktoś wie od jakiej prędkości to działa? Może tak jak tempomat od około 40 km/h?
Ja niestety więcej niż 35 nie moglem się rozpędzić...
Albo to że wgraliśmy najpierw część konfiguracji a później dograliśmy druga część. Najlepiej zrobić od razu wszystko przy wczytywaniu konfiguracji , albo brak ostatniej wersji forscana i przez to nie wykrywał błędu ACC i nie mógł go też skasować.
Ja cały czas mam wersję Forscana 2,1,24 i daje radę.Miałem kiedyś u siebie taki przypadek przy podmianie BCM'a ( chciałem go zaprogramować u siebie pod inne auto),że jak wstawiłem swój stary BCM to ACC przestało działać.Pomogło wyłączenie wszystkich funkcji ACC w centralnej konfiguracji,a następnie włączenie z powrotem.Po tym zabiegu wszystko działało jak należy.Nie pomagało odłączanie akumulatora i resetowanie modułów.
Dobra , próba testu zderzeniowego z dętka z traktora nie zaliczona :D, dętka puszczana z boku samochodu jak i na wprost. Ktoś wie od jakiej prędkości to działa? Może tak jak tempomat od około 40 km/h?
Ja niestety więcej niż 35 nie moglem się rozpędzić...
A to masz detke metalowa? To nie jest City Stop.
Wydaje mi sie tez ze obiekt musi sie poruszac i to (prawdopodobnie) w tym samym kierunku)
Na pewno działa na jadących na rowerze .
Może powinien się ubrać w dętkę od traktora :P
Wydaje mi sie tez ze obiekt musi sie poruszac
Na pewno musi sie poruszać,na barierki nie działa :)
Kilka razy uruchomił mi się dziś forward alert, gdy specjalnie dojeżdżalem zbyt blisko samochodu ale tylko komunikat i niezbyt głośny brzeczek. Hamować sam nie zaczął, nie wiem czy i kiedy by zaczął, nie ryzykowałem...
Detka wiadomo że z gumy :D szkoda bo myślałem że przed jakąś sarna by zareagował :-)
Wysłane za pomocą Tapatalk 2
to samo nie hamuje, instrukcje suabo czytałeś ;) tylko przygotowuje hamulce do nagłego hamowania (niby utwardza pedał)
szkoda bo myślałem że przed jakąś sarna by zareagował
Jesli sarna zre przydrozna trawe to moze zareaguje ;)
No faktycznie słabo doczytałem. :)
w instrukcje napisane jest:
Czujnik radaru wykrywa pojazdy znajdujące
się z przodu, które poruszają się w tym samym
kierunku co Ty. Jeżeli ryzyko kolizji nadal
zwiększa się po pierwszym ostrzeżeniu,
uruchamiane zostaje wspomaganie hamulców.
Wspomaganie hamulców przygotowuje układ
hamulcowy na gwałtowne hamowanie i
hamulce są lekko włączane, co może być
zauważalne w postaci lekkiego szarpnięcia.
Jeżeli pedał hamulca zostanie wciśnięty
dostatecznie szybko, hamulce zostaną
uruchomione z pełną siłą hamowania, nawet
jeśli siła nacisku na pedał jest mała.
Wyłączenie automatyczne może nastąpić, gdy:
• prędkość pojazdu spada poniżej 30
km/godz.
• koła tracą przyczepność
• temperatura hamulców jest wysoka, na
przykład podczas jazdy w terenie górskim
lub pagórkowatym
• prędkość obrotowa silnika jest zbyt niska
• czujnik radaru jest zakryty
• hamulec postojowy lub elektryczny
hamulec postojowy (EPB) jest włączony.
Niestety mm32 miał rację , bez wymiany grilla się nie obejdzie :(
Co około 20-30 km komunikat wyczyść radar...
A był taki fajny...
Przy obecnych temperaturach wskazane podgrzanie.
http://i1287.photobucket.com/albums/a631/jvc74/17.12.2015%20-%205_zpszqd7w8rz.jpg (http://s1287.photobucket.com/user/jvc74/media/17.12.2015%20-%205_zpszqd7w8rz.jpg.html)
A poniżej zdjęcia radaru , bo nie kojarzę żeby byo wrzucane jak wygląda to na samochodzie.
http://i1287.photobucket.com/albums/a631/jvc74/17.12.2015%20-%201_zpsrobisv5c.jpg (http://s1287.photobucket.com/user/jvc74/media/17.12.2015%20-%201_zpsrobisv5c.jpg.html)
http://i1287.photobucket.com/albums/a631/jvc74/17.12.2015%20-%203_zpsyaogkvnq.jpg (http://s1287.photobucket.com/user/jvc74/media/17.12.2015%20-%203_zpsyaogkvnq.jpg.html)
http://i1287.photobucket.com/albums/a631/jvc74/17.12.2015%20-%204_zpsdi2i2yme.jpg (http://s1287.photobucket.com/user/jvc74/media/17.12.2015%20-%204_zpsdi2i2yme.jpg.html)
Teraz pora coś wykombinować ze zwykłym grillem żeby osłonic radar przed brudem. :)
A poniżej zdjęcia radaru , bo nie kojarzę żeby byo wrzucane jak wygląda to na samochodzie.
http://forum.fordclubpolska.org/showpost.php?p=2479048&postcount=663
aha s-max to nie samochód, to stan umysłu ;)
No dobra , źle napisałem...:D nie kojarzę żeby było z mondeo ;)
Przymocuj jakąś plastykową płytkę tej wielkości co radar za grillem ( albo dno od bańki po oleju obetnij z kołnierzem i nałóż na radar ) żeby zasłoniła radar i po sprawie .
Co do komunikatu to jeśli jest zaprószony np śniegiem to raczej u każdego się ten komunikat pojawi i wyłączy tempomat .
Co do hamowania to opisywałem przed paroma laty jak to ze mgły wyłonił mi się nagle tył samochodu mleczarni ...:shock: szarpnęło nas oboje ze do dziś pamiętam dobrze .
Przymocuj jakąś plastykową płytkę tej wielkości co radar za grillem ( albo dno od bańki po oleju obetnij z kołnierzem i nałóż na radar ) żeby zasłoniła radar i po sprawie .
To nie jest takie proste,bo radar jest w głębi za kratką,tam nie osłonięty,albo czymś blisko osłonięty będzie bardzo szybko się brudził i będzie trzymał ten brud -trzeba będzie go myć ręcznie.Jesli posiadamy kratkę z zasłonką to ona brudzi się tak samo łatwo jak radar ,ale i równie łatwo się czyści,po przez np deszcz bo jest na wierzchu.
U mnie jak i u JVC występował dodatkowy problem - chromowanych pasków w kratce (wersja GHIA)
osłonic radar przed brudem
może to szatański pomysł ale ...
na rynku detalingowym dostępne są środki typu "niewidzialna wycieraczka"
może spróbuj zaaplikować środek na radar i brud będzie "spływał"
Ja mam takie coś na szybie i bardzo sobie chwalę !!! ( 4Nano Premium Vision)
Już zrobiłem, tradycyjnie, jak na razie 20 km przejechane w mżawce i bez komunikatu. :)
Nie wie, czy nie za mała ta zaślepka , ale to się pewnie wkrótce okaże.
http://i1287.photobucket.com/albums/a631/jvc74/17.12.2015%20-%203_zpsoybtsyyi.jpg (http://s1287.photobucket.com/user/jvc74/media/17.12.2015%20-%203_zpsoybtsyyi.jpg.html)
http://i1287.photobucket.com/albums/a631/jvc74/17.12.2015%20-%201_zpsurqdzmew.jpg (http://s1287.photobucket.com/user/jvc74/media/17.12.2015%20-%201_zpsurqdzmew.jpg.html)
http://i1287.photobucket.com/albums/a631/jvc74/17.12.2015%20-%202_zps6jc7lqng.jpg (http://s1287.photobucket.com/user/jvc74/media/17.12.2015%20-%202_zps6jc7lqng.jpg.html)
Taka mała trochę, normalnie jest conajmniej 2x większa.
Ale może nie będzie problemów.
Tak mi się też wydaje że jest mniejszy, ale mniej więcej zakrywa radar patrząc z przodu.
jak by ktoś znalazł fotkę oryginału to będę wdzięczny, jest na pewno w tym temacie tylko nie pamiętam gdzie.
Z ciekawych rzeczy to pierwszy raz ujrzałem komunikat ze strzałką w dół i napisem zmień bieg :D
no a ktos pisal (moze ty) ze wcisniecie sprzegla/zmiana biegu w przedlificie wylacza ACC? To jak to jest, bo w polifice to normalka przy ACC
No jak mi tempomat na 4 biegu spadł do 40 km/h ( bo samochód przede mną wyhamował) to pojawił się komunikat zanim zmieniłem bieg.
no to wiem jak to dziala. Ale nie wylaczylo ci ACC?
Tempomat działa do 40 km/h i to musiało być na pograniczu wyłączenia właśnie.
Można to w sumie łatwo sprawdzić na 5 biegu na przykład.
normalny tempomat dziala od 40.
ACC dziala od 30 czy 35 (patrz manual)
IMO w przedlifcie takze zmiana biegu nie wylacza ACC. Sprawdzic mozna wcisnieciem sprzegla czy zmiana biegu podczas dzialania ACC. nie trzeba wymuszac komunikatu.
Wyłącza niestety, trzeba tak jak w zwykłym wznowić przyciskiem RES
Inaczej nie było by motywacji do kupowania automatów :one:
Polecam!:diabel2:
W takim razie inzynierowie Forda popelnili marketingowy blad w MK4FL ;) bo tam w manualu zmiana biegow nie wylacza ACC.
Nabieram powoli doświadczenia z jazdą ACC. Tak jak pisałem wcześniej na 100% szybciej polecą hamulce , ja jednak płynniej jeżdżę :D
W dodatku kierowcy w pojazdach za nami mogą się wkurzać że co chwilę hamujemy.
Natomiast z plusów to gdy tempomat wyhamuje poniżej tych około 35km/h to się wyłącza ,ale sygnalizuje o tym że przestaje hamować dźwiękiem.
Najgorsze co może być to zagapienie się gdy jedziemy na tempomacie i samochód ,który nie jest jeszcze w zasięgu radaru zatrzyma się i chce skręcić w lewo, wtedy tempomat nie zahamuje w ogóle, nawet ostrzeganie o kolizji również się nie uruchomi bo pojazd nie jest w ruchu a musi być i to w tym samym kierunku.
Wychodzi na to że sarny, rowerzyści są chyba nie do wychwycenia, no chyba że biegną , jadą w tym samym kierunku co my :D
Czy ktoś może potwierdzić że hamulec uzbraja się po drugim ostrzeżeniu? Pojedynczych miałem już kilka ,ale po naciśnięciu hamulca nie czułem żeby hamował na maxa.
Mi sie uzbraja po po pierwszym ostrzezeniu.
Co do skrecajacych aut etc: posiadanie ACC nie zwalnia z wszelkich obowiazkow zwiazanych z prowadzeniem pojazdu. Tu nie ma mowy o zagapianiu sie "bo jedziemy na ACC". Pomijam fakt ze ACC to system stworzony na autostrady aby sie powiesic za innym autem a nie zeby przejechac miasto bez wciskania hamulcow ;)
Z sarnami system nie dziala nawet jak biegna w tym samym kierunku. Wydaje mi sie ze obiekt musi byc metalowy
Na S1 sprawdza się wyśmienicie :)
Obawiam się jeszcze że z lenistwa dwumasa będzie bardziej cierpieć. :D
Pytanko , do jakiej prędkości jedziecie na 4 i od jakiej na 5 i 6 biegu.
Dla mnie jadąc przez wieś na ACC optymalnie jest na 4 biegu ( wtedy zakres który akceptuje to 60-75km/h . Bez ACC jeżdżę na 5 biegu 80km/h , natomiast z ACC nie ma sensu bo jak ktoś mnie przyhamuje to dwumasa cierpi przy 60-70km/h
Na 6 biegu również poniżej 100-110km/h staram się nie schodzić i tu znowu problem bo na S1 tiry potrafią wyskoczyć na lewy pas i jechać 90km/h :D
Rafał A.(antek) 18-12-2015, 09:40 czyli jednak ACC + Automat musi być.
Powiedzcie mie jeszcze, czy ten system działa też jako zapobieganiu kolizji - najechania na auto np przy ruszaniu z pod świateł ( ja szybciej ruszam, ten z przodu ruszy i zahamuje)?
jvc pytanie jest zle postawione. Bo kluczowym sa obroty. Jezdzi sie tak aby obroty byly w poprawnym zakresie (dla danego obciazenia). Ja moge dodatkowo zmieniac biegi przy wlaczonym ACC wiec i to wplynie na odpowiedz.
Samo zwalnianie do niskich obrotow nie jest imo szkodliwe. Gorzej jak potem auto chce sie z tych niskich obrotow rozpedzic. A tempomat jest w tym momencie bezkompromisowy i cisnie na maxa.
Ae jeszcze raz Ci napisze choc dojdziesz do tego sam z czasem. ACC to nie jest system ktory stosuje sie przy duzym trafficu. OK - potrafi sie dostosowywac ale glownie to ma zwiekszyc wygode przy plynnej jezdzie. I na autostradzie gdzie co chwile jakis TIR zajezdza droge i musisz zwalniac ze 160 do 90 ACC przestaje miec sens.
@Rafał A.(antek) (http://forum.fordclubpolska.org/member.php?u=1147), kurde juz tyle razy bylo pisane. Jest tez w instrukcji napisane. Wez ty sie wysil na odrobine wysilku intelektualnego.
czy ten system działa też jako zapobieganiu kolizji - najechania na auto np przy ruszaniu z pod świateł
Nie, musi być te 35-40 km/h ( Twoja prędkość) i musi być ten poprzedzający też w ruchu ,nawet powolnym ,ale w ruchu.
@MaXyM (http://forum.fordclubpolska.org/member.php?u=39348) ja wiem o tym, ale na razie człowieka to cieszy, więc jeżdżę na tym gdzie popadnie ;)
Wiem ze cieszy.
BTW uwaga na podjezdzanie blizej aut na wlaczonym ACC. Wciskajac gaz, ACC sie tymczasowo odlacza i pozwala przyspieszac. Ale jesli gaz puscisz, ACC sie po b. krotkiej chwili aktywuje i jesli rozpozna zbyt mala odleglosc od poprzedzajacego auta, to da po hamulcach. Raz mi sie tak stalo na autostradzie przy predkosci 100+. Nie bylo to mile uczucie.
Za to czasem na ostrzejszych zakrętach ACC przyśpiesza jeśli zgubi marudera przed nami :D
I podobnie potrafi zwolnic widzac kogos na pasie obok. Podobnie ze wzniesieniami.
Jest to opisane w instrukcji
Kto by tam czytał instrukcję :D
Ważne są nasze doświadczenia na drodze ;)
artur1970 18-12-2015, 13:33 Ale żeby to sprawdzić ktoś musi w warsztacie mieć czas i chęć. Niestety tutaj potrzeba pasjonata i dużo,dużo czasu być może zmarnowanego i bez efektu.
Pacjent wyleczony :one:
Cieszy się z jazdy z aktywnym tempomatem :619:
W jaki sposób wyleczony ? Przyjechał uzdrowiciel z Filipin,czy jakoś inaczej ?
pewnie pompę zmienili na 8 ;)
Albo starą pompę nakłonili do współpracy ;)
To prawda. Jestem po wizycie w Auto Kubik. Pierwsze co -diagnoza ,pochylenie się nad tematem, sprawdzenie calosci żeby nie zmieniać bez potrzeby i potem próba najpierw na sucho czyli podłączenie nowej pompy bez uprzedniej mech. wymiany starej. Informacja od szefa ze będzie ok z pytaniem czy się decyduje na zmianę. Dodatkowo info ,że jest uszkodzone zabezpieczenie wtyczki pompy .Żaluję, że nie udałem się tam za pierwszym razem... bylbym o kilka stów (490 zł)cięższy bo tyle zapłaciłem za zmianę pompy z płynem hamulcowym w serwisie FS z Mikołowa. Szkoda ,że nikt nie podszedl do problemu świecącej kontrolki esp bardziej opiekuńczo- przynajmniej dla odczucia klienta. Trudno.
Do Krakowa mam 100 km ale czasowo to ta sama droga jak do Mikołowa. Polecam ten serwis bo zwyczajnie są OK i można im zaufać. Przynajmniej miałem info co zepsute a nie gdybanie pt. może druty a może wtyczka ,w fordzie gnije instalacja to żadna nowość ...itd itd. Wiem ,że podejrzewali wszyscy pompę ale nie potwierdzili -to różnica.
Dziękuje koledze artur1970 bo zorganizował wszystko jak trzeba ,dzięki czemu mogłem dokonać foto ponżej oraz pozostałej wspólnocie modyfikacji ACC za wysiłek oraz chęć podpowiedzi wyjścia z problemu.
P.S. Przedliftowy grill do ACc wygląda mówiąc delikatnie ....słabo ale jest niezbędny poniżej foto wszystkiego co trzeba mieć
http://images.tapatalk-cdn.com/15/12/18/1876bb91c68f3bb05685aa7e0d6b82ce.jpg
http://images.tapatalk-cdn.com/15/12/18/95da6f9f43d5a27872d13b89703d6a3c.jpg
http://images.tapatalk-cdn.com/15/12/18/9e941b0438a714448030936643db5946.jpg
no, cieszymy się razem z Tobą ale te foto to daj jakoś w pionie pod sobą czy cuś bo nam forum wyjeżdża na ścianę ;)
Albo starą pompę nakłonili do współpracy ;)
Już nie dało rady....
Już nie dało rady....
UCDS nie takie rzeczy stawiał na nogi.Wiem coś o tym.Oczywiście UCDS w jakimkolwiek warsztacie to rarytas ...
Sprawdzałem . Zbyt daleko mieszkasz 😀
Ja tak,ale do Tadeusza nie masz chyba daleko.On także ma UCDS'a.Kwestia tylko,czy by się podjął.
Sprawdzałem . Zbyt daleko mieszkasz
ale Tadeusza blisko masz
orion512 18-12-2015, 16:37 dzięki czemu mogłem dokonać foto ponżej
Ale soft converse to widzę, że kolega ma nieaktualny :D
Samochodzik o kontrolki mogły by być poliftowe jak tutaj
http://forum.fordclubpolska.org/attachment.php?attachmentid=57236&d=1416964036
https://www.youtube.com/watch?v=69Q2_LVQeVY
A i pokazywanie numeru biegu mogło by być ciekawe podczas gdy ACC walczy ze skrzynią :619:
bo tyle zapłaciłem za zmianę pompy z płynem hamulcowym w serwisie FS z Mikołowa.
Czy mówimy o PZ Service w Mikołowie?
Na obecną chwilę mogę powiedzieć, że nie polecam tego "serwisu".
Za uszczelnienie miski olejowej zapłaciłem tam 230PLN, przy czym wlali mi ten sam olej, który wcześniej spuścili (pytanie do czego go w ogóle spuścili).
Odradzili kupno używanego Powershifta, nie dali rady z naprawą obecnego (dwa razy u nich był), plączą się w zeznaniach co mogłoby być przyczyną. Nie robią tego o co się ich prosi (chciałem aby zrobili kilka dobrych zdjęć konkretnych miejsc, to mi natrzaskali kilkanaście bez ładu i składu). Za pierwszym razem wlali około 0.5L za mało oleju do Powershifta, poza tym postawili mi samochód na tydzień pod jakąś lipą, która akurat puszczała soki i nie zdążyli umyć. Na szczęście nie zostały ślady na lakierze.
Takie jest moje zdanie o PZ Service Mikołów.
Już nie dało rady....
Coś bliżej - co oznacza "już nie dało rady"? Kiedy by "dało radę"?
BTW - "FS" z Mikołowa to Ford Sławek z Katowic. Nie jestem adwokatem, ale pragnę zwrócić uwagę, że w trakcie wymiany u Sławka nie było do dyspozycji drugiej pompy do sprawdzenia "na sucho"...
Na razie nie wiemy co było nie tak z tą pompą, więc trudno zgadnąć czy trzeba wprowadzić do procedury wymiany najpierw sprawdzenie na sucho czy tez to nie da zbyt wiele...
Prosimy o więcej info!
Kolega SRS potwierdził to co mi powiedzieli w ASO, nie występuje już w sprzedaży grill z zaślepką do przedlifta, został on zastąpiony zwykłym grillem.
Wychodzi na to że bez zaślepki również nic nie powinno się dziać.
Niestety mm32 miał rację , bez wymiany grilla się nie obejdzie Co około 20-30 km komunikat wyczyść radar... A był taki fajny...
no a jak to widzisz w świetle tego?
daniel66 21-12-2015, 13:14 Kolega SRS potwierdził to co mi powiedzieli w ASO, nie występuje już w sprzedaży grill z zaślepką do przedlifta, został on zastąpiony zwykłym grillem.
Wychodzi na to że bez zaślepki również nic nie powinno się dziać.
A szroty? :)
no a jak to widzisz w świetle tego?
No mm32 jak i ja mieliśmy grill z ghia i przeszkadzały te chromowane paski, dlatego wywalało błędy. Nawet ktoś już sprawdzał że ghia miał oryginalnie grill z titanium właśnie przez te chromy.
A szroty?
Dajmy na to że masz stluczkę, oddajesz do ASO np. z AC i nie dostaniesz grilla z zaślepką o to mi chodziło.
no i po to jest, masz stłuczkę, dajesz na AC/OC sprawcy i ford zgodnie z katalogiem zamiast grilla za miliony z zaślepką daje Ci w świetle prawa ten dziadoski bez który kosztuje drobne, a że będziesz musiał polerować radar copochwilę to kogo to obchodzi ;)
No ,ale jakiś powód tego wycofania chyba był? Może po prostu zaślepka była przerostem formy nad treścią ?
Nie wiem czy jest jakaś różnica dla radaru czy zabrudzi się sam radar czy zaślepka 5 cm przed nim :D
Ja zasklepkę mam dorobioną, ale może faktycznie nie ma potrzeby zmieniać grilla dla niej.
daniel66 21-12-2015, 14:08 No ,ale jakiś powód tego wycofania chyba był? Może po prostu zaślepka była przerostem formy nad treścią ?
Nie wiem czy jest jakaś różnica dla radaru czy zabrudzi się sam radar czy zaślepka 5 cm przed nim :D
Ja zasklepkę mam dorobioną, ale może faktycznie nie ma potrzeby zmieniać grilla dla niej.
Jeżeli nie nakazuje czyszczenia co 20 km to ja bym zostawił :)
Wygląda b.dobrze!
Niby tak. Pozostaje jednak jedno ważne pytanie - dlaczego wszyscy inni producenci zasłaniają radar? Nie wierzę, że księgowy by tego nie uszczuplił wykazując, że to zbędne, a 100 000 aut * 0.5 USD = 50 000 USD zaoszczędzone dla firmy.
Może wycofali, bo wyprzedała się partia, którą mieli. Sprzedaż była przy tym tak marginalnie niska, że jakby wyprodukowali minimalną partię (powiedzmy te 5000 sztuk), to by się im sprzedawało kolejne 5 lat. Koszt magazynowania nieadekwatny do możliwego zysku - lepiej trzymać jeden indeks mniej.
no i po to jest, masz stłuczkę, dajesz na AC/OC sprawcy i ford zgodnie z katalogiem zamiast grilla za miliony z zaślepką daje Ci w świetle prawa ten dziadoski bez który kosztuje drobne, a że będziesz musiał polerować radar copochwilę to kogo to obchodzi ;)
No raczej procedura jest taka że sprawdzają w etis po nr VIN pojazdu i taką dokładnie część zakładają Ja właśnie tak miałem z szybą czołową ( prysnął w nią kamyk) , mimo że chciałem a'termiczną fioletową z pełnym wypasem i wszystko było na dobrej drodze to i tak nie przeszło bo sprawdzili jaka dokładnie była ori i taka założyli .
no procedura jest taka, ze sprawdzają po VIN i masz fabrycznie grill acc za 1800 ale w etis go zastapił grill bez klapki z innym numerkiem za 300pln i taki dokladnie dostajesz, wszystko zgodnie z procedurą i poltorej k taniej, komunikat wyczysc radar gratisss ;)
Jeździł ktoś bez zaślepki żeby potwierdzić że wywala komunikat o brudnym radarze?
Ja zasklepkę mam dorobioną, ale może faktycznie nie ma potrzeby zmieniać grilla dla niej.
Sprawdź i daj nam znać - w końcu możesz ją 'odrobić' (-:
@jvc (http://forum.fordclubpolska.org/member.php?u=28488) , nie moge znalezc fotki z twojej pracy recznej, ale przypomniala mi sie jedna uwaga. W oryginale to zaslepienie jest blisko przedniej plaszczyzny grilla. Dzieki temu wglebienie gdzie moze sie osadzac brud ma zaledwie pare mm. Mam wrazenie ze ty to podkleiles z tylu a wiec masz wglebienia duzo glebsze (ok 2cm?) w ktorym moze sie osadzac brud. Tak mi sie wydaje.
Odnosnie zaslepki i radaru, biorac pod uwage sposob rozchodzenia sie fal na pewno ma znaczenie jak daleko od radaru osadzi sie brud/wilgoc. Im dalej od radaru tym wiecej brudu trzeba by go zaklocic. Albo odwrotnie, im blizej tym mniejsza powierzchnie, co moze byc krytyczne przy zabrudzenie malej powierzchni czolowej radaru.
Czulosc na warunki potwierdza czesciowo instrukcja, w ktorej pisze ze sprawnosc radaru zalezy od warunkow pogodowych:
Nie stosuj w warunkach słabej widoczności,
szczególnie we mgle, przy silnych opadach
deszczu, opadach gęstej mżawki lub
śniegu.
Przód pojazdu musi być wolny od brudu,metalowych znaczków lub innych obiektów,
nie należy tam również umieszczać
przednich elementów ochronnych pojazdu
ani dodatkowych świateł, które mogłyby
zakłócać działanie czujnika.
daniel66 21-12-2015, 23:11 @jvc (http://forum.fordclubpolska.org/member.php?u=28488) , nie moge znalezc fotki z twojej pracy recznej, ale przypomniala mi sie jedna uwaga. W oryginale to zaslepienie jest blisko przedniej plaszczyzny grilla. Dzieki temu wglebienie gdzie moze sie osadzac brud ma zaledwie pare mm. Mam wrazenie ze ty to podkleiles z tylu a wiec masz wglebienia duzo glebsze (ok 2cm?) w ktorym moze sie osadzac brud. Tak mi sie wydaje.
Post 919 ;)
Skoro mając zaślepkę miałem nieraz komunikat oczyść radar, to jakoś nie wyobrażam sobie gdyby tej zaślepki nie bylo... Nowe Volvo mają zaślepki, Mercedesy też, chyba nie bez powodu...
Bump: Za to czasem na ostrzejszych zakrętach ACC przyśpiesza jeśli zgubi marudera przed nami :D
Nigdy mi się to nie zdarzyło, ostry zakręt, auto trzyma prędkość, wyprostujesz - rozpędza się. A jak jeszcze w grę włączy się ESP to z automatu wyłącza
artur1970 22-12-2015, 16:40 Gratulacje Mirku!!
Ja bede przechodzic przez to samo dokladnie za tydzien.
Kolejny :one: Gratulacje
siara1983 23-12-2015, 07:35 Macie Wy, mam i Ja!!:one:
Serdeczne podziekowania firmie AUTO-KUBIK za sprawna i szybka wymiane pompy.
Podziekowania takze dla Artura za zgromadzenie wszystkich gratow oraz dla kolegów MM32 i dla Speedo za pomoc telefonicza i wskazówki przy pewnych kwestiach technicznych.
No i zapomniałbym o Łukaszu któremu dziekuje za bardzo sprawną aktywacje wszystkiego:619:
http://images78.fotosik.pl/180/22fcf5308db71a67gen.jpg
Macie Wy, mam i Ja!!:one:
Serdeczne podziekowania firmie AUTO-KUBIK za sprawna i szybka wymiane pompy.
...
No to do gratulacji przyłączam się i ja... :one:
Czyli z tego wychodzi, że pompy "9" lub "A" zadziałają w przedlifcie... Jeśli dojdzie do skutku wizyta u mnie to zerknę jaki soft ma ta chętna do współpracy pompa...
artur1970 23-12-2015, 14:44 Mogę potwierdzić
u kr.bi http://forum.fordclubpolska.org/showpost.php?p=2270240&postcount=157 i u mnie działa pompa z literą
A
W moim przypadku obyło się bez stresu i kłopotów.
artur1970 , jak tam "moja" wiązka do modułu ?:D
artur1970 23-12-2015, 17:41 Leży pod choinką :one:
Mi też przyniósł, tylko mam obawy czy nie zwrócić radaru bo ma dopisek 'prototype'
W moim przypadku obyło się bez stresu i kłopotów.
u mnie również wszystko ruszyło od razu jak należy. Moje początkowe obawy związane z "ACC Radar aligning" wynikały wtedy z mojej niewiedzy. A okazało się że aby wszystko było OK to ten komunikat być musi.
pozdrófka
Leży pod choinką :one:
Prawda, że ładnie i starannie ją wyplotłem? Muszę chyba poprosić o jakiś strój Mikołaja - siwy już jestem odpowiednio, brody nie zapuszczam, więc poproszę w komplecie...:570:
Bump: ...u mnie działa pompa z literą
A
...
Czyli wychodzi na to, że ta pompa z Myszkowa od kolegi Thot85 też jest uszkodzona jak ta od kolegi Wons...
artur1970 23-12-2015, 21:06 Tadeuszu, osobiście uczestniczyłem w zakładaniu 6 pomp. Różne modele od 7 do A. Wszystkie zadziałały :one: Pochodziły od dwóch dostawców. Jeden z nich dostarczył również dwie, o których piszesz.
Podejrzewam, że kłopoty z uruchomieniem są spowodowane tym:
Zarówno w pompie 9G91 jak i AG91 przy 'instalacji modułu programowalnego', po wybraniu wcześniej samochodu (a więc w pełnym kontekście samochodu przedliftowego) IDS ograł sam do obu pomp soft BG91...
W moich 6 przypadkach IDS milczał o możliwości ogrania nowszym softem.
...W moich 6 przypadkach IDS milczał o możliwości ogrania nowszym softem.
Przy "instalacji modułu programowalnego" IDS ani nie milczy ani tez nie krzyczy, że cos będzie ogrywał. Po prostu ogrywanie softu jest częścią procedury "instalacji modułu programowalnego". Nawet za mocno tego nie widać.
Nie wyobrażam sobie, że wsadziliście pompę bez robienia instalacji modułu IDSem...
Nie wiem jak u Was, ale u mnie to przygotowanie do awaryjnego hamowania chyba słabo działa . Próbowałem już kilka razy uruchomić komunikat o ostrzeżeniu o kolizji z pozytywnym skutkiem, natomiast nie wyczułem żeby hamulec po tym komunikacie by jakiś bardziej czuły. Być może trzeba jeszcze dwie, trzy sekundy odczekać ,ale nie chciałem ryzykować kolizją. :)
Mi też przyniósł, tylko mam obawy czy nie zwrócić radaru bo ma dopisek 'prototype'
co myślicie o tym? (pełny rozmiar po kliknięciu)
http://images75.fotosik.pl/182/fb6d6a38fea31813med.jpg (http://www.fotosik.pl/zdjecie/fb6d6a38fea31813)
dzięki MaXyM
Zmniejsz zdjęcie, forum się rozjeżdża.
szukam wtyczki do poliftowego radaru - czy ktoś ma na zbyciu?
wtyczki do poliftowego radaru
mam ale niestety . Jest już chętny
Leży pod choinką :one:
Masz może schemat tej wtyczki + gdzie ida piny z niej w FF MK3 ?
Czy ktos posada
Bv6T-14B588-BA ?
Chce dołożyć do FF mk3 :) wiązkę przy zderzaku posiadam.
Gdyby ktoś, coś to w markecie mam pompę do przedlifta ;)
Cześć! I ja przymierzam się poważnie do ACC. Prosiłbym o pomoc w odpowiedzi na pytanie czy zlokalizowana przeze mnie wtyczka jest wtyczką do radaru?
Jednocześnie, jak dobrze zrozumiałem, ewentualne posiadanie instalacji do radaru nie oznacza automatycznie posiadania całej instalacji do ACC?
tak.
Ale zanim zabierzesz sie do dalszych prac, proponuje przeczytac wszystko od deski do deski. Bo po twoim pytaniu wnioskuje ze tego nie zrobiles ;)
Śledziłem wątek na bieżąco, ale niestety sporo już umknęło ;)
Rozpocząć muszę i tak od pompy ABS + yaw sensor.
Bump: tak.
Ale zanim zabierzesz sie do dalszych prac, proponuje przeczytac wszystko od deski do deski. Bo po twoim pytaniu wnioskuje ze tego nie zrobiles ;)
Przy okazji pytanie do Twojego tutorialu - czy ewentualne występowanie gniazda bezpiecznika modułu ACC świadczy o występowaniu wiązki tego modułu?
Nie. Ja mialem gniazdo oraz bezpiecznik ale wiazki modulu nie mialem
artur1970 23-01-2016, 22:20 Tak tylko Ty opisujesz sytuację w swoim polifcie, a Kolega ma przedlifta.
to fakt. Ale pyta o tutorial a tam jest napisane ze bazuje na FL. Jak mam wiedziec o przedlifcie jak go nie mam?
A nawet ramach polifta teoretycznie moze byc roznie. W kazdym razie staram sie przekazac maksimum wiedzy.
Pytałem, bo może znalazłeś taka informacje robiąc research ;) A sprawdzenie obecności tej wiązki - jak dobrze zrozumiałem - wymaga wymontowania radia, a przynajmniej schowka.
Tylko schowka, 10 minut roboty
W wersji z chłodzonym schowkiem trochę więcej ;)
Rozumiem, że ta wtyczka czyni mnie szczęśliwym posiadaczem pełnego okablowania do dołożenia aktywnego tempomatu?
kolego Puch w którym dokładnie miejscu po deską znajduje się ta cudowna wtyczka :)
Rozumiem, że ta wtyczka czyni mnie szczęśliwym posiadaczem pełnego okablowania
Szczęściarz ;)
daniel66 24-01-2016, 16:59 W polifcie też jest takową wtyka i takiej szukać?
|