Ostatnio podczas jazdy w miarę spokojnej przy stałej prędkości zapaliły się wszystkie kontrolki, wskazówki zegarów wychyliły się na maksa, po chwili opadły do zera i wróciły do wskazań właściwych (bo samochód ani nie zgasł ani nie zareagował na ten test) oprócz tego wyzerował licznik kilometrów oraz spalanie itp.
Czy ktoś wie o co chodzi?? czy to może być oznaka jakiegoś problemu?
Tak, może być to oznaka jakiegoś problemu. Ładowanie (alternator).
można to jakoś sprawdzić?
bolek-tarnow
12-06-2011, 20:28
mozna - sprawdzic miernikiem jakie jest ladowanie na wolnych obrotach i na wyzszych (dodanie gazu).
jakie powinny być wskazania na wolnych i na wyższych obrotach?
Ładowanie powinno być w granicach 14,4V na wyższych nie powinno przekraczać tego poziomu, za to odpowiada regulator napięcia.
jutro sprawdzę i napiszę co i jak
więc tak,
pomierzyłem przed odpaleniem 12,8V
po odpaleniu wolne obroty 14,34-14,36V
wysokie obroty 14,38-14,40V
hmm? jakaś podpowiedź?
akurat dzisiaj w służbowym MKIII 2,0 benzyna padł alternator, objawy zapalała się kontrolka ładowania i gasła, po czym zgasł po odpaleniu zrobił test zegarów i zgasł, odpalił i dojechałem jakieś 1km do warsztatu ale alternator do wymiany.