Zobacz pełną wersję : [S-MAX 2006-2015] auto start/stop - czy można dorobić?


logar4
26-06-2011, 12:14
Do kompletu jeszcze jedno pytanie czy można dorobić w S-MAX system AUTO START/STOP - czyli taki system który w czasie postoju na np. światłach wyłączy silnik dla oszczędności paliwa i środowiska ;)
Dodam że w specyfikacji mojego auta jest wzmianka o rezygnacji z tego systemu która kosztowała ... 0 pln.

może coś pomożecie ?

drtz
26-06-2011, 15:27
a po kiego dorabiac cos co jest durnym wymyslem ekologow, cos jak emisja co2, nie sprawdza sie w praktyce, w zasadzie guzik oszczedza szczegolnie w naszej szerokosci geograficznej, do tego nadwyreza kilka podzespolow w aucie? :P

logar4
26-06-2011, 20:24
ale jednak oszczędza troche paliwa przy jeździe w korkach... (bez tego auto pali w mieście ok 12,5 l/100 km a na trasie tylko 7,5 l/100 km). W mojej ocenie warto spróbować....

eclipse
26-06-2011, 20:36
O.......w morde ,jeśli tyle ci pali to coś nie halo.

grizzly
26-06-2011, 20:44
ale jednak oszczędza troche paliwa przy jeździe w korkach... (bez tego auto pali w mieście ok 12,5 l/100 km a na trasie tylko 7,5 l/100 km). W mojej ocenie warto spróbować....

na razie nie przejmuj się - u większości z nas wskazania przez pierwsze kilometry były wyższe niz te obecne, pisali tez o tym uzytkownicy ecoboosta 2.0



sl

jacekzom
26-06-2011, 21:03
Ten patent to jest nieporozumienie. Zawsze go wyłączam jak mam prowadzić taki samochód. Jak można pomyśleć o montowaniu tego :shock:

goodi
26-06-2011, 21:35
Chyba do tego samego wniosku doszedł Ford. Najpierw narobili popeliny z rewelacyjnym systemem, poprzesuwali terminy produkcji (przynajmniej w przypadku Mondeo), wprowadzając go do produkcji, a następnie wycofali się z pomysłu na czas bliżej nieokreślony. Dobrze, że tym razem już bez dodatkowych przesunięć.

grizzly
27-06-2011, 08:39
Ten patent to jest nieporozumienie. Zawsze go wyłączam jak mam prowadzić taki samochód. Jak można pomyśleć o montowaniu tego :shock:

Logar4 wyraźnie napisał dlaczego pomyślał o montowaniu tego systemu. Którego z wyrazów których użył nie rozumiesz?

Inna sprawa że nieźle nas (właścieli) ta ekologia kosztuje - przenieśli wszystkie koszty na nas - przykłady:

1. DPF (nie na gwarancji) - ale spełnia normy e5 , my za to zapłacimy
2. start/stop - no przecież auta z turbo nie mozna ot tak wyłączyć - ale na papierze w miescie pali mniej, co z tego że będzie sie silnik sypał bardziej

3. ecodriving - uzywanie nieoptymalnych obrotów, gdybym słuchał zielonych strzałek to przy 100 tys coś mi się zdaje ze silnik byłby zakatowany

4. cały ten downsizing, kompresor, turbo, skomplikowana konstrukcja i wyżyłowane silniki, przy dynamicznej jeździe spalanie wyższe niż odpowiadające im mocą wolnossaki, ale na papierze w war laboratoryjnych mozna uzyskać rekordowo niskie , pojawienie się takich "pokraków" jak 1.4 TSI w VW montowany do Sharana czy 1.X MultiAir w Fiacie i Alfie co ma mieć niby parametry jak 3.X v6

5. EGR, silniki recyrkulacji spalin - psuje się toto i poza lekkim wyczyszczeniem spalin wiele nie daje






sl

drtz
27-06-2011, 18:39
zdaje sie ze w wiekszosc aut system jest tak zaprogramowany ze dziala tylko przy pelnym nagrzaniu silnika, w temp zewnetrznej powyzej jakiejs tam temp. i jak nie jest wlaczona klima. czyli w naszych warunkach odpada pozna jesien, zima, wczesna wiosna, pozna wiosna, lato i wczesna jesien bo albo zimno na zewnatrz albo pracuje klima. to ile to bedzie dzialalo? w sumie 23 dni na rok? muehehehehe....

jacekzom
27-06-2011, 18:44
Z klimą działa. Nie działa faktycznie poniżej pewnej, zadanej temperaturze silnika i otoczenia. W gorące dni nie sprawdzałem, czy górna temperatura również jest limitem.

logar4
27-06-2011, 19:05
hej, panowie dziękuję za dobre rady dlaczego to bez sensu i jaki to jestem głupi, że wogóle o tym myślę... Wszytkim doświadczonym użytkownikom dziękuję. I tyle.

Poproszę o odpowiedź czy da się to zamontować w samochodzie i jak to zrobić... jeśli ktoś wie będe wdzięczny.

grizzly
27-06-2011, 19:12
hej, panowie dziękuję za dobre rady dlaczego to bez sensu i jaki to jestem głupi, że wogóle o tym myślę... Wszytkim doświadczonym użytkownikom dziękuję. I tyle.

Poproszę o odpowiedź czy da się to zamontować w samochodzie i jak to zrobić... jeśli ktoś wie będe wdzięczny.

nie przypominam sobie zebym krytykował to że chcesz to zalozyc - napisalem tylko zebys na razie nie przejmowal sie wysokim spalaniem ;-)


sl

goodi
27-06-2011, 19:12
Z tego, co wiem, jest to montowane na etapie produkcji. Gdy zapytałem w Fordzie, czy będę to mógł potem do Mondeo domontować w ASO, usłyszałem zdecydowane "nie". Więc chyba będzie ciężko...

Pozdrawiam

kicaj
27-06-2011, 19:15
logar4, wszystko sie da... pytanie tylko za ile. zapewne wstawienie systemu SS to nie tylko aktywowanie dodatkowej funkcji, a rowniez zmiana oprogramowania, wzmocnienie akumulatora, moze jakies dodatkow czujniki i zapewne nowy/inny rozrusznik/altek

drtz
27-06-2011, 19:44
ej dziewczyny! zbiorowy okres macie? :wink:
logar, absolutnie daleki jestem od nie tylko twierdzenia ale nawet zaswitania mi w glowie mysli o twojej glupocie. system start/stop z zalozenia wyglada rozsadnie i logicznie. w praktyce jest to "proekologiczny chłyt marketingowy" jakich ostatnio niestety co raz wiecej a w praktyce nie wyglada to tak super i ja osobiscie w zyciu bym tego nie montowal dodatkowo, a przy zakupie gdyby nie dalo sie tego wylaczyc to przy opcji 0zl zrezygnowalbym. ot i tyle. moje muehehehe dotyczylo wlasnie systemu a nie twojego pomyslu.
na marginesie mysle ze na obecnym etapie rozwoju abstra***ac od kosztow wiekszy sens ma hybryda niz start/stop :p

drtz
27-06-2011, 19:47
Z klimą działa. Nie działa faktycznie poniżej pewnej, zadanej temperaturze silnika i otoczenia. W gorące dni nie sprawdzałem, czy górna temperatura również jest limitem.

w nissanie kaszaku z tego co pamietam z klima nie dzialalo. kij z tym, ale jaki ma to sens w upale jak ci odlaczy silnik? klima dalej pracuje na akumulatorze? hmm, technicznie to ja tam jestem abnegat ale chyba aku do wymiany w o polowie krotszym czasie?

logar4
27-06-2011, 19:55
to że jest inny akumulator to jest napisane nawet w instrukcji. pytanie co jeszcze ?

drtz
27-06-2011, 20:35
to że jest inny akumulator to jest napisane nawet w instrukcji. pytanie co jeszcze ?


to jakis musi zaczarowany aku wymyslili. jak tak to ja kupuje taki do mojego i bez start/stop. bede mial dozywotnio :wink:
a tak powaznie to zdaje sie tez rozruszniki przy takich systemach daja "wzmocnione".
powaznie myslisz nad takim systemem? przekalkuluj to dokladnie - tz. koszt montazu vs. spadek spalania. no i jeszcze wszystko co spartola przy montazu. moze bardziej oplaca sie zakup miejskiego autka? smax w korkach zawsze lyknie swoje. to duze bydle dociazone kupa mniej lub bardziej potrzebnych gadzetow. w moim tdci w korkach i 9-9,5l/100 sie pojawia wiec 12,5 w duzej benzynie nie jest czyms nienormalnym.

jacekzom
27-06-2011, 21:08
Zawsze jeżdżę na klimie włączonej, i taki np BMW 120d wyłączał się latem (o zgrozo) na skrzyżowaniach. Co do tych 12.5 l/100 w 1.6 to ja mam mniej w 2.0... ale to jest wskazanie na pewno wyrwane z kontekstu, na chociażby bardzo krótkim odcinku. Równie dobrze ja mogę powiedzieć, że 2.0 203KM spala w mieście np 20...ale na odcinku 2 km w korku, i do tego przy -20. Co by nie było na pewno spalanie spadnie z czasem.
Najbardziej upierdliwe jest, że autach co mają ''Start and Stop'' ustawienie ON jest domyślne, i za każdym razem trzeba robić OFF palcem. Jak już było napisane, montowane fabrycznie, a Fordzie po porostu nie robione.

drtz
27-06-2011, 21:12
uscisle - "pojawia sie 9-9,5l/100" w sensie sredniego spalania z dluzszego czasu jezdzenia tylko w ruchu miejskim. jesli chodzi o chwilowe to jak wiadomo moze pojawic sie nawet kilkadziesiat litrow :D

logar4
28-06-2011, 06:51
1. 12,5 to nie chwilowe spalanie ale średnia z 2 tygodni przy bardzo delikatnej jeździe 1 osoby z klimą - tylko po mieście, fakt w korkach.
2. małe auto do jazdy w mieście mam ale teraz rozmawiamy o S-MAX.
Zrozumiałem, wszyscy (albo prawie wszyscy) odradzacie ale nie pytam czy mi to radzicie tylko czy da się to dorobić.
Przy okazji, nie sądzę aby inżynierowie FORDA (i nie tylko) zrobili rozwiązanie, które jest nie ekonomiczne w bardzo szerokim znaczeniu tego słowa. Aż w taką zmowę nie wierzę. Nie jestem po prostu zwolennikiem teorii spiskowej. Zostawmy to zatem a skupmy się na możliwościach dodatkowej instalacji.

grizzly
28-06-2011, 08:46
e no troche ten start/stop zmniejsza spalanie w korkach

DPF faktycznie nic nam nie daje


sl

RafałB
28-06-2011, 08:56
e no troche ten start/stop zmniejsza spalanie w korkach

sl

Taaak,ale ... psuje za to turbinkę,rozrusznik,może klimę - nie wiem (jak wyłącza ją) ;) i tak to wygląda.

grizzly
28-06-2011, 08:59
no tak tak - przenoszenie kosztów na nas

Pastoo
28-06-2011, 10:03
Odpuściłbym sobie montaż START/STOP, do wymiany idą:
- akumulator - klasyczny kwasowy padłby po kilku miesiącach, poza tym zwykłe baterie nie mają układu kontroli pojemności/wydajności
- rozrusznik
- oprogramowanie kontrolujące nie tylko ustawienia zadane przez nas w kabinie (światła, radio, klima) względem możliwości akumulatora, ale też pilnujące takich skromnych detali jak położenie pedałów, stan smarowania silnika (nie u wszystkich producentów), położenie wału korbowego i otwarcia przepustnicy. Wiadomo, że są to elementy kontrolowane w każdym "zwykłym" aucie, jednak w przypadku systemu ASS oprogramowanie je koordynujące musi zostać wgrane poprawnie i odpowiadający za nie człowiek musi być świadomy swoich działań :)
- alternator - często dochodzą do niego systemy odzyskiwania energii np. z hamowania, bez których cały układ może nie działać poprawnie, ponieważ akumulator mimo innej budowy też ma swoją wytrzymałość i wymagania intensywnego doładowywania

Ogólnie ze względu na "sumę" elementów unikałbym tego bajeru fabrycznie montowanego w nowym aucie, dodatkowy montaż w ASO może tylko zaszkodzić. Serwisy często nie wydalają z prostymi naprawami, tutaj wchodzimy zaś na wyższy poziom.

logar4
28-06-2011, 10:36
psuje za to turbinkę,rozrusznik,może klimę
czy jest tu ktoś komu system START/STOP coś zepsuł ?

takie ogólne stwierdzenia nic nie wnoszą. Powtarzam nie wierzę w teorie spiskowe. Tu działa czysta ekonomia coś za coś...i zarabiającym nie jest tylko środowisko czy producent.

RafałB
28-06-2011, 10:41
czy jest tu ktoś komu system START/STOP coś zepsuł ?


Pewnie nie...jeszcze nie,bo od kiedy działa ten system w Fordach?Od roku?Poczekaj to zobaczysz....to jest tak jak napisałem wcześniej,moje zdanie.

Jakbym kupił auto z tym systemem to bym to wyłączył,jakby miał tak jak teraz - bez - to bym sie cieszył :D

logar4
28-06-2011, 11:25
a od czego tak naprawdę może sie popsuć turbo....?

RafałB
28-06-2011, 11:31
a od czego tak naprawdę może sie popsuć turbo....?

Przede wszystkim:

1.dawanie w palnik na zimnym silnikiem.
2.gaszenie auta bez ostudzenia.

drtz
28-06-2011, 12:57
takie ogólne stwierdzenia nic nie wnoszą. Tu działa czysta ekonomia coś za coś...i zarabiającym nie jest tylko środowisko czy producent.


obawiam sie ze sam poslugujesz sie "stwierdzeniem ogolnym" - "ekonomia" g:P
wez kartke i policz. zaawansowany system boscha w bmw wg producenta (!) zmniejsza zuzycie paliwa nawet (!) o 8%. czyli w optymistycznym zalozeniu u ciebie caly 1 (slownie jeden) litr. czyli 5,50zl/100km. ile km przejezdzasz rocznie w miescie zwazywszy ze jak piszesz posiadasz juz auto do jazdy miejskiej? 10000km? zakladajac ze cale te 10000km bede wystepowaly warunki do zadzialania strat/stop:
-Aby układ wyłączył silnik, akumulator powinien być naładowany – prądu musi wystarczyć na kolejny rozruch. Jeśli zapasu prądu nie ma, silnik się nie wyłączy.
-Temperatura w aucie musi być zbliżona do oczekiwań kierowcy. Jeśli jest np. za gorąco, motor musi napędzać klimatyzację. Gdy jest zimno, musi ogrzewać wnętrze.
-Silnik musi osiągnąć temperaturę roboczą. Jeżeli jest zimny, start-stop nie może działać, bo po pierwsze, nie ma to sensu (wychłodzony silnik bardziej truje i spala więcej paliwa niż ciepły), a po drugie, nie działa ogrzewanie wnętrza.
-Silnik lub jego osprzęt nie mogą być nadmiernie rozgrzane. Start-stop zadziała dopiero, gdy temperatura spadnie do bezpiecznego poziomu.

czyli roczna oszczednosc 550zl. wow! to na akumulator start-stop juz masz bo tyle mniej wiecej kosztuje. wymiana gratis bo sam to zrobisz. przez kolejne 2 lata zoaszczedzisz na alternator, pozniej na zmiane elektroniki. i pewnie za jakies 6-8 lat system ci sie zwroci :lol:
pod warunkiem oczywiscie ze nasze "malo konkretne, spiskowe, nic nie wnoszace" czarnowidztwa ze pare rzeczy sie sypnie i uszczupli portfel sie nie spelnia.

super ta twoja "ekonomia". szkoda tylko ze sobie sam tego nie rozpisales na kartce tylko zawracasz gitare i strzelasz focha jacy to my jestesmy "stwierdzajacy ogolnie" g;)

logar4
28-06-2011, 13:08
ja myślę, że jednak najbardziej psuje turbinę fakt, że w chwili kiedy ona się jeszcze obraca wytłaczamy silnik i tym samym smarowanie turbiny która jest smarowania tym samym systemem co reszta silnika. Czyli jeśli turbina juz nie wiruje a po około 2-3 sekundach po zejściu silnika do 900 obr./min turbina już nie wiruje albo ma minimalne obroty (bo wyłączyła się przecież przy 2000) to już nie ma znaczenia czy wyłączymy smarowanie czyli silnik bo i tak turbina nie potrzebuje smarowania.

Z kolei wprowadzenie silnika na wysokie obroty przy zimnym silniku negatywnie wpływa na silnik. Dużo bardziej negatywnie niż na turbinę oraz dochodzi tu jeszcze brak smarowania... olej musi "złapać" ciśnienie i rozprowadzić się po silniku i turbinie.

I właśnie to szkodzi turbinie (brak smarowania przy wyłączonym silniku, lub zaraz po rozruchy silnika) a nie wysoka temperatura (do której z założenia jest przystosowana). Czekając po zaskoczeniu jazdy nie studzimy turbiny ale czekamy aż przestanie wirować i smarowanie nie będzie jej konieczne.
Instrukcja zaleca odczekanie kilku sekund ! w silnikach z turbiną a kilka sekund znacząco wcale jej nie ostudzi.

zatem dobrze skonfigurowany start/stop nie szkodzi znacząco turbinie.

DRTZ gdyby było tak jak piszesz to systemy nie stosowali by wiodący na rynku motoryzacji producenci. A oni to stosują i to coraz powszechniej.

Zapytam inaczej, choćby to było bez sensu, czy można i czego potrzeba by dorobić start/stop

Pastoo
28-06-2011, 14:00
logar4, źle postrzegasz pracę turbiny. Ona się kręci non stop, a jedynie osiąga maksymalną prędkość roboczą np. od 2000 obr/min. Gdy jedziesz, jest napędzana przez spaliny, cały układ nagrzewa się mocno dostarczając dodatkowego (sprężonego) powietrza. Wiodący producenci stosują ASS, ponieważ:
a) jest to modne marketingowo
b) daje perspektywy na kolejne elementy do wymiany - zarabia się nie na sprzedaży auta, lecz na sprzedaży części do niego i szeroko pojętym serwisie

Nie wspomnę o tym, że np. Volkswagen w swoich większych motorach TDI lub Mitsubishi (biorące diesle od VW) nie stosują na razie ASS, ten system naprawdę wymaga ingerencji w silnik i jeśli ma wytrzymać choćby te 200kkm, to muszą być wprowadzone pewne zmiany. Audi walczy z turbinami, aby zapewniać im smarowanie nawet po wyłączeniu silnika systemem ASS. Technologia się rozwija i pakowanie się w nowe rozwiązanie zaraz po jego "narodzinach" jest wątpliwym biznesem.

Nikt nie poda kompletnej listy części potrzebnych do przeróbki wraz z numerami FINIS. Stronę wcześniej wymieniłem Ci elementy, które wylecą na pewno. Do tego dodaj wiązki kabli + przycisk wyłączający ASS. Akumulator i alternator to pikuś, pomyśl o przewodach i szczególnie o systemie rekuperacji energii, który akurat w Fordzie występuje (Focus 1.6 Ecoboost go ma). Po dłuższym namyślę doszedłem do wniosku, że komputer sterujący silnikiem też będzie do wymiany, bo ASS wymusza taką pracę auta, która wymaga więcej niż zaznaczenia kilku X w systemie komputerowym.

grizzly
28-06-2011, 14:06
VW nie stosuje do pompowtrysków , Mitsubishi do dzisiaj ma kontrakt z VW na pompowtryski i wybiera im z taśmy stare awaryjne buble


sl

kicaj
28-06-2011, 14:55
co do wyliczen to sie zgadzam ;)
co do turbiny, i niechcianych wylaczen silnika - przeciez jak bedzie wcisniete sprzeglo to automatyczne S&S nie zadziala... wiec mozna kontrolowac, ew wylaczyc.
a co do klimatyzacji - u mnie moze dzialac jeszcze przez pewien czas po wylaczeniu silnika - korzystajac z pojemnosci cieplnej wymiennika ciepla. Ale to dotyczy aut z klima napedzana paskiem, w przypadku aut z klima napedzana elektrycznie juz nie ma tego problemu...
osobiscie uwazam ze poki sie nie wprowadzi dobre rozwiazania uruchamiajace szybko silnik, np takie jak w mazdzie, to nie ma sensu uzywac tego systemu. A IMHO, tak naprawde sluzy to jedynie zmniejszeniu emisji CO2 i spalania na papierze, w folderach...

drtz
28-06-2011, 20:44
DRTZ gdyby było tak jak piszesz to systemy nie stosowali by wiodący na rynku motoryzacji producenci. A oni to stosują i to coraz powszechniej.


jak wiadomo "wiodacy producenci" ostatnimi czasy w roznych kwestiach daja d. wiec to zaden argument.
zapytam inaczej - w nagle powszechne zagrozenie ekologiczne ze strony szelestek ktore dotychczas dostawales za friko w spozywczaku tez uwierzyles? i ze moga nas uratowac jedynie platne tasie ekologiczne?
to podpowiem tylko ze proces produkcji nylonbojtelka polega na delikatnym podgrzaniu i nadmuchaniu ziarenka policzegos tam co rozklada sie przez 1000 lat a tym samym nie stanowi zagrozenia. jedyne zagrozenie to takie ze jakis durny golab wsadzi w niego leb i sie udusi. krzyzyk na droge. za to proponuje zglebic stopien obciazenia srodowiska zwiazany z produkcja "toreb ekologicznych". to nie jest kwestia teorii spisku tylko kasy, lobbingu i banalnej zasady ze lud kupi wszystko. tak jak z maslem i margarana - zdrowsze jest akurat to czego producent zasponsoruje wiecej pseudokonsumenckich artykulow w babskiej prasie ;)

logar4
29-06-2011, 06:31
czy ktoś z was używa ASS ?

jacekzom
29-06-2011, 07:33
czy ktoś z was używa ASS ?

Co to jest?

grizzly
29-06-2011, 08:04
ASS to jest to o czym jest wątek

(auto start stop)

sl

jacekzom
29-06-2011, 10:10
Fordy to w ogole maja? Watek zrobil sie kuriozalny.

grizzly
29-06-2011, 10:15
nie wiem - trzeba by sprawdzić w cenniku i katalogu

logar4 zapytał czy można ass zamontować, my wytoczyliśmy całą batalię nad wartością dodaną tego rozwiązania, wywiązała się dyskusja , po to m.in jest forum

ja jeździłem trochę bmw 1 z tym systemem i po krótkim czasie go wyłączyłem bo mnie wkurzał - ale to było auto służbowe więc spalanie mnie nie interesowało, moze gdybym miał prywatnie to bym się zastanawiał, nie wiem


sl

jacekzom
29-06-2011, 10:21
Nie maja, i zamontowc sie nie da, kropka.

Kristoforos
29-06-2011, 10:34
ale jednak oszczędza troche paliwa przy jeździe w korkach... (bez tego auto pali w mieście ok 12,5 l/100 km
Moim zdaniem zupełnie nie. W korkach co parę sekund musisz się przesuwać, więc co parę sekund musiałbyś włączać i wyłączać silnik.
A te 12.5 litra - tu nie ma co się oszukiwać. Wystarczy spojrzeć np. po przejechaniu całego baku, jaką średnią prędkość się miało. W moim przypadku jeśli cały bak przejadę w korkach (wyłącznie dojazdy do pracy i do domu w godzinach szczytu), to efekt jest taki: średnia prędkość 19 km/h, średnie spalanie 17 l/100. Simple as this. Nie przeskoczysz tego.

RafałB
29-06-2011, 10:34
Logar najlepiej zadzwoń/zajedź do ASO i zapytaj o to ich,czekam na odp i cene :D

Slartibartfast
29-06-2011, 11:01
W nowym Focusie jest - i chyba tylko tam

kicaj
29-06-2011, 11:36
grizzly a ja znalazlem juz na 3ciej stronie cennika ;) co prawda po niemiecku ale stoi jak byk:
1.6 Ecoboost 160KM 6 biegowa skrzynia manualna z systemem Start-Stop (produkcja od lutego 2011)
1.6 TDCi 115KM 6 bieg. sk. man. z systemem Start-Stop (z DPF) (produkcja od lutego 2011)

grizzly
29-06-2011, 11:48
no to ja nie wiem - w polskiej nie widzę albo źle patrzę

kicaj
29-06-2011, 12:40
faktycznie w polskiej nie ma...

bo w polsce (wg cennika i strony www forda) nie oferuja silnikow 1.6? znaczy raz oferuja a innym razem nie oferuja?

bartekd
29-06-2011, 14:15
Znajomy dwa miechy temu odebrał nowego Ka 1.2 - i ma Start-Stop, wg katalogu jest to tam standard. O dziwo nawet sobie chwali jego działanie. Wg katalogu C-Maxy też mają - ecoboosty w standardzie, tdci w opcji. Wszystko powyższe jest w polskich wersjach katalogów. Do silników 2.0 nie ma takiej opcji, pewnie tylko na razie. Normy CO2 wymuszą i tutaj takie rozwiązanie.

kicaj
29-06-2011, 19:28
Do silników 2.0 nie ma takiej opcji, pewnie tylko na razie. Normy CO2 wymuszą i tutaj takie rozwiązanie.
blad, to nie normy wymuszaja stosowanie ASS, a lenistwo (czyt. tansze koszta) producentow - wszak latwiej zaprojektowac taki system niz dalej ulepszac proces spalania oraz zmniejszac tarcie/cw.
nie zmienia to faktu ze na papierze ladnie to wyglada ;)

silniki 2.0 sa starszej konstrukcji, i wtedy nie przewidziano tego systemu przy konstrukcji.

logar4
02-07-2011, 13:37
Fordy to w ogole maja? Watek zrobil sie kuriozalny.

w moim samochodzie w specyfikacji jest napisane:
rezygnacja z systemu auto start stop. Więc na 100 % występuje to w fordach S-max sko0ro mozna z tego zrezygnować. Ja kupiłem auto z placu i to nie był mój wybór. Teraz zastanawiam się czy owa rezygnacja nie sprowadziła sie tylko do jakichś prostych " zaślepek" i byhc może łatwo mozna przywrócić te funkcję. (nie zależnie od tego czy to potrzebne czy nie)

pawel2m
02-07-2011, 15:43
Proszę Cie logar nie generuj takich idiotycznych wątków, zapychających bezsensownie to forum, bo ociera się to o trollowanie. Chcesz zamontować udaj się do dealera i zapytaj, powiedzą Ci czy się da, czy się nie da.

Dywagacje, czy się da czy nie da, nic nie wnoszą. Nawet jak się da to koszty przewyższają zyski z instalacji.

A to że się nie da i jest to kompletnie nieopłacalne wie każdy kto ma choć trochę wyobraźni i pojęcia o technice i samochodach.


Amen

PS. Trzeba było nie brać z placu tylko wybrać FULL OPCJĘ a nie cudować teraz z domontowywaniem wszystkiego.

Pastoo
02-07-2011, 17:16
logar, nie chcę być niemiły, ale już w dwóch swoich postach pisałem Ci, co masz do wymiany... jakie zaślepki? jaka łatwa wymiana? podstawowe graty z auta masz na 99% do wybebeszenia (rozrusznik, akumulator, alternator) + do zamontowania dodatkowe systemy odzyskiwania energii np. z hamowania (w Focusie są). ASO zapewne rozłoży ręce, zostanie Ci zdolny mechanik z zewnątrz i wór (nie worek) gotówki do wyłożenia...

logar4
02-07-2011, 19:05
Ad vocem
Myślę, że gdyby wątek był taki idiotyczny jak niektórzy sugerują to nie miał by tylu stron i takiej emocjonalnej dyskusji w tak krótkim czasie i nie wypowiadali by sie na nim tacy religijni mędrcy...
Co do wiedzy na temat mechaniki... wiem, ba wszyscy wiemy, że inżynierowie od samochodów, którzy ASS wymyślili to przecież "kompletni idioci"... my użytkownicy jesteśmy najlepsi i wszystko wiemy lepiej…
Śledzę forum juz od kilku lat i zauważyłem, że zdążają się wątki, w których wspólnymi siłami udaje sie dojść do rozwiązań, o których nikomu w ASO sie nie śniło. Do tego właśnie, choć nie tylko, służy to forum…
tyle komentarza do niektórych postów powyżej… za które również dziękuję bo jednako świadczą o zainteresowaniu takim czy innym ;)


Zrozumiałem, że rozrusznik, akumulator i jeszcze inne elementy. Taką wiedze ma każdy kto coś chce zmienić. Ja szukam kogoś kto to zrobił lub też się nad tym zastanawia lub chce pomóc bardziej niż ASO.

grizzly
02-07-2011, 21:35
logar - byles juz u Forda z tym jak wielu Ci już radziło od tygodnia ?

jesli nie to jak daleko masz do Forda i dlaczego nie mozesz tam np. zadzwonić

po co ciągnąć ten temat - cały czas się kłócimy i nic to nie wnosi



sl

Slartibartfast
02-07-2011, 21:48
Logar4,
A może ta rezygnacja z ASS to tylko wybieg sprzedającego (dealera lub importera) by obejść jakieś kuriozalne przepisy/wymogi by ASS był obligatoryjny, a że eSio tego nie ma to piszą tylko, że klient rezygnuje i po sprawie. Bo chyba nie uzgadniałeś ze sprzedawcą że tego nie chcesz, skoro założyłeś ten wątek.

Pawel2m,
Forum jest do wyrażania opinii. Założenie wątku nic nie kosztuje. To tyle samo co rezygnacja z jego czytania gdy Ci nie pasuje

logar4
03-07-2011, 08:55
Forum jest do wyrażania opinii. Założenie wątku nic nie kosztuje. To tyle samo co rezygnacja z jego czytania gdy Ci nie pasuje
w pełni się zgadzam. Dzięki.

byles juz u Forda z tym jak wielu Ci już radziło od tygodnia ?
oczywiście, że byłem i to u kilu dilerów. Generalnie są bardzo nie chętni do pomocy, albo w ogóle nie chcą gadać. Nie dają konkretnej odpowiedzi tylko kręcą nocem - zwłaszcza że ja proszę o ofertę nie o instalację póki co. Dlatego szukam tu wsparcia. Jeśli to ja pójdę do nich i powiem trzeba zrobic to i to na takich to a takich częciach to chyba już nie będa mogli kręcić nosem - będą musieli wycenić i już - a ja wówczas zdecyduję co chcę zrobić.

Pastoo
03-07-2011, 11:26
logar, już wczoraj pisałem odpowiedź na Twoje posty, ale dałem sobie spokój. Dzisiaj jednak raczej nie dam :)
Trafiłem, pytając wcześniej, czy oczekujesz listy części + ich FINIS + najlepiej instrukcję montażu? Biorąc poprawkę na fakt, że ASS w Fordzie jest realnie stosowany od maksimum 2 lat, jest on rozwiązaniem praktycznie nieznanym. Montaż seryjny na wielką skalę postępuje dopiero od tego roku, a więc przeciętny użytkownik miał małe szanse zapoznać się z metodologią działania tego systemu. Nie wiadomo do końca, z jakich konkretnie rozwiązań korzysta Ford. Cały czas mam wrażenie, że patrzysz na montaż skomplikowanego układu (a takim jest niestety ASS) jak na dołożenie tempomatu albo grzanych foteli. Jest to na tyle gruba impreza, że możesz spokojnie szykować od 5000 zł (rezygnacja z gwarancji w ASO, pracujesz z wujkiem Mietkiem specem od wszystkiego) do nawet ponad 10000zł (ASO, z ich cenami części oraz kosztem roboczogodziny, których będzie wiele, ponieważ będą się uczyli na Twoim aucie)

W tym przypadku ASO umywa ręce, nie bez przyczyny. Można ich oskarżać o tendencyjne podejście do naprawy aut i opieranie się wyłącznie na zasadzie "wymieniać, nie naprawiać", jednak trzeba podejść do tematu montażu ASS w ASO z chłodną logiką. ASO bierze odpowiedzialność za to, co robią z Twoim autem. ASS jest ekstremalnie precyzyjnym urządzeniem, nie ma miejsca na błędy w montażu, więc jakiekolwiek niepoprawne działanie z ich strony (nawet podłączenie doskonale znanych Ci elementów) może skończyć się mniejszym/większym bum. W Twoim aucie... Zwarcie na instalacji, niepoprawne funkcjonowanie komputera sterującego rozruchem i gaszeniem auta powodujące wywalanie Check Engine - wszystko to będzie na ich głowie, ale będzie to również Twój problem.

Nie chciałbym być zupełnie gołosłowny, ale jedyne co mogę zrobić, to powtórzyć to, co pisałem wcześniej.
- nowy akumulator - 500-600 PLN- np. Varta, Bosch (z tych firm idą na pierwszy montaż, ASO powinno być w stanie dobrać odpowiedni akumulator, jeśli chodzi o prąd rozruchowy i liczbę amperogodzin). Pozostaje znalezienie na Allegro, w zasadzie jest to jedna z niewielu rzeczy, które możesz kupić sam:
a) http://allegro.pl/akumulator-agm-bosch-s6-deep-cycle-70ah-start-stop-i1665177847.html
b) http://allegro.pl/akumulator-varta-start-stop-60ah-560a-start-stop-i1673876388.html
- rozrusznik - realnie nawet 1000 PLN w ASO, "nówki" na Allegro do 2.0TDCi i benzyny 2.0 to koszt ok. 400 PLN. O ile dobrze pamiętam, w ASO przy gwarancyjnej wymianie rozrusznika jeszcze w Foce mówili właśnie, że gwarancja oszczędziła nam ok. 1000 zł razem z wymianą.
- alternator - 500 PLN na Allegro, w ASO mnożnik x2
- komputer sterujący silnikiem - od 1000 PLN wzwyż, w ASO strach pytać - tak naprawdę nie liczyłbym na przeprogramowanie komputera, który masz u siebie - do tego jest potrzebna autentyczna wiedza dot. pracy silnika i koordynacji pracy innych podzespołów. Magik, który się tego podejmie, raczej nie weźmie 500zł
- system odzyskiwania energii - od 0 PLN do kosmosu - okrutna prawda, ale Ford montując takie cudo w Focusie (jeszcze II FL, nie tylko III), raczej obdarzył większe modele podobną "radością". Z tego powodu szedłbym w opcję "do kosmosu". Nikt do końca nie wie, jak wygląda ten system. Jeśli Ford/Volvo mają wspólną platformę mimo sprzedaży Volvo Chińczykom, możesz liczyć na nową oś napędową (tak, całą!) i skomplikowane podłączenie do alternatora. Tańszego rozwiązania (pod kątem produkcji w fabryce) nie znajdziesz
Polecam jako ciekawostkę:
http://en.wikipedia.org/wiki/Regenerative_brake - rozdział 1. oraz wstęp do 5. - ze względu na "nie bycie" hybrydą bardziej prawdopodobna jest opcja połączenia osi napędowej z alternatorem w taki sposób, że dostarcza on jeszcze więcej energii doładowującej akumulator. Volvo kombinuje z czymś a'la KERS, ale to pieśń przyszłości, droga w produkcji (dochodzi dodatkowe koło zamachowe)
- okablowanie - podochodzi tego trochę, trudno ocenić, jak seryjne okablowanie poradzi sobie z szybkim przesyłem informacji na drodze (pedały auta - komputer silnika - rozrusznik + kontrola pojemności akumulatora)

Powiesz pewnie, że musi to być prostsze i tańsze, skoro jako opcja do Fiest, starszych Focusów, ASS kosztowało 1000-2000 zł. Niestety, fabryczne koszty produkcji są znacznie niższe w stosunku do kosztu części "aftermarketowych". Dlatego np. składane lusterka w cenniku kosztowały 400zł (inny panel sterowania szybami + kilka kabelków + odhaczenie opcji składania w kompie), a ich dołożenie w ASO 700 funtów (Anglik z brytyjskiego forum Forda zamówił auto, ale pominęli tę opcję przy kompletowaniu auta w fabryce). Fabryka zamawia akumulator droższy o kilka dolców/euro, podobnie z rozrusznikiem, alternatorem. Ty potrzebujesz wszystkich elementów nowych i kupujesz je po raz kolejny (raz zapłaciłeś za nie kupując auto :) )
Przykro mi, że tak podcinam Tobie skrzydła, ale ASS tylko z zasady jest prostym systemem - tak naprawdę do każdego silnika jest on oddzielnie projektowany i wdrażany...

drtz
03-07-2011, 13:33
zdaje sie ze logar zalapal cos w stylu nerwicy natrectw i ass stalo sie jego idea fix.
pastoo - juz wielokrotnie kilku z nas pisalo o zarowno bezsensie ekonomicznym, technicznym jego pomyslu. jak rowniez o tym ze jego spalanie wcale nie jest duze i ze raczej trzeba bylo sie nim martwic w momencie wyboru auta a nie teraz. btw - ciekawe czym poprzednio jezdzil logar?
no ale zycze pomyslowi jak najlepiej i obysmy wszyscy byli kasandrami. najbardziej to sie jednak boje ze jakies aso sie tego podejmie i przy okazji pop..... pare rzeczy jak to tylko aso potrafi.

Slartibartfast
04-07-2011, 09:48
Chłopaki, wystarczy podać konkretne argumenty za lub przeciw (w tym przypadku raczej przeciw) a nie nie czepiać się założyciela wątku. I tego oczekuje logar4 - konkretów!
W wyrażonych już opinii konkretne kontrargumenty są dwa:
- brak systemu w wyposażeniu standardowym S-Max (co daje brak doświadczeń także w ASO - dodatkowo w związku z nowością rozwiązania jakim jest ASS)
- duży zakres ingerencji (przekładający się na spory koszt doróbki oraz zwiększone prawdopodobieństwo wystąpienia awarii; ten system musi przecież ingerować nawet w zasilanie radia - albo inaczej: wszystkich urządzeń które nadal muszą pracować)

Od siebie dodam, że nie zdecydowałbym się na taką doróbkę, nawet jesli ktoś w ASO podjąłby się jej wykonania i udzielenia na to gwarancji to nikt (łącznie z ASO) nie zagwarantuje mi przecież w 100%, że np. w trakcie wyprzedania TIRa nagle system nie wyśle sygału STOP...

kicaj
04-07-2011, 10:13
dodam jeszcze ze system ASS jest narazie oferowany z silnikami 1.6 (Diesel i TOtto) ze skrzynia manualna.
co zreszta tyczy sie zalozyciela watku. Poniewaz opcja ta oferowana jest od tego roku (wg. cennika Forda Deutschland) to wydaje mi sie ze jesli auto logar4 jest z tego roku to powinno byc mozliwe aktywowanie tej funkcji przez ASO, ale jedynie w przypadku gdy wersja silnikowa jest zgodna z silnikiem oferowanym z ASS. Czyli tak jak pisze logar4 - jesli w cenniku jest opcja deaktywacji tegoz systemu to zapewne mozliwe jest aktywowanie. Inna kwestia to wlacznik ASS.
W pozostalym przypadku jest mozliwe zalozenie, ale nieoplacalne ekonomiczne - w zaleznosci od ilosci elementow do podmiany.
A ogolnie - wszystko jest mozliwe, pytanie powinno raczej brzmiec - ile by to kosztowalo...
logar4 - jaka jest data produkcji twojego auta i czy w tej wersji wyposazenia w tym okresie produkcji byla oferowana opcja ASS?

Slartibartfast
04-07-2011, 10:18
To jeszcze trzeba wrócić do pytania, które zadałem wcześniej:
Czy logar4 świadomie zrezygnował z ASS czy taki zapis w zamówieniu to tylko wybieg dealera/importera? Jeśli to drugie to raczej czekają go wysokie koszty...

logar4
04-07-2011, 18:24
logar4 - jaka jest data produkcji twojego auta i czy w tej wersji wyposazenia w tym okresie produkcji byla oferowana opcja ASS
Data produkcji 14.03.2011. Tak w tym czasie, w cenniku przynajmniej, byla dostępna ta opcja.
Kupiłem auto z placu. w specyfikacji było napisane "rezygnacja z systemy auto start/stop 0PLN"
Jeśli rozbudowa będzie taka droga jak piszą koledzy to oczywistym jest, że tego nie zrobie bo to się nie opłaci. Świadonie kupiłem np 1,6 EB a nie diesel bo mi sie nie opłacało kupowac diesela (max 10 000 rocznie)
Bardziej myślę że jeśli to w aucie jest a tylko zostalo "wyłaczone" to może warto spróować poszperać, popytać - ale więcej niz 1500 to nie zapłacę.

NIUTEK74
04-07-2011, 18:41
To trzeba było od razu jechać do serwisu, aby ci sprawdzili czy się da tanio aktywować a nie zawracać d… na forum

kicaj
04-07-2011, 18:59
tez mysle ze powinno sie za 0zl rowniez aktywowac...
pomecz ASO ew bezposrednio Ford polska...

zacznij od dowiedzenia sie na czym polega owa "rezygnacja z systemu start stop"

pawel2m
04-07-2011, 21:20
Czy ktoś wreszcie zamknie ten wątek... litości......

1500 zł :D Logar zapłaciłeś ok 1500 za BT z VOICEM bo DAŁO się dołożyć i tyle samo chcesz dać za ASS :)

Powodzenia :)

Nie można włączyć czegoś co nie zostało zamontowane. Proste jak budowa cepa. Jeżeli ktoś z tego zrezygnował to tego nie ma.

Tego nie ma nawet w cenniku w opcjach.

logar4
05-07-2011, 08:57
musze powiedzieć że zaczyna mie bawic da tyskusja, czemy wy wszyscy (no prawie) tak sie irytujecie... Nie ma obowiązku czytania forum i nie ma obowiązu odpowiadania...

pozdrawiam

drtz
05-07-2011, 10:01
temat jest ciekawy bo wziety z kosmosu. jak sie logar uprze to moze nawet przyniesuie jakies zaskakujace rozwiazanie problemu ;)
nie zamykajcie wiec watka :D

kicaj
05-07-2011, 22:59
historia z zycia wzieta - u opla...
kupujac nowe auto mozna bylo zamowic sobie BC w cenie bodajze 400PLN,
ale ten kto wiedzial to bral bez BC, a nastepnie przy odbiorze auta prosil o jego aktywacje, placil najwyzej 100PLN. Auto bez czy z mialo te same czujniki, kwestia programu...
druga historia przeczytana na niemieckim forum opla... wiec z dystansem prsze podejsc
w niektorych autach montowano ponoc gotowe zestawy audio z BT, ze wzgledu na brak tychze bez modulu BT, oczywiscie BT byl nieaktywny. Ktos kto mial szczescie i wiedzial o tym mogl aktywowac modul za 100PLN gdy nowy przy kupnie to ponad 1000PLN
historia trzecia - tez z opla
w astrach H, byl duzy popyt silnikow diesla 120KM 8V, a poniewaz brakowalo samych silnikow a mieli w zanadrzu wolne 150KM 16V wiec obnizyli moc softwareowo i sprzedawali... teraz albo ktos mial pecha i zalapal sie na typowe bolaczki silnikow 16V albo mial szczescie i po wgraniu nowego oprogramowania mial 150KM a nawet po tuningu 180KM (rozsadne) - wariant mozna sobie samemu wybrac, czy pech czy szczescie...
dlatego tez nie uwazam ze pytanie logara4 jest bezsensowne... tylko powinien drazyc w ASO, roznych ASO...

pxl
06-07-2011, 00:41
Biorąc pod uwagę fakt że jest to nowe auto 'z placu' oraz notatkę 'rezygnacja z systemu ASS /0 pln' i jest to ford (a nie opel) to wniosek nasuwa się taki: samochód został zamówiony/skonfigurowany przez konkretnego klienta -który w końcu z tego samochodu zrezygnował (salony nie zamawiają aut na plac - to się nie opłaca i trudno na takie auta znaleźc kupca -zazwyczaj kupując auto za około 100tys.pln każdy próbuje coś dodac/wyrwac extra od dealera czyli skonfigurowac autko 'pod siebie') - więc ten samochód wyjechał z fabryki bez systemu ASS (i nie była to pomyłka producenta) - ASO nie jest wstanie legalnie wgrac nowego oprogramowania zawierającego obsługę ASS, a nie wspominam już o niezbędnych: wymianie całych wiązek elektrycznych i dokładaniu peryferii -bo to choc nie są tanie przeróbki -są wykonalne - a zmiana oprogramowania przy zachowaniu gwarancji - nie:( --> taki jest ford.
pzdr!
XPrzemo

kicaj
06-07-2011, 06:54
a zmiana oprogramowania przy zachowaniu gwarancji
nie zebym sie czepial ;) ale modyfikacja map (tuning) nie powoduje utraty gwarancji...
wiec jak to jest?

Slartibartfast
06-07-2011, 07:28
I tempomat można włączyć softwearowo, w fordzie - tylko kierownicę trzeba wymienić na taką z guziorami.
Mnie się jednak wydaje, że ASS w eSiu w ogóle nie istnieje albo mieli z nim poważne kłopoty, inaczej przecież nie byłoby czegoś takiego jak 'rezygnacja', po prostu opcji nie byłoby w zamówieniu/specyfikacji. Choć można jeszcze przypuszczać iż poprzedni zamawiający zamówił ASS a dopiero po złożeniu zamówienia zrezygnował z ASS i dealer z konieczności niejako to odnotował. Oba przypadki (plus wyrzucenie ASS z cennika) mogą jednak wskazywać na jedno - ASS w eSiu nie działa prawidłowo.