Zobacz pełną wersję : [C-MAX 2003-2007] Jak sprawdzić czy do wymiany jest koło pasowe wału korbowego czy napinacz paska ?
wiktor20501 16-07-2011, 08:35 Witam
W jaki prosty sposób sprawdzić czy do wymiany nadaję się koło pasowe wału korbowego czy tylko napinacz paska wieloklinowego. Z okolic napinacza dochodzi dość głośny klekot.
Vilandra 16-07-2011, 10:14 wystarczy zdjąć pasek:D napinacz pozostanie odciążony, odpal silnik i będziesz słyszał czy to koło hałasuje.
wiktor20501 03-08-2011, 11:01 Niestety po wymianie samego napinacza objawy nie ustąpiły. Coś dalej powoduje wibracje paska, które najgłośniej słychać z okolic wymienionego napinacza. Czy może teraz jednak wymienić koło pasowe wału korbowego a może to alternator ? Czy alternator w naszych c- max 1.6 tdci 2005 posiada ,,sprzęgło,, ? Nie stać mnie na metodę prób i błędów koło kosztuje ok.500zł.
a może to od rozrządu któraś rolka lub napinacz
Witam
W jaki prosty sposób sprawdzić czy do wymiany nadaję się koło pasowe wału korbowego czy tylko napinacz paska wieloklinowego. Z okolic napinacza dochodzi dość głośny klekot.
Witaj.
U mnie było podobnie.
Dwóch mechaników głowe dawało, że to dwu-masa. Dopiero trzeci był przytomny, zdjął pasek, kazał odpalic auto - cisza. Założył, odpalił, hałas. Zdjął pasek, chwycił koło pasowe a ono miłao juz takie luzy, że mu mało w rękach nie zostało. Wymieniłem na nowe ( 200 zł ) i od 2000 km cisza.
P.S. Z kąd wziąłeś tą cene 500 zł ? Znalazłes jakieś pozłacane ;)
wiktor20501 04-08-2011, 06:38 Hej
Magicy, mechanicy stwierdzil,i iż do wymiany jest sprzęgiełko alternatora czy możliwe, że alternator powoduje takie wibracje paska ?
koło znalazłem takie
http://www.ford-esklep.pl/pl/p/Kolo-pasowe-walu-korbowego-1.6-TDCi-1517976-FORD/1558
Hej
Magicy, mechanicy stwierdzil,i iż do wymiany jest sprzęgiełko alternatora czy możliwe, że alternator powoduje takie wibracje paska ?
koło znalazłem takie
http://www.ford-esklep.pl/pl/p/Kolo-pasowe-walu-korbowego-1.6-TDCi-1517976-FORD/1558
Jak Cie stac to prosze bardzo ale tu masz np. takie
http://moto.allegro.pl/kolo-pasowe-ford-c-max-fiesta-v-vi-focus-c-max-wro-i1734618184.html
wiktor20501 05-08-2011, 09:52 Po dokładnym sprawdzeniu alternatora jest nowa diagnoza : koło pasowe wału korbowego . Niestety przekonałem się szybko o jakości usług niektórych mechaników, działają na zasadzie jak nie to, to musi być co inne a ty płać i wymieniaj może uda się trafić.
Słuchajcie, w volvo podczas diagnozowania koła pasowego wału po prostu rysowałem kreskę kredą, od ośki w do zewnątrz, odpalałem silnik, koła w lewo i w prawo do oporu, krótka przegazówka po osiedlu i lookałem czy kreska jest w jednej linii.
Jesli nie była tzn że pierścienie koła obracają się względem siebie i jest kibel - kółko szrot.
Bez zdejmowania paska.
Może tu też tak da radę.
wiktor20501 11-08-2011, 13:36 Witam
Dziękuję za odpowiedźi, winny koło pasowe wału korbowego (robocizna 80 zł). Wymieniłem najpierw tańszą część czyli napinacz ale niestety musiałem wymienić również koło. auto ma na liczniku 130 tys. mimo wszystko uważam, że jest to niedopracowany element (kolejny) w naszym aucie takie rzeczy powinny wytrzymać więcej chyba ,że licznik był kręcony.Pozdro.
Witam
... musiałem wymienić również koło. auto ma na liczniku 130 tys. mimo wszystko uważam, że jest to niedopracowany element (kolejny) w naszym aucie takie rzeczy powinny wytrzymać więcej chyba ,że licznik był kręcony.Pozdro.
Hej. Jakbyś poszperał, to miałem podobny temat jakieś pól roku temu (chyba). Mi "magik" zdiagnozował to sztachetą wetkniętą przy silniku :)
Kółko padło przy 115kkm. Wygląda że TTTM :)
damiasek 15-08-2011, 11:24 Niekoniecznie TTTM. Jesteście pewni na 100% przebiegów. Ja mam 237000km i daje rade i nie jest to wyjątek. Weźcie pod uwagę że samochodów z tym rozwiązaniem jeździ trochę, a na forum generalnie piszą ci co mają problemy, a to słaba próba statystyczna ;)
wiktor20501 15-08-2011, 19:07 Hej
W naszym kraju chyba nikt poza 1 właścicielem, nie może być pewny przebiegu swojego auta można zaryzykować stwierdzenie, że większość ma kręcony licznik.:evil:
Ja dzisiaj zmagałem się z problemem koła pasowego. Założyłem z 407, ma trochę inny tłumik drgań skrętnych, ale ponoć są o wiele trwalsze. Pasuje idealnie. Pozdrawiam.
Odnośnie statystyki. Wszyscy cierpicie na dolegliwość koła pasowego. W mniejszym lub większym stopniu. Niestety jednych wali to - pogłaśniają tylko radio inni jeżdżą tylko z zamknetymi szybami, pozostali w ogóle nie zwracją na to uwagi. TO jak z żoną w samochodzie "widziałaś?" odp:"co?" koło pasowe wydaje dźwięki. Przy przebiegach powyżej 50 000 jest już słyszalne. Na wolno pracującym silniku nic nie słychać. Usłyszysz szczególnie jeśli obciążysz silnik gwałtownym wciśnieciem pedału gazu przy podjeździe pod górę. W końcowej fazie jest jak przeskakujący zamek w "kałachu". Silnik na wolnych obrotach cichutki, jak dodasz gazu wychodzi klekot. Są już na allegro zamienniki po 200 zł.
robciowr 10-12-2011, 12:48 U mnie było podobnie stuki z prawej strony silnika najpierw wymiana napinacza jednak to nic nie dało dzisiaj wymieniłem koło pasowe i cisza, błoga cisza
fever123 10-12-2012, 21:02 Tak nieskromnie się podłączę i odświeżę temat.
Czy może takie stuki mieliście?
http://youtu.be/5DUYpd9IiKo
Szukam rozwiązania mojego problemu.
Tak nieskromnie się podłączę i odświeżę temat.
Czy może takie stuki mieliście?
http://youtu.be/5DUYpd9IiKo
Szukam rozwiązania mojego problemu.
Mam podobny problem, ale tylko na rozgrzanym silniku, jak jest zimny chodzi cicho jak pszczółka. Teraz pytanie jeżeli to rolka napinacza paska jeżeli tak to ciężko się pasek wymienia?
Mam podobny problem, ale tylko na rozgrzanym silniku, jak jest zimny chodzi cicho jak pszczółka. Teraz pytanie jeżeli to rolka napinacza paska jeżeli tak to ciężko się pasek wymienia?
Jak sobie poradziliście z tym problemem ?
Mam dokładnie taki sam problem w volvo v50 1.6d :|
Taki dźwięk może być objawem zużytego sprzęgła sprężarki klimatyzacji. Można to zweryfikować zakładając krótszy pasek wielorowkowy (do auta bez klimy) i posłuchać czy klekotanie ustanie. Pasek kosztuje około 50zł , więc wydatek nie jest bardzo duży. Poza tym będziesz miał na zapas , np jak w trasie pęknie Ci kiedyś pasek , to założysz na dojazd ten krótszy.
piters33 14-01-2015, 19:02 panowie mam podobny problem dziwnych drgań na plastikach podczas przygazówki w trakcie jazdy, czy to może być to koło czy to już dwumasa??, wszystkie poduszki silnika nowe.
szafarek 14-01-2015, 19:53 Wszystkie ? A ta główna olejowa z prawej strony silnika patrząc od przodu też ?
piters33 14-01-2015, 20:22 tak wszystkie, kupa kasy kpl 720zł
piters33 02-02-2015, 21:00 Więc tak, kpl sprzęgło z dwumasą zmienione i dale drżenia plastików podczas przygazówki na niskich biegach, koło pasowe wału nie wygląda źle, rysowałem kreski i nie widać przesunięć
filmiki z odgłosami:
https://www.youtube.com/watch?v=D04_ER0mbRI&feature=youtu.be
https://www.youtube.com/watch?v=tHegn_DEPu0&feature=youtu.be
pretorian2 05-02-2015, 09:39 albo mam zwidy albo koło pasowe chodzi na boki delikatnie, jaki masz przebieg ?
Aaronik25 05-02-2015, 11:28 albo mam zwidy albo koło pasowe chodzi na boki delikatnie, jaki masz przebieg ?
Nie masz zwidów... faktycznie jakoś dziwnie chodzi chociaż na swoje nigdy tak nie zerkałem, wiec nie mam porownania
piters33 05-02-2015, 15:14 niby 190 tys
Ja koło pasowe w 1,6 TDCI wymieniałem przy 167tyś bo zaczynał skwierczeć, a po wymianie i uderzeniu w niego ręka "oddawało".
Pozdrawiam
Mariusz
piotrus230@poczta.onet.pl 09-03-2015, 19:37 [url]www.youtube.com/watch?v=lWG5RKsNBl0.Czy to uszkodone kolo pasowe walu?
Odnośnie statystyki. Wszyscy cierpicie na dolegliwość koła pasowego. Przy przebiegach powyżej 50 000 jest już słyszalne. Na wolno pracującym silniku nic nie słychać. Usłyszysz szczególnie jeśli obciążysz silnik gwałtownym wciśnieciem pedału gazu przy podjeździe pod górę.
Ja przy 270kkm wymieniłem koło prewencyjnie i niestety teraz przy 300kkm po niecałych dwóch latach, na podjeździe w górach we Włoszech 1200km od domu zapaliła się kontrolka ładowania i hałas jakby ktoś łyżką walił w maskę ;-) Koło rozsypało się dokumentnie, w ogóle się nie obracało paskiem. Na szczęście można było wymienić na miejscu, chociaż nietania sprawa.
Czy koło może paść samo z siebie, czy to tylko efekt innych defektów (coś na wale? alternator/sprężarka?)
RyszardaTrzeciaWaza 23-08-2022, 15:14 Koło pasowe jest tzw dwumasowe, zawiera warstwę gumy tłumiącą drgania.
Wpływ na szybsze zużycie, mają głównie warunki atmosferyczne i brak osłony pod silnikiem.
krzys1968 24-08-2022, 05:39 brak osłony pod silnikiem.
Ten model ma oslone .
Bump:
Czy koło może paść samo z siebie, )
Zalezy jakiej jakosci jest zamiennik i jakiego producenta
|
|