Zobacz pełną wersję : [Focus 1998-2004] Brak Mocy (przyspieszenia) w 1.8 TDDI przyczyny ?


darfi
05-02-2010, 16:24
Witam po podłączeniu do komputera focusa 1.8 TDDI 2000r. pojaił się komunikat P0235 czujnik A wspomagania turbiny-usterka. Czy może ktoś wie gdzie szukać tego czujnika i czy można coś na to zaradzić?

homepl
11-08-2011, 22:20
Witam.
Od miesiąca borykam się z takim oto problemem. Auto straciło moc i bardzo słabo przyspiesza. Gdy wciskam pedał gazu auto praktycznie nie reaguje. Bardzo wolno przyspiesza niezależnie jak mocno dociskam pedał, a kiedy delikatnie puszczam pedał - przez chwilkę przyspiesza. Mozę ktoś spotkał się z tym problemem i chce podzielić się spostrzeżeniami. Dodam że wcześniej auto było bardzo dynamiczne. Wymienione w maju wszystkie filtry i oleje. Brak błędów diagnostycznych. Turbo szczelne pompuje. Niestety nie mam pomysłu co może być przyczyną. Będę wdzięczny za każdą informację.

Jędrek1964
13-08-2011, 11:13
Było już chyba pisane coś na podobny temat, poszukaj usterki pedału gazu.
Kontrolka świec żarowych nie mruga??

wojtas28
13-08-2011, 11:42
A jak do tego doszło ,stopniowo tracił moc, czy nagle ?
Może kolektor zapchany.

heko
14-08-2011, 22:22
...w tddi zazwyczaj to problemy związane z mapsensorem, czujnikiem temp. ukł. dolotowego lub pompą wtryskową

homepl
15-08-2011, 21:48
Kolektor wyczyszczony. Foczka straciła moc z dnia na dzień. Zrobiłem w piątek trasę. W sobotę podpiąłem się pod kompa. Pokazał błąd P0235 - czujnik ciśnienia doładowania. Błąd nie dał się wykasować. Więc tak jak napisał heko, prawdopodobnie uszkodzony map sensor. Dzięki za pomoc. Jutro wymienię, dam znać czy pomogło.

heko
15-08-2011, 23:52
...zanim wymienisz, sprawdź rurkę która idzie do z kolektora do mapsensora...

homepl
22-08-2011, 21:52
Problem rozwiązany. Diagnoza okazała się trafna. Przyczyną usterki okazała się uszkodzony mapsensor. Po wymianie auto hula z pełną mocą. Dzięki wszystkim za pomoc w rozwiązaniu problemu.

demeter
19-09-2013, 12:22
Witam!
to mój pierwszy ford i od razu problem.Silnik 1.8 tddi 90 km.W czasie jazdy czasami nie chce wejść na obroty i mocno dymi na czarno.Dokładnie to jedzie się nim normalnie i ładnie wchodzi na obroty ale czasami nie chce wejść na obroty.Jedzie się na prostej drodze trzyma obroty na 1800 i chce przyspieszyć i nie chce wejść na obroty i mocno dymi na czarno.Wystarczy go zgasić lub stanąć i pozwolić mu zejść na niskie obroty i od razu wchodzi na obroty aż miło i nic nie dymi nawet powyzej 3000 tys. obrotów.I tak mu się robi raz na jakiś czas.

demeter
19-09-2013, 15:53
trochę poczytałem i wszedzie najpierw pytaja o to czy zaślepiony jest egr.
u mnie nie wiem bo to mój pierwszy ford ale czy uszkodzony egr moze powodować takie objawy,ze nie zawsze chce wejść na obroty i dymi mocno a później normalnie jedzie?

ndrozdowski
19-09-2013, 16:00
Proszę, parę słów o objawach.

Warto o tej pozornie nieistotnej informacji pamiętać, gdyż może to oddać nieocenione usługi podczas diagnozy nieprawidłowej pracy silnika, w którym po sprawdzeniu mechaniki i instalacji wtryskowej wszystko wydaje się być w jak najlepszym porządku. W przypadku jednostki benzynowej ma ona więc prawidłowe ciśnienie sprężania, sprawne są wtryskiwacze, świece i przewody zapłonowe, tymczasem na wolnych obrotach silnik pracuje niestabilnie, niejednokrotnie gaśnie. Jednocześnie w trybie pracy z częściowym obciążeniem występuje szarpanie, czasem zapala się kontrolka check engine. Do tego w zależności od rodzaju zaworu i zaawansowania oprogramowania sterownika silnika zapisywane są błędy nieprawidłowego składu mieszanki lub błąd wskazujący wprost na zawór recyrkulacji.
Silniki wysokoprężne z układem recyrkulacji spalin, w którym zawór szwankuje pracują na ogół poprawnie, jedynym widocznym, niepokojącym objawem jest dymienie z rury wydechowej, szczególnie podczas intensywnego przyspieszania. Zauważmy też, że jeśli zawór EGR w dieslu nie zatnie się na amen, to jego uszkodzenie nie jest bezpośrednio wykrywane przez oprogramowanie diagnostyczne sterownika. Występują wtedy zapisy o charakterze pośrednim dotyczące nieprawidłowej ilości powietrza pobieranego przez silnik w określonych stanach (prędkość obrotowa, obciążenie) jego pracy.

demeter
19-09-2013, 17:53
no cóż wziąłem się za testowanie na zimnym przejaźdżka wolno dodawałem gazu i efekt taki sam obroty do 2500 i nie czarny ale siwy dym za samochodem,nie chce wejść na obroty.Stanąłem na poboczu zgasiłem-odpaliłem i nie ten sam samochód obroty do 5000 i wciska w fotel (no trochę z tym wciskaniem przesadziłem ale czuć że idzie jak burza)
O co chodzi?

demeter
19-09-2013, 19:32
Cytat
"Wczoraj zauważyłem,że silnik łapie strasznego muła
Ciężko wkręca się na obroty na 1,2 i 3 biegu na 4 jest nieco lepiej ale szału nie ma
Maksymalne obroty jakie na tych trzech biegach udało się osiągnąć to 2000 i silnik zaczyna wyć więc nie sprawdzałem dalej
Nie kopci i raczej nie bierze oleju
Nie dzieje się to non stop dziś np. przejechałem ok 2 km i wszystko wróciło do normy ale po ok 4 godzinach było to samo-odpalam,chwile czekam i ruszam,jedynka,dwójka i muł,pedał w podłogę i nic to samo na trójce rozpędzenie go do 40 km/h to droga przez mękę"

Rozwiazanie
"Nie miałem okazji wcześniej napisać to piszę teraz okazało się,że problemem był padnięty czujnik MAP po wymianie wszystko wróciło do normy"

Jak myślicie u mnie moze być podobna przyczyna?

AdamJ.
19-09-2013, 20:32
Cytat
"Wczoraj zauważyłem,że silnik łapie strasznego muła
Ciężko wkręca się na obroty na 1,2 i 3 biegu na 4 jest nieco lepiej ale szału nie ma
Maksymalne obroty jakie na tych trzech biegach udało się osiągnąć to 2000 i silnik zaczyna wyć więc nie sprawdzałem dalej
Nie kopci i raczej nie bierze oleju
Nie dzieje się to non stop dziś np. przejechałem ok 2 km i wszystko wróciło do normy ale po ok 4 godzinach było to samo-odpalam,chwile czekam i ruszam,jedynka,dwójka i muł,pedał w podłogę i nic to samo na trójce rozpędzenie go do 40 km/h to droga przez mękę"

Rozwiazanie
"Nie miałem okazji wcześniej napisać to piszę teraz okazało się,że problemem był padnięty czujnik MAP po wymianie wszystko wróciło do normy"

Jak myślicie u mnie moze być podobna przyczyna?

Może być....a powiedz kiedy był wymieniany filtr paliwa?:027:

demeter
19-09-2013, 20:43
Ja nie wymieniałem a samochód mam 3 tygodnie

AdamJ.
19-09-2013, 21:26
Może zacznij od tego:)

demeter
23-09-2013, 10:05
Został wymieniony filtr paliwa.Podjechałem na komputer i pokazał takie błędy
1.P0110 Intake air temperature circuit malfunction
2.P0235 Turbocharger boost sensor A circuit malfunction
3.P1246 Alternator load input failed
Mechanik wyczyścił czujnik przy intercoolerze
http://images63.fotosik.pl/202/79a38edb578eae14m.jpg (http://www.fotosik.pl/showFullSize.php?id=79a38edb578eae14) bo był zapaćkany olejem przy turbo skasował błędy i jazda próbna.Zero błędów nic nie wykazało.W drodze do domu znowu był moment i nie chciał wejsć na obroty.Trzeba go było zgasić i znowu zapalić i już jechał normalnie.
Mechanik stwierdził ze auto wpada w stan awaryjny i nie ciagnie.

Generalnie turbina działa bo ładnie wkręca się na obroty tylko auto wpada w tryb awaryjny i nie ciągnie.Co powoduje że auto w pada w tryb awaryjny.

demeter
23-09-2013, 21:45
Zrobiony kolejny test odłączony czujnik ciśnienia doładowania turbo czujnik map i bez zmian,zdjety również przewód z czujnika i to samo żadnej różnicy.
Czyli wynikałoby że padł czujnik ciśnienia doładowania turbo?

Aulin
28-09-2013, 06:18
Witam
Mam podobny problem , także nie wiem co może być przyczyna , samochod posiadam od 5 miesięcy , na początku chodzil OK , później coraz gorzej , wynalazłem ze wąż gumowy od intercoolera jest pekniety , wymieniłem i na krotko było lepiej , ale problem powrocil , jak jade pod niewielkie wzniesienie , to tak zamula , ze praktycznie nieda się jechać na 5 , a nawet 4 biegu, musze redukowac do 3-go , rozpedzac i ponownie 4.... 5-ty , ale i tak to nie jest jazda . Wiem ze to tylko 90 km , ale nie powinno tak być .
Dodatkowo slysze na wolnych obrotach , pykanie pod maska , cos się zalacza i rozlacza , nie wiem czy tak powinno być ?

demeter
29-10-2013, 14:29
Witam
Mam podobny problem , także nie wiem co może być przyczyna , samochod posiadam od 5 miesięcy , na początku chodzil OK , później coraz gorzej , wynalazłem ze wąż gumowy od intercoolera jest pekniety , wymieniłem i na krotko było lepiej , ale problem powrocil , jak jade pod niewielkie wzniesienie , to tak zamula , ze praktycznie nieda się jechać na 5 , a nawet 4 biegu, musze redukowac do 3-go , rozpedzac i ponownie 4.... 5-ty , ale i tak to nie jest jazda . Wiem ze to tylko 90 km , ale nie powinno tak być .
Dodatkowo slysze na wolnych obrotach , pykanie pod maska , cos się zalacza i rozlacza , nie wiem czy tak powinno być ?
powiem ci sam tez na początku myslałem że naprawię sobie samochodzik sam ale tylko i tylko udaj się na komputer ( u mnie kosztowało to 50 zł.) i zobacz jakie masz błędy i co powie mechanik a potem zobaczymy
bez tego ani rusz.

hapsonik
01-04-2014, 18:05
Witam u mojej Foczki problem był idetyczny (całkowity brak mocy). Problem okazał się błachy mianowicie od map sensora wypadła gumowa rurka, po ponownym jej podłączeniu pełna moc wróciła.

kris80z
08-06-2014, 21:49
Witam miałem to samo co kolega hapsonik wypadla rurka gumowa po ponownym założeniu autko śmiga aż miło;)

ff1984
04-08-2014, 22:55
Witam. Podepnę się pod temat. W moim aucie jest taki problem. Auto jedzie i przyspiesza normalnie, po czym zaczyna "zamulać", tzn. bardzo słabo przyspiesza, jednakże po bardzo dłuuugim czasie dociąga nawet do 140 (może by nawet jeszcze poszedł). Żeby pozbyć sie owego "zamulenia" wystarczy stanąć, zgasić auto i ponownie odpalić. Wtedy znowu przez pewien nieokreślony czas(czasem 2 km czasem 20) auto idzie jak burza. Byłem na diagnostyce komputerowej, wyszły dwa błędy pompy. Niestety nie pamiętam jakie, jeden był chyba coś z kątem wtrysku. Proszę o sugestie cóż to może być. Regeneracja pompy ze względu na gigantyczne koszty trochę przeraża, a nie chciałbym tego robić nie mając pewności, że tak duża inwestycja w auto pomoże. Proszę o pomoc.

snake160
18-05-2015, 13:37
Witam wszystkich Forumowiczów. Na początku Maja zakupiłem Foke 1.8 tdci 115 km. Wszystko pięknie tylko na drugi dzień po kupnie samochód stracił mi moc praktycznie nie przyśpieszał. Zatrzymałem się uruchomiłem ponownie silnik i problem znikł. Od tego czasu nieregularnie się tak dzieje raz ma moc raz ją traci. Pojechałem do mechanika z polecenia podłączył kompa i wyskoczył bląd P0235 coś z ciśnieniem doładowania w kolektorze ssącym tak powiedział mechanik. Posprawdzał wszystkie przewody ciśnieniowe i podciśnieniowe i powiedział że wszystko ok. Zdiagnozował że uszkodzony jest elektrozawór podciśnienia EGR ten co jest przykręcony do silnika przy EGR a pomiędzy dwiema rurami IC są obok siebie dwa dwa takie elektrozawory z tym że jeden ma namalowaną na sobie zieloną kropkę i dochodzą do nich trzy gumowe węże. Ok kupiłem oryginalny używany od razu przez allegro za 50 zł też z zieloną kropką faktycznie są tak znaczone o dziwo. Wymieniłem go sam w 10 min. Pojeździłem parę dni i faktycznie było ok to pojechałem do mechanika się rozliczyć za trafną diagnozę i skasowanie błędów bo wcześniej nie dały się kasować na uszkodzonym elektrozaworze. Tym razem się skasowały bez problemu. Pojeździłem tydzień czasu i niestety znowu to samo. Tym razem obstawiam czujnik ciśnienia doładowania który jest umiejscowiony koło filtra powietrza wygląda tak
http://allegro.pl/ford-focus-mk1-1-8-tdci-02r-czujnik-cisnienia-i5110695607.html

Proszę was o pomoc bo widzę na forum że nie tylko ja mam ten problem i może ktoś sobie z tym poradził. Dodam że turbo pompuje bardzo dobrze mechanik sprawdzał egr też jest ok bałwanki są suchutkie jak pieprz nawet jak odkręciłem intercooler to jest praktycznie suchy turbo nie puszcza oleju, nie kopci nawet przy ostrej jeździe. Ogólnie super przyśpieszenie ma naprawdę dobre tylko taki cyrk, proszę o pomoc bo strach trochę tak jeździć i wyprzedzać. Dzięki za każdą radę.
Pozdrawiam.

szwarcuuu
18-05-2015, 13:59
Po 1 nie polecam Ci tego allegrowicza. Mam swoje powody do tego reszta na priv.
Po 2 szukałbym problemu w turbinie ewentualnie w zaworze egr. Może być tak jak u mnie w starym focusie iż jeden kabelek był naderwany i gdy podczas jazdy zachaczył o drugi była strata mocy . Nic innego mi na myśl nie przychodzi :)

snake160
19-05-2015, 11:33
Turbo zbadane napewno ok i egr tez elektryk powiedzial ze do przejrzenia jest wiazka elektryczna pod maska bo nic innego juz nie moze byc. Wymienilem tez czujnik mapasensor i dalej błąd sie nie kasuje. Najwidocniej ktorys kabel styka do drugiego i tak sie dzieje elektryka mam dobrego ogarnie napewno jak zrobi napisze co bylo. Chyba ze ktos ma jakes pomysly albo mial to samo to niech pisze kazda wskazowka moze byc przydatna pozdrawiam a od tego alegrowicza nie kupilem tylko wykorzysralem aukcje zeby pokazac o co mi chodzi.


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

strusiu3
06-09-2015, 16:27
Witam wszystkich ...

Mam problem z moją foczką ,po przejechaniu kilku kilometrów traci moc i ciężko ją rozpedzić do 80Km.Co dziwne po przkręcemiu kluczyka moc wraca !!!Na komputerze brak błedów!!!Silnik 1.8TDDI
Szukałem na forum ale nikt takiego problemu chyba nie miał POMOCY

Dzięki Pozdr....

rav85pl
08-09-2015, 17:42
Witajcie, gdzie znajduje się ta rurka od mapsensora?

u mnie auto zamula , po dodaniu gazu nie reaguje

Uziu
09-09-2015, 12:04
medzy map sensorem a kolektorem ssacym z tylu silnika przy scianie grodziowej.

jaroslawSK
10-09-2015, 10:44
Mam dokładnie ten sam problem w 1,8TDCI. Kilka dni temu po prostu Foka straciła moc. Czy jeżeli to kwestia tylko rurki to dam radę włożyć ją z powrotem sam?

Uziu
10-09-2015, 20:19
dasz rade, najlepiej ja wymienic, bo po prostu ulega biodegradacji

strusiu3
10-09-2015, 21:17
Panowie ładnie i pięknie ,ale może coś z moim problemem !

Uziu
11-09-2015, 21:52
moze byc pompa, moze byc map, moze byc czujnik w IC.

strusiu3
13-09-2015, 11:49
Map wymieniony sprawdze reszte dzieki

Burakko
09-11-2015, 16:46
Błąd map sensora mogę sprawdzić bez diagnostyka np- zegarami dtc ?

J@colo
09-11-2015, 16:57
Tylko na kompie zobaczysz, w dtc nie pokazuje błędów "silnikowych"

lop16
26-01-2016, 15:49
Witam, moja foczka straciła moc. Dziś podłączyłem pod kompa i pokazało "zwarcie na obwodzie czujnika doładowania A" oraz "potencjometr pedału gazu" (było coś jeszcze z sondą lambda) więc zamówiłem owy czujnik. Chciałbym czujnik doładowania wymienić sam tylko gdzie się on znajduje?

Uziu
26-01-2016, 16:08
w IC z lewej strony jak otworzysz maske.

lop16
26-01-2016, 16:12
Dziękuje za pomoc :)

lop16
26-01-2016, 18:38
A to nie czasem czujnik temperatury ciśnienia doładowania?

Uziu
26-01-2016, 19:45
dokladnie tak - czujnik temperatury powietrza doladowywujacego.

lop16
26-01-2016, 20:26
i to on dokładnie chodziło pod tym błędem "zwarcie na obwodzie czujnika doładowania A" ? Musze mieć pewność żeby w sklepie nie tego kupić :) Wszędzie gdzie googluje to nakierowuje mnie na mapsensor

Uziu
26-01-2016, 20:46
wlasnie z tym jest problem, bo programy sa tlumaczone czesto z chinskiego na angielski a z angielskiego na polski i pozniej wychodza kwiatki, sprawdz jeszcze przewodzik co idzie od kolektora do map sensora.

lop16
27-01-2016, 01:28
Ciekawe w takim razie co zamówiłem w sklepie :) 175 ten czujnik ma kosztować. Przewodzik sprawdzałem, przedmuchałem, dmuchałem w niego i nieszczelności w nim nie ma ani żadnego zatoru :( A szkoda, byłby po problemie.

Uziu
27-01-2016, 11:41
bylo na allegro zamowic uzywke, teraz czesci do foki kosztuja groszze, ze sprzedajacym sie umowic, ze jak nie bedzie dzialac to zwrot, a po za tym wiekszosc daje gw. rozruchowa, ale zapewne bedzie to ten czujnik, bo mapa to programy tlumacza jako czujnik cisnienia bezwzglednego, albo po prostu skrótem map.

richmond
27-01-2016, 20:45
co do braku mocy w tddi to powiedzcie mi, czy auto po odłączeniu gumowego przewodu idącego do EGR powinno być mocniejsze?? czy odłączenie działa podobnie do zaślepienia??
chodzi o ten na pierwszym planie na tym foto
http://images48.fotosik.pl/22/ff7e242ffe63798b.jpg

odłączyłem i była raczej większa moc, ale coś wskazówka paliwa szybciej opada...

Uziu
27-01-2016, 21:15
ten na pierwszym planie to przewod co idzie z kolektora do mapa, po jego odlaczeniu auto to totalny muł, to najwazniejszy przewodzik "odpowiadajacy" za moc

richmond
28-01-2016, 10:14
U mnie po odlaczeniu nie ma różnicy. Nawet wydawało mi się że jest mocniejszy. Możliwe że to map sensor? Mogę kupić od innego i spróbować podmienić? Tylko że na kompie nie wyskoczył tego błąd. Ale był jakiś nieznany. Musze poszukać po numerze co oznacza.

lop16
28-01-2016, 15:39
U mnie na kompie wywaliło "zwarcie na obwodzie czujnika ciśnienia doładowania A" wymieniłem dzisiaj map sensor na nowy i auto aż chce aby dać w pi*de :D

Uziu
28-01-2016, 15:41
wiec juz masz odpowiedz kolego.

richmond
29-01-2016, 11:38
wiec juz masz odpowiedz kolego.

dziwne, ze nie pokazało błędu... a czy map sensor trzeba jakoś programować pod silnik cos?? mysle nad kupnem na allegro drugiego i sprawdzenia czy to to... koszt okolo 50zł więc nie ma tragedii :D
chyba ze mozna jakos inaczej sprawdzic tego map sensorka :D na odpalonym silniku i gazowaniu jak zdejmę ten super ważny wężyk, czy jest jakieś ciśnienie ?? moze ktos sprawdzi jak jest u niego dla porównania?

Uziu
29-01-2016, 16:08
map sensora sie nie programuje, przy gazowaniu na postoju turbina w tddi wydmucha max 0,4 bara, moze 0,5, wiec z tego wezyka to za mocno dawac powietrze nie bedzie, ale powinno byc czuc jak nie jest przytkany krociec.

autoostrowski
21-02-2016, 16:48
Panowie podpinam się pod temat jeśli można otóż mam forda 2.0 tddi w tranzicie totalny brak mocy .
Czytam wiele postów i nie mogę rozwiązać swego problemu ,brak błędów turbo ładuje sztanga odbija ,po odpięciu czujnika ciśnienia żadnych zmian ,jakieś sugestie z góry dzięki za pomoc w rozwiązaniu problemu.

Uziu
22-02-2016, 00:48
po pierwsze to spróbuj do kompa pollaczyc i bledy odczytac, moze na cos Cie to nakieruje.

autoostrowski
22-02-2016, 07:02
Pisałem że brak błędów, ach moc spadła o około 50%

mlp99
17-07-2016, 00:08
Witam Panowie,

Jestem trochę zdezorientowany objawami mojej foki. Niedawno, będąc w trasie, mój samochód w jednej chwili stracił moc. Kręcił do 3000 obrotów (ok.120km/h) i ni chu*a więcej nie chciał. Przyjechałem do domu, przejrzałem forum. EGR, czujnik pow w IC, wężyki, map sensor. Generalnie sporo rzeczy mogło nawalić. Nie miałem czasu sprawdzać wszystkich elementów, sesja, pisanie pracy inż, więc tak jeździłem. Ostatnio jednak, wracając o 23 do domu, postanowiłem się rozpędzić i sprawdzić jak jest. O dziwo, moc wróciła, może nie w pełnym wymiarze ale nastąpiła poprawa, na obwodnicy rozpędziłem się do 170km/h, aczkolwiek nie z takim przyspieszeniem jakie było przed usterką. Natomiast to co zauważyłem, zaczęły falować obroty na jałowym oraz zaczął dławić się przy ruszaniu. Muszę mocno gazować na 1 i 2 bo boję się że na niskich obrotach zgaśnie. Ponieważ nie chcę wpadać w duże koszta i sprawdzać po kolei, empirycznie, co nie gra, bo krucho w tym miesiącu z pieniążkami, chciałbym się Was zapytać, czy macie podejrzenia, co mogłoby być nie tak? Jak powinienem się do tego zabrać. Ponieważ zmieniły się objawy i trochę zgłupiałem. Cieszyłbym się bardzo, ale to bardzo gdyby był to filtr paliwa, ale nie jestem pewien czy taka diagnoza pasuje do dolegliwości. Foka, 1.8 tddi.

J@colo
17-07-2016, 15:02
Może najpierw odczytaj błędy, może to być początek końca pompy wtryskowej, ale niekoniecznie.

mlp99
25-07-2016, 21:39
Ok, mam teraz trochę czasu, postanowiłem się powaznie zabrać za naprawę. Byłem na odczytanie błędów, pokazało
p0235 turbocharger boost sensor a malfunction
Zamówiłem już map-sensor, zobaczymy.
Zauważyłem natomiast dodatkowy objaw, że mocno, nawet bardzo mocno dymi na czarno. Wcześniej tego nie zauważyłem. Mocy jak nie było, tak nie ma.

J@colo
25-07-2016, 23:53
A sprawdziłeś wężyk idący od mapsensora i przewody czy są dobrze osadzone w wtyczce??

mlp99
26-07-2016, 17:59
Tak. Przewody dobrze siedzą w wtyczce, wężyk bez pęknięć. Po odłączeniu mapsensora, żadnych zmian w zachowaniu samochodu.

mlp99
03-11-2016, 20:20
dla potomnych: korpus turbosprężarki był pęknięty. Naprawa 1300zł. Bez katalizatora, który nadawał się tylko na śmietnik.

adrix1
18-01-2020, 17:26
Witam, posiadam Forda Focusa mk1 1.8 tddi. Od jakiegoś czasu samochód stracił jakieś 50% na mocy, czasem gdy samochód po odpaleniu jest zimny, do momentu spuszczenia nogi z pedału gazu przy wrzuceniu wyższego biegu ma moc jak z przed awarii, natomiast po wbiciu biegu moc zanika, dzieje się to tylko czasem, ale nie zawsze. Po skanowaniu programem wyskoczyły błędy:
p0235 turbo/supercharger boost sensor a circuit
b2141 nvm configuration failure

Czy to całkiem zepsute turbo, czy może faktycznie jakiś czujnik?

gibaj
19-01-2020, 10:31
sterowanie turbiny do sprawdzenia