annasosnowicz
15-08-2011, 19:38
Czy ktoś z kolegów robił już wymianę z tyłu? Mk4 kombi 2008r. Proszę o opis zwłaszcza jak cofnąć tłoczek (tylko wciskać, czy wciskać i kręcić itp.) Dzięki!
Zobacz pełną wersję : [Mondeo 2007-2014] Wymiana klocków tył - opis annasosnowicz 15-08-2011, 19:38 Czy ktoś z kolegów robił już wymianę z tyłu? Mk4 kombi 2008r. Proszę o opis zwłaszcza jak cofnąć tłoczek (tylko wciskać, czy wciskać i kręcić itp.) Dzięki! TOMAS 15-08-2011, 19:45 hm mi w warsztacie wymienili za 45zł, i chyba za tyle nie chciało by mi się brudzić berek1903 15-08-2011, 20:00 kolegu u ciebie sa tłoczki wkrecane z tego co sie orientuje wiec zeby cofnąc tłoczek musisz wkrecac i dopychac tłok oczywiscie do takiej operacji jest potrzebny klucz oryginalny badz dorobiony własnoręcznie reszta to juz jest bardzo prosta wystarczy tylko popatrzec jak wszystko zamontowane dopasowac klocki kształtem do starych stare wyciagnąć,nowe załozyc i bić dalej kilometry:) marcinszrk 15-08-2011, 21:10 Kurcze taka fura to chyba pare złociaków na warsztat nierobi ci różnicy wesmond 15-08-2011, 22:39 Kurcze taka fura to chyba pare złociaków na warsztat nierobi ci różnicy No nie przesadzajmy!!!! Ja regularnie serwisuję autko co 20 000 km ale jak mam okazję to klocki czy tarcze zmieniam sam i nie jest to żadna ujma tylko czas i ochota na takie "operacje". Kluczyk do tylnych tłoczków będzie napewno potrzebny. Mi wystarczył od.... szlifierki kątowej. SrebnaStrzała 15-08-2011, 22:43 To nie jest kwestia kasy a zaufania. Ja jak sam robię to wiem że wszystko dobrze dokręcę i nie będę się spieszyć czego warsztat zagwarantować mi nie może. arturek 16-08-2011, 06:00 No nie przesadzajmy!!!! Ja regularnie serwisuję autko co 20 000 km ale jak mam okazję to klocki czy tarcze zmieniam sam i nie jest to żadna ujma tylko czas i ochota na takie "operacje". Kluczyk do tylnych tłoczków będzie napewno potrzebny. Mi wystarczył od.... szlifierki kątowej. Powiem tak - poczytałem na forum opisy kolegów. Jak poczytałem, że jest to kłopotliwa sprawa - najlepiej mieć cztery ręce aby jednocześmnie wkręcać i wciskać to pojechałem do warsztatu na wymianę ze swoim klockami Wymiana klocków kosztowała grosze i trawała pół godziny (oba koła) - sam bym się bawił pół dnia Tylnych nie opłaca się robić samemu, ze wzgledu na kłopotliwość operacji Samemu można wymieniać przednie bo znacznie łatwiej pozdrawiam Arturek SrebnaStrzała 16-08-2011, 07:13 Tylnych nie opłaca się robić samemu, ze wzgledu na kłopotliwość operacji W Mk3 tył jedna strona to około 30 minut roboty. Wkręcanie tłoczków jest bardzo proste. Wystarczy szeroki torx duża grzechotka i bez problemu można to zrobić. arturek 16-08-2011, 08:43 Witam Chyba w Focusie i mondeo jest podobnie z tyłem Na forach było sporo opisów - koledzy mieli dużo problemów Stwierdziłem, że nie będę sparawdzał siebie i niech to zrobią inni Nie boję się pracy przy samochodzie ale czasami nie ma to sensu gdy brakuje np. specjalnych narzędzi czy praca jest nie tyle trudna co kłopotliwa teciu 72 16-08-2011, 13:20 to naprawdę nic trudnego potrzebujesz nimbusa 12 po rozkręceniu i zdjęciu koła ,wyjmujesz stare klocki wiadomo że tłoczek trochę wyjdzie więc imbusem dokręcasz go w prawą stronę jednocześnie dociskając wkładasz nowe klocki i w odwrotnej kolejności skręcasz wszystko z powrotem warto posmarować klocki smarem miedzianym od wewnętrznej strony -nie będą piszczeć salat 20-12-2011, 17:44 Koledzy podepnę się pod temat. Czy Mondeo jest na tyle specyficznym autem, że klocki z przodu są zużyte w około 50% a z tyłu praktycznie w 100, pytam o kombi? W każdym moim aucie do tej pory zawsze przód był zdarty pierwszy a tył był prawie jak nowy (dwa klocki przód jeden tył). Czy tak ma być czy coś jest nie halo? Pozdrawiam dawid 20-12-2011, 17:54 niestety zauwazylem u siebie to samo wizz 21-12-2011, 09:36 Niedawno wymieniałem klocki z tyłu - praktycznie 0 okładziny, przód jeszcze 5-6mm okładziny. Trasy w 90% głownie po Warszawie, 35tys. przebiegu. Auto dosyć ciężkie, a klocki na tyle są mniejsze w porównaniu z przodem. W ASO tłumaczyli mi, że rozkład siły hamowania w Mondeo to prawie 50:50 i dodatkowo włączające się często ESP może szybko zużywać klocki, tym bardziej w mieście. Teraz założyłem klocki EBC Green Stuff, zobaczymy ile pożyją. Za wymianę ASO wzięło 130pln. jvc 21-12-2011, 10:24 Teraz założyłem klocki EBC Green Stuff, zobaczymy ile pożyją. Za wymianę ASO wzięło 130pln. Klocki pożyją długo ...gorzej z tarczami ;) U mnie to samo 60 tyś i już drugi komplet z tyłu (oryginał galfer bodajże) i też zostało ich co najwyżej połowa. Ktoś gdzieś kiedyś pisał o regulacji ręcznego że być może jest za mocno dociągnięty, ja na razie nie ruszam co by nie było gorzej. pawpor 21-12-2011, 14:39 Jeżeli chcecie żeby klocki dłużej przeżyły i nie jadły tarczy to polecam ATE Ceramic. Siła hamowania nie wzrośnie (moze nawet delikatnie spaść) ale przebieg powinien sie wydłużyć o ok 30% w stosunku do standardów Tomasz121 01-10-2014, 11:25 He he he.... U mnie podobna sytuacja. Z przodu 50%, tył już prawie zero. Mam swojego mondzia od nowości i wymianę po raz pierwszy robię a ma przejechane 109 tyś. Sam jestem zaskoczony.... :-) slawek-kali 01-10-2014, 13:27 https://www.youtube.com/watch?v=8MA41pqREEE grodek75 01-10-2014, 14:50 U mnie podobnie, przód i tył był wymieniany razem (tarcze + klocki) i o ile z przodu klocki jeszcze istnieją i starczą podobno na ok. 10 000km, o tyle z tyłu od strony tłoczka klocka niemal nie było. Wymieniłem w ostatniej chwili, bo za moment byłoby po tarczach. Tomasz121 15-11-2014, 10:15 https://www.youtube.com/watch?v=8MA41pqREEE 8) Ale tu kolego pokazali całość z wymianą tarczy a to dużo więcej pracy, przy samych klockach wystarczy odkręcić dwie śrubki prowadzące docisk. No i nie pokazali, że trzeba wkręcać i dociskać tłoczek... Ja (garażowo) zastosowałem do dociskania stary klucz do świec od komarka (ma otwory w rękojeści) w ten otwór wsadziłem długą śrubę z nakrętką do kontrowania i odpychania tłoczka (po ściągnięciu nakrętki trzyma się to samo napierając na tłoczek) a zwykłą żabką kręciłem, obracałem tłoczek. Poszło całkiem sprawnie. Uwaga na gumowe osłony tłoczków. baarneyy 27-12-2017, 18:38 Witam, Jutro mam zamiar zmienić tylne hamulce, znalazłem miliony opisów i kilka filmików z tym jak to zrobić, ale nigdzie nie otrzymałem informacji w którą stronę wkręcać tłoczki hamulcow aby się cofnęły. Proszę bardzo o informacje. Pozdrawiam Mondeo mk iv, 2.0 benzynka, HB koszka 27-12-2017, 19:19 W prawo krzycho79 28-12-2017, 21:37 W prawo Wkręcasz w prawo jednocześnie wciskając, czasem trzeba się trochę napocić. Chyba że masz zestaw do wciskania tłoczków hamulcowych to wtedy bajka. slawek-kali 28-12-2017, 21:41 wkręcać tłoczki hamulcow aby się cofnęły. Proszę bardzo o informacje. Tylko ze wskazowkami zegara! aurerum 28-12-2017, 22:56 do tego typu operacji można wykorzystać ściągacz 2 ramienny do łożysk i klucz do fleksa rzeczka0311 26-02-2018, 19:05 Może trochę nie w temacie ale które klocki wybrać na tył? 1.ICER c.80 zł 2.Bosch c.120 zł. 3.TRW c.120 zł 4.Motorcraft c.150 koszka 27-02-2018, 05:10 1.Motorcraft , TRW 2.Bosch 3.ICER rzeczka0311 27-02-2018, 11:46 jest jeszcze opcja ZIMMERMANN 24537.160.1 c.127 zł ale chyba zdecyduję się na Motorcrafta. Ostatnio na takich jeździłem i byłem zadowolony. dzięki koszka maaju 14-04-2018, 10:21 Witam Czy jest ktoś w stanie podać mi rozstaw tych otworków w tłoczku Chce sobie zrobił małego pomocnika przed wymianą a nie mam jak tego sprawdzić nigdzie:) Będę wdzięczny :D lechu_jr 14-04-2018, 11:06 Rozstawu nie znam, ale pasuje klucz od szlifierki kątowej maaju 14-04-2018, 12:53 Rozstawu nie znam, ale pasuje klucz od szlifierki kątowej To już coś A szlifierka na 125mm? czy ta większa?:P lechu_jr 14-04-2018, 19:50 125mm, Dewalt jak maż możliwość zmierzyć, ewentualnie jak nie zapomnę to mogę zmierzyć w poniedziałek Dena 15-04-2018, 09:24 http://allegro.pl/zestaw-do-wciskania-tloczkow-hamulcowych-12-el-i5771018947.html Kupiłem taki zestaw i wszystko pasuje dw998 24-04-2018, 20:58 Panowie u mnie pokazała się kontrolka hamulców, a po sprawdzeniu okazało się, że tył do wymiany zdecyduje się pewnie na BOSCH ale pytanie brzmi... tarcza 300mm czy 302mm? koszka 24-04-2018, 21:00 A to mondeo mk4 ma taka opcje jak kontrolka zużycia klocków? Speedo 25-04-2018, 07:41 nie ma, pewnie mało płynu pokazało bo tłoki za daleko wyszły dw998 25-04-2018, 15:10 Yyy nie podpinałem go pod kompa ale sprawdziłem hamulce i tył prawie 0 , a płyny były ok. jaksen 05-08-2019, 23:39 Odgrzewam kotleta, ale nie ma potrzeby bruździć w innych tematach. Panowie, a jaki rozmiar torxa jest potrzebny do odkręcenia tylnej tarczy? Hansolo 06-08-2019, 02:22 Nie trzeba.Nie jest mocowana na torx. karloss 06-08-2019, 05:29 Nie trzeba.Nie jest mocowana na torx. Tylna tarcza ma śrubę zabezpieczająca to przednia jej nie ma. Juzek 06-08-2019, 06:52 T40 jeśli dobrze pamiętam Wysłane z mojego RNE-L21 przy użyciu Tapatalka jaksen 06-08-2019, 07:50 Dzięki Juzek . T40 i większych niestety nie mam więc będę musiał się wyposażyć Hansolo 06-08-2019, 08:05 Tylna tarcza ma śrubę zabezpieczająca Pomyliłem z MK5 :570: jaksen 07-08-2019, 00:00 BUMP. Wymianę hamulców planuję dopiero na weekend, ale dziś na szybko zakupiłem końcówkę torx T40 na nasadce 1/4 i po ciemku zrobiłem szybie przymierzanko, z któego wyszedł jeden wielki guzik. Torx T40 niestety nie pasuje, jest za mały. Obstawiam, że powien tam był T45 lub T50 --> komplet już zamówiony, więc jak sprawdzę dam znać. Czy śruby jarzma i zacisków (z tyłu i z przodu oczywiście) smarujecie klejem anaerobowym? Jeżeli tak to jakim? Czerwony odpada, bo później aby go odkręcić albo zrywa się gwint albo trzeba podgrzewać element do 150C. W takim razie niebieski? Jakiś konkretny? Nie wiem jak dostanę u siebie w mieście, ale pewnie będzie k2 i technicqll, może loctite. koszka 07-08-2019, 04:44 Niezła celebracja prostej jak drut wymiany hamulców na tylnej osi. Pamietaj jeszcze o przyrzadzie do wciskania i jednoczesnego wkrecania tłoczków tylnych zacisków.A no i jeszcze wiertarka ze szczotką do czyszczenia piasty po zdjęciu tarczy. jaksen 07-08-2019, 06:56 Niezła celebracja prostej jak drut wymiany hamulców na tylnej osi. oczywiście, że prostej jak drut, ale pod warunkiem, że masz wszystkie niezbędne narzędzia i nie robisz tego na wariackich papierach ze wzgledu na ograniczenia czasowe... Pamietaj jeszcze o przyrzadzie do wciskania i jednoczesnego wkrecania tłoczków tylnych zacisków.A no i jeszcze wiertarka ze szczotką do czyszczenia piasty po zdjęciu tarczy. po powyższym lekko dogryzającym komentarzu nie jestem pewien, czy w dalszej części kontynuujesz tą samą kąśliwą retorykę. Ale tak, spokojnie, wszystkie narzedzia mam lub już do mnie jadą. Jw. temat wymiany tarcz j klocków może trywialny i banalnie prosty, ale gdy dysponujesz niewielka ilością czasu i nie masz wystarczająco wyposażonego przydomowego garażu, to zwykły głupi torx do którego nie masz odpowiedniego bita potrafi sprowadzić całą wymianę do nie lada wyzwania... Pozdrawiam wyrozumiewawczo makinen 07-08-2019, 07:00 Instrukcja z s-max chyba podejdzie. https://takoto.pl/ford-s-max-mondeo-wymiana-tylnych-tarczy-i-klockow-hamulcowych-tyl I fakt, że bez przyrządu do wciskania nie poradzisz. koszka 07-08-2019, 07:12 Instrukcja z s-max chyba podejdzie. http://www.opelastrag.seonetshop.pl/ford-s-max-mondeo-wymiana-tylnych-tarczy-i-klockow-hamulcowych-tyl I fakt, że bez przyrządu do wciskania nie poradzisz. Ja robilem bez przyrzadu , klucz do kątowki i dałem radę. Ale drugim razem juz miałem przyrząd. Ale z tym wyczyszczeniem piast szczotka na wiertarce nie żartowałem. jaksen 07-08-2019, 07:27 Instrukcja z s-max chyba podejdzie. http://www.opelastrag.seonetshop.pl/ford-s-max-mondeo-wymiana-tylnych-tarczy-i-klockow-hamulcowych-tyl I fakt, że bez przyrządu do wciskania nie poradzisz. Dzięki Kolego za instrukcje. Co prawda youtube jest nieoceniony w takich sprawach i temat mam już zgłębiony, a poza tym to moja nie pierwsza wymiana (choć nie w MK4), ale i tak wielkie dzięki za instrukcje - czarno na białym widać co, gdzie i jak :) Ale z tym wyczyszczeniem piast szczotka na wiertarce nie żartowałem. Wiem Kolego, że nie żartowałeś - mosiężne szczotki na wiertarkę tak jak i praskę do wciskania/wkręcania tłoczków (https://allegro.pl/oferta/zestaw-do-wciskania-tloczkow-hamulcowych-12-el-5771018947?fromVariant=5917205814) mam już zakupione :) Ponawiam pytanie, czy stosujecie klej anaerobowy na śruby jarzma i zacisku? Pozdrawiam Parch 07-08-2019, 07:36 Ponawiam pytanie, czy stosujecie klej anaerobowy na śruby jarzma i zacisku?Jak wykonywałem swap i przy okazji renowację przednich zacisków, to dawałem klej do gwintów. O średniej sile wiązania - niebieski. Polecane są wszędzie kleje Loctite, ale ja kupiłem w Castoramie (Technicqll). jaksen 07-08-2019, 07:46 Jak wykonywałem swap i przy okazji renowację przednich zacisków, to dawałem klej do gwintów. O średniej sile wiązania - niebieski. Polecane są wszędzie kleje Loctite, ale ja kupiłem w Castoramie (Technicqll). Dzięki! i już wszystko wiem Pozdrawiam szanownych Kolegów8) p.saw 07-08-2019, 09:04 Bardzo lubię pogrzebać sobie przy samochodzie i z całym szacunkiem dla kolegów doceniam zapał i zaangażowanie. Muszę jednak wspomnieć o fakcie, który miał miejsce w dniu wczorajszym. Byłem w ASO i założyli mi zakupione przeze mnie tarcze i klocki (EBC tył) w cenie 170 zł (usługa wraz z podbiciem gwarancji na tarcze). Od razu uprzedzę pytania - piasta wyczyszczona i zrobiony pomiar bicia (0,01, przy dopuszczalnym 0,05). Nie chciałoby mi się brudzić. g;) Wiem, że to nic nie wnosi do tematu. Sorry za OT. jaksen 07-08-2019, 11:55 Cena naprawdę dobra, i to w aso, szok. Niestety do Poznania mam zbyt daleko. irgis 25-07-2020, 14:10 Witam, wymieniałem dziś w swoim MK4 tylne tarcze hamulcowe. Gdy mialem zdjęty zacisk i odpiętą linkę hamulca recznego, podczas próby jej wpięcia spadła mi okragła sprężyna do ręcznego. Może ktoś podpowiedzieć jak tę sprężynę założyć na swoje miejsce? Jest ona dość sztywna i samymi palcami nie bardzo mogę ja nagiąć, żeby wskoczyła we właściwe miejsce. Juzek 25-07-2020, 14:50 Najlepiej się wspomoc wkrętakiem płaskim. Wysłane z mojego RNE-L21 przy użyciu Tapatalka tomiik 25-07-2020, 14:57 Jak ostanio dałem auto do mechanika to poprawiac musialem po fachowcu byl yo escort od tamtej pory sam robie I poprawic nie trzeba Tomasz121 24-11-2020, 11:25 Jestem po samodzielnej wymianie MK4 2008 i: Jeżeli chodzi o tylne tarcze to wystarczy do dociskania tłoczka jakaś średnia śruba z nakrętką kontrującą i kawałkiem sztywnej blaszki, klucza rowerowego, dużej podkładki itp. + klucz od kontówki (fleksa) spokojnie daje radę w kilka minut. Jeżeli nie masz, zamiast zestawu do dociskania tłoczków kup sobie kontówkę, gwarantuje, że przyda ci się 10 X częściej niż ten zestaw. Uwaga na torks mocujący tarcze, u mnie jeden poszedł z bólem drugi niestety cięty kontówką na pół, są mocno dokręcone, imbus przekręcił się w środku. Jeżeli chodzi o przód, nie ma tam śrub mocujących tylko podkładki podtrzymujące tarcze, które wykręcasz bez problemu. Tłoczek swobodnie, powoli powinien cofnąć się pod naciskiem śrubokręta gdy jeszcze masz wszystko nierozebrane wkładając go między klocek a tarczę lub klocek a tłoczek. Uwaga na śruby jarzma, mocno dokręcone, jedna amatorska nasadka 18 pękła mi na przedłużce pomimo namaczania i ostukiwania śruby - brak niestety palnika. Profesjonalna dała radę. Tak na pewno u mnie klucz "18". Oczywiście wszystko do oczyszczenia przesmarowania jak tu koledzy już pisali. To tak tylko kilka uwag z mojej strony z czym można się ewentualnie liczyć .... :-) PS Gdyby ktoś chciał ewentualnie przy okazji przepompować (przepedałować) sobie płyn hamulcowy to odpowietrznik tył "11" przód "9", jeżeli z wężykiem przydały by się takie oczkowe. |