Zobacz pełną wersję : [Mondeo 2007-2014] Tempomat nie działa - Cruise Control


Strony : 1 2 [3]

Sethh
02-05-2019, 20:19
A możecie się podzielić jak to zrobić? U mnie też tempomat padnięty i w pierwszej kolejności chciałbym się zainteresować przyciskami, mam dwa DTC z nimi związane.

jerry73
03-05-2019, 04:20
Wszystko znajdziecie na załączonym rysunku. Trzeba płaskim śrubokrętem zwolnić dolny zaczep a następnie popchnąć poduszkę do góry co spowoduje zwolnienie pozostałych zaczepów.

bankarobert
03-05-2019, 07:59
To ja dodam tylko że najlepiej w pierwszej kolejności zdjąć górna osłone kolumny kierowniczej - też zaraz po licznikiem i kierownicę obrócić w "pion" i od strony zdjetej obudowy kolumny kierowniczej dostać się do tych blokad.


Tutaj moje foty jak naprawiłem moduł
https://drive.google.com/folderview?id=121MKqhbyijyrZBrFxGTJ1tL6uel-rrCq

Wysłane z mojego RNE-L21 przy użyciu Tapatalka

Juzek
03-05-2019, 08:07
Pisałem o górnym zaczepie modułu pod kierownicą i delikatnych zaczepach elektroniki w przyciskach :-)

Wysłane z mojego RNE-L21 przy użyciu Tapatalka

bankarobert
03-05-2019, 08:09
Link do filmu https://youtu.be/N3yFKs6oZDI

Wysłane z mojego RNE-L21 przy użyciu Tapatalka

Sethh
03-05-2019, 20:03
Nie zazębiają się ze sobą informacje. Z obrazka wynika, że trzeba od dołu wpakować śrubokręt, zwolnić zaczep i podnieść poduszkę.
Na filmiku z kolei widać, że gość demontuje górną osłonę, żeby od tyłu kierownicy powalczyć z dwoma bocznymi zaczepami. No różnica jest dość konkretna.

Czy po dostaniu się do wtyczki przycisków jest opcja na zasymulowanie naciśnięcia ON, żeby upewnić się, że to przycisk jest problemem?

bankarobert
03-05-2019, 20:09
Ja robiłem wg filmiku i moich zdjęć. Nawet nie zauważyłem że jest tam jakaś dziura.

Wysłane z mojego RNE-L21 przy użyciu Tapatalka

Sethh
03-05-2019, 20:24
Ok, sprawdzę u siebie, która opcja załatwi temat.

Jeszcze dwa pytania:
1. Czy po dostaniu się do wtyczki przycisków jest opcja na zasymulowanie naciśnięcia ON, żeby upewnić się, że to przycisk jest problemem? (powtórzyłem, żeby nie uciekło)
2. Czy cruise control standby pojawi się na samym zapłonie po wciśnięciu ON, czy niestety trzeba odpalać silnik? Potrzebny mi tylko komunikat, prawe przyciski raczej działają ok.

bankarobert
03-05-2019, 20:32
Szczerze mówiąc to nie wiem w przypadku 1 i 2. Przysiski działają na zasadzie odpowiedniej opornosc/rezystancji, a nigdy nie sprawdzałem czy można go aktywować bez zapłonu.

Wysłane z mojego RNE-L21 przy użyciu Tapatalka

jerry73
04-05-2019, 03:22
Ja robiłem wg filmiku i moich zdjęć. Nawet nie zauważyłem że jest tam jakaś dziura.



Na filmiku jest kierownica produkowana od 08.2009. W tym przypadku nie ma innej opcji. W kierownicach produkowanych do 07.2009 nie ma dziury tylko zaznaczone miejsce na śrubokręt. Oczywiście można dłubać od tyłu i tracić czas przez niewiedzę. Tak jak napisałem, zdjęcie poduszki poprawną metodą zajmuje ok 5 sek.

Sethh
04-05-2019, 20:22
To ja nie wiem, czy jestem tak tępy, że tego obrazka nie rozumiem, czy jest on jednak niejednoznaczny. Patrząc na niego myślałem, że od spodu kierownicy jest dziura, gdzie trzeba wsadzić śrubokręt i przesuwając go do góry zwolnić zatrzask. Pomacałem swoją kierownicę od dołu i nijak dziury nie ma. Piszesz "W kierownicach produkowanych do 07.2009 nie ma dziury tylko zaznaczone miejsce na śrubokręt" i na macanego faktycznie jest jakieś miejsce o nierównej fakturze. Ale to żadna dziura, delikatna nierówność. To gdzie w końcu wsadzić ten śrubokręt?

mm32
04-05-2019, 20:23
Obejrzyj sobie kierownice na allegro i zrozumiesz co i jak ;)

kamilmondeo
04-05-2019, 21:03
Przy okazji rozbierania tego wszystkiego chcę dołożyć manetkę voice. Cały zespolony wraz z płytką która ma zimne luty można kupić za 30 zł. Chcę taki zespolony kupić, usunąć ewentualne zimne luty i podmienić cały zespolony. Teraz pytanie czy są one całkowicie zamienne pomiędzy wersjami wyposażenia i silnikami czy muszą być odpowiednio dobrane?

Wysłane z mojego SM-A750FN przy użyciu Tapatalka

Juzek
04-05-2019, 21:05
Są zamienne.

Wysłane z mojego RNE-L21 przy użyciu Tapatalka

bankarobert
05-05-2019, 08:25
Ja uniwersalne. I te manetki nie są zintegrowane. One są wypinane.

Wysłane z mojego RNE-L21 przy użyciu Tapatalka

kamilmondeo
05-05-2019, 08:32
Ok tylko jak usunę zimne luty z płytki to nie nie będę manetki przekładał. Chcę mieć przygotowaną całość żeby tylko podmienić. Pytam bo mam skrętne soczewki i nie wiedziałem czy po wymianie zespolonego z płytką będzie działało.

Wysłane z mojego SM-A750FN przy użyciu Tapatalka

Sethh
05-05-2019, 13:34
Obejrzyj sobie kierownice na allegro i zrozumiesz co i jak ;)

Zrozumiałem, jak zacząłem bardziej intensywnie macać moją :) Nie ma żadnej dziury, ale tam gdzie ona powinna być materiał się poddaje i daje się wepchnąć trochę do środka. Czyli po prostu muszę na chama przebić tę warstwę poszycia i wtedy dziurka już będzie.

wojciech14
07-05-2019, 23:10
Czy w przypadku, gdy nie działa tylko jeden przycisk - od włączania tempomatu - to też będą zimne luty? Convers nic nie pokazuje, natomiast ogranicznik i pozostałe przyciski działają normalne, polift.

Juzek
08-05-2019, 08:28
Tak się zazwyczaj zaczyna - najpierw nie działa SET, a potem to już nawet nie działa ON.

U siebie już dwa razy przelutowywałem

Wysłane z mojego RNE-L21 przy użyciu Tapatalka

Parch
08-05-2019, 08:34
Tyle, że tu mowa o MDO poliftowym. Do tej pory jakoś właściciele aut wyprodukowanych po 2010 r. nie skarżyli się na zimne luty. Chociaż może właśnie nadchodzi ten moment?

wojciech14
08-05-2019, 11:59
Po walnięciu w kierownicę działa

Juzek
08-05-2019, 12:07
Zatem luty do poprawy :-)

Wysłane z mojego RNE-L21 przy użyciu Tapatalka

Sethh
09-05-2019, 18:24
Czy cruise control standby pojawi się na samym zapłonie po wciśnięciu ON, czy niestety trzeba odpalać silnik? Potrzebny mi tylko komunikat, prawe przyciski raczej działają ok.

Odpowiem sobie sam, może ktoś kiedyś będzie potrzebował - Cruise Control standby pojawia się tylko na włączonym silniku.

Czy wystarczy znaleźć gdzieś na allegro używany moduł z polifta i powinno być ok z tempomatem?

Juzek
10-05-2019, 08:59
Nikt Ci nie odpowiedział, bo to jest napisane w instrukcji auta.

Moduł wystarczy przelutowac, ale jeśli chcesz kupować inny to licz się z tym, że może mieć tą samą wadę co Twój.

Wysłane z mojego RNE-L21 przy użyciu Tapatalka

Sethh
10-05-2019, 09:32
Nie, nie jest napisane.
Polifty też miały ten feler? Bo mam wrażenie, że to jest druga sprawa w której nie masz racji.

Juzek
10-05-2019, 10:13
Nie mam teraz instrukcji pod ręką ale jak tylko będzie taka możliwość to nie omieszkam wskazać Ci konkretną stronę i wiersz.

Poliftowe moduły ponoć są poprawione, ale to 'ponoć' nie jest nigdzie potwierdzone. Moduł w miejscu łączenia gniazda czujnika skrętu kierownicy z płytką drukowaną jest taki sam w przedliftach i poliftach.

Z racji wieku auta poliftowe wchodzą właśnie w wiek aut przedliftowych, gdy ten problem w nich zaistniał. Logika podpowiada, że minął czas bezawaryjnego działania w/w połączenia.

Podałem Ci dwa razy co należy zrobić by ten defekt naprawić.

Przelutujesz moduł czy go wymienisz - Twój wybór. To jest Twoje auto i Twoja sprawa. Nie mam zamiaru z Tobą polemizować, bo nie muszę Ci nic udowadniać :-)

Usuwam się z wypowiedzi aby dać pole Twojej ignorancji :-)

Wysłane z mojego RNE-L21 przy użyciu Tapatalka

Sethh
10-05-2019, 10:47
Nie musiałeś mi nic podawać, bo to, że jest wybór między lutowaniem, a nowym modułem wiedziałem po lekturze. Pytałem, czy polift pasuje P&P.

Na instrukcji się przejedziesz, bo tak się składa, że ją czytałem.

I z takim tonem faktycznie śmiało możesz się usunąć z dyskusji.

Antej
10-05-2019, 12:04
Instrukcja str 166
ZASADY DZIAŁANIAUkład kontroli prędkości umożliwia regulację prędkości za pomocą przełączników nakierownicy. Z układu kontroli prędkości możesz korzystać po przekroczeniu prędkości 30 km/h

Poniżej nawet nie wywołasz tempo.

edit:
w moim rozumieniu nawet standby nie będzie aktywny poniżej 30km/h

Parch
10-05-2019, 12:47
Poniżej nawet nie wywołasz tempo. Sethh chodziło - o ile dobrze rozumiem ideę tego guanosztormu - że nie ma w instrukcji obsługi informacji:

Cruise Control standby pojawia się tylko na włączonym silniku.

Sethh
10-05-2019, 15:52
Instrukcja str 166
ZASADY DZIAŁANIAUkład kontroli prędkości umożliwia regulację prędkości za pomocą przełączników nakierownicy. Z układu kontroli prędkości możesz korzystać po przekroczeniu prędkości 30 km/h

Poniżej nawet nie wywołasz tempo.

edit:
w moim rozumieniu nawet standby nie będzie aktywny poniżej 30km/h

A w moim rozumieniu standby to co innego niż set.
No i Twoje rozumienie nie ma pokrycia w praktyce, na postoju standby się załącza.
Jak widać co człowiek to teoria.

Parch ideę to ja znam, potrzebowałem dość nietypowej informacji, mianowicie czy muszę odpalać silnik do walenia w kierownicę i czekania na napis standby.

bankarobert
11-05-2019, 21:09
Standby to nic innego jak on ale nie mylić z set- włączenie ale nie aktywacja na konkretnej prędkości. Tempomat działa od 30+ km/h


Wysłane z iPad za pomocą Tapatalk

Sethh
12-05-2019, 00:21
Jak przydzwoniłem 4 dni temu tak działa do dziś.
Ciekawe ile jeszcze będzie taki łaskawy.

bankarobert
12-05-2019, 06:57
Nie za długo. Uderzeniem w kierownicę wywolales wstrząs który "poruszył" zimne luty. Samochód podczas jazdy drga, trzęsie się.

Danielo_82
12-05-2019, 16:02
Odpowiem sobie sam, może ktoś kiedyś będzie potrzebował - Cruise Control standby pojawia się tylko na włączonym silniku.

Czy wystarczy znaleźć gdzieś na allegro używany moduł z polifta i powinno być ok z tempomatem?A u mnie w polifcie standby, na convers+, pojawia się nawet na wyłączonym silniku.

bankarobert
09-06-2019, 10:31
Zrozumiałem, jak zacząłem bardziej intensywnie macać moją :) Nie ma żadnej dziury, ale tam gdzie ona powinna być materiał się poddaje i daje się wepchnąć trochę do środka. Czyli po prostu muszę na chama przebić tę warstwę poszycia i wtedy dziurka już będzie.Pod tą cienka kreska jest ten otwór. Nawet można wyczuć że jest pod nim mniej materiału. https://uploads.tapatalk-cdn.com/20190609/c4359c983cb059fcd7f7dec6bdd5fee1.jpghttps://uploads.tapatalk-cdn.com/20190609/7ee2ade6a5dce6ca234c3ede7f437a2f.jpg

karbar
29-06-2019, 11:15
Minęło równe dwa lata od ostatniej naprawy i chyba problem powrócił
http://forum.fordclubpolska.org/showpost.php?p=2255731&postcount=110

@tedi_k (http://forum.fordclubpolska.org/member.php?u=104268) chyba się muszę ponownie do Ciebie zgłosić ;)
Objaw ten sam czyli po uderzeniu w kierownicę tempomat się załącza

I u mnie również ponad rok po naprawie u pana Tadeusza i po przejechaniu ponad 30 tys. km problem powrócił. Czy ktoś z Was naprawiał ten moduł we Wrocławiu lub okolicach? Jeżeli nie, będę musiał znów zaplanować wyjazd do Katowic.

pozdrawiam
karbar

bankarobert
29-06-2019, 21:17
Ja planuje u siebie przelutowac jutro wszystkie styki. Zrobię foty i prześlę.

gaco12
10-07-2019, 17:40
Jaki jest koszt lutowania tego modułu w kierownicy od tempomatu ?

karbar
11-07-2019, 06:17
I u mnie również ponad rok po naprawie u pana Tadeusza i po przejechaniu ponad 30 tys. km problem powrócił.

Byłem wczoraj u Juzka w Legnicy, który naprawił mi tempomat. Przelutowanie modułu tym razem nie załatwiło sprawy. Juzek jeszcze przeczyścił styki w przyciskach - dopiero wtedy tempomat ożył. Jadąc do domu 50km autostradą bawiłem się tempomatem i póki co wszystko działa jak należy. Trzymajcie kciuki, żeby tak było jak najdłużej :)

Chciałbym jeszcze raz podziękować za cierpliwość przy moim lekko opornym aucie ;)

Juzek
11-07-2019, 06:58
Niech działa latami :-)

Wysłane z mojego RNE-L21 przy użyciu Tapatalka

mm32
11-07-2019, 09:07
No właśnie, dlatego zawsze warto przeczyścić przyciski na samym początku i sprawdzić czy coś się zmieniło bo nie zawsze moduł jest uszkodzony.

Juzek
11-07-2019, 09:28
Tempomatu nie dało się włączyć przed przelutowaniem modułu - to raz.
Po przelutowaniu tempomat się włączał i wyłączał, ale nie za każdym razem - to dwa.
Dopiero wyczyszczenie przycisków pozwoliło na nieskrepowane używanie tempomatu do woli :-)


Wysłane z mojego RNE-L21 przy użyciu Tapatalka

treboRty
11-07-2019, 20:33
Panowie mam pytanie. Moje mondeo podczas wlaczenia przycisku on wyswietla komunikat acc nieaktywne. Dziś wyczyscilem wszystkie styki na kierownicy i nadal nie działa. Mam też uszkodzony przepływomierz ktory muszę wymienić ale czy on może być powodem nieaktywnego tempomatu???

Ancia24
11-07-2019, 21:47
Witam
Nie znalazłam nigdzie odpowiedzi na mój problem,A mianowicie
Wczoraj próbowałam załączyć tempomat,naciskając przyciski auto wogole nie reaguję totalnie nic nawet żaden komunikat nie wyskakuje,a wcześniej działał, natomiast ogranicznik prędkości działa poprawnie .
Byłam dzisiaj u mechanika podpioł komputer ,nie wyskakuje żaden błąd, wszystkie bezpieczniki sprawdzone są ok. Co może być przyczyną nie działającego tempomatu. Ford Mondeo mk4 2.0 tdci kombi 2010r
Pomocy !!!

Danielo_82
12-07-2019, 05:58
Całe dwa posty wyżej masz prawdopodobną odpowiedź...

algreen
15-07-2019, 18:47
Witam
Nie znalazłam nigdzie odpowiedzi na mój problem,A mianowicie
Wczoraj próbowałam załączyć tempomat,naciskając przyciski auto wogole nie reaguję totalnie nic nawet żaden komunikat nie wyskakuje,a wcześniej działał, natomiast ogranicznik prędkości działa poprawnie .
Byłam dzisiaj u mechanika podpioł komputer ,nie wyskakuje żaden błąd, wszystkie bezpieczniki sprawdzone są ok. Co może być przyczyną nie działającego tempomatu. Ford Mondeo mk4 2.0 tdci kombi 2010r
Pomocy !!!

Ancia ja w czwartek będę zabierał się za przelutowanie i czyszczenie u siebie. Jak się uda, w ramach ćwiczeń utrwalających będę mógł zająć się i twoim. Tempomatem rzecz jasna;)

bankarobert
16-07-2019, 07:31
Witam
Nie znalazłam nigdzie odpowiedzi na mój problem,A mianowicie
Wczoraj próbowałam załączyć tempomat,naciskając przyciski auto wogole nie reaguję totalnie nic nawet żaden komunikat nie wyskakuje,a wcześniej działał, natomiast ogranicznik prędkości działa poprawnie .
Byłam dzisiaj u mechanika podpioł komputer ,nie wyskakuje żaden błąd, wszystkie bezpieczniki sprawdzone są ok. Co może być przyczyną nie działającego tempomatu. Ford Mondeo mk4 2.0 tdci kombi 2010r
Pomocy !!!Uderz mocno ręką w lewą cześć koła kierowniczego i sprawdź czy po tym uderzeniu przyciski zadziałała. Jak tak to zimne luty.

BARNEY
22-07-2019, 17:26
Od czasu do czasu pojawia mi się komunikat "ACC usterka". Komunikat pojawia się i znika na Conversie. Gdzie szukać problemu. W załączniku błędy które wywala zawsze po resecie.

orion512
22-07-2019, 17:40
Obrazki są praktycznie nieczytelne, ale z tego co się domyśliłem wygląda to na jakiś problem z komunikacją po magistrali CAN.
Może trzeba przejrzeć wiązki wtyczki. Można podłączyć analizator magistrali i pooglądać, czy podczas transmisji nie pojawiają się błędy.
Jak często ten problem występuje? Jest szansa na wychwycenie tego?

Czy wiązki do modułu/radaru dokładałeś, czy były fabryczne?
Może zostały "niechlujnie" dołożone, pary są miejscami nieskręcone itp.
To może powodować zwiększoną podatność na występowanie zakłóceń w transmisji danych.

BARNEY
22-07-2019, 18:18
Dzięki za info. Instalację sam zakładałem, niechlujstwo raczej odpada, wiązki (skrętki) były w oryginale a zakładający instalację ma bzika co do dokładności wykonania. Ale pójdę tropem magistrali CAN. Problem nie występował jakieś 2 lata, teraz coś musiało się poluzować lub przetrzeć. Częstotliwość występowania praktycznie nie określona. Potrafiłem przejechać 1500kkm bez błędu a następnie przez 20km błąd pojawia się i znika w nieokreślonej częstotliwości.

BARNEY
23-07-2019, 09:09
Można podłączyć analizator magistrali i pooglądać,
Czy takim analizatorem jesteśmy w stanie stwierdzić że problem może leżeć po stronie sieci CAN?

marekelb
30-07-2019, 05:15
Z racji, iż w rodzimym dziale Galaxy ruch w temacie znikomy, liczę na podpowiedzi i sugestie.

Problem działających / niedziałających przycisków u mnie nadal aktualny. Pierwotnie dotyczył prawych przycisków sterujących komputerem pokładowym. Przelutowywałem płytkę kilkukrotnie, rozbierałem przyciski, sprawdziłem nawet drożność przewodów dochodzących do przycisków w samej kierownicy, lecz za każdym razem na długo to nie pomagało.

Ostatnio zaczął szwankować tempomat, więc zakupiłem sprawną używkę zwijacza taśmy. Podmieniłem, lecz przyciski nadal nie działały, więc to nie taśma. W związku z tym, ponieważ miałem rozebraną kierownicę, postanowiłem kolejny raz poddać płytkę lutowaniu. Po tej operacji przyciski nadal nie działają, ale doszły błędy wspomagania kierownicy oraz ESP. Podejrzewam, że ze względu na warstwowość płytki PCB nie da się już przywrócić jej do pełnej sprawności. Chyba będę szukał innej płytki.

Jest jeszcze opcja, o której wyczytałem, że potrzebna jest kalibracja czujnika kąta skrętu kierownicy, bo chyba przez to właśnie pojawiły się nowe błędy. Co mogło być przyczyną rozkalibrowania? Wymiana na inny zwijak taśmy? Chyba nie, bo po podmiance nie było błędów. Pojawiły się dopiero po operacji lutowania? Może czujnik jakoś się sam przestawił? Montowałem zawsze z widocznym żółtym punktem w okienku. Chciałem zrobić kalibrację Forscanem, ale nie przechodzi procedury. Czyli nie da się? Może trzeba jakieś ustawienia w programie wprowadzić?

Poszło mobilnie.

eclipse
30-07-2019, 06:36
Zależy jaką lutownicą było to lutowane , jeśli tradycyjnie transformatorowa to bardzo możliwe że coś uszkodziłeś bo jeśli jest tam np. dioda zenera na płytce to szlak ją trafił bo taka lutownica jak słyszałem generuje podczas lutowania pole które może uszkodzić np . taką diodę .

marekelb
30-07-2019, 06:52
Mam stację lutowniczą, a lutowanie nie jest mi obce. Zawsze z topnikiem itp.

Poszło mobilnie.

Parch
30-07-2019, 07:18
Chyba będę szukał innej płytki. Obawiam się, że trwale rozwiążesz problem kupując nowy moduł kierownicy. Koszty dosyć spore, ale 100%. pewność wyeliminowania problemu.
zakupiłem sprawną używkę zwijacza taśmy. Podmieniłem, lecz przyciski nadal nie działały, więc to nie taśma. W związku z tym, ponieważ miałem rozebraną kierownicę, postanowiłem kolejny raz poddać płytkę lutowaniu. Po tej operacji przyciski nadal nie działają, ale doszły błędy wspomagania kierownicy oraz ESP.Wróć do swojego fabrycznego "zwijacza" i sprawdź, czy dalej generuje błędy.

marekelb
30-07-2019, 08:01
Wróć do swojego fabrycznego "zwijacza" i sprawdź, czy dalej generuje błędy.
Sprawdzałem już, to samo.


Wczoraj znowu przyciski przez jakiś czas działały, ale błędy ESP i wspomagania były wyświetlane.

Robson102
01-08-2019, 21:45
Chyba mnie szlag trafi. :evil: :evil: :evil:
Po trzech latach od wymiany modułu kierownicy, problem z tempomatem powoli powraca.
Na razie sporadycznie, ale już się zaczyna. Dokładnie ten sam objaw.

lolki
05-08-2019, 20:19
Mam problem z moim tempomatem ale dość dziwny, problem pojawił się po wizycie u Gazownika, wcześniej nie miałem żadnego problemu z włączanie i ustawieniem tempomatu. I teraz mnie nie wiem czego się chwycić.

Mogę włączyć ACC, ale nie mogę ustawić prędkości.

Czy może być wina gazownika czy ew. mega zbieg okoliczności i przestały działać klawisze od tempomatu.

Czy w autach wyposażonych w przycisk Power i tempomat na pedale sprzęgłą muszą być dwa czujniki?

Zastanawiam mnie czy w Mondeo mk4, jest możliwość sprawdzenia czy przyciski działają i komunikują się z samochodem?

leszcz
05-08-2019, 20:24
problem pojawił się po wizycie u Gazownika
dobre

bezpiecznik od gazu wyjmij . I jazda na sprawdzenie .
Jak dla mnie ( a miałem już takie przypadki po gazowniku) nie działał tempomat , auto wyposazone w zwykły tempomat dawały błędy od aktywnego tempo itd .
Gazownik musi powalczyć ;P

lolki
05-08-2019, 20:36
Byłem dziś u niego i z nim rozmawiałem. Więc o problemie wie, tylko problem polega na tym, że nie wiem co mógł źle zrobić.
Pacjent Mk4 2.5T 2009. Tempomat aktywny

Jak odłączę komputer od gazu, to auto nie chce mi zapalić na benzynie, bo mam założony jakiś dodatkowy przekaźnik na pompę*paliwa, czy coś takiego

leszcz
05-08-2019, 20:43
Więc o problemie wie, tylko problem polega na tym, że nie wiem co mógł źle zrobić.
nie gada komp od gazu z PCMem auta jak dla mnie .

Musisz poprosić gazownika o odseparowanie GAZU od auta (na próbę) i jedziesz sprawdzić .

lolki
05-08-2019, 21:04
nie gada komp od gazu z PCMem auta jak dla mnie .

Dziś na próbę próbowałem połączyć się przez elmconfig, ale do żadnego modułu nie mogłem się dostać. Czy to też może być problem?

PCM to znaczy? aby mógł mu wytłumaczyć o co chodzi.

leszcz
05-08-2019, 21:10
PCM to znaczy? aby mógł mu wytłumaczyć o co chodzi.

PCM- sterownik silnika

Bump: próbę próbowałem połączyć się przez elmconfig, ale do żadnego modułu nie mogłem się dostać. Czy to też może być problem?
jasne .. gaz sieje nieźle

marekelb
20-08-2019, 18:54
Problem działających / niedziałających przycisków u mnie nadal aktualny. Pierwotnie dotyczył prawych przycisków sterujących komputerem pokładowym. Przelutowywałem płytkę kilkukrotnie, rozbierałem przyciski, sprawdziłem nawet drożność przewodów dochodzących do przycisków w samej kierownicy, lecz za każdym razem na długo to nie pomagało.

Ostatnio zaczął szwankować tempomat, więc zakupiłem sprawną używkę zwijacza taśmy. Podmieniłem, lecz przyciski nadal nie działały, więc to nie taśma. W związku z tym, ponieważ miałem rozebraną kierownicę, postanowiłem kolejny raz poddać płytkę lutowaniu. Po tej operacji przyciski nadal nie działają, ale doszły błędy wspomagania kierownicy oraz ESP. Podejrzewam, że ze względu na warstwowość płytki PCB nie da się już przywrócić jej do pełnej sprawności. Chyba będę szukał innej płytki.

Jest jeszcze opcja, o której wyczytałem, że potrzebna jest kalibracja czujnika kąta skrętu kierownicy, bo chyba przez to właśnie pojawiły się nowe błędy. Co mogło być przyczyną rozkalibrowania? Wymiana na inny zwijak taśmy? Chyba nie, bo po podmiance nie było błędów. Pojawiły się dopiero po operacji lutowania? Może czujnik jakoś się sam przestawił? Montowałem zawsze z widocznym żółtym punktem w okienku. Chciałem zrobić kalibrację Forscanem, ale nie przechodzi procedury. Czyli nie da się? Może trzeba jakieś ustawienia w programie wprowadzić?



Wymieniłem płytkę pod zwijakiem na używkę. Udało mi się zrobić kalibrację czujnika kąta skrętu kierownicy. Błędy ESP i wspomagania zniknęły. Tempomat powrócił, przynajmniej na razie, ale prawe przyciski nadal nie działają.

Jedyny błąd jaki pozostał, to:
===IPC DTC B10BD:13-2B===
Kod: B10BD - Przełącznik wielofunkcyjny

Dodatkowe symptomy usterki:
- Otwarty obwód

Status:
- DTC obecny w czasie wydania polecenia
- Kontrolka usterki wyłączona przy tym DTC

Moduł: Moduł sterujący tablicą rozdzielczą


I teraz pytanie, co to jest ten Przełącznik wielofunkcyjny? Chodzi o jakąś przerwę na tej wymienionej płytce, czy to coś innego. Może chodzi o płytkę samych przycisków?

marek6837
13-05-2020, 15:55
Witam mam ten sam problem co koledzy wyżej. Tempomat działał kilka miesięcy po czym przestał. Byłem u elektryka i przeczyścił guziki od sterowania tempomatem Spray contact 60.
Na kilka miesięcy pomogło po czy problem powrócił. Elektryk zaproponował kupno kierownicy. Kupiłem używkę. Po zamontowaniu problem znikł na 3 miesiące i teraz niestety powrócił. Skorzystałem z Waszych podpowiedzi i wczoraj uderzyłem w lewą stronę kierownicy od strony przycisków i tempomat zaczął normalnie działać. Więc pozostaje mi teraz przelutować zimne luty na płytce i zobaczyć czy problem będzie powracał i przy okazji przeczyścić przyciski.

Robson102
16-05-2020, 17:33
Ja nigdy nie czyściłem przycisków.
Wymiana modułu pomogła. Od czterech lat spokój.

tutrus
18-05-2020, 15:49
Niestety mnie dzisiaj dopadł problem z tempomatem. W ogóle nie chce się uruchomić. Mam ACC, brak jakiegokolwiek komunikatu. Bezpieczniki sprawdzone, ogranicznik prędkości działa.... Qrde muszę poszukać kogoś z kompem... Podpiąłem się pod kompa mam błąd C2003. Podpowiedzcie czy wystarczy przeczyszczenie przycisków? [emoji3525]


https://uploads.tapatalk-cdn.com/20200521/691a564dff89ea2bbaa3170c6b7cc2e0.jpg

Szmajson
10-06-2020, 10:14
Wcześniej miałem podobne problemy z tempomatem (raz działał, raz nie), przy okazji wizyty w warsztacie mechanik przeczyścił przyciski, styki itd. problem zniknął..

..jednak ostatnio zauważyłem taki motyw: tempomat włączony, "mrugam" długimi (2-3x) i tempomat się wyłączą i nie mogę już go uruchomić. Dopiero działa po ponownym uruchomieniu auta.

bankarobert
03-07-2020, 20:31
Jak dla mnie ta są uszkodzone połączenia kablowe lub rezystencja nie taka

Wysłane z mojego SM-T825 przy użyciu Tapatalka

jajo108
03-04-2021, 14:27
Witam kolegów mam problem z tempomatem. Pacjent mondeo mk4 przed lift, tempomat aktywny. Jakiś czas temu przestał działać. Błąd po podłączeniu do kompa na zdjęciu, po jego usunięciu przez jakiś czas działał aż znowu wyskoczył komunikat acc niedostępne. Podpowiedziano mi że może być to zła rezystancja przycisków i trzeba je przeczyszcić co uczyniłem pomogło na jakiś czas chyba bardziej z powodu odłączenia akumulatora. Czy ktoś jest w stanie podpowiedzieć jaka powinna być rezystancją tych przycisków -na zdjęciach lub inny sposób naprawy tej usterki. Z góry dziekuje

Robson102
03-04-2021, 21:13
Częstą przyczyną są zimne luty w module kierownicy.
W czasie występowania usterki uderz w kierownicę. Jak problem zniknie, to jest to.

der
13-04-2021, 21:36
https://youtu.be/vEeITFbQLSA
Tu masz rezystancje
Ja już jestem po operacji, temomat działa jak fabryczny. A zaczęło się od komunikatu (tylko czasami), do - z upływem czasu - bardzo rzadko tylko udawało się włączyć, przeważnie nie działał

Sent from my SM-G960F using Tapatalk

cacyk02
29-04-2021, 08:01
Witam
U mnie przestała działać lewa strona przycisków. Mam w samochodzie (przedlift) aktywny tempomat. Przyciski z prawej strony mają rezystancję w spoczynku 702 Ohm, z lewej 1080 Ohm. Wyczyszczenie nic nie dało. Po włożeniu rezystora o wartości 1960 Ohm zamiast przycisków komputer nadal zgłasza błąd. Z rezystorem o wartości około 710 Ohm jest "OK", błędu nie ma ale oczywiście tempomatu samym rezystorem włączyć się nie da :mrgreen:
Jeśli ma ktoś wartości oporników na płytce to chętnie przyjmę i sprawdzę co się u mnie stało.

atari
29-04-2021, 08:53
A przelutowales Modul kierownicy?

cacyk02
29-04-2021, 12:00
Nie, nie dotykałem modułu skoro rezystancja przycisków nie pasuje w żaden sposób do tabelki. Nie miałem zbyt dużo czasu na zabawę ale równoległe podłączanie potencjometru do rezystora włożonego w kostkę włączało / wyłączało ACC i ostrzeganie o kolizji oraz zmieniało odległość do samochodu poprzedzającego (oczwiście przy różnych ustawieniach potencjometru).

3DBry
05-07-2021, 20:10
Witam,

Tempomat wyłącza się w momencie próby ustawienia prędkości przyciskami set+- na kierownicy. ForScan sypie błędami ja w załączniku.
Po resecie DTC i ponownej próbie uruchomienia tempomatu pokazuje jedynie błąd związany z kierownicą.
Macie pomysł co to może być lub może ktoś się z tym spotkał? Czy pozostałe błędy są powiązane?
Auto chodzi normalnie. Czasem sypnie błąd silnika na desce, który później znika.
Z góry dzięki za wszelką pomoc.

tedi_k
06-07-2021, 08:25
....Macie pomysł co to może być lub może ktoś się z tym spotkał? ...

Zechce Kolega użyć w forumowej szukajce frazy "tempomat zimne luty", to wtedy i Kolega "się spotka"... Szukać trzeba w dziale Mondeo (Mondeo MK4), S-maxa MK1... Setki przypadków...

Marcinfix
06-07-2021, 12:21
A próbowałeś wyczyścić przełącznik na kierownicy np. przedmuchać sprężonym powietrzem ?

cacyk02
02-08-2021, 15:04
Czy moduł numer 7G9T-13N064-DF można zamienić na 7G9T-13N064-CF lub 7G9T-13N064-DH?

Bump: Czy moduł numer 7G9T-13N064-DF można zamienić na 7G9T-13N064-CF lub 7G9T-13N064-DH?

SRS
02-08-2021, 18:10
7G9T-13N064-DF można zamienić na ...... 7G9T-13N064-DH? można na 7G9T-13N064-DH - nowszy

Profesor
02-08-2021, 18:20
Te moduły wcale nie są dowolnie wymienne.Nie pamiętam oznaczeń mojego oryginału ale próbowałem zamienić z innym sporo nowszym i nie dało się.Moduły różniły się gniazdami.Pomógł Kontakt Gold.

SRS
02-08-2021, 19:16
Te moduły wcale nie są dowolnie wymienne.a kto napisał "dowolnie" 7G9T-13N064-DF zamienia się na 7G9T-13N064-DH i tyle

tedi_k
03-08-2021, 08:23
...można zamienić na ...

Trzeba tylko pamiętać, że "zamienić" w przypadku BCMi to nie jest "wypiąć i zapiąć" - to jest cała procedura przepisywania konfiguracji oraz programowania immo (albo dopisywanie kluczy i parowanie modułów albo samo parowanie modułów w zależności czy auto jest bezkluczykowe czy kluczykowe).

marjanoos
03-08-2021, 12:26
Kto w Warszawie przelutuje mi moduł?

Parch
03-08-2021, 12:50
"zamienić" w przypadku BCMi to nie jest "wypiąć i zapiąć" @tedi_k (https://forum.fordclubpolska.org/member.php?u=104268) , ale koledzy to raczej piszą o module "kierownicy" ;)

tedi_k
03-08-2021, 14:06
... koledzy to raczej piszą o module "kierownicy" ;)

Nie wiem skąd mi się wziął ten BCM...8) ;)

--------------------------

Za to "z sensem" dodam, że dzisiaj "zostałem zmuszony" (trochę przez to, że zakładany tempomat "na dzień dobry" nie chciał działać a trochę prośbami "załamanego" właściciela auta...) do przelutowania "leciwego" (rocznik 2006...) modułu kierownicy w S-maxie z początków produkcji...
Po przelutowaniu tempomat działał "jak nowy"...8) Zasadnym pozostaje jedynie pytanie "jak długo"...:lol: Właścicielowi (zgodnie z doświadczeniem) powiedziałem, że może liczyć na jakieś 2 lata...:?

jajo108
21-06-2022, 12:19
Witam,
koledzy proszę o pomoc jak ktoś miał podobny problem. Mianowicie mam z swoim mk4 tempomat aktywny z funkcją ostrzegania przed kolizją.
Jakiś czas temu sprawiał mi on problemy nie działał. Czytałem że mogą to być zimne luty na włączniku na kierownicy te po lewej stronie. Dałem do przelutowania ale efekt był słaby powiem żaden nawet choć czasami po waleniu w kierownicę zadziałał. Kupiłem nowe przyciski i po zamontowaniu było ok jakiś czas ale znowu jest problem z włączeniem tempomatu. Jak nie chce się włączyć to również przycisk od ostrzegania przed kolizją nie działa choć po kilkukrotnym naciśnięciu zadziała ale tempomat nie. Przyciski przekładałem od kolegi u którego działa taki tempomat aktywny i moje u niego działają a jego u mnie tak sobie po zamontowaniu zadziały po czasie to samo. Już myślałem że kabelek co łączy je w kierownicy jest coś z nim nie tak ale wygląda ok. może ktoś z kolegów miał podobny problem i podzieli się rozwiązaniem.

Antej
21-06-2022, 16:14
"kabelek" w kierownicy pewnie jest dobry, do przejrzenia jest taśma zwijała w pająku pod kierownicą.

tedi_k
22-06-2022, 20:05
... może ktoś z kolegów miał podobny problem i podzieli się rozwiązaniem.

Cały wątek - do którego został Kolega "dołączony" jest pełen takich właśnie "problemów"...
Wystarczy sobie poświęcić chwilę na poczytanie.

BTW - radzę ową taśmę zwijaka zostawić w spokoju, bo jest "Bogu ducha winna"... Zimne luty są na płytce modułu kierownicy - czyli na płytce elektroniki pomiędzy manetkami kierunków i wycieraczek... Dostęp do tej płytki wymaga demontażu zwijaka, ale - broń Boże - nie należy tym zwijakiem manipulować...

leszcz
23-06-2022, 12:06
radzę ową taśmę zwijaka zostawić w spokoju, bo jest "Bogu ducha winna"... Zimne luty są na płytce modułu kierownicy - czyli na płytce elektroniki pomiędzy manetkami kierunków i wycieraczek... Dostęp do tej płytki wymaga demontażu zwijaka, ale - broń Boże - nie należy tym zwijakiem manipulować...

no dokładnie i w punkt ;)

Maro1963
02-07-2022, 10:09
Witam.Panowie.Czy mial lub ma ktos przoblem z tempomatem w MK4 2009 rok.Nie zawsze chce mi sie wlaczyc.A jak juz uda sie wlaczyc to chcac nastawic predkosc wylacza sie.Musze uderzyc mocniej w kierownice tam gdzie sa przysciksi od tempomatu i dopiero wtedy zaskakuje na jakis czas.Moze ktos wie o co chodzi?

Antej
02-07-2022, 10:16
Tak,
opis usterki i sposoby naprawy są opisane na forum.
Opcja "szukaj"

Maro1963
02-07-2022, 10:19
Dzieki

darmodziej
02-07-2022, 12:35
uderzyc mocniej w kierownice tam gdzie sa przysciksi od tempomatu i dopiero wtedy zaskakuje na jakis czasCzy to nie jest wystarczająca sugestia?

navcom
16-04-2023, 12:55
Bump: Tak, tempomat do dzisiaj działa i przez ostatnie 4 miesiące nie sprawił żadnego problemu. Polecam samodzielne wyczyszczenie elektroniki.


Jestem tu pierwszy raz ale z ACC mam problemy od dawna. Pierwszym razem gdy czyściłem przyciski po lewej stronie kierownicy to były aż zaolejone-wszystkie 3, czyściłem je już kilkakrotnie i znowu działało ale za każdym razem krócej. W końcuaby zaczęło działać musiałem przetrzeć papierem 2000 stycznik w gumce i dopiero zadziałąło. Potem było OK przez jakiś czas aż znowu przestał działać przycisk od włączenia tempomatu ale od ostrzegania o przeszkodzie działał 10/10. Teraz sytuacja jest taka że ostrzeganie o przeszkodzie nie działa wcale a ten od włączania tempomatu działa tylko gdy jest wilgotno na dworze (np.pada deszcz). Kiedy się ociepla - wysycha to przestaje działać. Ktoś pisał o jakimś oporniku termicznym - Czy możecie powiedzieć gdzie on jest? I czy poza przyciskami od tempomatu w kierownicy jest w samochodzie jakiś układ elektroniczny pod nazwą "tempomat" ?, Widziałem że ludzie do wersji bez tempomatu dokładają przyciski w kierownicę, programują coś tam (na tym się nie znam) i auto ma nagle tempomat. Nie wiem czy będę umiał odszukać odpowiedź na ten mój post dlatego proszę o info na maila skan@hot.pl

Juzek
17-04-2023, 07:35
Poczytaj o module po kierownicą

Wysłane z mojego M2101K7BNY przy użyciu Tapatalka

navcom
18-04-2023, 15:09
Szczerze mówiąc to kiedy wpisuję hasło w opcji "szukaj" na stronie klubu to niczego nie znajduję. Kiedy wpiszę w google to samo hasło to znajduje "coś" i kieruje do strony klubu.
Niestety na stronach klubowych nie znajduję żadnych konkretnych informacji ani o tym z jakich elementów składa się układ tempomatu, ani o tym "co się naprawia" po uderzeniu w kierownicę gdy tempomat nie działa. Ktoś pisał o jakimś bezpieczniku w tempomacie - ale gdzie on jest ? nic na ten temat nie znajduję. Komputer podpięty do samochodu 1raz pokazał jakiś problem z ABS ale w samym ABS-ie pokazał że wszystko OK.

karbar
22-04-2023, 09:33
"co się naprawia" po uderzeniu w kierownicę gdy tempomat nie działa.

Po uderzeniu w kierownice naprawia się płytka w module kierownicy. Moduł jest za kierownicą, wpina się do niego manetki kierunkowskazów i wycieraczek. Czasami można kupic używany wraz z manetkami jako pająk kierownicy czy przełącznik zespolony. Polecane jest jednak przelutowanie płytki, bo w uzywce może być to samo.

pener
02-07-2023, 21:05
Witam , otóż oddałem ostatnio moje mondeo do mechanika aby wymienił mi rure od intercoolera bo miałem pęknietą ale gdy odebrałem auto to całkowicie przestał działać tempomat , co mechanik mogl zepsuc czy w okolicach intercoolera jest jakis czujnik tempomatu lub coś ?
Pacjent to Mondeo MK4 poliftowe 2014 z silnikiem 2.0 tdci

Antej
02-07-2023, 21:07
Co na ten problem diagnostyka komputerowa?

Bez tego nawet nie licz na coś wiecej niż wrozenie z fusów.

pener
02-07-2023, 21:08
Mam obd z allegro ale nie wykryło żadnego błędu

Antej
02-07-2023, 21:37
Wypadałoby wykonać bardziej zaawansowane testy niż jakimś donglem z allegro

darmodziej
03-07-2023, 08:46
oddałem ostatnio moje mondeo do mechanika aby wymienił mi rure od intercoolera bo miałem pęknietą ale gdy odebrałem auto to całkowicie przestał działać tempomat ,A wróciłeś do niego, żeby naprawił to, co zepsuł?
Po założeniu instalacji gazowej odebrałem auto i stwierdziłem, że nie działa tempomat. Natychmiast wróciłem do warsztatu i zgłosiłem problem. Po 15 minutach tempomat działał. Okazało się, że przez przypadek odłączyli wtyczkę od czujnika przy pedale hamulca.

Obiboc
03-07-2023, 15:18
Dobry, Przepraszam za swoje lenistwo. Samochód sypie błedami z modułu pod kierownicą , zacina się tempomat, trzeba pacnąć aby zmienić wskazania licznika itp. Lutować nie potrafię, nie i już. Więc planuję zakupić używany zwijak razem z taśmą.. Pytanie czy musze celować w konkretny typ. Czy też mogę kupić po prostu od S-Maxa MK1 w moim przypadku.

radekrogo
03-07-2023, 19:20
I spraw przy okazji czy ci kata nie wyciął

Arafat
24-01-2024, 13:19
Miałem podobne problemy w Ford Kuga mk2 z 2018 roku. Co jakiś czas wyskakiwał błąd ACC NIE DOSTĘPNE i wyłączało tempomat, a nawet ten sam błąd pojawiał się jak tempomat nie był włączony. Czytałem forum i pojechałem na kanał i spryskałem wszystkie połączenia w tylnym zderzaku preparatem do czyszczenia styków. I tak rozpinałem i psikałem wszystkie złącza. Po tym zabiegu komunikat się nie wyświetlał ale za jakiś czas znowu. Wpadło mi do głowy żeby jeszcze potraktować tym preparatem połączenie za pedałem hamulca oraz przyciski od tempomatu we wszystkich szczelnych. Nie odkręcałem kierownicy ani nic podobnego tylko z wierzchu we wszystkich szczelinach i odziwo jak narazie pomogło. Błąd już nie wyskakuje przejechałem już 1500 km i mam spokój. Polecam może mój pomysł komuś pomoże.
Pozdrawiam forumowiczów.

eclipse
25-01-2024, 07:13
Jeśli nie znalazłeś przyczyny to potraktuj to jak PLACEBO. Ja niczym nie psikałem i też od dłuższego czasu nie mam tej awarii bo samo się naprawiło co nie znaczy że jutro sie nie pojawi ponownie i wyłączy znów ACC . .