Zobacz pełną wersję : [Mondeo 2007-2014] Tempomat nie działa - Cruise Control


Strony : [1] 2 3

eek-a-mouse
21-08-2011, 09:19
Witam

Jak w temacie mam problem z tempomatem, przez rok wszystko było ok, ale od kilku tygodni w większości przypadków nie działa wogóle. Po zatrzymaniu auta, wyłączeniu silnika i ponownym odpaleniu auta istnieje szansa że tempomat zadziała, ale to jest tak raz na pięć odpaleń silnika. Jak już zadziała to działa przez cały czas pracy silnika (można przerywać i uruchamiać tempomat od nowa) aż do ponownego wyłączenia silnika i uruchomienia od nowa, a wtedy jak pisałem raz na pięc razy mniej więcej.
Dodatkowa rzecz jest taka, że nawet jak tempomat działa to teraz nagle wciskając przycisk "set -" który normalnie powinien zmniejszyć ustawioną wcześniej prędkość o - 1 km/h teraz go wyłącza czyli działa tak samo jak wciśnięcie hamulca podczas gdy wciskając "set +" normalnie zwiększa prędkość tak jak powinien.

Nie pytałem jeszcze u mechaników ani ASO szukałem na google, ale nie widziałem nic w temacie.

Piszę z nadzieją, że może ktoś z podobnymi doświadczeniami rzuci trochę światła na tą sprawę.

Dziękuje

lepki
21-08-2011, 11:03
Tempomat współpracuje z czujnikiem sprzęgła i z czujnikiem hamulca, ja bym obstawiał że któryś z nich szwankuje, sprawdź to.

Strzeszku
21-08-2011, 21:12
U mnie czasem tempomat nie daje się ustawić przyciskiem set+/- ale po prostu się całkowicie wyłącza. Jedyne co pomaga to mocne uderzenie w kierownicę. Czasem trzeba ją walnąć kilka razy w okolicę przycisków od tempomatu i wtedy wszystko działa jak trzeba.

eek-a-mouse
22-08-2011, 07:51
Jeszcze tylko dodam że mówiąc o tym że czasem tempomat wogóle nie działa chodzi mi o to że wciśnięcie przycisku "on" (z taką wskazówką) powinien wyświetlić informacje "cruise control standby" a nie wyświetla albo wyświetla, ale wciśnięcie przycisku "set+" nic nie daje.
A czasem chociaż ostatnimi czasy rzadziej tempomat się włącza.
Więc osobiście skłaniałbym się do tego, że coś z jakimiś bezpiecznikami w kierownicy szwankuje.

kolonez
22-08-2011, 08:35
Moim zdaniem masz problem z taśmą w kierownicy. Wskazywałaby na to tosowość zadziałania przycisków. Nie wiem jaka jest konstrukcja ale może pomogłoby czyszczenie ścieżek o ile da się to zozłożyć.

Pozdrawiam

Andrzej_G
27-08-2011, 22:15
U mnie jest tak, że jak nacisnę któryś z przycisków tempomatu nie centralnie - też lubi nie zadziałać. Ale centralnie naciskane działają wszystkie - spróbuj

Artur230971
04-06-2012, 22:09
Witam

Jak w temacie mam problem z tempomatem, przez rok wszystko było ok, ale od kilku tygodni w większości przypadków nie działa wogóle. Po zatrzymaniu auta, wyłączeniu silnika i ponownym odpaleniu auta istnieje szansa że tempomat zadziała, ale to jest tak raz na pięć odpaleń silnika. Jak już zadziała to działa przez cały czas pracy silnika (można przerywać i uruchamiać tempomat od nowa) aż do ponownego wyłączenia silnika i uruchomienia od nowa, a wtedy jak pisałem raz na pięc razy mniej więcej.
Dodatkowa rzecz jest taka, że nawet jak tempomat działa to teraz nagle wciskając przycisk "set -" który normalnie powinien zmniejszyć ustawioną wcześniej prędkość o - 1 km/h teraz go wyłącza czyli działa tak samo jak wciśnięcie hamulca podczas gdy wciskając "set +" normalnie zwiększa prędkość tak jak powinien.

Nie pytałem jeszcze u mechaników ani ASO szukałem na google, ale nie widziałem nic w temacie.

Piszę z nadzieją, że może ktoś z podobnymi doświadczeniami rzuci trochę światła na tą sprawę.

Dziękuje

Witam mój tempomat zachowuje sie identycznie.Ktoś już rozwiązał ten problem?

belinea122
12-07-2012, 13:52
Witam
podpinam się pod temat , czy już ktoś zdiagnozował usterkę ?

boban
14-09-2012, 13:22
Też się podpinam pod temat. Byłem z tym w serwisie to mi powiedzieli, że trzeba wymienić nowe przyciski, ale na razie się nie zdecydowałem. Przyciski niecałe 500 zł mówili + robota. Ciekawy tylko jestem czy sprawdzili czujniki przy sprzęgle itp., żeby się potem nie okazało, że wymienią przyciski i taśmę i nadal nie będzie działać. Także muszę zaufać.

leszek0254
15-09-2012, 18:58
Przy uszkodzeniu czujnika na pedale sprzegla nie pozwoli na wlaczenie tempomatu wiec nie w nim jest problem, przewaznie sa to same przyciski ale zdarzaja sie inne przyczyny, czy auto ma BT?

mszymcz
20-09-2012, 13:40
W wątku o tempomacie wrzuciłem rezystancje paneli - można je sprawdzić przed wymianą - być może pozwoli to zaoszczędzić kilka złotych.
Pozd.Marek

kopydleusz
01-11-2012, 12:28
Mój tempomat działał dobrze - do czasu. Ostatnio przycisk ON nie działał wcale, albo działał czasami, zaś + lub - bardzo rzadko pozwalał ustawić tempomat tak, by trzymał prędkość. Nawet jeżeli już tempomat zadziałał, po 2-3 minutach się wyłączał. Podejrzewam, że są to analogiczne objawy do tych, które opisaliście wyżej.

Wczoraj rozebrałem tempomat - da się zdjąć płytki drukowane z boczków kierownicy i wszystko porozdzielać. Wszystkie opory były prawidłowe (średnio po 5-10 jednostek większe, niż podawał mszymcz, ale żadnych radykalnych różnic nie było; różnica mogła wynikać z innych mierników). Wszystkie styki były prawidłowe, żadnych zimnych lutów. Wyczyściłem spirytusem wszystkie złącza pod gumkami przycisków, wszystkie wtyczki i złącza. Poskładałem tak jak było i dzisiaj sprawdziłem, efekty zabawy - WSZYSTKO DZIAŁA PRAWIDŁOWO. Dziwi mnie to, bo nie znalazłem żadnych nieprawidłowości, a jednak po czyszczeniu jest OK.

Reasumując - polecam wyczyścić co się da (potrzebny spirytus, patyczki do uszu, puszka sprężonego powietrza do czyszczenia klawiatur - obrócona dnem do góry, żeby leciało w postaci zimnego płynu).

jvc
25-01-2013, 14:09
Kolego kopydleusz czy nadal wszystko działa po czyszczeniu? Bo u mnie ten sam objaw się pojawił

bodziofila
25-01-2013, 20:03
Kolego kopydleusz czy nadal wszystko działa po czyszczeniu? Bo u mnie ten sam objaw się pojawił

moze podam glupie rozwiazanie ale walnij w kiere kilka razy mocniej po lewej stronie i przez dluzszy czas bedzie spokoj.u mnie to zdalo efekt:?

jvc
25-01-2013, 20:06
Mnie po lewej działają przyciski -tempomat się włącza. Natomiast nie działają po prawej, więc uderzyłem aż się klakson włączył i....na razie tempomat działa :D

bodziofila
25-01-2013, 20:10
chyba trzeba napisac ten typ tak ma..............g:D

lepki
26-01-2013, 10:21
U mnie też tak się robiło, rozebrałem kierownicę, wyczyściłem styki i jak narazie ponad pół roku jest dobrze.

kopydleusz
26-01-2013, 11:57
Kolego kopydleusz czy nadal wszystko działa po czyszczeniu?

Tak, tempomat do dziś działa bez najmniejszego problemu. Nigdy nie waliłem w kierownicę, bo jestem zwolennikiem naprawiania metodą porządną, a nie siłową (druga najczęściej więcej psuje, niż naprawia).

Tempomat jest bezawaryjny już 2 miesiące, więc polecam rozbiórkę i czyszczenie elektroniki. Jak ktoś sam ma problem - mogę pomóc we Wrocławiu.

mm32
20-04-2013, 23:53
A z ciekawości zapytam,czy do demontażu przycisków odpinaliście akumulator? Bo może to właśnie pomogło,a nie czyszczenie.

dario6273
21-04-2013, 09:24
Panowie a u mnie raz działają raz nie działają przyciski te srebrne po prawej stronie do obsługi conversa nad tempomatem czy już ktoś miał taki przypadek:?:

Ingen
06-05-2013, 10:02
Witam,

Jestem nowym użytkownikiem i nie znalazłem tematu dokładnie o tym problemie więc zakładam nowy.

Przyznam że tak jak podczas zakupu auta byłem zachwycony opcją tempomatu tak teraz wkurzam się tylko na to.

2/3 moich podróży przy próbie uruchomienia tempo. widzę na ekranie "ACC niedostępny". Nie mam zielonego pojęcia dlaczego.

Czytałem coś o tym iż podczas jazdy na nierównej nawierzchni tempomat się nei włączy ale często później jadę np 200 km autostradą i nie jestem w stanie włączyć.

Czy ktoś ma jakieś doświadczenia w tej materii? Czy ktoś może opisać dokładnie jak i kiedy to ustrojstwo powinno działać?

Dzięki za pomoc.

nie wiem może jakoś mi się zakrywa ten czujnik radaru. Może ktoś wie gdzie go znalesć pod maską i jak to sprawdzić.

gregor75
06-05-2013, 13:14
Masz tempomat aktywny ? Jeżeli tak , to czujnik masz tuż za przednim grillem,widoczny jest od przodu auta

jvras
06-05-2013, 13:25
Pan z Forda pokazuje gdzie go szukać
http://www.gizmag.com/ford-mondeo-gets-adaptive-cruise-control/8694/
:)

Ingen
06-05-2013, 13:46
tak mam tempomat aktywny.

Rozumiem że nikt nie miał podobnego problemu?

eclipse
06-05-2013, 16:20
Być może poluzowało się złącze przewodów . Wnioskuje na brak połączenia i dlatego ten komunikat .
Gdybyś miał zasłonięty wyświetlił by ci się komunikat ,,oczyść radar ''.
Żeby się do niego dostać musisz podnieść maskę , zdjąć osłonę tą nad chłodnica, po stronie kierowcy.
Na górnym grilu po stronie kierowcy jest duża aluminiowa pucha to jest RADAR - ACC.

Ingen
06-05-2013, 18:58
Spróbuje zajżeć

Bump: Zastanawia mnie tylko to że pod tym komunikatem ACC niedostepne jest wyświetlona symbol książki z literką "i" ale jak wchodzę w komunikaty na conversie nic tam nie ma. Nie ma tez wzmianki o podobnych zachowanaich w instrukcji.

Ingen
07-05-2013, 09:44
Myslicie że podłączenie pod kompa coś pokaże w tej sytuacji?

Ingen
08-05-2013, 19:00
już nie wiem dziś dwa razy zadziałał, włączony i wyłączony a chwilę pożniej znów to samo "ACC nieaktywne"...

jvc
20-05-2013, 09:13
Tak, tempomat do dziś działa bez najmniejszego problemu. Nigdy nie waliłem w kierownicę, bo jestem zwolennikiem naprawiania metodą porządną, a nie siłową (druga najczęściej więcej psuje, niż naprawia). Tempomat jest bezawaryjny już 2 miesiące, więc polecam rozbiórkę i czyszczenie elektroniki. Jak ktoś sam ma problem - mogę pomóc we Wrocławiu.
Kolego kopydleusz czy tempomat po czyszczeniu działa nadal bezproblemowo? Będzie już 4 miesiące jak to robiłeś a też się muszę za to zabrać w końcu...

kopydleusz
23-05-2013, 21:42
czy tempomat po czyszczeniu działa nadal bezproblemowo?

Tak, tempomat do dzisiaj działa i przez ostatnie 4 miesiące nie sprawił żadnego problemu. Polecam samodzielne wyczyszczenie elektroniki.

jvc
23-05-2013, 22:39
Przekonałeś mnie. :)
Rozumiem że trzeba wyjąć kierownice i bawić się jak przy montażu tempomatu ,żeby dostać się do przycisków ?
To mnie właśnie troche zniechęca :(

kopydleusz
27-05-2013, 21:38
Rozumiem że trzeba wyjąć kierownice i bawić się jak przy montażu tempomatu ,żeby dostać się do przycisków ?

Naturalnie :) sporo zabawy, ale warto. Powodzenia!

teqton
01-06-2013, 10:28
Witam,

Jestem nowym użytkownikiem i nie znalazłem tematu dokładnie o tym problemie więc zakładam nowy.

Przyznam że tak jak podczas zakupu auta byłem zachwycony opcją tempomatu tak teraz wkurzam się tylko na to.

2/3 moich podróży przy próbie uruchomienia tempo. widzę na ekranie "ACC niedostępny". Nie mam zielonego pojęcia dlaczego.

Czytałem coś o tym iż podczas jazdy na nierównej nawierzchni tempomat się nei włączy ale często później jadę np 200 km autostradą i nie jestem w stanie włączyć.

Czy ktoś ma jakieś doświadczenia w tej materii? Czy ktoś może opisać dokładnie jak i kiedy to ustrojstwo powinno działać?

Dzięki za pomoc.

nie wiem może jakoś mi się zakrywa ten czujnik radaru. Może ktoś wie gdzie go znalesć pod maską i jak to sprawdzić.

Ingen, mam dokładnie ten sam problem, coraz częściej wyskakuje mi komunikat ACC niedostępne, po zatrzymaniu i uruchomieniu silnika ponownie z reguły problem znika, ale mimo wszystko za tydzień jade do serwisu żeby sprawdzili dlaczego tak się dzieje..

kopydleusz
10-06-2013, 21:29
No to wykrakałem... znowu zaczęło się samoczynne wyłączanie tempomatu. Teraz zabrałem się do tematu porządniej. W załącznikach są zdjęcia, ze wskazaniem miejsc, które trzeba podważyć, by otworzyć manetkę. Przykład na jednej, bo druga jest analogiczna.
Instrukcja otwierania:
1. włożyć płaski śrubokręcik w miejsce oznaczone nieparzystą liczbą
2. podważyć drugim śrubokrętem zaczep z parzystą liczbą po tej samej stronie, co już włożony wkrętak z pkt. 1
3. zsunąć jedną stronę obudowy (aktualnie uwolnioną z zaczepów)
4. powtórzyć operację dla drugiej strony
5. teraz obudowa pięknie zjeżdża i można bez problemu wyjąć bebechy

Tym razem wszystkie styki na płytkach, gumki, piny i złączki czyściłem preparatem "Kontakt S", zmywałem "Kontakt U" i przedmuchiwałem sprężonym powietrzem z puszki. Liczę, że ta naprawa sprawi, że pozbędę się problemu na dłużej, niż kilka miesięcy.

P.S. na ostatnim zdjęciu widać, że płytka jest przygotowana na dwa dodatkowe styki - pewnie na + i - przy regulacji odległości od auta z przodu.

jvc
11-06-2013, 07:29
No to wykrakałem...
A ja akurat wczoraj rozebrałem tempomat z moim mechanikiem...:D
Nie było zbyt wiele czasu ,więc szybkie czyszczenie jednej strony( prawej bo ta się zacinała) i złożenie. Jak na razie wszystko działa. Choć obawiam sie że przyczyną mogą być nie przyciski a wiązka ,która do nich idzie bo dlaczego uderzenie w kierownice powoduje działanie tempomatu? Same przyciski i ich styki wyglądają bardzo dobrze. Jeżeli to wiązka to samo wyciągnięcie i włożenie mogło pomóc ,przynajmniej na jakiś czas...
Jako ciekawostkę dodam że obeszło się bez rozpinania akumulatora, wypinania poduszki i ściągania kierownicy. Ale tak jak pisałem robił to mechanik ,który ma wprawę :)

michal187
16-06-2013, 14:02
JVC czyli jest opcja zrobienia tego bez wyciągania poduszki itd ? Mi to przydarzyło się dziś że przestał działać.

jvc
16-06-2013, 14:36
Poduszkę trzeba wyjąć/odchylić , natomiast nie trzeba jej wypinać z zasilania. Oczywiście kierownicy tez nie trzeba wyciągać ,ale to wiadomo.

Ingen
01-07-2013, 13:43
Ingen, mam dokładnie ten sam problem, coraz częściej wyskakuje mi komunikat ACC niedostępne, po zatrzymaniu i uruchomieniu silnika ponownie z reguły problem znika, ale mimo wszystko za tydzień jade do serwisu żeby sprawdzili dlaczego tak się dzieje..

Teqton i co ciekawego ci powiedzieli?

Bump: kopydleusz a nie masz instrukcji jak wyjąć te bebechy z kierownicy? :P

kopydleusz
01-07-2013, 21:31
jak wyjąć te bebechy z kierownicy?

Poszukaj informacji w temacie odnośnie domontowania tempomatu - tam też wyciągasz manetki z kierownicy.

mayak
03-07-2013, 09:29
u mnie ostatnio przestaje działać sterowanie radiem na kierownicy (klawisze tempomatu i klawisze komputera pokładowego działają) - jak to rozebrać?

petrus1
03-07-2013, 19:16
jak to rozebrać?
Chyba tak jak przy zmianie kierownicy.

przestaje działać sterowanie radiem na kierownicy
Sprawdź czy nie wyskoczyła srebrna "ramka" z zaczepów. U kolegi rozbieraliśmy, bo nie było możliwości zmiany głośności. Okazało się, że srebrna "ramka" odskoczyła od czarnego "wkładu" - przełączników i nie stykało.

mayak
04-07-2013, 07:35
Sprawdź czy nie wyskoczyła srebrna "ramka" z zaczepów.
wygląda normalnie, więc chyba trzyma się na swoim miejscu

U kolegi rozbieraliśmy, bo nie było możliwości zmiany głośności.
u mnie nic nie działa jeśli chodzi o radio: ani góra-dół, ani lewo-prawo, ani klawisz w środku

a po jakimś czasie na chwilę zadziała i potem znów nic :('

zastanawiam się tylko od czego zacząć: od rozebrania kierownicy, czy sprawdzić od strony radia czy kabelki od sterowania nie wysunęły się

tedi_k
04-07-2013, 10:55
...u mnie nic nie działa jeśli chodzi o radio: ani góra-dół, ani lewo-prawo, ani klawisz w środku

a po jakimś czasie na chwilę zadziała i potem znów nic :('

Wygląda to na słaby kontakt na którymś z 2 drutów... Przed rozebraniem kierownicy odepnij wiązkę od taśmy-zwiajacza pod obudową kolumny kierownicy i pomierz oporności na różnych klawiszach. Będziesz wiedział w której połówce instalacji szukać dalej.

Ingen
09-07-2013, 10:12
Dziwne w tych wszystkich problemach jest to, że z tego co widzę to rozbieranie i czyszczenie przycisków daje tylko okresową poprawę, po czym wnioskować mozna iż nie to jest przyczyną a z jakiegoś powodu rozpięcie złączek i ponowne podpięcię daje "chwilową" poprawę.

Dzwoniłem do 2 serwisów i nigdzie nie spotkali się z problemem, co dziwne gdyż jak widzę problem jest dość powszechny i jak widać ten typ tak ma. Więc gdzieś w polsce na pewno zdiagnozowano przyczynę. Pytanie tylko czy ktoś może się z nami tym podzielić?

jvc
09-07-2013, 10:20
Prawie miesiąc po czyszczeniu u mnie wszystko działa a sprawdzam go jak tylko jest taka możliwość czyli codziennie :)

MaXyM
09-07-2013, 10:25
Swoja droga nie wiem jak u was ale mi strasznie nie pasuje brak kliku w przyciskach tempomatu. W Foce czuje ze dodalem albo odjalem predkosci, bo przyciski ladnie klikaja. W Mondku sa takie jakies miekkie i mam czasem wrazenie ze wciskam niedostatecznie.

jvc
13-09-2013, 09:54
No to wykrakałem... znowu zaczęło się samoczynne wyłączanie tempomatu. Teraz zabrałem się do tematu porządniej.
I jak tam? U mnie także zaczęły się problemy jakieś 3 tygodnie temu.
Dzisiaj rozebrałem i za chwilę bierzemy się z moim elektrykiem za czyszczenie.
Co ciekawe przy każdym podłączeniu do komputera pokazuje jakieś błędy w tempomacie.
Może gdyby to był jakiś dobry komputer pokazało by o co konkretnie chodzi...?
Jeżeli problem się znowu pojawi to pozostanie chyba wymiana przycisków. :(

kopydleusz
13-09-2013, 22:07
Od czasu ostatniej naprawy - wszystko działa bez zarzutu.

Powodzenia w naprawie. Podejrzewam, że problemem nie są przyciski, tylko wiązka, a konkretnie jej wtyczki (Ford ma tendencję do robienia badziewnych wtyczek).

jvc
14-09-2013, 06:39
Po czyszczeniu u mnie działa wszystko na 80%. Generalnie tempomat działa ,,ale niestety po naciśnięciu po prawej stronie "-" wyłącza się. Nie jest to jakoś zbyt uciążliwe bo akurat z "-" rzadko korzystam. Ja bym u mnie obstawiał przycisk po prawej stronie...No nic pojeżdżę , pewnie sie objaw za jakiś czas zacznie nasilać to wtedy chyba zaryzykuję i wymienię prawą stronę.

zombisly
16-09-2013, 19:12
Witam. Auto posiadam od maja tego roku. Auto sprawuje się przyzwoicie jednak ostatnie chłodne i wilgotne dni ujawniły problem jak w temacie. Mają koledzy jakiś pomysł co może być przyczyną.

bodziofila
16-09-2013, 19:56
walnij mocniej w kiere z lewej strony i na jakis czas ustanie,rozwiazanie malo fachowe ale dzialag:DD

zombisly
17-09-2013, 18:09
Dzięki. Lecz problem w tym, że tempomat działa jak należy, jedynie na conversie samoczynnie wyświetla się komunikat cruise control stand by. Czyżby jakieś zwarcie?

bodziofila
17-09-2013, 20:35
wlasnie znika,tez to mam,napisz do jvc on czyscil styki,i kopydleusz tez.

jvc
30-09-2013, 13:42
No to jestem po wymianie prawej strony przycisków.Wymieniłem na nowe, czas pokaże czy to ich wina była ,czy coś z wiązką na przykład....

hydrogen2
07-10-2013, 17:15
Witam. Ja mam pytanie dotyczące samego uruchamiania tempomatu. Otóż po wciśnięciu przycisku "ON", nie dzieje się nic poza wyświetleniem komunikatu "cruise control standby".
Dopiero wciśnięcie przycisku set+, lub set- powoduje załączenie tempomatu i wyświetlenie na conversie Znaczka zielonego licznika i zapamiętanie podanej prędkości. Czy tak to właśnie powinno działać, czy tempomat powinien uruchomić się od razu po wciśnięciu przycisku "ON", a set+ i set- powinno służyć już tylko do zmiany prędkości? I jeszcze jedno: czy ZAWSZE po wciśnięciu gazu lub hamulca tempomat powinien się wyłączyć (tak jest u mnie), czy po np. odjęciu gazu, auto powinno wrócić do ustawionej prędkości?
Pozdrawiam i dziękuję za ewentualne odpowiedzi.

mayak
07-10-2013, 17:40
ON tylko włącza w tryb czuwania - standby
Gaz nie wylacza, kontrolka nie gaśnie

petrus1
07-10-2013, 18:35
czy ZAWSZE po wciśnięciu gazu
Jeśli dłużej przytrzymasz gaz, to tempomat przejdzie w standby i kontrolka zgaśnie. Prędkość dalej będzie w pamięci.

mondeo70235
07-10-2013, 19:27
on to czuwanie włączy się po przyciśnięciu + lub -

Tomciooo
07-10-2013, 19:41
Ha, mój Monduś też stał się zatempomatowany :-)

Działa tak:

ON włączenie czuwania
+/- lub aktywuje
CAN deaktywuje zapamiętując prędkość
sprzęgło lub hamulec deaktywuje zapamiętując prędkość
RES przywraca z pamięci prędkość
dodanie gazu nie deaktywuje, to by było bez sensu.

Fajny gadżet, a zawsze myślałem że zbędny :-)
Łatwy do dołożenia za niewielkie pieniądze :D

hydrogen2
08-10-2013, 10:47
Ok. Dziękuję za wszystkie odpowiedzi. Sprawdziłem i wszystko działa tak , jak to opisaliście. Największe wątpliwości miałem do samego aktywowania (ON). Jazda jest o wiele przyjemniejsza ze świadomością, iż "wszystko" działa jak należy.
Pozdrawiam.

mayak
08-10-2013, 11:21
W instrukcji obsługi chyba też jest to opisane ��

Hyper
08-10-2013, 13:55
A spotkał się ktoś kiedyś z takim przypadkiem, że przy włączonym tempomacie i intensywnym wciskaniem zwiększania prędkości (nie duszeniem, tylko naciskanie i puszczanie) tempomat wariował i się wyłączał zupełnie (jak po wciśnięciu OFF)?

petrus1
08-10-2013, 14:11
A spotkał się ktoś kiedyś z takim przypadkiem
No chyba mi. Pisałem tu, : http://forum.fordclubpolska.org/showpost.php?p=2086859&postcount=57
stronę wcześniej, ale nie rozpisywałem się z naciskaniem i odpuszczaniem gazu.

dario07
08-10-2013, 19:36
Po naciśnięciu pedału przyśpiesznika powinno nastąpić wyjście z trybu tempomatu ...

arttk
08-10-2013, 19:46
A spotkał się ktoś kiedyś z takim przypadkiem, że przy włączonym tempomacie i intensywnym wciskaniem zwiększania prędkości (nie duszeniem, tylko naciskanie i puszczanie) tempomat wariował i się wyłączał zupełnie (jak po wciśnięciu OFF)?

U mnie tak się nie zdażyło, za to raz wyłączył się bez dodatkowej zachęty (nagle na autostradzie zaczął zwalniać) i raz zdażyło się, że sam zaczął przyśpieszać (prawie wjechałem w volvo przede mną). Jednak mój tempomat ewidentnie już wymaga przeczyszczenia, bo czasami nie chce się przełączyć ze standby w active.

Po naciśnięciu pedału przyśpiesznika powinno nastąpić wyjście z trybu tempomatu ...

Ale tylko na chwilę :wink:
Po puszczeniu pedału gazu pojazd powinien wrócić do zadanej prędkości.

jvc
08-10-2013, 20:01
Jeśli dłużej przytrzymasz gaz, to tempomat przejdzie w standby i kontrolka zgaśnie. Prędkość dalej będzie w pamięci.
Potwierdzam, po około 2 km jazdy z prędkością powyżej ustawionej, tempomat wchodzi w tryb czuwania.

Hyper
10-10-2013, 11:55
Mnie chodziło o zwiększanie prędkości przyciskami, nie pedałem gazu.

hydrogen2
10-10-2013, 15:46
Sprawdziłem i u mnie po prostu zwiększa/zmniejsza prędkość. Może zbyt mało intensywnie i za wolno, bo nie wyłączyło mi tempomatu, tylko przyciski set-/+ zadziałały zgodnie z przeznaczeniem.

Zoltyy
10-10-2013, 19:36
Mnie chodziło o zwiększanie prędkości przyciskami, nie pedałem gazu.

Moze chciales ustawic predkosc powyzej 180 km/h? ;)
A tak na powaznie - nie zaobserwowalem tego u siebie, aczkolwiek nie zdarzylo mi sie zmieniac nastaw klikaniem o wiecej niz 20 km/h w gore.

Hyper
11-10-2013, 10:21
Nie jest to częsty przypadek, raczej sporadyczny. Nie zdarzyło się, aby tempomat podczas aktywności i nie ruszania niczego sam się wyłączył. Po prostu miałem sytuacje, kiedy np. na niemieckiej autostradzie chciałem zwiększyć prędkość ze 120 na 150 km/godz. i wciskałem (pulsacyjnie) przycisk "+" i po prostu nagle tempomat sam się wyłączył, jakbym wcisnął "OFF". No nic, najwyraźniej mam odosobniony przypadek. Ale da się z tym żyć, szybko włączam z powrotem, dodaję gazu pedałem, ustawiam prędkość, wciskam "+" i jest okay. Dodam tylko, że nie dokładałem tempomatu, mam go zainstalowany fabrycznie (pakiet business).

jvc
11-10-2013, 10:43
Po wymianie przycisków z prawej strony niestey nadal nie jest dobrze. Przez kilka dni było OK do dzisiaj. Włączam tempomat i jest OK, bo pokazuje standby ,ale nie działają przyciski po prawej stronie. Myślę że gdy wciskam + lub - tempomat się rozłącza. Wnioskuję stąd że gdy nacisnę po chwili włączenie tempomatu (po lewej) to znowu pojawia sie napis standby mimo że go nie wyłączałem.
Więc ,albo uszkodzone mam również przyciski po lewej stronie,albo coś nie tak jest z wiązką.
Oczywiście po uderzeniu w kierownicę (koło + i -)tempomat zaczyna działać...

kordyl
11-10-2013, 11:43
... gdy nacisnę po chwili włączenie tempomatu (po lewej) to znowu pojawia sie napis standby mimo że go nie wyłączałem.

Ale tak też się dzieje jak z tempomatem jest wszystko ok. Za każdym razem jak włączam tempomat pojawia się standby, mimo że nie był wyłączany.

Może na kostce przy wiązce coś nie łączy.

mayak
12-10-2013, 22:11
Za każdym razem jak włączam tempomat pojawia się standby, mimo że nie był wyłączany.
myślę, że wyłączenie silnika jest traktowane jako także wyłączenie tempomatu, więc po każdym odpaleniu silnika trzeba także włączam tempo

Ged
13-10-2013, 16:39
Mnie chodziło o zwiększanie prędkości przyciskami, nie pedałem gazu.

Hyper, u mnie zdarza się coś takiego i jest to mocno irytujące.
Czasami zdarza się też coś innego - jeżeli np. ze 110 przyśpieszam do 140 przyciskami na kierownicy i po kilka wciśnięciach "+" uderzę raz klawisz "-", to prędkość zadana spada o 1 w stosunku do prędkości początkowej (w tym przykładzie do 109).

jaceks
13-10-2013, 21:30
skoro masz czas klikać 30 razy w klawisz na kierownicy - to co Ci szkodzi pare razy się pomylić i zacząć od nowa?
przecież wciśnięcie gazu do podłogi na 3 sekundy i nastawienie tempomatu jest takie mainstremowe :>

Hyper
14-10-2013, 11:07
jaceks, ale tu nawet nie chodzi o wciskanie 30 razy w klawisz na kierownicy. Równie dobrze możesz wcisnąć i trzymać, również samochód przyspieszy do tych 140 przecież. Dzisiaj jadąc do Niemiec kilka razy próbowałem zreprodukować ten problem i ani razu (na szczęście) nie wyszło. Najlepiej, aby już się nie pojawiało, bo tak jak Ged napisał, jest to irytujące.

michal187
14-10-2013, 17:32
Widzę że problem dość powszechny. Ja u siebie nie bardzo wiem czym spowodowana jest usterka tempomatu. Czytałem że aby go naprawić od ręki trzeba uderzyć w przyciski i powiem że czasem pomaga. Czasem wsiadam i jest wszystko ok a czasem nie działa kompletnie nic nawet standby. Podjadę do forda i zobaczymy co powiedzą.

arttk
14-10-2013, 20:45
U mnie jak się okazało błędy elektroniki, w tym także tempomatu spowodowane są najprawdopodobniej skończonym akumulatorem.

Od jakiegoś czasu czułem, że czas aku się skończył, bo wyświetlał już komunikat na komputerze, dziś przy okazji wymiany sprawdziliśmy błędy i oczywiście w pamięci cała lista problemów z niestabilną szyną can i modułami, w tym tempomat, abs, itp.

Ingen
22-10-2013, 13:50
hej,

JVC i jakieś wnioski, z tego c oczytam masz największe doświadczenie w walce z problemem?
Moje spostrzeżenia jeśli nie jeżdżę po dziurach i wertepach nie ma problemu. Na wakacjach 3 tyg w kraju cywilizowanym, europy zachodniej gdzie drogi są takie jak być powinny 0 problemów z tempo. Tylko przekroczyłem granicę, po kilku godzinach jazdy problem wrócił jak bumerang. Wnioskuję po tym iż coś tam nie styka, ewentualnie styka zbyt mocno gdy auto skacze na nierównościach :)
Szczerze bym podziękował gdyby ktoś znalazł wreszcie rozwiązanie problemu.
Poza przeprowadzką gdzieś gdzie drogi są równe jak być powinny :P

jvc
22-10-2013, 14:00
Nie mam żadnego dobrego elektryka w okolicy ,więc problem nie jest rozwiązany...
Powiedzmy że w moim przypadku (jak i pewnie reszty) nie są problemem przyciski na 100%
Wczoraj popryskałem styki w taśmie od przycisków i z drugiej strony. Zobaczymy...na razie działa

fazik3
11-04-2014, 09:56
Odświeżę temat bo u mnie też zaczęły występować te objawy.
Przycisz ON nie zadziała raz na 10 włączeń, gorzej już jest z przyciskami SET...

JVC udało Ci się ostatecznie rozwiązać ten problem?

eclipse
11-04-2014, 10:54
Miałem coś podobnego z tempomatem który się albo nie uruchamiał albo rozłączał
lecz nie dotyczyło to FORDA lecz innego- ( Mitsubishi ) .
Miało to związek ze skrzynia biegów , mianowicie cieniutki wężyk chyba jakiś podciśnienia nie pamiętam czy z wacum
który wyglądał niby ok.
ale okazało się że sparciał i łapał lekko lewe powietrze z komory silnika
i to było powodem złego sygnału co skutkowało rozłączanie tempomatu .
Po wymianie tego wężyka tempomat działał poprawnie bez zarzutu .

ceem
11-04-2014, 11:51
fazik3 rozbierz przyciski na kierownicy i wyczyść dokładnie styki alkoholem.

Floy
11-04-2014, 17:40
szkoda alkoholu :619: Nie do tego go stworzono :wink: Ale faktycznie może pomóc. Ja natomiast musiałem wymienić rezystory, ale miałem taki objaw, że tempomat wyłączał mi się podczas jazdy i czyszczenie nic nie dawało.

jvc
11-04-2014, 18:35
U mnie to nie są przyciski. Obstawiam wiązkę, to może uda mi się sprawdzić. Jeśli nie to temat raczej odpuszczam bo może to być np. moduł.

fazik3
11-04-2014, 20:52
rozbierz przyciski na kierownicy i wyczyść dokładnie styki alkoholem.
Wcześniej koledzy wspominali, że to na długo nie pomaga.

Potraktowałem dzisiaj kierownicę pięściami :diabelek: uzyskałem taki efekt: ON działa normalnie (włącza w tryb czuwania), SET+ ustawia i zwiększa prędkość, SET- zaczął działać tak jakby przycisk OFF.
Jak dobrze pamiętam ktoś w tym wątku też tak miał.

jvc
11-04-2014, 21:12
Ja tak mam dosyć często :p

kopydleusz
11-04-2014, 23:53
A mi czyszczenie i zabezpieczenie pomogło. Od dłuższego czasu nie mam problemów.

ceem
14-04-2014, 09:11
mi też pomogło, dlatego napisałem :)
faktycznie warto sprawdzić rezystory - co prawda dziwne by było, żeby któryś się spalił bo prądy tam żadne... ale mogą być zimne luty.
jeśli to nie styki, rezystory czy przewody w kierownicy to zostaje już wymiana wiązki albo w ekstremalnym przypadku moduł...

orion512
14-04-2014, 12:02
Zimne luty (oraz pękające) w obecnych czasach to plaga. Zwłaszcza od momentu kiedy stosuje się lutowanie bezołowiowe.
Spalenie rezystorów natomiast jak napisałeś przy prądach jakie tam płyną jest praktycznie nie możliwe.
Zdarzają się natomiast ich usterki polegające na wzroście rezystancji.
Widziałem takie przypadki kiedy rezystor w obudowie 0805 w nominale ok 100 ohm po kilku latach z niewyjaśnionych przyczyn dostał kilka kohm.

Dlatego przy powtarzających się usterkach niewiadomego pochodzenia sugeruję profilaktycznie wymienić rezystory.
Raz, że będą pewne, a dwa iż przy okazji poprawimy luty.

Floy
14-04-2014, 17:55
U mnie gdy mierzyłem miernikiem to wartość rezystancji płytek była prawie idealna, pukałem w nie stukałem i wydawało się, że jest ok. Też myślałem, że to nie płytki. Zdjąłem poduchę, a zamiast płytek zrobiłem pająka ze zwykłych rezystorów i na przejażdżkę. okazało się, że na pająku wszystko śmiga i tempomat się nie wyłącza. Tak można łatwo sprawdzić czy to wina płytek.

kot_79
18-04-2014, 18:37
U mnie też jakoś dziwnie przyciski działają. Najlepsze jest to, że jak usunę błędy forscanem to zaczyna wszytsko działać ładnie ale do czasu... Mam czasamin nawet takie sytuacje, że na rondzie ACC samo z siebie informuje że jest niedostępne... tak jakby miało to ewidentnie związek z obrotem kierownicy... Może ktoś jakoś opisać jak rozebrać kierak i wyczyśćić te styki? Jak sprawdzić wiązkę? Może coś się przetarło i raz styka raz nie? Dziwne jest to, że po wykasowaniu błędów wszystko ładnie działa..

Log forscana:
===DTC U0405:00-2E===
Kod: U0405 - Nieprawidłowe dane odebrane z modułu układu kontroli prędkości

Status:
- DTC obecny w czasie wydania polecenia
- Lampka sygnalizująca wyłączona przy tym DTC

Moduł: Moduł sterowania pracą silnika (Power Train Chain Control Module).===END DTC U0405:00-2E===

===DTC U3000:66-AF===
Kod: U3000 - Modul sterujacy

Dodatkowe symptomy usterki:
- Sygnał ma zbyt wiele zmian wartości/zdarzeń

Status:
- DTC obecny w czasie wydania polecenia
- Lampka sygnalizująca wadliwe działanie układu włączona przy tym DTC

Moduł: Moduł układu kontroli prędkości===END DTC U3000:66-AF===

===DTC U3001:00-08===
Kod: U3001 - Nieprawidlowe wylaczenie modulu sterujacego

Status:
- DTC zmienia się w usterkę stałą - usterka sporadyczna w czasie wydania polecenia
- Lampka sygnalizująca wyłączona przy tym DTC

Moduł: Moduł układu przeciwblokującego ABS / Układu przeciwpoślizgowego TCS===END DTC U3001:00-08===

===DTC C1D22:49-2E===
Kod: C1D22 - Zespól przelaczników z prawej strony kierownicy

Dodatkowe symptomy usterki:
- Wewnętrzna usterka elektroniczna

Status:
- DTC obecny w czasie wydania polecenia
- Lampka sygnalizująca wyłączona przy tym DTC

Moduł: Modul sterujacy ukladami nadwozia===END DTC C1D22:49-2E===

===DTC C2003:49-2E===
Kod: C2003 - Zespół przełączników z lewej strony kierownicy

Dodatkowe symptomy usterki:
- Wewnętrzna usterka elektroniczna

Status:
- DTC obecny w czasie wydania polecenia
- Lampka sygnalizująca wyłączona przy tym DTC

Moduł: Modul sterujacy ukladami nadwozia===END DTC C2003:49-2E===

===DTC B10AC:95-28===
Kod: B10AC - Przełącznik układu sterowania prędkością

Dodatkowe symptomy usterki:
- Niewłaściwy zespół

Status:
- DTC zmienia się w usterkę stałą - usterka sporadyczna w czasie wydania polecenia
- Lampka sygnalizująca wyłączona przy tym DTC

Moduł: Modul sterujacy ukladami nadwozia===END DTC B10AC:95-28===

===DTC U2108:53-2F===
Kod: U2108 - Inteligentny układ kontroli prędkości

Dodatkowe symptomy usterki:
- Wyłączone

Status:
- DTC obecny w czasie wydania polecenia
- Lampka sygnalizująca wyłączona przy tym DTC

Moduł: Modul sterujacy ukladami nadwozia===END DTC U2108:53-2F===

kot_79
03-05-2014, 19:18
Dobra... sam sobie poradziłem. Zdjęcie poduszki to banał. Przeczyściłem przyciski, wszystko działa ok ale mam wrażenie, że znowu będzie problem. Czy ktoś z Was rozbierał kiedyś taśmę pod kierownicą? Ja podejrzewam, że już się trochę zużyła.

Dodatkowo mam system bezkluczykowy i zauważyłem, że pod zaślepką kluczyka jest miejsce idealnie pasujące na ten elektroniczny kluczyk. Są jakieś zaślepki takie odchylające się, żeby można tam włożyć kluczyk?

mm32
03-05-2014, 19:21
Są jakieś zaślepki takie odchylające się, żeby można tam włożyć kluczyk?
Zerknij do instrukcji obsługi mondka,masz tam wszystko napisane,tą klapkę się ściąga.

jvc
14-07-2014, 12:59
No więc ciąg dalszy walki z tempomatem...:D

Dziś wymieniłem przyciski po lewej stronie jak również całą wiązkę.
Przypomnę że jakiś czas temu wymieniłem też przyciski po prawej stronie.
Jeśli okaże się że nadal jest to samo to znaczy że nie są winne przyciski i wiązka a przyczyny trzeba szukać gdzie indziej czyli pewnie moduł...

pawelmisiek
14-07-2014, 18:41
Dolacze sie troche do tematu , bo co prawda jakos mi to nie przeszkadzalo , ale dzisiaj to juz tempomat przeszedl sam siebie. Na prostej drodze co 5 sekund ACC Niedostepne , za jakis czas chce wlaczyc tempomat i dziala , wylacze i znowu to samo. Moze mi ktos powiedziec czy na to pomoze przeczyszczenie skrzynki od tempomatu co jest pod maska ? Dodam ze przyciski mi jak narazie (odpukac) dzialaja , tylko wlacza sie ten blad. Nie wiem czy to od temperatury, bo jak jest chlodniej to przewaznie wszystko dziala , czy od czegos innego. Najlepiej jakby ktos mogl wyslac zdjecie ten calej puszki . Pozdrawiam.

tedi_k
14-07-2014, 21:05
Zabrudzony radar ACC (ta "puszka pod maską"...) może być przyczyną takich zachowań... Trzeba by odczytać błędy i zobaczyć co samochód chce powiedzieć...

eclipse
14-07-2014, 21:54
Raczej słaby styk na złączu wtyczki i brak połączenia , bo jeśli by był zabrudzony lub zasłonięty radar np przez śnieg ( tak się czasem zdarza zimą ) to wyświetliło by mu komunikat ,, Oczyść radar'' .

pawelmisiek
14-07-2014, 22:34
Jutro ja rozbiore i zobacze czy to cos pomoze.

pawelmisiek
15-07-2014, 10:55
Czy ta srebrna puszka co jest pod maska to da sie ja rozebrac ? Czy tam idzie tylko ta jedna kostka z kabelkami i to wszystko ? Bo dzisiaj dostalem sie do niej , ale jej nie wymontowywalem bo nie widze zeby tam byly jakies srubki czy cokolwiek aby ja rozebrac.

mm32
15-07-2014, 18:50
Nic nie rozbieraj w radarze,odłącz tylko złącze 5 pinowe i popatrz ,czy nie są zaśniedziałe konektorki.Jeśli nic nie znajdziesz to trzeba błędy sczytać bo na ACC składa się kilka elementów a nie sam radar.

marek0101
15-07-2014, 19:27
Widzę że problem tempomatu w Fordzie jest duży, również i mnie dopadł. Zaczęło się od niezałączania tempomatu za każdym razem potem wyskakujący błąd "ACC niedostępne". Pewnego razu po wyświetleniu tego błędu walnąłem w kierownicę pięścią. Efekt to komunikat "Usterka ACC" i tu moje zaskoczenie trzeba będzie się udać do jakiegoś czarodzieja. Na pewno wyczyszczę styki a gdyby potraktować je jeszcze drobnym papierem ściernym?? A jak nie to kupie nowe przyciski i powinno być git. :)

mm32
15-07-2014, 19:32
gdyby potraktować je jeszcze drobnym papierem ściernym??
Zły pomysł bo są one pozłacane i każdy papier,nawet 2000 zedrze warstwę złota i wtedy to już na pewno nie będą działać.

Bump: walnąłem w kierownicę pięścią
To może oznaczać problemy z połączeniami,ewentualnie zimne luty na module kierownicy.

marek0101
15-07-2014, 19:47
O moduł mógł pójść o nie. Tutejszy czarodziej diagnozę pewnie postawi. A z tym papierem jak są pozłacane to nie tykam ich, tylko alkoholem je potraktuje.

leszcz
15-07-2014, 19:49
tylko alkoholem je potraktuje.
lepiej preparatem typu Contact Spray

mm32
15-07-2014, 19:50
lepiej preparatem typu Contact Spray
Ja wybrałbym alkohol bo nie wiadomo jak ten preparat reaguje z gumą.

marek0101
15-07-2014, 19:54
Czysty alkohol najlepszy, tym w swoim życiu przeczyściłem w życiu parę pilotów np od TV i chodzą jak nówki, lepiej reagują.

leszcz
15-07-2014, 19:55
Ja wybrałbym alkohol bo nie wiadomo jak ten preparat reaguje z gumą.

Ja używałem do "uzdrawiania" pilotów telewizyjnych tego : http://bernhardwagner.net/soundz/MPX_G2_FrontPanelRepair/contactSpray.JPG

i nigdy z gumą nie było problemów

pawelmisiek
15-07-2014, 21:31
To zrobie tak jak mowisz mm32 . Zrobie tez jak koledzy tutaj sugeruja , przeczyszcze te styki alkoholem co sa w kostce pod maska i zobaczymy czy podziala , a jak nie to po prostu musze jechac do warsztatu aby podpieli komputer i zobaczyli :(

tedi_k
16-08-2014, 20:48
Jest nadzieja, że została odkryta przyczyna problemów z klawiszami tempomatu w MND4/S-max/Galaxy.

W tej rodzinie samochodów klawisze podłączone są do "modułu kolumny kierownicy" (SCM) - sterownika, do którego są wpięte manetki kierunków i wycieraczki. W oparciu o informacje z klawiszy SCM generuje komunikaty po LIN/CAN do BCMI i innych sterowników samochodu sterujące tempomatem. Klawisze podpięte są do SCM poprzez taśmę zwijacza na jednorzędowe złącze w górnym prawym rogu modułu SCM. Moduł SCM ma płytkę drukowaną wielowarstwową - sygnały prowadzone są ścieżkami wewnątrz laminatu.
Ostatnio w dwóch samochodach - w tym u kolegi jvc - przelutowałem złączę, na które w SCM podpięte są klawisze tempomatu oraz złącze wiązki zewnętrznej, łączącej SCM z innymi modułami.

Ta operacja na razie pomogła - będziemy obserwowali dalej zachowanie tych "poprawionych" modułów.
Gdyby się potwierdziło, to byłby to kolejny przypadek "zimnych lutów" w naszych samochodach...

mm32
16-08-2014, 20:54
Jeżeli mam być szczery to już dawno obstawiałem ten moduł (kolega JVC może to potwierdzić),ewentualnie taśmę,nawet poprosiłem kolegę JVC , który ma znajomego w ASO o podpytanie co koledzy w serwisie wymieniają jak taki egzemplarz z kłopotliwym tempomatem do nich trafia.
Dodatkowo wydaje mi się,że problem dotyczy aut z rocznika 2007/2008,ale to trzebaby potwierdzić.
Jedyne co mógłbym polecić to wymianę takiego modułu bo przy druku wielowarstwowym wszelkie przelutowania są na krótką metę...

tedi_k
16-08-2014, 21:08
Obaj koledzy porobili sobie zdjęcia naklejki z P/N modułu SCM - w trakcie operacji opcja wymiany była cały czas podkreślana...

mm32
16-08-2014, 21:11
Jeśli chodzi o wymianę tego modułu to jest on plug&play ,czy po wymianie trzeba kalibrować ESP ?

tedi_k
16-08-2014, 21:14
Oceniam, że P&P - SCM robi sygnały (komunikaty CAN/LIN) dla wszystkich klawiszy z kierownicy (chyba poza radiowymi) i manetek - nie widać powodu dla jego jakiejś kalibracji...

mm32
16-08-2014, 21:15
Nigdy nie rozbierałem kolumny kierowniczej w mk4 i nie wiem gdzie jest podłączany czujnik kąta skrętu,ale pewnie wchodzi także na ten moduł.

tedi_k
16-08-2014, 21:21
Czujnik kąta skrętu jest w MND4 zintegrowany z taśmą zwijacza (przynajmniej tak wynika z moich prac demontażowo/montażowych). Taśma zwijacza jest dziwnie gruba a poza nią i SCM nic więcej na kolumnie kierownicy nie ma... W związku z tym czujnik kąta skrętu nie wymaga kalibracji, bo nie da się go założyć źle - chyba, że ktoś sobie będzie "od niechcenia" bawił się zwijaczem...

orion512
16-08-2014, 21:22
bo przy druku wielowarstwowym wszelkie przelutowania są na krótką metę...

Przy poprawianiu popękanych lutów, które bardzo często występują zwłaszcza przy montażu bezołowiowym, nie ma żadnego znaczenia ile warstw ma płyta.
Wielowarstwowa płyta oczywiście znacznie lepiej odbiera ciepło i aby to zrobić skutecznie trzeba dysponować lepszym sprzętem ale skuteczność napraw jest taka sama.
Jeśli popękały luty na złączu (czy to SMT czy THT) to można je bez problemu przelutowywać w nieskończoność dopóki nie poodparza się padów.
Jeśli popękały przelotki do wewnętrznych warstw to w zasadzie nic nie da się zrobić.

tedi_k
16-08-2014, 21:23
Myślę, że wersja optymistyczna - po przelutowaniu działało lepiej a nie gorzej....

mm32
16-08-2014, 21:25
Zakładałem,ze jeżeli nie było widać zimnych lutów to przyczyna usterki była inna,podgrzanie naprawiło uszkodzenia na jak długo,zobaczymy ...

tedi_k
16-08-2014, 21:27
Niestety nie mam Twojej wprawy w patrzeniu na luty (praktycznie w ogóle nie mam wprawy w lutowaniu...) i nie umiem ocenić, czy były zimne czy nie... Tym bardziej, że całość jeszcze potrafi być pokryta taką warstwą lakiero-gumy izolującej od wilgoci...

jvc
16-08-2014, 21:30
No więc tak wyglądał mój biedny mondek w trakcie operacji :)
http://i1287.photobucket.com/albums/a631/jvc74/DSC_0839_zpsa640e2d5.jpg (http://s1287.photobucket.com/user/jvc74/media/DSC_0839_zpsa640e2d5.jpg.html)


A to ten moduł

http://i1287.photobucket.com/albums/a631/jvc74/DSC_0833_zpsb068199e.jpg (http://s1287.photobucket.com/user/jvc74/media/DSC_0833_zpsb068199e.jpg.html)http://i1287.photobucket.com/albums/a631/jvc74/d14ce766-92f8-4f1f-a75b-f60dbb64ea41_zpse9879919.jpg (http://s1287.photobucket.com/user/jvc74/media/d14ce766-92f8-4f1f-a75b-f60dbb64ea41_zpse9879919.jpg.html)

mm32
16-08-2014, 21:32
Trzeba odczekać troszkę czasu i zobaczymy,może będzie dobrze i bynajmniej winny się ujawni,co do czujnika kąta skrętu to miałem kiedyś taki przypadek,że sprawdzałem koledze na swoim aucie kierownicę z tempomatem i przestawiłem kierownicę o jedną pozycję(bodajże kąt 60 stopni) po przejechaniu 10 metrów wywaliło mi błąd czujnika kata skrętu.

Bump: Są wolne piny na taśmie,da radę dostawić grzaną kierownicę ?

tedi_k
16-08-2014, 21:38
...przestawiłem kierownicę o jedną pozycję(bodajże kąt 60 stopni) po przejechaniu 10 metrów wywaliło mi błąd czujnika kata skrętu.

Bump: Są wolne piny na taśmie,da radę dostawić grzaną kierownicę ?

Pierwsze jest dość oczywiste - "przestawiłeś" (zakładając źle kierownicę) zwijacz i nie pokazywał on "na wprost".

Drugiego nie badaliśmy, bo i tak zeszło dość dużo czasu... Na oko może to być wykonalne - zwijacz ma z boku jeszcze jedno złącze (poza tymi z SCM), przez które podpięta jest poduszka oraz klakson. Tam jest sporo wolnych pinów. Podobnie na tej złącze już w kierownicy pod poduszką - też jest parę pinów wolnych. Trzeba by sprawdzić, czy jest przejście z jakichś wolnych pinów pod poduszką na to boczne złącze poduszki/klaksonu...

Aby nie zginęło, to zamieszczę to "opisane" zdjęcie Mirka tylko na naszym forum...

mayak
16-08-2014, 22:11
Są wolne piny na taśmie,da radę dostawić grzaną kierownicę ?
w ff2 są, Rosjanie zakładają ogrzewanie kiery

mm32
16-08-2014, 22:13
w ff2 są, Rosjanie zakładają ogrzewanie kiery
To już wiem i dlatego chciałem zaadoptować to do mk4 ;).

tedi_k
16-08-2014, 22:21
Na górnym zdjęciu Mirka to szare złącze z czerwoną blokadą pinów to złącze "zewnętrzne" SCM, natomiast to żółte to złącze wchodzące wprost do zwijacza z boku z sygnałami klaksonu i poduszki. Moim zdaniem mogli przewidzieć w nim grzanie kierownicy - trzeba będzie sprawdzić przy następnym "nie działającym tempomacie"...

mm32
16-08-2014, 22:24
Moim zdaniem mogli przewidzieć w nim g5rzanie poduszki
Oj tak to aż chyba nie,owszem miło dostać w twarz ciepłą podusią,ale bez przesady.Taki żarcik, chodziło oczywiście o podgrzewaną kierownicę.

tedi_k
16-08-2014, 22:30
Szybki jesteś... W 10 sekund poprawiłem przejęzyczenie i nawet śladu po edycji nie ma... A ty uchwyciłeś...:shock::one:

lepki
17-08-2014, 08:07
Ja w czerwcu postanowiłem rozebrać wszystko i jak narazie nie miałem ani razu błędu a jeżdżę codziennie A4 na trasie Katowice-Kraków-Katowice. Wcześniej rozbierałem tylko przyciski w kierownicy i było to działanie doraźne. Pewnego dnia wziąłem się poważnie do rozbierania i czyszczenia każdej kostki, gniazda i nawet wpsikałem do taśmy kierownicy preparat o nazwie podobnej do "Electric Cleaner". Po odpaleniu auta i nawet nie ruszyłem tylko przekręciłem kierownicą w lewo i prawo wywaliło błąd ESP i czujnika skrętu, pomyślałem że to wina taśmy bo do końca nie byłem pewien czy dobrze ją ustawiłem, jeden obrót o 360stopni pomógł, błędy wykasowałem i jak do tej pory nie zdażyło mi się ani razu aby tempomat nie działał, a jak pisałem od czerwca jeżdżę dość dużo i często, 90% to autostrada i tempomat. Więc może moje porady też będą przydatne, nadmieniam że wcześniej także przelutowywałem wszystkie styki w przyciskach w kierownicy i także było to tylko działanie doraźne, na chwilę.

tedi_k
17-08-2014, 11:09
A po co cokolwiek "wpsikiwać" do taśmy? jest ona zrobiona ze ścieżek miedzianych dwustronnie pokrytych folią wodoszczelną, więc "wpsikiwanie" tam czegokolwiek nie ma żadnego sensu - tam nie ma kontaktów... Co najwyżej można sobie czujnik kąta skrętu uszkodzić...

lepki
17-08-2014, 12:41
Jak narazie nic się nie uszkodziło lecz naprawiło, nie mówię że akurat przez wpsiknięcie preparatu do taśmy, lecz poszedłem na maxa, czyściłem wszystkie styki i w końcu po 2 latach "walenia w kierownicę" tempomat działa bez najmniejszego problemu, może aurat wyczyściłem dobrą kostkę i złapało styk. Jak się pogorszy to przelutuję złącza w module pod kierownicą.

tedi_k
17-08-2014, 13:11
Pomogło-nie pomogło: tak czy inaczej udzielajmy porad z sensem... Idąc na maxa, to można poradzić aby wyciągnąć spod konsoli całą główną wiązkę i psikać sobie po niej do woli... Też pewnie coś się poprawi...
Z dużym prawdopodobieństwem jedyne co tak na prawdę pomogło to wyjęcie i ponowny montaż zwijaka z modułu SCM. Te dwa złacza w SCM w które wpina się zwijak jakoś nie budzą zbyt dużego mojego zaufania... Pozostałe złącza są standardowe i na szczęście Contact Spray nie może im zaszkodzić...

ds_krk
13-09-2014, 00:48
Przy uszkodzeniu czujnika na pedale sprzegla nie pozwoli na wlaczenie tempomatu wiec nie w nim jest problem, przewaznie sa to same przyciski ale zdarzaja sie inne przyczyny, czy auto ma BT?

na samym początku pojawił się powyższy post. kolega pyta w nim o Bluetooth.. zaintrygowało mnie to bo u mnie ten sam problem z przyciskami tempomatu a raczej jego wariowaniem pojawił się mniej więcej w tym samym czasie co sprzężeniem telefonu z samochodem po BT... czy to w ogole możliwe żeby BT oddziaływał na tempomat??

jvc
13-09-2014, 06:32
U mnie mija miesiąc od naprawy i jak na razie zero problemów. W forscanie również ani razu nie zapisało błędu tempomatu, więc jest duża szansa że operacja pomogła :)

pawelmisiek
17-09-2014, 13:05
Jest nadzieja, że została odkryta przyczyna problemów z klawiszami tempomatu w MND4/S-max/Galaxy.

W tej rodzinie samochodów klawisze podłączone są do "modułu kolumny kierownicy" (SCM) - sterownika, do którego są wpięte manetki kierunków i wycieraczki. W oparciu o informacje z klawiszy SCM generuje komunikaty po LIN/CAN do BCMI i innych sterowników samochodu sterujące tempomatem. Klawisze podpięte są do SCM poprzez taśmę zwijacza na jednorzędowe złącze w górnym prawym rogu modułu SCM. Moduł SCM ma płytkę drukowaną wielowarstwową - sygnały prowadzone są ścieżkami wewnątrz laminatu.
Ostatnio w dwóch samochodach - w tym u kolegi jvc - przelutowałem złączę, na które w SCM podpięte są klawisze tempomatu oraz złącze wiązki zewnętrznej, łączącej SCM z innymi modułami.

Ta operacja na razie pomogła - będziemy obserwowali dalej zachowanie tych "poprawionych" modułów.
Gdyby się potwierdziło, to byłby to kolejny przypadek "zimnych lutów" w naszych samochodach...



Wczoraj niestety stalo sie to co chyba bylo nieuniknione czyli nie wyskakuje mi juz ACC Niedostepne tylko juz jest komunikat ACC Usterka nie wiem od czego. Czy to te styki czy cos innego. Bede musial oddac do warsztatu , zeby wkoncu mi je przeczyscili. Ale chcialem spytac ile mniej wiecej kosztuje ten modul o ktorym jest mowa od jakiegos czasu ?

jvc
17-09-2014, 13:11
Na allegro około 100 zł, nowy w ASO ponad 1000 zł :)

mm32
17-09-2014, 15:06
Wczoraj niestety stalo sie to co chyba bylo nieuniknione czyli nie wyskakuje mi juz ACC Niedostepne tylko juz jest komunikat ACC Usterka nie wiem od czego. Czy to te styki czy cos innego. Bede musial oddac do warsztatu , zeby wkoncu mi je przeczyscili. Ale chcialem spytac ile mniej wiecej kosztuje ten modul o ktorym jest mowa od jakiegos czasu ?
Błędy jakieś odczytałeś ?

pawelmisiek
17-09-2014, 17:14
Odebralem dzisiaj samochod od mechanika i niby wszystko dziala, mowil ze tasma nie byla uszkodzona, poczyscil wszystko , cos bylo nie tak z modulem bo jakos byl krzywo zamontowany czy cos takiego . Posprawdzal, zrobil kablibracje od poczatku i wszystko dziala , zobaczymy jak dlugo. Taka przyjemnosc 120zl.

slawek-kali
04-10-2014, 18:15
Ja tez jestem już po wizycie u Tadeusza g:)
Wszystko działa jak należy i mam nadzieje, ze tak zostanie.
Jeszcze raz dzięki tedi_k :one:

Maniak
05-10-2014, 09:40
Ja tydzień temu u siebie poprawiłem luty i mam spokój z wyłączającym się tempomatem.

pawelmisiek
09-10-2014, 16:35
Czy modul o ktorym rozmawiamy jest powiazany z podswietlaniem zakretow ? Poniewaz po naprawie wszystko dzialalo mi kilka dni , a pozniej to juz sie posypalo. Mianowicie swieci mi sie wczesne ostrzeganie usterka i to dwa razy to samo,tempomat nie dziala, funkcja pod gore nieaktywna , ESP takze sie swieci i wtedy nie dziala podswietlanie zakretow. Pojezdze troche i jak znowu odpale samochod to gasne ESP, funkcja pod gore i dziala podswietlanie zakretow oraz tempomat, ale dalej swieci sie dwa razy wczesne ostrzeganie usterka.

mm32
09-10-2014, 16:41
Na kolumnie kierowniczej,a dokładnie na taśmie jest czujnik kąta skrętu i jego awaria może dawać takie właśnie objawy.Dokładną diagnozę uzyskasz sczytując błędy.

pawelmisiek
09-10-2014, 16:44
W takim razie musze zainwestowac wrescie w kabel OBD bo tak jezdzic na komputer i placic ciagle to az serce boli. Odezwe sie jak zobacze jakie bledy .

tedi_k
09-10-2014, 17:28
Odebralem dzisiaj samochod od mechanika i niby wszystko dziala, mowil ze tasma nie byla uszkodzona, poczyscil wszystko , cos bylo nie tak z modulem bo jakos byl krzywo zamontowany czy cos takiego . Posprawdzal, zrobil kablibracje od poczatku i wszystko dziala , zobaczymy jak dlugo. Taka przyjemnosc 120zl.

Po takim opisie byłem jakby dziwnie spokojny, że nic nie zostało naprawione i objaw wróci wcześniej niż później... Trzeba było poprawić luty a nie "czyścić"... Kupowanie kabla z powodu modułu kierownicy nie ma sensu - już lepiej kupić dobrą lutownicę...

pawelmisiek
10-10-2014, 09:11
Poprawic luty na module wszystkie czy jakies konkretne ? Bo nie bede tego robil sam bo jeszcze zepsuje i dam to warsztatu , niech robia jak nic nie pomoglo ich czyszczenie . Ale jakies wskazowki bym im dal.

tedi_k
10-10-2014, 10:53
Luty od pinów złącz. Mogą być wszystkie, bo trwa to max 15 minut, a jak umieją lutować to na pewno nie może zaszkodzić.

pawelmisiek
21-11-2014, 18:55
Witam, nie chce zakladac nowego tematu to napisze tutaj bo problem tez dotyczy tempomatu. Troche mi zajeło z oddaniem samochodu do mechanika , ale takie zycie :) Ale niestety kochany mechanik nic nie pomog, albo nie umial. Powiedzial ze co prawda poprawil na module pod kierownica luty , jakies tam byly nawet pekniete , ale problem dalej pozostal (swieci sie ESP, funkcja pod gorke nieaktywna, dwa bledy wyswietlane na conversie, nie dziala podswietlanie zakretow , nie dziala tempomat) . Pozniej zabral sie do sprawdzenia czujnika skretu i mowi ze to moze byc on , bledy jakie wyszyly zamieszczam w zdjeciach . Moje pytanie czy szukac czujnika skretu czy cos jeszcze mozna z tym zrobic ??

kamildts
22-11-2014, 10:04
Czujnik kąta skrętu na all.. kupisz za 50zł, więc moim zdaniem szkoda czasu na kombinowanie z samodzielną naprawą.
Ja miałem dokładnie taki sam problem i wymiana czujnika rozwiązała go całkowicie.

pawelmisiek
22-11-2014, 15:08
A gdzie kupiles czujnik skretu ? Bo sprawdzalem na al.... i niestety nie ma aktualnie do mk4.

mm32
22-11-2014, 15:11
Jest tego pełno na allegro.Czujnik kąta skrętu występuje razem z taśmą/zwijakiem kierownicy.

pawelmisiek
22-11-2014, 15:22
Jak wpisuje czujnik kata skretu albo sam czujnik skretu to mi wyskakuje tylko dla mk3 .

mm32
22-11-2014, 15:26
Tak jak pisałem wcześniej,źle szukasz.Pierwszy lepszy przykład:
http://allegro.pl/tasma-air-bag-ford-mondeo-mk4-i4767262456.html
Przed zakupem trzeba jeszcze przedzwonić do sprzedającego by zapytać go czy auto na pewno miało ESP bo były i takie egzemplarze niestety.Warto także pokusić się o zakup takiej taśmy razem z modułem elektronicznym,wtedy eliminujesz 2 rzeczy jednocześnie.

pawelmisiek
23-11-2014, 16:44
Rozumiem , ze w tej tasmie jest czujnik skretu tak ?

mm32
23-11-2014, 17:43
Tak

pawelmisiek
22-01-2015, 12:21
Jestem po wymianie czujnika kata skretu i tego modulu , ESP , podswietlanie zakretow i funkcja pod gorke dziala tylko dalej nie dziala mi tempomat... Jak mechanik podlaczyl przy mnie pod komputer co cos mowil ze jest blad sterownika z tempomatem , moze to miec cos wspolnego dalej z tym czujnikiem i modulem? Jest mozliwe ze samochod byl bez tempomatu jak byl z 2009 roku z ESP itd. ?

tedi_k
22-01-2015, 14:32
Kolejny raz to napiszę: WSZYSTKIE Mondeo MK4 mogą mieć tempomat. Jeśli klawisze są sprawne i moduł kierownicy nie ma zimnych lutów oraz tempomat był wcześniej aktywny, to musi działać. Nie ma żadnego specjalnego sterownika tempomatu! Osobny sterownik jest jedynie w przypadku aktywnego tepomatu (ACC).

pawelmisiek
22-01-2015, 14:59
Klawisze sa moim zdaniem sprawne , wszystkie dzialaja nie ma tak ze cos kilka razy musze nacisnac zeby zalapalo . To jak to jest sprawne to powiedziec mu zeby sprawdzil te luty na module kierownicy ?

mm32
22-01-2015, 15:07
No właśnie, kolega ma HLA to może i ACC ma także i stąd te błędy ;)

Bump: Czy masz klawisze ze strzałkami z boku lewych klawiszy do tempomatu ?

pawelmisiek
22-01-2015, 15:26
Jesli chodzi o te co moge sobie ustawic odleglosc nad samochodem to mam . po lewej mam zalaczenie tempomatu , ten samochodzik w trojkacie (ostrzeganie przed kolizja ) i pod nimi mam wlasnie te dwie strzalki. Co to HLA ?

mm32
22-01-2015, 15:47
HLA to układ ułatwiający ruszanie ze wzniesienia. Podaj jakie błędy odczytal mechanik.

pawelmisiek
22-01-2015, 15:49
W sumie nie wiem , powiedzial zebym podjechal w poniedzialek to wtedy zobaczy, ale podjade jutro zeby tylko odczytal to podam . U mnie na convercie wyskakuje Usterka ACC i jakies dwie wczesniejsza usterka czy jakos tak .

slawek-kali
22-01-2015, 16:03
Jesli chodzi o te co moge sobie ustawic odleglosc nad samochodem to mam . po lewej mam zalaczenie tempomatu , ten samochodzik w trojkacie (ostrzeganie przed kolizja ) i pod nimi mam wlasnie te dwie strzalki. Co to HLA ?

Taka masz kierownice?

Umów się z tedi_k na lutowanie, błędy znikną jak ręką odjął :)

pawelmisiek
22-01-2015, 16:08
taka

slawek-kali
22-01-2015, 16:14
Z Myszkowa do Katowic masz 45km, w czym problem?g:~

pawelmisiek
22-01-2015, 16:22
To wiem ze tyle mam ale akutalnie mieszkam w Stalowej Woli , woj. Podkarpackie :D Jak nic mechanik nie zrobi to sie jakos umowie z Tedi jak bede zjezdzal do domu zeby podjechac do niego .

mm32
22-01-2015, 16:33
A miga zielona ikonka samochodzika w trójkącie na conversie ?

pawelmisiek
23-01-2015, 13:44
Nie miga. O dziwo dzisiaj rano odpalilem samochod , patrze a tu tempomat dziala i wyswietla tylko wczesne ostrzeganie usterka x1. To ja juz nie wiem o co chodzi , ale chyba wystarczy usunac moze ten blad i tyle. Zobaczymy przez jaki czas bedzie dzialac.

Robson102
22-03-2015, 20:58
Koledzy, niestety i mnie dopadła ta usterka "ACC niedostępne".
Komunikat pojawia się na nierównościach, jak i na prostej i równej drodze.
Czasami pojawia się kilkanaście razy na odcinku 25km (tyle mam do pracy).
Był też przypadek, że pojawił się rano po odpaleniu silnika i włączeniu wycieraczek bez ruszania z miejsca.
Po pojawieniu się komunikatu oczywiście tempomat nie działa.
Pomaga na jakiś czas uderzenie w kierownicę, ale nie tędy droga.

Zapisują się następujące błędy:

U0405 - Nieprawidłowe dane otrzymane z modułu sterującego regulatorem prędkości

C1D22 - Prawy moduł przełącznika koła kierownicy, usterka wewnętrzna

B112B - SWM moduł kierownicy, błąd mechaniczny

Czy można coś z tego wywnioskować?
Zanim coś wymienię, wolałbym mieć pewność.

tedi_k
22-03-2015, 21:20
Wszyscy piszą "lutować" a kolega chce wymieniać... A skąd pewność, że ten następny moduł kierownicy będzie miał lepsze luty?

Robson102
22-03-2015, 22:14
A co konkretnie mam lutować?
Sądzisz, że problem jest tylko w module w kierownicy?

slawek-kali
23-03-2015, 14:57
U mnie mija prawie rok od lutowanka, które zrobił Tadeusz i jest spokój!
Dobrze zainwestowane pieniążki :D

jvc
23-03-2015, 15:17
U mnie 7 miesięcy i zero błędów :)

slawek-kali
23-03-2015, 15:19
Ups.. faktycznie 7 miechow :D, bo robilem po Tobie :p

jvc
23-03-2015, 16:46
Tak mi się wydawało że byłem pierwszy. :P

Paweł 01
25-03-2015, 20:28
Mam pytanie. Ostatnio przestały działać mi przyciski od sterowania radiem w kierownicy. Dzisiaj wyciągnąłem poduszkę odkręciłem lewą manetkę z przyciskami, wyciągnąłem przycisk no i teraz nie wiem jak go mam dalej otworzyć a nie chcę niczego połamać. Na przycisku są 4 wybrzuszenia próbowałem je wcisnąć i nic z tego. Proszę o jakąś podpowiedz. Niżej przesyłam foto. Pozdrawiam.

tedi_k
26-03-2015, 09:04
Po co chcesz to otwierać? Styki w tych przyciskach są porządne... Jedyne co nie działa, to luty na złączach w module kierownicy (są zimne i pękają). Trzeba wyjąć moduł kierownicy ("płytkę drukowaną pod zwijaczem") i przelutować złącza. W 95% przypadków problem znika...

Paweł 01
26-03-2015, 18:42
Czyli chodzi o coś takiego?? http://allegro.pl/ford-mondeo-mk4-modul-kierownicy-i5139610378.html
wszystkie luty trzeba przelutować czy tylko któreś wybrane.

tedi_k
27-03-2015, 08:59
Napisałem - luty od złączek.

Paweł 01
31-03-2015, 08:31
Zamontowałem dzisiaj przelutowany moduł od kierownicy i problem mi nie znikł. Dalej przyciski od sterowania radiem mi nie działają. Przycisk mam sprawny bo sprawdziłem go w innym mondku. Dodam że ostatnio montowałem nowego GPS bo stopka byłą popsuta i wyjmowałem radio, ale sprawdziłem to teraz i wszystko miałem podpięte. Proszę o jakąś podpowiedz.

paweld77
13-05-2015, 08:11
Witam, gdzie w Warszawie można podjechać żeby przelutować luty(raz działają a raz nie przyciski po prawej stronie kierownicy od radia). Lub jak dostać się do płytki modułu kierownicy?


Pozdrawiam

P.

kot_79
13-05-2015, 09:21
Ja u siebie wyczyściłem właśnie styki i problem zniknął, miałem problem tylko z CC, więc nie rozbierałem styków od sterowania radia.

Ingen
26-06-2015, 08:05
U mnie mija prawie rok od lutowanka, które zrobił Tadeusz i jest spokój!
Dobrze zainwestowane pieniążki :D

Jakieś 2 tys km temu odwiedziłem Tadeusza. Po lutowaniu problem całkowicie wyeliminowany.

Polecam wszystkim sfrustrowanym, walącym w kierownicę by tempomat zadziałał :)

rapidziory
27-06-2015, 17:57
Hej,

po wymianie rozrządu przestał mi działać tempomat. Mogę tylko włączyć Cruise Control Stanby i na tym koniec. Żadne przyciski pozostałe nie działają (set+, set-, itd.). Nie dzwoniłem do mechanika bo jest sobota (wczoraj odebrałem auto). Czy przy grzebaniu przy rozrządzie można było spowodować coś, że przestał działać tempomat. Nie sądzę, że są to zimne luty. Może jakieś dotakowe czujniki w komorze silnika?

Może ktoś coś podpowiedzieć?
Pozdrawiam.

slawek-kali
27-06-2015, 19:34
Jakieś 2 tys km temu odwiedziłem Tadeusza. Po lutowaniu problem całkowicie wyeliminowany.

Polecam wszystkim sfrustrowanym, walącym w kierownicę by tempomat zadziałał :)

U mnie dziala do dzis, wiec spokojnie polecam ;)

bsiuda
09-07-2015, 08:19
U mnie dziala do dzis, wiec spokojnie polecam ;)

U mnie śmiga od 4 tys. km.
Również polecam Tadeusza.

Robson102
30-09-2015, 21:42
Moje lenistwo czasami nie zna granic.
Po pół roku jeżdżenia z niedziałającym tempomatem, w końcu się zmobilizowałem i wczoraj zrobiłem z tym porządek.

Nie było to aż takie trudne jak myślałem. Demontaż modułu pod kierownicą wogóle nie skomplikowany. Trochę precyzji trzeba było wykazać przy lutowaniu i montaż z powrotem do kupy.
Na koniec trzeba wykasować wszystkie błędy i tempomat znowu działa bez zarzutów. "Bułka z masłem"

czpio
08-10-2015, 16:49
Czy ktos wie jak można zmierzyć rezystancję przycisków do tempomatu.
Gdzie przykładamy kable od miernika- czy na złączu kostki ( ma 4 piny- pod które) czy jakoś inaczej. Czy przyciski mają być wciśnięte do pomiaru?
Pytam bo mam zamontowane przyciski, ale próba aktywacji już w dwu miejscach sie nie powiodła- był błąd B10AC "awaria przełącznika sterowania prędkością" Podejrzewam przyciski. Na pewno ich rozbiorę i wyczyszczę, ale przed włożeniem chciałbym zmierzyć rezystancje - pytanie jak gdzie??- mam miernik i umie go obsłużyć
czpio

mm32
08-10-2015, 16:56
Na forum jest wątek o dołożeniu tempomatu do mondeo mk4,a w tym watku są podane kilkukrotnie rezystancje przycisków w stanie spoczynku jak i przy wcisnięciu :).

czpio
08-10-2015, 18:06
Ok są podane ale gdzie przykładać końcówki miernika. Mam kostkę z 4 pinami z lewej strony kierownicy i z 4 pinami z prawej strony. Wypinam kostkę i pomiędzy którymi pinami mierze tą rezystancję.
Mam rozebrany ON, OFF i CAN ( lewa strona)- wszystko wyczyściłem alkoholem- poskładałem, ale przed montażem w kierownice wolałbym pomierzyć i być pewnym, że nie trzeba tego rozbierać jeszcze raz
czpio

tedi_k
08-10-2015, 22:09
....Mam rozebrany ON, OFF i CAN ( lewa strona)- wszystko wyczyściłem alkoholem- poskładałem, ale przed montażem w kierownice wolałbym pomierzyć i być pewnym, że nie trzeba tego rozbierać jeszcze raz
...

Kolego - widziałeś konstrukcję tych przycisków? Tam praktycznie nie ma prawa być problemów ze stykami...
Przyczyną problemów z tempomatem są w 95% przypadków zimne luty w module kierownicy a nie przyciski!

Wodorek
02-12-2015, 14:31
Witam
U mnie pojawił się inny problem - tak mi się przynajmniej wydaje.
Po przestudiowaniu prawie w całości wątku o dołożeniu tempomatu, ja tez zdecydowałem się go założyć. Zwykły podstawowy tempomat bez ogranicznika i bez ACC.
Samochód to Mondeo MK4 1,8 TDCI z 2008r
jako że kierownica była już trochę podniszczona to zdecydowałem się na zakup kierownicy wraz z przyciskami.
Po zmontowaniu tego do kupy i uaktywnieniu tempomatu ELMConfigiem w ver 0.2.17 tempomat nie chce zadziałać a FORScan pokazuje błąd jak w załączniku.
Piszecie że w 99% przypadków to wina płytki drukowanej pod kierownicą. Akurat miałem możliwość podmiany tej płytki na inną ale błąd pozostał i tempomat dalej nie działa.
Możecie coś poradzić?

Speedo
02-12-2015, 15:06
a nie jest tak, że guziki z off z polifta nie robią w przedlifcie? może kupiłeś kierę z polifta i dlatego?

mrdominik
02-12-2015, 15:08
a nie jest tak, że guziki z off z polifta nie robią w przedlifcie? może kupiłeś kierę z polifta i dlatego?

Nie da się zamontować kiery z polifta w przedlifcie :)

Wodorek
02-12-2015, 15:09
kierownica na pewno jest z Mondeo przedliftowego - ma mocowanie poduszki na 3 uchwyty - poza tym przy mnie gościu ją wyciągał z tego Mondeo to widziałem że przed liftem :-)

mm32
02-12-2015, 15:22
Co masz zaznaczone w ELMConfigu ?

Wodorek
02-12-2015, 15:39
no właśnie chyba o konfigurację w ELMConfigu się rozchodziło.
:619:
Pamiętałem że trzeba zrobić zmianę w BCM i w IPC - no i zrobiłem tylko w IPC :-(
już się poprawiłem.
Jadę do domu to przetestuję czy działa i później napiszę czy to było przyczyną.

mm32
02-12-2015, 15:39
Zapewne było ...

kordyl
02-12-2015, 15:55
a nie jest tak, że guziki z off z polifta nie robią w przedlifcie?

Robią, robią. Sprzedałem takich kilka do poliftów i zawsze było ok.

Wodorek
03-12-2015, 08:55
Jak mm32 zapytał co mam zaznaczone w ELMConfigu to mnie oświeciło i przypomniałem sobie, że czytając forum było napisane że konfigurację trzeba zmienić w BCM i IPC a ja zmieniłem w IPC i dziwiłem się czemu nie działa.
Dzięki za zainteresowanie tematem i pomoc.
Problem rozwiązany - wystarczyło skonfigurować odpowiednio w ELMConfigu i działa.
Teraz też jestem zatempomatowany :razz:
Dodam tylko żę wymieniałem całą kierownicę bo moja już paskudnie wyglądała.
Za skórzaną kierownicę z tempomatem (bez poduszki) + manetka kierunkowskazów z Voice Control + mikrofon w podsufitkę + wygłuszenie pod maskę z zapinkami zapłaciłem 250zł - wymontowane z Mondeo Anglika w wersji GHIA :razz:

urban556
29-12-2015, 10:34
tedi_k czy mógł byś na zdjęciu od JVC oznaczyć które dokładnie luty trzeba poprawić i przy kolejnych pytaniach ludzi będzie najłatwiej je przytoczyć

tedi_k
29-12-2015, 12:11
Ja poprawiam wszystkie przy złączach.

piłkarz16
10-02-2016, 17:31
Witam , dziś elektromechanik przelutował mi cały moduł i z nadzieją że będzie wszystko działać poskładałem wszystko , podłączenie akumulatora i jazda próbna . Wciskam "ON" tempomat gotowy do użycia , "SET+" działa , "SET-" działa i wydaje się że wszystko w porządku . Niestety "OFF" i znowu nie można aktywować , działa tylko stan gotowości . Ponowne odłączenie i podłączenie akumulatora sprawia że działa do momentu wciśnięcia "OFF" . Może wie ktoś co jeszcze sprawdzić ?

Robson102
14-02-2016, 20:57
A wykasowałeś z kompa wszystkie błędy z tym związane?

piłkarz16
23-02-2016, 11:06
ponowne przelutowanie dało efekt - działa

leszcz
19-03-2016, 19:09
ponowne przelutowanie dało efekt - działa
niestety nie :D

Trochę to zajęło dzisiaj zanim doszliśmy o co biega z tym tempomatem :P.
Tempomat koledze nie działa po przełączeniu na gaz. Jak autko jest na benzynie działa TIP-TOP .Tak więc do gazownika niech naprawia ten defekt teraz :one:

piłkarz16
19-03-2016, 19:32
Przyczyną nie działającego tempomatu jest instalacja lpg a raczej błąd przy jej założeniu ! Byłem dziś w Bydgoszczy u kolegi z forum który sprawdził auto różnymi programami i zero błędów. Po wyłączeniu gazu tempomat działa idealnie , w momencie przełączenia na lpg przechodzi w stan gotowości. Nie pozostaje mi nic innego jak odwiedzić "fachowca" który zakładał instalacje.

leszcz
19-03-2016, 19:37
Bydgoszczy u kolegi
no to został Convers+ do ogarnięcia :one:

piłkarz16
01-04-2016, 17:52
No i w końcu tempomat działa idealnie. W sumie mogę polecić ten warsztat lpg ("mondek"na gazie spisuje się bardzo dobrze). Szkoda tylko że prędzej nie powiązałem momentu założenia lpg z nie działającym tempomatem ( nie potrzebnie zakupiony i wymieniony modem i zwijak ).

leszcz
01-04-2016, 18:15
No i w końcu tempomat działa idealnie.
Superrr :) to co ogarniamy resztę ?

piłkarz16
01-04-2016, 18:33
Superrr :) to co ogarniamy resztę ?

Tak:razz: tylko napisz co jak i kiedy.

Kombomond
14-05-2016, 06:56
Witam
Mam dwa pytania:

1. Odnośnie ustawienia odległości między samochodami po włączeniu tempomatu. Miałem ostatnio nie dużą kolizję, prawą stronę lekko uderzoną, podczas naprawy odpiąłem wtyczkę z radaru i ją popsikałem ( bo od jakiegoś czasu pali mi się błąd: wczesne ostrzeganie -usterka). Po zamontowaniu lampy i zderzaka pojechałem w trasę i jak włączam tempomat i ustawiam odległość od samochodu poprzedzającego radar tej odległości nie widzi. Dopiero przy 30-50m od samochodu ją wykrywa. Moje pytanie brzmi czy wyciągając wtyczkę od radaru zrobiłem mu jakiś reset ustawień odległości. Przed kolizją tempomat działał bez zarzutów i dało się ustawić odległość.

2. Od jakiegoś czasu zapala mi się usterka - wczesne ostrzeganie. po wizycie u mechanika i skasowaniu błędów usterka znika na ok. tydzień. Z tą usterką tempomat działa mi poprawnie (teraz pojawił sie problem jak w pkt. 1) . Co może być przyczyną ?? Radar czy coś może jakiś moduł w kierownicy??

Proszę o pomoc.
pozdrawiam

eclipse
14-05-2016, 20:51
Wydaje mi się że bliżej nie ustawisz , bo znów będzie stłuczka :diabel2:

_remiq
29-07-2016, 21:47
Mam moje auto od 2 miesięcy. Tempomat w tym czasie nie zadziałał ani razu. Walenie w kierownicę nic nie dawało. Rozebrałem wyczyściłem styki i przelutowałem wszystkie luty od złączy (również na płytkach przycisków). I niestety nic to nie dało. Forscan pokazuje błąd tempomatu. Co ciekawsze kiedy wejdę w funkcję podglądu stanu przycisków w tempomacie, to widzę, że na przyciski z lewej strony nie ma żadnej reakcji, a przyciśnięcie dowolnego klawisza z prawej powoduje zmianę 3 stanów: wył. SPC, wł. SPC i przełącznik przywracania. Funkcje przełącznika zmniejszanie, zwiększania i kasujący nie zmieniają się. Czy ma ktoś pomysł na to?

mm32
30-07-2016, 07:02
Może po prostu są uszkodzone te przyciski i należy je wymienić.Dobrze by było pożyczyć od kogoś takie przyciski by mieć pewność i na darmo kasy nie wywalać.
Ewentualni możesz jeszcze sprawdzić rezystancję Twoich przycisków,tabelke z rezystancjami znajdziesz w wątku o dołożeniu tempomatu :
http://forum.fordclubpolska.org/showthread.php?t=103819

Golson
30-07-2016, 08:47
Ale do tego pasowało by miał uzupełniony profil "Skąd:"...

Wtedy może ktoś się znajdzie.

artur1970
30-07-2016, 08:59
zachodniopomorskie

pasiek
30-07-2016, 09:08
Mi też padł tempomat , w aso wymienili przyciski i jest ok

Wysłane z mojego SM-G920F przy użyciu Tapatalka

nskrzysiek
04-08-2016, 20:49
Nowy Sącz
Przeglądam forum od kilku dni bo miałem problem z tempomatem
Zaczął się kilka lat temu gdy wyskakiwał komunikat ACC niedostępne , ale po jakimś czasie działał.
W tym roku nastąpiło apogeum, daleka trasa na autostradzie a ten się zaciął na maksa, w drodze powrotnej wręcz komunikat "usterka ACC".
Po poczytaniu forum oddałem autko w dobre ręce sugerując o przelutowaniu i oczyszczeniu styków - autko jak nowe :)

drummer44
05-08-2016, 09:03
Pozwolę sobie podpiąć się do tematu, u mnie również przestał działać tempomat zwykły bez radaru, mondeo mk4 2008, przed liftem. I teraz moje pytanie, nie rozbierałem jeszcze kolumny kierownicy więc nie wiem jaki moduł SCM tam siedzi, w związku z umiarkowanymi cenami używek pomyślałem o zakupie takowego modułu. I teraz pytanie- na znanym portalu znalazłem ale dwa o rożnych oznaczeniach jeden to : 6G9T13N064DK a drugi 6G9T13N064CG. Czym one się różnią i czy pasować będą do mondeo titanium 2,0 tdci z 2008 r. ze zwykłym tempomatem.

drummer44
10-08-2016, 10:12
Sorry za podbicie tematu, naprawdę nikt nic nie wie na temat jak wyżej.

jvc
18-08-2016, 09:29
Minęło równe dwa lata od ostatniej naprawy i chyba problem powrócił
http://forum.fordclubpolska.org/showpost.php?p=2255731&postcount=110

@tedi_k (http://forum.fordclubpolska.org/member.php?u=104268) chyba się muszę ponownie do Ciebie zgłosić ;)
Objaw ten sam czyli po uderzeniu w kierownicę tempomat się załącza , tyle że tym razem mam komunikat pod dołożeniu aktywnego tempomatu ACC niedostępne.
Myślałem że to jakaś inna usterka ,ale chyba jeśli uderzenie w kierownicę pomaga to chyba będzie to samo.
W forscanie wywala błąd C1D22 i C2003 czyli zespół przełączników z lewej i prawej strony oraz U0405 nieprawidłowe dane odebrane z układu kontroli prędkości.

artur1970
18-08-2016, 18:03
Sprawdź jeszcze ten sposób, kolumna kierownicy w dół i potem do góry ale nie do końca. Ustaw tak, aby została zablokowana 3- 5 cm przed końcem.

Robson102
19-08-2016, 08:10
U mnie też usterka powróciła. A tak się cieszyłem, że już działa.
Zastanawiam się nad wymianą modułu kierownicy, bo ile można walić w tą kierownicę.

lsulima
19-08-2016, 10:08
hehe. Dziśu kolegi w poliftowym Mondeo dokładnie ten sam problem. To jakaś epidemia. :-)

mm32
19-08-2016, 10:20
w poliftach to rzadkość, przeczyściłbym przyciski, powinno pomóc.

lsulima
19-08-2016, 10:42
Wydaje mi się, ze to mogą nie być przyciski. Mocne/słabe przyciskanie nie pomagało. Przy naciśnięciu przycisku włączania tempomatu Forscan pokazywał włączanie 3 przycisków naraz. Usterka "ustąpiła" (zakładam, że na chwile) dopiero po zmianie położenia kierownicy.

tedi_k
19-08-2016, 10:57
...Usterka "ustąpiła" (zakładam, że na chwile) dopiero po zmianie położenia kierownicy.

To z kolei mogło by wskazywać na problem z wiązką...

BTW - do Mirka jvc już dzwoniłem, że poczuwam się do gwarancji na moje lutowanie...:one:
Jak by coś - proszę przyjechać, mogę spróbować przelutować jeszcze raz... Choć trochę wątpię by moje ręczne lutowanie też miało tendencje do pękania... Mam też zapasowy moduł kierownicy - można trochę poeksperymentować...

jvc
19-08-2016, 12:40
Sprawdź jeszcze ten sposób, kolumna kierownicy w dół i potem do góry ale nie do końca. Ustaw tak, aby została zablokowana 3- 5 cm przed końcem.
Testuję ;)

BTW - do Mirka @jvc już dzwoniłem, że poczuwam się do gwarancji na moje lutowanie...
Ale ja nic nie wspominałem o gwarancji :D
Wręcz przeciwnie chętnie zapłacę za kolejne dwa lata spokoju :D

artur1970
19-08-2016, 12:48
To jest moja obserwacja w moim mondku. Kiedy kolumna kierownicy jest na full podniesiona przyciski głupieją, jak da się kolumnie trochę luzu jest ok.

Wygląda mi na to, że przy podniesionej i dociśniętej na max. kolumnie obudowa koliduje z płytką manetek i zakłóca ich poprawną pracę.

mm32
19-08-2016, 15:50
Wygląda mi na to, że przy podniesionej i dociśniętej na max. kolumnie obudowa koliduje z płytką manetek i zakłóca ich poprawną pracę.
Nie ma prawa tak się stać,bo cała obudowa kolumny kierowniczej(plastik górny i dolny) nigdzie nie dotyka,ani nie opciera nawet,gdy kolumna jest na maxa do przodu i na maxa do góry.

artur1970
19-08-2016, 17:29
A może wiązka ?

januszps
23-08-2016, 13:30
witam,
właśnie zmarł mi tempomat. po nacisnięciu przycisku on pojawia się chwilkę komunikat Cruise Control Standby po czym znika i nie da się go uruchomić prawymi przyciskami.
Rozłożyłem kierownicę celem przeczyszczenia złączy, choć nie umiałem rozłożyć samych przycisków. Wcześniej miewałem czasami problemy z samoczynnym wyłączaniem bądź trudności z włączaniem, ale zawsze jakoś to działało. tym razem nic.
Przy okazji sprawdzenia EGR'u i zczytania komunikatów pojawił się następujący(e):
U4050 Regulacja prędkości jazdy. Błąd sygnału wejść.
P115A Ustarka nieznana

jakaś sugestia będzie mile widziana. czesto korzystam z tego wynalazku i bardzo jego brak odczuwam.
pozdr.
j.

jvc
23-08-2016, 13:35
Sprawdź jeszcze ten sposób, kolumna kierownicy w dół i potem do góry ale nie do końca. Ustaw tak, aby została zablokowana 3- 5 cm przed końcem.
U mnie się nie sprawdziło. Pomaga nadal dosyć lekkie uderzenie w kierownicę z lewej strony obok przycisków.

januszps
23-08-2016, 21:22
tak dla informacji, rozłożyłem ponownie łącznie z rozebraniem lewej manetki i symbolicznego przeczyszczenia spirytusem styków. zatrzymałem sie na zdjęciu kierownicy i poprawie wtyczek. Tempomat zadziałał i w pierwszej jeździe testowej spisywał sie idealnie.
pozdr.
j.

eclipse
24-08-2016, 07:26
Ot.... i cała tajemnica rozwiązana , ech ty to jesteś nie dasz zarobić fachowcom .:P

kot_79
24-08-2016, 07:45
ja przy MND4 zdjąłem przyciski łącznie z demontażem kierownicy i poduszki -> przeczyściłem wszystko i problemy już nie powracały. Mnie się wydaje, że czasami problemy może sprawiać ta taśma samozwijająca.

tedi_k
24-08-2016, 11:08
... Mnie się wydaje, że czasami problemy może sprawiać ta taśma samozwijająca.

Nigdy według mnie.

slawek-kali
24-08-2016, 11:10
U mnie tez jakis czas temu wrocil ten problem, poki co sporadycznie ale jestem pewny ze niedlugo bedzie czesciej :D

Tak czy siak wymieniam kierownice to zajrze tam i sprobuje cos zaradzic :)

kot_79
25-08-2016, 11:08
Nigdy według mnie.

Nie będę się spierał ale kategorycznie bym do tego tematu nie podchodził.

robkamin
27-08-2016, 11:00
No to dołożę i ja swoje 5gr do tego tematu - z czasami działającym tempomatem borykałem się od dobrych kilku miesięcy. Objawy jak u wszystkich - nie da się włączyć tempomatu a jak już się czasami uda to tempomat sam z siebie potrafił się wyłączyć. Czarę goryczy przelał tegoroczny urlop - dość walenia w kierownicę, trzeba coś z tym zrobić. Poczytałem wiele wątków na ten temat i korzystając z dobrej pogody zabrałem się dziś za rozbieranie kierownicy - przelutowałem wszystkie możliwe konektory na module i na razie wszystko działa - do tego celu użyłem spoiwa ołowiowego bo jak wiadomo bezołowiowe jest dużo bardziej wytrzymałe ale tez dużo bardziej kruche, być może stąd "zimne" luty. Nie ruszałem przycisków od tempomatu, niczym nie nie psikałem, ani nie próbowałem czyścić. Cała operacja razem z jazdą testową zajęła mi 1,5h (chyba nieźle zważywszy, że robiłem to pierwszy raz i najwięcej czasu pochłonął mi demontaż poduszki - teraz już jestem mądrzejszy i pewnie wytargałbym ją w 2 minuty gdyby zaszła potrzeba. Porobiłem przy tej okazji kilka zdjęć więc jeśli ktoś zainteresowany to w przyszłym tyg postaram się napisać mały tutorial.

nabuchodonozor
27-08-2016, 12:36
dawaj chętnie popatrzę, bo być może mnie to też czeka...:(

Robson102
28-08-2016, 11:38
Oby Ci to pomogło na dłużej, bo już nie jeden zrobił tak samo (również i ja) i problem powrócił.
Rozważam zakup nowego modułu, może wreszcie będę miał spokój w tym temacie.

robkamin
28-08-2016, 20:05
Ty mnie nie strasz... na pewno poinformuję jak problemy powrócą, oby nie za szybko... Swoją drogą, nawet jakbym miał to robić raz w roku, to nie zajmuje to aż tak dużo czasu.
A wiele sobie życzą za nowy moduł?

Robson102
28-08-2016, 22:48
Mi wytrzymało poniżej pół roku. Ileż można lutować? Dziwne, że nie da się polutować raz, a dobrze i na długo.

Nowy moduł w serwisie kosztuje z tego co pamiętam ok. 1100zł.
Pytanie, ile wytrzyma nowy moduł do pierwszej usterki?

ketez
30-08-2016, 21:06
witam,
właśnie zmarł mi tempomat. po nacisnięciu przycisku on pojawia się chwilkę komunikat Cruise Control Standby po czym znika i nie da się go uruchomić prawymi przyciskami.
Rozłożyłem kierownicę celem przeczyszczenia złączy, choć nie umiałem rozłożyć samych przycisków. Wcześniej miewałem czasami problemy z samoczynnym wyłączaniem bądź trudności z włączaniem, ale zawsze jakoś to działało. tym razem nic.
Przy okazji sprawdzenia EGR'u i zczytania komunikatów pojawił się następujący(e):
U4050 Regulacja prędkości jazdy. Błąd sygnału wejść.
P115A Ustarka nieznana

jakaś sugestia będzie mile widziana. czesto korzystam z tego wynalazku i bardzo jego brak odczuwam.
pozdr.
j.

Dla mnie pierwszy błąd oznacza, że jest coś nie tak z jednym z czujników np. włącznik pedału sprzęgła.

Robson102
11-09-2016, 22:20
Już jestem po wymianie modułu na nowy. Na razie wszystko działa. Zobaczymy jak długo.

tedi_k
11-09-2016, 22:31
Już jestem po wymianie modułu na nowy. ....

Nowy z ASO??? :shock::shock::shock:

Robson102
12-09-2016, 07:15
Tak, niestety nowy z ASO.

Marino166
12-09-2016, 10:30
Tak, niestety nowy z ASO.

Moduł to jest w tych manetkach w kierownicy, czy jeszcze coś innego? Pytam bo u mnie też się tempomat zawiesza i zgłębiam dopiero temat

leszcz
12-09-2016, 11:28
niestety nowy z ASO.
:(
a tak z ciekawości ile to kosztuje ?