Zobacz pełną wersję : [Mondeo 2007-2014] Utrudnione włączanie biegu wstecznego


SAMWIL
27-11-2011, 16:59
Witam

Jestem posiadaczem Mondeo MK4 - jest to kolejny ford którym jeżdżę, wcześniej był Focus potem Mondeo MK3.Jednakże w żadnym z poprzednich aut nie miałem problemów ze skrzynią tak jak w MK4 a mianowicie: niezależnie czy silnik jest zimny czy rozgrzany mam problem z wbiciem biegu wstecznego i sporadycznie jedynki - anomalia nie są regułą przy każdej zmianie biegów ale pojawiają się często i bardzo mnie irytują.Auto jest wyposażone w skrzynię sześciobiegową.
Jeżeli ktoś wcześniej miał podobny defekt proszę o sugestie co należałoby zrobić żeby wyeliminować problem - czy może jedynym lekarstwem jest wizyta w serwisie?

Dziękuje za wszelkie odpowiedzi
Pozdrawiam

robarek
27-11-2011, 17:46
Czyżby kłopoty z wysprzęgleniem (zapowietrzone?)? Tak czy tak, chyba jednak tylko serwis lub dobry mechanik.
Tak na wszelki wypadek sprawdź poziom płynu w zbiorniczku.

kolonez
27-11-2011, 19:14
Regulacja linek, było już o tym.
Poszukaj na forum

Pozdrawiam

PieroBoss
27-11-2011, 20:34
Witam ja mam ten sam problem ze wstecznym tylko u mnie jest on tylko na zimnym silniku , po rozgrzaniu auta problem znika . Pozdrawiam

SAMWIL
28-11-2011, 05:59
Dziekuje za Wasze sugestie - będe szukał o regulacji linek może tutaj jest problem.
Mam jeszcze pytanko do Robarka - poziom ktorego płynu mam sprwdzić ?

Pozdrawiam

krzkop
29-11-2011, 17:49
Co prawda mam zupełnie inną skrzynię biegów (tak mi się przynajmniej wydaje) ale w moim egzemplarzu też występuje ten problem. Pewnego razu przez to auto przy nawrocie stoczyło się do rowu. Wrzucam wsteczny pyka przekaźnik załączający światła cofania puszczam sprzęgło i skrzynia zaczyna zgrzytać. Problem występuje około raz na pięć prób włączenia wstecznego. Zgłaszałem w serwisie i odpowiedziano mi, iż po sprawdzeniu ustawień cięgien przez najlepszego speca od skrzyń w ich serwisie wszystko jest jak najbardziej ok. Generalnie pan serwisant stwierdził, iż skrzynia nie ma synchronizatora biegu wstecznego i ten typ tak ma i spadówa.
Tak więc przyjąłem tą przypadłość mojego mondziaka z dobrodziejstwem inwentarza, gdyż nie chcę się dodatkowo naprzykrzać bardzo zajętym serwisom forda skomplikowanymi wymianami klocków i tarcz hamulcowych.

SAMWIL
30-11-2011, 17:53
Jutro wybieram się do serwisu - po diagnozie i "zabiegu" podziele się uwagami.

Pozdrawiam

SAMWIL
02-12-2011, 13:48
Panowie w serwisie udzieli takiej odpowiedzi: wszystko jest w jak najlepszym porządku nic się nie blokuje, nic nie nie wymaga wymiany;profilaktycznie przesmarowano układ pracy linek.
Czy macie jeszcze jakieś propozycje jak rozpracować temat ponieważ ja nie nie widzę drastycznej różnicy pomiędzy tym co było a tym co jest.

Pozdrawiam

spiczek
02-12-2011, 13:54
Wydaje mi się, że jest to wasz pierwszy Ford. Każdy ford, którego dotychczas miałem lubił sobie zazgrzytać podczas wrzucania wstecznego, a jak ten nie chciał wejść trzeba było puścić i wcisnąć sprzęgło. Miałem tak od nowości w focusie i w mondeo. Taka chyba jest uroda skrzyń forda, pracują sprawnie, przyjemnie, mają wyczuwalny click podczas wrzucania biegów, ale mają problemy ze wstecznych (z którymi da się żyć).

damciow
02-10-2012, 00:50
Witam. Ostatnio problem zdecydowanie się nasilił. Mianowicie po postoju lub w trasie przy wrzucaniu wstecznego biegu zazwyczaj z jedynki, w połowie wyczuwa się opór tak że dalej się już tego biegu wrzucić nie da.Przekaźnik zapala swiatło wsteczne. Dopiero po zwolnieniu sprzęgła, wrzuceniu na luz a następnie kolejnej próbie wrzucenia wstecznego - udaje się - jednak w tej połowie gdzie był opór pojawia się spory zgrzyt. Czasem to mocno da się odczuć. Zdarza się też przypadek gdzie wsteczny wchodzi, ale minimalnie nie do końca, wtedy po zwolnieniu sprzęgła słychać tarcie - jest to dośc niebezpieczne, bo ostatnio samochód zaczał się staczać, a ja walczyłem ze wstecznym. Czy to wina sprzęgła? A może docisk? Czy ten typ tak już ma?

karloss
02-10-2012, 09:53
Objawy przypominają typową usterkę w fordach. Miałem tak w escorcie, mam w MK3. Możesz spróbować od najtańszej opcji: odpowietrzenie i spuszczenie części płynu z wysprzęglika oraz oględzin pompy przy pedale sprzęgła.
Oraz sprawdzenie cięgien od lewarka do skrzyni, przesmarowanie wybieraka. Jak to nie pomoże przyzwyczaić się do tego "uroku" i wbijać inny bieg a potem wsteczny, zazwyczaj to pomaga:)
Ja bym nie pędził tak szybko na zdjęcie skrzyni, wg mnie można z tym spokojnie jeździć.

agassii
02-10-2012, 12:58
U mnie też ciężko wchodzi, ale rano, po postoju. Staram się robić tak: najpierw włączam wsteczny, zapalam z włączonym wstecznym na sprzęgle, po chwili cofam i jadę...wtedy nie ma problemu.

arkmyl12
04-10-2012, 00:08
Może zacznij od wymiany oleju w skrzyni. Kiedyś zaczęły mi wariować biegi w busie mercedesa. Mechanik starej daty pierwsze co zalecił wymianę oleju, na moje że fabryka twierdzi że nie trzeba bo tu jest dożywotnio pukał się po głowie... i..
pomogło:)

kopydleusz
04-10-2012, 06:41
A czy przypadkiem olej w manualnej skrzyni nie jest w tej samej instalacji z czymś innym? Jakoś mi się kojarzy, że to ten sam układ co hamulce.

karloss
04-10-2012, 07:41
Olej w skrzyni jest tylko do skrzyni biegów. Może skojarzyłeś to z układem hamulcowym i wysprzęglikiem.

petrus1
04-10-2012, 07:45
Sprzęgło jest w tym samym obiegu co hamulce - DOT 4. Skrzynia ma niezależne - własne - smarowanie olejem. Korek inspekcyjny znajduje się pod pokrywka z przodu skrzyni pod wkrętem - korkiem na klucz imbusowy. Zacząłbym od sprawdzenia poziomu oleju w skrzyni. Po odkręceniu teko korka wkładamy krótszy koniec klucza imbusowego do otworu i olej powinien być od krawędzi do 1 cm poniżej otworu - sprawdzamy po wyjęciu klucza z otworu - na wzór bagnetu.

kolonez
04-10-2012, 08:10
Czy to wina sprzęgła? A może docisk? Czy ten typ tak już ma?

Po silniku widać że masz skrzynię mechaniczną, najprawdopodobniej iB5.
W mk4 sterowanie mechaniczną skrzynią biegów odbywa się za pomocą dwóch linek - wyboru biegu i przełączenia biegu.
Reguluję się linkę wyboru biegu.
W Twoim przypadku być może przesunął się minimalnie taki ogranicznik na lince który odpowiada za zakres ruchu tejże.
Sama regulacja nie jest trudna wymaga jednak kanału.

Pozdrawiam

Hansolo
05-10-2012, 18:02
Dzisiaj zupełnie przypadkiem miałem w rękach katalog "Auto Świat" z opisami wielu samochodów po teście długodystansowym. Odnośnie Mondeo IV / w katalogu już nazywane III / jednym zdaniem było napisane że samochody z rocznika 2008 / o ile pamiętam druga połowa 2008/ były objęte akcją serwisową dotyczącą układu zmiany biegów - coś z wysprzęglikiem. Dotyczyło aut produkowanych w St.Petersburgu ? i gdzieś Belgii.

kopydleusz
05-10-2012, 18:37
i gdzieś Belgii

W Genk - tam, gdzie wszystkie nasze auta zostały zrobione.

Hansolo
05-10-2012, 19:08
No właśnie nie chciałem przekręcić tego słowa żeby nie być w galerii " pajacyków ".:lol:

Pit28r
05-10-2012, 19:26
Mieszkałem na przeciwko parkingu ten fabryki który pomieściłby dwa boiska piłkarskie i do koszykówki a wracając do skrzyni to mam ten sam problem ale ze wszystkimi biegami tylko zgrzytów nie ma puki co jedynie ciężko wchodzą czasem muszę troszkę pomaglować gałą :lol: żeby złapać bieg coś tak jak by się zacinało

bankarobert
17-01-2017, 20:08
Witajcie.
Od niedawna jestem właścicielem MK4 2.0 TDCI z 2009r ze skrzynią MMT6. Mam problemy z wrzuceniem jedynki i wstecznego. Nie chcą wejść lub wchodzą z wielkim oporem. Czasami muszę wrzucić piątkę lub szóstkę żeby wrzucić jedynką lub wsteczny. Na liczniku mam 107k KMCo może być powodem tego? Czytałem o jakiś regulacjach linek ale to chyba nie w tym leży problem.
Pomożecie? :)

bankarobert
25-01-2017, 19:14
Nikt nie spotkał się z takim samym problemem jak mój ?

karloss
26-01-2017, 06:50
Przypadłość dość często występująca. Prawdopodobnie jak próbujesz wbić 1 lub wsteczny auto delikatnie ciągnie jak by chciało jechać? Linki raczej nie mają tu nic do tego. Spróbuj przepłukać nowym płynem i odpowietrzyć wysprzęglik (jak to zrobić znajdziesz w archiwum).

bankarobert
31-01-2017, 17:52
obawiam się jednego... uszkodzenia mechanicznego czegoś w środku. raz jest ok, jak cieżko wchodzą :/

eclipse
01-03-2017, 16:35
W moim od dawna kilka lat jest podobna przypadłość tylko dotyczy polowy problemu bo tylko wsteczny bieg rano (na zimnym silniku) jest z nim problem czasami .

Marcin J.
01-03-2017, 17:42
Niewchodzący wsteczny to już chyba taka domena forda, ale z pozostałymi biegami nigdy jeszcze żadnych problemów nie miałem.

bankarobert
02-03-2017, 17:24
Może to kwestia oleju. Teraz robi sie cieplej i zobaczę czy problem w dalszym ciagu będzie występować. Jeśli nie to sprawa jasna, jeśli nie to może być coś mechanicznie zrypane :/


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

bankarobert
13-07-2017, 18:29
byłem w serwisie z tą moją skrzynią i doradca klienta stwierdził że tak może być ponieważ nie ma synchronizacji 1 i R. Z własnego doświadczenia zauważyłem że jak są problemy z wrzuceniem 1 lub R to trzeba wrzucić 4 lub wyższy bieg.

jahjah
13-07-2017, 18:55
moze sprzegło sie konczy

karloss
14-07-2017, 05:27
byłem w serwisie z tą moją skrzynią i doradca klienta stwierdził że tak może być ponieważ nie ma synchronizacji 1 i R. Z własnego doświadczenia zauważyłem że jak są problemy z wrzuceniem 1 lub R to trzeba wrzucić 4 lub wyższy bieg.

Wsteczny rozumiem, że brak synchronizacji, ale jedynka bez? Kto takie bajki opowiada. Spróbuj odpowietrzyć i przeplukac nowym płynem hamulcowym wysprzeglik. Najprawdopodobniej nie wysprzegla całkowicie. Zobacz czy jak jedynka nie wchodzi i próbujesz ja wbić auto delikatnie próbuje jechać do przodu. W archiwum forum znajdziesz na peczki opisy tej przypadłości.

bankarobert
15-07-2017, 10:03
Wsteczny rozumiem, że brak synchronizacji, ale jedynka bez? Kto takie bajki opowiada. Spróbuj odpowietrzyć i przeplukac nowym płynem hamulcowym wysprzeglik. Najprawdopodobniej nie wysprzegla całkowicie. Zobacz czy jak jedynka nie wchodzi i próbujesz ja wbić auto delikatnie próbuje jechać do przodu. W archiwum forum znajdziesz na peczki opisy tej przypadłości.



tak samochód zaczyna się pomału turlać do przodu lub do tyłu w zależności od próby wrócenia 1 lub R. Wydaje mi się że to nie wina wyprzęgnika czy samego sprzęgła ponieważ reszta biegów chodzi idealnie, a jak by wysprzęglik nie do końca rozłączał to na każdym biegu. W sierpniu mam przegląd i zgłoszę to jeszcze raz.

bankarobert
28-01-2018, 21:32
Przyszedł czas na wymianę sprzęgła w komplecie i jak na chwile obecna problem nie występuje. Może to była kwestia wysprzeglika...


Wysłane z iPad za pomocą Tapatalk

peteypee
29-01-2018, 09:36
Zazwyczaj jesli jest olej w skrzyni to wina sprzęgła/wysprzęglika/linek. W końcu macha się tym troche i wszystko się wyrabia. U żony jak się kończyło sprzegło to na zimnym i 1 i wsteczny nie chciały wejść za chiny a 2 już tak. po wymianie jak ręką odjął.

ukey89
18-09-2018, 20:15
Siemanko ludzie :) jest to mój pierwszy Ford więc mam pytanie. Problem pojawił się chyba 2 dni temu a auto mam od tygodnia. Otóż mam problem z wbiciem biegu 1 i wstecznego. Nie zawsze ale zaraz po odpaleniu by dać wsteczny muszę najpierw dać na 3np a później wsteczny. Ok rozumiem brak synchronizatora (skrzynia 6 biegów), ale czemu tak dzieje się z 1? Po nagrzaniu się auta jest lepiej ale dalej trzeba troszkę więcej siły przyłożyć. Jak wcisne sprzęgło to słychać jakby takie cykanie. Sprzęgło łapie dobrze tak od połowy jakoś. Silnik 2.0 tdci 140km. Czy to te ciegna, czy może wysprzeglik (jakas diagnoza?). Pytania może śmieszne ale pierwsze auto z 2masa więc wolę wcześniej zareagować.

Hansolo
18-09-2018, 20:17
Koło dwumasowe na ta chwile zostaw w spokoju. Wysprzęglik prawdopodobnie się kłania. Ile przebiegu ma auto, czy on pewny czy od razu dodawać ze 100 tys ?

slawek-kali
18-09-2018, 20:22
ale jaki brak skoro synchro jest :D moim zdaniem dwumas sie konczy powoli.. lub wysprzeglik.. co i tam w aucie z 2008 oznacza wymiane kompletu.

karloss
18-09-2018, 20:36
Najpierw trzeba przepłukać wysprzęglik nowym płynem hamulcowym.
Ale ja obstawiam, że to może być problem tzw. korozji wieloklina i co za tym idzie niepełnego wysprzęglania. Zapewne jak odpalisz silnik i będziesz próbować wrzucić jedynkę ale bez sprzęgła to auto będzie próbować lekko ruszyć. Prędzej czy później skończy to się zrzuceniem skrzyni.

ukey89
18-09-2018, 20:55
Przebieg 260kkm pewne.

peteypee
18-09-2018, 21:35
Potwierdzę ze generalnie wysprzeglik i jego okolice. Przerabiałem to w 2 mk3 ale konstrukcja ta sama... Prędzej czy później bez zdjęcia skrzyni się nie obejdzie pewnie...

radkor
18-09-2018, 21:48
To samo miałem w Mk3 ze skrzynią MTX75. Problem leżał w niepełnym wysprzęglaniu. Odpowietrzenie wysprzęglika pomagało na kilka dni.
Nic z tym już nie robiłem. Srzedałem jak było.
W Mk4 ze skrzynią Volvo M66 mam podobnie z jedynką ale w znacznie mniejszym stopniu.

Wysłane z mojego SM-G930F przy użyciu Tapatalka

ukey89
19-09-2018, 06:58
Wiec tak dzisiaj chciałem wbić 1 bez sprzęgła i auto jakby delikatnie bujnelo ale nie ruszył z miejsca. Również może to moje dziwne wyobrażenia z tą 1. Może staram się być zbyt delikatny(w starym aucie już takie luzy były że jednym palcem bieg wskakiwal). Jeśli chodzi o wsteczny to sam nie wiem czasami wystarczy ponownie nacisnąć sprzęgło a czasami wbic inny bieg i dopiero wsteczny. Więc chyba na chwile obecna zostawię temat i sprawdzę czy się nie nasili. Do sprawdzenia poziom płynu hamulcowego.

_harry
19-09-2018, 07:08
Może najpierw obejrzyj jak wygląda wybierak skrzyni.
Czy główki linek nie są wyrobione? Czy siedzą solidnie na trzpieniach? Czy wszystkie śruby są na swoich miejscach? Poszarp ręką czy solidnie to się wszystko trzyma.
Sprawdzenie czy nie trzeba tam czegoś przesmarować zajmie parę minut

radkor
19-09-2018, 07:23
ukey89, zrób to samo ale z wciśniętym sprzęgłem. Jak bujnie to nie wysprzęgla całkowicie.

Wysłane z mojego SM-G930F przy użyciu Tapatalka

ukey89
19-09-2018, 07:31
Ok sprawdzę tylko dobrze by było mniej więcej wiedzieć gdzie szukać. Juz czytałem na forach i grupie fb że dużo osób ma ten problem, wymiana sprzęgła nie zawsze pomaga tak samo jak i wysprzeglika.

aleksanderu1988
01-09-2019, 14:08
Ostatnio wyciągnąłem wybierak skrzyni biegów (MMT6), ponieważ szukam przyczyny cieżkiego wrzucania biegu 1 i wstecznego. Problem jest o tyle dziwny, że dzieje się to czasami. Losowo w róznych sytuacjach, Czy ten wybierak nadaje się do wymiany lub regeneracji ?

https://youtu.be/D6YFhKPBV-I

klocolus
02-09-2019, 10:58
U mnie też ma dosyć duży luz i czasami hałasuje (taki głośnieszy metaliczny dzwięk wybieraka i też tak ma spory luz góra dół może trochę mniejszy niż Twoj). Ogólnie mi biegi dosyć ciężko wchodziły jak kupowałem, pomogła wymiana oleju w skrzyni bo raz brakowało połowy dwa to co było oleju nie przypominało. Ja bym od tego zaczął, być może wystarczy.

arwo
06-02-2022, 14:33
Witam

Od jakiegoś czasu mam problem z wrzucaniem biegu wstecznego.
płynnie i bez problemu a czasem ciężko go wrzucić bądź najpierw musze wrzucić jedynkę aby wsteczny załapał.

Miał ktoś podobny problem?

Pozdrawiam

Tomasz121
06-02-2022, 18:22
"kolonez"

Napisał byś kolego coś więcej o tej regulacji linek i dlaczego z kanału?
Jakieś fotki?
O ile pamiętam linki idą z wybieraka lewarka zmiany biegów z kabiny i dalej nad skrzynię ale mogę się mylić ...

Tomasz121
15-03-2022, 13:56
Panowie Help!

Coraz trudniej wbić wsteczny i czasem jedynkę...
Przebijanie wcześniej innymi biegami już coraz mniej pomaga.

Pacjent:
- 2.0TDCI 6-cio biegowy 2008r 300t przeskoczył.
- Olej w skrzyni zmieniony na 200t.
- Linka podregulowana, nawet zostawione 0.5mm luzu na ściance - odbijaka lewarka zmiany biegów.
- sprzęgło bierze mniej więcej normalnie w połowie, brak niepokojących odgłosów, jest fabryczne


Jedyne co zauważyłem podczas regulacji linki to że cała dźwignia przy skrzyni z przeciwwagą też ma mały problem , opór, przeskok w trakcie przełączania na skrajne położenia.

Od czego zacząć postępowanie detektywistyczne?
Co najczęściej pada?

Czy sam wysprzęglik da się jakoś podciągnąć, podregulować tak by z "milimetr" głębiej brał?
Zapowietrzenie?

ajsmeno
24-06-2022, 17:37
Hej.

Kupiłem S Maxa 2013 2.0 TDCI ręczna skrzynia, przebieg 102k mil (170k km), i również mam problem z wrzuceniem wstecznego rano. Zazwyczaj po wbiciu 1, udaje się wbić wsteczny, parę razy zdarzyło się, że musiałem z 2-3 razy wbić 1.

Jak pojeżdżę z 30 min to normalnie wchodzi już. Na wyłączonym silniku nie ma problemu, wchodzi lekko. Nic nie szarpie, przy próbie wrzucenia biegu. Czasami 1 wchodzi z oporem lekkim, ale bardzo rzadko.

Przeczytałem dziesiątki tematów, i dużo osób ma z tym problem. Zanim wymienię kompletne sprzęgło, spróbuje wymiany oleju w skrzyni.

Może ktoś uporał się z tym problemem?

Pozdrawiam

Mondus 1985
24-06-2022, 20:58
Tak, jak piszesz-zmień olej na nowy, ze specyfikacją forda i odczujesz różnicę... koszt stosunkowo nie duży, a myślę,że będziesz zadowolony :)

Tomasz121
19-07-2022, 23:41
Witam szanowne grono,

Ostatnio przy demontażu filtra powietrza zauważyłem, że wybierak przy skrzyni , połączony z mocowaniem linek od lewarka (te ramiona z przeciwciężarem) nad nim nie chodzi sztywno ze sworzniem skierowanym do skrzyni jest luz na ośce.
One są połączone jakimś małym, cienkim kołkiem i w tym miejscu, wewnątrz jest luz powodując na obwodzie parę milimetrów luzu - błędu wybieranego biegu.
Do tego wiadomo luz na głowiczkach linek po 300 tysiach itd.
Suma razem daje problemy z wbijaniem 1-ki i wstecznego - prawdopodobnie.

Pytanie:
robił ktoś coś w tym temacie lub ma wiedzę o montażu, demontażu?
Gdzie kupić taki nowy kołek i ewentualnie jak inaczej, lepiej zespolić te dwa elementy by sztywno dobrze współpracowały?

Pzdr.

ajsmeno
14-08-2022, 19:28
Wymieniłem w olej w skrzyni i dalej lipa

Tomasz121
03-09-2022, 23:58
To jeszcze sprawdź wybierak przy lewarku w kabinie, łatwo, wystarczy zdjąć samą osłonę do góry jest na zatrzaskach.
U mnie , wcześniej nie zauważyłem wyrobiło się na sworzniu ramię od linki wyboru (lewarkiem lewo-prawo) takie czarne głębiej od strony pasażera z boku po prawej stronie wybieraka. Powoduje to, że nie do końca linka naciąga się do biegu wstecznego, jedynki i 5-6. Po wbiciu wstecznego czy 6-5. Sprawdź palcem czy możesz dalej popchnąć lub pociągnąć linkę czy jeszcze masz luz, jeżeli tak to tu tez może być przyczyna.
Jeśli wszystko inne już sprawdzone to niestety trzeba będzie pomyśleć o zrzucaniu skrzyni niestety.
Tez mnie to wkurza bo sprzęgło się nie ślizga, pedał bierze na prawidłowej wysokości a jak tylko wyłącze silnik wszystko wchodzi idealnie, tak jakby się tarcza przyklejała do docisku czy co...
Układ był u mnie odpowietrzany i wymieniony płyn.
Fakt, wymiana oleju na oryginał sporo pomogła ale nie usuneła problemu.

rockybalboa
04-09-2022, 19:56
masz foty tego wybieraka i elementu ktory trzeba wymienic?

Tomasz121
04-09-2022, 22:03
Chodzi o to czarne ramię, jeśli ma wyrobioną ośkę to buja się lewo prawo a nie naciąga odpowiednio linki, ale to oczywiście jedna z możliwych przyczyn.

https://www.otomoto.pl/oferta/ford-mondeo-mk4-2-0tdci-07-10-lewarek-wybierak-biegow-7g9r-7c453-ckc-ID6ENtSK.html

Tomasz121
22-09-2022, 23:08
Tak jak już pisałem mondek 2.0 TDCI prawie 320t przelatane i 14 lat, od nowości u mnie i żadnych SŁYSZALNYCH objawów sprzęgła.

Nie chwale się , to info - ostrzeżenie dla tych co kupują od handlarzy auto z przebiegiem 150t i po wymianie sprzęgła.

Sprzęgło wymienione, cały komplet razem z pompką przy pedale sprzęgła oraz simeringiem na wale.
Wyszło 3880 PLN z wymianą i pomogło, objawy całkowicie ustąpiły, brak problemów z jedynką i wstecznym...

Tak na marginesie, zdjęte koło zamachowe, tarcza i docisk wyglądały zaskakująco całkiem dobrze.
Za "komuny" powiedział bym, że tarcza spoko jeszcze ze 100tysi by przelatała i koło zamachowe, docisk też - no zależy też oczywiście jak kto jeździ...
Problemem podstawowym (80%) był sam siłownik, wysprzęglik i jego już suche choć całe łożysko.
Oczywiście ślady na słoneczku jego ramionach i powierzchniach docisku jak i zamachowego były ale nieznaczne, nic połamanego, luźnego, porysowanego nie stwierdziliśmy.

Problem rozwiązany, dwa lata gwarancji - zobaczymy .

arwo
04-06-2023, 11:55
Witam

Mam czasem problem z wrzuceniem wstecznego biegu.
Jest dzień, że wchodzi bez problemu a są sytuacje, że nie mogę wrzucić, wtedy muszę wyłączyć silnik i na zgaszonym wchodzi bez problemu.

Skrzynia manualna.

Czy ktoś miał coś podobnego?

Pozdrawiam

klocolus
04-06-2023, 13:57
Czy ktoś miał coś podobnego?

Sprzęgło wciskasz do końca? Może nie wysprzęgla się do końca np. pada wysprzeglik albo zapowietrzony układ

arwo
04-06-2023, 19:37
Tak sprzęgło wciskam do końca

Bump: Tak sprzęgło wciskam do końca

buczu920
11-01-2024, 21:34
Cześć. Od pewnego czasu mam problem z wrzuceniem biegów głównie 1 i wsteczny. Bez włączonego zapłony biegi wchodza jednym palcem. Po odpaleniu wchodzą normalnie ale jak dam na luz i próbuje wrzucić wsteczny to nie można za żadne skarby nawet dwoma rękami. Haczy coś potwornie to samo z 1 biegiem. Dopiero jak wyłączę silnik i znów włączę to mogę je wrzucić. Wymieniłem olej na oryginalny fordowski. Wcześniej był valvoline i K2 bo miał dobre opinie jeśli chodzi o mondeo (oczywiście nie lałem ich razem!). Zrobiłem płukankę i wydmuchałem sprężonym powietrzem resztę oleju. Wlałem 2 litry i jeszcze nie wylewało się przez otwór wlewowy a wcześniej jak lałem valvoline to przy 2l już zaczęło się wylewać. Ile w końcu wchodzi do tej skrzyni? Bo gdzie nigdzie jest 1.8 litra a gdzie indziej 2.8l