Zobacz pełną wersję : [Mondeo 2000-2007] Zablokowany zamek przedniej klapy - jak otworzyć
Witam
Mam problem z zablokowany zamkiem klapy przedniej (komory silnika)
Klapa zaskakuje całkowicie na zamknięcie , po przekręceniu kluczyka w lewo odskakuje (zamek sprawny) a po przekręceniu kluczyka w prawo nie chce puścić klapy . Próbowałem wszystkiego szarpałem przekręcałem powoi ,szybko i nie wiem jak mogę to odblokować .Może ktoś miał taki przypadek więc proszę o poradę najlepiej nie inwazyjną.
djmatheo 02-01-2012, 22:20 Tylko bron Boze nie otwieraj go w taki sposob:
http://www.youtube.com/watch?v=35konE1jicM
:mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
A probowales przekrecajac w prawo podniesc nieco maske?? Mi czasem zamek potrafi sie obrazic i czasami tez nie zaskakuje, ale jak troche podniose maske do gory to sie otworzy :)
Zastosuję się do twojego filmiku , lecz uwierz mi próbowałem wszystkiego
Pacjent wyleczony ; Przyczyna między zamkiem na kluczyk a zamkiem przytrzymującym klapę bagażnika , jest plastikowy łącznik który pękł przy zamku na kluczyk .Usterka naprawiona opaską zaciskową dopóki nie znajdę tego elementu .Było trochę zabawy z otworzeniem klapy, ale dałem radę i nie w taki sposób jak w filmiku z poprzedniego post.:lol:
Bardzo małe straty ale tak musiało być.
Jeśli ktoś będzie zainteresowany to mu opiszę sytuację .
I pytanie przy zamku trzymającym klapę bagażnika jest wtyczka z podwójnym kablem nie mam pojęcia do czego to jest (zaznaczone kółkiem)
Strzałką zaznaczone miejsce gdzie wchodzi plastikowe przedłużenie z zamka na kluczyk ( jakiś fenomen z Forda wymyślił rozwiązanie , dochodzi do tego pomysłu umieszczenie zamka jednego i drugiego , dobrze że nie w skrzynce pancernej )
http://forum.fordclubpolska.org/attachment.php?attachmentid=31354&d=1325620104
Łącznik Zamka Wkładki Maski Ford MONDEO mk3 00-07
Miejsca pęknięcia -na czerwono
Miejsce naprawy metalowa opaską zaciskową - na niebiesko
Koszt na Aledrogo około 100 pln - masakra, naprawiłem warsztatowym sposobem i myślę że będzie długo trzymało :lol:
http://forum.fordclubpolska.org/attachment.php?attachmentid=31355&d=1325620771
djmatheo 03-01-2012, 21:44 I pytanie przy zamku trzymającym klapę bagażnika jest wtyczka z podwójnym kablem nie mam pojęcia do czego to jest (zaznaczone kółkiem)
A nie jest to czasem jakis czujnik do alarmu?? Bo jak masz alarm aktywny i otworzysz ta klape z kluczyka to sie on wlacza :P
nie mam alarmu i nic nie jest z tym związane
Ale chętnie się dowiem:lol:
Może to ryglowanie , ale u mnie nie rygluje cały samochód tylko nie maskę silnika
A czy przypadkiem po otwarciu klapy nie zapala się światło wewnątrz i ta wtyczka nie jest do tego ?
Przy okazji polecam konserwowanie wkładki i zamka jakimś aktywnym smarem w sprayu, żeby nie mieć problemów.
Witam
Niestety nie zapala się nic i nie dzieje się nic , ale to nie jest jakiś "fenomen' w moim samochodzie w waszych też to jest. Oto kilka linków z aledrogo
http://allegro.pl/zamek-maski-ford-mondeo-mk3-2002-rok-i1992001892.html
http://allegro.pl/zamek-maski-pas-przedni-ford-mondeo-mk3-05r-i1979406965.html
http://allegro.pl/ford-mondeo-mk3-zamek-maski-skce-wwa-i1980747042.html
http://allegro.pl/zamek-maski-pokrywy-silinka-ford-mondeo-mk3-i1982345983.html
U mnie jak otworzę maskę zanim otworzę całe auto z pilota to włącza się alarm i wyje.
djmatheo 05-01-2012, 15:37 U mnie jak otworzę maskę zanim otworzę całe auto z pilota to włącza się alarm i wyje.
Dokladnie, i po to chyba jest wlasnie ta wtyczka w zamku :P
deryl - nie mam alarmu i nie zapala się nic i nic się nie dzieje gdy owieram maskę , ale kable mam podpięte pod zamek maski . Muszę pomierzyć napiecie czy coś dochodzi. Dzięki
darmodziej 05-01-2012, 22:19 Może być czujnik do alarmu, nawet, gdy nie masz alarmu, bo przecież nie robią specjalnej wersji zamka dla auta bez alarmu, albo może być też czujnik zamknięcia klapy, który powoduje wyświetlenie informacji w kabinie, że maska jest otwarta, oczywiście pod warunkiem, że auto jest wyposażone w odpowiedni panel informacyjny.
sofa.mondeo 05-02-2012, 09:36 Pacjent wyleczony ; Przyczyna między zamkiem na kluczyk a zamkiem przytrzymującym klapę bagażnika , jest plastikowy łącznik który pękł przy zamku na kluczyk .Usterka naprawiona opaską zaciskową dopóki nie znajdę tego elementu .Było trochę zabawy z otworzeniem klapy, ale dałem radę i nie w taki sposób jak w filmiku z poprzedniego post.:lol:
Bardzo małe straty ale tak musiało być.
Jeśli ktoś będzie zainteresowany to mu opiszę sytuację .
I pytanie przy zamku trzymającym klapę bagażnika jest wtyczka z podwójnym kablem nie mam pojęcia do czego to jest (zaznaczone kółkiem)
Strzałką zaznaczone miejsce gdzie wchodzi plastikowe przedłużenie z zamka na kluczyk ( jakiś fenomen z Forda wymyślił rozwiązanie , dochodzi do tego pomysłu umieszczenie zamka jednego i drugiego , dobrze że nie w skrzynce pancernej )
witam
dziś rano okazało sie że także mam ten sam problem z maską
zamek sie nie otwiera?????
masakra jak to otworzyc czy pomoże cudem zdjęcie atrapy przedniej?
...dziś rano okazało sie że także mam ten sam problem z maską
zamek sie nie otwiera?????
masakra jak to otworzyc czy pomoże cudem zdjęcie atrapy przedniej?
Dokładnie tak to trzeba zrobić... nie jest to łatwe ale się da ;)
Miałem ten (http://forum.fordclubpolska.org/showthread.php?t=100924) sam problem swego czasu.
Od tamtej przygody otwierając klapę silnika mam nawyk naciskania na maskę łapką aby ulżyć temu pękającemu elementowi ;)
Pacjent wyleczony
Jeśli ktoś będzie zainteresowany to mu opiszę sytuację .
Strzałką zaznaczone miejsce gdzie wchodzi plastikowe przedłużenie z zamka na kluczyk ( jakiś fenomen z Forda wymyślił rozwiązanie , dochodzi do tego pomysłu umieszczenie zamka jednego i drugiego , dobrze że nie w skrzynce pancernej )
http://forum.fordclubpolska.org/attachment.php?attachmentid=31354&d=1325620104
Łącznik Zamka Wkładki Maski Ford MONDEO mk3 00-07
Miejsca pęknięcia -na czerwono
Miejsce naprawy metalowa opaską zaciskową - na niebiesko
Koszt na Aledrogo około 100 pln - masakra, naprawiłem warsztatowym sposobem i myślę że będzie długo trzymało :lol:
http://forum.fordclubpolska.org/attachment.php?attachmentid=31355&d=1325620771
Czy mógłbyś umieścić raz jeszcze fotki, bo tych nie widać?
Ewentualnie prosiłbym o opisanie jak rozebrać zamek, żeby dostać się do łącznika?
ja k ma Ci pomóc to wstawiam :)
Ja nie rozbierałem zamka -wkładki na kluczyk , tylko wymontowałem tą część z pierwszego zdjęcia a potem łącznik już sam wychodzi
ja k ma Ci pomóc to wstawiam :)
Ja nie rozbierałem zamka -wkładki na kluczyk , tylko wymontowałem tą część z pierwszego zdjęcia a potem łącznik już sam wychodzi
Pomogło ;-)
Demontaż tej pierwszej części skomplikowany, czy można bezproblemowo to zrobić?
Póki co, otwarcie klapy jest możliwe, aczkolwiek muszę się przyłożyć i wcisnąć głębiej kluczyk - pewno pęknięcie plastykowej części jest w początkowej części i być może uda mi się naprawić w sposób podany przez Ciebie - tez nie uśmiecha mi się płacić od 50 zł (plus przesyłka) za kawałek plastyku...
Witam u mnie opisana naprawa zdała egzamin i bez problemowo otwieram przednią klapę , problem polega na tym że w chwili gdy przekreca się kluczyk pęknięta część nie przekazuje potrzebnej siły do odblokowania zabezpieczenia otwarcia klapy . A jak wiadomo prowizorki działają najdłużej . Jeśli chodzi o demontaż zamka ( na pierwszym zdjęciu) to po odkręceniu dwóch śrób i odłączeniu wtyczki z wiązką kabli ( nie wiem do czego ona ma zastosowanie) można go wyciągnąć , a potem ten plastikowy łącznik (drugie zdjęcie). Wszystko należy zrobić po wcześniejszym zdemontowaniu górnego grila.
Jeśli chodzi o łącznik zamka to ja znalazłem na aledrogo za 76 zł z wysyłką , bardzo drogo jak na taki plastikowy element
http://allegro.pl/lacznik-zamka-maski-ford-mondeo-mk3-2002-rok-i2194159852.html
http://www.mondeoklubpolska.pl/showthread.php/58432-Awaria-zamka-maski-bebenek-MkIII
Powodzenia
Barichello 21-03-2012, 22:43 Pamiętajcie Panowie że jeżeli już chcecie kupić ten łącznik zamka maski to kupujcie z wersji odpowiednich-w latach 2001-2003 łaczniki były innej długości niż te po lifcie ..
Keram-1 - dzięki za podpowiedź. Z tego wynika, że najlepiej wymienić łącznik, ale przed montażem wzmocnić cześć pękającą np. opaską, co w jakimś stopniu zabezpieczy przed kolejnym uszkodzeniem. Ceny łączników na alledrogo zaczynają się od 50 złociszy ;-) co i tak tanio nie jest, ale lepiej, niż miałbym kupić cały "zestaw naprawczy" za jedyne 3 stówy...
Kable są do czujnika uderzeniowego:
Barichello - wiem, wiem :-)
A przy okazji - na http://www.mondeoklubpolska.pl/showthread.php/58432-Awaria-zamka-maski-bebenek-MkIII znalazłem nieco lepszy opis naprawy, zwłaszcza gdyby komuś się rozsypały blaszki zamka ;-)
MANIUTEK K 12-04-2012, 20:18 Jak otworzyc te cholerna klape??????????????????????zaraz rozbierzemy na czesci
ramzes1609 22-05-2012, 23:14 Witam mam problem z otwarciem maski czy mozesz opisac jak to zrobis
deryl - nie mam alarmu i nie zapala się nic i nic się nie dzieje gdy owieram maskę , ale kable mam podpięte pod zamek maski . Muszę pomierzyć napiecie czy coś dochodzi. Dzięki
jak maska jest niedomknięta to przy zamykaniu lub po FL zaryglowaniu w II stopniu nie zamrugają kierunki sygnalizując ze nie jest wszystko ok.
Oto właśnie są potrzebne te kabelki :)
Ramzes 1609 napisz czy masz maskę całkowicie zamkniętą czy odskoczyła tylko raz.
ramzes1609 23-05-2012, 21:01 Witam!Odskoczyla tylko raz po przekreceniu kluczyka w lewo,przekrecajac w prawo nic sie nie dzieje nie pomaga szarpanie w gore.Co mozna jeszcze zrobic
Więc miałem to samo (identycznie) to była mordęga z otworzeniem tej klapy.
Wina leży po stronie plastikowego łącznika na pewno jest pęknięty , dlatego nie można odblokować klapy bo z chwilą przekręcenia kluczyka w zamku w prawą stronę pęknięty łącznik nie pozwala na odryglowanie klapy.
34315
Jeśli uda ci się jakimś drutem (Lub innym narzędziem) dostać to powinieneś zwolnić zaczep. Na pocieszenie mi się nie udało a walczyłem długo, bardzo długo.Na atrapie (drugie zdjęcie) w miejscu oznaczonym czerwonymi kółkami ściągnąłem plastikowe zaczepy (spinki) a w miejscu czerwonych linii przeciąłem brzeszczotem.Przechylając , odginając i robiąc wszystko co się da żeby wyciągnąć atrapę. Jak to ci się uda to masz wszystko na wierzchu i na pewno odryglujesz klapę . Może ktoś ci pomoże opisując jakiś inny sposób , lepszy. Zaznaczam że to mój sposób i u mnie zdał egzamin .Nacięta atrapa po ponownym zamontowaniu i zamknięciu klapy jest nie widoczna , a w przyszłości w razie kłopotów mam swój sposób na otwarcie klapy.Powodzenia
To ten zamek :)Zdjęcie zamka pokazuje zaczep który powinien odbić w prawo i zwolnić klapę (żółte kółko)
ramzes1609 24-05-2012, 19:34 Ok dzieki serdeczne bede probowal
Nie do końca jestem pewny czy ci pomogłem. Opisany sposób na otwarcie klapy był moim sprawdzianem prób i błędów który w ostatecznym efekcie przyniósł zamierzony efekt,po prostu nie jest to 100% lekarstwo na problem z klapą.Powodzenia :)
ramzes1609 napisz jak sobie dałeś radę
do keram-1, poproszę o podanie metody otwarcia klapy przedniej - jak najmniejsze szkody, mile widziane zdjęcia, pozdro remol
Do remol , nie ma potrzeby wypisywać tego samego wszystko jest opisane .Początkowych zdjęć nie widać ale dalej w postach są fotki i opisy .Chętnie pomogę odpowiedzią na konkretne pytania .
1 Straty to nacięty grill brzeszczotem (po zamknięciu maski nie widać )miejsca oznaczone czerwonymi kreskami, miejsca oznaczone kółkami trzeba wypiąć plastikowe spinki
2.Nie wiem czy twój zamek otwiera się kluczykiem (w lewo)a potem jest zablokowany(w prawo)
Ja u siebie mialem taki sam problem. Po przekreceniu w lewo maska odskakiwala, po przekreceniu w prawo zamek nie reagowal. Dlubalem drutem az w koncu mi sie udalo. Po otwarciu maski szlifierka w dlon i scialem kawalek rygla ktory otwieral sie po przekreceniu kluczyka w prawo. Teraz zamek otwiera maske bez problemu, ale jest jedna wada. Po otwarciu maski nie ma zabezpieczenia i maska otwiera sie tuz po przekreceniu kluczyka w lewo. Pozdrawiam
To drugie ryglowanie jest zabezpieczeniem np. gdy w jakiś sposób puści pierwsze zabezpieczenie , oby to się nie stało w czasie jazdy . Bo skutki będą opłakane
Witam,
u mnie przekręcam kluczykiem w lewo i w prawo i nie ma reakcji, więc nie wiem jak się do tego zabrac, pozdro
no to w takim wypadku ja też niestety nie wiem ,bo u mnie w lewo się otwierał ale w prawo nie . Przyczyną jest łącznik zamka , jest z plastiku i ze starości pęka w miejscu oznaczonym strzałkami (zdjęcie) Niestety naprawdę nie mogę ci pomóc bo nie wiem jak :(
hmm, jak ktoś ma sytuacje podobna do mojej to prosze o pomoc, kończy mi sie płyn do spryskiwaczy haaa
rednaxelA 01-07-2012, 14:44 szlifierka w dlon i scialem kawalek rygla
fajnie auto naprawiasz - tu masz forum gdzie mozesz dopisac to rozwiazanie http://forum.tdi-tuning.pl/printview.php?t=434&start=120
prosze o pomoc, kończy mi sie płyn do spryskiwaczy
ale przeczytales ten wątek od poczatku tak jak koledzy radzą? jak nie to podjedz do najblizszego ASO - tam CI naprawią, kawe podadzą, z internetu dadzą pokorzystac jak bedziesz czekał na odbiór auta i płyn do spryskiwaczy też uzupełnią.
Robertow 16-08-2012, 12:48 Witam,
w przypadku zadziałania zamka tylko w lewo, bez reakcji na ruch w prawo, niejednokrotnie pomaga delikatne uderzenie w zamek kluczem nasadowym lub tulejką o takiej samej średnicy jak zamek.
W samym mechanizmie jest sprężynka, a uderzenie pomaga ją trochę "skrócić". To pozwoli normalnie otworzyć maskę i naciąć łby nitów zamka pod śrubokręt / X lub rozwiercić je i zastąpić śrubami. Będzie to potrzebne, ponieważ plastikowy element albo pęka albo wyrabiają się/wycierają/powiększają otwory na "krzyżak" w związku z tym nie ma ciągu do obrócenia mechanizmu zamka.
Można spróbować pospawać pęknięcie, bo to plastik - zadanie dla fachowca, w przypadku wytarcia poprzetykać między otworami/"usztywnić"/zmniejszyć otwory np. drutem żeby nie było luzu.
Dokładne foto plastikowego elementu z zaznaczenie wspomnianych miejsc umieścił Keram-1 w swoim poście (2foto).
Pozdrawiam.
Panowie, zapraszam do Sulechowa, tam mistrzowie ze stacji Bosch w 40 min otwierają bez żadnych uszkodzeń, oddają uszkodzone części - 70 zł, polecam
kamil_r8 02-09-2012, 17:05 Zdejmujemy przedni zderzak (po 2 śruby z każdej strony na dole przy nadkolu i po 2 z każdej strony łączące zderzak i błotnik [trzeba manewrować kierownicą bo inaczej nie da rady]), odkręcamy belkę (6 śrub na klucz 10mm). Następnie od dołu (najlepiej wiertarką z grubym wiertłem wiercimy dużą dziurę w obudowie zamka. Przy pomocy kombinerek chwytamy plastikowy łącznik, obracamy w lewo i maska otwarta. W moim przypadku pomogło bo łącznik był urwany przy samej wkładce. Zamek nie reagował ani na ruch kluczykiem w lewo ani w prawo, więc maska była całkowicie zamknięta.
Po otwarciu maski zdejmujemy grila, przewiercamy 2 nity od wkładki, wyjmujemy ją i łącznik i gotowe. Ja dorobiłem u tokarza pręta w kształcie tego łącznika, tak że nie ma prawa się już nigdy urwać.
lucjan 2 11-02-2013, 12:33 witam nie mogę otwożyć tej maski kluczykiem nie da rady w lewo nic w prawo też nic czy ktoś mi pomoże proszę
lucjan 2 a przeczytałeś cały temat ?
Czy tylko zadajesz pytanie .
a mój problem polega na tym,ze nie załapuje drugiej zapadki w zamku(tej która otwiera się ruchem kluczyka w lewo). trzyma tylko na jednym zamknięciu w związku z czym klapa nie domyka się i ma luz:(
ta zapadka "chodzi" jak ją wcisnę mocno śrubokrętem,ale jak zamykam klapę to zamyka tylko jeden zamek.myślałem,ze to kwestia zamka i wymieniłem na uzywany i problem jest nadal ten sam(zamek kupowałem w sprawdzonym miejscu,ale jednak był używany,więc nie należy wykluczyć że i ten jest zepsuty).czy to oznacza,że kupiłem zepsuty zamek czy może problem leży gdzie indziej? czy elektryka może mieć tu jakiś wpływ?
kindly poluzuj dwie śruby trzymające zamek i cały zamek przesuń do góry (miałem to samo) drogą prób i błędów ustal najlepsze położenie zamka powodzenia
felicjan-f1 17-02-2013, 20:56 Ja żeby nie iść w wasze ślady przerobiłem całkowicie zamek na otwierany z siłownika c.zamka
potrzebne części:
1.spawarka/spawacz
2. zamek ford GALAXY/S-MAX
3.siłownik c.zamka i drut siłownika
4.cztary zamek mondeo mk3-wykorzystujemy z niego główną płytkę( po odcięciu z niej wszystkich mechanizmów i mocowań do której przyspawamy zamek GALAXY/S-MAX
5. Jakiś włącznik/switch zeby maskę ze środka otworzyć
IMO warto bo całość nie przekroczyła kosztów nowej polifowej atrapy do MK3
No to czekamy na foto relację z twojego patentu , opisz i przedstaw działanie.
felicjan-f1 19-02-2013, 23:54 Masz fotorelacje na MKP http://www.mondeoklubpolska.pl/showthread.php/54988-MK3-MONDEO-staRduSt-silver-OPEN-AIR?p=1254001&viewfull=1#post1254001
Dzięki poczytam ten temat :)
Witam forumowiczów
Przeglądałem forum szukając pomocy na temat zablokowanego zamka przedniej maski. Jest ich sporo ale każdy opisuje jednakową przypadłośc. A dokładnie każdemu po włożeniu kluczyka do zamka maski i przekręcając w lewo maska odskakuje a blokuje sie w prawo. Mi natomiast po włożeniu kluczyka i przekręceniu w lewo nie reaguje. W prawo czuje że zamek by zaskoczył ale lewy obrót jest "martwy"
prosze o jakąś pomoc
radek9103 21-09-2014, 15:01 U siebie wierciłem. Ale warto puknąć młotkiem w sam zamek i powinno pomóc.
gregor75 21-09-2014, 15:28 może zapas sobie poradzi z zamkiem
Już próbowałem z zapasem i też lipa:-(
Streets8282 22-09-2014, 09:36 ja dorobiłem zwykły kluczyk za 50 zł,stary miałem już wytarty teraz od 2 lat nie mam problemu z otwarciem.
Snajper_881 22-09-2014, 15:50 Trzeba wiercić...lepsze to niż rwanie grilla. Prawdopodobnie spadł lub się rozleciał plastykowy pałąk...
juri2069 22-09-2014, 16:23 Wiercenie - potem ani śladu pod logo i otwieranie zamka śrubokrętem z wieczną gwarancją :D lub zakup nowego :)
radek9103 22-09-2014, 16:27 U siebie wiercilem i po kilku mm udało się otworzyć kluczykiem. Jakiś czas otwierałem śrubokrętem.
Wiercenie - potem ani śladu pod logo i otwieranie zamka śrubokrętem z wieczną gwarancją :D lub zakup nowego :)
Jakim wiertłem (fi)? I bezpośrednio w dziurkę od zamka?:lol:
juri2069 22-09-2014, 16:43 ooooo bo to ja pamiętam ?? :D:D Może ktoś napisze , ja to robiłem rok temu.
Tak normalnie w środek cały plastik przewiercić. Trzeba się dostać do takiego X i wtedy otwierać szerokim płaskim śrubokrętem.
Ale nie pamiętam jakie wiertło :)
hmmmm 12 może 14 :P
radek9103 22-09-2014, 17:40 10 używałem. Fakt że zapomniałem udaru wyłączyć:-D i pewnie dlatego szybko poszło.
warto wyciac większą dziurkę pod logiem i wyjąć zamek , pewnie zaklinowała się spręzynka. Jak go wyciągniesz , psiknij WD40 , oczyść , wymień z użyte elementy i ponownie włóż , powinno zaskoczyć za pierwszym razem.
Od pewnego czasu zacina mi sie zamek maski. Muszę pomajstrować trochę, żeby otworzyć. Zamek do wymiany czy można coś podziałać?
Albo zamek, albo kluczyk. Spróbuj popsikać jakimś WD40 czy coś w ten deseń.
enjoypoznan 12-09-2015, 03:25 Nie żałuj Wd40 zarówno w zamek jak i wkładkę.
radek9103 12-09-2015, 19:43 U mnie po takich przygodach padł zamek, niestety skończyło się na wierceniu i przez jakiś czas otwierałem śrubokrętem :p
Witam pomiędzy wkładką kluczyka a zamkiem maski jest plastikowy łącznik sprawdź jego stan .Miejsca oznaczone strzałkami pękają , w momencie przekręcenia kluczyka pęknięcie się rozszerza i powoduje że nie do końca otwiera się zamek maski .
Raczej chyba coś z zamkiem bo albo nie można przekręcić kluczyka albo otwiera się OK.
Wyjąłem bebenek zamka, rozebrałem, przejrzałem i mimo róznych zabiegów raz jest ok raz się zacina. Wobec powyższego wyjąłem z zamka bolec blokujący i teraz otwiera się ok! Plastikowy łącznik jest ok ale dla pewności wzmocniłem go trytkami.
Tylko teraz maskę otworzysz dowolnym kluczykiem. Nie koniecznie twoim.
Wysłane z mojego GT-I9300 przy użyciu Tapatalka
Zdaję sobie z tego sprawę ale przynajmniej jestem pewny , że otworzę w razie potrzeby a w przyszłości może jeszcze się pobawię naprawą :)
Mi za 5 dych naprawil fachowiec;p
Witam.
Nie wiem co kupić by działał zamek maski - czy sam zamek maski i wkładkę czy też zestaw z kluczykiem. Kluczyk oryginalny chyba nie otworzy innego zamka?. Prosiłbym o radę.
opcje masz dwie. albo komplet z kluczykiem albo sam zamek wtedy rozbierasz bębenek i robisz zamek na otwieranie każdym kluczykiem. pamiętaj, że zamki z przedlifta i polifta różnią się długością
juri2069 30-09-2015, 13:22 Piszesz w temcie mondeo a tu pisze że masz focusa....
Jeżeli chodzi o mondeo to w serwisie zamek wraz z kluczem to koszt ok 200-250 zł.
Ewentualnie możesz otwierać maskę długim płaskim śrubokrętem ( po przewierceniu zamka i usunięciu takiej plastikowej przedłużki ) i tu masz pewność , że się nigdy więcej nie zepsuje :D
Dziękuje za podpowiedź. Ja mam Focusa (i w sumie zaczyna się robić to samo co u żony w Mondeo)...
halomaro 06-08-2017, 10:24 Witam wszystkich,
Wczoraj próbowałem dobrać się do zamka, nie chciałem łamać atrapy(maska w ogóle nie odskakuje na pierwszy ruch), więc rozkręciłem zderzak który był pęknięty z prawej strony na mocowaniu pod lampą więc udało mi się go odgiąć i zrobić miejsca na dalszą pracę. Teraz stoję ze względu na brak Torx wydaje mi się że będzie dobry T27, mam rację? Wykręciłem już 8 trzymające wkład czy po odkręceniu torx będę w stanie podnieść maskę? jeśli nie proszę o wskazówki na co się przygotować.
Od wkladki w ktora wkladasz zamek do zamka otwierajacego maske idzie bialy plastik.
To on najczesciej lamie okragla pladikowa obudowe w ktora wchodzi.
Wyjmujesz go i wkladasz duzy srubokret krzyzakowy.
Otwierasz jak kluczykiem.
Mi raz udalo sie to zrobic przez kratki grilla.
Pozniej sciagniecie opaska zasiskowa i zalanie klejem.
Dziala.
Z tego co pamietam to ktoras czeac musi bys w okreslonej pozycji aby dzialao poprawnie
Zamek maski, o ile uda się goo wyjąć, wyrzuc do śmietnika, kup używany za 50 zł, załóz, i po sprawie.
Jakpokleisz stary, to nigdy nie wiesz, kiedy nie otworzysz maski, a to jest bardzo ważne, np ze względów bezpieczeństwa.
jedynie problem jest z otwieraniem z kluczyka, gdy peknie mocowanie plastikowego preta to mozesz krecic az smiglo zrobisz a nie otworzysz
zamek maski bedzie dobry, problem jest tylko z mocowaniem i tylko je mozna wymienic, a o ile dobrze pamietam to uszkadza sie tylko po stronie zamka od maski
halomaro 06-08-2017, 13:11 jutro wieczorem zdam relację, z wymianą zamka mi się nie śpieszy, ważne by dostać się pod maskę bo mam o wiele ciekawszy temat do przerobienia, ale to w innym temacie.
Bump: ręki za daleko nie da się tam wsunąć, ale wkład i ten pręt plastikowy wymacałem. gdy dociskałem do niego wkład i jednocześnie przekręcałem kluczyk czułem, że już prawie łapię, może jakby maskę od góry w tym samym momencie docisnąć to dałoby coś.
musisz probowac,
najprostrza droga jest odkrecic zamek, wyjac plastikowy precik, wsunac srubokret i otworzyc
https://forum.fordclubpolska.org/showthread.php?t=38278&page=3
Dokladnie tak jak jest w linku ktory podeslales
halomaro 07-08-2017, 10:38 dzięki Panowie dobrałem się od dołu, wycięty plastik i palcem pomogłem dla zamka otworzyć po 1 przekręceniu dało się odchylić zamek i ręcznie przekręcić w drugą stronę.
damhan5032 03-12-2018, 12:28 Witam od jakiegoś czasu mam problem z zamkiem maski silnika. Zamek zacina się nie odbija, czasem mam wrażenie że maska nie jest dobrze zabezpieczona dlatego mam pytanie dotyczące kupna nowego zamka. Ktoś juz przerobił ten temat i orientuje się jaki koszt i jaki zamek dokładnie muszę kupic ? Pozdrawiam
przemek2709 03-12-2018, 13:43 Spróbuj najpierw wykręcić zamek i sprawdzić linkę.
Miałem u siebie to samo a okazało się, że to linka skorodowala przy samym zamku i dlatego nie odbijał.
Rozwiązanie: linka w rowerowym za parę złotych plus mały zacisk to blokady linki który zmieści się w uchwyt w zamku.
I nie musisz się pakować w żadne duze koszty.
Przeciagasz nowa linkę i gotowe.
U mnie śmiga.
Tu masz link to tematu w którym o to pytałem:
https://r.tapatalk.com/shareLink?url=https%3A%2F%2Fforum%2Efordclubpolska %2Eorg%2Fshowthread%2Ephp%3Ft%3D91680&share_tid=91680&share_fid=42379&share_type=t
Linka w rowerowym jak zamiennik ze wszystkimi uchwytami i prowadnicami kosztuje 30zł... [emoji1787]
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
Zamiennik to sobie moze w c*** wsadzic
|