Zobacz pełną wersję : Pompa Lucas 1,8TD - czyżby "membrany"???


wujek75
16-07-2006, 18:11
Dzisiaj postanowiłem przyjrzeć się bliżej podciśnieniowo sterowanemu ustrojstwu w pompie Lucas w mojej sieruni 1,8TD ( urządzonko to jest połączone metalową rurką i około 10cm gumowym wężykiem z turbiną ) i oto co zobaczyłem po rozkręceniu :fcp8 !?

...jedna z membran jest najzwyczajniej rozerwana...a druga ledwo zipie :fcp7

Gdzie mogę dostać nowe takie membrany?
Jaki jest to koszt?
Ktoś z Was już przerabiał osobiście ten problem?
Jak to wyregulować po zmianie membran?


DODANO 17.07.2006 PROBLEM ROZWIĄZANY :fcp3

Widzę, że temat nie bardzo cieszy się zainteresowaniem - liczyłem na jakieś propozycje :fcp3 .

Dzisiaj rozpocząłem poszukiwania owych membran na własną rękę. Generalnie części te nie są dostępne w sklepach motoryzacyjnych - nawet tych typowych tylko dla Forda.
Większość sprzedawców nie orientowała się nawet o co chodzi i kojarzyła te membrany z układem hamulcowym :fcp15 .
Niestety nie znalazłem śladu również w internecie i na aukcjach allegro - jest to więc towar dostępny tylko w nielicznych serwisach - tutaj o dziwo nawet serwis forda rozłożył ręce :fcp15

Byłem już nieco zrezygnowany....aż trafiłem po kilku telefonach na warsztat w Pile gdzie oferowane są części do różnych pomp. Bardzo grzecznie poinformowano mnie, że w tych modelach 1,8TD występują trzy rodzaje membran w przedziale od 60zł do 100zł za komplet - okazało się, że u mnie występują te najtańsze :fcp1

Ponieważ ta informacja zachęciła mnie do dalszego działania postanowiłem jeszcze powęszyć i udało mi się znaleźć nowy komplet w jednym z warsztatów pod Gorzowem, który specializuje się w pompach LUCAS.

Koszt wymiany owych membran na miejscu to 200zł :fcp15 natomiast koszt części (komplet membran) to 40zł - czyli robocizna wynosi 160zł.

Właśnie zabieram się do wymiany....


DODANO 17.07.2006 PROBLEM JUŻ ROZWIĄZANY :fcp3

...po 2 godzinach pracy - (wymiana i regulacja) efekty są zaskakujące :fcp15

Okazuje się, że wkręcanie lub wykręcanie śruby regulującej naciskającej membranę ma wpływ na pracę TURBO!!!! Zakres regulacji pozwala praktycznie na takie ustawienie, że silnik chodzi ja zwykły diesel lub poprzez płynną zmianę do pracy jak w TD :fcp1

W zasadzie powodem, dla którego zainteresowałem się "membranami" był znikomy wyciek, nie spodziewałem się jednak, że będzie to miało taki związek z TURBO.

Po wymianie i regulacji TURBO wyraźnie załącza się od 2100obr/min - wcześniej około 2300-2400obr/min. Cieszę się bo wyraźnie poprawiła się elastyczność w zakresie niższych obrotów, z których najchętniej korzystam :fcp3
Autko poprostu agresywniej reaguje po wciśnięciu gazu....

...ponadto zauważyłem całkowite zniknięcie kłębków szarawego dymu i lecitkiego falowania obrotów na biegu jałowym - wcześniej myślałem, że ma to związek z leciutko opóźnionym początkiem tłoczenia pompy wtryskowej - objawy te występowały nagle przy rozgrzanym silniku i równie niespodziewanie znikały....TERAZ PROBLEM ZNIKNĄŁ :fcp14

mdcs
20-07-2006, 20:43
Ciekawe... może ja bym też u siebie tam zajrzał. Tylko dostęp fatalny. Jak to wyjąłeś bez wyprucia chłodnicy?

Gaiger
20-07-2006, 21:41
Ciekawe... może ja bym też u siebie tam zajrzał. Tylko dostęp fatalny. Jak to wyjąłeś bez wyprucia chłodnicy?
Bardzo prosto bo Wujek75 ma sierre z silnikiem ustawionym wzdłuż :fcp2

Co do problemu, mam podobne objawy, ciekawe :fcp20

mdcs
21-07-2006, 00:25
aaaaaaaa........... :fcp3
i wszystko jasne

wujek75
21-07-2006, 19:58
Chciałbym dodać jeszcze jedno co zauważyłem po wymianie membran - spadło średnie zużycie paliwa!!!
Od czasu wymiany przejechałem 346km i w tym czasie kontrolnie dotankowywałem pod korek trzy razy (co mniej więcej 100km).
Zaznaczam, że jeżdżę przeważnie w cyklu mieszanym i poza miastem raczej nie przekraczam 110km/h przyczym najczęściej jest to prędkość 90 - 100 km/h co odpowiada 2400-2500obr wału na minutę na 5 biegu.

Zużycie ON wyniosło 5,8l na 100km - czyli mniej o około 0,7l przed wymianą membran. (50%miasto + 50%trasa)

Wynik uważam za miarodajny, ponieważ tankuję cały czas na tej samej stacji i to samo paliwo. Ponieważ od poniedziałku będę musiał zaliczyć dłuższą trasę (około 750km) postaram się jak najszybciej zdać relację o zużyciu paliwka. Jeżeli reguła się potwierdzi to będę zadowolony...

...w sumie 0,7l to nie dużo...ale zawsze mniej :fcp1

patrz poprzednie zużycie:

http://forum.fordclubpolska.org/viewtop ... sc&start=0 (http://forum.fordclubpolska.org/viewtopic.php?t=15317&postdays=0&postorder=asc&start=0)

mdcs
21-07-2006, 20:16
Aha... a jak osiągi? Ile do setki? Ile 80-120 na piątce?

Mój pali po zrobieniu EGRa 5.8-6.0 w jeździe miaszanej z elementami agresji:)

wujek75
22-07-2006, 07:37
Aha... a jak osiągi? Ile do setki? Ile 80-120 na piątce?

...powiem Ci szczerze, że silnik naprawdę ładniej się zbiera (chociaż wcześniej nie narzekałem), elastyczność poprawiła się wyraźnie po wyregulowaniu membran - także przyśpieszanie na biegu 4 i 5 jest poprostu bezproblemowe i przyjemne bez redukcji na niższe biegi....

...dzisiaj zrobię kilka pomiarów czasu przyśpieszania na 5 biegu od 80 do 100km/h i najdalej pod wieczór zamieszczę wynik :fcp4 myślę, że będzie miarodajny...

[ Dodano: 2006-07-24, 21:51 ]
Niestety dopiero dzisiaj zrobiłm próbę dynamiczną...

warunki następujące:
- jadę jednostajnie z prędkością 80km/h następnie płynnie wciskam gaz aż do prędkości 120km/h ( zwykle tego nie robię, ale cóż inaczej nie da się tego doświadczenia przeprowadzić :fcp4 )

- czas uzyskany to 17,8s i 18,5 druga próba to 16,4s i 16,3s - mierzone stoperem,

- w czasie próby w aucie jechały 3 dorosłe osoby i 2 małych dzieci,

- temperatura przy asfalcie podczas pierwszej próby to 53 stopnie!! :fcp15 !!

....nie wiem jakie powinno być przyśpieszenie ale uważam, że ze względu na masę auta i ładunku oraz bardzo wysokiej temp powietrza wyniki są przyzwoite...

To co daje się zauważyć to fakt, że przy drugiej próbie - kiedy temperatura znacznie spadła a powietrze było zimniejsze auto wyraźnie lepiej przyśpieszało...powód takiej różnicy to brak INTERCOOLERA, który schłodziłby przy szybszej jeździe gorące powietrze i dodatkowo podniósł moc...a tak mam tylko 75PS....dla mnie musi wystarczyć :fcp3 .

...od wymiany membranek silnik chodzi równiusieńko i co najważniejsze nic nie cieknie :fcp1

mdcs
27-07-2006, 01:53
Ja mam motor z intercoolerem (90KM) i też zauważyłem, że jak jest upał samochód jest nieco słabszy. Wieczorem jak się schłodzi idzie lepiej.
Jutro dokonam pomiaru 80-120.
aha... ostatnie wyniki pomiaru spalania dały wynik 6,8l/100km (jazda mieszana dynamiczna).

wujek75
27-07-2006, 16:35
Jutro dokonam pomiaru 80-120.

...właśnie, ciekawe jakie będziesz miał wyniki :fcp9 w końcu 15KM masz więcej i Escort jest chyba trochę lżejszy... :fcp1

mdcs
28-07-2006, 02:46
No i pomiary porobione. Ale wymęczyłem moją szkapinę :)

- 80-120km/h na 5 biegu - 13s
- 80-120km/h na 4 biegu - 9s
- 0-100km/h , biegi 1-4 - 12s

Na pokładzie jedna osoba i ja. Podczas przyspieszania pedał w podłodze:) Temperatura około 25 stopni. Zasilanie - ekoterm plus.

peterpz
31-07-2006, 20:30
Też mam ogromy problem z tym silnikiem. 1.8 TD gdy się zagrzeje dymi na szaro i obroty skaczą. Myslicie że to może być to? Czy ktoś możę podać dokłądnie gdzie szuakć tych membran? :)

wujek75
01-08-2006, 20:45
gdy się zagrzeje dymi na szaro i obroty skaczą

...z tego wynika, że masz uszkodzoną na 99% mniejszą membranę - szary dym jest spowodowany brakiem ciśnienia na trzpieniu od dawki dodatkowej oleju napędowego - stąd też "wariacje" z obrotami na ciepłym silniku :fcp3 ...

...jeżeli masz wyciek i poci się pompa to masz bankowo uszkodzoną większą membranę...

Czy ktoś możę podać dokłądnie gdzie szuakć tych membran?

...z tym akurat nie ma problemu (przedział cen 60 - 120zł) - okazuje się, że są dostępne - ja kupiłem komplet nowych za 40zł - tańszych już nie znalazłem :fcp3

peterpz
01-08-2006, 22:10
E nie wiem bo dziś ściągnąłem ten węzyk i nie było w nim żadnej ropy (idealnie suchy) więc raczej membrany trzymają :)

wujek75
01-08-2006, 22:22
E nie wiem bo dziś ściągnąłem ten węzyk i nie było w nim żadnej ropy (idealnie suchy) więc raczej membrany trzymają

...to, że jest suchy nie oznacza, że masz całe membrany...

...w wężyku i rurce nie znajdziesz oleju napędowego ponieważ powietrze jest wydmuchiwane z węża a nie zaciągane - więc bez demontażu takie oględziny są niewiele warte - w moim przypadku wężyk też był suchy :fcp3

peterpz
02-08-2006, 12:08
Zobaczymy ;) Jak na razie to była wydmuchana uszczelka pod glowicą z 3 do czwartego cylinda + lejące wtryski. Przyspieszyliśmy też zapłon (o jakieś 6 stopni). Glowica splanowana, więć niższa, dlaismy też najwęższą jaka była w sklepie uszczelkę pod glowicę. Więc powinien smigać nieźle ;)

Jedyny problem jaki zostaje nie rozwiązany to taki że turbo tłoczy olej! Nie jest go zbyt wiele bo nigdy od zmiany oleju do kolejnej zmiany nie dolewalismy - praktycznie w silniku nie ubywa oleju ale jednak intercooler jest mokry :(

Wątroba
08-08-2006, 20:56
Wujek75 masz moze jakies namiary na te membranki? Kupowales jakos z internetu czy normalnie ze sklepu?

wujek75
08-08-2006, 21:45
Komplet, który jest na fotkach kupiłem osobiście w Gorzowie za równe 40zł. Natomiast znalazłem adres firmy w Pile, która specializuje się w pompach do Diesla i u nich można bez problemu dostać bodzjże od 60 do 100zł - cena zależna jest od typu pompy - za membrany pasujące do mojego Lucasa zawołali 70zł + wysyłka, więc kupiłem taniej na miejscu...

...jeżeli nie znajdziesz nic w swoim rejonie to mogę odszukać adres firmy i podesłać :fcp4

mismis
10-08-2006, 09:36
jak ktoś chce sobie jeszcze poczytać o boosterze, to polecam forum mondeo - jest tam bardzo dużo postów o czyszczeniu boostera i jego niedomaganiach

wujek75
10-08-2006, 17:19
jak ktoś chce sobie jeszcze poczytać o boosterze, to polecam forum mondeo - jest tam bardzo dużo postów o czyszczeniu boostera i jego niedomaganiach

....hmmm tylko co ma wspólnego to co napisałeś z wymianą membran w pompie???

Wątroba
15-08-2006, 13:28
Wujek75 to jak mozesz to podeslij mi te namiary. michaltryba@wp.pl . Dzieki i pozdro.

wujek75
15-08-2006, 13:29
...ale dopiero jutro po południu bo namiary mam w informatorze, który zostawiłem w pracy :fcp8

[ Dodano: 2006-08-16, 17:37 ]
...poniżej podaję adres serwisu gdzie można nabyć częci do pomp wtryskowych:

Diesel Serwis
64-920 Piła
ul. Chodkiewicza 5
tel. 067 2126206
kom. 604 406 925
fax. 067 3514257
czynne w godz.
Pn-Pt 8-16, Sob 8-14

Gaiger
31-08-2006, 21:04
A ja mam tylko jedno pytanie.........
Wujek75 jak ty rozebrałeś to cholerstwo :fcp9
Najpierw zdejąłeś tą okrągłą osłone, czy odkręciłeś śrubę na środku?
Strzelam że to regulacja.
Osłonka jest na wcisk czy inaczej?

mismis
01-09-2006, 08:51
@wujek75 dziwi mi się dlaczego pisze że na forum mondeo jest dużo o boosterze??Ano pisze to dlatego że jak ktos cos rozbiera to im więcej sie dowie wcześniej tym mniejsza szansa na zepsucie czegoś. Podaje link do sporej ilości fotek jak zrobić boostera (mondeo klub):
http://www.mondeoklubpolska.org/modules ... le&sid=168 (http://www.mondeoklubpolska.org/modules.php?name=News&file=article&sid=168)
Polecam też forum mondeo bo tam mnóstwo o tym.

wujek75
01-09-2006, 16:36
Wujek75 jak ty rozebrałeś to cholerstwo
Najpierw zdejąłeś tą okrągłą osłone,

...plastikową osłonę śruby regulacyjnej wystarczy podważyć - powinna zejść bez problemu... :fcp1

mismis, teraz się nie dziwię bo właśnie podałeś link i już wiadomo o co chodzi :fcp4 - tak trzeba było od razu....

...dla ścisłości dodam, że w opisie nie wspomniano jeszcze o regulacji - uważam, że zaznaczenie taśmą położenia nakrętki kontrującej może być nieprecyzyjne, ponieważ inaczej ułożone są nowe membrany w porównaniu ze zdeformowanymi starymi odkształconymi elementami - a różnica o 1-2 obroty trzpienia z drobnym gwintem jest jednak odczuwalna...

mismis
01-09-2006, 20:27
spoko @wujek75 :fcp4

Gaiger
01-09-2006, 20:51
Dzięki

jbakowski
01-09-2006, 22:08
jak ktoś chce sobie jeszcze poczytać o boosterze, to polecam forum mondeo - jest tam bardzo dużo postów o czyszczeniu boostera i jego niedomaganiach

Witaj

Jesteś boski.W tym tkwił cały mój problem i problemy z moim Escortem.Podany przez ciebie link pozwolił mi niewielkim kosztem naprawić ten problem.

Pozdrawiam

[ Dodano: 2006-09-01, 22:35 ]
mismis,

hey.
Bardzo pomógł mi twój link pt"Pęknięta membrana Boostera"Dzięki temu będę w stanie rozwiązać dręczący mojego Escorta problem.Tylko problem w tym gdzie kupić taki zestaw naprawczy boostera.Bardzo bym prosił o przesłanie adresu lub jakiś namiarów gdzie można takie cuś kupić.
Z góry dziękuję za pomoc.
Proszę przesłać info na jbakowski@auto-hurt.pl
Pozdrawiam

wujek75
02-09-2006, 06:18
Bardzo bym prosił o przesłanie adresu lub jakiś namiarów gdzie można takie cuś kupić.

...nie wiem gdzie kupili to inni, którzy rozwiązali ten problem i niewiem skąd jbakowski, jesteś ale ze dwa posty wcześniej podałem dokładny namiar... :fcp4

jbakowski
05-09-2006, 23:55
Witam ponownie.Szukam tej reperaturki w diesel serwisach w Poznaniu.Jak się nie uda znaleźć tego na miejscu najwyżej zamówię to w Pile.
Dzięki pozdrawiam

wujek75
06-09-2006, 21:30
Witam ponownie.Szukam tej reperaturki w diesel serwisach w Poznaniu.Jak się nie uda znaleźć tego na miejscu najwyżej zamówię to w Pile.
Dzięki pozdrawiam

...pamiętaj, że po wymianie nieodzowna jest regulacja - inaczej możesz nie czuć działania turbo.... :fcp3

Gaiger
06-09-2006, 21:34
...pamiętaj, że po wymianie nieodzowna jest regulacja - inaczej możesz nie czuć działania turbo.... :fcp3
Jakieś sugestie co do wstępnego ustawienia.

wujek75
06-09-2006, 21:52
Jakieś sugestie co do wstępnego ustawienia.

...regulację po zluzowaniu nakrętki kontrującej zaczynasz do pozycji albo całkowicie wykręcona śruba regulacyjna w skrajne położenie albo całkowicie wkręcona - od tego momentu albo wykręcasz albo wkręcasz o 1,5 lub 2 obroty i sprawdzasz efekt regulacji, całość powtarzasz do momentu osiągnięcia najlepszego działania turbo a objawia się to tym, że turbo zaczyna lepiej ciągnąć od niższych prędkości obrotowych - u mnie ciągnie zdecydowanie od 2100obr/min...

...ja podczas regulacji dodatkowo wpiąłem manometr i obserwowałem zachowanie turbo podczas każdej regulacji, optymalne położenie śruby osiągnąłem za 5-6 razem, ale było warto...

...po zakończeniu regulacji kontrujesz śrubę i zaciskasz plastikowy kapsel...

...aha zapomniałem dodać, że wkręcając śrubę powodujemy ZWIĘKSZENIE dawki paliwa...

...wiem, że taką regulację specialiści tylko wykonują po wyjęciu pompy i kosztuje to od 200 do 400zł więc wolałem to zrobić samemu - efekt ten sam...

Gaiger
06-09-2006, 22:10
Dzięki za szczegółowy wykład :fcp1
Wynika z tego że nie zakończyłem regulacji, turbo czuc lekko powyżej 2,5 tyś.
Czyli że za mało wkręcona śruba.

PS. W moim przypadku membranki byłe twarde ale całe. Przyczyną "wariacji" silnika był zatarty trzpień za membrankami. Cena zestawu 30 PLN u pompiarza ale nie było wszystkich oringów.

jbakowski
06-09-2006, 22:20
Witam
Mam nadzieję że jutro dostanę już te gumki i ochoczo zabiorę się za ich wymianę.
Apropo pytania gdzie ich szukać to od razu informuję że można odpuścic sobie wszelkiego rodzaju sklepy motoryzacyjne nawet te o specjalizacji w fordach.Tam chociaż wiedzą o jaki element chodzi.Katalog forda jednak nie pokazuje takiego cuda jak membranki.Najlepiej swoje kroki odrazu skierować do fachowców którzy regeneruja pompy wtryskowe.Tam najczęściej znają temat i posiadają taki zestaw naprawczy.Zestaw do mojego escorta kosztuje 100zł.Jutro sie po niego wybieram.
Może uda mi się je od razu wymienić.

Pozdrawiam

mismis
06-09-2006, 22:20
miałem dziś troche czasu i postanowiłem przyjrzeć się bliżej mojemu boosterkowi. Generalnie wszystko z turbo i przyspiecha Ok, ale czasem miałem wrażenie że jakby turbo słabiej ciągło - myślałem że to od paliwka. Po rozebraniu boosterka się okazało- membranki miałem ok, za to ten dzyndzel (trzpień) co popychają membrany był zasyfiały przez jakieś dziwne paprochy i sie po prostu czasem blokował. Tak więc wszystko wyczyściłem i złożyłem do kupy i wkręciłem. Odpaliłem, prawie nie puścił chmury, przygazowałem - nie puścił praktycznie nic chmury (myśle super bo wczesniej puszczal chmurke). Wobec tego jade na testy - okazało się że turbo praktycznie nie działa. Widocznie przeczyszczenie i nowe ułożenie membran spowodowało, ze wkręcenie sruby regulacyjnej w takim jak wczesniej polozeniu nie dawało w odpowiedniej chwili dodatkowej dawki paliwa.No i zaczęła się zabawa z regulacja. Okazało się że im bardziej miałem wkręconą srubkę tym od wyższych obrotów auto ciągnęło i to nie za ciekawie. Wobec tego zacząłem ową śrubkę wykręcać - i wtedy dopiero turbo zaczęło być coraz bardziej wyczuwalne. W końcu wykręciłem srubke całkiem sporo i po kilku testach mogę stwierdzić że z mojej fury która nieżle brykała zrobił się prawdziwy szatan :fcp2 . Z moich przemyśleń wynika ze srubką nie regulujemy ilości dodatkowej dawki paliwa, ale moment w którym paliwo to jest podawane . A wynika to z samej konstrukcji boostera - metalowy trzpień poruszany przez membrany zatyka albo odtyka dyszę (dziurkę) przez którą przepływa dodatkowe paliwo a wykręcenie sruby powoduje mniejszy nacisk sprezyny na membrany, przez co mniejsze cisnienie z turbo je poruszy co z natomiast poruszy trzpień. Ale mogę się mylić :fcp3

wujek75
06-09-2006, 22:43
Wynika z tego że nie zakończyłem regulacji, turbo czuc lekko powyżej 2,5 tyś.

...podejrzewam, że z powodzeniem zejdziesz bliżej 2000obr/min - kwestia kilku prób... :fcp4

Z moich przemyśleń wynika ze srubką nie regulujemy ilości dodatkowej dawki paliwa, ale moment w którym paliwo to jest podawane . A wynika to z samej konstrukcji boostera - metalowy trzpień poruszany przez membrany zatyka albo odtyka dyszę (dziurkę) przez którą przepływa dodatkowe paliwo a wykręcenie sruby powoduje mniejszy nacisk sprezyny na membrany, przez co mniejsze cisnienie z turbo je poruszy co z natomiast poruszy trzpień. Ale mogę się mylić

...nie mylisz się ale tutaj sądzę, że oba parametry dają się regulować jednocześnie i dawka paliwa i moment jego podania, ponieważ w efekcie końcowym co zauważyłem daje się zwiększyć dawkę paliwa tak, że silnik nie spala wszystkiego i nadmiar wyrzuca w postaci chmury czarnego dymu a jednocześnie turbina nie reaguje już na dalsze regulacje...

Po rozebraniu boosterka się okazało- membranki miałem ok, za to ten dzyndzel (trzpień) co popychają membrany był zasyfiały przez jakieś dziwne paprochy i sie po prostu czasem blokował.

...aha objaw więc był taki sam jak przy pękniętej membrance - u mnie trzpień był bez zarzutu... :fcp1

Gaiger
12-09-2006, 07:27
No i nie bangla.
Po wymianie silnik pracuje co prawda równiutko i przestał przerywać, dodatkowo wreszcie prawidłowo reaguje na regulacje dawki i wolnych obrotów ale jak by nie kręcić to turbo czuć bardzo delikatnie powyżej 2,5 tyś i to tylko na 1,2 biegu.
Dodam że co prawda nie mierzyłem kompresji ale silnik palił przy -28 stopniach więc raczej jest dobra, wtryski niedawno wymienione, turbo też niedawno regenerowane.
Czyżby pompa mówiła pa,pa.
Jeden szczegół, pompa wymaga zdecydowanego wdepnięci żeby podnieść obroty silnika.

Najgorsze że mam porównanie :fcp6
Ojciec ma identyczną sierke i do 3 biegu odstawia mnie o dobre 15-25 metrów.

wujek75
12-09-2006, 17:59
Po wymianie silnik pracuje co prawda równiutko i przestał przerywać, dodatkowo wreszcie prawidłowo reaguje na regulacje dawki i wolnych obrotów ale jak by nie kręcić to turbo czuć bardzo delikatnie powyżej 2,5 tyś i to tylko na 1,2 biegu.

hmmm, czyli po regulacji turbo działa gorzej niż przed :fcp9

Gaiger
12-09-2006, 20:10
Przed wcale nie było go czuc :fcp5

wujek75
13-09-2006, 21:10
...a spróbuj wpiąć manometr w przewód przy turbo i zmierzyć ciśnienie doładowania :fcp17

Gaiger
13-09-2006, 21:45
Już sprawdzałem :fcp1
0,9 ale mój manometr troche przekłamuje.
Tak czy siak turbina daje ciśnienie.

wujek75
13-09-2006, 21:51
hmmm...to faktycznie coś musi być nie tak 2,5 tyś to dość wysoko, powinno zejść jeszcze parę setek niżej...
-a zawór upustowy nie zacina się czasem??
- swoją drogą Twoje turbo po regeneracji daje 0,9 a u mnie bez ingerencji od nowości daje do 1,1... :fcp6

Gaiger
13-09-2006, 22:00
Przy wskazaniu 0,9 otwiera się upust, turbo działa bo coś czuje.
Dla mnie wygląda że nie działa korektor, booster czy jak go zwac.
Podałem mu 1,3 atm. w wężyk i żadnej zmiany w pracy silnika. A kręcenie śrubą regulacyjną powoduje tylko to że silnik jest mułowaty na niskich obrotach albo nie.
Najlepszy numer to to że ojciec też zdjął korektor i wyczyścił trzpień bo skakały mu obroty, samego korektora nie rozbierał wyjął go w całości i po włożeniu w auto przestało się czuc turbo.
Jak u mnie.
Czy tam może się coś przestawic w pompie?

wujek75
13-09-2006, 22:10
Podałem mu 1,3 atm. w wężyk i żadnej zmiany w pracy silnika. A kręcenie śrubą regulacyjną powoduje tylko to że silnik jest mułowaty na niskich obrotach albo nie.

...ejże, to znaczy, że jest coś nie tak z "bosterem" - proponuję jeszce raz rozkręcić i sprawdzić jak porusza się trzpień i czy aby "membranki" (jedna z nich) są NAPEWNO SZCZELNE??....

....jeżeli były stare i sparciałe to mogły przy skrajnym położeniu lekko pęknąć - świadczy o tym brak zdecydowanej reakcji pompy na podanie ciśnienia w wężyk...

Gaiger
13-09-2006, 22:19
Też tak myśle, tylko co jest źle :fcp5 ?
A membranki są nowe, jedynie oringi zostały stare, nie było ich w kpl.
Sprawdzałem dzisiaj że trzpień chodzi lekko i wypada sam z obudowy no i sprawdziłem że wymontowany korektor jednak działa, po dmuchnięciu słychac poruszającą się membranke.

CortheZ
19-10-2006, 13:15
Witam
Mam pytanie do Gaiger : gdzie w łodzi kupiłeś ten komplet naprawczy do boostera ?

Pozdro

Gaiger
19-10-2006, 19:26
Zamówiłem u pompiarza. Ma warsztat na młynku ul. Przyjacielska zdaje się. Dwie mambranki kosztowały 20 czy 30 zł.

kostner
26-10-2006, 17:28
Bylem u pompiarza w gliwicach - w ostropie - facet sie zna na ezeczy i mial membranki na stanie :) Mowi mi ze sa 2 rodzaje a ze ja nie wiedzialem ktory mam to wzialem oba. Membranki sa firmy STAR o numerach 36.386 oraz 36.505 te drugie sa taie bardziej wiotkie i cieniutkie te pierwsze maja pogrubiony rant. Zaraz sie biore za wymiane ale testy dopiero jutro bo musze zalatac wyciek oleju z uszczelnienia chlodnicy oleju ktore znajduje sie obok filtra oleju.

pieciag
29-10-2006, 12:43
No i nie bangla.
Po wymianie silnik pracuje co prawda równiutko i przestał przerywać, dodatkowo wreszcie prawidłowo reaguje na regulacje dawki i wolnych obrotów ale jak by nie kręcić to turbo czuć bardzo delikatnie powyżej 2,5 tyś i to tylko na 1,2 biegu.
Dodam że co prawda nie mierzyłem kompresji ale silnik palił przy -28 stopniach więc raczej jest dobra, wtryski niedawno wymienione, turbo też niedawno regenerowane.
Czyżby pompa mówiła pa,pa.
Jeden szczegół, pompa wymaga zdecydowanego wdepnięci żeby podnieść obroty silnika.

Najgorsze że mam porównanie :fcp6
Ojciec ma identyczną sierke i do 3 biegu odstawia mnie o dobre 15-25 metrów.

Miałem to samo. Problem tkwił w braku największego oringu znajdującego sie w elemencie z dwoma króćcami, a rozwiązanie było bardzo łatwe - wystarczyło zajrzeć pod samochód :fcp2

olekmarcin2
29-10-2006, 13:58
Witam mysle ze mam podobny problem. Mój mondziak na zimno jak odpali to strasznie jakby przerywał i przy tym puszcza niebieski dym. Jak go kupiłem w marcu br to wszystko było ok. Czy przyczyną tez moze byc ten zawór ???

mdcs
29-10-2006, 14:26
Niebioeski dym wg mnie źle wróży. Diesel może zakopcić na biało, szaro , albo czarno... a jak zakopci na niebisko to chyba łyka olej, co? Skoro dzieje się to po długim postoju to stawiam na uszczelniacze trzonków zaworowych albo same prowadnice zaworowe.

olekmarcin2
29-10-2006, 15:33
Właśnie oleju nie bierze od wymiany zrobiłem 10000km i nie musiałem nic dolać stan jest co prawda przy min ale to chyba jeszcze nie tragedia. Może trochę źle określam kolor dymu. Zauważyłem ze dym "bucha" w takt nierównej pracy silnika to trwa ok 15s po odpaleniu zimnego silnika, później jest ok.

mdcs
29-10-2006, 15:51
Aaaa.... no to świece żarowe do wymiany. I po kłopocie:) W takim razie dym masz siwy, a nie niebieski.

olekmarcin2
29-10-2006, 16:11
To była pierwsza mysl jaka przyszła mi do głowy jednak przy sprawdzaniu wtrysków (jeden okazał sie uszkodzony i wymieniłem go) sprawdziłem świeczki i raczej sa sprawne tzn. kazda znich pobiera taki sam prąd , a przez otwory po wtryskach było widac ze sie ładnie zaczerwieniają. Cisnienia tez na poziomie 33,33,33,32. Do tej pory myslalem ze została mi tylko pompa do regeneracji lub sprawdzenia ( nie sprawdzałem pompy) ale czytają to forum widze ze jeszcze wchodza w gre inne niedomagania

karex
29-10-2006, 19:44
a przez otwory po wtryskach było widac ze sie ładnie zaczerwieniają.
Z tego co ja pamiętam to świeczki powinny się robić prawie zółte i do dość szybko. W mniej więcej równym czasie.

mdcs
29-10-2006, 20:01
Zgadza się... świeczka musi się robić jasnożółta. Jak jest czerwona to ma stanowczo za niską temperaturę.

olekmarcin2
29-10-2006, 20:34
ok jeszcze raz sprawdze świeczki.
A ten zawór torbo raczej nie wchodzi w przyczyne niesprawnosci mojego auta??

mdcs
29-10-2006, 20:41
Nie ma on nic do odpalania auta...

olekmarcin2
29-10-2006, 20:50
Jeszcze jedno kontaktowałem sie z ze swoim mechanikiem (kolegą) i podczas sprawdzania wtrysków jeden "przepuszczał na przelewie " czy to moze byc przyczyna??

mario555
22-02-2007, 15:02
wujek75, jeśli może to podaj adres gdzie znalazłeś tą "membranę" w Gorzowie yahu@poczta.fm

szyszkadm
17-07-2007, 22:18
hejka wujek jak mozesz to ja tez poprosze o te namiary wielkie dzieki pozdrawiam szyszkadm2@wp.pl :fcp12

ambis
09-08-2007, 23:16
wujek75, wujek75, wujek75,witam wujek75 jak bys mogl to podeslij mi adres firmy gdzie kupic te membranki
pozdrawiam
ambis

[ Dodano: 2007-08-09, 23:16 ]
jacekambicki@wp.pl

tmk851
24-09-2008, 12:52
Witam Panowie
wczoraj wymieniałem membrany i oringi w Moim Mondku Mk2 1,8TD.
mam takie pytanie.. odczuwam pracę turbiny już przy ok 2000 obr. Czy powinienem regulować TURBO przez trzpień w boosterze? Czy może to spowodować dużo nie przyjemnych usterek lub większego zużycia paliwa itp? chodzi mi dokładnie o negatywne skutki tak podkręconej turbawki.. Czy mam ją jakoś sprawdzić?? bo przyznam szczerze przyjemniej się jeździ :) lepiej się zbiera i świst to ja ten uwielbiam ;)
Piszcie co wiecie na ten temat bo przejrzałem już wiele i ten post wydaje mi się najodpowiedniejszy to zadania tych pytań.
Pozdrawiam


A co do zamówienia to skontaktujcie się z tą firmą. Ludzie wiedzą o co chodzi.. po zamówieniu paczkę miałem na 2gi dzień (55zł). Na Podlasiu nie znalazłem żadnego sklepu, który by w sumie choćby wiedział o co chodzi.
ZAKŁAD USŁUGOWO-PRODUKCYJNY "PAUL"
89-500 TUCHOLA, ul. Kniejowa 8 tel./fax. (0-52)5590120, tel. kom. 0-602 199 122

Powodzenia przy wymianach :)