|
Dołącz teraz!
|
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum! |
|
|
Narzędzia wątku | Przeszukaj ten temat |
16-07-2006, 17:11 | #1 |
ford::specialist
Imię: Piotr
Zarejestrowany: 13-12-2005
Skąd: Gorzów Wlkp.
Model: Audi A4 Avant
Silnik: 1,9TDI (AWX) 131 PS
Rocznik: 2003
Postów: 687
|
Pompa Lucas 1,8TD - czyżby "membrany"???
Dzisiaj postanowiłem przyjrzeć się bliżej podciśnieniowo sterowanemu ustrojstwu w pompie Lucas w mojej sieruni 1,8TD ( urządzonko to jest połączone metalową rurką i około 10cm gumowym wężykiem z turbiną ) i oto co zobaczyłem po rozkręceniu :fcp8 !?
...jedna z membran jest najzwyczajniej rozerwana...a druga ledwo zipie :fcp7 Gdzie mogę dostać nowe takie membrany? Jaki jest to koszt? Ktoś z Was już przerabiał osobiście ten problem? Jak to wyregulować po zmianie membran? DODANO 17.07.2006 PROBLEM ROZWIĄZANY :fcp3 Widzę, że temat nie bardzo cieszy się zainteresowaniem - liczyłem na jakieś propozycje :fcp3 . Dzisiaj rozpocząłem poszukiwania owych membran na własną rękę. Generalnie części te nie są dostępne w sklepach motoryzacyjnych - nawet tych typowych tylko dla Forda. Większość sprzedawców nie orientowała się nawet o co chodzi i kojarzyła te membrany z układem hamulcowym :fcp15 . Niestety nie znalazłem śladu również w internecie i na aukcjach allegro - jest to więc towar dostępny tylko w nielicznych serwisach - tutaj o dziwo nawet serwis forda rozłożył ręce :fcp15 Byłem już nieco zrezygnowany....aż trafiłem po kilku telefonach na warsztat w Pile gdzie oferowane są części do różnych pomp. Bardzo grzecznie poinformowano mnie, że w tych modelach 1,8TD występują trzy rodzaje membran w przedziale od 60zł do 100zł za komplet - okazało się, że u mnie występują te najtańsze :fcp1 Ponieważ ta informacja zachęciła mnie do dalszego działania postanowiłem jeszcze powęszyć i udało mi się znaleźć nowy komplet w jednym z warsztatów pod Gorzowem, który specializuje się w pompach LUCAS. Koszt wymiany owych membran na miejscu to 200zł :fcp15 natomiast koszt części (komplet membran) to 40zł - czyli robocizna wynosi 160zł. Właśnie zabieram się do wymiany.... DODANO 17.07.2006 PROBLEM JUŻ ROZWIĄZANY :fcp3 ...po 2 godzinach pracy - (wymiana i regulacja) efekty są zaskakujące :fcp15 Okazuje się, że wkręcanie lub wykręcanie śruby regulującej naciskającej membranę ma wpływ na pracę TURBO!!!! Zakres regulacji pozwala praktycznie na takie ustawienie, że silnik chodzi ja zwykły diesel lub poprzez płynną zmianę do pracy jak w TD :fcp1 W zasadzie powodem, dla którego zainteresowałem się "membranami" był znikomy wyciek, nie spodziewałem się jednak, że będzie to miało taki związek z TURBO. Po wymianie i regulacji TURBO wyraźnie załącza się od 2100obr/min - wcześniej około 2300-2400obr/min. Cieszę się bo wyraźnie poprawiła się elastyczność w zakresie niższych obrotów, z których najchętniej korzystam :fcp3 Autko poprostu agresywniej reaguje po wciśnięciu gazu.... ...ponadto zauważyłem całkowite zniknięcie kłębków szarawego dymu i lecitkiego falowania obrotów na biegu jałowym - wcześniej myślałem, że ma to związek z leciutko opóźnionym początkiem tłoczenia pompy wtryskowej - objawy te występowały nagle przy rozgrzanym silniku i równie niespodziewanie znikały....TERAZ PROBLEM ZNIKNĄŁ :fcp14
__________________
obecnie: Mondeo 1,8TD Ghia Kombi z 2000r Sierra 1,8TD - fajna sierrunia z 1990 Transit 2,5D - tranzuś z 1991 ...kiedyś były Escort 1,3 CVH 1983 i Escort 1,6 16V zetec 1997, Kadett 1,6D 1984 i Vectra B 1,7TD 1997, Vectra A 1.6i 1993, VW Scirocco 1,6 GTX 1989 i Golf 1,6TD 1989r... |
20-07-2006, 19:43 | #2 |
ford::advanced
Zarejestrowany: 28-05-2005
Skąd: Płock
Model: SEAT Cordoba mk2
Silnik: 1.9TDI ASV @140PS/320Nm
Rocznik: 2000
Postów: 418
|
Ciekawe... może ja bym też u siebie tam zajrzał. Tylko dostęp fatalny. Jak to wyjąłeś bez wyprucia chłodnicy?
__________________
www.mdcs.elektroda.net - CAR-audio, elektroakustyka, wzmacniacze, kino domowe SEAT Cordoba FL Signo 1.9TDI (ASV 140PS/320Nm), 0-100@7,7s |
20-07-2006, 20:41 | #3 | |
ford::average
Zarejestrowany: 27-04-2005
Skąd: Łódz
Postów: 117
|
Cytat:
Co do problemu, mam podobne objawy, ciekawe :fcp20 |
|
20-07-2006, 23:25 | #4 |
ford::advanced
Zarejestrowany: 28-05-2005
Skąd: Płock
Model: SEAT Cordoba mk2
Silnik: 1.9TDI ASV @140PS/320Nm
Rocznik: 2000
Postów: 418
|
aaaaaaaa........... :fcp3
i wszystko jasne
__________________
www.mdcs.elektroda.net - CAR-audio, elektroakustyka, wzmacniacze, kino domowe SEAT Cordoba FL Signo 1.9TDI (ASV 140PS/320Nm), 0-100@7,7s |
21-07-2006, 18:58 | #5 |
ford::specialist
Imię: Piotr
Zarejestrowany: 13-12-2005
Skąd: Gorzów Wlkp.
Model: Audi A4 Avant
Silnik: 1,9TDI (AWX) 131 PS
Rocznik: 2003
Postów: 687
|
Chciałbym dodać jeszcze jedno co zauważyłem po wymianie membran - spadło średnie zużycie paliwa!!!
Od czasu wymiany przejechałem 346km i w tym czasie kontrolnie dotankowywałem pod korek trzy razy (co mniej więcej 100km). Zaznaczam, że jeżdżę przeważnie w cyklu mieszanym i poza miastem raczej nie przekraczam 110km/h przyczym najczęściej jest to prędkość 90 - 100 km/h co odpowiada 2400-2500obr wału na minutę na 5 biegu. Zużycie ON wyniosło 5,8l na 100km - czyli mniej o około 0,7l przed wymianą membran. (50%miasto + 50%trasa) Wynik uważam za miarodajny, ponieważ tankuję cały czas na tej samej stacji i to samo paliwo. Ponieważ od poniedziałku będę musiał zaliczyć dłuższą trasę (około 750km) postaram się jak najszybciej zdać relację o zużyciu paliwka. Jeżeli reguła się potwierdzi to będę zadowolony... ...w sumie 0,7l to nie dużo...ale zawsze mniej :fcp1 patrz poprzednie zużycie: [Tylko zarejestrowani użytkownicy widzą linki. ]
__________________
obecnie: Mondeo 1,8TD Ghia Kombi z 2000r Sierra 1,8TD - fajna sierrunia z 1990 Transit 2,5D - tranzuś z 1991 ...kiedyś były Escort 1,3 CVH 1983 i Escort 1,6 16V zetec 1997, Kadett 1,6D 1984 i Vectra B 1,7TD 1997, Vectra A 1.6i 1993, VW Scirocco 1,6 GTX 1989 i Golf 1,6TD 1989r... |
21-07-2006, 19:16 | #6 |
ford::advanced
Zarejestrowany: 28-05-2005
Skąd: Płock
Model: SEAT Cordoba mk2
Silnik: 1.9TDI ASV @140PS/320Nm
Rocznik: 2000
Postów: 418
|
Aha... a jak osiągi? Ile do setki? Ile 80-120 na piątce?
Mój pali po zrobieniu EGRa 5.8-6.0 w jeździe miaszanej z elementami agresjiGoście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
__________________
www.mdcs.elektroda.net - CAR-audio, elektroakustyka, wzmacniacze, kino domowe SEAT Cordoba FL Signo 1.9TDI (ASV 140PS/320Nm), 0-100@7,7s |
22-07-2006, 06:37 | #7 | |
ford::specialist
Imię: Piotr
Zarejestrowany: 13-12-2005
Skąd: Gorzów Wlkp.
Model: Audi A4 Avant
Silnik: 1,9TDI (AWX) 131 PS
Rocznik: 2003
Postów: 687
|
Cytat:
...dzisiaj zrobię kilka pomiarów czasu przyśpieszania na 5 biegu od 80 do 100km/h i najdalej pod wieczór zamieszczę wynik :fcp4 myślę, że będzie miarodajny... [ Dodano: 2006-07-24, 21:51 ] Niestety dopiero dzisiaj zrobiłm próbę dynamiczną... warunki następujące: - jadę jednostajnie z prędkością 80km/h następnie płynnie wciskam gaz aż do prędkości 120km/h ( zwykle tego nie robię, ale cóż inaczej nie da się tego doświadczenia przeprowadzić :fcp4 ) - czas uzyskany to 17,8s i 18,5 druga próba to 16,4s i 16,3s - mierzone stoperem, - w czasie próby w aucie jechały 3 dorosłe osoby i 2 małych dzieci, - temperatura przy asfalcie podczas pierwszej próby to 53 stopnie!! :fcp15 !! ....nie wiem jakie powinno być przyśpieszenie ale uważam, że ze względu na masę auta i ładunku oraz bardzo wysokiej temp powietrza wyniki są przyzwoite... To co daje się zauważyć to fakt, że przy drugiej próbie - kiedy temperatura znacznie spadła a powietrze było zimniejsze auto wyraźnie lepiej przyśpieszało...powód takiej różnicy to brak INTERCOOLERA, który schłodziłby przy szybszej jeździe gorące powietrze i dodatkowo podniósł moc...a tak mam tylko 75PS....dla mnie musi wystarczyć :fcp3 . ...od wymiany membranek silnik chodzi równiusieńko i co najważniejsze nic nie cieknie :fcp1
__________________
obecnie: Mondeo 1,8TD Ghia Kombi z 2000r Sierra 1,8TD - fajna sierrunia z 1990 Transit 2,5D - tranzuś z 1991 ...kiedyś były Escort 1,3 CVH 1983 i Escort 1,6 16V zetec 1997, Kadett 1,6D 1984 i Vectra B 1,7TD 1997, Vectra A 1.6i 1993, VW Scirocco 1,6 GTX 1989 i Golf 1,6TD 1989r... |
|
27-07-2006, 00:53 | #8 |
ford::advanced
Zarejestrowany: 28-05-2005
Skąd: Płock
Model: SEAT Cordoba mk2
Silnik: 1.9TDI ASV @140PS/320Nm
Rocznik: 2000
Postów: 418
|
Ja mam motor z intercoolerem (90KM) i też zauważyłem, że jak jest upał samochód jest nieco słabszy. Wieczorem jak się schłodzi idzie lepiej.
Jutro dokonam pomiaru 80-120. aha... ostatnie wyniki pomiaru spalania dały wynik 6,8l/100km (jazda mieszana dynamiczna).
__________________
www.mdcs.elektroda.net - CAR-audio, elektroakustyka, wzmacniacze, kino domowe SEAT Cordoba FL Signo 1.9TDI (ASV 140PS/320Nm), 0-100@7,7s |
27-07-2006, 15:35 | #9 | |
ford::specialist
Imię: Piotr
Zarejestrowany: 13-12-2005
Skąd: Gorzów Wlkp.
Model: Audi A4 Avant
Silnik: 1,9TDI (AWX) 131 PS
Rocznik: 2003
Postów: 687
|
Cytat:
__________________
obecnie: Mondeo 1,8TD Ghia Kombi z 2000r Sierra 1,8TD - fajna sierrunia z 1990 Transit 2,5D - tranzuś z 1991 ...kiedyś były Escort 1,3 CVH 1983 i Escort 1,6 16V zetec 1997, Kadett 1,6D 1984 i Vectra B 1,7TD 1997, Vectra A 1.6i 1993, VW Scirocco 1,6 GTX 1989 i Golf 1,6TD 1989r... |
|
28-07-2006, 01:46 | #10 |
ford::advanced
Zarejestrowany: 28-05-2005
Skąd: Płock
Model: SEAT Cordoba mk2
Silnik: 1.9TDI ASV @140PS/320Nm
Rocznik: 2000
Postów: 418
|
No i pomiary porobione. Ale wymęczyłem moją szkapinę Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
- 80-120km/h na 5 biegu - 13s - 80-120km/h na 4 biegu - 9s - 0-100km/h , biegi 1-4 - 12s Na pokładzie jedna osoba i ja. Podczas przyspieszania pedał w podłodzeGoście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. Temperatura około 25 stopni. Zasilanie - ekoterm plus.
__________________
www.mdcs.elektroda.net - CAR-audio, elektroakustyka, wzmacniacze, kino domowe SEAT Cordoba FL Signo 1.9TDI (ASV 140PS/320Nm), 0-100@7,7s |
|
|
|