Forum Ford Club Polska

Sprawdzanie Numeru VIN





Wróć   Forum Ford Club Polska > Forum Ogólne > Ford Garage > Diesel
Rejestracja FAQ Kalendarz Dzisiejsze posty Szukaj

Komunikaty

Dołącz teraz!
Zapraszamy do rejestracji!
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum!


Odpowiedz
 
Narzędzia wątku Przeszukaj ten temat
Stary 16-07-2006, 17:11   #1
wujek75
ford::specialist
 
Avatar wujek75
 
Imię: Piotr
Zarejestrowany: 13-12-2005
Skąd: Gorzów Wlkp.
Model: Audi A4 Avant
Silnik: 1,9TDI (AWX) 131 PS
Rocznik: 2003
Postów: 687
Domyślnie Pompa Lucas 1,8TD - czyżby "membrany"???

Dzisiaj postanowiłem przyjrzeć się bliżej podciśnieniowo sterowanemu ustrojstwu w pompie Lucas w mojej sieruni 1,8TD ( urządzonko to jest połączone metalową rurką i około 10cm gumowym wężykiem z turbiną ) i oto co zobaczyłem po rozkręceniu :fcp8 !?

...jedna z membran jest najzwyczajniej rozerwana...a druga ledwo zipie :fcp7

Gdzie mogę dostać nowe takie membrany?
Jaki jest to koszt?
Ktoś z Was już przerabiał osobiście ten problem?
Jak to wyregulować po zmianie membran?


DODANO 17.07.2006 PROBLEM ROZWIĄZANY :fcp3

Widzę, że temat nie bardzo cieszy się zainteresowaniem - liczyłem na jakieś propozycje :fcp3 .

Dzisiaj rozpocząłem poszukiwania owych membran na własną rękę. Generalnie części te nie są dostępne w sklepach motoryzacyjnych - nawet tych typowych tylko dla Forda.
Większość sprzedawców nie orientowała się nawet o co chodzi i kojarzyła te membrany z układem hamulcowym :fcp15 .
Niestety nie znalazłem śladu również w internecie i na aukcjach allegro - jest to więc towar dostępny tylko w nielicznych serwisach - tutaj o dziwo nawet serwis forda rozłożył ręce :fcp15

Byłem już nieco zrezygnowany....aż trafiłem po kilku telefonach na warsztat w Pile gdzie oferowane są części do różnych pomp. Bardzo grzecznie poinformowano mnie, że w tych modelach 1,8TD występują trzy rodzaje membran w przedziale od 60zł do 100zł za komplet - okazało się, że u mnie występują te najtańsze :fcp1

Ponieważ ta informacja zachęciła mnie do dalszego działania postanowiłem jeszcze powęszyć i udało mi się znaleźć nowy komplet w jednym z warsztatów pod Gorzowem, który specializuje się w pompach LUCAS.

Koszt wymiany owych membran na miejscu to 200zł :fcp15 natomiast koszt części (komplet membran) to 40zł - czyli robocizna wynosi 160zł.

Właśnie zabieram się do wymiany....


DODANO 17.07.2006 PROBLEM JUŻ ROZWIĄZANY :fcp3

...po 2 godzinach pracy - (wymiana i regulacja) efekty są zaskakujące :fcp15

Okazuje się, że wkręcanie lub wykręcanie śruby regulującej naciskającej membranę ma wpływ na pracę TURBO!!!! Zakres regulacji pozwala praktycznie na takie ustawienie, że silnik chodzi ja zwykły diesel lub poprzez płynną zmianę do pracy jak w TD :fcp1

W zasadzie powodem, dla którego zainteresowałem się "membranami" był znikomy wyciek, nie spodziewałem się jednak, że będzie to miało taki związek z TURBO.

Po wymianie i regulacji TURBO wyraźnie załącza się od 2100obr/min - wcześniej około 2300-2400obr/min. Cieszę się bo wyraźnie poprawiła się elastyczność w zakresie niższych obrotów, z których najchętniej korzystam :fcp3
Autko poprostu agresywniej reaguje po wciśnięciu gazu....

...ponadto zauważyłem całkowite zniknięcie kłębków szarawego dymu i lecitkiego falowania obrotów na biegu jałowym - wcześniej myślałem, że ma to związek z leciutko opóźnionym początkiem tłoczenia pompy wtryskowej - objawy te występowały nagle przy rozgrzanym silniku i równie niespodziewanie znikały....TERAZ PROBLEM ZNIKNĄŁ :fcp14

__________________
obecnie:
Mondeo 1,8TD Ghia Kombi z 2000r
Sierra 1,8TD - fajna sierrunia z 1990
Transit 2,5D - tranzuś z 1991

...kiedyś były Escort 1,3 CVH 1983 i Escort 1,6 16V zetec 1997, Kadett 1,6D 1984 i Vectra B 1,7TD 1997, Vectra A 1.6i 1993, VW Scirocco 1,6 GTX 1989 i Golf 1,6TD 1989r...
wujek75 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 20-07-2006, 19:43   #2
mdcs
ford::advanced
 
Zarejestrowany: 28-05-2005
Skąd: Płock
Model: SEAT Cordoba mk2
Silnik: 1.9TDI ASV @140PS/320Nm
Rocznik: 2000
Postów: 418
Domyślnie

Ciekawe... może ja bym też u siebie tam zajrzał. Tylko dostęp fatalny. Jak to wyjąłeś bez wyprucia chłodnicy?
__________________
www.mdcs.elektroda.net - CAR-audio, elektroakustyka, wzmacniacze, kino domowe

SEAT Cordoba FL Signo 1.9TDI (ASV 140PS/320Nm), 0-100@7,7s
mdcs jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 20-07-2006, 20:41   #3
Gaiger
ford::average
 
Zarejestrowany: 27-04-2005
Skąd: Łódz
Postów: 117
Domyślnie

Cytat:
Napisał mdcs
Ciekawe... może ja bym też u siebie tam zajrzał. Tylko dostęp fatalny. Jak to wyjąłeś bez wyprucia chłodnicy?
Bardzo prosto bo Wujek75 ma sierre z silnikiem ustawionym wzdłuż :fcp2

Co do problemu, mam podobne objawy, ciekawe :fcp20
Gaiger jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 20-07-2006, 23:25   #4
mdcs
ford::advanced
 
Zarejestrowany: 28-05-2005
Skąd: Płock
Model: SEAT Cordoba mk2
Silnik: 1.9TDI ASV @140PS/320Nm
Rocznik: 2000
Postów: 418
Domyślnie

aaaaaaaa........... :fcp3
i wszystko jasne
__________________
www.mdcs.elektroda.net - CAR-audio, elektroakustyka, wzmacniacze, kino domowe

SEAT Cordoba FL Signo 1.9TDI (ASV 140PS/320Nm), 0-100@7,7s
mdcs jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 21-07-2006, 18:58   #5
wujek75
ford::specialist
 
Avatar wujek75
 
Imię: Piotr
Zarejestrowany: 13-12-2005
Skąd: Gorzów Wlkp.
Model: Audi A4 Avant
Silnik: 1,9TDI (AWX) 131 PS
Rocznik: 2003
Postów: 687
Domyślnie

Chciałbym dodać jeszcze jedno co zauważyłem po wymianie membran - spadło średnie zużycie paliwa!!!
Od czasu wymiany przejechałem 346km i w tym czasie kontrolnie dotankowywałem pod korek trzy razy (co mniej więcej 100km).
Zaznaczam, że jeżdżę przeważnie w cyklu mieszanym i poza miastem raczej nie przekraczam 110km/h przyczym najczęściej jest to prędkość 90 - 100 km/h co odpowiada 2400-2500obr wału na minutę na 5 biegu.

Zużycie ON wyniosło 5,8l na 100km - czyli mniej o około 0,7l przed wymianą membran. (50%miasto + 50%trasa)

Wynik uważam za miarodajny, ponieważ tankuję cały czas na tej samej stacji i to samo paliwo. Ponieważ od poniedziałku będę musiał zaliczyć dłuższą trasę (około 750km) postaram się jak najszybciej zdać relację o zużyciu paliwka. Jeżeli reguła się potwierdzi to będę zadowolony...

...w sumie 0,7l to nie dużo...ale zawsze mniej :fcp1

patrz poprzednie zużycie:

[Tylko zarejestrowani użytkownicy widzą linki. ]
__________________
obecnie:
Mondeo 1,8TD Ghia Kombi z 2000r
Sierra 1,8TD - fajna sierrunia z 1990
Transit 2,5D - tranzuś z 1991

...kiedyś były Escort 1,3 CVH 1983 i Escort 1,6 16V zetec 1997, Kadett 1,6D 1984 i Vectra B 1,7TD 1997, Vectra A 1.6i 1993, VW Scirocco 1,6 GTX 1989 i Golf 1,6TD 1989r...
wujek75 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 21-07-2006, 19:16   #6
mdcs
ford::advanced
 
Zarejestrowany: 28-05-2005
Skąd: Płock
Model: SEAT Cordoba mk2
Silnik: 1.9TDI ASV @140PS/320Nm
Rocznik: 2000
Postów: 418
Domyślnie

Aha... a jak osiągi? Ile do setki? Ile 80-120 na piątce?

Mój pali po zrobieniu EGRa 5.8-6.0 w jeździe miaszanej z elementami agresjiGoście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
__________________
www.mdcs.elektroda.net - CAR-audio, elektroakustyka, wzmacniacze, kino domowe

SEAT Cordoba FL Signo 1.9TDI (ASV 140PS/320Nm), 0-100@7,7s
mdcs jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 22-07-2006, 06:37   #7
wujek75
ford::specialist
 
Avatar wujek75
 
Imię: Piotr
Zarejestrowany: 13-12-2005
Skąd: Gorzów Wlkp.
Model: Audi A4 Avant
Silnik: 1,9TDI (AWX) 131 PS
Rocznik: 2003
Postów: 687
Domyślnie

Cytat:
Napisał mdcs
Aha... a jak osiągi? Ile do setki? Ile 80-120 na piątce?
...powiem Ci szczerze, że silnik naprawdę ładniej się zbiera (chociaż wcześniej nie narzekałem), elastyczność poprawiła się wyraźnie po wyregulowaniu membran - także przyśpieszanie na biegu 4 i 5 jest poprostu bezproblemowe i przyjemne bez redukcji na niższe biegi....

...dzisiaj zrobię kilka pomiarów czasu przyśpieszania na 5 biegu od 80 do 100km/h i najdalej pod wieczór zamieszczę wynik :fcp4 myślę, że będzie miarodajny...

[ Dodano: 2006-07-24, 21:51 ]
Niestety dopiero dzisiaj zrobiłm próbę dynamiczną...

warunki następujące:
- jadę jednostajnie z prędkością 80km/h następnie płynnie wciskam gaz aż do prędkości 120km/h ( zwykle tego nie robię, ale cóż inaczej nie da się tego doświadczenia przeprowadzić :fcp4 )

- czas uzyskany to 17,8s i 18,5 druga próba to 16,4s i 16,3s - mierzone stoperem,

- w czasie próby w aucie jechały 3 dorosłe osoby i 2 małych dzieci,

- temperatura przy asfalcie podczas pierwszej próby to 53 stopnie!! :fcp15 !!

....nie wiem jakie powinno być przyśpieszenie ale uważam, że ze względu na masę auta i ładunku oraz bardzo wysokiej temp powietrza wyniki są przyzwoite...

To co daje się zauważyć to fakt, że przy drugiej próbie - kiedy temperatura znacznie spadła a powietrze było zimniejsze auto wyraźnie lepiej przyśpieszało...powód takiej różnicy to brak INTERCOOLERA, który schłodziłby przy szybszej jeździe gorące powietrze i dodatkowo podniósł moc...a tak mam tylko 75PS....dla mnie musi wystarczyć :fcp3 .

...od wymiany membranek silnik chodzi równiusieńko i co najważniejsze nic nie cieknie :fcp1
__________________
obecnie:
Mondeo 1,8TD Ghia Kombi z 2000r
Sierra 1,8TD - fajna sierrunia z 1990
Transit 2,5D - tranzuś z 1991

...kiedyś były Escort 1,3 CVH 1983 i Escort 1,6 16V zetec 1997, Kadett 1,6D 1984 i Vectra B 1,7TD 1997, Vectra A 1.6i 1993, VW Scirocco 1,6 GTX 1989 i Golf 1,6TD 1989r...
wujek75 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 27-07-2006, 00:53   #8
mdcs
ford::advanced
 
Zarejestrowany: 28-05-2005
Skąd: Płock
Model: SEAT Cordoba mk2
Silnik: 1.9TDI ASV @140PS/320Nm
Rocznik: 2000
Postów: 418
Domyślnie

Ja mam motor z intercoolerem (90KM) i też zauważyłem, że jak jest upał samochód jest nieco słabszy. Wieczorem jak się schłodzi idzie lepiej.
Jutro dokonam pomiaru 80-120.
aha... ostatnie wyniki pomiaru spalania dały wynik 6,8l/100km (jazda mieszana dynamiczna).
__________________
www.mdcs.elektroda.net - CAR-audio, elektroakustyka, wzmacniacze, kino domowe

SEAT Cordoba FL Signo 1.9TDI (ASV 140PS/320Nm), 0-100@7,7s
mdcs jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 27-07-2006, 15:35   #9
wujek75
ford::specialist
 
Avatar wujek75
 
Imię: Piotr
Zarejestrowany: 13-12-2005
Skąd: Gorzów Wlkp.
Model: Audi A4 Avant
Silnik: 1,9TDI (AWX) 131 PS
Rocznik: 2003
Postów: 687
Domyślnie

Cytat:
Napisał mdcs
Jutro dokonam pomiaru 80-120.
...właśnie, ciekawe jakie będziesz miał wyniki :fcp9 w końcu 15KM masz więcej i Escort jest chyba trochę lżejszy... :fcp1
__________________
obecnie:
Mondeo 1,8TD Ghia Kombi z 2000r
Sierra 1,8TD - fajna sierrunia z 1990
Transit 2,5D - tranzuś z 1991

...kiedyś były Escort 1,3 CVH 1983 i Escort 1,6 16V zetec 1997, Kadett 1,6D 1984 i Vectra B 1,7TD 1997, Vectra A 1.6i 1993, VW Scirocco 1,6 GTX 1989 i Golf 1,6TD 1989r...
wujek75 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 28-07-2006, 01:46   #10
mdcs
ford::advanced
 
Zarejestrowany: 28-05-2005
Skąd: Płock
Model: SEAT Cordoba mk2
Silnik: 1.9TDI ASV @140PS/320Nm
Rocznik: 2000
Postów: 418
Domyślnie

No i pomiary porobione. Ale wymęczyłem moją szkapinę Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.

- 80-120km/h na 5 biegu - 13s
- 80-120km/h na 4 biegu - 9s
- 0-100km/h , biegi 1-4 - 12s

Na pokładzie jedna osoba i ja. Podczas przyspieszania pedał w podłodzeGoście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. Temperatura około 25 stopni. Zasilanie - ekoterm plus.
__________________
www.mdcs.elektroda.net - CAR-audio, elektroakustyka, wzmacniacze, kino domowe

SEAT Cordoba FL Signo 1.9TDI (ASV 140PS/320Nm), 0-100@7,7s
mdcs jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Odpowiedz



Zasady postowania
Nie możesz zakładać nowych tematów
Nie możesz pisać wiadomości
Nie możesz dodawać załączników
Nie możesz edytować swoich postów

BB Code jest Włączony
EmotikonyWłączony
[IMG] kod jest Włączony
HTML kod jest Wyłączony

Skocz do forum


Czasy w strefie GMT +1. Teraz jest 07:16.


User Alert System provided by Advanced User Tagging (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2024 DragonByte Technologies Ltd.