Zobacz pełną wersję : [1,8 TDCi] czy miał ktoś takie objawy pracy silnika i czy ktoś poradzi (film)


stawik998
26-03-2012, 17:17
Ford focus 1,8 tdci 100km 2003 rok

Witam, mam taki problem od niedawna coś się zaczęło dziać z silnikiem mianowicie jak dodam gazu i spadają obroty to zaczyna chodzić dziwnie (try try try) dołączam filmik http://www.youtube.com/watch?v=Oz4f-95IvFM

aha i dzisiaj rano jak chciałem odpalić to dopiero za 4 razem i to z trudnością (a nie było zimno w nocy) a na koniec pokazała się kupa białego dymu. kolejne odpalenia to już elegancko

dodam ze:
1. przepustnice wyczyściłem i
2. auto nie straciło nic na mocy

Daro19823
26-03-2012, 17:30
ja mam tak samo tylko ze w TDDi serwis uznał ze pompa tryskowa

stawik998
26-03-2012, 19:58
dario a ile taka pompa kosztuje - wymiana - regeneracja ???? co ci powiedzieli

Uziu
26-03-2012, 20:51
w serwisie pewnie kolo 6 tys. albo wiecej. a moze zaczac szukac przyczyny w tanszych rzeczach takich jak wtryski

stawik998
26-03-2012, 21:19
hmm wtryski mówisz czy chodzi ci o próbr przelewową ?? ps czy to kazdy warsztat robi ??

mjprzem
27-03-2012, 10:14
sprawdzaliscie czy uklad sie nie zapowietrza? macie przezroczyste wezyki do pomp doporowadzone? filtry wymienione o paliwa?

stawik998-przedewszystkim opis uzupelnij bo nawet niewiadomo jaki masz silnik.
ps. a egr masz zaslepiony? i czy problem sie nagle pojawil? nie butowales za bardzo silnika?

stawik998
27-03-2012, 16:51
jakie auto napisałem w pierwszym poście

problem sie pojawił nagle i nie "butowałem" normalna jazda do 130 - 140km/h na trasach a tak to max 110, wszystkie filtry i oleje wymienione egr nie zaślepiałem (chyba ze poprzedni właściciel) i chyba nie jest . Jeżeli chodzi ci o układ paliwowy to się nie zapowietrza, bo kolejne razy opala elegancko dodam ze nadal ciężko rano odpala po nocnym postoju. Świece sprawdziłem grzeją wszystkie

wojtekjanus
27-03-2012, 18:07
Jeżeli chodzi ci o układ paliwowy to się nie zapowietrza, bo kolejne razy opala elegancko dodam ze nadal ciężko rano odpala po nocnym postoju. Kiedy właśnie to świadczy o możliwości zapowietrzania - zapowietrza się podczas dłuższego postoju...

Co do filmiku - to wygląda jakby po zejściu z obrotów nie palił momentami na jednym cylindrze... To może być uszkodzony wtryskiwacz, a może być coś np z samoregulatoremm luzu zaworowego lub jeszcze coś innego...

pablo686
27-03-2012, 19:10
To może być uszkodzony wtryskiwacz, a może być coś np z samoregulatoremm luzu zaworowego lub jeszcze coś innego...

Jeśli się nie mylę to luzy w 1.8 TDCI nie regulują się same...mi podobnie chodził ja jeden wtrysk mi przelewał

wojtekjanus
27-03-2012, 20:19
Jeśli się nie mylę to luzy w 1.8 TDCI nie regulują się sameFaktycznie - trochę się zagalopowałem, tu jest regulacja na płytkach...
Tym nie mniej - jeden cylinder momentami nie pracuje po zejściu z obrotów. Wpierw bym sprawdził wtryskiwacze.

stawik998
27-03-2012, 21:42
sprawdził wtryski tzn chodzi wam o próbe przelewową tak??

PS. ile takie coś kosztuje i czy każdy warsztat to może zrobić??

mjprzem
28-03-2012, 10:09
tak stawik chodzi o wszystko co zwiazane z paliwem i wtryskami.

niemoze tez byc luz zaworowy bo nawet w silniki z samoregulacja popychacz hydrauliczny reguluje sie do momentu skasowania luzu. moze jednynie co najwyzej niewyregulowac-niewykasowac luzu-wowczas zaworki stukają.

potrzeba podpiac pod kompa i sprawdzic parametry pracy na zywo i zwrocic uwage na to co moze powodowac takie objawy.
jezeli bedzie wszystko Ok. to znowu bedzie powrot do wtryskiwaczy.

aha i dzisiaj rano jak chciałem odpalić to dopiero za 4 razem i to z trudnością (a nie było zimno w nocy) a na koniec pokazała się kupa białego dymu. kolejne odpalenia to już elegancko

Ale jesli takie objawy ci sie beda powtarzac to taki objaw jest typowy dla zapowietrzania sie!!! lub moze to byc wina padajacej pompy lub zaworkow w pompie.

wojtekjanus
28-03-2012, 10:51
niemoze tez byc luz zaworowy bo nawet w silniki z samoregulacja popychacz hydrauliczny reguluje sie do momentu skasowania luzu. moze jednynie co najwyzej niewyregulowac-niewykasowac luzu-wowczas zaworki stukają.Tak - jeżeli pracuje prawidłowo. Jednak wymiana samoregulatorów zaworów w silnikach tdci to częsty przypadek - albo są zawalone osadami ze zbyt niskiej klasy olejów lub zbyt rzadko zmienianych, albo pęka w nich sprężyna. W efekcie zawór się nie domyka - najczęściej na wolnych obrotach silnik nie pracuje stabilnie. Nic nie stuka...

Jak już pisałem, także moim zdaniem najbardziej prawdopodobne jest zapowietrzanie się układu. Paliwo cofa się powoli do zbiornika, bo zawór w pompie jest wypracowany - podczas dynamicznej pracy jego stan nie przeszkadza, podczas długiego postoju nie trzyma.

stawik998
28-03-2012, 13:40
wojtekjanus tak myśle że zaczął bym od sprawdzenia tego cofania się paliwa tylko nie wiem jak sie za to zabrać

wojtekjanus
28-03-2012, 16:20
Obawiam się, że sam tego nie sprawdzisz. Pompa zapowietrza się, a wszystkie przewody są nieprzezroczyste, więc trudno zobaczyć, czy są pęcherze powietrza.
Można ewentualnie założyć na próbę zawór zwrotny na przewodzie ze zbiornika tuż przed filtrem paliwa. Ale to trudna sprawa, bo układ musi pozostać idealnie szczelny.

gienek1258
28-03-2012, 20:55
spadek mocy metaliczne stuki zaworow

stawik998
28-03-2012, 21:57
gienek na mocy nic nie stracił!! dalej jest jak rakieta metalicznych stuków także nie słysze

stawik998
28-03-2012, 22:01
aha Panowie ile powinno wynosić ciśnienie na cylindrach

PS mam kabel i program Formidable zeby się podpiąć do mojego auta tylko niewiem jak jest oznaczone i jakie powinno być ciśnienie

mjprzem
29-03-2012, 07:55
..Jednak wymiana samoregulatorów zaworów w silnikach tdci to częsty przypadek .

dokladnie tak-po wymiana samoregulatorow przedewszystkim zwraca sie uwage na prace silnika i cisnienie sprezania. no ale to nie w tym temacie bo kolega nierobil rozrzadu no i to 1,8.

Co do przezroczystych przewodów to uwazam ze to duza glupota ze takiego czegos niema zamontowane fabrycznie. Jezeli niema problemow to mozna je olac ale jezeli sa problemy to radze zakupic nawet podebrac np. z vw taki wezyk od pompy i zainstalowac.

stawik-cisnienie -28-34 bary. jezeli jest nieduzo mniej ale jest rowne to tez bedzie ok.
ale podczas tego testu paliwo niemoze byc podawane!!! jezeli sprawdzasz przez swiece lub swiece niemoga sie grzac jezeli sprawdzasz przez wtryski.

tylko niewiem o co chodzi z cisnieniem na cylindrach i formidable...chyba niemyslisz ze zmierzysz cisnienie sprezania za pomoca interfejsu jakiegokolwiek ;) cisnienie sprawdzisz dla wlasnego spokoju podczas sprawdzania wtryskow a skup sie na ukladzie paliwowym-ewentyalnie mozesz sprawdzic ustawienie rozrzadu i pompy ale to bardzo malo prawdopodobne.

stawik998
29-03-2012, 21:49
tak jak mówisz najpierw sprawdzę układ paliwowy (chodź myślę że to chyba nie ma nic wspólnego z dziwnym odgłosem po przydazowaniu) ale zobaczymy jutro jade do warsztatu ( szczecin ul. gryfińska) gdzie się specjalizują w fordach zobaczymy co powiedzą- dam znać co wymyślili

wojtekjanus
30-03-2012, 08:24
chodź myślę że to chyba nie ma nic wspólnego z dziwnym odgłosem po przydazowaniu Jeszcze jest możliwość przytartego nastawnika przyspieszenia wtrysku w pompie... To często pociąga za sobą awarię tranzystora w sterowniku.

mjprzem
30-03-2012, 08:35
tak moze tak byc... ale oryginalne nastawniki sporo wytrzymują-jak ktos ich nie rusza a wymieniał tylko tranzystorek po spaleniu. Ale taki zacinajacy nastawnik powinien takze powodowac problemy nie tylko na wolnych obrotach bo jest to jedyny odpowiedzialny nastawnik za dozowanie dawki paliwa.

stawik998
31-03-2012, 19:59
dokladnie tak-po wymiana samoregulatorow przedewszystkim zwraca sie uwage na prace silnika i cisnienie sprezania. no ale to nie w tym temacie bo kolega nierobil rozrzadu no i to 1,8.

Co do przezroczystych przewodów to uwazam ze to duza glupota ze takiego czegos niema zamontowane fabrycznie. Jezeli niema problemow to mozna je olac ale jezeli sa problemy to radze zakupic nawet podebrac np. z vw taki wezyk od pompy i zainstalowac.

stawik-cisnienie -28-34 bary. jezeli jest nieduzo mniej ale jest rowne to tez bedzie ok.
ale podczas tego testu paliwo niemoze byc podawane!!! jezeli sprawdzasz przez swiece lub swiece niemoga sie grzac jezeli sprawdzasz przez wtryski.

tylko niewiem o co chodzi z cisnieniem na cylindrach i formidable...chyba niemyslisz ze zmierzysz cisnienie sprezania za pomoca interfejsu jakiegokolwiek ;) cisnienie sprawdzisz dla wlasnego spokoju podczas sprawdzania wtryskow a skup sie na ukladzie paliwowym-ewentyalnie mozesz sprawdzic ustawienie rozrzadu i pompy ale to bardzo malo prawdopodobne.



słuchaj rozrząd robiłem ale wydaje mi się że samoregulatorów nikt nie ruszał
PS byłem dzisiaj na warsztacie i zrobili tą próbę przelewową i podłączyli pod kompa- komp nic nie pokazał a w próbie przelewowej wyszło im ze 2 wtryski za mocno leją a kolejne 2 tez juz sie kończą powiedzieli mi żeby sprawdzic paliwo z filtra czy nie ma tam jakichś opiłków- sprawdziłem i faktycznie cos tam było

PS czy w takiej sytuacji wystarczy wymienić te samoregulatory???

mjprzem
02-04-2012, 08:04
nie ..bo ty nie masz samo regulatorów i to nie chodzi w ogole o rozrząd ale o uklad paliwowy!!!

opilki w paliwie sa od pompy wysokiego cisnienia. i prawdopodobnie pompa slabo pompuje paliwo.
Powiedz od kiedy masz samochod i jak w zimie silnik zapalal?
oraz kiedy filtr paliwa zmieniles?

prawdopodobnie masz 2 wyjscia...albo podmienisz pompe na inna ktora bedzie wyrabiala na te wtryski ..albo zrobisz wtryski ktore niebedą tyle paliwa przelewaly i wowczas to wystarczy i pompa bedzie na nich wyrabiala.

Ale mozliwe ze bedziesz musial 1 i drugie zrobic.

stawik998
02-04-2012, 18:35
auto mam pół roku i wszystkie wymiany były od razu zrobione a w zimie odpalał elegancko grzanie na 2 razy czasami 3 przy tych mrozach po -15

mjprzem
03-04-2012, 08:07
po pierwsze nigdy nie grzej tak dlugo swiec. Rozwalasz w taki sposob akumulator a to i tak bardzo malo daje tak naprawde. Naucz sie ze zapala sie samochod zawsze odrazu po zgasnieciu kontrolki-szczegolnie jesli chodzi o tdci. to niejest stary ciagnik aby tak grzac.

po drugie..co z tym filtrem paliwa? chyba go zmieniałes..prawda?

stawik998
03-04-2012, 16:52
oczywiście ze filtr paliwa był wymieniany a co do odpalania to wydaje mi się ze nie po zgaśnięciu od razu kontrolki tylko po "pstryknięciu"

mjprzem
04-04-2012, 21:37
nie nie..jest bardzo wiele osob ktore tez tak myslalo..ale niema sensu takie zapalanie samochodu. najlepiej zapalac tak jak powinno sie czyli odrazu po zgasnieciu kontrolki od swiec.

w tdci ma to tymbardziej wazne bo tutaj to obroty silnika a nie temp. ma kluczowe znaczenie.

pablo686
04-04-2012, 21:55
prawdopodobnie masz 2 wyjscia...albo podmienisz pompe na inna ktora bedzie wyrabiala na te wtryski ..albo zrobisz wtryski ktore niebedą tyle paliwa przelewaly i wowczas to wystarczy i pompa bedzie na nich wyrabiala.

Ale mozliwe ze bedziesz musial 1 i drugie zrobic.

Jeżeli występują opiłki czyli pompa się ,, łuszczy'' to jeżeli zrobi wtryski to wywali kase w błoto bo te opiłki rozwalą mu zregenerowane wtryski...wg mnie zrobić pompe wyczyścić wtryski zaprogramować na nowo i zobaczyć jak to będzie latać

mjprzem
04-04-2012, 22:12
ma kolega racje dlatego najlepiej zaczac od pompy a dopiero pozniej wtryski jesli sama pompa nie wystarczy bo niema co sie na najwieksze koszta odrazu nastawiac.

CZESCI FOCUS GUSTAW
05-04-2012, 19:40
A wtryskiwacze sa berdzo czule w tych silnikach..
Ps. na Pewnym CPN tankujesz?

stawik998
12-04-2012, 21:32
tak paliwko "nie chrzczone" jak to się mówi
PS Panowie zalałem trochę tego specyfiku do czyszczenia wtrysków w dieslu (STP) i ku mojemu zdziwieniu silnik zaczął lepiej chodzić tzn nie dławi się już tak bardzo na luzie