Zobacz pełną wersję : [Escort 1995-2001] Demontaż miski olejowej, Jak
Witam. Do użytkowników forda escorta MKVII 1.3 1995rok i nie tylko.
Chodzi o ten model albo inny rocznik z taką samą miską. Leje mi się z pod miski olejowej od strony skrzyni biegów. Podejrzewam uszczelkę. Oby tylko. Pytanie, czy zdejmę miskę bez problemów. To znaczy jak odkręcę osłonę miski olejowej to wymanewruję nią w dół i prawo czy też czeka mnie rozpięcie katalizatora (śruby AA - nie wiem czy odkręcę). A może da się jakoś wyjechać łukiem w dół. Czy nie będą mi przeszkadzały bebechy silnika w misce. Jakieś inne haczyki do ominięcia. Z góry dzięki.
techno100 02-05-2012, 16:19 no nietstety przerabialem to ostatnio podobne rozłozenie tylko ze ja jeszcze miałem wzmocnienia boczne do skrzynia ---> silnik i ogolnie nie obedzie sie bez rozpiecia wydechu najlepiej to odkrec od korketora wydech cały i opusc go na doł lub w bok odchyl i wyjdzie bo bez tego nie wymanewrujesz bo na dole jest smok i w mijsce ma jak by drugie dno i otwor i wchodzi w niego i nie masz manewru za bardzo z miska i przy zakładaniu bedziesz miał o wiele łatwiej poniewaz musisz dobrz euszczelke polozyc noi dla pewnosci silikon daj po całosci i najdokładniej na tych jajkach bocznych bo tam najczesciej puszcza nie wiem jak u ciebie u mnie trzeba było tez rozrusznik wykrecic ;)
...... najlepiej to odkrec od korketora wydech cały i opusc go na doł lub w bok odchyl i wyjdzie bo bez tego nie wymanewrujesz bo na dole jest smok i w mijsce ma jak by drugie dno i otwor i wchodzi w niego i nie masz manewru za bardzo z miska i przy zakładaniu bedziesz miał o wiele łatwiej poniewaz musisz dobrz euszczelke polozyc noi dla pewnosci silikon daj po całosci i najdokładniej na tych jajkach bocznych bo tam najczesciej puszcza nie wiem jak u ciebie u mnie trzeba było tez rozrusznik wykrecic
No właśnie. Spodziewałem sie tego że o coś zahaczę. Więc nie ma wyjścia, odkręcam od kolektora. Bocznych wzmocnień nie mam, a przynjmniej nie widzę. Teraz pytanie co do silikonu. Czy jest to jakś specjalna odmiana np. odporna na temperaturę czy może to być zwykły silikon ogólnie dostępny. Przyglądałem się, rozrusznik nie bedzie mi przeszkadzał, tam jest szczelina tak na oko 4-5 cm, opuszczjąc przejdzie swobodnie. Dzięki za pomoc. Gdybyś jeszcze wypowiedział się na temat silikonu będę wdzięczny.
techno100 02-05-2012, 22:14 oczywiscie ze sie wypowiem bo wymieniał5em miesiac temu to i sciagałem bo leciało moze roche mniej niz tobie a leciało ja musze miec sucho jak wchodze na kanał bo inaczej mnie glowa za mocno boli :) co do silikonu to wyskotemperaturowy czerwony ja kupiłem firmy k2 taki maly za 4 50 zł i spokojnie starczyło na miche a uszczelke dawałem nowa ale leciało bo nie mogłem jej ułozyc dobrze jak zdjałem miske i dlatego robiłem to drugi raz na silikon polozyłem pozniej do niego uszczelek podkleiłem i dopiero miske załozyłem i mialem pewnosc ze dobrze w rowkach siedzi plus silikon trzyma no nie ma mocnych musi trzymac i trzyma :) Zerow wycieku:) a co do rozrusznika musiałm odkrecic ianczej bym nie doszedł moze u ciebie nie trzeba :) a co do wzomocnien silnik skrzynia widze wlasnie ze nie masz wiec ok :) o tyle lepiej mniej odkrecania :) ale widocznie 1.3 n ie miały ich a 1.4 miały juz :) jak jeszcze cos to pytaj :) powiem bo jestem swiezo po tej wymianie :) i pamietam :)
Do techno100
Bóg Ci zapłać dobry człowieku za te wieści. Masz u mnie wirtualnego browara.
Teraz poważnie. Jeszcze jedno pytanie, rozumiem że silikon kłaść na michę w rowek pod uszczelkę. Czekać aż silikon skrzepnie czy zakładać na świeżym silikonie. Czy ten silikon kłaść też na blok silnika? Jak Ci szło odkręcanie rury o kolektora?. I to wszystko chyba co powinienem wiedzieć. Jeszcze raz dzieki.
techno100 03-05-2012, 12:22 Silikon kladziesz cienko po całosci z jednej i drugiej strony ja robilem to tak na blok silnika najpierw po całosci, w rowki po bokach tez nie az tak mocno zeby kipiało tylko tak z umiarem pozniej zakładasz przyklejasz uszczelke delikatnie do niego patrzysz czy dobrze naszła i czy w rowkach dobrze równo siedzi i smarujesz pozniej miske lekko silikonem gdzie uszczelke trzyma i delikatnie zakładasz tylko zwracajac uwage na to zeby ci sie nie ruszyła uszczelka, nie przestawiła (uszczelka jest juz przyklejona do bloku ona za mocno az sie nie trzyma tyle co silikon ja podtrzymuje) i jak najdzie ładnie miska to łapiesz srubami i skrecasz jesli uszczelka ci sie nie ruszyła nie przekrzywiła to masz pewnosc ze bedzie suchutko :) a co do silikonu to nie czekasz az zaschnie smarujesz i zakładasz jak dociagniesz srubami to wtedy sobie juz z uszczelka doschnie tylko pamietaj zeby az tak grubo nie nawalic bo wypchnie ci go na boki smaruj delikatnie z umiarem...
Co do odkrecenia wydechu mozesz miec problem bo sruby sa pordzewiale za pewne psiknij wd na to toche poczekaj u mnie wd pomogło na dwóch na jednej nie i sie ukreciła :( a ze nie chciało mi sie kolektora wyjmowac rozwiercac i cudowac dokreciłem na dwie sruby bez tej jednej i trzyma nie chodzi glosno jest ok wiec zostawiłem na dwóch :) tylko jak odkrecisz wydech od kolektora uwazaj na uszczelke taka blaszana jest pomiedzy i ona musi byc załozona dobrze i nie moze byc odwrotnie tylko w jedna strone bo wtedy uszczelnia ja raz zle załozyłem i nie trzymała załozylem na druga strone i trzyma :) To tyle... Tak u mnie to wygladało :)
Dzięki techno100.
Zaczynamy. Jeżeli nie zacznę w poniedziałek (od środy do soboty mnie nie ma) to dopiero na przyszły tydzień. Tak czy inaczej dam znać jak mi poszło.
kamil-112 04-05-2012, 11:36 . Leje mi się z pod miski olejowej od strony skrzyni biegów. Podejrzewam uszczelkę.
Kolego, sorry że się wtrącę, ale mi to wygląda na uszczelniacz/simering wału korbowego silnika, pod kołem zamachowym i z tamtąd prawdopodobnie się leje, więc nie wiem czy robienie miski olejowej coś pomoże ;)
Ciężko jest sprawdzić dokładnie co leje :) a wymiana uszczelki miski jest znacznie tańsza i łatwiejsza:)
Kolego, sorry że się wtrącę, ale mi to wygląda na uszczelniacz/simering wału korbowego silnika, pod kołem zamachowym i z tamtąd prawdopodobnie się leje, więc nie wiem czy robienie miski olejowej coś pomoże ;)
Zdjęcie robione tak żeby była widoczna rura. natomist druga strona mmiski (niewidoczna) jest mokra na całej długości, i widać że cieknie z pod uszczelki. Tak jak by wydmuchało całą boczna uszczelkę. Dzisiaj odstawiałem do garażu i zauważyłem ze czuć spaliny z pod samochodu. Właśnie tak jak by była dziura w uszczelce i miała przedmuchy bo sądze że z tamtą smierdzi.
A jeżeli chodzi o simering to być może. Czym to grozi. Wymontowaniem skrzyni biegów? Jeżeli tak to niech szlag to. Mam nadzieję że to tylko uszczelka
techno100 04-05-2012, 16:57 rozbierz najpierw miske jak koelga pisał znacznie taniej cie wyjdzie bo na bokach własnie czesto wywala na tych jajach ... zreszta jak wyjmiesz bedziesz widział czy puszczala uszczelka na misce ... i delikatnie mozesz podejrzec jak dasz rade jakos wyzej czyli w strone simmeringu wału chcoiaz jest ciezko co kolwiek tam zobaczyc :) Simmeringu na pewno nie zobaczysz ale podejrzec mozesz czy nie jest wyzej mokro bo olej zawsze leci na doł to logiczne :) jak bedzie wyzej sucho to masz pewnosc ze to miska a jak wyzej mokro nad miska nad jajem bocznym to mozna podjerzewac simmering na wale ... ale tu juz sie nie uniknie taniego kosztu simmering 50 zł a roboty multum i jak ktos ci bedzie robił to drogi koszt bo krzycza za wyjecie 200-300 zł skrzyni chyba ze sam zrobisz to tylko czas i simmering 50 zł... a przy okazji jak bys skrzynie sciagał to przydało by sie i na sprzegło przyjrzec jak było by słabe docisk czy tarcza to wypadało by od razu tez wymienic i miec swiety spokoj o ile zamierzasz nim jeszcze jezdzic :) Zeby sobie roboty nie robic na pozniej i znów za np poł roku sciagac skrzynie ...
Tak tez kombinowałem. Simerigowi się przyjrzę. Co do wyciągania skrzyni to już nie ja, tylko mechanik.
Wszystkim dzięki za porady. Oby to była tylko uszczelka.
kamil-112 04-05-2012, 19:51 Zdjęcie robione tak żeby była widoczna rura. natomist druga strona mmiski (niewidoczna) jest mokra na całej długości, i widać że cieknie z pod uszczelki. Tak jak by wydmuchało całą boczna uszczelkę. Dzisiaj odstawiałem do garażu i zauważyłem ze czuć spaliny z pod samochodu. Właśnie tak jak by była dziura w uszczelce i miała przedmuchy bo sądze że z tamtą smierdzi.
No ja w zetecu miałem tak samo, i okazał się simering pod skrzynią a tak lało na całą miskę, Tobie oczywiście tego nie życzę :619:
Jak będziesz to robił to pamiętaj aby dać sylikon i dobrze odtłuścić wszystko benzyną ekstrakcyjną i nie przesadzaj z dokręcaniem nowej uszczelki :)
A jeżeli chodzi o simering to być może. Czym to grozi. Wymontowaniem skrzyni biegów? Jeżeli tak to niech szlag to. Mam nadzieję że to tylko uszczelka
Tak, innej opcji nie ma, tylko wymontowanie skrzyni biegów co nie jest łatwe, wiem jaka to masakra bo robiłem to już z 2 razy pod rząd na parkingu pod domem bez kanału ale opłaciło się bo ani grama oleju ;) :619:
ale tu juz sie nie uniknie taniego kosztu simmering 50 zł a roboty multum i jak ktos ci bedzie robił to drogi koszt bo krzycza za wyjecie 200-300 zł skrzyni chyba ze sam zrobisz to tylko czas i simmering 50 zł...
Kolego, czasem nie kupuj simeringu za 50zł czy poniżej! po tygodniu znów przeciek :( Simering tylko oryginał ford albo dobrych firm takich jak reinz itp koszt to ok 90zł i taki Cię niezawiedzie ;)
techno100 05-05-2012, 23:04 Kolego, czasem nie kupuj simeringu za 50zł czy poniżej! po tygodniu znów przeciek :( Simering tylko oryginał ford albo dobrych firm takich jak reinz itp koszt to ok 90zł i taki Cię niezawiedzie ;)
Kolega Moze i ma racje :) Oczywiscie nie bede sie klocił ja kupilem do swojego za 50 zł firmy nie pamietam było to 3 lata do tylu i załozylem przy oikazji wymiany sprzegła chociaz stary był na pewno fordowski oryginalny i nie leciał ale kupilem i zalozylem nowy za 50 zł i zrobiłem juz 80 tys km i siucho nie leci czyli jak widac tez trzyma nie koniecznie za 100 zł trzeba kupywac ale wybor nalezy do ciebie :) Pozdrawiam.
kamil-112 06-05-2012, 11:37 zalozylem nowy za 50 zł i zrobiłem juz 80 tys km i siucho nie leci czyli jak widac tez trzyma nie koniecznie za 100 zł trzeba .
Wiesz to zależy kto jak trafi, ja już miałem przygody z tanimi uszczelniaczami i to była tygodniowa masakra: zakładanie skrzyni-zdejmowanie, zakładanie-zdejmowanie... itd :D Także wolałem kupić simering za 9dych i do dziś sucho :) podro
techno100 18-05-2012, 16:52 I jak kolego rozwiazałes problem, naprawiłes, nie leci?? Były jakies problemy ?? Moze pochwalisz sie na forum :)
No i wymieniłem bez odkręcania rury i katalizatora.
Trochę gimnastyki, trochę czasu tak ok. 3-4 godziny. Oczywiście z kanału. Narazie testuję czy się nie leje.
Jutro lub w poniedziałek opiszę, może komuś się przyda.
No i wymieniłem bez odkręcania rury i katalizatora.
Trochę gimnastyki, trochę czasu tak ok. 3-4 godziny. Oczywiście z kanału. Narazie testuję czy się nie leje.
Jutro lub w poniedziałek opiszę, może komuś się przyda.
==================================================
Obiecałem więc w telegraficznym skrócie opis co i jak. Dołączam opisane zdjęcie którym się będę podpierał. Nie zrobiłem fotorelacji, a szkoda. Mój czas to tak 3-4 na spokojnie. Simering sprawny.
Co będzie potrzebne:
Przedewszystkiem kanał. Uszczelka miski olejowej. Klucz płaski M8 i M10. Długi klucz M10 do śrub miski olejowej. Mocny klucz nasadowy M13 z długim ramieniem (najlepiej grzechotka). Silikon wysokotemperaturowy (mała tuba za 3,70 zł – czerwony). Skrobak płaski. Benzyna ekstrakcyjna (lub z baku). Cienki okrągły pędzel szerokości ok.1 cm. WD-40 na zapieczone śruby. Dużo czystych szmat. I to chyba wszystko.
Spuszczamy olej i wymieniamy filtr. Czekamy aż miska olejowa ostygnie. W międzyczasie demontujemy rozrusznik (RR) bo przeszkadza – klucze płaskie M8 i M10 oraz nasadowy M13. Demontujemy osłonę koła zamachowego (KZ) odkręcając 3 śruby M13. Odciągamy do siebie listwę (L), ściągamy osłonę do dołu. Ułatwi nam dostęp do końcowych śrub miski olejowej. Teraz odkręcamy wszystkie śruby miski olejowej. Jeżeli się będzie mocno trzymała na uszczelce walnąć pięścią t puści. Opuszczamy miskę max. na dół do oparcia się na rurze. Mamy szczelinę tak ok. 8-10 cm wystarczającą do manewrowania. Z przodu samochochodu mamy wygodny dostęp, z tyłu trochę będzie przeszkadzała półoś, ale damy radę. Teraz pozbywamy się uszczelki. Jeżeli odchodzi bez problemu to dobrze. Natomiast jeżeli częściowo pozostanie to zdejmujemy ją przy pomocy skrobaka.
Teraz ważne. Żeby śmieci z uszczelki nie wpadały nam do miski wykorzystamy czyste szmaty.
Robimy firankę. Wspomagając się śrubokrętem wciskamy górną część szmaty w głąb bloku, dolną wyrzucamy na zewnątrz miski. To co spadnie przy skrobaniu nie dostanie się do miski.
Podobnie przy skrobaniu uszczelki na misce, z tym że szmatę wciskamy do miski, po wyskrobaniu wyjmujemy szmatę tak aby wywalić śmieci na zewnątrz.
Po wyskrobaniu uszczelki mając równą i czystą powierzchnię przemywamy benzyną żeby odtłuścić pod silikon.
Nakładamy palcem silikon (rozsmarowujemy cienką warstwę) na płaskie powierzchnię bloku silnika z jednej i z drugiej strony i przyklejamy do silikonu uszczelkę centrując otwory z uszczelką.
Można odwrotnie, posmarować uszczelkę i przykleić do bloku silnika. Ja robiłem tak i tak. Tak mi było wygodniej.
Teraz łuki. Dostęp palcem dość ciężki, więc nakładamy na półokrągłe uszczelki silikon i wciskamy je w rowki prowadzące. Włożone już uszczelki równomiernie smarujemy silikonem przy pomocy pędzla.
Z miską już wygodniej. Palcem nakładamy silikon wokoło. Teraz podnosimy miskę i nie dociskając (kilkumilimetrowa szczelina) wkręcamy wstępnie po dwie śruby z obu stron co nam wycentruje miskę względem bloku i co najważniejsze względem łukowatych uszczelek Dociskamy miskę i wstępnie dokręcamy te 4 śruby. Wkręcamy pozostałe śruby. Dokręcamy miskę zawsze od śruby środkowej na przemian na boki. Dokręcamy względnie mocno z czuciem. Nic na siłę. Po XX kilometrach sprawdzamy siłę dokręcenia i ewentualnie poprawiamy. Składamy w odwrotnej kolejności zaczynając od osłony koła zamachowego potem rozrusznik Zalewamy olejem (PAMIĘTAJMY O OLEJU) i w drogę.
Uff. Miało być krótko a wyszło jak wyszło. Krócej się nie da.
henieken 20-08-2012, 08:49 Panowie, a jak ściągnąć miskę olejową w silniku 18TD endura?????
odkrecic rozrusznik, skrzynie biegow, odkrecic 3 sruby ktore sa we wnece skrzyni, odkrecic miske i gotowe.
henieken 20-08-2012, 11:15 odkrecic rozrusznik, skrzynie biegow, odkrecic 3 sruby ktore sa we wnece skrzyni, odkrecic miske i gotowe.
Czyli koło zamachowe też??
koła chyba nie trzeba ruszac..
kamil-112 20-08-2012, 17:37 koło zamachowe też??
Jeżeli zmieniasz uszczelkę miski tylko to nie, ale jeżeli chcesz wymienić jeszcze simernig wału korbowego który jest tam to musisz zdemontować też koło zamachowe :)
henieken 25-08-2012, 19:21 ok, już wszystko wiem, a śrubek było 4 za kołem zamachowym:)
kamil-112 25-08-2012, 20:26 już wszystko wiem, a śrubek było 4 za kołem zamachowym:)
Tak, to są od osłony korpusu wału silnika, w który masz włożone duży simering. Jeżeli to zdemontowałeś to pamiętaj aby tam założyc nową uszczelkę jeśli masz możliwość oraz posmarowanie tej obudowy silikonem przed przykręceniem, jeśli tego nie zrobisz to pojawi się przeciek, pozatym pamiętaj że na łączeniu miski w narożnikach też musisz dać sylikon, są tam miejsca które musisz posmarować, szczególnie miejsca przesunięcia względem bloku silnika (ok 0,7mm) do miski olejowej w jej narożnikach. Powodzenia :) 8)
piotrekjan 21-10-2012, 10:56 Cześć,
Ja też jestem w trakcie wymiany miski olejowej w zetecu 1.8 16V - niestety masakra. Najpierw okazało się, że z przodu blokuje mnie uchwyt do którego jest dokręcona pompa klimy i alternator. Teraz z kolei i tak nie chce puścić chyba ze względu na obudowę sprzęgła. Czyżby trzeba było popuścić te śruby od obudowy sprzęgła ??
Z góry dzięki za pomoc
kamil-112 21-10-2012, 22:03 Teraz z kolei i tak nie chce puścić chyba ze względu na obudowę sprzęgła. Czyżby trzeba było popuścić te śruby od obudowy sprzęgła ??
Wiesz co, było o tym na forum i wystarczy poszukać dobrze, ale napiszę bo aż żal mi ciebie dlatego że sam z tym walczyłem u siebie :diabel2:
Słuchaj miska zazębia się ze skrzynią biegów, musisz skrzynię biegów poluzować na śrubach od silnika oraz mocowania od łapy i poduszek, tak abyś ją odsunoł od silnika z 1-1,5cm wtedy wyjmiesz miskę olejową. :mrgreen:
Powodzenia
|
|