Zobacz pełną wersję : [Focus 2004-2008] Dziurawa rura harmonijkowa przy przepustnicy


tw20
02-07-2012, 08:13
Witam.
Mam do was prośbę o pomoc i udzielenie informacji:)
Focus II 1.6 TDCi, 2005, 90KM
1. Pękł mi ten element wskazany na zdjęciu (strzałka nr 1.), "harmonijkowa rura".
Jak ta część się nazywa bo nawet nie wiem czego szukać...
2. Druga sprawa to nieszczelność na elemencie nr 2. to chyba EGR. Czy ten zawór sie jakoś regeneruje, uszczelnia czy poprostu wymienia?
Tak jak widać na zdjęciu cały brudny od oleju...

Z góry dziękuję za pomoc
pozdr
tw20

bond008
02-07-2012, 09:08
Witam
Ta rura - to przewód do kolektora ssącego:
http://www.ford-esklep.pl/pl/p/Przewod-do-kolektora-ssacego-1.6-TDCi-90PS-1440440-FORD/3199

skuber
02-07-2012, 09:33
Widzę, że jest to bardzo popularna usterka. U mnie pękła w identyczny sposób. Już zakupiłem dokładnie tą, którą wskazał kolega.
Numer części 3M5Q-9351-ED. Dostępna również tu ewor (http://www.ford.ewor.pl/towar/4723/przewod-przepustnica-kolektor-16tdci-90km-oryginal-1440440.html)
Jak często pęka ta rura? Czy komuś się zdarzyło aby pękła ponownie bo niestety nie jest tania jak za kawałek plastikowej harmonijki.
To poniżej z nr2 to jest przepustnica. U mnie też się troche poci ale jeszcze nie ma tragedii. Ale dołączam się do pytania czy można to jakoś uszczelnić?

aquatarion
02-07-2012, 13:39
Również ostatnio wymieniałem "harmonijkę" koszt nowej części i wymiana 215 zł w Zabrzu. Sporo sporo tych $$$

adrianh
02-07-2012, 15:26
Druga sprawa, że trochę tytuł tematu mylący, bo EGR jest całkowicie z drugiej strony :p

Natomiast niekoniecznie trzeba kupować oryginalną harmonijkę. Zdaje się, że można ją zastąpić jakąś customową rurą. Sam "harmonijkowy" kształt nie spełnia jakiejś specjalnej roli, bo tamtędy idzie powietrze. Wydaje mi się, że ktoś już przerabiał taki patent na forum.

skuber
03-07-2012, 18:12
Coś na pewno można by wyrzeźbić, ale na pewno byłoby to dość problematyczne. Od góry jest skręcone śrubami na płasko z uszczelką na dole przepustnica wsuwa się w środek z oringiem.
Jestem właśnie po operacji wymiany, całość zajęła 30 minut. Odkręcamy trzy śruby u góry (klucz 8 ) następnie odkręcamy aluminiową „łapę” od silnika 3 śruby stojąc z przodu samochodu jedną mamy z lewej jedna od góry i jedna od przodu na dole (również klucz 8 ) (można próbować bez jej odkręcania, ale o ile wykręcenie trzech wkrętów t-30 jeszcze jakoś idzie o tyle przykręcenie ich s powrotem jest już bardzo problematyczne). Luzujemy opaskę na wężu pod przepustnicą (śrubokręt albo klucz 7), odłączamy trzy wtyczki od czujników i przepustnicy i wyciągamy całość na wierzch. Odkręcamy trzy wkręty (klucz torx-30) i oddzielamy przepustnicę od rury. Przekładamy czujniki do nowej rury (są przykręcone każdy na jednego wkręta torx-25 i wciśnięte w otwór z oringiem, który przy wyjmowaniu stawia trochę oporu) a następnie składamy w odwrotnej kolejności. Koszt całkowity 159 zł rura + 18 zł przesyłka + pół godziny.
PS. orientowałem się w używanych, wysłałałem chyba ze 20 zapytań ale żaden ze sprzedających nie chciał oddać rury poniżej 100 PLN z przesyłką więc uznałem, że lepiej kupić nową.

tofik21
08-07-2012, 19:46
Witam
Ja ten problem rozwiązałem za max 50zł :)
poszukałem za szrocie czegoś takiego (zobaczyłem to u kumpla w citroenie z silnikiem HDI)
35061
nawet jest aukcja http://allegro.pl/kruciec-dolot-rura-1-6-hdi-citroen-c4-2006-i2429496981.html

do tego dokupiłem taką rurkę
35062
aukcja http://allegro.pl/waz-rura-dolot-intercoolera-1-6-1-4-hdi-i2425039577.html

na koniec trzeba było obciąć to co zakratkowałem mniej więcej w miejscu które zaznaczyłem (zdjęcie zapożyczone od tw20)
dla wygody cięcia wymontowałem całość (wraz z tym metalowym uchwytem przekręcanym do głowicy silnika)
35064

wszystko zmontowałem i mam już tak koło 4 miesięcy i wszystko jest OK :)

a tak to wygląda na żywo :)
35159
35160

skuber
09-07-2012, 14:32
Ciekawe rozwiązanie.
Jakbyś mógł to wklej tą fotke rozwiązania finalnego.
Być może kiedyś przyjdzie skorzystać z takiego sposobu :)

Dame
19-09-2012, 13:55
Witam jestem tu nowy. Mam ten sam problem, póki co zakleiłem pęknięcie taśmą izolującą, gdyż podczas przyspieszania komputer wyłączał mi turbo. Chciałbym zamówić tą część ale nie jestem pewien czy to jest ta sama. oznaczenia się niby zgadzają, ale wolę się upewnić, gdyż mam silnik 109 a nie 90KM :)

Będzie pasowała|?

http://www.ford-esklep.pl/pl/p/Przewod-do-kolektora-ssacego-1.6-TDCi-90PS-1440440-FORD/3199

a tu zdjęcie mojej harmonijki

xander!
19-09-2012, 15:22
Nie wiem czy to ma znaczenie ale do 110 km proponują tą http://www.ford-esklep.pl/pl/p/Przewod-do-kolektora-ssacego-1.6-TDCi-110PS-1440439-FORD/3062

U mnie też to kiedyś poleciało ale mechanik zamówił część i do tej pory śmiga ;d

Dame
19-09-2012, 15:28
tyle,że ja mam tam 2 czujniki

lukaszs
19-09-2012, 17:28
tyle,że ja mam tam 2 czujniki

To potrzebujesz to:
http://www.ford-esklep.pl/pl/searchquery/1440440/1/full/5?url=1440440

Sam jestem swiezo po wymianie

Dame
20-09-2012, 10:03
dzięki za zapewnienie. właśnie zamówiłem :)

bond008
20-09-2012, 10:48
Witam
Do Dame
Z Twojego zdjęcia - wynika, że masz 2 czujniki w tym przewodzie. Czyli ten link z częścią, który podałeś - będzie pasował. Ale coś mi się wydaje, że w związku z tym - masz wersję 90KM (w 110KM - był tylko 1 czujnik).

xander!
20-09-2012, 14:20
Kolego podaj VIN będziemy wszystko wiedzieć :)

rad3onpl
15-08-2014, 17:45
Panowie, wybaczcie że odświeżam temat:

Miałem podobną usterkę niedawno, tzn w przewodzie tym nastąpiło uszkodzenie i powietrze uatywało. Przejechałem tak około 150 km. Dziś, gdy zauważyłem tę usterkę zobaczyłem też, że z wydechu zaczęło dymić jak z traktora (przy dużych obrotach). Dym całkowicie czarny, jak z niedopalenia mieszanki.

Myślicie, że ma to związek ze zbyt małą ilością powietrza wpadającego do silnika?

radek70
15-08-2014, 18:22
Myślicie, że ma to związek ze zbyt małą ilością powietrza wpadającego do silnika?
Sam sobie odpowiedziałeś. Jeśli przed rozszczelnieniem było OK, to zbyt mało tlenu dla tej samej ilości paliwa. Powietrze ucieka bokiem , zanim dotrze do cylindrów (pomimo że turbo pompuje), a olej napędowy dozowany jest dalej tak samo i nie może spalic się w optymalnych warunkach (szczególnie na wysokich obrotach). Przez to kopci, ma zbyt bogatą mieszankę.

rad3onpl
15-08-2014, 18:39
Sam sobie odpowiedziałeś. Jeśli przed rozszczelnieniem było OK, to zbyt mało tlenu dla tej samej ilości paliwa. Powietrze ucieka bokiem, zanim dotrze do cylindrów, a olej napędowy dozowany jest dalej tak samo i nie może spalic się w optymalnych warunkach (szczególnie na wysokich obrotach). Przez to kopci, ma zbyt bogatą mieszankę.

Dziękuję za odpowiedź ;)

Znajomy wspomniał tylko, że usterka tego typu może powodować powstanie nagaru w silniku... nieco mnie to przeraziło, bo czyszczenie to pewnie niezła suma. Przejechałem w ten sposób 200 km i zastanawiam się, czy mogą pojawić się inne konsekwencje.

Zabieram się do samodzielnej wymiany tego, stąd pytanie: bardziej doświadczeni koledzy z MK2 zawsze mogą rozwiać pewne wątpliwości ;)

Zamierzam zamówić te dwie rzeczy:

http://www.ford-esklep.pl/pl_PL/p/Przewod-do-kolektora-ssacego-1.6-TDCi-110PS-1440439-FORD/3062

http://www.ford-esklep.pl/pl/p/Uszczelka-przewodu-do-kolektora-ssacego-1.6-TDCi/1573

Wymiana wydaje się prosta... czy ktoś z Was ma jakieś przemyślenia/rady odnośnie tego procesu?

radek70
15-08-2014, 19:02
Jak pytasz o 1,6 TDCI to OK, bo w profilu jest mondek 1.8. Pęknięty dolot do wymiany, uszczelka ma spore ugięcie, jeśli nie rozerwana nie trzeba wymieniac. Bardziej dla świętego spokoju. Odnośnie czyszczenia dolotu, można to zrobic samemu. Opis pod tym linkiem: http://forum.fordclubpolska.org/showthread.php?t=185754 ale niestety zdjęcia umarły.

rad3onpl
15-08-2014, 20:01
Jak pytasz o 1,6 TDCI to OK, bo w profilu jest mondek 1.8. Pęknięty dolot do wymiany, uszczelka ma spore ugięcie, jeśli nie rozerwana nie trzeba wymieniac. Bardziej dla świętego spokoju. Odnośnie czyszczenia dolotu, można to zrobic samemu. Opis pod tym linkiem: http://forum.fordclubpolska.org/showthread.php?t=185754 ale niestety zdjęcia umarły.

Czy czyszczenie dolotu jest Twoim zdaniem konieczne przy tej wymianie?

radek70
15-08-2014, 20:10
Czy czyszczenie dolotu jest Twoim zdaniem konieczne przy tej wymianie?
Nie, wymień dziurawy dolot i jeździj dalej. Chyba że masz spory przebieg, to warto się tym zaiteresowac, ale nie jest to usterka krytyczna. Można jeździc.

voodo
05-07-2020, 16:01
Wymieniał ktoś u siebie tą rurę i może polecić jakiś zamiennik?