Zobacz pełną wersję : [S-MAX 2006-2015] Wentylator od chłodnicy nie działa -silnik sie grzeje -nie działa klima
jarek.m2 27-07-2012, 17:01 Witam
mam problem z klimatyzacją , po napęłnieniu dalej nie działa nie włancza sie wentylator od chłodnicy a teraz nawet temperatura od silnika skacze nawet do 120 stopni a wentylator nawet nie drgnie ..... co to może być ?????
Najlepiej jak sam sprawdzisz co to może byc, napewno taniej. Odłącz kostki od wentylatorów przy chłodnicy, i podaj prąd i masę z akumulatora, jak chodzą to ok, potem może bezpieczniki,..
jarek.m2 27-07-2012, 18:31 wentylator chodzi bo juz tak sprawdzilem , do dzisiaj jeździlem i i temperatura nigdy nie skoczyła ( zawsze była na stałym poziomie ) ale zawsze sie zastanawiałem czy ten wentylator sie włancza jak stoisz w korku i jest 28 stopni , wiec dziasiaj na wolnych obrotach dałem trochę po garach i temp. idzie w góre a wentylator ani nie drgnie... no i klima nie działa .....
bodziofila 27-07-2012, 19:09 kolego sprawdz taki oporniczek podaje ci link jak on wyglada,tylko nie wiem gdzie on u ciebie jest schowany(moze kolo nog w panelu srodkowym,kolo pedalow,ale nie jestem pewien http://www.ford-esklep.pl/pl/c/Klimatyzacja-i-wentylacja/662 a jaka masz klime?manual?czy automat? bo ten jest do manuala,ale pewnie wiele sie nie rozni od klimatronika(jak zjarany bedzie to bedzie okopcony,opalony)
jarek.m2 27-07-2012, 19:58 nie chodzi o wetylator który dmucha powietrze do środka samochodu a o wentylator przy chłodnicy, który załącza sie gdy silnik sie przegrzewa i włącza jak wcisniesz przycisk na klimatroniku, wentylator jest połączony z spreżarką od klimatuzacji .
a czytałeś ten wątek http://forum.fordclubpolska.org/showthread.php?t=129413&page=11 i problemy z "kabelkiem"?
Michał
Też na dniach miałem identyczny problem - po przeczytaniu tego watku o niedziałajacej klimie podjechałem do znajomego elektryka z takową sugestią i okazało się że miałem rację - "reanimacja" kabelków pomogła i klima działa :568:
jarek.m2 29-07-2012, 16:49 W wtorek mam wizyte w serwisie forda czy jak podłącza komputer czy wyjdzie że te kabelki sa urwane ,a czy problemem czasami nie jest ten modół na dmuchawie wentylatora??? i jak go sprwadzić ?? jakie powinny byc napiecia na wejsciu i wyjsciu z tego modółu???
Szansa, że wadliwy jest moduł, a nie kabelek jest jak jeden do stu - na 99% problemem jest kabelek.
Żeby to sprawdzić, trzeba sprawdzić czy jest przejście na tym kablu, bo jak jest, to wtedy znaczy, że walnięty jest niestety moduł (do dostania tylko w zestawie z wiatrakami za ok.1.200zł).
U mnie naprawa wiązki, po której klima i wiatrak ożyły, kosztowała 250zł.
jarek.m2 30-07-2012, 12:12 no to jak sprawdzić że jest przejście na tym kabelku , wiem że ktoś juz to robił bo przed modołem są ślady lutowania i jest inny kabel niż powinien być, czy musze odizolować całą wiązke kabli żeby sie dostać do drugiego końca???
Jak dojść do tego kabelka to należy tak jak ( po nitce do kłębka).
Ja wpinam agrafkę co jakiś czas w kablu który szwankuje i sprawdzam napiecie miernikiem .
PPiotrek 09-09-2014, 14:12 Witam, mam problem z wentylatorem silnika. Tzn. raz sie zalacza, a raz nie. Czasami odpala juz podczas jazdy, a czasami gasnie. Napiecie w gniazdku, koncowce jest. Co to moze byc? Wymienic caly wentylator, czy tylko modul sterowania? A moze zmiana softu cos pomoze?
A co ........... przy uruchomionej klimie też nie kręci się .?..
był mój wątek o klimie z lipca - padł wiatrak - 750 zł /ori FORD/ i po sprawie :)
PPiotrek 09-09-2014, 15:56 był mój wątek o klimie z lipca - padł wiatrak - 750 zł /ori FORD/ i po sprawie :)
Twoj wpis, to odp.dla mnie? No wiec sek w tym, ze wiatrak czasami kreci - wirnik, lopatki. A czasami brakuje mocy, sygnalu, ktory wprawilby go w ruch. Dlatego stawiam na sterownik.
u mnie było to samo, czasami działał wiatrak czasem nie
PPiotrek 10-09-2014, 17:32 nówka czy używka? 750 zł sam wiatrak czy również ze sterownikiem? Pytam, bo mi w fordzie krzyknęli 1800 zł.
daj namiary na miejsce, w ktrym jest tak tanio
personiusz 12-05-2015, 10:06 Witam tak u mnie też był winny ten przewód fioletowy, mechanik twierdził że na bank to będą któreś z trzech elementów czyli wiatrak modół lub modół komfortu. Trzy godz szukania w necie co i jak i jest udało się naprawić zajęło mi to 2 godz ma spokojnie przewód wymieniony na nowy w całości, i wszystko wróciło do normy działa idealnie. Więc jeśli już pierwsze co to szukajcie winy w tym przewodzie.
Moje przygody z niedziałającą klimatyzacją zakończone sukcesem.
Na początku klimatyzacja działała od czasu do czasu. Następnie przestała działać na dobre i doszło do rozszczelnienia układu, czyli para spod maski i specyficzny zapach w aucie.
Wizyta w zakładzie klimatyzacji i diagnoza, że chłodnica klimatyzacji do wymiany.
Chłodnica została wymieniona i po dwóch dniach kolejne rozszczelninie.
Wizyta w zakładzie klimatyzacji. Układ szczelny, wyciek nastąpił z zaworu bezpieczeństwa. Wszystko wydaje się w porządku – wiatrak działa.
Po kolejnych dwóch dniach kolejne rozszelnienie przez zawór bezpieczeństwa.
Wizyta z zakładzie klimatyzacji napełnienie i informacja „Nie wiemy co jest” – czyli szukaj elektryka.
Analiza forum i do roboty.
Sprawdzenie układu elektrycznego zasilającego wentylator chłodnicy:
1) sprawdzenie napięcia na poszczególnych elementach:
- podanie zasilania bezpośredni na silnik wentylator klimatyzacji,
Działa 9 razy na 10 podań napięcia, czyli coś jest nie tak.
- wyjście z modułu klimatyzacji,
Powinno być 12-14 V podawane ciągle, ale jak silnik nie działa po dodaniu napięcia przez moduł, to układ automatycznie odcina zasilanie i na wyjściu z modułu chłodnicy nie ma napięcia,[/INDENT]
- na wejściu do modułu chłodnicy,
Gniazdo z trzema przewodami: zasilanie, masa i przewód odpowiadający za załączanie i wyłączenie silnika chłodnicy – słynny filetowy kabelek.
Napięcie na tym kabelku jest różne: 0 V – wiatrak nie pracuje,
ok 4,5 V – wiatrak pracuje na tzw. pierwszym biegu (kręci się wolniej),
ok. 10 V – wiatrak pracuje na tzw. drugim biegu (kręci się szybciej).
Przy włączonej klimatyzacji z reguły jest ok. 10 V, ale zdarza się że jest ok. 4,5 V.
Nie zbadałem tego do końca ale zdarza się, że sygnał na fioletowym kabelku jest pulsacyjny, a nie ciągły.
W moim s-maxie winny był silnik wentylatora chłodnicy – skończyły się szczotki.
Jeżeli silnik wiatraka klimatyzacji jest w stanie przedagonalnym (kończą się szczotki) to będzie raz się kręcił, a raz nie, dlatego ciężko będzie to zdiagnozować. Najlepiej sprawdzić to po parogodzinnym nieużywaniu auta – wtedy z reguły nie odpala, jak się auto troczę porusza, to silnik zaczyna działać,
2) Wyjęcie wentylatora chłodnicy - jest proste:
podniesienie auta z przodu – wystarczy jedna strona najlepiej lewa,
od dołu:
- zdjęcie plastikowej osłony, która jest zamocowana na 9 śrubach: 3 śruby klucz 10 mm, 6 śrub klucz 5/16 cala,
- odkręcenie belki na której umocowane są chodnice: 4 śruby: 10 mm, - chłodnice będą trzymać się na przewodach,
Od góry:
- wyjęcie plastikowej osłony silnika – ręką do góry,
- wyjęcie plastikowej osłony nad chłodnicami – plastikowe wciskane kołki do wyjęcia potrzebny jest śrubokręt płaski,
- odłączenie przewodów elektrycznych od wiatraka i modułu chłodnicy,
- odkręcenie modułu chłodnicy od obudowy wentylatora – śrubokręt krzyżakowy,
- odłączenie od góry chłodnicy czarne cienkie przewody – są one położone na chłodnicy, nie demontujemy żadnego układu,
- obudowa wiatraka zamontowana jest w czterech punktach: na dole zwykłe wpusty, na górze wpusty z zapadkami. Delikatnie odważamy zaciski na górze i podnosimy obudowę wentylatora do góry. Dla łatwiejszego dostępu możemy delikatnie przesuwać chłodnice.
- Jak obudowa wyjdzie w czterech miejscach do góry to opuszczamy ją na ziemię odchylając chłodnice i przewody chłodzenia.
Robota jest prosta i można ją zrobić w 15- 20 min.
Uwagi:
- silnik z mocno zużytymi szczotkami raz kręci, a raz nie, nawet po podaniu zasilania bezpośrednio, ale w większości przypadków kręci
- moduł chłodnicy to ostatnia rzecz która może być wadliwa.
- naprawa silnika wentylatora chłodnicy (wymiana szczotek i przetoczenie komutatora) kosztowała mnie 180 zł. Najtańszy używany jaki znalazłem to też 180 zł,
- jak klimatyzacja przestaje działać to należy wyłączyć ją góra po 1 minucie, bo później nastąpi otwarcie zaworu bezpieczeństwa i utrata czynnika.
- temperatura czynnika chłodzącego w TDCI przy normalnej jeździe po mieście nie przekracza środka pola nawet jak wentylator chłodnicy jest zdemontowany.
Podobna sytuacja w zeszłym roku, skończyła się jedna szczotka na silniczku.
Silnik wyszedł górą ale bez koła z łopatkami (nakrętkę łopatki odkręca się w przeciwną stronę kluczem 10), szczotki można samemu wymienić, potrzeba zbić tylko zabezpieczenia... mieć lutownicę i dostęp do dobrego sklepu ze szczotkami. Koszt ok. 15zł... ale jeżeli w czasie jazdy lub postoju przegrzewa Ci się silnik to może być jeszcze do sprawdzenia przewód od silniczka do modułu a raczej wtyczka - miałem zaśniedziały jeden pin (niewidoczne na pierwszy rzut oka) i czasami łączył a czasami nie, odkręć moduł i sprawdź czy nie masz delikatnie nadtopionej wtyczki w środku na jednym z pinów.
Tak miałem w tym roku... psik psik ISOLem ATASa i wszystko elegancko śmiga.
Zacznij od wtyczki ;)
U mnie poszedł kabelek fioletowy sterujący. błąd sygnału sterującego pracą wentylatora. Lutowanie i działa. Uwaga! Trzeba skasować błąd inaczej nie zacznie działać!
Wysłane z mojego ONE A2003 przy użyciu Tapatalka
Wychodzi, że mam podobny problem.
Na weekendowym wyjeździe po ponad godzinnym staniu w korku za Częstochową zagotowało mi się autko, a objawem tego była unosząca się para jak by się pod komorą silnika paliło myślałem, że to z Tira, który stał obok mnie no alej jednak to było u mnie :( a właśnie tyle co Strażacy usunęli Tira co blokował 2 pasy wszystko zaczęło ruszać to ja stanąłem masakra.
Wychodzi na to, że mam problem z wiatrakiem.
mro czy dobrze rozumiem, że jeśli ten cienki kabelek nie łączy to będzie info po podpięciu się fejsem do auta?
Dzisiaj podpiąłem się pod kompa błąd "P0480 - Obwód sterujący wentylatorem 1"
- wentylator podpięty na krótko działa.
- napięcie do wtyczki wpinanej w moduł wentylatora dochodzi
- fioletowy kabelek i tu zagwozdka jak wtyczka nie znajduje się w module pomiędzy +aku i kabelkiem mam 13.60V (-aku i kabelek mam 0,20 - 0,24V) natomiast jak wtyczka jest w module to mam tak, że jest 14,20V + na kabelku fioletowym - na aku.
Czy sygnał PWM jest dodatni czy ujemny?
Ja mam podobny problem. W zeszłym roku 2 raz wywaliło mi czynnik przez zawór bezpieczeństwa bo nie włączył się wentylator.
Elektryk stwierdził, że przewody są OK, wentylator też. Jego diagnoza była następująca: czujniki ciśnienia - 296 zł w ASO.
Wszystko wskazuje na to, będę musiał go wymienić, bo w tym roku znowu klima raz działa, a raz nie.
...Czy sygnał PWM jest dodatni czy ujemny?
PWM to fala prostokątna o zmiennym wypełnieniu od 0 do + (5V albo 12V w zależności od modułu).
Tomii2512 06-05-2017, 23:05 U mnie miały winę przewody były poprzerywane mechanik nie zdradził tajemnicy co gdzie i jak ale zrobił i działa.
PWM to fala prostokątna o zmiennym wypełnieniu od 0 do + (5V albo 12V w zależności od modułu).
to wiem - głupie pytanie zadałem :) nie wiem co mi za głupi pomysł chodził po głowie
nie zajarzyłem, że obroty zwiększają się poprzez zwiększanie napięcia na PWM myślałem, że przez te dziwne napięcia u mnie może być odwrotnie ale było by to głupie działanie.
dlatego nie rozumiem dlaczego się dzieje jak opisałem poniżej
zastanawia mnie dlaczego jak wtyczka jest wyciągnięta to dokonując pomiaru +aku i kabelek(fioletowy) mam 13,60V i -aku i kabelek (fioletowy) mam 0,20V, a jak wepnę wtyczkę do modułu to na -aku i kabelek (fioletowy) mam 14.20V
Tak jak by przez moduł na pin sterujący przebijało.
po dzisiejszej diagnostyce P0480 zamieniło się na P145C "Błąd A elementu układu wentylatora"
Możecie powiedzieć gdzie dokładnie idzie ten fioletowy kabelek, która kostka i nr pinu.
Napisz dla potomnych
Wysłane z mojego VTR-L29 przy użyciu Tapatalka
Panowie podrzućcie rozmiar szczotek do wentylatora w S-max z 2007 r.
Wysłane z mojego Redmi 2 przy użyciu Tapatalka
WYMIARY SZCZOTEK 7x8x14-17mm x4szt.
Czy jak podepnę wentylator chłodnicy bezpośrednio do akumulatora ale poprzez próbówkę (kabelek z żaróweczką wpięty szeregowo) to wentylator powinien się zacząć kręcić (jeżeli jest sprawny) czy nie?
Dodam, próbówka się świeci więc obwód jest zamknięty.
Dzięki za szczotki.
Wysłane z mojego Redmi 2 przy użyciu Tapatalka
michas111 03-07-2017, 20:16 Czy jak podepnę wentylator chłodnicy bezpośrednio do akumulatora ale poprzez próbówkę (kabelek z żaróweczką wpięty szeregowo) to wentylator powinien się zacząć kręcić (jeżeli jest sprawny) czy nie?
Dodam, próbówka się świeci więc obwód jest zamknięty.
jak podepniesz bezposrednio do akumlatora to wlaczy sie o ile jest sprawny ;)
jak podepniesz bezposrednio do akumlatora to wlaczy sie o ile jest sprawny ;)
Czyli przez żarówkę się nie włączy? Aż tak duży jest spadek napięcia, że nie zakręci wiatrakiem? Czy dobrze to rozumuję?
michas111 03-07-2017, 20:44 wlaczy sie i przez zarowke i bezposrednio,
funkofil 06-07-2017, 21:33 U mnie fioletowy kabelek sparciał w momencie zagięcia na łączeniu wiązki cienkiej z grubą - pod filtrem powietrza. Udało się naprawić bez odkręcania koła i nadkola. Wystarczyło wymontować filtr powietrza i rozpruć ok 30 cm wiązki, zlokalizować przerwę (miernik i agrafka wkuwana w przewód co jakiś fragment). Ważne, aby po wymianie uszkodzonego odcinka wykasować błąd.
U mnie zużyły się szczotki. Po 240 tyś. niewiele z nich zostało. Dziękuję za porady koledze lehu33.
Wysłane z mojego Redmi 2 przy użyciu Tapatalka
t.tucholka 11-07-2017, 21:23 witam ja mam trochę inny problem : sprężarka działa, wentylator i moduł jest ok a wentylator nie kręci. Fioletowy kabelek ze sterownika w lewym nadkolu do modułu wentylatora OK. Doszedłem do tego, że prąd dochodzi do wentylatora ale jest on sterowany masą (moim zdaniem). drugi problem (moim zdaniem powiązany z pierwszym) wyłącza sie radio. Wydaje mi się, że dzieje sie to w momencie kiedy ma sie załączyć wentylator chłodnicy. Jak odpalam auto radio nie widzi, że auto pracuje (brak komunikacji, nie pracuje klimatrinik) jak stuknę wprawą stronę deski rozdzielczej nad licznikami to wszystko sie włącza na kilka sekund po czym radio znowu sie wyłączy. Ktoś coś doradzi ???????
Panowie mam podobny problem.
W moim esiu jest podwójny wentylator i oba są sprawne (test na krótko z aku).
Posiadam 3 moduły sterujące wentylatorami, które są sprawne ponieważ były przetestowane w innym ecobooście.
Mały wentylator załącza się kilka razy (klima i chłodzenie silnika), ale po mocnym rozgrzaniu się silnika (temp płynu powyżej 105 C), mały wentylator przestaje działać oraz nie odpala się duży wentylator, automatycznie w PCM wyskakuje błąd P0480.
Czy ktoś wie gdzie szukać przyczyny, bądź posiada schemat elektryczny instalacji wentylatora do esia lub mondeo z 1.6 ecoboostem, abym mógł posprawdzać poszczególne elementy?
Z tego co kojarzę to 2-litrowa wolnossąca benzyna posiada podobne dwu-wiatrakowe chłodzenie.
Słynny fioletowy kabelek, nie puszcza odpowiedniego napięcia?
Słynny fioletowy kabelek, nie puszcza odpowiedniego napięcia?
Fioletowy kabelek sprawdzony, jest przejście, brak przebić.
Wtyczki nie zaśniedziałe, dla pewności posmarowane nieznacznie pastą miedzianą, ale wraz to samo.
Jakieś inne sugestie?
funkofil 28-07-2017, 14:24 Może przy tych 105 st wentylator powinien wchodzić na II bieg? a z jakiegoś powodu tego nie robi. Ja bym sprawdził napięcia na fioletowym kabelku na I i II biegu (w sprawnym egzemplarzu oczywiście) to samo zrobiłbym ze sterownikiem wentylatora.
Witam! Proszę o pomoc. Po diagnozie skończonych szczotek wymontowałem wentylator z S-maxa 2010 2.0 TDCI 140 KM i okazało się, że kupiony z Mondeo 2007 ma zupełnie inna wtyczkę do modułu i dodatkowo za krótki kabel. Niestety jedna z moich śrub mocujących zardzewiała i nie udało mi się go odkręcić, więc nie mam tez pewności, że uda się go przykręcić do obudowy. Wentylator różni się tylko ostatnia literą w oznaczeniu. Pytanie: czy wystarczy podmienić wtyczki czy muszę szukać wentylatora o takim samym oznaczeniu? Mój wentylator produkcja 2010 kupiony 2007.
https://zapodaj.net/14ca8678dc1cb.jpg.html
https://zapodaj.net/572c22d7c1481.jpg.html
Odgrzeje kotleta - bo w sumie temat prawie identyczny - tzn związany z kapryśnym działaniem wentylatora.
Prawie = bo u mnie duży wentylator pomimo zamknięcia samochodu i upływu 2 godzin nadal pracuje. Do tego stopnia, że rozładował mi akumulator do 4V... Po wyjęciu bezpiecznika F5 ze skrzynki nadal kręci. Zatrzymuje go dopiero odpięcie zasilania i oczywiście po wyjęciu wtyczki z fioletowym przewodem. Jakieś sugestie? oprócz wymiany modułu za 400zł? Mam zwykłego "cuśka" na OBD i Bluetooth i nie wykrywa żadnych błędów.
Danielo_82 24-06-2018, 08:47 Przy awarii czujnika temperatury cieczy w głowicy silnik wchodzi w tryb awaryjny i właśnie włącza na stałe wentylator. Albo po prostu jakieś zwarcie w module wentylatora na chłodnicy.
Albo po prostu jakieś zwarcie w module wentylatora na chłodnicy.
Wymontowalem moduł. Na wentylatorze nr 1 (duży) jest ciągłe przejście. Na wentylatorze nr 2 nie ma. Myślałem, że uda się rozebrać i naprawić - ale poza rozklejeniem gumowej uszczelki i zdjęciu płytki poprzez rozlutowanie - nic więcej nie osiągnąłem. Na alledrogo są moduły po 490zł... Na Aliexpres za 100zł z wysyłką. Zamówiłem z Ali wysyłką DHL - i nadal to połowa ceny z Allegro. Na razie do pracy jeżdżę autobusem :P Może za tydzień dojdzie.
Danielo_82 26-06-2018, 15:31 Heh, to witaj w klubie. Tak wygląda moduł po trochę głębszym rozbebeszeniu. U mnie pękł jeden z tranzystorów i nie dawał przejścia na duży wentylator
https://uploads.tapatalk-cdn.com/20180626/3835905f50e5950fe46dd33fd300f995.jpg
https://uploads.tapatalk-cdn.com/20180626/9b56be1808ccc6e67b047399c7cb997b.jpg
https://uploads.tapatalk-cdn.com/20180626/c2ac65133b158c7a969c88c1b0e74e3b.jpg
Danielo_82 26-06-2018, 20:24 Na alledrogo są moduły po 490zł... Na Aliexpres za 100zł z wysyłką. Zamówiłem z Ali wysyłką DHL - i nadal to połowa ceny z Allegro. Na razie do pracy jeżdżę autobusem :P Może za tydzień dojdzie.
Jak wybrałeś najtańszą wysyłkę to raczej obstawiałbym miesiąc niż tydzień..
Danielo_82 26-06-2018, 20:39 Aaa, nie zauważyłem. Ale to poproszę link do aukcji, bo tam gdzie ja widziałem najtańsza przesyłka inna niż china post od 20$
no ale kolega nie chciał tanio tylko szybko, więc trzeba było trochę więcej odżałować, finalnie jak napisał wyszło i tak połowę tego co na allegro
Zamówiłem z Ali wysyłką DHL - i nadal to połowa ceny z Allegro.
Przyszła w piątek - 4 dni :) ale bylem na wyjeździe wiec montaż będzie jutro. To mój n-ty zakup na Ali więc doskonale wiem co i jak.
dawiduos 27-07-2018, 22:19 tez mam aktualnie problem z klimatyzacja zaczela szwankowac od miesiaca raz sie załączy w komplecie z wentylatorem i jest ok (nabita szczelna dziala cewka 100% czujnik cisnienia tez poprawnie dziala) a raz ruszy sprezarka a wentylator nie chce wystartowac i po paru sekundach sprezara staje,potem raz na jakis czas wystartuje ale juz bez wentylatora. i nie odpali juz wentylator np do rana .Jak rano zaskoczy i nie zgasze auta nawet przez wiekszosc dnia (jechałem na wakacje ciągiem 6h to bylo super. jak zgasze i odpale po postoju juz wentylator niechce zakrecic).
sprawdzałem wentylator na krotko i zasowa, prad do modułu wentylatora tez dociera 12v do modułu ida 3 przewody dwa zasilajace i jeden cieniutki pewnie sterujacy tyle wiem i dzis sprawdziłem czy czasem nie jest gdzies przerwany jak tu czytam skonczylem badac go okolo 10cm przed wejsciem do pcm i bylo przejscie.
podmieniałem wczoraj inny modul i zachowanie takie jak w moim module.dodam ze łozysko na kole od sprezarki ma luzy (choc i z tym pracowala bardzo dobrze)
Dzis rano z kolei wentylator przy wlaczonej klimie na zimnym silniku właczył sie ale to byl chyba 1wszy bieg bo szalu nie bylo no i co najwazniejsze sprezarka tez nie wystartowala kiedy wyjołem stycznik r3 i wlaczylem sprezarke na krotko to zaczela pracowac a wentylator stanoł całkowicie!!!
ma ktos pomysł co ruszyc?
Wymienić szczotki w wentylatorze, lub cały wentylator.W nim jest przyczyna.
Sentek20 05-08-2018, 20:56 Witam. Dopadł mnie problem niedziałającego wentylatora w s-maxie. Czy pamietacie czy szczotki jakie wymienialiście miały zasilanie wyprowadzone z góry czy z boku?
1. https://allegro.pl/szczotka-szczotki-wentylatora-dmuchawy-7x8x18-mm-i7449993337.html
albo te
2. https://allegro.pl/szczotka-szczotki-wentylatora-dmuchawy-8x8x18-mm-i7481818226.html.
Które bedą pasowały?
Cześć. I u mnie pojawił się problem. Klimat sprawdzona i nabita. Po wizycie w warsztacie od razu po odpaleniu samochodu wentylator na chłodnicy ruszał ostro aż było go słychać, pochodził 30-60 sekund na wyższym biegu i zwalniał. Teraz od jakiegoś tygodnia nie zauważyłem aby tak robił. Pojawił się za to taki problem, że po odpaleniu idzie ciepłe powietrze i dopiero jak się przejedzie kawałek to zaczyna lecieć zimne z klimy. I jak się jedzie to jest dobrze -zimno. Teraz po krótkiej jeździe wskaźnik temperatury płynu pokazuje 90 stopni, wiatrak na chłodnicy się nie kręci wcale. Poza komunikatem "wymiana oleju" brak błędów na konsoli. Sytuacja chyba nie jest normalna? Od czego radzicie zacząć?
MalyJack 17-09-2018, 19:25 Szczotki to 7x8 z wyjściem bocznym po dłuższym boku. 4 sztuki!
Dziś wymieniłem. Ciśnienie czynnika sprawdzilem - bylo ok. Silnik wpięty na krótko do aku i masy nie drgnął. Objawy, to właśnie nierównomierna praca wentylatora i w końcu stop. Temperatura się w korkach mocno się podnosiła. Klimanie nie działała.
Temat do ogarniecia w 30 minut, na podstawie powyższego opisu deinstalacji wentylatora.
rafciolka 19-10-2018, 23:06 Odgrzeje. Nie działa mi wentylator. Uszkodzony jest prawdopodobnie fioletowy kabelek. Gdzie mam szukać drugiej strony? Skrzynka bezpieczników czy sterownik silnika koło akumulatora?
MalyJack 25-10-2018, 19:50 A sprawdzałeś sam wentylator?
Bump: Fioletowy idzie do skrzynki w lewym nadkolu.
szneider 01-12-2018, 17:44 U siebie dzisiaj zdiagnozowałem uszkodzony cienki kabelek na załamaniu, zaraz przy wtyczce do modułu wentylatora.
SławomirM 06-09-2020, 12:05 Witam,
Czy miał ktoś problemy ze sterownikiem wentylatorów S-Max 2012 (klimatronik - sterownik ma włączać 2 wentylatory ). Oryginalny sterownik przepalił mi się 2 lata temu - później kupiłem już 3 zamienniki i każdy się szybko uszkadza. Ostatni pochodził dosłownie 1 tydzień. W ASO można kupić tylko cały zestaw z wentylatorami za kosmiczną cenę 3700 zł. Czy może mi ktoś coś podpowiedzieć jak ten temat rozwiązać? Gdzie kupić nowy sterownik dobrej jakości? Z góry dziękuję za wszystkie wskazówki. Sławek
Czy miał ktoś problemy ze sterownikiem wentylatorów S-Max 2012 (klimatronik - sterownik ma włączać 2 wentylatory ).TAK! Miał!
Poszukaj odpowiedzi na forum.później kupiłem już 3 zamienniki i każdy się szybko uszkadza.I nie daje Ci to nic do myślenia?W ASO można kupić tylko cały zestaw z wentylatorami za kosmiczną cenę 3700 zł.Kosmiczną? Normalna cena za nowe wentylatory i moduł.
Gdzie kupić nowy sterownik dobrej jakości?Jak nie chcesz/możesz kupić nowej części zamiennej, to kup używkę. Byle oryginał.
Danielo_82 06-09-2020, 20:11 Co to za zamiennik? U mnie już drugi rok działa bez problemu. Poza tym masz gwarancję na dwa lata . W żadne używki bym się nie pchał.
SławomirM 06-09-2020, 22:04 Zamiennik niestety nie ma żadnych oznaczeń jest sprzedawany na Allegro przez kilka firm ale widać, że jest to ten sam produkt tylko dystrybuowany przez różnych sprzedawców.
Bump: Przeszukałem forum i widziałem parę wpisów (co prawda dość starych) opisujących podobne problemu z wentylatorami spowodowane uszkodzoną wiązką przewodów dochodzących do wentylatora lub samego sterownika. Po przeczytaniu tych wpisów zastanawiam się czy w moim przypadku może być tak, że diagnoza mechanika jest jednak zbyt pochopna, że uszkodzony jest znów moduł. Po ostatniej wymianie miałem taki objaw, że pochodził dosłownie 2 dni - później po ostrej jeździe na autostradzie i stanięciu w korku przestał się włączać wentylator ale jeszcze tego samego dnia znów zaczął działać i tak działał bez problemów przez następne 3 tygodnie aż któregoś dnia znów przestał działać i tak jest do dziś. Mechanik sprawdził czy wentylator działa "na krótko" i stwierdził,że moduł nie przekazuje na wyjściu napięcia więc to on jest znów uszkodzony. Czy może ktoś się wypowiedzieć w tym temacie jakie jest prawdopodobieństwo, że to jednak nie moduł ale kable? (odczyt błędów z komputera wskazuje błąd zwarcie do masy).
Też to przerabiałem. Pierwsza diagnoza: sterownik do wymiany. Po zamontowaniu zamiennika problem nie ustąpił (klima u mnie działała, wentylator się kręcił, ale nie dawał rady w większym korku i silnik się grzał). Postawiłem na popularny fioletowy kabelek, o którym pełno na forum, ale nie stwierdzono jego usterki. Został sam wentylator. Okazało się, że mocno były zużyte szczotki i komutator w silniku wentylatora. Kręcił, ale za słabo, gdy trzeba było przyspieszyć. Wymieniłem cały wentylator (zamiennik za 480zł) i wszystko działa, jak trzeba. I miałem błąd P0691 (zwarcie do masy wentylatora). Pewnie warto sprawdzić te inne opcje przed kupnem kolejnego modułu.
Ja ostatecznie kupiłem używane wentylatory z modułem (oryginalne) za 1/3 ceny nówki. Po wymianie mam spokój. Swoje perypetie z tym problemem opisałem w moim wątku (link w stopce). Mam nawet zdjęcia z wymiany, którą przeprowadziłem sam.
michał76 06-06-2021, 17:46 witam
potrzebuję pomocy nie działa wentylator
dowiedziałem się jak byłe nabić klimę
niby prąd na wejście i wyjściu z modułu jest kupiłem nowy zamiennik na allego i nie działa co to może być przyczyną
a Czujnik - wyłącznik odcinający wysokie ciśnienie układu klimatyzacji gdzie się znajduje
czy jak podłączę pod komputer będzie coś wiadomo
czy szukać samemu
wentylator w ogóle się nie załącza w korku temperatura rośnie do 120
proszę o odpowiedz
silnik 2,0 benzyna 145 km 2007 rok
pozdrawiam
Również od grzeję temat z nietypową sytuacją. Wszystkie wartości na wejściu do modułu wentylatora są poprawne (4,5v fiolet, 12v czerwony, masa czarny) natomiast na wyjściu z modułu do wentylatora mam w obu pinach prąd dodatni. Byłem pewien że to moduł, kupiłem nowy ale jest ta sama sytuacja. Po podpięciu kostki do modułu wentylatora wartość napięcia na fioletowym kabelku wzrasta do takiej samej wartości jak na czerwonym przewodzie zasilającym czyli ok 12v. Zgłupiałem. Co to może być?
U mnie nie działa wentylator chłodnicy
Czytałem opisy na forum ale żaden nie odpowiada mojemu problemowi
S-max 2.0 145KM benzyna
-Wentylator sprawdzony jest sprawny
-moduł sprawdzony jest sprawny
-kabelek sprawdzony jest sprawny
-sprawdzone napięcie na kabelku 0v
-sprawdzone napięcie wyjścia ze sterownika PCM Brak
-Klimatyzacja nabita
-Silnik osiąga temperaturę 105stopni i wentylator się nie załącza
Klimatyzacja na postoju przestaje działać a po chwili jak się układ zagrzeje to rozłącza się kompresor i w trakcie jazdy chłodzi
ale wentylator się nie kręci
co może być jeszcze przyczyną tej usterki
camel1313 22-06-2021, 14:04 -Wentylator sprawdzony jest sprawny
-moduł sprawdzony jest sprawny
-kabelek sprawdzony jest sprawny
-sprawdzone napięcie na kabelku 0v
-sprawdzone napięcie wyjścia ze sterownika PCM Brak
-Klimatyzacja nabita
-Silnik osiąga temperaturę 105stopni i wentylator się nie załącza
W pierwszej kolejności sprawdź wentylator na krótko.
U mnie na 10 razy startował, a za 11 się wieszal.
Dopiero pukniecie w silnik pomagało to wzbudzić.
Okazało się że szczotki się skończyły.
okazało się że moduł jest padnięty
Ważna informacja prąd na fioletowym kabelku oscyluje pomiędzy 4.5v do 12 zależności od temperatury silnika i sprawdza się go na pracującym silniku
Marcin 1961 09-06-2023, 15:26 Wentylatory chłodnicy w Galaxy i w innych fordach mają silniki szczotkowe. I jak to w silnikach szczotkowych szczotki się zużywają i zawieszają.
Dlatego wentylator udaje martwego.
Najpierw zmierzcie omomierzem końcówki wentylatora. jak coś tam pokazuje i to jeszcze przy pokręcaniu wiatrakiem to jest nieźle.
Trzeba wyjąć wentylator, rozebrać silnik, obejrzeć komutator i szczotki. Jeśli się zawiesiły,poruszać nimi i przedmuchać prowadnice szczotek.
Na marginesie - oryginalne szczotki powinny wystarczyć na bardzo, długo, szybciej zużywa się komutator.
Po zużyciu komutatora widać ile autko "najechało"...
Ale do zużycia komutatora i szczotek może przyczynić się także usterka modułu sterowania i ciągła praca wentylatorów.
Kolega Camel1313 zamieścił fotkę i o zgrozo - szczotki są węglowe!!! Nic dziwnego, że szybko padły.
Powinny być oryginalne. Bodajże miedzio-grafitowe.
camel1313 10-06-2023, 11:33 To co jest na zdjęciach to są oryginalne stare szczotki.
gkudlacz 11-03-2024, 20:41 Witam
Panowie potrzebuje pomocy i odgrzewam temat niedziałających wiatraków przy chłodnicy. S-max 1,6 ecoboost. Moduły już mam dwa i wiatraki nie działają dalej. Wiatraki podpięte na krótko działają. Sprawdziłem miernikiem do wtyczki dochodzi (przy zgaszonym silniku) 12 V i fioletowy kabelek ma 3V. Przez sterownik też prąd przechodzi 12 V przy jednym wyjściu na wiatrak i na drugim tak samo. Natomiast przy zapalonym napięcie na fioletowym kabelku spada do 0,3 - 0,4 V. Czy to będzie wina tego kabelka ?
Bardzo proszę o radę. czy wymieniać ten kabelek na nowy (z czarnej wtyczki pod nadkolem)
"Po zdjęciu lewego przedniego koła i nadkola ukazuje się biała plastikowa puszka a w niej jest sterownik.Podłączone są do niego 3 wtyczki-szara, brązowa i mniejsza czarna.Fioletowy kabel który chcemy sprawdzić jest w czarnej wtyczce(uwaga ten w szarej jest od czujnika położenia wałka rozrządu).Ten fioletowy kabel ma mieć przejście do wtyczki ,która idze do sterownika wentylatora"
poliloli 16-04-2025, 15:20 Dzień dobry, mam taki problem że latem przy jeździe w korku przy małej prędkości temperatura cieczy chłodzącej dochodzi do 105-110 stopni. Wentylator chłodnicy działa, klima działa. Wszystko było pod tym względem w porządku do momentu gdy po raz pierwszy zauważyłem że się grzeje i okazało się że fioletowy kabelek zawinił. Do tego czasu temperatura cieczy nie przekraczała 80-86 stopni nawet w korku w największym upale. W warsztacie kabelek w uszkodzonym miejscu zespoili. Potem przez
pewien okres było ok, problem powrócił i wymienili moduł sterowania - tylko nie oryginał tale chiński zamiennik, nie wiem dokładnie jaki.
Nie włączała się jednak klima i okazało się że
walnięty jest znowu kabelek. Kolejny raz go nnaprawili. Teraz klima działa, wentylator niby chodzi ale jednak temperatura jest wysoka. Podejrzewam że może być to wina sterownika wentylatora, który nie włącza kolejnego biegu pracy wentylatoramimo że powinien. Czy ktoś miał podobny problem? Dodam że podczas jazdy na ekspresówce temperatura nie wchodzi powyżej 100 stopni. Dziękuję za pomoc
|
|