Zobacz pełną wersję : [Mondeo 2007-2014] Rwanie skrzyni automat przy redukcji AWF21 AISIN
jetlee2004 07-08-2012, 22:23 Witam
Dzis zauwazylem ze przy hamowaniu juz jak jest minimalna predkosc 10-20km/h jak automat redukuje bieg przy redukcji wystepuje szarpniecie, nie jakos super mocno ale takie lekkie zerwanie jest odczuwalne, auto ma 150tys km przejechane czyzby to juz oznaka automatu do remontu ? ten objaw jest tylko wtedy, ogolnie wszystko ok jest i plynnie zmienia biegi, pytam bo jade na chorwacje za pare dni i nie wiem czy gonic do warsztatow na szybko bo nie dojade nawet do czech:>
Sczerze autko mam 1 miesiac a tu caly cos jakies drobnostki wychodzą a to problem z wycieraczkami a to zarowki padają itp a teraz skrzynia by juz dawala oznaki zuzycia ?
Mam tak samo, auto ma przejechane 158tys, jak kupiłem to miał przejechane 153tys i automat zachowywał się bardzo dobrze i gładko wrzucał i zrzucał biegi.
Teraz po przejechaniu 5tys i dwóch przejazdach AT-->PL z bardzo wielkim obciążeniem kombiaka automat zaczął się trochę dziwnie zachowywać szarpać i rwać zupełnie jak u ciebie.
Moim zdaniem to obciążenie źle wpływa na automat. Zamierzam zmienić olej ale to dopiero za kilka tys. Jedz śmiało na urlop, ja tak latam raz w miechu do Wiednia.
p.s. ...mowa oczywiście o automacie AISIN AWF21
Widać 150 tys przebiegu po niemieckich autostradach i przejście na polskie dziury powoduje problemy - mam tak samo jak kolega jetlee.
Szarpnięcia przy redukcji na jedynkę zapowiadają problemy ze sterownikiem hydraulicznym skrzyni. Może pomóc albo jego czyszczenie za parę stówek albo wymiana za jakieś 4 tys zł.
Sama wymiana oleju przy 150 tys km nie mając pojęcia czy wcześniej olej kiedykolwiek był wymieniany obarczona jest ryzykiem że zacznie się wypłukiwanie syfu i problemy..
Prawdziwa kopalnia wiedzy to forum prowadzone przez serwis skrzyń automatycznych..
http://www.autojozefow.pl/forum/index.php
Fajnie by było gdybyście w tym wątku dali znać co Wam pomogło itp..
Jak wymienię olej to na pewno napisze czy pomogło czy się pogorszyło.
Pytanie z innej beczki - jak najlepiej w naszych automatach poruszać się lewarkiem zmiany biegów po poszczególnych przełożeniach: szybko z P bez przerwy od razu na D, czy lepiej pojedynczo z przystankiem po 0,5 sekundy P-R-N-D??? (Kolega ma Audi A3 z 2001 roku automat i mówi ze lepiej pomału z przełożenia na przełożenie)
-->Natomiast inny kolega miał przed laty Forda Galaxy 2,3 benzyna z 1997 roku na automacie i podczas wymiany oleju w skrzyni wymieniał również filtr oraz czyścił niejaka kasetę z cienkimi przewodami hydraulicznymi - czy coś takiego w naszych skrzyniach również występuje???
Co do zmiany to lepiej z mikro przerwa
A czy w S-max ze skrzynia durashift można jakoś łatwo sprawdzić poziom oleju??
W durashift nie ma bagnetu więc poziom sprawdza się przez korek upustowy. Wymiennego filtra nie posiada.
W durashift nie ma bagnetu więc poziom sprawdza się przez korek upustowy. Wymiennego filtra nie posiada.
To w takim razie pewnie sam tego nie sprawdze bo to raczej nie trywialne.
Wymienie olej, i co tam jeszcze mozna wymienic uszczelke? Bo jak piszesz ze nie ma filtru
Witam,
przede wszystkim jaki olej mam wlać przy 160tys (pierwsza wymiana) i gdzie go dostać do AISIN AWF21 .
Słyszałem tez ze warto przy takim przebiegu wymienić raz i po jakiś 500km ponownie - ta skrzynie jak i wiele innych automatów tak maja (czytaj - się lepiej spisują w dalszej eksploatacji)
Jest ktoś w stanie ustosunkować się do powyższych informacji?
Dzieks i pozdrowienia dla Fordziarzy:)
Można wlać każdy olej który ma oznaczenie JWS 3309 bo taki właśnie pasuje do Aisin AWF21, innych które będą wciskać Wam stacje napraw automatów bym nie lał.
Oto pierwszy lepszy z brzegu:
http://allegro.pl/valvoline-maxlife-atf-dexron-iid-iii-dextron-i2798374333.html
Gdybym decydował się na wymianę to na pewno bym tak zrobił czyli ponownie wymienił olej po 500-1000km. Coś tam to pomoże wypłukac syf, ale za wiele nie ma co sobie obiecywac bo w końcu wyleci tylko połowa oleju przy wymianie statycznej.
Ale ja na razie nie planuję wymiany.
Repjans i jetlee jak tam Wasze automaty?
Ja na razie zdecydowałem się przeczyścić złącze elektryczne na skrzyni (łatwo dostępne po zdjęciu plastikowej osłony silnika od góry) oraz wgrać nowy soft - póki co skrzynia zachowuje się znów idealnie, ale o trwałości tych zabiegów można będzie powiedzieć myślę że za kilka tygodni.
Witam
zauwazylem ze automat przy mrozach znacznie szarpie nim sie rozgrzeje - czy to jest normalne?
Olej w skrzyni zmieniam zaraz po swietach na 2 razy, przeczyszcze wejscie i sprawdze bledy. Mam nadzieje ze spuszczony olej nie okaze sie zbyt przepalonoczarny:)
Pozdrawiam
mrletter 12-12-2012, 15:50 Ja dodam od siebie ze po wymianie jest o niebo lepiej. Wcześniej lekko szarpał jak już bieg załapał a narazie jest ok. Ja mam skrzynie jatco. W fordzie po specyfikacji oleju dobrali mi castrola jakiegoś tam. Przy wymianie statycznej zleci wam ok 4,3 litra. Mi tyle zleciało. Wymiana jest stosunkowo prosta. A dlaczego trzeba 2 razy w niedługim odstepie czasu. A no dlatego ze spuszcza się ok 60 procent oleju ze skrzyni. Wiec zostaje ok 40 starego. Jak wymienimy później znowu 60 procent to tego ,,starego-nowego" oleju zostanie ok 15-20 procent. Bo się wymiesza. wiec jest prawie ok. Ja dodam ze mam teraz 203 tys a to co zleciało ze skrzyni to prawie wogóle nie przypominało oleju. A filter owszem jest. Ale do wymiany trzeba rozbebeszyc skrzynie.
Dodam tylko że też byłem u magika przez duze M od skrzyń i nawet miałe taka na stole.
Dał mi naklejkę z oleju własnie do skrzyni jatco. Jak ją znajdę to napisze dokładnie co to za olej bo tak własnie za kilka tygodni znów będę zmieniał.
ale Ty masz kolego inny model a my tu piszemy o MK4 i durashift marki Aisin.
A swoją drogą fajnie by było gdybyś pochwalił się za pare miesięcy czy pół roku jak się sprawuje skrzynia, bo ogólnie przy tym przebiegu i spalonym oleju to po wymianie raczej szybko następują problemy. Można o tym przeczytać od użytkowników (nie mechaników magików) czytając na różnych forach różnych marek..
Repjans u mnie na zimno było ok.
mrletter 15-12-2012, 12:19 Pochwalę się napewno. I obu było dobrze. I dodam że jak wymienialiśmy olej to mój w miarę kumaty mechanik-kolega zauważył że skrzynia była rozbierana (gdzie miska olejowa widać było wystającą pastę uszczelniającą czego przy orginale nie powinno być ponoć). Poprzedni właściciel nic nie mówił na ten temat.
Zeby z układu automatyczna skrzynia, sprzęgło hydrokinetyczne spuścić 90 procent oleju, trzeba również spuścić ze sprzęgła czyli turbiny, jak i ze skrzyni.Trzeba ustawić turbinę korkiem spustowym w dół kluczem imbus wykręcić korek, i zleci około 2,5 l oleju.
Juz sie ustawilem na wymiane, jednak dynamiczna, zaraz po nowym roku.
Znalazlem tez ciekawa strone ktora pomogla mi podjac decyzje odnosnie wymiany oleju w ASB --> http://www.motochemica.pl/porady-techniczne/serwisowanie-automatycznych-skrzyn-biegow/statyczna-czy-dynamiczna-wymiana-oleju-w-automatycznej-skrzyni-biegow/
Olej wymieniony metoda statyczna lecz jakiejś kolosalnej poprawy pracy skrzyni nie zauważyłem. Błędów brak, olej był czarny/bardzo zużyty i asb mogla by nie wytrzymać 100% nowego oleju.
Witam,
Mam identyczny problem. Wystepuje lekkie szarpniecie przy redukcji podczas zwalniania.
Czy udalo sie Wam jakos ten problem rozwiazac?
Jak się cofniesz kolego do poprzedniej strony to się dowiesz co mi pomogło - nawiasem, mija chyba już z miesiąc i - odpukać - auto ani razu nie szarpnęło.
Repjans co tam wlałeś? ;)
Ja u siebie w skrzyni nie miałem żadnych problemów ale wiem - inaczej niz mowi ASO - ze w skrzyni olej trzeba wymienic.
Teraz przy przebiegu ok 80tkm wymienilem olej 2 razy - tzw plukanka (spuszczany star olej zalany nowy przejazdzka ok 30km, spuszczony olej i zalany nowy). Oczywiscie metoda wymiany tzw statyczna. Teraz zgodnie z tym co mowi mi mechanik bede wymienial co 30tkm.
Przy okazji jakby ktos szukal mechanika do ASB:
Tomasz Krajewski
Łążyn 12
14-260 Lubawa
Współrzędne: 53.457318, 19.843438
Mam do niego jakies 250km ale naprawde warto na podwórku zawsze stoi ze 30 różnych marek samochodów z problemami z automatami. A poza tym jest 2 razy taniej.
Np. wymiana oleju z ich olejem w Warszawie, Józefowie i okolicach ok. 500PLN
u niego 200PLN.
zależy co on tam leje.. ja bym wolał przynieść swój olej, jakies 3L za ok 120zł, plus 100zł wymiana (niektórzy wołają i 2 stówy w Szczecinie)
Wszyscy piszą, że właśnie co wymienili olej, szkoda że nikt sie nie chwali wynikami z dużym przebiegiem i po dłuższym czasie od wymiany
misiekxyz 16-01-2013, 21:33 Sam mam automacik - jest to mój pierwszy.
Generalnie jestem zadowolony, auto ma dodatkowo chipsa tak na 156 KM i 360 nm (zrobione na nim ok 30 tyś km) Poprzedni właściciel skarżył się że przy zwalnianiu skrzynia potrafiła szarpnąć (chyba przed chipsem). Był w ASO (coś tam zrobiła z softem), dwa razy (w krótkim czasie) wymienił olej i gra gitara. :D Czasami szarpnie (bardzo bardzo bardzo rzadko!). Byłem kiedyś u magików w józefowie i powiedzieli że wszystko ok :D
Generalnie nasze skrzynie nie są jakieś super nowoczesne i trzeba się do pewnych mankamentów przyzwyczaić...;/ , nie które mają przelotu grubo ponad 100 000 tyś...;)
Panowie z tym szarpaniem o ile delikatne i przy odpowiedniej predkosci to pamietajce ze te automaty ASIN AF21 to rozlaczaja naped przy postoju i wolnej predkosci. To moze byc wyczuwalne jako szarpniecie. Inne/starsze automaty caly czas maja załączony naped
radekrogo 18-01-2013, 19:37 Panowie z tym szarpaniem o ile delikatne i przy odpowiedniej predkosci to pamietajce ze te automaty ASIN AF21 to rozlaczaja naped przy postoju i wolnej predkosci. To moze byc wyczuwalne jako szarpniecie. Inne/starsze automaty caly czas maja załączony naped
Ze przy postoju na N albo P rozłącza napęd to tak , ale na wolnej prędkości ?? Znaczy co ze na luz wrzuca ?
Bump: auto ma dodatkowo chipsa tak na 156 KM i 360 nm
No to tak na limicie możliwości Nm tej transmisji jedziesz, można powiedzieć.
misiekxyz 22-01-2013, 09:31 Ze przy postoju na N albo P rozłącza napęd to tak , ale na wolnej prędkości ?? Znaczy co ze na luz wrzuca ?
Bump:
No to tak na limicie możliwości Nm tej transmisji jedziesz, można powiedzieć.
Skąd takie sugestie? Pisałem kiedyś do heko, te skrzynie wytrzymują ponad 400 NM.
Tu info o tej skrzyni: http://www.prnd.pl/porady-asb/tf-80sc-automatyczna-skrzynia-biegow-aisin-inaczej-takze-zwana-af40
"AF40 jest skrzynią zaprojektowaną przez koncern AISIN (Japonia) by sprostać pojazdom z maksymalnym momentem obrotowym nie przekraczającym 440 NM"
Panowie z tym szarpaniem o ile delikatne i przy odpowiedniej predkosci to pamietajce ze te automaty ASIN AF21 to rozlaczaja naped przy postoju i wolnej predkosci. To moze byc wyczuwalne jako szarpniecie. Inne/starsze automaty caly czas maja załączony naped
Wyczuwalne szarpnięcie nie jest normalnym zachowaniem skrzyni. I nie ważne czy to stary automat czy to durashift czy powershift czy coś jeszcze innego..
Garfield 12-02-2013, 10:24 To ja dorzucę swoje 5 gr, zakupiłem samochód jak miał 93 tyś teraz ma 186 tyś. skrzynia jatko spisuje się cały czas dobrze ale:
- wymiana oleju co 30 tyś włącznie z jazda testową nastawiona na sprawdzenie ostatniego kosza (szybka redukcja z 6 do 4) jak uślizgnie się to oznacza ze pękł kosz ponoć bardzo częsta usterka tych skrzyń,
Przed wymianą oleju zawsze lekko szarpie przy redukcji z 2 do 1 na małej prędkości po wymianie oleju problem ustaje
- przy 150 tyś po wymianie oleju problem nie ustał - Wymiana softu obsługi skrzyni w ASO koszt 220,-zł moim skromnym zdaniem na nowym sofcie jeszcze lepiej i łagodniej zmienia biegi niż przy 93 tys jak go kupilem.
to taka mała konkluzja ze czasami jak szarpie nie trzeba wymieniać wszystkiego w skrzyni ;-)
Też miałem szarpnięcia przy hamowaniu, umówiłem się z orion512 sprawdzić czy są updaty jakiś do skrzyni i IDS znalazł 7G9N-14C337-FJ. Po przejechaniu 3 dni już zdecydowanie mogę powiedzieć że operacja była skuteczna i kompletnie zmieniła zachowanie skrzynie podczas jazdy. Czuje się tak jakby skrzynia była zmieniona na zupełnie nową. Nie ma już tych drgnięć i w ogóle jakoś szybciej reaguje na gaz. Złapałem siebie na odczuciu że już na podświadomości wiedziałem kiedy to pchnięcie będzie przy hamowaniu.
Więc polecam najpierw sprawdzić soft przy jakichś tam objawach w skrzyni.
Ja mogę potwierdzić poprzednika, przy niepokojących objawach automatu najpierw wgrywamy nowszy soft, czyścimy ewentualne złączki a jeśli to nie pomoże to wtedy pchamy się w koszta i szukamy problemów w samej skrzyni. Diagnoza speców od skrzyni jest zazwyczaj ta sama, naciąganie na mały lub większy remont skrzyni za parę tys zł. Na szczęście byłem odporny na te sugestie i dziś mogę powiedzieć, że po 3 latach od wgrania nowego softu skrzynia u mnie śmiga jak nowa
Gdzie mozna wgrac taki soft i ile to moze kosztowac? Skrzynia mi ciut szarpie przy redukcji i nie wiem czy nie zaczac od tego.
orion512 29-08-2015, 20:37 Możesz podjechać do mnie
Możesz podjechać do mnie
A dokladniej ? Rzadko tu zagladam i nie wiem gdzie masz "siedzibe". Jezeli mozna to poprosze namiary na PW :)
http://forum.fordclubpolska.org/showthread.php?t=229322
Może to ci pomoże.
Ja wczoraj byłem u Tadeusza w Katowicach min na update softu w skrzyni i powiem tak calkiem inaczej pracuje skrzynia . Moja lekko poszarpywala tylko i wylacznie przy redukcji z 2 na 1 i w wilgotne dni . Jak się okazało miałem fabryczny soft 5 lub 6 wersji w tył. O ile wcześniej wiedziałem kiedy skrzynia zmienia bieg to teraz jest to nie wyczuwalne.
Tak więc radzę najpierw pomyśleć o sofcie.
Jak się okazało miałem fabryczny soft 5 lub 6 wersji w tył. O ile wcześniej wiedziałem kiedy skrzynia zmienia bieg to teraz jest to nie wyczuwalne.
Robiliście adaptację po zmianie softu?
Karwos00 01-09-2015, 21:01 Mi w Maździe 6 przy zimnej skrzyni i zmianie z 1 na 2 przy niskich obrotach szarpało tak że 1200obr powodował pisk opon:) zalecenie - wymiana skrzyni - wada fabryczna skrzyni. Po poczytaniu forów w USA podjechałem do Księżyna na upgrade - trochę się zdziwili i nie wiedzieli ile za to wziąć :) finalnie policzyli za podłączenie pod kompa - od tamtej chwili skrzynia pracowała idealnie - samochód miał ok 20 000km. nawet prosili żebym podjechał do nich jak to pomoże :) co też uczyniłem. A potem mi jeszcze nie raz pomogli za grosze :)
Tak z ciekawości, jakie macie obroty na 6 biegu przy 140 km/h?
U mnie jest coś ok. 2550-2600 rpm.
Pytam, bo mamy w domu Vectrę C z tą samą skrzynią, ale tam przy 140 km/h jest ok. 2000 rpm.
Nie jestem do końca pewny ale wydaje mi się że trochę mniej niż 2550-2600 , sprawdzę to dam tu znać
Problem szarpania przy redukcji z 2 na 1 przy hamowaniu trapi i mnie. Byłem ostatnio w serwisie forda żeby zrobili aktualizacje softu skrzyni i tu ciekawa rzecz ids nie znalazł nowszej wersji softu do skrzyni. Zrobiła się aktualizacja do PCM, BCM i ABS a skrzynia pomimo softu 7G9N-14C337-FF nie została zaktualizowana. Ciekawe że kolega kilka postów wcześniej pisze że ids znalazł nowszą wersję do skrzyni 7G9N-14C337-FJ.
Czemu ids który jest połączony online nie znalazł aktualizacji?
Ciekaw jestem jaką wersje softu skrzyni i PCM'a macie po aktualizacji i ustąpieniu problemu pooszarpywania.
Jest możliwość spraedzenia tego forscanem ? To podam Ci jaki mam soft .
Ja mam jeszcze pewną teorie co do poszarpywania. A dokladnie błąd modułu sterowania prędkością czyli występujący przy problemach z tempomatem.
Gdy poszarpywania były wyczuwalne zawsze pokazywał się właśnie błąd tempomatu .
Oczywiście Forscan'em wersje oprogramowania modułów sprawdzisz bez problemu.
Co do błędów to u mnie nie występują żadne.
mrdominik 06-09-2015, 19:27 A jaka jest najnowsza dostępna wersja?
To jest też dobre pytanie... może koledzy tutaj z forum którzy wgrywają softy do różnych modułów mają jakieś info na ten temat?
orion512 06-09-2015, 22:16 Ja ostatnio podnosiłem skrzynie AWF21 z kalibracji FE do FJ.
Kilka dni po tej zmianie (po solidnym potestowaniu) kolega napisał mi, że skrzynia dostała nowe życie :)
Widziałem też gdzieś, że podobno istnieje kalibracja FK ale nie próbowałem jej wgrywać.
mrdominik 07-09-2015, 08:43 OK, dzięki. A gdzie w forscanie mogę zobaczyć aktualna kalibrację?
No i właśnie to mnie najbardziej dziwi że ids online nie znalazł w moim przypadku nowszego sofu... ja mam FF a tu kolego pisze o FJ a nawet FK.
Mam rozumieć że kolego wbija ten soft FJ "ręcznie" czy taka aktualizacja automatycznie się wyszukuje?
orion512 07-09-2015, 20:04 A gdzie w forscanie mogę zobaczyć aktualna kalibrację?
W informacjach o pojeździe przejdź na zakładkę konfiguracja.
Tam szukaj sterownika skrzyni TCM.
Mam rozumieć że kolego wbija ten soft FJ "ręcznie" czy taka aktualizacja automatycznie się wyszukuje?
Można i tak i tak :)
U mnie w TCM siedzi KJ , aktualizowane 1,5 tyg temu u Tadeusza
Bump:
mrdominik 11-09-2015, 21:31 hmm, czyli 7G9N-14C337-FK to najwyższy obecnie możliwy soft?
Mam podobny problem ze swoją skrzynią (szarpane przy redukcji z 2 na 1) i tu pojawia się pytanie, czy jest ktoś może z okolić Krakowa kto był by w stanie zaktualizować soft w skrzyni?
leny1234 04-11-2015, 12:00 witam
potrzebuje kogoś zaufanego i dobrego do adaptacji skrzyni (szrpnięcia przy redukcji itp) okolice warszawy - piaseczno
dziekuję
witam
potrzebuje kogoś zaufanego i dobrego do adaptacji skrzyni (szrpnięcia przy redukcji itp) okolice warszawy - piaseczno
dziekuję
Kilka razy to robiłem z dobrym skutkiem:
http://www.focusklubpolska.pl/showpost.php?p=986073&postcount=33
http://forum.fordclubpolska.org/showthread.php?t=210074
http://forum.fordclubpolska.org/showpost.php?p=2296701&postcount=52
więc podeślij VIN na priva to popatrzę
Adriane69k 10-11-2015, 23:26 Witam wszystkich,
mam ten sam problem co reszta tylko ze u mnie te szarpniecie znika czasami na pare dni i powraca... Moze ktos znalazl jakies rozwiazanie na ten problem ...
Tak jest rozwiązanie podane przez kilka ostatnich stron tego tematu :P
Adriane69k 11-11-2015, 16:28 A jaki koszt tego update ... mieszkam za granica jak zapytalem w ASO tutaj o update to nie wiedzieli co to jest ....
W aso jak ja pytalem to update jednego modułu 250 zł + 150 podpięcie i diagnostyka . Ale zbyt chętni na to nie byli nawet śmiem twierdzić że odradzali .
u tedi_k i u mnie sporo mniej, a efekt pozytywny:
http://forum.fordclubpolska.org/showthread.php?p=2343805#post2343805
Tak potwierdzam ja zdecydowałem się podjechać do Tadeusza do Katowic , przy okazji zrobił mi kilka innych rzeczy .
I w praktyce robota Tadeusza + paliwo i bramki na A4 wyszły mnie tyle co zapłacił bym w ASO za jedną usługę
kolopeter 12-11-2015, 20:36 Kupcie sobie kabel za 100 dolarów i sami sobie róbcie takie rzeczy.
Adriane69k 13-11-2015, 08:43 Czy jest ktoś z Podlasia żeby mi taka usługę wykonał ????
Tak potwierdzam ja zdecydowałem się podjechać do Tadeusza do Katowic , przy okazji zrobił mi kilka innych rzeczy .
Pajko, a jak u Ciebie było z softem do skrzyni? Pojawiał się przez IDS, czy tylko w rosyjskim programie ?
Pytam, bo u mnie rosyjski soft wykrył dostępny update, niemniej jednak IDS stwierdził, że do mojej skrzyni nie ma żadnego nowszego softu ...
Obecnie mam: 7G9N-14C337-FE
Dostępny update: 7G9N-14C337-FK
Póki co nie zdecydowałem się na update. Ktoś wie czym się różnią te softy?
Wgrywałem ten FK i było lepiej więc nie ma co czaić się. ;)
Pajko, a jak u Ciebie było z softem do skrzyni? Pojawiał się przez IDS, czy tylko w rosyjskim programie ?
Pytam, bo u mnie rosyjski soft wykrył dostępny update, niemniej jednak IDS stwierdził, że do mojej skrzyni nie ma żadnego nowszego softu ...
Obecnie mam: 7G9N-14C337-FE
Dostępny update: 7G9N-14C337-FK
Póki co nie zdecydowałem się na update. Ktoś wie czym się różnią te softy?
Tego to ja nie wiem , ale wydaje mi się że przez IDS Tadeusz wgrywał .
Adriane69k 24-11-2015, 20:32 Gdzie moge taka aktualizacje wykonac ??? (Bialystok, Warszawa)
moze ktos mi podac jakies namiary ? Jakich kosztow moge sie spodziewac?
blackjack29 31-12-2015, 08:24 Mayak czy jesteś dalej zainteresowany Update sofu w skrzyni awf21? Zerknij na priv
Sent from my MI 4LTE using Tapatalk
Witam jestem nowy i chciałem się spytać gdzie w szczecinie lub okolicy mogę takie coś zrobić?
Szlonios 29-01-2016, 12:23 Witam, jest ktoś na dolnym-śląsku, kto mógłby zerknąć czy z moją skrzynią jest wsio ok i ewentualnie zrobić jakiś update?
dzIkImaNdI 28-05-2016, 17:04 Siemka Chciałem opisać mój problem po wymianie oleju w skrzyni automatycznej w serwisie w Niemczech skrzynia się przegrzewa mam wrażenie ze 6 biegu tez nie wrzuca no i dziwna redukuje biegów z szarpaniem bylem w serwisie wgrali na nowo soft ale problem dalej jest dziś zauważyłem ze "skrzynia cala zapocona jest" w czym możne tkwić problem i tak w poniedziałek do nich się wybieram bo przed wymiana skrzynia chodziła perfekcyjnie.
gopiotrek 31-05-2016, 08:34 I właśnie dlatego producenci nie zalecają wymiany tego ATFu. Po prostu wiedzą że ryzyko niewłaściwej wymiany może być dużo wyższe (droższe) niż ryzyko braku wymiany ATFu.
gopiotrek 01-06-2016, 08:59 Siemka Chciałem opisać mój problem po wymianie oleju w skrzyni automatycznej w serwisie w Niemczech skrzynia się przegrzewa mam wrażenie ze 6 biegu tez nie wrzuca no i dziwna redukuje biegów z szarpaniem bylem w serwisie wgrali na nowo soft ale problem dalej jest dziś zauważyłem ze "skrzynia cala zapocona jest" w czym możne tkwić problem i tak w poniedziałek do nich się wybieram bo przed wymiana skrzynia chodziła perfekcyjnie.
Moim zdaniem są 2 źródła problemu u Ciebie:
1) Niewłaściwa ilość płynu,
i/lub
2) niewłaściwy płyn.
Siemka Chciałem opisać mój problem po wymianie oleju w skrzyni automatycznej w serwisie w Niemczech skrzynia się przegrzewa mam wrażenie ze 6 biegu tez nie wrzuca no i dziwna redukuje biegów z szarpaniem bylem w serwisie wgrali na nowo soft ale problem dalej jest dziś zauważyłem ze "skrzynia cala zapocona jest" w czym możne tkwić problem i tak w poniedziałek do nich się wybieram bo przed wymiana skrzynia chodziła perfekcyjnie.
Witam. Jak już będzie wiadomo co było przyczyną, podziel się informacjami na temat usterki. Też mam zamiar wymienić olej w skrzyni.
Witam, mój przypadek jest dość dziwny a mianowicie kupiłem Galaxa mk3 225kkm i zauważyłem że jak autko przegonie tak z 30 min z prędkością <150km/h i wjadę w miasto to skrzynia biegi przerzuca przy obrotach <3200 i czuć mocne szarpnięcia przy zrzucaniu na luz.Po zgaszeniu i odzczekaniu ok 20 min wszystko wraca do normy, problem ten występuje tylko jak autko jest przegonie. Skrzynia przy spokojnej jezdzie po wymianie oleju i wgraniu najnowszego softu u pana Tadeusza biegi zmienia jak masełko. Czy mam się spodziewać czegoś najgorszego?
Witam, podepnę się z problemem skrzyni JATCO w Mondeo MK3.
Miesiąc temu straciłem wsteczny, reszta biegów działa normalnie.
Po wrzuceniu R czuć jak by bieg się zapinał ale nie jedzie.
Wstępnie google podpowiadało że mogła zerwać się taśma hamulcowa wstecznego, jednak po tygodniu od usterki miałem niewielką trasę ok. 70 km i przed powrotem przed wystawieniem nogi z samochodu do wycofania kontrolnie sprawdziłem R, o dziwo pojechał do tyłu ale powoli bez reakcji na dodawanie gazu. Po powrocie do domu jeszcze udało mi się zaparkować w garażu tyłem, ale od tamtej pory jeżdżąc już tylko po mieście na krótkich odcinkach już prawie w ogóle nie cofa, chyba że jest równa gładka nawierzchnia to czasem delikatnie ma chęć.
Pytanie teraz, czy zbyt mały poziom oleju w skrzyni może powodować brak wstecznego ? Pytam ponieważ znalazłem post w którym człowiek samodzielnie wymieniał olej w skrzyni. Po spuszczeniu 4 L zalał 3,5 L i wszystko działało poza wstecznym, po dolaniu jeszcze 0,5 L wsteczny wrócił. Z drugiej strony byłem ostatnio na komputerze który wykazał błąd "U1900 - uszkodzona szyna komunikacyjna (CAN)", czy to może być błąd odpowiadający za konkretną rzecz czy to mogą być różne rzeczy ?
MisiekHultaj 31-08-2016, 10:20 Witam
Panowie - planuję wymianę oleju w S-maxie
Kilka słów o skrzyni i jej historii:
Obecnie autko ma 245 tys i ma skrzynie AWF21
Pierwsza wymiana oleju była przy przebiego ok 200tys (ktoś w końcu oświecił poprzedniego właściciela, że olej w skrzyni jednak się zmienia) i nie wiem czy była to statyczna czy dynamiczna.
Wyczuwam już poszarpywania skrzyni przy zmianie z 2 na 3 i czasem z 1 na 2 oraz przy redukcji z 2 na 1.- są dużo bardziej wyczuwalne po przejechaniu np 100km
Mając na uwadze powyższą historię podjąłem decyzję o wymianie statycznej.
Teraz pytania do Was:
- czy znacie kogoś kto mógłby mi wgrać nowy soft do skrzyni z okolic Torunia/Bydgoszczy?
- w tym temacie było poruszane czyszczenie styków - gdzie dokłądnie są one umiejscowione - może jakieś fotki?
Z góry dziękuję za pomoc!
orion512 31-08-2016, 10:36 mi wgrać nowy soft do skrzyni z okolic Torunia/Bydgoszczy
kolega Leszcz jest z Bydgoszczy
kolega Leszcz jest z Bydgoszczy
dzięki Sławek ... ale chyba z kolega jednak się nie da umówić :(
Ale to już inna historia i zostanie między mną a tym kolegą .
MisiekHultaj 31-08-2016, 11:59 Da się da się - tylko kolega Leszcz trochę się pospieszył, a mi naprawdę nie było kompletnie po drodze - ale tym razem wydaje mi się, że zrobię wycieczkę dedykowaną :).
Patrząc od góry jest w skrzyni taki wystający kruciec i wygląda jak by jakiś orzewód sie urwał. Co to może byc ?
Panowie czy wiecie może gdzie w Krakowie lub okolicach mogę wgrać nowe oprogramowanie do skrzyni automatycznej durashift ,bo u mnie też występuje takie szarpnięcie przy redukcji biegów z 2 na 1 i trochę mnie to irytuje?
dylu2006 14-10-2016, 16:31 Powiedzcie koledzy gdzie na Dolnym Śląsku da się solidnie i niedrogo wykonać wymianę oleju i ewentualnie aktualizację softu?
Wysłane z mojego HTC One przy użyciu Tapatalka
To i ja sie podepne pod pytanie :P
Myslalem ze skrzynia konczy swoj zywot, a tu jednak sporo osob ma ten problem, w mk4.
Wiec, poleci ktos, gdzie moge to zrobic w Szwecji? :p albo samemu sie da? :p
a tak serio, to poza dyskomfortem w podrozy, ma to szarpanie, jakis negatywny wplyw na sama skrzynie i moze ja zepsuc? Bo raczej nie predko bede mial mozliwosc upgradu softu, a mozliwe ze nawet nigdy sie okazja nie pojawi :p
Sebarawicz 06-11-2016, 15:18 Panowie czy wiecie może gdzie w Lesznie lub okolicach (Poznań)mogę wgrać nowe oprogramowanie do skrzyni automatycznej durashift ,bo u mnie też występuje takie szarpnięcie przy redukcji biegów z 2 na 1 będę wdzięczny za pomoc pozdrawiam
Witajcie. Da sie a jesli tak to jak samemu? Mieszkam za granica. Ewentualnie ktos kto moglby mi zrobic update z zachodniopomorskiego? Bede na swieta w pl.
Potwierdzam aktualizacja softu w 100% pomogła juz nie szarpie przy redukcji z 2 na 1, skrzynia zachowuje sie o wiele lepiej niz przed aktualizacja bardziej elastyczna, praktycznie nie czuć zmiany biegów. Podziekowania dla kolegi Oriona bo to dzieki niemu mogę sie teraz cieszyc jazda autem w automacie :P
ps. polecam autorski soft do conversa kolegi Oriona :P
Mondeusz20 06-12-2016, 22:28 Po pozytywnej opinii Many007 który skorzystał z aktualizacji softu wgranej przez kolegę orion512, w moim mondeo automatyczna skrzynia zaczęła działać jak za dawnych czasów.
Zadziwiające jak elektronika może zmienić ustawienia elektrozaworów.
Teraz czas na aktualizację Conwers+:)
Witajcie. Da sie a jesli tak to jak samemu? Mieszkam za granica. Ewentualnie ktos kto moglby mi zrobic update z zachodniopomorskiego? Bede na swieta w pl.
Zagadaj z kirhoff (http://forum.fordclubpolska.org/member.php?u=120256)
martin2882 09-12-2016, 14:27 Witam,
Od kilku dni jestem szczęśliwym posiadaczem S-MAXA. Zauważyłem, że przy zmianie biegu z P->R cała buda dostaje jakby delikatnych drgań (chwilowe spalanie również się podnosi z 0,7-0,8 na 1,0-1,1 jakby samochód miał ciężej pracować). Również przejścia z P -> R,N,D wymagają większej siły niż przy przejściu np z R->D. Nie wiem co jest tego przyczyną jest to mój pierwszy automat i nie miałem do tej pory większej przyjemności również jeździć automatem. Auto ma przejechane 218 tys olej w skrzyni był wymieniany w ubiegłym roku (zrobił na tym oleju około 30 tys). Prośba o pomoc i informacje co może być tego powodem/przyczyną.
Czy ktoś w okolicach Kalisza robi aktualizacje oprogramowania skrzyni ?
Chyba i u mnie jest takie bardzo delikatne szarpniecie przy schodzeniu z 2 na 1 - tuz przed wyhamowaniem do zera
Ale nie jestem pewny czy to to szarpniecie o którym wszyscy pisza bo mam je od poczatku jak kupiłem samochód
Teraz dobijam do 250000 km
Oczywiście nie zawsze odczuwam to - właściwie to musze sie nastroić , żeby odczuć
Wóz zapewne ma oprogramowanie takie jak wyszedł z fabryki :D w 2008 roku
Czy ktoś w okolicach
w Łodzi możesz zrobić tą aktualizacje i nie tylko tą ;)
pisz do kolegi M-S POWER
adklewar 01-01-2017, 18:45 Widze ze tez masz ten sam problem co ja jak jrst zimny silnik to przeciaga biegi i poszarpuje ja wiem ze pierwsze zaczne od softu chce w tym tyg wybrac sie do katowic do tediego a jak to nie pomoze to wymiana oleju
Wysłane z mojego GT-N7100 przy użyciu Tapatalka
troche za daleko
Zazwyczaj kończe robote o 19 , wiec nie ma już czasu jechać tam i nazad ponad 250 km :(
Jakoś wytrzymam do czasu jak ktoś będzie miał bliżej
M-S POWER 02-01-2017, 14:14 Do mnie możesz podjechać do Łodzi i zrobimy update skrzyni biegów
troche za daleko
Zazwyczaj kończe robote o 19 , wiec nie ma już czasu jechać tam i nazad ponad 250 km :(
Jakoś wytrzymam do czasu jak ktoś będzie miał bliżej
w Poznaniu masz kol. krystianen
krystianen 02-01-2017, 19:36 Jamszoł nie ma problemu sprawdzimy czy jest sot oraz zrobimy adaptacje.
dzięki za info - jak cos to sie zgłoszę
Własciwie to do Poznania i Łodzi mam jednakową drogę - jeśli chodzi o kilometry :D
robertukf 06-02-2017, 18:41 Czy Kolega mayak dalej ogarniasz temat softu w Warszawie? Napisalem pw
damiank_1 06-06-2017, 22:36 WitAm .Czy na ustawieniu na "S" na 6 biegu i przy prędkości 65-80 słyszycie taki jakby gwizd ze skrzyni ?
Bump: Nadmienie że jadąc pow 80km/h ten gwizd ustaje
Witam !
Awf21 poszarpuje przy redukcji z 2 na 1 :)
Kto w okolicy Gdańska/Sopotu/Gdyni chętny na upgrade softu skrzyni ? :)
Pozdrowienia !
Michał
Kto w okolicy Gdańska/Sopotu/Gdyni
Odezwij się na PW, mogę Ci to zrobić.
Już umówiony z mm22 :)
Ale dzięki !
Będę pamiętał :)
Odezwij się na PW, mogę Ci to zrobić.
Upgrade czyni cuda :)
Jest zdecydowanie lepiej !
Spoko, oby pomogło.
Demonobiker 27-10-2017, 18:24 ktoś wie jakie oznaczenie ma najnowszy soft?
Swinoujscie ktoś też ogarnia w zakresie zmiany softu do skrzyni ? Zaczęło mi 2 dni temu szarpać przy dojaż dach do skrzyżowania, jakby przy zmianie biegu z 2 na 1.
a u mnie taka ciekawostka - kolega mayak sprawdzał wersję softu i ponoć nie ma nowszej...;) a skrzynia jak szarpała tak szarpie przy zbijaniu z 2 na 1. Co ciekawe nie zawsze, nie potrafię określić od czego to zależy. Poza tym wszystko jest ok. I co w takiej sytuacji?
A jaką masz wersje softu skrzyni?
a to już pytanie do mayaka. Nie zgłębiałem się w wersję softu, skoro powiedział że nie ma nowszej
W takim razie nie jest to takie oczywiste
skoro powiedział że nie ma nowszej
no wiesz :) nie bądź taki pewny ;)
Nie można brać wszystkiego jako pewnik . Najbliżej Ciebie jest M-S POWER . Odezwij się do niego.
qwertykk 26-01-2018, 20:30 Na szarpanie z 2 na 1 nie pomoże soft i tyle.
Na szarpanie z 2 na 1 nie pomoże soft i tyle.
a to ciekawe ;) jakoś dziś jednemu koledze pomógł i nie tylko jemu .
A kolega M-S POWER zdaje się używa https://ads-ford.ru/ do tych aktualizacji :one:
ADSa nie sprzedawali po Federację Rosyjską - przy najmniej do niedawna
jarq8 ja Ci piszę skontaktuj się z M-S POWER .Bywa często w Twoich rejonach
orion512 26-01-2018, 23:50 sprawdzał wersję softu i ponoć nie ma nowszej...
Możesz podjechać jeszcze do mnie na potwierdzenie diagnozy :)
jarq8 ja Ci piszę skontaktuj się z M-S POWER .Bywa często w Twoich rejonach
próbowaliśmy ostatnio zaktualizować mojego Blaupunkta ale natrafiliśmy na nieoczekiwane turbulencje :P pewnie przy następnej okazji i ze skrzynią powalczymy
Możesz podjechać jeszcze do mnie na potwierdzenie diagnozy :)
a gdzie Cię można namierzyć? ;)
qwertykk 27-01-2018, 11:09 a to ciekawe ;) jakoś dziś jednemu koledze pomógł i nie tylko jemu .
A kolega M-S POWER zdaje się używa https://ads-ford.ru/ do tych aktualizacji :one:
Teraz powiedz na ile pomogło :)
Za szarpanie z 2 na 1 najczęściej odpowiedzialne są wyciągnięte ponadnormatywnie tłumiki drgań na sprzęgłach. Dalszą konsekwencją, może być ich pęknięcie i dostanie się kawałków pod pokrywę sprzęgieł - mocny wyciek plus szybka awaria skrzyni.
Teraz powiedz na ile pomogło
no nie ma szarpania przy zrzucaniu
problem w tym, że raz szarpnięcie jest a raz go nie ma. Wydaje mi się, że jeśli byłoby coś nie tak to występowałoby to za każdym razem? Zauważyłem za to, że w ręcznym trybie zbijania biegów, zrzucam sobie z 3 na 2 i potem nie ruszam już dźwigni a tuż przed zatrzymaniem sam zrzuca sobie na 1 bieg i wtedy jest bardzo płynnie, pięknie i bez żadnego wręcz odczucia zmiany biegu
endriu1974 29-01-2018, 19:30 Byłem w piątek u kolegi Leszcza (Dzięki Tomek) i mi aktualizacja skrzyni jak najbardziej pomogła. Skrzynia zachowuje się o niebo lepiej i z 2 na 1 nie szarpie.
Ja też miałem problem z szarpaniem przy redukcji z 2 na 1 i po aktualizacji od 2 lat nie ma z tym absolutnie żadnego problemu.
Dodam że po podpięciu auta pod IDS'a nie wyświetlało że jest aktualizacji pomimo że soft w sterowniku skrzyni nie był najnowszy... trzeba było ogarnąć temat UCDS'em
Piotr_V6 31-01-2018, 21:58 Byłem w piątek u kolegi Leszcza (Dzięki Tomek) i mi aktualizacja skrzyni jak najbardziej pomogła. Skrzynia zachowuje się o niebo lepiej i z 2 na 1 nie szarpie.
Nie wiem czy już wyszedł ale teraz jakoś miał wyjść jeszcze nowszy soft do skrzyni w tym roku tylko nie wiem czy styczeń czy dopiero na marzec
Bump: Najnowszy soft do Powershifta pochodzi z listopada 2017 hohoho trzeba pomyśleć bo mam poprzedni 20171117-G1836935-2 numer wersji najnoweszego oprogramowania
no cóż, spotkałem się przedwczoraj z orion512 i po podpięciu kompa okazało się, że nowsza wersja softu do mojej skrzynki jest jednak dostępna ;) szybkie wgranie i co? Skrzynia dostała drugie życie w zasadzie. Zero rwania przy redukcji z 2 na 1 a i wyższe biegi chodzą znacznie płynniej. Ledwo co wyczuwalne są zmiany przełożeń także zostałem kolejnym, któremu nowszy soft pomógł ;)
witam, mam podobny problem w Mondeo mk4 2.0 tdci 2007. Mianowicie przy redukcji 2 na 1 i delikatnym hamowaniu czuc rwanie (dynamiczne hamowanie tego nie ma ) zauwazylem tez gdy olej w skrzyni jest zimny z rana gdy temp mamy kolo 0 nie wystepuje szarpniecie , dopiero po rozgrzaniu oleju w skrzyni czuc. czy wymiana oleju cos pomoze/? byc moze niski stan oleju, czy skrzynia sie konczy ?
M-S POWER 03-02-2018, 12:28 Na 99% masz do aktualizacji oprogramowanie w skrzyni i to powinno pomóc. Jeżeli jesteś z Łodzi lub okolic to możemy cos takiego zrobić
witam, mam podobny problem w Mondeo mk4 2.0 tdci 2007. Mianowicie przy redukcji 2 na 1 i delikatnym hamowaniu czuc rwanie (dynamiczne hamowanie tego nie ma ) zauwazylem tez gdy olej w skrzyni jest zimny z rana gdy temp mamy kolo 0 nie wystepuje szarpniecie , dopiero po rozgrzaniu oleju w skrzyni czuc. czy wymiana oleju cos pomoze/? byc moze niski stan oleju, czy skrzynia sie konczy ?
Na 99% masz do aktualizacji oprogramowanie w skrzyni i to powinno pomóc. Jeżeli jesteś z Łodzi lub okolic to możemy cos takiego zrobić
kiedys bylem u speca lecz nie znalazl do mnie zadnej aktualizacji nowszej.
M-S POWER 03-02-2018, 12:41 to podjedź teraz i sprawdzi Ci jeszcze raz bo obstawiam że teraz bedzie
kiedys bylem u speca lecz nie znalazl do mnie zadnej aktualizacji nowszej.
Panowie a jest może ktoś z Krakowa kto wgrałby mi nowego softa do skrzyni durashift,bo tez odczuwam od jakiegoś czasu takie rwanie przy zbijaniu z 2 na 1 bieg?
orion512 13-03-2018, 11:38 Zapytaj kolegi lsulima czy znajdzie czas ci ogarnąć. On jest z Krakowa.
Witam Wszystkich.
Mam niemały problem.
Posiadam Mondeo 2008r 2.0 140km TDCI. Zwykły automat aisin 6 biegowy nie powershift.
Od jakiegos czasu przy dojezdzie do swiateł , juz prawie jak sie zatrzymam mam uderzenie ( ostre szarpnięcie) przy zmianie biegu z 2 na 1. Objaw nie zawsze występuje ale ostatnio coraz częściej.
Nie ma różnicy czy jest zimny czy ciepły.
dodam że mam uszkodzony EGR. Kiedyś jak zaślepiłem EGR po 2 dniach jazdy ten objaw własnie sie pojawil pierwszy raz potem raz na jakiś czas a teraz jest praktycznie non-stop. Wyjąłem blaszke z EGr i nadal jest tak samo Nie wiem czy ma to jakis wpływ.
Czy Reguluje się elektrozawory w skrzyni ? Skrzyniarz powiedział mi żebym znalazł dobrego fachowca i przeregulował zawory w skrzyni
Jakoś nie daje temu wiary.
Miał ktoś kiedyś coś podobnego ?
Proszę i pomoc :)
Jakoś nie daje temu wiary.
Miał ktoś kiedyś coś podobnego ?
Proszę i pomoc
a trzeba zrobić aktualizację skrzyni o ile jest dostępna i zrobić adaptację ;)
...zrobić adaptację ...
https://forum.fordclubpolska.org/showpost.php?p=2226498&postcount=2
Dość często pomaga samo wgranie nowszego softu (jeśli jest stary). Kilku kolegów, którzy się "uparli" i zmusili mnie do obsłużenia ich Aisinów oświadczyło, że po samej aktualizacji "skrzynia chodzi jak nowa". Nigdy nie miałem cierpliwości by spróbować wykonać adaptację Aisina. Nie da się tego zrobić komputerem, więc nie robię...
"skrzynia chodzi jak nowa".
no . dokładnie . Wszyscy są zadowoleni ;) . Zawsze ochy i achy .
Jutro będe w Aso sprawdze czy jest nowszy soft. Moze poprostu skrzynia powoli kaput. Ręce opadają.
Piotr_V6 11-05-2018, 15:33 https://forum.fordclubpolska.org/showpost.php?p=2226498&postcount=2
Dość często pomaga samo wgranie nowszego softu (jeśli jest stary). Kilku kolegów, którzy się "uparli" i zmusili mnie do obsłużenia ich Aisinów oświadczyło, że po samej aktualizacji "skrzynia chodzi jak nowa". Nigdy nie miałem cierpliwości by spróbować wykonać adaptację Aisina. Nie da się tego zrobić komputerem, więc nie robię...
Bo trzeba mieć trochę czasu i fajną pustą drogę aby to zrobić poza tym po co , sama się po czasie zaadaptuje :)
https://forum.fordclubpolska.org/showpost.php?p=2226498&postcount=2
Dość często pomaga samo wgranie nowszego softu (jeśli jest stary). Kilku kolegów, którzy się "uparli" i zmusili mnie do obsłużenia ich Aisinów oświadczyło, że po samej aktualizacji "skrzynia chodzi jak nowa". Nigdy nie miałem cierpliwości by spróbować wykonać adaptację Aisina. Nie da się tego zrobić komputerem, więc nie robię...
Z tym, że nie u wszytskich tę aktualizację da się wgrać ...
Ja byłem w zeszłym tygodniu u kolegi orion512 i śmiało mogę powiedzieć, że aktualizacja pomogła w 100%
M-S POWER 24-05-2018, 20:15 Z tym, że nie u wszytskich tę aktualizację da się wgrać ...
Odczytaj TCM forscanem to zobaczę czy u Ciebie będzie można zrobić aktualizację. Już nie raz miałem przypadek że ktoś stwierdził że nie ma możliwości a po podłączeniu się pod auto okazało się że jest możliwość aktualizacji
Piotr_V6 25-05-2018, 21:08 Po vinie w ETIS sprawdzisz czy do jego auta jest aktualizacja czy jej nie ma
Cześć,
Bardzo proszę o pomoc, mam taki sam problem (szarpnięcie przy zejściu z 2 na 1), czy ktoś w Warszawie zajmuje się aktualizacją oprogramowania, i ile to będzie kosztować?
Z góry dziękuję za odpowiedź:)))
orion512 13-07-2018, 16:10 Można zerknąć czy znajdzie się cos nowszego.
M-S POWER 14-07-2018, 07:30 Podeślij VIN może uda się ustalić jakie masz oprogramowane w skrzyni
Cześć,
Bardzo proszę o pomoc, mam taki sam problem (szarpnięcie przy zejściu z 2 na 1), czy ktoś w Warszawie zajmuje się aktualizacją oprogramowania, i ile to będzie kosztować?
Z góry dziękuję za odpowiedź:)))
A co może być przyczyną bardzo mocne uderzanie w skrzyni przy redukcji z 3 na 2 i z 2 na 1. obojętnie czy przy Automacie czy ustawieniu manualnym, oraz przy przerzucaniu na R.
Dodam iż uderzeni jest bardzo mocne jak by uderzął w skrzynie młotek 3kg aż i bardzo mocno odczuwalne w aucie wręcz jak bym wjechał na krawężnik przy predkości ok 20-25km/h.
biegi od 3 do 6 obojętnie na jakim ustawieniu pracują miodzio.
orion512 23-08-2018, 23:24 W przypadku przedliftowych mondeo słyszałem nieraz od kolegów teksty typu "szarpnie aż budą zatrzęsie".
Ciężko mi jednak powiedzieć czy objawy te były tak silne jak u kolegi.
Na pewno w skrzyniach AWF21 na takie objawy pomaga update softu.
Szarpanie zawsze albo się znacznie zmiejsza lub znika w ogóle.
Jeśli więc update nie był nigdy robiony warto na początek sprawdzić, czy jest nowsza wersja.
Piotr_V6 25-08-2018, 09:25 A co może być przyczyną bardzo mocne uderzanie w skrzyni przy redukcji z 3 na 2 i z 2 na 1. obojętnie czy przy Automacie czy ustawieniu manualnym, oraz przy przerzucaniu na R.
Dodam iż uderzeni jest bardzo mocne jak by uderzął w skrzynie młotek 3kg aż i bardzo mocno odczuwalne w aucie wręcz jak bym wjechał na krawężnik przy predkości ok 20-25km/h.
biegi od 3 do 6 obojętnie na jakim ustawieniu pracują miodzio.
A olej to kolega kiedykolwiek wymieniał w tej skrzyni?????? co 60tyś należało by to zrobić , uderzenia takie jak mówisz mogą świadczyć o awarii konwertera do tego planetarki tez dostają w dupe przy takich łupnięciach
A olej to kolega kiedykolwiek wymieniał w tej skrzyni??????
Wymienione sprzęgła na nowe 3 miesiące przed wystąpieniem tych objawów przez wcześniejszego właściciela.
Piotr_V6 27-08-2018, 13:58 to skoro miałeś robione to jedź do nich niech ogarniają temat powinieneś mieć na to jakąś gwarancję skoro było robione
Po vinie w ETIS sprawdzisz czy do jego auta jest aktualizacja czy jej nie ma to nie w tym roczniku , dopiero auta od 2010 , a do tej skrzyni jest nowszy soft
Panowie Mam ten sam problem.
Czasami Szarpie z 2 na 1. Byłem z Serwisie Ford- brak aktualizacji.
A posiadam obecnie 7G9N-14C337 FF.
Pomoże ktoś bo rozkładam już ręce.
orion512 28-08-2018, 00:22 Jak będziesz w stolicy to daj znać. Znajdziemy nowszą :)
orion512 28-08-2018, 11:28 Do tej skrzyni będzie jeszcze 7G9N-14C337-FJ
Zwykle po ograniu koledzy mówią, że skrzynia jest nie do poznania
Byłem dziś u speca od skrzyń, mówi że to typowy przypadek mechanizmu sterującego skrzynią. Chodzi o te kanaliki z kulkami. Jest coś wyrobione nie pamietam i żaden soft Gościu mówi nie pomoże.
Ja dla Chłopa tłumacze że jak odłącze akumulator na chwile i zaczne od wolnej jazdy to czasami pomaga na jakiś czas, a on że to normalne bo elektrozawory dają większe ciśnienie na początku.
Zrobiłem foto z serwisu
Bump: Kurde dodałem Foto i usunęły się moje wcześniejsze posty z tego tematu.Nie wiem o co chodzi.
Wracając do tematu Chodzi o szarpanie z 2 na 1.
Brak aktualizacji w Serwisie
Mam jak widać na foto FF.
Bump: Orion512 mam nadzieję że masz racje :)
Ja jak kupiłem auto tez miałem FF i problem z szarpaniem z 2 na 1 i tez ASO Forda sprawdziło i brak aktualizacji. A kolega M-S Power jak tylko podłączył IDS'a od razu znalazło FJ i po problemie.
Na marginesie dodam ze najnowsze to FK mam takie wgrane ale nie czuć różnicy miedzy FJ
Dragon_77 30-08-2018, 09:57 Witam Wszystkich.
Czy ktoś zorientowany może napisać, czy dla Forda z profilu ze skrzynią automatyczną hydrokinetyczną Aisin AWF21 znajdzie się aktualizacja?
Jeśli tak, to jaka wersja?
TCM - Moduł sterowania przekładnią (Transmission Control Module).
Nr części: AG91-14C336-AC
Strategia: AG91-14C337-BE
Piotr_V6 31-08-2018, 20:15 Witam
Dzis zauwazylem ze przy hamowaniu juz jak jest minimalna predkosc 10-20km/h jak automat redukuje bieg przy redukcji wystepuje szarpniecie, nie jakos super mocno ale takie lekkie zerwanie jest odczuwalne, auto ma 150tys km przejechane czyzby to juz oznaka automatu do remontu ? ten objaw jest tylko wtedy, ogolnie wszystko ok jest i plynnie zmienia biegi, pytam bo jade na chorwacje za pare dni i nie wiem czy gonic do warsztatow na szybko bo nie dojade nawet do czech:>
Sczerze autko mam 1 miesiac a tu caly cos jakies drobnostki wychodzą a to problem z wycieraczkami a to zarowki padają itp a teraz skrzynia by juz dawala oznaki zuzycia ?
Pierwszy bieg jest bardzo krótki stad masz uczucie mocnej redukcji, tak samo jest w manualnej skrzyni , wszam powershift jest skrzynią manualną ze sterowaniem mechatronicznym, tak jest zaprogramowana nic się nie dzieje czasem redukuje wcześniej czasem później wiele zależy od umiejętności dojeżdżania do skrzyżowania czy świateł od siły hamowania itd .
pretorian2 31-08-2018, 22:29 Witam Wszystkich.
Czy ktoś zorientowany może napisać, czy dla Forda z profilu ze skrzynią automatyczną hydrokinetyczną Aisin AWF21 znajdzie się aktualizacja?
Jeśli tak, to jaka wersja?
TCM - Moduł sterowania przekładnią (Transmission Control Module).
Nr części: AG91-14C336-AC
Strategia: AG91-14C337-BE
to przecież masz odpowiedź 3 posty wyżej
M-S POWER 02-09-2018, 07:32 Ostatnia aktulizacja dla tej skrzyni to 7G9N-14C337-FJ.Aktualizacja redukuje szarpanie z 2 na 1 i poprawia płynność zmiany biegów.Ludzie mi mówią ze skrzynia"szybciej myśli"
dziadzior 14-10-2018, 16:31 byłem u tediego, na razie mało jeździłem ale jest poprawa
szarpanie z 2-1 nie istnieje a przed było bardzo źle
pretorian2 07-11-2018, 11:46 Wczoraj zrobiłem "REST MODUŁU" TCM skrzyni biegów AISIN AWF21 programem FORSCAN. W procedurach serwisowych w FORSCANIE nie było takowej zerującej/kasującej aktualną adaptację skrzyni ale postanowiłem zaryzykować. Udało się, skrzynia pracuje wręcz idealnie, zero szarpnięć, zrzuca i wrzuca biegi praktycznie nie wyczuwalnie. Jestem mega zadowolony zważywszy, że kilka miesięcy temu robiłem 4x wymianę statyczną oleju wraz z wymianą poduszek skrzyni/silnika - pomogło ale nadal nie było idealnie. Teraz skrzynia całkiem zmieniła charakterystykę pracy.
Piotr_V6 07-11-2018, 20:26 zrobiłeś reset tcm, skrzynia zgrywa się z twoim stylem jazdy na nowo , tyle z tego, za jakiś czas to powróci zależnie od twojego stylu jazdy jak bardzo jest zmienny .
pretorian2 07-11-2018, 21:12 na pewno dam znać, wydaje mi się, że jednak zostanie tak dobrze jak jest teraz, przejechałem już ponad 150km i jest cały czas fajnie. Odnoszę wrażenie, że po wymianie oleju właśnie tego brakowało bo w PSA masz osobną procedurę do adaptacji po wymianie oleju - tutaj nie ma nic. Ba nie ma specjalnie żadnych wzmianek na forach co do AWF21 w kwestii adaptacji - niby jest procedura ale aby ją wykonać musiałbym mieć do dyspozycji pas startowy na wyłącznośc haha, wszyscy piszą, żeby aktualizować soft ... Nie spotkałem się z informacją odnośnie 2.2tdci AWF21 aby zresetować TCM co powoduje automatycznie skasowanie dotychczasowej adaptacji. Mam nadzieję, że ten post kiedyś komuś pomoże z drobnymi niedogodnościami związanymi z użytkowaniem tej skrzyni.
Soft pomaga na szarpanie skrzyni przy redukcji z 2 na 1... to na pewno. A czy pomaga na "nie równa" jej prace w całym zakresie jej pracy... to już inna historia.
Jestem aktualnie po zmianie oprogramowania skrzyni (dziękuję Orion512).
Wystąpiło u mnie po 2 letnim użytkowaniu samochodu zjawisko nieprzyjemnego zrzucania z biegu 2 na 1 (odczuwalne szarpnięcie). Po zakupie samochodu nic takiego nie występowało (przebieg 255 tyś.) po ok 2 latach i przebiegu ok. 275 tyś. coś zaczęło się dziać. Pomyślałem, cholera skrzynia się kończy, więc postanowiłem zacząć od sprawdzenia wersji oprogramowania i ewentualnego wgrania najnowszej wersji. Po wgraniu nowszej wersji, skrzynia zaczęła pracować znacznie lepiej, tzn. całkowicie ustąpiło szarpanie z 2 na 1 bieg i jakby skrzynia troszkę inaczej zaczęła pracować. Nie wymagajmy od tego typu skrzyni, że nagle zacznie pracować tak jak nowszego typu skrzynie jak pshift czy dsg. Wiem na pewno, że jak coś się dzieje a nie robiliśmy updt softu to zacznijmy od tego a potem jak problem nie ustąpi szukajmy innego rozwiązania.
Pozdrawiam użytkowników skrzyń automatycznych, nie ma nic lepszego :)
rafalito 04-01-2019, 03:52 Witam koledzy,chciałbym się dowiedzieć kto z okolic Krakowa? ma możliwość wgrać nowy soft do skrzyni z góry dziękuję
pawelpps 21-01-2019, 16:33 Witam.
Spotkał się ktoś z oznaczeniem JF software ? Stare to czy nowe bo wszędzie widzę FJ ?
Zrzut z Forscana :
TCM - Moduł sterowania przekładnią (Transmission Control
Module).
Szyna: HSCAN
Nr części: 7G9N-14C336-DB
Strategia: 7G9N-14C337-JF
Całkowity (przebyty) dystans: 129479.0 km
Piotr_V6 22-01-2019, 15:09 trzeba by w ETIS sprawdzić czy jest coś nowszego
maniek007 24-01-2019, 17:34 Witam.
Spotkał się ktoś z oznaczeniem JF software ? Stare to czy nowe bo wszędzie widzę FJ ?
Zrzut z Forscana :
TCM - Moduł sterowania przekładnią (Transmission Control
Module).
Szyna: HSCAN
Nr części: 7G9N-14C336-DB
Strategia: 7G9N-14C337-JF
Całkowity (przebyty) dystans: 129479.0 km
Witam.
Też mam taki nr.softu w TCM - 7G9N-14C337-JF
O co chodzi?
bodzio83 25-01-2019, 18:42 Cześć czy jest ktoś z podkarpacia co ogarnie soft do skrzyni automatycznej???
RysioLis 06-02-2020, 12:48 Witam wszystkich :) przeczytalem caly watek 8) i tak:
Również od niedawna zaczal moj deo szarpać przy spowalnianiu do skrzyżowania. Poprzedni właściciel nie wymienial oleju w skrzyni ponieważ tak mu powiedzieli w aso starogard gd ... Ale no wlasnie czytalem duzo i juz wiem ze wypadaloby wymienic ten olej, mam nalatane okolo 207 tys km. Pierwszy wlasciciel rzekomo niemiec lekarz na milion % rowniez tego nie robil...:evil: moje pytanie do Was koledzy.
Umowilem sie na wymiane oleju w skrzyni biegow u pana sosnowskiego w gdansku na 13 lutego polecaja go wszyscy mechanicy z malborka i kwidzyna ma ktos juz doswiadczenie z ta firma ? Dodam ze mam miec wymiane dynamiczna wraz z plukaniem chemicznym bo filtra sie nie wymienia jak Wy na to sie wypowiedziec mozecie? Nie zniszcze skrzyni jesli nigdy nie miala wymienianego oleju wczesniej ?? I drugie pytanie kto z okolic Gdańska jest w stanie sprawdzic i wgrac najnowssy soft do mojego deo,skrzynia aisin awf21 oczywiscie.
Pozdrawiam serdecznie Marcin
pretorian2 11-02-2020, 07:36 Wszędzie piszą, że jak olej nie był wymieniany lub nie wiadomo nic na temat kiedy był to dynamiczna wymiana jest bardzo ryzykowana. Fakt, w tej skrzyni dostęp do filtra po jej zrzuceniu, więc się go nie wymienia.
Mondeo 997 21-04-2020, 21:54 Witam również mam mk4 2.0tdci I te lekkie szarpniecie z dwa na 1 nie za każdym razem mieszkam w lubuskim kto najbliżej jest i by mi wygrał softa naszego ? Pozdrawiam
przemoprzem 28-09-2020, 18:41 Witam. Kto zrobi aktualizację softu w Aisin? Świętokrzyskie? Podkarpackie? Małopolska?
Objawy jak u wszystkich - denerwujące lekkie szarpnięcie przy wyprzęganiu czy dojeżdżaniu do skrzyżowania.
Pojazd:
Model: Ford Mondeo
Silnik: Duratorq Turbo Diesel Common Rail Injection
Pojemność: 2.0L
Rok: 2008
Miesiąc: 10
Generacja: 2007.25 MY
Paliwo: Silnik wysokoprężny.
Skrzynia biegów: Automatyczny(a).
TCM - Moduł sterowania przekładnią (Transmission Control Module).
Nr części: 7G9N-14C336-DB
Strategia: 7G9N-14C337-FF
Całkowity (przebyty) dystans: 188169.0 km
MATRIX266 30-08-2021, 13:17 Mam mondeo z automatyczną skrzynią hydrauliczną. Czy, to normalne ,że jak zrzuca dwa biegi, to jest trochę opóżnienie? Nie jakieś duże ale sekunde jest. Nie chodzi o to ,że nie reaguje na gaz ale jak by chwile redukcja trwała w porównaniu do tego ,że dam mniej gazu i zrzuci tylko jeden bieg. Czym gwałtowniej tym dłużej można by stwierdzić. EWcześniej miałem passata i też tak było i wydaje mi się że tak ma być i taki urok hydraulicznych skrzyń ale postanowiłem się jeszcze dopytać innych użytkowników.
Piotr_V6 01-09-2021, 22:21 to nie jest DSG czy PS tego nie da się przyspieszyć można jej nieco pomóc zmieniając olej na świeży zakładam że nie był raczej zmieniany .
mikolaj81 12-11-2021, 14:30 Część,
Szukając pomocy, buszując po necie trafiłem znowu na forum 😉
Mam skrzynie Aisin TF-81SC w konfiguracji z S-maxem 2.2 z 2012 roku.
Skrzynie oddałem do serwisu, w celu przeprowadzenia kapitalnego remontu (sterownik, konwerter, skrzynia), który teoretycznie się udał, ale TCM na skrzyni nie chce się zaadaptować.
Efektem tego jest że w temperaturze roboczej następuje mocne szarpnięcie skrzyni przy puszczaniu hamulca w czasie postoju – czyli prawdopodobnie nie potrafi poprawnie odczytać informacji z ABS’u o ciśnieniu w pompie i gwałtownie załącza napęd.
Opieram się na informacjach które otrzymałem z serwisu zajmującego się skrzyniami, ale sytuacja wygląda tak :
- po zakończeniu napraw mechanicznych, TCM (AG91-14C336-AC) został zresetowany i próbowano przeprowadzić procedurę adaptacji który się nie powiodła.
- następnie pojechali z samochodem do osoby mającej komputer fordowski (nie znam nazwy, nie chce pomieszać) i wgrano najnowszy soft do TCM i ponownie spróbowano adaptacji. Mimo że teoretycznie procedura została przeprowadzona, skrzynia zachowuje się jak by nie miała kalibracji i dalej ma problem.
Serwis od skrzyni proponuje wymianę TCM, jako że jest głównym podejrzanym, ale 100% pewności nikt nie ma. Dodatkowo obecnie nie ma tych TCM'ów do kupienia na rynku wtórnym.
Czy ktoś może spotkał się już z takim przypadkiem, miał podobne objawy albo wie jak temu zaradzić ?
Jestem z małopolski, jeśli ktoś umie pomóc chętnie podjadę.
Piotr_V6 13-11-2021, 10:58 Konwerter założony nowy czy po regeneracji ?
mikolaj81 06-12-2021, 19:05 Przepraszam, dopiero teraz zauważyłem że ktoś odpisał ;-)
W sumie to nie wiem, mógł być regenerowany, bo gdzieś był odsyłany w czasie remontu.
Jeśli to konwerter, to jakie inne objawy mogły by sugerować że on jest temu winny ?
Bo w sumie oprócz tego szarpania po zwolnieniu hamulca przy ruszaniu, to pracuje jak nowa.
piterek45 23-01-2022, 18:09 Siemka czy udało ci się coś zrobić z tą usterką
Mam podobną sytuację raz na 10 razy przy ruszaniu np: ze świateł
nie jest to za każdym razem
a czy aktualizowałeś oprogramowanie skrzyni ?
Część,
Szukając pomocy, buszując po necie trafiłem znowu na forum
Mam skrzynie Aisin TF-81SC w konfiguracji z S-maxem 2.2 z 2012 roku.
Skrzynie oddałem do serwisu, w celu przeprowadzenia kapitalnego remontu (sterownik, konwerter, skrzynia), który teoretycznie się udał, ale TCM na skrzyni nie chce się zaadaptować.
Efektem tego jest że w temperaturze roboczej następuje mocne szarpnięcie skrzyni przy puszczaniu hamulca w czasie postoju – czyli prawdopodobnie nie potrafi poprawnie odczytać informacji z ABS’u o ciśnieniu w pompie i gwałtownie załącza napęd.
Opieram się na informacjach które otrzymałem z serwisu zajmującego się skrzyniami, ale sytuacja wygląda tak :
- po zakończeniu napraw mechanicznych, TCM (AG91-14C336-AC) został zresetowany i próbowano przeprowadzić procedurę adaptacji który się nie powiodła.
- następnie pojechali z samochodem do osoby mającej komputer fordowski (nie znam nazwy, nie chce pomieszać) i wgrano najnowszy soft do TCM i ponownie spróbowano adaptacji. Mimo że teoretycznie procedura została przeprowadzona, skrzynia zachowuje się jak by nie miała kalibracji i dalej ma problem.
Serwis od skrzyni proponuje wymianę TCM, jako że jest głównym podejrzanym, ale 100% pewności nikt nie ma. Dodatkowo obecnie nie ma tych TCM'ów do kupienia na rynku wtórnym.
Czy ktoś może spotkał się już z takim przypadkiem, miał podobne objawy albo wie jak temu zaradzić ?
Jestem z małopolski, jeśli ktoś umie pomóc chętnie podjadę.
Bump: Moja wersja oprogramowania TCM to
AG91-14C336-AC nie mam pojęcia czy jest wersja stara czy nowa
mikolaj81 31-03-2022, 20:26 Witam
Temat wciąż aktualny. Sterowniki TCM, PCM aktualne, ale samochód w sumie dalej nie sprawny. Wymieniony został tez TCM, ale objawy takie same.
Szukamy dalej...
Witam.
Coś udało ze skrzynią? Mam te same objawy, zagrzeje sie olej to co światła i puszczam hamulec to jest walnięcie, szarpnie autem, zona zaczyna się bac jeździć autem.
Manual nie wchodzi w grę.
Piotr_V6 24-06-2022, 16:44 Prawdopodobnie masz uszkodzony konwerter i należy go wymienić lub zregenerować. Ale najpierw należało by ocenić ogólny stan płynu w skrzyni zapach zawartość co tam pływa . Być może problem tkwi w mechatronice jedynie . Ciężko stwierdzić ale taki objaw jak piszesz najczęściej jest wina zużycia konwertera.
Witam,
Widzę, że temat wciąż aktualny. Czy może mi ktoś powiedzieć gdzie w okolicach Torunia można zrobić upgrade softu do automatu MK4? Szarpie mi głównie z 2 na 3. Olej wymieniałem statycznie 2 razy i nie pomogło. Mechanik powiedział remont na 9 tysięcy, więc to jest moja ostatnia szansa.
Z góry dziękuję,
M
pretorian2 07-07-2022, 14:08 no i dopadło i mnie. Jak się olej zagrzeje, to w korku po chwilowym trzymaniu hamulca i puszczeniu lubi łupnąć(bardzo mocno szarpnąć). Jak trzymam hamulec delikatnie to rusza normalnie. Szarpie mocno przy zrzuceniu biegu przy mocniejszym hamowaniu. Olej zmieniony, tcm resetowany, procedura wymiany oleju zrobiona - dalej to samo. Konwerter czy sterownik hydrauliczny ? Na forum insygni jest potężny temat z podobnymi usterkami
https://www.insignia-club.pl/viewtopic.php?f=16&t=978&start=300 piszą, że wymieniali ster. hydrauliczny i nic nie pomagało.
ps. przypomniało mi się, że po pierwszym takim łupnięciu przy ruszaniu wymieniłem olej(statycznie 3.5l) i samochód zaczął pięknie chodzić ale dosyć krótko i potem objawy nasiliły się niestety. Ktoś coś, jakieś namiary MAŁOPOLSKA, może samemu, w automacie sam jeszcze nie grzebałem ale lubie wyzwania ... może dolać jakiś specyfik typu liqui molly ? może płukanka sterownika ?
ps2. Wygląda na to, że winnym jest bardzo wysoka temperatura zewnętrzna panująca ostatnio w ciągu dnia dochodziła do 35/36 stopni.
Teraz jestem w Chorwacji i pod wieczór jest koło 29 i samochód śmiga jak talala.
UPDATE :
zamontowałem dodatkową chłodnicę skrzyni biegów z pominięciem oryginalnej, dolałem LIQUI MOLLY do automatów i na razie jest petarda :D
NowyFordziak 18-07-2022, 18:40 Witam
Wszyscy piszą o problemach z szarpaniem przy redukcji z 2 na 1, a u mnie mocne szarpnięcie jest jedynie przy redukcji z 5 na 4. Czytałem żę zwykle aktualizacja pomaga przy szarpaniua 2->1 (no wszyscy poprzednicy mieli tylko taki przypadek). Czy myślicie że przy 5->4 też może pomóc? Skrzynia to AWF21 z software BC.
Witam serdecznie, mam pytanie odnośnie wymiany filtra który znajduje się w skrzyni. Czy ktoś w ogóle go wymieniał? Ma jakieś z tym doświadczenia?. Od 4 lat moja skrzynia robi kangura z 1-2 i 2-3 przy powolnej jeździe. Ostatnio zauważyłem że potrafi szarpnąć na rozgrzanym z 5-4..... Olej zmieniałem już z 4 razy, ale filtra nie. Koszt filtra z uszczelka to nie całe 100 zł. Pozdrawiam
Wysłane z mojego GM1913 przy użyciu Tapatalka
saimon216 06-06-2024, 09:55 Cześć, czy jest ktoś z okolic nowego Sącza kto byłby w stanę wgrać nowy soft do skrzyni aisina z 2.0 tdci 140km?
micubussi 28-07-2024, 11:20 Cześć!
Kupiłem miesiąc temu Forda Mondeo 2008 z silnikiem 2.3 benzyna, automatem Aisin Awf21 i przebiegiem 235k. Wracając autem ponad 200km od sprzedającego biegi zmieniały się raczej płynnie w górę jak i w dół. Czasem z 2 na 1 było czuć delikatnie, ale nie zawsze. Sprzedający miał auto z 3 lata, zrobił 30-40k km i mówił, że za swojej kadencji wymienił olej w skrzyni i zrobił update softu u kogoś z Łodzi polecanego na forum Forda.
Od czasu powrotu na kołach auto praktycznie stało, bo czekałem na termin w warsztacie LPG. Odbierając auto z warsztatu, zauważyłem, że akumulator był odpinany, bo musiałem rozkodować radio. Od tego czasu praca skrzyni znacznie się pogorszyła. Czuć zmianę biegów w górę praktycznie zawsze, aż do 5tego biegu. Zmiany z 4 na 5 i 5 na 6 nie czuć. Zmiana 1 na 2, 2 na 3, 3 na 4 jest praktycznie za każdym razem wyraźnie wyczuwalna tak jakby auto na chwile zwalniało i wyrywało potem do przodu. Do tego zmiany biegów w dół z 3 na 2 i 2 na 1 są wyraźnie odczuwalne podczas hamowania do zera. Skrzynia działa tak samo na benzynie i LPG, przy czym dodam, że na LPG samo auto chodzi bardzo dobrze. Nie ma też żadnych błędów silnika ani skrzyni.
Teraz zastanawiam się czy rozpięcie akumulatora mogło spowodować taka zmianę pracy skrzyni?
Co z tym zrobić dalej? Wymienić olej?
Poszukać kogoś od softu z okolic Katowic? Podrzucicie sprawdzony kontakt?
Może trzeba wykonać procedurę strojenia po odpięciu akumulatora? Miał tak ktoś ?
micubussi 31-07-2024, 09:43 Dzwoniłem wczoraj do Tadeusza w sprawie upgrade softu. Dowiedziałem się, że najnowszy jest z 2008 roku. Czy ja dobrze go zrozumiałem? Auto mam z 2008 roku, a po przeczytaniu wszystkich postów w tym temacie mam wrażenie, że istnieją softy dużo świeższe.
Barabashkin 24-09-2024, 19:00 Witam,
Próbowałem Forscanem sprawdzić aktualizację i Forscan nie ogarnia softu TCM. Aisin awf21 w połączeniu z dw12c 2012 r. Najpierw nie może zdecydować jaki modul TCM założony, a potem nie daje nic wyszukać. Sterownik AG91-14C336-AC.
Pomimo tego forscan normalnie diagnozuje i robie serwisne procedury.
Może jest ktoś w okolicach Szczecina, kto ogarnie aktualizację skrzyni i nowy bcm zaprogramuje? https://uploads.tapatalk-cdn.com/20240924/a1d21cfd407922f540642f3158265530.jpghttps://uploads.tapatalk-cdn.com/20240924/50d8c2a0e63e9dc30b6210e862d25b9f.jpg
Sent from my SM-G990B using Tapatalk
Może jest ktoś w okolicach Szczecina, kto ogarnie aktualizację skrzyni i nowy bcm zaprogramuje?Coś się dzieje ,że chcesz aktualizować ?
Barabashkin 24-09-2024, 19:32 Coś się dzieje ,że chcesz aktualizować ?Tak jak wyżej, szarpnięcie przy redukcji
Sent from my SM-G990B using Tapatalk
|