![]() |
|
Dołącz teraz!
|
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum! |
![]() |
|
|
Narzędzia wątku | Przeszukaj ten temat |
![]() |
#1 |
ford::amateur
![]() Imię: Łukasz
Zarejestrowany: 12-07-2012
Skąd: Tarnów
Model: Mondeo
Silnik: 2.0TdCi
Rocznik: 2008
Postów: 2
|
![]()
Witam
Dzis zauwazylem ze przy hamowaniu juz jak jest minimalna predkosc 10-20km/h jak automat redukuje bieg przy redukcji wystepuje szarpniecie, nie jakos super mocno ale takie lekkie zerwanie jest odczuwalne, auto ma 150tys km przejechane czyzby to juz oznaka automatu do remontu ? ten objaw jest tylko wtedy, ogolnie wszystko ok jest i plynnie zmienia biegi, pytam bo jade na chorwacje za pare dni i nie wiem czy gonic do warsztatow na szybko bo nie dojade nawet do czech:> Sczerze autko mam 1 miesiac a tu caly cos jakies drobnostki wychodzą a to problem z wycieraczkami a to zarowki padają itp a teraz skrzynia by juz dawala oznaki zuzycia ? Ostatnio edytowane przez SRS ; 28-08-2018 o 22:44 Powód: zle napisany tytul |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
ford::beginner
![]() Zarejestrowany: 11-07-2012
Model: Ford Mondeo MK4 Turnier/automat
Silnik: 2.0 TDCi
Rocznik: 2008
Postów: 11
|
![]()
Mam tak samo, auto ma przejechane 158tys, jak kupiłem to miał przejechane 153tys i automat zachowywał się bardzo dobrze i gładko wrzucał i zrzucał biegi.
Teraz po przejechaniu 5tys i dwóch przejazdach AT-->PL z bardzo wielkim obciążeniem kombiaka automat zaczął się trochę dziwnie zachowywać szarpać i rwać zupełnie jak u ciebie. Moim zdaniem to obciążenie źle wpływa na automat. Zamierzam zmienić olej ale to dopiero za kilka tys. Jedz śmiało na urlop, ja tak latam raz w miechu do Wiednia. p.s. ...mowa oczywiście o automacie AISIN AWF21 |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
ford::beginner
![]() Zarejestrowany: 18-08-2012
Model: Mondeo
Silnik: 2.0 TDCI
Rocznik: 2007 MK4
Postów: 19
|
![]()
Widać 150 tys przebiegu po niemieckich autostradach i przejście na polskie dziury powoduje problemy - mam tak samo jak kolega jetlee.
Szarpnięcia przy redukcji na jedynkę zapowiadają problemy ze sterownikiem hydraulicznym skrzyni. Może pomóc albo jego czyszczenie za parę stówek albo wymiana za jakieś 4 tys zł. Sama wymiana oleju przy 150 tys km nie mając pojęcia czy wcześniej olej kiedykolwiek był wymieniany obarczona jest ryzykiem że zacznie się wypłukiwanie syfu i problemy.. Prawdziwa kopalnia wiedzy to forum prowadzone przez serwis skrzyń automatycznych.. [Tylko zarejestrowani użytkownicy widzą linki. ] Fajnie by było gdybyście w tym wątku dali znać co Wam pomogło itp.. Ostatnio edytowane przez FM13700 ; 04-09-2012 o 16:14 |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
ford::beginner
![]() Zarejestrowany: 11-07-2012
Model: Ford Mondeo MK4 Turnier/automat
Silnik: 2.0 TDCi
Rocznik: 2008
Postów: 11
|
![]()
Jak wymienię olej to na pewno napisze czy pomogło czy się pogorszyło.
Pytanie z innej beczki - jak najlepiej w naszych automatach poruszać się lewarkiem zmiany biegów po poszczególnych przełożeniach: szybko z P bez przerwy od razu na D, czy lepiej pojedynczo z przystankiem po 0,5 sekundy P-R-N-D??? (Kolega ma Audi A3 z 2001 roku automat i mówi ze lepiej pomału z przełożenia na przełożenie) -->Natomiast inny kolega miał przed laty Forda Galaxy 2,3 benzyna z 1997 roku na automacie i podczas wymiany oleju w skrzyni wymieniał również filtr oraz czyścił niejaka kasetę z cienkimi przewodami hydraulicznymi - czy coś takiego w naszych skrzyniach również występuje??? |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
ford::beginner
![]() Zarejestrowany: 20-01-2012
Skąd: WM
Model: S-MAX
Silnik: 2.0 TDCI
Rocznik: 2008
Postów: 25
|
![]()
Co do zmiany to lepiej z mikro przerwa
A czy w S-max ze skrzynia durashift można jakoś łatwo sprawdzić poziom oleju?? |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
ford::average
![]() Zarejestrowany: 03-05-2012
Skąd: Wolin
Model: MKIV
Silnik: 2.0 TDCI
Rocznik: 2008
Postów: 92
|
![]()
W durashift nie ma bagnetu więc poziom sprawdza się przez korek upustowy. Wymiennego filtra nie posiada.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |
ford::beginner
![]() Zarejestrowany: 20-01-2012
Skąd: WM
Model: S-MAX
Silnik: 2.0 TDCI
Rocznik: 2008
Postów: 25
|
![]() Cytat:
Wymienie olej, i co tam jeszcze mozna wymienic uszczelke? Bo jak piszesz ze nie ma filtru |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
ford::beginner
![]() Zarejestrowany: 22-06-2012
Model: Mondeo
Silnik: 2.0
Rocznik: 2008
Postów: 10
|
![]()
Witam,
przede wszystkim jaki olej mam wlać przy 160tys (pierwsza wymiana) i gdzie go dostać do AISIN AWF21 . Słyszałem tez ze warto przy takim przebiegu wymienić raz i po jakiś 500km ponownie - ta skrzynie jak i wiele innych automatów tak maja (czytaj - się lepiej spisują w dalszej eksploatacji) Jest ktoś w stanie ustosunkować się do powyższych informacji? Dzieks i pozdrowienia dla FordziarzyGoście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
ford::beginner
![]() Zarejestrowany: 18-08-2012
Model: Mondeo
Silnik: 2.0 TDCI
Rocznik: 2007 MK4
Postów: 19
|
![]()
Można wlać każdy olej który ma oznaczenie JWS 3309 bo taki właśnie pasuje do Aisin AWF21, innych które będą wciskać Wam stacje napraw automatów bym nie lał.
Oto pierwszy lepszy z brzegu: [Tylko zarejestrowani użytkownicy widzą linki. ] Gdybym decydował się na wymianę to na pewno bym tak zrobił czyli ponownie wymienił olej po 500-1000km. Coś tam to pomoże wypłukac syf, ale za wiele nie ma co sobie obiecywac bo w końcu wyleci tylko połowa oleju przy wymianie statycznej. Ale ja na razie nie planuję wymiany. Repjans i jetlee jak tam Wasze automaty? Ja na razie zdecydowałem się przeczyścić złącze elektryczne na skrzyni (łatwo dostępne po zdjęciu plastikowej osłony silnika od góry) oraz wgrać nowy soft - póki co skrzynia zachowuje się znów idealnie, ale o trwałości tych zabiegów można będzie powiedzieć myślę że za kilka tygodni. |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
ford::beginner
![]() Zarejestrowany: 11-07-2012
Model: Ford Mondeo MK4 Turnier/automat
Silnik: 2.0 TDCi
Rocznik: 2008
Postów: 11
|
![]()
Witam
zauwazylem ze automat przy mrozach znacznie szarpie nim sie rozgrzeje - czy to jest normalne? Olej w skrzyni zmieniam zaraz po swietach na 2 razy, przeczyszcze wejscie i sprawdze bledy. Mam nadzieje ze spuszczony olej nie okaze sie zbyt przepalonoczarnyGoście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. Pozdrawiam |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
|