Zobacz pełną wersję : [C-MAX 2007-2010] komunikat usterka układu wspomagania kierownicy


fordmarekcmax
08-10-2012, 06:42
Ford c-max 2,0 TDCI 2007 rok po lifcie. Trzy miesiące temu podczas jazdy zginął mi prąd, zero wspomagania, świateł, kierunkowskazów tylko w głośnikach od radia charczało. Jak się okazało spalił się prostownik alternatora. Po tej naprawie przejechałam 4 tys kilometrów i od miesiąca mam komunikat usterka układu wspomagania kierownicy i pali się żółta kontrolka po lewej stronie u dołu zegarów. WSPOMAGANIE JEST SPRAWNE I NIC SIĘ NIE DZIEJE POZA TYM KOMUNIKATEM. Wymieniłem akumulator, oraz czujnik położenia koła kierownicy ten przy maglownicy. Bez skutku komunikat dalej się pojawia jak tylko odpalę silnik. Czy ktoś miał podobny przypadek. Proszę o pomoc:!!:

leonov
08-10-2012, 11:32
Byłeś na diagnostyce z autem ? jeżeli nie to zacznij od tego.

fordmarekcmax
08-10-2012, 13:10
Tak byłem i komputer pokazuje błąd czujnika położenia koła kierownicy. A żeby było śmieszniej dzisiaj rano odstawiłem samochód do mechanika i po przyjechaniu pod warsztat komunikat zniknął, ale tak już było 2 razy, że komunikat znikał.
Dzisiaj zauważyłem, że na postoju podczas skręcania kołami w lewo lub prawo lekko przygasają światła.

fordmarekcmax
10-10-2012, 16:23
panowie jest tam kto, czyżby nikt nie miał takiego problemu, proszę o pomoc

Rafał A.(antek)
16-10-2012, 01:10
kalibracja czujnika skretu była? pod fordowskiego WDS/IDSa sie podpinałeś? Płyn we wspomaganiu jest?

fordmarekcmax
16-10-2012, 19:08
Z płynem jest wszystko ok, wspomaganie pracuje bez zarzutu, tylko ten komunikat lekko wkurza, jeśli chodzi o kalibrację to nie wiem bo czujnik wymieniał mi mechanik jak wielu właścicieli Fordów w Pile mówią, że najlepszy ale jutro podjadę do niego. Czy WDS/IDSa to gniazdo diagnostyczne w kabinie poniżej kierownicy po lewej stronie kierownicy?

kecajm69
16-10-2012, 20:10
Taki komunikat pojawiał się też u mnie jak miałem słaby akumulator. Po wsadzeniu nowego aku i skasowaniu błędu problem znikł.

RS AUTO-RAF
16-10-2012, 20:11
to jest gniazdo OBD do diagnostyki układów auta. tam sie podpina IDS-a. Dobrze by było zrobić tą kalinbrację jak pisze kolega wyżej. jeśli to nie pomoże to szukać dalej. i sprawdź ładowanie bo może znowu alternator sie kończy.

Rafał A.(antek)
16-10-2012, 22:31
to tez pierwswze co wylacza przy słabym aku to ABS, ESP wspome i poduszki, wszystko wrazliwe na prad (jego brak) WDS badz IDS powinien odczytac blad za niskiego napiecia, bo sterownik go notuje

oski
17-10-2012, 02:05
Masz podobne objawy jak u mnie przy walniętym alternatorze.
Wprawdzie alternator wymieniłem na inny z odzysku, ale wkrótce padł mi regulator, wspomaganie czasami się wyłączało, ot tak bez zapowiedzi np. na zakręcie co jest bardzo niebezpieczne i nawet przy działającym wspomaganiu dość często na wyświetlaczy pojawiał się napis "usterka układu wspomagania" Mi dodatkowo wszystkie światła zaczęły pulsować czyli jaśniej i ciemniej, jaśniej i ciemniej podczas dodania gazu lub jazdy. Co gorsze, komputer poprzez ODB nie pokazał żadnego błędu, a akumulator na włączonym silniku był ładowany stałym napięciem 14 volt.

Proponuję zbadać alternator i regulator napięcia w alternatorze. Możesz spróbować odłączyć przewód od regulatora. To wtyczka z trzema przewodami wpięta w alternator. Jak po odłączeniu zniknie błąd, to wiesz gdzie może być przyczyna. U mnie po odłączeniu wtyczki wspomaganie działa doskonale, nie odłącza się podczas jazdy, zapaliła się tylko kontrolka od aku na konsoli, ale zanim dotrze do mnie nowy regulator, wolę jeździć z działającym wspomaganiem i zapaloną kontrolką. :wink:

fordmarekcmax
17-10-2012, 19:47
Dzięki za informację, jutro jadę do mechanika niech skalibruje ten czujnik skrętu jak będę wiedział coś więcej to się odezwę. fajnie że można polegać na radach kolegów

Panowie na czym polega kalibracja czujnika skrętu?

Rafał A.(antek)
18-10-2012, 09:25
na "pokazaniu" komputerowi kiedy kierownica jest na wprost, a kiedy skrecona w prawo/lewo o 15 stopni.

leonov
18-10-2012, 10:35
Możesz spróbować odłączyć przewód od regulatora. To wtyczka z trzema przewodami wpięta w alternator. Jak po odłączeniu zniknie błąd, to wiesz gdzie może być przyczyna. U mnie po odłączeniu wtyczki wspomaganie działa doskonale, nie odłącza się podczas jazdy, zapaliła się tylko kontrolka od aku na konsoli, ale zanim dotrze do mnie nowy regulator, wolę jeździć z działającym wspomaganiem i zapaloną kontrolką.

I myślisz że to jest bezpieczne dla instalacji i sterowników w samochodzie ?

fordmarekcmax
23-10-2012, 11:08
mechanik stwierdził, że na 99% procent jest jakiś błąd który jest związany z pompą wspomagania, czy zna ktoś metodę aby być w 100% pewnym przed wymianą pompy

marcin.ma
24-10-2012, 08:34
a sprawdzałeś wiązkę przewodów od tego czujnika skrętu (w przekładni)
jest tam taki kawałek tej wiązki który lubi bardzo korodować lub piny w kości robią się zielone wiązka ma długość ok 30 cm. i łączy sie z główną wiązką komory silnika.

michu21
24-10-2012, 19:01
mechanik stwierdził, że na 99% procent jest jakiś błąd który jest związany z pompą wspomagania, czy zna ktoś metodę aby być w 100% pewnym przed wymianą pompy


Też miałem taki komunikat. A zapytam się posiadasz może alarm CAN LOGIC ? :) Ja taki komunikat miałem jak sprawdzałem czy działa kod rozbrojenia alarmu na ukrytym przycisku.

fordmarekcmax
25-10-2012, 10:42
nie man tego alarmu chyba, że o czymś nie wiem CAN LOGIC a co to takiego, Po wymianie akumulatora na nowy VARTA 80Ah 740 amper coraz częściej komunikat raz się pojawia a raz nie. Wczoraj po odpaleniu silnika komunikat się nie pojawił przejechałem 30 km i nic. po powtórnym uruchomieniu silnika komunikatu nie było ale po około 2 minutach pojawił się.

michu21
25-10-2012, 16:23
nie man tego alarmu chyba, że o czymś nie wiem CAN LOGIC a co to takiego, Po wymianie akumulatora na nowy VARTA 80Ah 740 amper coraz częściej komunikat raz się pojawia a raz nie. Wczoraj po odpaleniu silnika komunikat się nie pojawił przejechałem 30 km i nic. po powtórnym uruchomieniu silnika komunikatu nie było ale po około 2 minutach pojawił się.

Jedz do elektryka, możliwe że gdzieś masz jakiś przewód poluzowany, albo któryś styk źle łączy i taki kwiatek będziesz miał

Piotrekk
26-10-2012, 09:45
Jak ja miałem słaby akumulator to też wyskoczył mi komunikat o usterce wspomagania, po wymianie już się nie pojawił. Moim zdanie warto posłuchać rady Michu21 i wybrać się do elektryka.

kecajm69
27-10-2012, 20:21
Niech ci elektryk sprawdzi tą wiązkę bo w niej też idzie przewód do pompy wspomagania(cytat z innego tematu)''A ja miałem taki przypadek w tym tygodniu. Montowałem światła do jazdy dziennej i po całym montażu auto nie odpala, diodka miga bardzo szybko,wyświetla sie komunikat bodajże awaria układu silnika i auto nie odpala. Wywalało błąd brak połączenia czegoś tam już nie pamiętam i układu wspomagania.Zaciągnąłem auto do kumpla elektryka co go podpinał i zaczął szukanie, oczywiście po parunastu minutach pierwsze podejrzenie pada na ECU.Na szczęście na drugi dzień zadzwonił do innego mechanika i tamten podpowiedział mu że w c-max lubią przerywać się przewody w wiąsce która idzie po pasie przednim od lewej lampy do prawej.Zdjął zderzak i tak u mnie też było w dwóch miejscach przerwane były przewody a dzieje się to dlatego że ta wiązka często i długo znajduje się w wodzie która się tam zbiera a te przewody nie należą do najmocniejszych i rdza daje im radę. Pewnie ja jak przepychałem kabelki od świateł to ruszyłem ta wiązka i poszło całe szczęście że nie w drodze mi się to stało bo przy jeździe po dziurach też mogły by się przerwać.Tak więc może warto by tam też zajrzeć w twoim przypadku. ''

fordmarekcmax
07-11-2012, 09:26
instalacja sprawdzona, przez parę dni błąd pojawiał się i znikał a od niedziel cały czas zaraz po uruchomieniu silnika pojawia się

betap
26-11-2012, 18:41
kecajm69 - wiesz może dokładnie w których miejscach należy tego szukać ? jakieś wskazówki - mam ten problem i nie mogę odpalić samochodu :-(

michu21
01-12-2012, 09:57
Też mam ten błąd, lecz znika kilka sec po uruchomienia silnika. Wygląda to tak jak by akumulator był słaby i nie było napięcia odpowiedniego w obwodzie. Po niecałej minucie pracy alternator na tyle poda prądu ze usterka sama znika.
Wymiana aku powinna pomoż.

kecajm69
02-12-2012, 01:31
Trzeba przejrzeć wiązkę która idzie od prawej lampy do lewej po pasie przednim patrząc od przodu auta. Nie ma konkretnego miejsca na tym odcinku, może być w różnym.

jacekosko
12-02-2013, 18:19
witam mam cos takiego w kudze ale u mnie diagnosta stwierdzil wzrost napiecia a nie spadaek po skasowaniu bledu po kiklu kilometrach komunikat znowu sie pojawil /usterka wspomagania kierownicy/ i kontrolki abs esp na zolto i reczny na czerwono no i nie wiem co dalej chyba serwis mi pozostaje pozdrawiam

marcinek25
14-02-2013, 06:31
Witajcie koledzy u mnie ta usterka pojawiła się dwa razy w ciągu 2 miesięcy i padł alternator, mechanik powiedział ze nie widział jeszcze tak zjaranego alternatora, tylko czy aby od tej usterki to nie jestem pewny?

fordmarekcmax
06-03-2013, 11:03
Witam ponownie.
Akumulator nowy, alternator nowy, wiązka sprawdzana czterokrotnie, wymieniony czujnik poleżenia kola kierownicy, wspomaganie działa w pełni natomiast błąd jak był tak dalej jest i nie można go usunąć. Po odpaleniu silnika zapala się żółta kontrolka po lewej stronie licznika kilometrów oraz komunikat usterka układu wspomagania kierownicy błąd C1956. Czy ktoś potrafi doradzi co z tym dalej zrobić, bardzo proszę o radę

betap
07-03-2013, 08:29
u mnie ostatecznie padło na liczniki ( te w kabinie ) - rozebrałem i okazało się, że na płycie jest kilka podejrzanych miejsc - wyczyściłem specjalnym płynem do układów i teraz już nie ma tego problemu - :-)

fordmarekcmax
23-03-2013, 18:34
Witam
Czy na tylu posiadaczy c-max-ów nikt nie miał podobnego problemu proszę o kontakt

popcio
28-03-2013, 16:08
mam pytanie czy jeśli mam zielony płyn do wspomagania to czy mogę dolać uszczelniający płyn bezbarawny czy tylko i wyłącznie zielony?

michu21
29-03-2013, 16:26
Witam ponownie.
Akumulator nowy, alternator nowy, wiązka sprawdzana czterokrotnie, wymieniony czujnik poleżenia kola kierownicy, wspomaganie działa w pełni natomiast błąd jak był tak dalej jest i nie można go usunąć. Po odpaleniu silnika zapala się żółta kontrolka po lewej stronie licznika kilometrów oraz komunikat usterka układu wspomagania kierownicy błąd C1956. Czy ktoś potrafi doradzi co z tym dalej zrobić, bardzo proszę o radę

Zobacz sobie masę która idzie od akumulatora(PLUSOWY). Przewód tej jak otworzysz maskę będzie po prawej stronie rozrusznika przykręcony do silnika. Przeczyść to miejsce dokładnie, ja miałem tam luz straszny aż w końcu rdza dała radę. Może to być przyczyna.

Kod: C1956
Definicja: Czujnik ciśnienia hamowania zaniku sygnału

fordmarekcmax
16-06-2013, 14:30
Witam ponownie.
Akumulator nowy, alternator nowy, wiązka sprawdzana czterokrotnie, wymieniony czujnik poleżenia kola kierownicy, wspomaganie działa w pełni natomiast błąd jak był tak dalej jest i nie można go usunąć. Po odpaleniu silnika zapala się żółta kontrolka po lewej stronie licznika kilometrów oraz komunikat usterka układu wspomagania kierownicy błąd C1956. Czy ktoś potrafi doradzi co z tym dalej zrobić, bardzo proszę o radę mija kolejny miesiąc i nie mogę sobie poradzić z tym komunikatem wspomaganie działa dalej bez zarzutu. Mechanik twierdzi,że to może być błąd na pompie ale aby się upewnić na 100% trzeba mieć drugą pompę aby podpiąć ją pod instalację a na chyba nie będę wymieniał pompy bo to duży koszt i kupa roboty. Jeśli ktoś spotkał się z podobnym problemem i rozwiązkał go proszę o informację

yourek
21-09-2013, 22:26
Witam. ja mam taki problem od czasu regeneracji przekładni. kierownica mi nie odbijała po skręcie i w ogóle ciężko chodzi wspomaganie. dziś podpiąłem go pod komputer i wyskoczył błąd C1956. skasowałem go ale po ponownej diagnostyce pojawił się znowu. Czy powinienem sprawdzić ten przewód od przekładni? może w regeneracji fachowcy coś uszkodzili. A dodam, że przed regeneracja chodziło ok. Juz mam poluzowaną śrubę na przekładni na tyle że jest lepiej ale nadal do końca nie odbija.

dominost
28-08-2015, 09:52
Witam, Chciałbym odświeżyć temat. Jestem właśnie po regeneracji przekładni i po poskładaniu wszystkiego wyskakuje błąd jak u kolegi powyżej C1956 - czujnik kąta skrętu kierownicy, przerwa w obwodzie, a kierownica chodzi ciężko. Czy ma ktoś pomysł czym to może być spowodowanie?

luchowskijanek
20-03-2019, 19:59
Wysłane z mojego MYA-L41 przy użyciu Tapatalka

Santii
06-07-2019, 22:37
Witam,

Posiadam Forda C-Maxa 2007r 2.0TDCI ostatnio zaczęło mi się wyłączać wspomaganie kierownicy.
Mówiąc w dużym skrócie działa kiedy ma ochotę, raz po odpaleniu silnika wszytko jest okej zgaszę auto idę np do sklepu wracam i jest komunikat usterka układu wspomagania .
Kody błędów:
C1956
U0131

Obstawiam że jest to problem z zasilaniem któryś kabel nawala.
Kostki w pompie wspomagania sprawdziłem mianowicie: kostka od błotnika z 3 pinów zasilanie jest na jednym(może tak ma być nie wiem )-kostka środkowa 2 piny zasilanie na jednym
kostka od strony silnika chyba 3 piny brak zasilania.

Może ktoś posiada schemat elektryczny i chce się podzielić wiedzą gdzie szukać przerwy w dostawie prądu :)

Lub jest może ktoś z Lublina lub okolic co by to ogarnął

Pozdrawiam

showtek2
16-08-2022, 06:56
Witajcie

Pacjent to C-Max 2007 rok, 2.0 TDCI, 136KM, manual, wersja Trend.
Już mnie to zaczyna coraz bardziej denerwować - mam problem ze wspomaganiem. Jeżdżę kilka tygodni i jest ok, a wczoraj jak jechałem i wracałem z gór to mi ciągle wyskakiwał błąd usterki wspomagania i zanikało wspomaganie. Dodam, że nie zawsze wybija błąd usterki, a wspomagania nie ma.Co mogę sprawdzić ? Wcześniej zdarzało się to raz na kilka sekund, a teraz jechałem sporo km bez wspomagania. Dziś jadąc do pracy jak wsiadłem to przez pare sec nie było wspomagania- błędu nie wywaliło - ale jak zaskoczyło to już przez 33 km było cały czas.
Ponad miesiac temu dolałem płynu do wspomagania bo było jakby delikatnie poniżej minimum i odpiąłem wtyczkę od pompy wspomagania i spryskałem specyfikiem do poprawy styków. Sprawdziłem też beziecznik i jest wszystko ok, nawet delikatnie przeczyściłem styki choć były ok- akumulator ma 12,6 V , a jak odpalę auto do 14,7 V - choć sprawdzane multimetrem za 10 zł , dziś chyba pojadę do serwisu któy sprzedaje aku by sprawdzili go - jak go kupowałem to kolega mówił że padł akumulator jak było auto u mechanika, ale całą zimę palił bez problemu więc nie wiem czy to aku- zwłaszcza że codziennie robię po 70 km więc podładowany powinien być. Myślę też by wyjąć aku i podładować przez noc - czy jak wsadzę go do auta to coś będę musiał robić oprócz ustawienia zegarka ?


Błędów nie ma od wspomagania bo kupiłem vgate i nie było nic , jedynie pojawiał się błąd p2141 jak dobrze pamiętam.


Czy ktoś podpowie co robić? Chcę tym autem jechać na wakację za 3 tygodnie, a bez wspomagania 900 km w jedną stronę trochę słabo ;/

Vultar
16-08-2022, 08:47
Vgate nie widzi wszystkich błędów, sam mam iCar2.
Słyszysz pompe wspomagania? Z reguły ją słychać.
Jakiego koloru był płyn jak go dolewałeś?

showtek2
16-08-2022, 14:38
Vgate nie widzi wszystkich błędów, sam mam iCar2.
Słyszysz pompe wspomagania? Z reguły ją słychać.
Jakiego koloru był płyn jak go dolewałeś?

Zielony mam

A co do pompy to nie wsłuchiwałem się, ale sprawdzę to

A jak słychać/nie słychać to co robić - co sprawdzić ?

Mam Vgate icar2 na blutooth 3

Dodam ze zmierzyłem napięcie jak mam błąd i jest 14,36 V

Tvvardy
16-08-2022, 15:43
Poczytaj i sprawdź (https://forum.fordclubpolska.org/showpost.php?p=3210533&postcount=31) oraz sprawdzenie czy styki nie są zaśniedziałe?

showtek2
16-08-2022, 16:41
Poczytaj i sprawdź (https://forum.fordclubpolska.org/showpost.php?p=3210533&postcount=31) oraz sprawdzenie czy styki nie są zaśniedziałe?

Tylko które styki ? Tą wtyczkę z grubymi 2 kablami od pompy wypiąłem i spryskalem preparatem do styków. Te małe dwie wtyczki od czego są i jak się je wypina ?

showtek2
17-08-2022, 14:46
. .

showtek2
19-08-2022, 08:49
. .