Zobacz pełną wersję : [Focus 2004-2008] kody błędów P0001 i P0089 - interpretacja ?


ralf78
26-10-2012, 15:21
Witam serdecznie wszystkim Forumowiczów, jako, że to mój pierwszy wpis! :)

Problem dotyczy Focusa 1.8 TDCi z 2006 roku.

Niedawno (jakiś miesiąc temu) miałem wymieniany filtr paliwa. Może to przypadek, ale od około 2-3 tygodni mam pojedyncze przypadki, gdy silnik dławi się na 1-2 sekundy w czasie, gdy po hamowaniu silnikiem ze 140-150 km/h zwalniam do 50-60 km/h (zjeżdżam z autostrady).
Wyskakuje czerwona lampka (ta, która normalnie świeci się np przy otwartych drzwiach) i komunikat "usterka układu silnika".

Zjeżdżam na parking, gaszę auto, po chwili odpalam i wszystko działa (wydaje się) normalnie.
podczas jazdy po mieście raz wyskoczyło to samo, gdy ruszałem spod świateł. Silnik krótko zadławił się, ale po chwili zaskoczył i mogłem normalnie jechać.

Gdy wyskakuje "usterka układu silnika", mogę przekroczyć 3000 rpm, zatem to nie jest wejście w tryb awaryjny.

W ASO podpięli komputer i wykazali błędy P0001 oraz P0089. Ponoć pompa do wymiany.
Czy ktoś może ma lepsze (tańsze) pomysły na rozwiązanie problemu?

ralf78
28-10-2012, 14:37
Witam ponownie,
Dziś rano auto znowu się na chwilę zakrztusiło,ale silnik nie zgasł.
Może się po prostu tym nie przejmować? i sobie dalej jeździć?
Chociaż te błędy P0001 i P0089...

ralf78
26-11-2012, 11:12
To odpowiem sam sobie, a może i przy okaji ktoś szukający odpowiedzi na swoje problemy będzie mieć wskazówkę.

Otóż doszło do tego, że hamowałem, wyskoczyła "usterka ukł.silnika" i auto zgasło samo i nie dało się uruchomić (tj. rozrusznik kręci ale silnik ani drgnie).

Laweta, komputer i jedziemy:

wtryski, pompa,ciśnienie na szynie (błędy P0001 i P0089) - sprawdzone w Diesel service i wszystko sprawne!
Elektryk zajął się autem i szybko znalazł jakieś problemy z przekazaniem prądu na linii komputer-silnik. Coś tam poczyścił, polutował i auto działa :)

(PS: ASO już już prawie zamawiało pompę za 4500zł i wtryski za 800 zł sztuka. uffffff......)

JohnLenin
16-12-2013, 20:09
Witam, dopadł podobny problem z odpaleniem auta i błąd P0089. Problem pojawł się 2 tyg. temu, po porannym rozruchu i kilku sek. pracy silnik gaśnie i trzeba kilka razy kręcić żeby wreszcie zapalił. Brak było błędów, więc wymieniłem świece żarowe, myślałem że. problem został rozwiazany, a tu po tyg. powtórka z rozrywki! Po postoju weekendowym auto gaśnie po kilku sek. i problem z odpaleniem, pojawił się komunikat awaria układu silnika. Włączyłem Torkue (program w tel.) i pojawił sie błąd P0089 (zawór sterowania ssania zatrzymany) do tego program pokazywał dziwną temp. płynu colant -9. Już myślałem że nie odpale auta, ale wreszcie za którymś razem udało się.
Zamierzam wymienić filtr paliwa, choć był wymieniany oryginalny w sierpniu. Jak nie pomoże to zostaje chyba zawór na pompie. Jak uważacie, co można jeszcze samemu spr?

JohnLenin
20-12-2013, 17:48
Witam, filtr paliwa wymieniony i niestety po 3 dniach, problem powrócił, zapalił rano od strzała, po kilku sek. pracy zgasł, przy kolejnych próbach odpalenia pojawia się błąd P0089.
ForScan "widzi" to tak:
===DTC P0089-61===
Kod: P0089 - Czujnik ciśnienia w szynie paliwowej

Dodatkowe symptomy usterki:
- Sygnał powyżej maksymalnej wartości progowej

Status:
- DTC obecny w czasie wydania polecenia
- Lampka sygnalizująca wyłączona przy tym DTC

Moduł: Moduł sterowania pracą silnika (Power Train Chain Control Module).

Szczegóły kodów usterek

Fuel Rail Pressure Sensor A Circuit Malfunction (FRP) Czujnik ciśnienia szyny paliwowej Awaria obwodu (FRP)

--Possible Causes-- - Możliwe przyczyny -
- V-Ref open in harness. - V-Ref otwarty w zaprzęgu/zespół przewodów( nie wiem jak to przetłumaczyć)
- V-Ref open in sensor. - V-Ref otwarty w czujniku.

===END DTC P0089-61===

matrix2711
27-06-2014, 16:36
Witam.

Mam podobny problem z tym samym błędem P0089-61. Zacznę od początku, od 3 tyg mam problem z błędem

===DTC P0670-68===
Kod: P0670 - Obwód sterujacy modulu swiec zarowych

Dodatkowe symptomy usterki:
- Nieprawidłowy sygnał
Status:
- DTC obecny w czasie wydania polecenia
- Lampka sygnalizująca wyłączona przy tym DTC

Moduł: Moduł sterowania pracą silnika (Power Train Chain Control Module).

Szczegóły kodów usterek

Obwód sterujacy modulu swiec zarowych

Przyczyn_ tego kodu DTC mo_e by_:

Przerwa w obwodzie.

Zwarcie

Możliwe przyczyny:

Przewody wiązki

niestety nie mogłem go usunąć z braku gotówki.... I właśnie teraz doszedł mi ten błąd DTC P0089-61

Pojawia się on gdy hamuje silnikiem lub gdy zmieniam z wyższego biegu na niższy i wtedy wyskakuje "usterka układu silnika", nie muszę wyłączać i włączać silnika bo po chwili znika ta "usterka układu silnika" mechanicy rozkładają ręce i serwis forda też. Zamierzam się zabrać teraz za naprawę i nie chciał bym niepotrzebnych kosztów bo znachorzy i serwis chcą naciągnąć mnie na pompę i wtryski a przecież samochód nie kopci, nie gaśnie, odpala idealnie zarówno na ciepłym jak i na zimnym silniku, nie brakuje mu mocy no chyba że włączy się "usterka układu silnika"

Jestem nowy na forum więc proszę o wyrozumiałość :)

piotricz1
18-04-2016, 06:17
Witam. Podpinam się pod temat po u mnie podobny problem. Auto głupieje sporadycznie zapalają się chyba wszystkie kontrolki na desce rozdzielczej, brak reakcji na pedał gazu. Po chwili usterka ustępuje, wszystko wraca do normy. Po z czytaniu komputera niemal wszystkie błędy coś z kanem przede wszystkim. Po usunięciu błędów i ponownej diagnostyce wyskakuje jeden błąd:
Kod: P0670 - Obwód sterujacy modulu swiec zarowych

Moduł: Moduł sterowania pracą silnika (Power Train Chain Control Module).

Szczegóły kodów usterek

Obwód sterujacy modulu swiec zarowych

Przyczyn_ tego kodu DTC mo_e by_:

Przerwa w obwodzie.

Zwarcie

Możliwe przyczyny:

Przewody wiązki

GPCM

Bump:

piotricz1
19-04-2016, 06:46
Dziś rano na zimnym sprawdziłem że nie grzane są świece (kontrolka świeci świeć żarowych). Słychać przekaźnik jak klika. Nawet jakiś czas temu na mierniku było te 10V ale po podłączeniu żarówki na mierniku zero i żarówka nie świeci (żarówka 12V).
I jeszcze jedno, żarówka świeci kiedy dotykam do plusa akumulatora i plusa świec żarowych.

tomi002
19-04-2016, 09:36
Przez świece masz przejście do masy więc żarówka raczej powinna się zapalić gdy ja też podłączysz do plusa akumulatora.

piotricz1
20-04-2016, 19:52
No racja :)
Znalazłem przepalony bezpiecznik 60A po wymianie autko pali normalnie na zimnym.
Ale nadal sporo błędów.

matrix2711
17-05-2016, 23:13
piotricz1 Powiem tak: w 2014 borykałem się z tym problemem co ty Kod: P0670 - Obwód sterujący modulu świec żarowych. Jak się okazało były 3 świece niesprawne i 1 w jakiś dziwny sposób upalona, która odpowiadała za wywalanie błędu. wymieniłem komplecik świec NGK i na razie spokój. Objawy były takie ze na zimnym silniku szarpał i kopcił, świeciły się jakieś błędy od spalania i inne cuda na kiju, samochód przechodził w tryb awaryjny i kręcił się do chyba do 2500obr/min lub 3000obr/min (nie pamiętam), zwłaszcza się to włączało jak hamowałem silnikiem co najlepsze jak już ruszyłem i cały czas pedał w podłogę błąd znikał i samochód odzyskiwał moc. wymień świece, skasuj błędy i jeździj, czas pokaże i wysypie błędy jak coś nadaj jest nie tak.

MaXyM
16-08-2016, 00:32
Witam, filtr paliwa wymieniony i niestety po 3 dniach, problem powrócił, zapalił rano od strzała, po kilku sek. pracy zgasł, przy kolejnych próbach odpalenia pojawia się błąd P0089.
ForScan "widzi" to tak:
===DTC P0089-61===
Kod: P0089 - Czujnik ciśnienia w szynie paliwowej

Dodatkowe symptomy usterki:
- Sygnał powyżej maksymalnej wartości progowej

Status:
- DTC obecny w czasie wydania polecenia
- Lampka sygnalizująca wyłączona przy tym DTC

Moduł: Moduł sterowania pracą silnika (Power Train Chain Control Module).

Szczegóły kodów usterek

Fuel Rail Pressure Sensor A Circuit Malfunction (FRP) Czujnik ciśnienia szyny paliwowej Awaria obwodu (FRP)

--Possible Causes-- - Możliwe przyczyny -
- V-Ref open in harness. - V-Ref otwarty w zaprzęgu/zespół przewodów( nie wiem jak to przetłumaczyć)
- V-Ref open in sensor. - V-Ref otwarty w czujniku.

===END DTC P0089-61===

JohnLenin, Wiem ze to bylo dawno, jak rozwiazales usterke?
Mam dokladnie ten sam blad: P0089-61 w FF2 z tym samym silnikiem

MaXyM
16-08-2016, 13:35
A moze ktos inny poradzi?
Auto dwa razy sie zdlawilo przy ruszaniu. Za drugim razem nie nastartowalo. dopiero po dobrych kilku godzinach. Jak go sprawdzalem, to mial zalogowany blad P0089-61. Brak kontrolki MIL. Silnik ruszyl bez problemu ale 2 godz potem mial problem zaskoczyc (objaw jakby nie dostawal paliwa). Po dluzszym przytrzymaniu startera uruchomil sie, bez problemu. Ale nie zalogowal zadnych bledow i juz zrobil ze 30km.

Jutro wymienie filtr paliwa. Ten byl wymieniany w kwietniu a auto tankowane tylko na Shellu. Martwie sie o wielkosc ew inwestycji jaka mnie czeka, szczegolnie ze auto juz niemlode i w planie jest jego sprzedaz.