Zobacz pełną wersję : [Focus 2008-2011] Dostęp do nagrzewnicy PTC


Strony : 1 2 3 4 [5]

jacekk015
04-09-2018, 14:18
Jaki masz alternator?? Ja wymieniałem na 150 Amper.
Jak masz 105A to może nie zostawać prądu dla Nagrzewnicy.
Ewentualnie ELMem przestawić nagrzewnicę, żeby pokazywała[tymczasowo] procentowo ile dostaje mocy.
Moduł HEC - licznik
https://forum.fordclubpolska.org/showthread.php?p=2475346#post2475346
https://www.youtube.com/watch?v=BAKwOmiFNQc
https://www.youtube.com/watch?v=rBSMQ53oRNk

hindus
04-09-2018, 14:26
105A wystarcza ale trzeba jechać - https://forum.fordclubpolska.org/showpost.php?p=2517162&postcount=753

jacekk015
04-09-2018, 14:37
Mały ma to związek z komfortem.
Wyobraź sobie, że zimą włączasz nadmuch MAX, grzanie tylnej szyby i lusterek i może jeszcze przednią grzaną jak masz. Radio, światła, ładowanie akumulatora - praktycznie wszystko.
PTC jak dostanie 10% to max. GEM steruje mocą dynamicznie i do nagrzewnicy idzie tyle ile zostaje prądu w układzie. GEM nie postawi priorytetu na nagrzewnicę.
Sam zmieniałem na 150A bo była kicha.

hindus
04-09-2018, 14:48
To prawda ale do testów czy instalacja jest poprawna 105A wystarczy.

MarcinUj
04-09-2018, 16:22
Alternator mam 120A.
Na zegarach pokazuje tylko że nagrzewnica wyłączona. Podobno przy mojej wersji zegarów nie ma procentów tylko że jest wył albo wł.
Przed chwilą mierzyłem napięcia. Na grubych przewodach ładnie pokazuje 12v. A na cienkich przewodach (po przekręceniu kluczyka w stacyjce) też pokazuje 12v. Czy tak ma być? A jeśli tak, to czemu nie działa?

jacekk015
04-09-2018, 16:35
Na wszystkich licznikach jest ale trzeba włączyć.
W tej chwili masz info właczona/wyłączona
W linku powyżej masz odnośnik do obrazka jak zmienić na procenty.

Blokadą podstawową może być temperatura zewnętrzna. Po co grzać jak ciepło.
Obecnie mam 29st.C za oknem

MarcinUj
04-09-2018, 16:52
Procenty na tą chwilę są mniej istotne. Ważne żeby zadziałała nagrzewnica. Poranki są chłodne a ja właśnie rano w drodze do pracy sprawdzam czy działa.

MarcinUj
04-09-2018, 19:56
Posprawdzałam wszystko i tak:
- Grube, zasilające przewody od nagrzewnicy są ok - jest tam cały czas 12V - jest ok
- Przewód z GEMa C102 pin 5 - pojawia się 12V po przekręceniu kluczyka w stacyjce - jest ok
- Przewód z GEMa C103 pin 9 - pojawia się 11-12V po przekręceniu kluczyka w stacyjce - nie wiem czy tak ma być.
- Połączenie panel nawiewów a GEM C103 pin 14 - pojawia się 12V po ustawieniu grzania na full - jest ok.

Nagrzewnice mam już dwie (myślałem że pierwsza jest uszkodzona).

Pytanie co nie gra skoro nagrzewnica nie grzeje (wożę ją wymontowaną aby móc ręką sprawdzić czy jest zimna czy ciepła) ? Czy mogą obie nagrzewnice być uszkodzone - jak je sprawdzić?
Ale skoro miałaby to być nagrzewnica, to przecież komunikatami na wyświetlaczu steruje GEM, a on nie wie że nagrzewnica jest uszkodzona - czyż nie? Czyli w chłodny poranek, powiedzmy 13stopni, wyświetlacz powinien pokazać że nagrzewnica włączona, jeśli dobrze rozumiem.

Jakieś sugestie kolegów, bo już nerwy me puszczają.

weuek
04-09-2018, 20:05
A jaką masz klimatyzację? Bo w połączeniu z ręczną to sens obecności tej nagrzewnicy jest mocno ograniczony.

MarcinUj
04-09-2018, 20:19
Dodam, że oczywiście za pomocą ELM'a wszystko po włączane jak w poniższym poście
https://forum.fordclubpolska.org/showthread.php?p=2475346#post2475346

Tak, mam manualną klimatyzację, ale nie rozumiem, dlaczego sens jest ograniczony? Ustawiam pokrętło temperatury na fulla i nagrzewnica ma grzać - potem grzanie przejmuje "silnik" - proste i logiczne.

technik08
04-09-2018, 20:42
[/quote[quote=MarcinUj;3026320] Przewód z GEMa C103 pin 9 - pojawia się 11-12V po przekręceniu kluczyka w stacyjce - nie wiem czy tak ma być.
Piny C102/5 i C103/14 zachowanie ok. Na pinie C103/9 oznaczonym PWM Występują impulsy , gdzie brak impulsu to ok 11,5V a impuls to ok 1V . Mierząc napięcie uśrednione na ww. pinie zmienia się ono od 11V do 1V - im jest ono niższe tym większa moc dostarczona do PTC . W większości Focusów , żeby GEM wystawił impulsy grzania silnik musi pracować , choć koledzy pisali , że zdarzają się impulsy przy silniku zatrzymanym . Podsumowując uruchom silnik i wtedy zmierz napięcie na pinie C103/9 . powinno pływać w zakresie od 11V w dół , wszystko przy odpowiednio niskiej temperaturze silnika i ewentualnie otoczenia

MarcinUj
04-09-2018, 21:30
technik08 - dzięki, sprawdzę jutro rano jak będą ku temu warunki pogodowe.
A jeszcze tak się zastanawiam, że skoro na PWM napięcie jest modulowane i przy najmniejszej wartości grzeje najmocniej, to czy można zasymulować pracę nagrzewnicy na fulla podłączając pod PWM np. baterię 1,5V (oczywiście z pominięciem GEM'a) ?

jacekk015
04-09-2018, 21:38
Dla manuala trzeba dociągnąć kabelek od panelu do GEMa
https://forum.fordclubpolska.org/showthread.php?p=1930066#post1930066

Panel musi być chyba z przedostatnią literką B
7M5T-19980-B*
https://forum.fordclubpolska.org/showthread.php?p=1936023#post1936023

PS. PWM = https://pl.wikipedia.org/wiki/Modulacja_szeroko%C5%9Bci_impuls%C3%B3w
To nie jest stałe napięcie tylko modulowane. Bateryjką tego nie zrobisz. Jak już Arduino ;-)
Choć po pewnym namyśle bateria da 100% wypełnienia... ale ja bym tam GEMa raczej nie próbował upalić obcym napięciem

I jeszcze jedno: Twój GEM obsługuje te rzeczy?

MarcinUj
04-09-2018, 22:21
jacekk015:
kabelek dociągnięty, pokazuje się 12V jak dam grzanie na full.

Zastanawiam się czy aby wina nie leży po stronie mojego GEM'a.
Mój to 7M5T-14A073-BD
Czy on, mimo że ma piny, obsługuje dodatkową nagrzewnicę?

jacekk015
04-09-2018, 23:27
Takiej wiedzy to już nie posiadam, tedi_k może się wypowie:
Jego post:
https://forum.fordclubpolska.org/showpost.php?p=1930233&postcount=132

Chyba masz pecha jednak z GEMem
https://forum.fordclubpolska.org/showthread.php?p=2099849#post2099849
https://forum.fordclubpolska.org/showthread.php?p=2739157#post2739157
http://ffclub.ru/topic/288750/go_post/18640304/


Ja miałem polifta BB, ale miałem klimatronika.

hindus
04-09-2018, 23:41
Na pinie C103/9 oznaczonym PWM Występują impulsy , gdzie brak impulsu to ok 11,5V a impuls to ok 1V . Mierząc napięcie uśrednione na ww. pinie zmienia się ono od 11V do 1V - im jest ono niższe tym większa moc dostarczona do PTC .
Jesteś pewien że impulsy nie sterują bezpośrednio mosfetami? Tam chyba jest IRF1404 czyli byłoby odwrotnie. Tzn impuls dodatni otwieralby bramkę.

Co do podłączania baterii... Przy PWM zwarcie do plusa albo do masy daje skrajne stany. Więc nie ma co kombinować z baterią.

jacekk015
05-09-2018, 00:12
GEM do wymiany na serię Cx lub bezpieczniej Dx
Seria D jest bogatsza od C. W zależności jakie masz jeszcze wyposażenie.

7M5T-14A073-DD 140zł
https://allegro.pl/skrzynka-bezpiecznikow-ford-focus-mk2-7m5t14a073-i7021520308.html

7M5T-14A073-DF 120zł
https://allegro.pl/skrzynka-modul-bsi-ford-focus-mk2-7m5t-14a073-i7497134466.html

MarcinUj
05-09-2018, 06:17
No i fajnie.
Pytanie teraz z czym się wiąże wymiana GEMu? Wystarczy tylko podmienić, przepiąć wtyczki czy coś jeszcze trzeba zrobić? Jakie jest ryzyko że coś się uwali?

hindus
05-09-2018, 07:00
Zaprogramować na nowo zgodnie z tym co masz w samochodzie. Możesz porobić screeny tego jak masz w tej chwili ustawiony GEM z ELMConfigu.

MarcinUj
05-09-2018, 07:42
A może być taki GEM?
https://allegro.pl/focus-mk2-lift-1-8-tdci-skrzynka-bezpiecznikow-i7523684324.html#thumb/4
Jest to wersja Cx a nie Dx ale mój ford jest słabo wyposażony więc może wystarczy.
Jaka jest różnica między Cx a Dx? Jest jakiś wykaz różnic?

jacekk015
05-09-2018, 10:48
https://forum.fordclubpolska.org/showthread.php?p=1909811#post1909811

Do PTC Cx wystarczy, do reszty to już możesz wiedzieć tylko Ty bo wiesz jakie masz wyposażenie.
Ostatnia litera E to rocznik 2008
F to 2009
G to 2011
Teoretycznie to bez znaczenia.

Najtańszy CE masz za 38zł + 8,99zł dostawa:
https://allegro.pl/focus-mk2-1-6-16v-skrzynka-modul-bsi-7m5t14a073ce-i6612619671.html


Pozostałe
https://allegro.pl/listing?string=7m5t-14A073-c*&description=1&order=d&bmatch=baseline-cl-uni-1-5-0806

MarcinUj
05-09-2018, 12:00
Chyba zakupię GEM Cx.
Dx nie jest mi do szczęścia potrzebny, bo nie mam w planach robić żadnych innych modyfikacji.
A i obecnie w swoim NIE posiadam:
- grzanej szyby przedniej
- czujnika deszczu/zmierzchu,
- świateł dziennych automatycznych
- fabrycznego alarmu obwodowego
- systemu bezkluczykowego
- klimatronika
- tempomatu

Z luksusów jakie posiadam do nawigacja FX i zegary z dużym wyświetlaczem.

technik08
05-09-2018, 13:24
Jesteś pewien że impulsy nie sterują bezpośrednio mosfetami? Tam chyba jest IRF1404 czyli byłoby odwrotnie. Tzn impuls dodatni otwieralby bramkę.

PTC zawiera własny procesor sterujący . Nie jestem pewien czy odczytywany jest poziom napięcia , czy zbocze impulsu . Jeśli poziom jest istotny , to po odłączeniu przewodu PWM od GEMa można zewrzeć przewód idący do PTC złączka C851 pn 2 do masy i oczekiwać pełnej mocy grzania .

hindus
05-09-2018, 13:29
Aż mnie kusi żeby zobaczyć pod oscyloskopem co tam leci na przewodach sterujących :) Chyba, że już miałeś okazję spojrzeć?

technik08
05-09-2018, 13:40
Zyt kiepskie dojście , nie chciało mi się . Obstawiam prostokąt o ujemnej polaryzacji .

jacekk015
05-09-2018, 14:01
To jest tylko zwykły PWM... taki sam, który steruje prędkością obrotową wiatraczka na procesorze komputera. Żadnej magii tam nie ma.
https://www.youtube.com/watch?v=r-qbZzIbt54

Jak chcesz sobie ręcznie potencjometrem posterować to wystarczy płytka prototypowa NE555 i kilka rezystorów.
https://www.google.pl/search?q=ne555+pwm

Technicznie opisane jest tutaj:
https://www.fordescape.org/forum/860722-post18.html

cezarg1410
05-09-2018, 15:31
Cześć,
jaki numer nagrzewnicy powinien pasować do focusa mk2 fl z 2009 roku?

Znalazłem to: https://allegro.pl/ford-focus-mk2-c-max-nagrzewnica-elektryczna-2004-i7413399497.html
I zastanawiam się czy to będzie pasować czy nie (widziałem też takie z końcówką "B")

Pozdr

hindus
05-09-2018, 15:34
To jest jeden standard razem z tymi do Volvo.
Zobacz sam: https://allegro.pl/nagrzewnica-elektryczna-3m5118k463fb-volvo-v50-i7531905463.html

cezarg1410
05-09-2018, 16:03
No to zamówione.
Ciekawe tylko czy mam instalację :D

cezarg1410
05-09-2018, 18:51
Próbowałem przewertować temat, ale poddaję się... 100 stron to ciut za dużo.
W związku z tym pytania:
1. Która wtyczka to C102?
2. Która wtyczka to C103?
3. Gdzie kupić bezpiecznik 70A? Chyba go u mnie nie ma.

jacekk015
05-09-2018, 19:20
Bezpiecznik 80A. Jeśli brak przewodów to od aku przewody 10mm2
https://allegro.pl/listing?string=bezpiecznik%20midi%2080A&order=d&bmatch=baseline-cl-uni-1-5-0806

http://media.ffclub.ru/up142235-gem_restyle_front.jpg

https://forum.fordclubpolska.org/attachment.php?attachmentid=77084&d=1475554511

cezarg1410
05-09-2018, 20:16
Super fotki. Dzięki wielkie!
Niestety przewodów brak. Jestem trochę zaskoczony. Auto w sumie z końca produkcji w wersji titanium.
Jest opcja kupna oryginalnej wiązki?
Rozumiem że w związku z tym wiązki od sterowania też pewnie nie ma?

jacekk015
05-09-2018, 20:33
Miałem C-MAXa lifta 2008 z klimatronikiem i złączkę sterowania miałem ukrytą zaklejoną taśmą fabrycznie.
Zasilanie PLUS ciągnąłem od skrzynki bezpieczników z tego bezpiecznika 80A.
Końcówka kablowa 10mm2 z oczkiem - nie pamiętam która średnica pasuje - trzeba zmierzyć.
https://allegro.pl/koncowka-kablowa-miedz-cyn-m6-10mm2-fi-5-i5253363601.html
https://allegro.pl/koncowka-kablowa-miedziana-m8-10mm2-fi-4-5-i5253914430.html
https://allegro.pl/koncowka-kablowa-miedziana-m10-10mm2-fi-4-5-i5253938455.html
Kabel koniecznie 10mm2 - taki jest oryginał!!!
MINUS pobrany z MASY na śrubie w pobliżu stelaża ze zdjęcia. Ponownie kabel 10mm2.
Kable z oryginalną wiązką połączone tulejką miedzianą zaciskową i zaizolowane porządnie taśmą parcianą. Ew. pod spód rurkę termokurczliwą z klejem.
https://archiwum.allegro.pl/oferta/koncowka-miedziana-laczaca-10-30mm-tulejka-i5246002780.html
https://archiwum.allegro.pl/oferta/rura-rurka-koszulka-termokurczliwa-12-0-z-klejem-i3877726020.html
Jak to spartaczysz i zrobisz gdzieś zwarę na 30-50 Amperach to masz auto w ogniu - tutaj popelina jest niemile widziana.
Za GEMem masz gumową osłonę grodzi. Zrobić mały otworek, kabel przesmarować silikonem i przepchnąć do komory silnika.
W środku puścić górą i złapać trytytkami tak, żeby nie zawadzał podczas ew. prac serwisowych i tyle.

Szukaj to może znajdziesz złączkę - sama nie wyjdzie.
https://forum.fordclubpolska.org/showthread.php?t=209228
https://forum.fordclubpolska.org/attachment.php?attachmentid=54474&d=1407194944

cezarg1410
05-09-2018, 22:27
Dzięki wielkie za naprawdę super opis :)
Trochę mnie martwi ciągnięcie kabli przez które będzie płynął taki prąd. Niby dwóch lewych rąk nie mam, ale obawa jest.
Z drugiej strony montowałem już audio na kablach 53 mm2 i było spoko więc tutaj też raczej podołam ;)
Jak potem wygląda wpięcie do nagrzewnicy? Trzeba kostkę rozbebeszyć rozumiem?

jacekk015
05-09-2018, 23:38
Nie napisałeś czy masz klimatronika. Bo jeśli manual to na początek GEM do sprawdzenia i panel pokręteł.
+ z aku do czerwonego
- do pewnego punktu masy.
Kostkę sterowania albo znajdziesz owiniętą taśmą izolacyjną przez fabrykę albo użyjesz tej kostki co ją kupiłeś z nagrzewnicą i pociągniesz te 2 kabelki do GEMa.

Tutaj masz gotowca od ruskich - kliknąć Скрытый текст:
http://ffclub.ru/topic/288750/

Tureckiego nie znam, ale prostszego wideo chyba niema:
https://www.youtube.com/watch?v=d7UE_o9AslA Co prawda od Focusa MK3, ale wiadomo o co chodzi.
https://www.youtube.com/watch?v=Z3NdkC-Gy78

MarcinUj
06-09-2018, 08:22
A ja się zastanawiam czy mój GEM faktycznie nie obsługuje PCT.
Przecież na przewodach sterujących do PTC pojawia się napięcie od GEM. Teraz jak odpiąłem nagrzewnicę to mam błąd B2976,0F - Aux. heater line failure. Czyli GEM wie czy jest podpięta nagrzewnica czy nie więc powinien umieć nią sterować.
Poczekam z wymianą GEM do pierwszych przymrozków.

jacekk015
06-09-2018, 10:27
Ale żeś się uparł. Po prostu wymienisz go później jak już będzie zimno na dworze.
https://forum.fordclubpolska.org/showthread.php?p=2739148#post2739148

cezarg1410
06-09-2018, 10:38
Nie napisałeś czy masz klimatronika. Bo jeśli manual to na początek GEM do sprawdzenia i panel pokręteł.

Klimatronic jest więc GEM powinien być okej :)

cezarg1410
08-09-2018, 11:35
Nie mogę znaleźć wtyczki sterującej.
Wtyczka c102 pin 5 obsadzony.
Wtyczka c103 pin 9 obsadzony.
Wtyczka c103 pin 14 pusty :/
Auto na clinatronic.
Czy brak tego po u przy climstronicu jest problemem?

Bump: Wtyczka zlokalizowana.
Pytanie o pin 14 z c109 aktualne.

jacekk015
08-09-2018, 12:31
C103 14 jest potrzebny właśnie dla manualnej klimy.
Panel manualny daje znać do GEMa.
Dla klimatronika jest niepotrzebny dlatego też nawet z bieda GEMem serii Bx PTC pójdzie na klimatroniku.
Panel klimatronika załatwia sprawę poprzez szynę CAN.

Zresztą masz to na obrazku:
C103 14 manual
Dla DATC[klimatronik] sygnał przez CAN

MarcinUj
11-09-2018, 10:45
Ale żeś się uparł. Po prostu wymienisz go później jak już będzie zimno na dworze.
https://forum.fordclubpolska.org/showthread.php?p=2739148#post2739148

Jacekk015 zwracam honor. Wymieniłem GEMa na serię Cx i nagrzewnica grzeje aż miło, zwłaszcza w chłodne poranki.

cezarg1410
13-09-2018, 16:05
Sprzęt zamocowany.
Pozostała aktywacja kompem która zrobię wieczorem.
Pytanie: czy istnieje jakaś opcja na wymuszenie grzania w obecnych temperaturach żeby sprawdzić czy w ogóle działa?
Druga sprawa: gdzie w elmconfig sprawdzę moc alternatora?

hindus
13-09-2018, 16:13
Druga sprawa: gdzie w elmconfig sprawdzę moc alternatora?
To chyba tutaj http://talkford.com/community/uploads/monthly_03_2018/post-84616-0-56449200-1520801023_thumb.png
Co do temperatury, to może woreczek z lodem na czujnik temperatury powietrza? Dostęp jest w miarę łatwy.

cezarg1410
13-09-2018, 20:45
W Focusie mi tej zakładki nie pokazuje.
Za to spróbowałem w pcm i po odczycie w polu alternator Type pokazuje "base configuration" :/ jeszcze jakieś pomysły?
Auto mega ciepłe więc czekam do rana z testem.

kirhoff
13-09-2018, 21:21
W Focusie mi tej zakładki nie pokazuje.
Za to spróbowałem w pcm i po odczycie w polu alternator Type pokazuje "base configuration" :/ jeszcze jakieś pomysły?
Auto mega ciepłe więc czekam do rana z testem.

Daj vin twojej foki to sprawdzę.

cezarg1410
13-09-2018, 21:59
Wf0sxxgcds9m88619
Dzięki!
Dla pewności dopytam... Aktywowałem jedna funkcje w gem (ta w prawej kolumnie bo lewa dotyczy klimy manual) plus jedna w hec dla wyświetlania czy działa nagrzewnica. Czy to jest okej?

kirhoff
13-09-2018, 22:35
Wf0sxxgcds9m88619
Dzięki!
Dla pewności dopytam... Aktywowałem jedna funkcje w gem (ta w prawej kolumnie bo lewa dotyczy klimy manual) plus jedna w hec dla wyświetlania czy działa nagrzewnica. Czy to jest okej?

Funkcje masz właczone dobrze , co do alternatora popatrze w wolnej chwili.

cezarg1410
14-09-2018, 11:45
Nagrzewnica działa.
16 stopni na zewnątrz ustawiłem 28 i włączyła się na 45 procent.
Po puszczeniu gazu spadalo do 20 więc alternator lipa.

Edit: dziwna sprawa bo zrobiłem drugi test i nawet na wolnych obrotach 50 procent.

jacekk015
14-09-2018, 21:16
Ja miałem w konfiguracji PCMa 125A, a po wyjęciu w rękach był 105A, także jakieś handlarze zrobiły czary-mary lub w co wątpię fabryka.
Po drugie - nagrzewnica dostaje "resztki" prądu, także jak np. ładuje mocno akumulator + światła i inne bajery to może tyle tylko zostaje prądu w układzie.
Do tego panel klimatronika sobie steruje tym PTC i jak uzna, że chce 50% to więcej nie będzie.

cezarg1410
15-09-2018, 09:49
Jestem zachwycony.
17 stopni odpalam auto wyjeżdżam zamykam bramę wsiadam już letnie powietrze na kratkach. Po przejechaniu dosłownie kilometra już cieple.
Rewelka polecam każdemu kto się wacha :)

voodo
15-09-2018, 19:20
Ja się wahałem w tamtym roku bo myślałem, że mam alternator 105A ale okazało się, że siedzi u mnie 120A. Teraz to zniechęcony jestem czytaniem 100 stron tematu aby znowu odszukać które piny w gemie powinienem mieć i gdzie podłączone w przypadku manualnej klimy. Bezpiecznik w komorze silnika jest, gem też jest odpowiedni czyli najgorsze za mną. Podobno zima w tym roku ma być ostra więc przydałoby się w końcu zamontować nagrzewnice...

jacekk015
15-09-2018, 19:39
Daleko nie masz. Musisz tylko sprawdzić GEMa min wersja Cx oraz panel klimy czy jest serii Bx
https://forum.fordclubpolska.org/showthread.php?p=3026402#post3026402
https://forum.fordclubpolska.org/showthread.php?p=3027843#post3027843

kozunio12
16-09-2018, 15:37
GEM Bx też jest wystarczający

jacekk015
16-09-2018, 16:09
GEM Bx też jest wystarczający

Nie jest dla klimy manualnej.
Dla manuala musisz mieć GEM Cx lub Dx lub inny zgodny.
Bx jest ok jak masz klimatronika.
https://forum.fordclubpolska.org/showthread.php?p=3028917#post3028917

Jeśli twierdzisz inaczej to podaj konkret.

W GEMie Bx nie masz obsadzonego złącza C103 14
Chyba, że może jakaś mega późna wersja. Generalnie Bx nie działa z panelem klimy manualnej.

voodo
16-09-2018, 16:54
GEM mam akurat FB czyli nie potrzebuje go wymieniać. Niestety ale z tego co pamiętam to pinów w gemie nie mam obsadzonych raczej żadnych. Dzięki jacekk015 za linki. Jak będę miał czas to będę musiał się wziąć za montaż.

jacekk015
16-09-2018, 17:38
Poczytaj sobie od tego posta dalej.
Masz to przejrzenia jeszcze panel klimy ręcznej.
https://forum.fordclubpolska.org/showthread.php?p=3026402#post3026402

kozunio12
17-09-2018, 17:11
jacekk015, mam GEM w wersji 4M5T-...-BE i działa nagrzewnica w wersji manualnej. Nie miałem żadnego okablowania i musiałem całość od podstaw rzeźbić, łącznie z zasilaniem. GEM jest założony z anglika, bo oryginalnie siedział Ax

krzys1968
17-09-2018, 19:45
Jest opis kolegi tedi_k jaki gem obsluguje PTC i nie bylo by domyslow . Na podanym wcześniej schemacie widać - noga 5 złącza przełączników klimy do nogi 14 złącza C103 GEM. Przewód biało-fioletowy. Łatwiej patrzeć na złączu GEM - niebieskie wąskie złącze po lewej stronie GEM, widoczne po wypięciu GEM z zatrzasków, trzeci przewód od dołu po prawej stronie złącza.

Okazuje się, że wersja LOW GEM przedliftowego nie obsługuje sygnału załączania PTC. Przedliftowe wersje MID1, MID2 i HIGH nie mają z tym problemu!
W poliftowych GEMach jest podobnie - wersja -B* na schematach nie ma obsługi sygnału załączania PTC, wersje -C*, -D*, -E/F/J* nie mają z tym problemu... Może się okazać, że trzeba sobie jeszcze GEM przełożyć...

jacekk015
17-09-2018, 20:57
Tak - była później rozmowa, że późne PRZEDLIFTOWE GEMy BE lub BF obsługują również ręczną, jednakże w dużej mierze można zakładać, że użytkownik posiada Bx nieobsługujący.
Prawdopodobnie w Fordzie się w którymś roku opamiętali.
Poza tym 4M5T to jest przedlift
https://forum.fordclubpolska.org/showthread.php?p=2108910#post2108910

krzy04
26-09-2018, 21:57
Witam, mam pytanie co do rodzaju nagrzewnicy elektrycznej do forda focusa mk3 2012 rok, 1,6 tdci, 115 km wersja trend sport. Sprawdzałem mój focus posiada kable sterujące i zasilające, tylko podłączyć grzałkę, aktywować w kompie i powinno działać. Problem polega na tym, że przeglądając neta widzę kilka rodzajów tego urządzenia. Proszę o podpowiedź jaki rodzaj pasuje do mojego forda. Z góry dziękuję za zainteresowanie tematem. Pozdrawiam.

jacekk015
26-09-2018, 23:52
https://forum.fordclubpolska.org/showthread.php?p=2571476#post2571476

umek19
08-10-2018, 13:15
W temacie wyżej doczyasz ja kupiłem od volvo za 25zl do focusa 3

piotr1997
10-10-2018, 03:23
Witam serdecznie mam pytanie odnośnie dodatkowej nagrzewnicy proszę podpowiedzcie jaki muszę kupić gm aby wszystko chodziło zegary pokazują dodatkową nagrzewnica wszystko podłączone A zero reakcji ponoć jest nie Tak I wynajęcia w zalaczniku

hindus
10-10-2018, 10:12
Klima ręczna czy automatyczna?

umek19
10-10-2018, 10:21
Jeśli zegary pokazują włączone dojrzewanie to Gem jest moim zdaniem dobry i sterowanie nawiewami tez. Ale podaj więcej informacji jaka klimatyzacja i czy bezpiecznik jest przy akumulatorze czy zasilanie na grubych przewodach jest?

gszalas
10-10-2018, 13:40
Czy orientujecie się, gdzie mogę nabyć nowe konektory do kostki sterowania nagrzewnicą oraz do kostki wpinanej w GEM?

Antej
10-10-2018, 14:11
Nowych to raczej nie uświadczysz.
Z odzysku z kawałkiem przewodu mam, co do kostki zasilającej to muszę przymierzyć do PTC czy coś podpasuje.

hindus
10-10-2018, 14:25
Czy orientujecie się, gdzie mogę nabyć nowe konektory do kostki sterowania nagrzewnicą oraz do kostki wpinanej w GEM?

Najłatwiej kupić razem z nagrzewnicą. Ja sam tak kupiłem, a że miałem fabryczną instalację, to złączki od strony instalacji sprzedałem za 5 zł na Allegro.

gszalas
10-10-2018, 15:15
Ja muszę tylko dorobić sterowanie do GEMu, a samą kostkę sterującą mamale z obciętymi kablami, no i nie mam pinów do samego GEMu. A czy ktoś z Was jest w stanie poratować instalacją kostek z gemu? mogą być obciete kable z pinami, byle pasowały do kostek z gemu.

Antej
10-10-2018, 15:19
:568:

z odzysku z kawałkiem przewodu mam, co do kostki zasilającej to muszę przymierzyć do ptc czy coś podpasuje.

gszalas
15-10-2018, 21:24
:568:

Jak mogę się z Tobą skontaktować w tej sprawie?

MichalSzczur
10-11-2018, 18:42
Poszukuję kogoś z okolic Rzeszowa w celu aktywacji dodatkowej nagrzewnicy w c-max. Posiadam elm327 na bluetooth. Przerobił go, elmconfig łączy się z gem, ale boję się że podczas konfiguracji straci połączenie i uziemienie samochód.

Colan
13-11-2018, 19:42
Właśnie skończyłem montaż nagrzewnicy w moim Focusie.
Na szczęście kable zasilające miałem wyprowadzone. Następnie zabrałem się za poszukiwanie złącza do GEM. Niestety nie było...a przeszukałem wszystko wzdłuż całej wiązki. Musiałem dorobić kable do GEM a z racji tego, że nie miałem złącza to spiąłem je bezpośrednio. Później pozostała tylko aktywacja w ELMconfig i wszystko pięknie działa. Przyznam, że wcześniej nie wiedzialem jak to zrobić...wystarczyło przeczytać 108 stron tego tematu i nie było problemu. ;)

Buton
14-11-2018, 16:28
Witam. Montuję właśnie nagrzewnicę i natrafiłem na problem. W tym temacie znalazłem, że brązowy przewód z grzałki mam dociągnąć do pinu 9 w C103, a czarny do pinu 5 w C102. To jest jasne. Tylko z mojej grzałki wychodzą przewody żółty i niebieski. Czy ktoś wie który odpowiada któremu?

hindus
14-11-2018, 16:56
Pokaż zdjęcie tej nagrzewnicy... Albo przepisz symbol - bo na 99% masz od Mk3 - https://forum.fordclubpolska.org/showpost.php?p=2499050&postcount=333

Buton
14-11-2018, 19:46
Tak, to jest od MK3. Już do tego doszedłem. Złą mi dali na szrocie.

javers
15-12-2018, 23:00
Odświeżę trochę kotleta...
Miał ktoś z Was problem ze spadkiem napięcia (mruganie oświetlenia wew i zew) w czasie pracy w/w nagrzewnicy (montaż fabryczny)?

krzys1968
16-12-2018, 12:07
aku juz czas na niego

noswer
16-12-2018, 12:24
Włącz sobie procentowe pokazanie użycia nagrzewnicy i zobacz jaki masz alternator ( powinien być ten mocniejszyw- ale warto sprawdzić) - nie masz dodatkowo czegoś włączonego po instalacji?

Na początek naładował bym akumulator na maca prostownikiem...

miedzianek
06-01-2019, 18:08
Lekki odśwież. Czytałem, nie rzuciło mi się w oczy

Mam foke 2005
Gem poliftowy z końcówką -jx
Klimatronic

Jakie numery ma mieć grzała, żeby podeszła?


Tak, wiem, najpierw sprawdzę wiązki czy są i numer seryjny panelu klimatronic

gszalas
06-01-2019, 21:16
Odświeżę trochę kotleta...
Miał ktoś z Was problem ze spadkiem napięcia (mruganie oświetlenia wew i zew) w czasie pracy w/w nagrzewnicy (montaż fabryczny)?Mam podobne wrażenie, że oświetlenie wewnątrz pulsacyjnie działa jak chodzi nagrzewnica, ale mam włączone procentowe wskazanie i juz po chwili od uruchomienia auta jest na 100% chyba, że jest włączone ogrzewanie przedniej szyby to wtedy wskazania procentowe się zmieniają stale, ale to tylko na biegu jałowym jak jest w ruchu to mimo ogrzewania szyby pokazuje 100%. Trzeba poczekac na mrozy i zobaczyć jak będzie odpal;) mam aku trzecia zimę jak padnie tzn. że nagrzewnica moglasie do tego przyczynić.

Wysłane z mojego SM-J320FN przy użyciu Tapatalka

osiejoz
07-01-2019, 08:47
zalozylem, do manuala, z dorobieniem wiązki sterującej PWM nagrzewnicy. Jak coś podpytywać, służę pomocą :)

miedzianek
08-01-2019, 20:43
zalozylem, do manuala, z dorobieniem wiązki sterującej PWM nagrzewnicy. Jak coś podpytywać, służę pomocą :)



Do foki przedlift? Poproszę o numer tej grzały, co to bym dobrą na Allegro kupił

Harisonl
11-01-2019, 21:46
Panowie wiecie może w którym miejscu w oryginale była podpięta masa?

FiestaCiechanow
12-01-2019, 01:33
A ja mam takie pytanie:
Czy nagrzewnica PTC z Mondeo MK4
(taka jak tu:
Grzałka Nagrzewnicy Ford Mondeo MK4
https://www.olx.pl/oferta/grzalka-nagrzewnicy-ford-mondeo-mk4-CID5-IDy8gOA.html )
podejdzie do Foki MK2 (FL) ?

gszalas
12-01-2019, 03:14
Podejdzie. Ja mam z mondeo w foce przed liftem.

Wysłane z mojego SM-J320FN przy użyciu Tapatalka

arzak@wp.pl
23-01-2019, 10:55
Jak sprawdzić czy pokrętło temperatury jest właściwe dla zainstalowania PCM?
W sensie, gdzie można znaleźć symbol modelu?

(MK2 2009 po lifcie, klimatyzacja ręczna)

hindus
23-01-2019, 10:58
Po odpięciu ramki (maskownicy) powinno być widoczne, jak nie to odkręcasz panel pokręteł i szukasz numeru.
Zobacz https://thumbs.img-sprzedajemy.pl/1000x901c/da/fb/4d/ford-focus-mk2-c-panel-klimatyzacji-wyposazenie-wnetrza-drezdenko-sprzedam-496248773.jpg widać naklejkę i tam patrzysz jaka końcówka.

arzak@wp.pl
23-01-2019, 11:19
Dzięki, sprawdzę po pracy.

Jeszcze dla pewności spytam, czy nagrzewnica o symbolu 3M51-18K463-FC będzie pasowała? W wątku znalazłem tylko informacje o nagrzewnicach z symbolem 3M51-18K463-FB. Ta różni się tylko ostatnią literką, ale diabli wiedzą.

hindus
23-01-2019, 11:23
Ostatnia literka to chyba rocznik. Generalnie wszystkie są wymienne, także z Volvo. Ważne żeby z Focusa mk3 nie kupić bo wygląda podobnie.

cza-rny
19-03-2019, 09:41
mam mały problekim
podpiołem nagrzewnicę, a ona przez noc rozładowała mi akumulator na amen.
jakieś pomysły?

hindus
19-03-2019, 09:57
Uszkodzona nagrzewnica albo jest jakieś zwarcie na kablach sterujących. Zobacz czy masz na nich napięcie po wyłączeniu silnika. Jeśli tak, to coś nie tak z GEM (skoro podaje ciągle sygnał do grzania). Jeśli nie, to raczej wina samej nagrzewnicy, może któryś z mosfetów jest zwarty i puszcza prąd cały czas. Osobiście obstawiam tą drugą opcję (walnięta nagrzewnica)

Instalacja fabryczna czy dokładałeś sam?

cza-rny
19-03-2019, 11:02
Przewody zasilające już były ja dołożłem tylko na orginalnej wtyczce sterowanie.
wpiołem orginalnego pina na pozycji 9 w pierwszej wtyczce, a w drugiej zmostkowałem 5 pina

hindus
19-03-2019, 11:18
No to upewnij się, że na pewno dobre przewody zmostkowałeś.

Możesz jeszcze jedną rzecz sprawdzić.
Odłącz sterowanie PTC (zostaw tylko zasilanie) i zobacz, czy PTC grzeje. Jeśli tak - będziesz miał pewność, że grzałka uszkodzona. Jeśli nie grzeje - sprawdź napięcie na sterujących. Jak będzie to znaczy że w sterowaniu jest problem (zły kabel, problem z GEM).

cza-rny
19-03-2019, 12:53
jak tylko zreanimuję akumulator to zdam relację ;-)

cza-rny
20-03-2019, 10:18
akumulator wskrzeszony ;-)
na przewodach sterujących po wyciągnięciu kluczyka nie ma napięcia, więc wygląda na to, że nagrzewnica jest walnięta ;-(
... i znowu zabawa z demontażem, ech....

cza-rny
20-03-2019, 15:56
mam prośbę do czytających ten wątek
potrzebuję VIN Z Focusa 1.8 TDCI w kórym fabrycznie była zamontowana grzałka, w ostateczności może to być 2.0 lub 1.6
fajnieby było gdyby auto było z 2009 lub 2010
oczywiście korespondencja na priv

a chodzi o to, że dochodzę się o pewną sprawę z servisem
z góry dzięki

cza-rny
28-03-2019, 10:39
juz nieaktualne z tym vin-em
dzięki na pomoc

hindus
28-03-2019, 10:41
Udało się w końcu drugą grzałkę zamontować? :)

cza-rny
30-03-2019, 20:31
poszukuję kogoś z Kielc lub okolicy, aby sprawdzić moją nagrzewnicę
muszę sprawdzić czy grzałka jest uszkodzona czy coś u mnie ze sterowaniem nie tak

Antej
30-03-2019, 20:37
Sporo oczekujesz.

Zakup nagrzewnicy w kwocie poniżej 50zl z wysyłką vs czyjś czas (okolo 2h) i chęć na rozebranie swojego auta.

Polowiczne sorawdzenie, masz swoja nagrzewnice wyjęta i zapinasz jedynie na kablach u kogos, ale i tak trzeba zanurkowac do wtyczek pod kokpit.

cza-rny
30-03-2019, 21:12
trzeba czytać ze zrozumieniem ;-)
chcę podłączam swoją nagrzewnicę i sprawdzić czy działa, a dostanie się do trzech wtyczek przy podpiętej grzałce to góra 5 min ;-)

Antej
30-03-2019, 21:41
Pisac i czytac ze zrozumieniem.
czy coś u mnie ze sterowaniem nie tak

Jak chcesz to sprawdzac to tylko na drugiej grzalce.

Napisalem to ale widac nie zrozumiales co przeczytales.

hindus
30-03-2019, 22:09
Antej, skoro jego druga grzałka będzie działać na czyjejś instalacji no to wiadomo że u niego jest problem ze sterowaniem :)

cza-rny
31-03-2019, 13:08
dokładnie o to mi chodzi ;-)

cza-rny
11-04-2019, 09:08
... a takie pytanko ...
jakby ewentualnie zamieniło się miejscami przewody sterujące to czy grzałka nie będzie po prostu dziłała, czy szlak ją trafi? ;-)

cza-rny
11-04-2019, 20:40
... temat się rozwiązał, dziękuję za wszelką pomoc ;-)

hindus
11-04-2019, 22:20
A co było nie tak? :)

kicaj73
25-06-2019, 20:22
Witam
Po przeczytaniu całego wątku, mimo że mam fabryczne webasto, postanowiłem dokupić i ja do swojej foki nagrzewnicę ptc, jako że całą instalację miałem fabryczną, koszt zakupu 38zł od volvo v50, muszę przyznać że działa ona bardzo fajnie, już po chwili leci ciepłe powietrze co w dieslu jest jeszcze fajniejsze i przyjemniejsze, polecam każdemu kto się zastanawia nad zakupem.
Teraz czas na dołożenie tempomatu... :)

Plpfocus
28-07-2019, 11:22
Witam.
"9251 Obwód czujnika temperatury we wnętrzu przerwany".
Mam taki błąd. Pytanie gdzie znajduje się czujnik odpowiadający za ten błąd?
Pozdro.

Plpfocus
10-10-2019, 19:19
Witam.
"9251 Obwód czujnika temperatury we wnętrzu przerwany".
Mam taki błąd. Pytanie gdzie znajduje się czujnik odpowiadający za ten błąd?
Pozdro.

Nikt nie pomoże?

pecek1985
11-12-2019, 20:13
Witam mam pytanie czy pokrętła od klimy manualne obsługują nagrzewnice PTC mam taki numer.." BM5T-19980-AG"

Antej
11-12-2019, 20:17
BM5T-19980-AG"
nie ma takich pokręteł w aucie z tego tematu [Focus 2008-2011]

deamian_pl
19-12-2019, 09:55
Zgodnie ze schematem kabelek C103-9 ma kolor biało-czarny.
Wiem, ze temat jest stary, ale dopiero teraz sie za to wzialem.
Mam:
-Bezpiecznik pod maska
-Grube przewody zasilajace przy nogach pasazera
-Climatronik

Nie moge odszukac wtyczki sterujacej. Powiedz mi, czy ten kabel o ktorym piszesz to to co znalazlem? zdjecie lewej strony Gema (103)

https://photos.app.goo.gl/5jpv2iGAD39t1TKc6

hindus
19-12-2019, 10:02
A radio masz zdemontowane? Tam u mnie była wtyczka sterująca. Sprawdź jeszcze panel klimy czy w dobrej wersji - przy okazji demontażu radia.

deamian_pl
19-12-2019, 10:20
A radio masz zdemontowane? Tam u mnie była wtyczka sterująca. Sprawdź jeszcze panel klimy czy w dobrej wersji - przy okazji demontażu radia.


Radio wyciagnalem, ale nic nie znalazlem:
https://photos.app.goo.gl/AfKDXFm2huQEsYvh8

Czytalem ze koledzy wczesniej pisali ze najlatwiej sprawdzic po kablach w gemie, dlatego pytam ;-)

krzys1968
19-12-2019, 13:44
Nie moge odszukac wtyczki sterujacej.

Tu post 110 jest fotka gdzie najczesciej sie znajduje wtyczka , z tego co pamietam to klima z Climatronik zawsze ma wtyczke https://forum.fordclubpolska.org/showthread.php?t=168575&page=101

pablo090
19-12-2019, 13:56
Może wyciągnij jeszcze panel klimatyzacji. Za nim może być wtyczka do sterowania nagrzewnicą, taka jak na rysunku. O ile dobrze pamiętam, u mnie była chyba jakoś mocna opleciona izolacją, więc na pierwszy rzut oka nie było jej widać.
Inna sprawa, że ja kupiłem nagrzewnicę bez tej wtyczki sterującej, ale udało mi się dopasować wtyczkę od uniwersalnych głośników. :shock:

saucio
03-01-2020, 13:41
Mam dokładnie taki sam problem jak kolega ni cholery nie mogę znaleźć tej wtyczki. Jedyne co było przyklejone taśmą to 4 pinowa wtyczka w okolicy gniazda zapalniczki.
W samochodzie były już nawet bezpieczniki zamontowane. Wyposażone w kimatronik a wersja GEM 7M5T-14A073-FB


https://drive.google.com/open?id=1ONGvwI1yl4ZxRxgnlYtRBnwL_TeTKOJB

https://drive.google.com/open?id=1OU2_drG1OMhZx0qo7X8u15sgkWJZSxt1

Bump: Nikt nie pomoże?

Może trochę po czasie, ale czujnik temperatury wewnątrz samochodu znajduje się między przyciskami ogrzewania szyb. Wciąga powietrze przez te dziurki.

EW1
04-01-2020, 07:39
Kupowałem nagrzewnicę elektryczną wraz z wtyczkami bo też nie miałem instalacji i musiałem rzeźbić od gem i od bezpiecznika w komorze silnika

saucio
04-01-2020, 14:26
Problem rozwiązany.
Brakowało sterowania z GEM więc dołożyłem odpowiednie przewody (brązowy do małej kostki pin 9 i czarny do dużej kostki pin 5).
Zasilanie z bezpiecznikami było w samochodzie.
Zegary mam przedliftowe z małym pomarańczowym wyświetlaczem i żadne informacje na temat PCM się nie wyświetlają.

deamian_pl
07-01-2020, 17:45
Tu post 110 jest fotka gdzie najczesciej sie znajduje wtyczka , z tego co pamietam to klima z Climatronik zawsze ma wtyczke https://forum.fordclubpolska.org/showthread.php?t=168575&page=101

Niestety, okazalo sie ze wtyczki do sterowania nie bylo, nie moglem jej odszukac wiec poddalem sie i zwrocilem sie do mechanika przy dzisiejszej wizycie. Co prawda z dorobieniem wiazki i aktywacja bedzie mnie to kosztowac kilka groszy, ale przynajmniej bede mial zrobione. Myslalem ze ogarne sam, ale wyszlo jak wyszlo.

Wniosek prosty: mozesz miec bezpiecznik i zasilanie, a nagle sie okaze ze brakuje najmniejszego kabelka ;-)

Rafal_94
09-01-2020, 19:01
Ja montując to u siebie już myślałem, że będę musiał dorabiać wtyczkę sterowania choć odpowiednie piny z GEM-u wychodziły.
Z kumplem pół godziny szukaliśmy wtyczki, były 4 inne wolne pewnie od bluetooth i innych a tej za nic nie umieliśmy znaleźć, była schowana za plastikami szczelnie ukryta między radiem a klimatronikiem. Mimo zdemontowania go nie było jej totalnie widać z żadnej strony

deamian_pl
10-01-2020, 13:09
U mnie skonczylo sie na 150 pln za dorobienie wiązki i 200 pln za aktywacje.

Natomiast zmiana jest fenomenalna. Polecam każdemu kto się zastanawia. Komfort korzystania z samochodu wzrasta niewyobrażalnie ;-)

Antej
10-01-2020, 13:20
pierwszą kwotę rozumiem, bo przewody miedziane o tej średnicy są drogie a tu jeszcze robota, ale za aktywację....

deamian_pl
10-01-2020, 13:28
pierwszą kwotę rozumiem, bo przewody miedziane o tej średnicy są drogie a tu jeszcze robota, ale za aktywację....

Niestety, taki urok serwisow w stolicy ;-) Nie narzekam, jestem zachwycony efektem ;-)

hindus
10-01-2020, 13:50
bo przewody miedziane o tej średnicy są drogie
Te przewody już były, trzeba było dorobić tylko GEM -> PTC i zaptaszkować w kompie.
Wiem, ze temat jest stary, ale dopiero teraz sie za to wzialem.
Mam:
-Bezpiecznik pod maska
-Grube przewody zasilajace przy nogach pasazera
-Climatronik
150 bym dał za sam montaż PTC :D Bo ponad godzinę z tym walczyłem, szkoda pleców :P

Antej
10-01-2020, 13:55
zakładałem PTC do mk2 do godziny mi to zajęło (instalacja była)

Ziele1985
15-02-2020, 21:25
Do mk3 z 2011r z prostokątym otworem pasować będzie ta? https://allegro.pl/oferta/ford-c-max-ii-mk2-grzalka-nagrzewnica-elektryczna-8781192668 gdzieś czytałem że ten numer jest do cmaxa. Czy da się zobaczyć po zdjęciu osłony pod nogami pasażera jakiej wersji mamy sterownik wentylacji?

hindus
15-02-2020, 21:31
Ziele1985 zapraszam do właściwego tematu :) https://forum.fordclubpolska.org/showthread.php?t=239688&

konieczko5
03-03-2020, 21:38
...

hindus
03-03-2020, 21:47
Czy można sprawdzić działanie PTC bez podłączania do samochodu?
Można, tylko tam jest duży prąd i trzeba uważać, żeby nie spalić akumulatora (chyba, że masz zasilacz 12V 60A) - najlepiej dać po drodze bezpiecznik na 60A na przewody zasilające, a oba sygnałowe powinno wystarczyć podpiąć do plusa.

Zobacz https://forum.fordclubpolska.org/showthread.php?t=168575&page=99 gdzie opisuję który do czego służy.

konieczko5
04-03-2020, 06:51
...

hindus
04-03-2020, 07:29
Bezpieczniki są dwa, ten główny do zasilania - jest w komorze silnika. Różnie ludzie podają, 70 albo 80A i oznaczenia też ma różne (nie wiem czy różnica jest w tym czy to przedlift czy polift). Znalazłem takie zdjęcie które sobie kiedyś zapisałem (pewnie jest gdzieś w tym temacie), powinno Cię nakierować:
https://i.imgur.com/Jfc8aVA.jpg

konieczko5
05-03-2020, 17:55
...

hindus
05-03-2020, 18:04
Najlepiej zajrzeć, te grube kable akurat bardzo łatwo znaleźć. Odkręć tylko lewą osłonę w nogach pasażera, powinno już być je widać jeśli dobrze kojarzę. Gdzieś przy podłodze. Czerwony i czarny.

Antej
05-03-2020, 18:49
Ja z bezpiecznika nie schodzi przewód to logiczne ze nie ma

W benzynach tego nie montowali.

konieczko5
05-03-2020, 20:39
...

focus-morag
10-03-2020, 13:56
Panowie,czy ktoś rozbieral wtyczki zasilające prąd i masę w okolicy ptc?Kupiłem ptc włącznie z kawałkiem instalacji za kostki i teraz chce użyć tych kostek żeby je zarobić jak fabryka lecz wyjąć z plastikow te kable z wtyczkami matkami to jest problem. Opisze ktos jak wysunac te wsuwki z wtyczki od strony matki?

Antej
10-03-2020, 14:05
Wczoraj je wyciągałem, w złączu żeńskim są zapadki po obu stronach konektora.
Mam do tego narzędzia a i tak trochę posapałem zanim wyszły konektory.

konieczko5
12-03-2020, 07:39
...

konieczko5
17-03-2020, 17:21
...

hindus
17-03-2020, 17:22
i zwieram piny
które piny i z czym je zwierasz?

konieczko5
17-03-2020, 17:38
...

januszek67
07-06-2020, 17:12
Witam wszystkich.
Jestem na etapie zakładania nagrzewnicy PTC, wiem że będę miał trochę gimnastyki ponieważ moja foka jest z Hiszpani dokładnie z Barcelony i ma brak nagrzewnicy i okablowania.Jestem na etapie kompletowania wszystkich potrzebnych części.Mam do was koledzy kilka pytań a mianowicie, czy jest to normalne że po uruchomieniu nagrzewnicy w GEM i HEC wyświetlacz pokazuje że nagrzewnica działa,której jeszcze niema, ustawiona jest w % i po nagrzaniu się silnika do ok.60st. nagrzewnica się wyłącza. Znalazłem dwie wtyczki w tunelu, od strony pasażera 16 pinów od strony kierowcy 4 piny, do czego mogą to być wtyczki.

konieczko5
07-06-2020, 18:37
...

januszek67
07-06-2020, 21:50
Dobrze, że wyłącza się przy 60 stopniach bo wtedy ciepłe powietrze bierze z układu chłodzenia.

No dobrze,tak powinna działać. Ale jej jeszcze niema i niema sterowania.

hindus
07-06-2020, 23:21
Ale to jest poziom którym GEM wysterowuje PTC, to, że kable są niepodłączone o niczym nie świadczy (ale ewidentnie w kompie jest już aktywna skoro się wyświetla poziom).

EW1
08-06-2020, 21:56
januszek67
Sądząc po fotkach ta duża czarna wtyczka jest od gniazda AUX /USB fabrycznie montowanego w tunelu środkowym
Wtyczki do PTC są inne i jeśli nie kupiłeś jeszcze nagrzewnicy i nie masz instalacji to szukaj z całymi wtyczkami bo czasem są w dobrych pieniążkach na portalach . Mój focus nie miał instalacji i całą robiłem tzn ciągnąłem czerwony kabel z komory silnika przez przelotkę za schowkiem pasażera i to mi zajęło najwięcej czasu a masowy dałem już w pierwsze możliwe miejsce . Cienkie sterujące idą do GEM więc z nimi nie ma problemu . Samo umiejscowienie nagrzewnicy nie stwarza większych problemów ale trzeba odkręcić wspornik na belce i nagrzewnicę się wsuwa lekko pod kątem. Są opisy osób które to robiły więc masz się czym wesprzeć

konieczko5
08-06-2020, 22:12
...

januszek67
08-06-2020, 22:49
Myślę jak zrobić zasilanie ptc. Te przewody fabryczne są aluminiowe. Niestety nie wiem gdzie kupić końcówki kablowe to sobie sam bym zacisnął. Nie wiem czy będzie pasować zwykła oczkowa. Gdzie kupiłeś przewód zasilający? Na allegro nie mogłem znaleźć.

Ja przewody 10mm2 i końcówki oczka kupiłem w sklepie z częściami elektrycznymi.Przewody są miedziane.

Bump: januszek67
Sądząc po fotkach ta duża czarna wtyczka jest od gniazda AUX /USB fabrycznie montowanego w tunelu środkowym
Wtyczki do PTC są inne i jeśli nie kupiłeś jeszcze nagrzewnicy i nie masz instalacji to szukaj z całymi wtyczkami bo czasem są w dobrych pieniążkach na portalach . Mój focus nie miał instalacji i całą robiłem tzn ciągnąłem czerwony kabel z komory silnika przez przelotkę za schowkiem pasażera i to mi zajęło najwięcej czasu a masowy dałem już w pierwsze możliwe miejsce . Cienkie sterujące idą do GEM więc z nimi nie ma problemu . Samo umiejscowienie nagrzewnicy nie stwarza większych problemów ale trzeba odkręcić wspornik na belce i nagrzewnicę się wsuwa lekko pod kątem. Są opisy osób które to robiły więc masz się czym wesprzeć

Wtyczka do gniazda AUX jest za schowkiem.

Bump:

konieczko5
08-06-2020, 23:09
...

januszek67
08-06-2020, 23:15
Kupowałeś taką końcówkę?:
https://www.elektrykasklep.pl/towar/e11km-01020106000-ergom-koncowka-oczkowa-miedziana/
Chcę położyć miedziane, ale z tego co kojarzę, to oryginalne w nagrzewnicy do konektora są aluminiowe (jutro się upewnię).

Właśnie takie.

Antej
08-06-2020, 23:23
Oczko do skrzynki bezpieczników to pikuś
zarobić 10mm2 od strony nagrzewnicy to jest wyczyn.
Jak nie ma się złącza oryginalnego to lipa.
Rozkucie ogryzka z zakupionego PTC tez do przyjemnych nie należy.

EW1
09-06-2020, 12:20
januszek67
Pisałem wyraźnie że to wtyczka do usb/aux ori znajdujące się w tunelu środkowym bo ja tak mam. Jest też wtyczka do samego aux i jest ona jak pokazałeś za schowkiem pasażera
https://allegro.pl/oferta/koncowka-kablowa-oczkowa-katowa-10-35mm2-miedziana-6999397273?utm_medium=app_share&utm_source=facebook
Ori końcówka to taka jak z linku i taką kupowałem

januszek67
09-06-2020, 13:30
Wiem że jest to temat o nagrzewnicy ptc, więc ostatnie pytanie, czy masz może jakieś zdjęcie co i jak jest podpięte do tej wtyczki, bo nigdy czegoś takiego nie widziałem a rozmyślam też podpięcie usb/aux.

Antej
09-06-2020, 16:23
wpisujesz "ford aux" w google i patrzysz na zdjecia
:/
http://www.ford-esklep.pl/pl/p/Gniazdo-AUX-IN-zlacze-A-V/3204

EW1
09-06-2020, 16:32
https://forum.fordclubpolska.org/showthread.php?t=309587
To mam na zbyciu jeśli masz oczywiście tunel przedlift i nie zamierzasz zmieniać na poliftowy . Oczywiście potrzebujesz do tego moduł bluetooth no i nie wiem jakie masz radio ...

Antej
09-06-2020, 16:38
2006r nie wróży nic co nadaje się do BT/usb.
Radio do wymiany, wiązka do zrobienia, BT do kupienia i na koniec taki dock się przyda.

EW1
09-06-2020, 18:55
Ja też stopniowo przechodziłem z sony 1 na sony 2 , później moduł bluetooth z końcówką 112 A. i właśnie gniazdo AUX/USB oraz głośnomówiący a ostatecznie wylądował Travelpilot FX w miejsce sony i moduł bluetooth CS7T-14D212-A.
Tak więc wszystko ma kolega do przemyślenia co chce mieć i na co sobie może pozwolić . Ale na bank nagrzewnica elektryczna to dobra inwestycja i u mnie zdaje egzamin zimą

hindus
09-06-2020, 22:45
Ja nawet latem korzystam z PTC - jak się z samego rana wsiada do auta to można szybko osiągnąć komfortową temperaturę wnętrza

januszek67
09-06-2020, 23:10
Dzisiaj skończyłem zakładanie ptc ,no powiem było trochę gimnastyki bo samochód był goły i miałem trochę obawy czy mi się to uda. Ale dzięki temu forum wszystko mi się udało i działa!!!

konieczko5
18-10-2020, 14:33
...

januszek67
18-10-2020, 17:30
Kupiłem 2x2m kabla 10mm2. Za schowkiem pasażera jest wtyczka od wyłącznika poduszki z której wyciągnołem jedn pin i dołożyłem do wtyczki w GEM.

konieczko5
18-10-2020, 17:44
...

januszek67
18-10-2020, 18:09
No może 2x2,5m.

konieczko5
20-10-2020, 17:10
...

hindus
20-10-2020, 19:07
Sprawdź jeszcze brązowy do minusa i czarny do minusa, może jest sterowana zerem. W sumie nigdy chyba tego nie ustaliliśmy.

konieczko5
20-10-2020, 19:24
...

hindus
20-10-2020, 19:33
To w takim razie zostaw brązowy +12V a za to czarny daj do +12V, generalnie ten jeden to włączenie, a drugi to poziom wysterowania przez PWM.

konieczko5
20-10-2020, 19:46
...

hindus
20-10-2020, 19:52
No to chyba zostaje podłączyć "oryginalnie" do GEM bo może tam musi być jakaś częstotliwość, nie mam niestety PTC na wierzchu żeby to sprawdzić na szybko a trochę nie widzi mi się odpinać wszystko u siebie i podłączać oscyloskop żeby sprawdzić co i gdzie leci.

konieczko5
20-10-2020, 20:10
...

hindus
20-10-2020, 20:16
On jest na takich szynach z obu stron jeśli dobrze pamiętam, musisz nim tam pogmerać - bodajże przesuwało się go do góry i wtedy wychodził z tych prowadnic. Ale serio musisz w aucie sprawdzić bo mogę jakieś głupoty gadać :/

konieczko5
20-10-2020, 20:20
...

irosz
06-11-2020, 09:00
Zamówiłem drugi PTC. Powiedz jak wyjąć GEM. Odkręcam te 2 śrubki i się opuszcza GEM, ale jak całkowicie wyjąć (aby łatwiej wpiąć się w przewody)?
Sprawdź jaki masz GEM bo po roczniku to masz poliftowy tak jak ja. Jeśli masz końcówkę Bx to nie będzie obsługiwał nagrzewnicy. Ja u siebie zmieniałem GEM-a i udało mi się kupić z końcówką DE i wszystko zaczęło działać.

januszek67
06-11-2020, 12:31
Ja zrobiłem tak,
przed włożeniem nagrzewnicy kable zasilające podpiąłem pod akumulator a sterujące do GEM, czarny-,brązowy+ i odpaliłem samochód, dlatego tak bo GEM steruje nagrzewnicą. GEM mam z końcówką DH.

konieczko5
06-11-2020, 21:41
...

hindus
07-11-2020, 00:49
No niestety wybacz byłem pewien że tam nie ma większej magii a jednak coś jeszcze musi się dziać - może pwm nie może być 100%? Ciężko mi teraz odgadnąć...

tokamil100
03-01-2021, 10:17
Planuję dołożyć nagrzewnicę elektryczną do mojego Forda Focusa mk2 1.6 tdci z 2010 roku. Mam klimatyzację manualną, ale podobno to nic nie szkodzi (jeśli jestem w błędzie, poprawcie mnie).

Stoję przed dylematem kupna samej nagrzewnicy. Podobno są modele o końcówce numeru seryjnego "AA" oraz "AB". Nie umiem się rozeznać, który numer będzie pasować do mojego auta. Czy ktoś umie tutaj coś podpowiedzieć?

technik08
03-01-2021, 11:15
Istotny jest model sterowania nadmuchami . Oznaczenie powinno być BD a nie AD . Tędy idzie info do GEMa o włączeniu nagrzewnicy . Ja dołożyłem brakujące elementy .
3 zdjęcie nie jest właściwe , to zdjęcie rozwiązania kolegi radek70 . Moje rozwiązanie to zdjęcie nr 4 .

hindus
03-01-2021, 12:01
tokamil100 zdejmij maskownicę radia i odczytaj wersję panelu klimatyzacji - istotne są 2 ostatnie litery tak jak kolega wyżej wspomniał.

Ja odpowiedni panel dokupiłem gotowy, nie bawiłem się w przeróbki.

lukasz2275
13-08-2021, 05:56
Witam,
Mój GEM wygląda jak na zdjęciach poniżej. Czy jest szansa wpięcia do tego sterowania PTC? Bezpiecznika 80A nie mam.

https://imagizer.imageshack.com/img922/1083/8ojwI4.jpg
https://imagizer.imageshack.com/img923/949/lrd0On.jpg
https://imagizer.imageshack.com/img924/8242/38tiQr.jpg
https://imagizer.imageshack.com/img923/9597/G7dljC.jpg
https://imagizer.imageshack.com/img924/5374/BaIALO.jpg
https://imagizer.imageshack.com/img924/8042/hxQQI9.jpg
https://imagizer.imageshack.com/img923/2319/kPFyA1.jpg[/IMG]

hindus
13-08-2021, 06:10
Numer jest istotny a jego nie widzę :)

lukasz2275
13-08-2021, 06:24
No właśnie numer jest wytarty. Czy można jeszcze gdzieś odczytać numer GEMa?

Andrzej_K
13-08-2021, 06:29
Numer BCM'a można odczytać ForSCanem to może i numer GEM'a też da się?

lukasz2275
13-08-2021, 06:37
Odczytałem numer GEM z naklejki: 4M5T14073DH
Pomożecie? Podłączę PTC pod to?

hindus
13-08-2021, 07:19
Tylko skoro nie masz bezpiecznika w komorze to wiązki raczej też nie będziesz mieć. Musiałbyś samemu dołożyć. No i do sprawdzenia panel nawiewów.
GEM musi być przynajmniej Cx więc Twój DH powinien być ok.

lukasz2275
13-08-2021, 07:22
Wiązki zasilania i sterowania nie mam. dołożyłbym tylko czy ten mój GEM z numerem 4M5T14073DH obsługuje PTC? Czy jak podłączę nagrzewnicę będę mógł ją uruchomić?

Sforrest
23-03-2022, 17:11
Witam
Właśnie zabrałem się za montaż PTC w foce mk2 fl, 1.6 tdci , klimatronic. Instalacja z gem (sterowanie) była fabrycznie - odnaleziona, nagrzewnica na swoim miejscu. Niestety nie mam zasilania, więc muszę wykonać instalację. Z tego co się rozeznałem to muszę pociągnąć zasilanie z skrzynki bezpiecznikowej pod maską silnika z bezpiecznika F5 80A. Oczywiście bezpiecznika brak (miejsce w skrzynce opisane na obudowie PTC F5 80A).
Z tego wnioskuję że muszę pociągnąć plus z tego miejsca do wtyczki PTC (czerwony) oraz masę (czarny). Czy mogę masę pociągnąć np. z wspornika który jest obok PTC (już tam jest fabrycznie podpięty pod masę jakiś przewód) Czy muszę ciągnąć ją z głównej na nadkolu? Jaki przekrój przewodu 4mm2 wystarczy?. Dodatkowo muszę zamontować bezpiecznik F100/10A pod nogami pasażera (o ile go nie mam bo jeszcze nie sprawdziłem).
PS Pilnie poszukuję gniazda do podpięcia zasilania PTC ewentualnie info jak to to się nazywa, bo jakoś nie mogę nic zlokalizować w sieci.

Antej
23-03-2022, 17:28
Masa z dowolnego miejsca.
Przewód to minimum 6mm(będzie grzal się) optymalnie 10mm.
Wtyczek do PTC raczej nie znajdziesz w handlu.

Mam oryginalne okablowanie do PTC na sprzedaż.

Sforrest
23-03-2022, 17:47
Mam oryginalne okablowanie do PTC na sprzedaż.
Wysłałem PRIV

konieczko5
23-03-2022, 19:01
...

Antej
23-03-2022, 19:04
nie robiłeś, nie wiesz, nie pisz bzdur

Na 6mm kw da radę zrobić, ale jak ma być przekrój fabryczny to 10tka

konieczko5
23-03-2022, 19:18
...

Sforrest
15-04-2022, 18:42
Nagrzewnica zamontowana i uruchomiona, działa jak marzenie. Dzięki Antej za przewody.

gazpodłoga
21-08-2022, 14:01
Tez chciał bym dołożyć PTC mam oryginalnie 7M5T-14A073-BB
i po sąsiedzku do kupienia 7M5T-14A073-DC

jak to jest z tymi oznaczeniami czy w przed liftach i po liftach znaczenia mają też tylko końcowe literki ?

konieczko5
06-10-2022, 07:56
...

gszalas
19-12-2022, 07:51
Jak sprawdzic czy nagrzewnica pobiera prad i czy nie rozladowuje aku podczas postoju?

konieczko5
19-12-2022, 07:53
...

crazydange
08-01-2023, 10:12
Pozdrowienia dla wszystkich z Turcji

Posiadam Focusa 1.6 TDCI z 2010r. Chcę kupić nagrzewnicę PTC do mojego samochodu, ale nie mogę znaleźć numeru produktu. Co to jest kompatybilna grzałka PTC? Możesz mi pomóc?

Turcy bardzo cię kochają. :)

metmusic
15-02-2023, 15:09
Nagrzewnica elektryczna powietrza montowana jest tylko dla silników diesla

Czy jesteś tego pewny? W Mondeo MK4 FL 2.0EB mam PTC. Teraz chciałbym zamontować do Fiesty MK7 (przedlift) 1.4 Duratec i zastanawiam się czy zadziała czy nie...

tedi_k
15-02-2023, 20:25
... Mondeo MK4 FL 2.0EB mam PTC...

Nigdy nie widziałem EcoBoosta fabrycznie wyposażonego w PTC - bo i po co? Te silniki grzeją się bardzo szybko - co przeczy idei PTC.
To, że nie widziałem - nie oznacza, że takiego tworu nie ma w przyrodzie - chętnie poznam VIN tego auta. Na wszelki wypadek już teraz się poprawię, że "PTC ZAZWYCZAJ montowane są w autach z silnikiem diesla".

Co do meritum - PTC można zamontować praktycznie z dowolnym silnikiem, jeśli w jakiejś wersji danego auta była ta nagrzewnica montowana fabrycznie.
Co najmniej kilka razy na forum były wpisy kolegów dokładających PTC do różnych aut z silnikami benzynowymi.

metmusic
15-02-2023, 20:57
Nigdy nie widziałem EcoBoosta fabrycznie wyposażonego w PTC - bo i po co? Te silniki grzeją się bardzo szybko - co przeczy idei PTC.

Za VIN: "Z dod. nagrzewn." Od razu dodam, ze nagrzewnicę postojową, tzw. Webasto, dokładałem sam więc to nie o nią chodzi w VIN. Dodatkowo - po wgraniu ruskiego softu do licznika pojawiła mi się ikonka "widełki" i działała (rosła z czasem do maksimum).

jeśli w jakiejś wersji danego auta była ta nagrzewnica montowana fabrycznie.

No właśnie, to jest clue sprawy. Nie wiem czy w 1.4 PB w Fieście w ogóle było PTC fabrycznie.

tedi_k
15-02-2023, 21:32
...Nie wiem czy w 1.4 PB w Fieście w ogóle było PTC fabrycznie.

To NIE MA DOKŁADNIE ŻADNEGO ZNACZENIA. Clou sprawy to pytanie "czy w jakiejkolwiek Fieście MK7 była stosowana nagrzewnica PTC". Silnik jest bez znaczenia.

Jako zainteresowany - na owo "clou pytanie" Kolega sobie odpowie sam...
A co do kwestii "z dod. nagrzewnicą" to VIN odpowiada "prawdziwszą prawdą"... Więc proszę nie sugerować się takimi sformułowaniami, bo "szydło" wychodzi po VIN z fabrycznej centralnej konfiguracji a nie z takich opisów...

metmusic
15-02-2023, 21:42
czy w jakiejkolwiek Fieście MK7 była stosowana nagrzewnica PTC

Tak, w Fiestach MK7 przedlift w dieslach były nagrzewnice PTC.

A co do kwestii "z dod. nagrzewnicą" to VIN odpowiada "prawdziwszą prawdą"... Więc proszę nie sugerować się takimi sformułowaniami, bo "szydło" wychodzi po VIN z fabrycznej centralnej konfiguracji a nie z takich opisów...

Rozłożyłem swoje Mondeo na kawałki i dołożyłem do niego wszystko co się dalo także wiem co miałem i co mam, a CC znam na pamięć :) Zobacz z mojej stopki.

Poniżej jedna ze stron CC. Co prawda nieco zmodyfikowana bo i z tej listy pewne rzeczy dołożyłem później ale nie było nią PTC. Reasumując: With PTC Heater jest w konfiguracji as build.

tedi_k
15-02-2023, 21:50
....Reasumując: With PTC Heater jest w konfiguracji as build.

No dobra - wierzę, choć o VIN a nie "dowody" prosiłem...:P

BTW - przypomnę tylko nieśmiało, że owo "with PTC..." stosowało się dla wyłączenia automatycznego włączania się grzanej przedniej szyby po każdym uruchomieniu auta zimą...

BlueCat
12-03-2023, 14:46
Witam,

Za każdym razem, gdy podłączam kompa wyskakuje mi błąd GEM B2976 - 0F w nawiązaniu do modułu EAH (dodatkowej nagrzewnicy).

I moje pytanie nie dotyczy znaczenia tego błędu, bo wiem, o co chodzi, ale gdzie fizycznie to urządzenie się znajduje, bo za mojej kadencji na ten samochód nic takiego nie instalowałem.

Jeśli natomiast błąd może mieć inną przyczynę, to proszę o poprawienie mnie.

https://i.ibb.co/wNDQY7c/Bez-tytu-u.png

krzys1968
12-03-2023, 21:14
gdzie fizycznie to urządzenie się znajduje

cofni sie do strony 30 post 911 jest zdjecie

Dariusz_B
23-01-2024, 15:51
Czy można najpierw aktywować nagrzewnicę PTC i wskazania na wyświetlaczu a potem dopiero instalować samą nagrzewnicę? Chodzi mi o to, że te dwie rzeczy będzie wykonywać u mnie różna osoba, więc chciałbym przy montażu sprawdzić samo urządzenie "na sucho" zanim rozpruję połowę deski rozdzielczej. Jeśli tak, to z jakimi błędami muszę się liczyć do momentu zamontowania nagrzewnicy w samochodzie?

Antej
23-01-2024, 15:53
Zrób w etapach i nie przejmuj się, nic się nie stanie.

W FF3 włączamy zimą PTC w konfiguracji w celu "oszukania" BCM i nie ma to żadnych negatywnych konsekwencji.

konieczko5
24-01-2024, 08:27
...

Dariusz_B
24-01-2024, 20:15
Ja mam przygotowaną instalację pod PTC, więc nic nie muszę rzeźbić w przewodach. Nie mam softu do aktywacji nagrzewnicy w gemie. Czy wyświetlacz będzie coś pokazywać gdy nagrzewnica będzie aktywowana ale jeszcze nie zamontowana?

konieczko5
25-01-2024, 08:07
...

technik08
25-01-2024, 11:18
Nagrzewnica PTC nie ma szyny CAN , więc nie jest sprawdzana jej fizyczna obecność i jej aktywność jest wyświetlana , nawet jeśli fizycznie jej nie ma. Po aktywacji wybieramy sposób wyświetlania aktywności ( on/off lub % mocy grzania) . Jeśli ustawimy wyświetlanie procentowe , to co zmianę mocy informacje będą wchodzić na wyświetlacz i do powrotu normalnego ekranu będzie trzeba kwitować je przyciskiem SET. Dodatkowo praca PTC jest sygnalizowana żółtą diodą .

konieczko5
25-01-2024, 11:59
...

hindus
25-01-2024, 12:34
Jeśli dobrze kojarzę przy klimatroniku brakujące ciepło (którego nie ma dość z nagrzewnicy) jest dopalane przez PTC właśnie i wtedy procenty skaczą.

konieczko5
25-01-2024, 12:40
...

hindus
25-01-2024, 12:48
No to sobie obejrzyj https://www.youtube.com/watch?v=UshnTI24c4k
Jak klimatronik osiągnął maksymalną temperaturę to zaczęło schodzić z procentami

konieczko5
25-01-2024, 14:11
...

Dariusz_B
25-01-2024, 15:07
Przewód 100 zł, oprogramowanie jest za darmo.
Mam przewód do forscana. Mogę go wykorzystać na potrzeby ELMConfig czy trzeba kupić jakiś dedykowany?

Antej
25-01-2024, 15:10
przewód do forscana

warto uściślić co konkretnie masz

od razu uprzedzam,
nie cytuj całych postów

edmun
25-01-2024, 17:54
tak czytam ostatnie posty i oglądam że w MK2FL były wskazania działania grzałki. czyżbym przeoczył i w MK3 trzeba jeszcze gdzieś zaznaczyć ptaszka żeby IPC pokazywało że chodzi grzałka?
miałem wrażenie że oprócz aktywacji w BCM i podpięcia masy na nadkolu to nic więcej robić nie trzeba

Antej
25-01-2024, 18:07
czyżbym przeoczył

Nie.

Dariusz_B
25-01-2024, 21:25
co konkretnie masz
Używam VSCAN STN1170 na USB jako interfejs diagnostyczny do Forscana. Będzie pasował do ELMConfiga?

hindus
25-01-2024, 21:42
Idealny

cezarg1410
26-01-2024, 09:22
Tutaj masz skaczące procenty, jak brakuje energii z alternatora
Miałem mk2 fl, miałem PTC, w pewnym momencie miałem nowy akumulator i nowiutki alternator Denso 150A i procenty skakały.

konieczko5
26-01-2024, 09:37
...

hindus
26-01-2024, 09:44
A masz klimatronik? :)

cezarg1410
26-01-2024, 10:06
Czyli alternator kijowy
No tak. Nówka alternator Denso na pewno był kijowy.
Great logic.

konieczko5
26-01-2024, 11:57
...

hindus
26-01-2024, 13:22
Oczywiście tam gdzie kończą się racjonalne argumenty, konieczko wytacza słownik poprawnej polszczyzny :D To nazwa potoczna, tak dla Twojej wiadomości. Nazwa z VAG'a to CLIMAtronic. Jak już tak się czepiamy przecinków :)

Wracając do tematu, nie wiem w takim razie czemu raz działa tak a raz inaczej ale nie wydaje mi się żeby to była wina alternatora. Może różne roczniki / wersje różnie sterują.

konieczko5
26-01-2024, 13:31
...

cezarg1410
26-01-2024, 19:47
Oczywiście tam gdzie kończą się racjonalne argumenty, konieczko wytacza słownik poprawnej polszczyzny
Z gościem nie ma sensu dyskutować, choćbyś mu napisał że sprawdziłeś 100 nowych fabrycznie samochódow i w każdym tak było i tak uznałby swoją rację.

konieczko5
27-01-2024, 13:15
...