Zobacz pełną wersję : [Focus 2004-2008] otwieranie klapy bagażnika
Zamykanie i otwieranie klapy bagażnika przez 4 lata jak jestem właścicielem FF II odbywało się za pomocą pilota (na pilocie 3 funkcje 1-otwieranie 2-zamykanie 3-otwieranie bagażnika)wciskałem otwieranie i ręcznie otwierałem klapę, zamykałem i blokowałem --- funkcja nr 3 otwieranie klapy nie działało i naraz nie mogę po użyciu pilota otwierać klapy bagażnika, reszta drzwi odblokowuje i blokuje się bez problemu mija kilka dni i zonk teraz na pilocie działa opcja 3 otwieranie bagażnika zepsuło się coś, czy tak powinno być od początku ?
funkcja nr 3 otwieranie klapy nie działało i naraz nie mogę po użyciu pilota otwierać klapy bagażnika, reszta drzwi odblokowuje i blokuje się bez problemu mija kilka dni i zonk teraz na pilocie działa opcja 3 otwieranie bagażnika zepsuło się coś, czy tak powinno być od początku ?
Kolego, a z przycisku na klapie sie otwiera, czy tez nie i w ogole nie mozesz otworzyc klapy bagaznika? Jesli tylko pilot jest problemem, to zmienilbmy najpierw baterie pilota. Mialem tak kiedys w innym samochodzie, ze 2 przyciski do ogolnego otwierania / zamykania dzialaly, ale ten do klapy bagaznika tylko z bliska, a na koniec juz w ogole. Wymiana baterii pomogla.
thomas77 10-12-2012, 19:10 Możesz też położyć kluczyki na grzejniku na parę minut jak się rozgrzeje bateria zawsze więcej mocy z siebie wykrzesi i może otworzyć bagażnik;)
nie wiem czy wymiana baterii ma jakiś sens w pilocie jeśli pilot działa otwiera i zamyka drzwi tylko nie można jak wcześniej otworzyć klapy bagażnika kiedy się chce przy odblokowaniu --- dzięki że po 4 latach odblokował się przycisk otwierania klapy w pilocie.
zastanawiam się czy nie poszło coś w mechanizmie otwierania klapy
Kolego, a z przycisku na klapie sie otwiera, czy tez nie i w ogole nie mozesz otworzyc klapy bagaznika? .
A tak działa?
driver110 10-12-2012, 21:19 W pilocie jest bateria CR 2032 koszt średnio 5-7 zł. pilota rozpoławiasz i jedna niewiadoma sprawdzona i wyeliminowana.
Było już na forum co nawaliło poszukaj
U mnie przyciskiem na klapie się nie otwiera,działa tylko z pilota otwieranie.Czyli wnioskuje ze to jest zepsute.Da się kupić samo na alledrogo czy to jest z całą listwą?
Można i na allledrożyzna,ale można i tu http://www.ford-esklep.pl/pl/c/Nadwozie/395/5 Tylko do twojej Scanii to raczej nie będzie pasowało :mrgreen:
foczysko tez jest ;) nie wiem, szukam na aledrogo jak to szukać w zamkach tego nie ma w klapach tez ide szukać,a i jeszcze lampke pod. rej. potrzebuje i nie mam ani stopa ani światła z tyłu po lewej ? zarówka dobra nowa nie wiem który bezpiecznik za to odpowiada?:roll: juz wiem nr.53 ,7.5 A ale jest dobry :(
Te włączniki padają jak "muchy" w naszych fockach. Ja swój na wiosnę robiłem: wymontowałem, rozkleiłem i wymieniłem microstyk. Gdzieś na forum jest wątek o tym. Kosztowało to mnie 0,50zł, bo klej epoksydowy dwuskładnikowy miałem. 180zł za to bym nie dał!! :diabel2:
Koledzy jeśli nie działa przycisk w klapie polecam również sprawdzić przewody które "biegną"
w gumowej przelotce pomiędzy klapą a błotnikiem lub dachem.Tam są zginane podczas zamykania i lubią się przerwać tak miałem w sedanie, pilot otwierał i zamykał natomiast przycisk na klapie żadnej reakcji.Rozebrałem zamek, mikrostyk ok i dopiero miernik prawdę powiedział brak ciągłości a i reszta przewodów miała dni policzone.
Chciałem dobrac się do w.w. wyłącznika, bo raz działał, raz nie. Przy próbie odkręcenia blendy, dwie śruby z czterech ukręciły się, wyłamując plastik. To co zobaczyłem to jakaś masakra. Ogniska korozji na klapie wewnątrz i na zewnątrz. Skorodowane lampki oświetlenia tablicy. Nie wspomnę o dwóch zapieczonych/zardzewiałych śrubach, co by je odkręcic, nie uszkadzając lakieru. Wyłącznik rozebrałem, wyczyściłem, zapryskałem, co stało się sprawą drugorzędną, działał. Wszystko poskładałem, posklejałem, blendę wkleiłem na silikon, aby się nie ruszała. Następnego dnia wyłącznik klapy się nie odezwał. Otwieram pilotem. Na wiosnę rozbiorę ponownie, do poprawek lakierniczych i wymiany wyłącznika na nowy. Temat był gdzieś wałkowany w innym poście.
NO w tym linku co podałeś to dopiero mają ceny z kosmosu:-(
przykładowo obudowa lusterka 39 pln u mnie w motoryzacyjnym zapłaciłem 36 pln .... za 2 sztuki, które pasują idealnie zeby nie było ze to zamienniki..
Sheik Yerbouti 16-01-2014, 12:42 Potwierdzam - wymiana mikrostyku powinna załatwić sprawę, przerabiałem to samo u siebie rok temu. Nie ma sensu bawić się w jakieś oryginalne części, tylko zwykły mikrostyk - w sklepie z elektroniką / częściami RTV powinni wiedzieć o co chodzi. Aby go tylko dobrze podłączyć i żeby wymiarami pasował - ja musiałem wyciąć trochę plastiku, w którym siedzi ten przełącznik - tego i tak nie widać przecież z zewnątrz. Od roku działa jak oryginał :). Jeśli ktoś mniej kumaty, to proponuję wymontować tę część i uderzyć właśnie do jakiegoś serwisu RTV - powinni za parę złotych zrobić.
Ok, ale to problem leży w plastikowej listwie klapy bagażnika, gdzie przez nieszczelności leje się woda po przycisku i lampkach oświetlających tablice?
Andrzej_K 17-01-2014, 05:30 Ok, ale to problem leży w plastikowej listwie klapy bagażnika, gdzie przez nieszczelności leje się woda po przycisku i lampkach oświetlających tablice?
Tak, tam uszczelnieniem jest taka "nibygąbka" która nie spełnia swego zadania. Ja to złożyłem na silikon i od kilku lat nie mam ta wody/rdzy.
Dzięki Andrzej.
Czy polecacie jakiś uszczelniacz? Nie chce użyć silikonu sanitarnego ;) Sklei się na amen.
Andrzej_K 17-01-2014, 12:27 (...) Sklei się na amen.
Na silikonie da się rozebrać ale gdy to uszczelnisz to już nie będziesz tego musiał rozbierać. Woda nie dostaje się do microstyku i nie zalewa lampek podświetlenia tablicy.
no mi robili akcje blue owal i tak przykręcili listwę że jedna śruba się obraca brrrrr....
Deusblade 21-03-2014, 18:34 Witam
Ja mam problem z zupełnym otwarciem, a mianowicie samochód otwiera sie z centralnego ale dzisiaj klapa zupełnie nie da sie otworzyć, ani z przyciskuna klapie ani z pilota.....
Kiedy sie nachyle nad zamkiem słychać delikatny klik jak przyciskam pilot lub przycisk w bagażniku ale klapa cały czas pozostaje zamknięta.... nie wiem czy to wina zamka czy czego. Focus jest w wersji kombii 2008 rocznik.
to ten sam problem co w mondeo mkIV demontaż plastiku i zamka siedząc w bagażniku poczytaj tam jest opisany ptoblem
Deusblade 22-03-2014, 15:28 Jestem już po rozpoznaniu i naprawie uszkodzonego zamka.
U mnie problem polegał na tym że zamek sie zablokował na amen. Rozebrałem go na części i sie okazało że jeden z elementów odpadł od reszty konstrukcji i zablokował ślimaka całego.
po usunięciu niechcianego elementu zamek pracuje troszkę inaczej ale działa. Generalnie to duży jest problem z dostaniem takiego zamka w moim mieście, wołają w aso koło 250 za sztukę :shock: masakra jakaś.
Ja także walczę z klapą od combi. Najpierw zdiagnozowałem walnięty mikrostyk. Udało mi się tanio kupić klamkę więc wymieniłem ją. Klamka działa, te krótkie kabelki od klamki do złączki też działają ( sprawdzałem miernikiem ), niestety klapa nadal reaguje tylko na otwieranie z pilota.
Potrzebuję podpowiedzi bo już nie wiem gdzie szukać. Czy klapa ma jakiś oddzielny bezpiecznik lub przekaźnik. Co powoduje że nie działa z centralnego zamka.
Mam walnięty mikrostyk w klamce, otwieram tylko pilotem w kluczyku x2. Ale jak zwieram złączkę w klapie, zamek się odzywa. Może masz przerwany kabelek w gumie między klapą a budą?
Mam walnięty mikrostyk w klamce, otwieram tylko pilotem w kluczyku x2. Ale jak zwieram złączkę w klapie, zamek się odzywa. Może masz przerwany kabelek w gumie między klapą a budą?
Radek, mam do Ciebie pytanie. Masz alarm? Bo u mnie jest taka lipa, że otwieranie z kluczyka nie wyłącza alarmu. Nie mogę po prostu otworzyć bagażnika bez uruchomienia alarmu :( Wiesz może co z tym zrobić? Dodam, że 2xklik to samo. Otwieram klapę i alarm wyje.
Radek, mam do Ciebie pytanie. Masz alarm? Bo u mnie jest taka lipa, że otwieranie z kluczyka nie wyłącza alarmu. Nie mogę po prostu otworzyć bagażnika bez uruchomienia alarmu :( Wiesz może co z tym zrobić? Dodam, że 2xklik to samo. Otwieram klapę i alarm wyje.
To masz większy problem. Nie mam alarmu. A może wyłącz alarm w GEM-ie np. ELM-em, może tam coś jest poprzestawiane?
To masz większy problem. Nie mam alarmu. A może wyłącz alarm w GEM-ie np. ELM-em, może tam coś jest poprzestawiane?
Właśnie elm do mnie leci, jeszcze tylko przeróbka i można sprawdzić. Jednak u mnie są jeszcze czujniki ruchu, więc nie wiem może to coś rypie. Wiec ewidentnie mam coś skopane, od początku mam tak, że jak odbezpieczę bagażnik kluczykiem i pociągnę za klamkę to wyje alarm. Ale tylko w momencie otwierania klapy. Jak po prostu przyciskiem odblokuje 1 czy 2 razy klikając to nic się nie dzieje, słychać otwieranie klapy i tyle. Dopiero przy otwieraniu klapy startuje alarm. Lipa.
Choć teraz się tak zastanawiam, czy nie winę za to ponoszą czujniki ruchu, może powinienem je skierować tak jak by na przednie siedzenia. Bo w sumie może one po prostu wykrywają ruch w bagażniku (otwieranie klapy). Tylko pytanie czy to tak działa. Sprawdzę to jeszcze. Choć nie do końca wierzę, że to wina czujników ruchu, nie wiem nawet czy one w ogóle działają po odryglowaniu klapy bagażnika z pilota.
Bump: Właśnie dotarł elm327. Tylko go przerobić jeszcze.
Deusblade 13-04-2014, 20:53 Nie zakładając nowego wątku.
hmmm tak sie właśnie zastanawiam jak Niemcy to zrobili?
Czytałem że montuje sie siłowniki od transita ale jak to do końca wykonać nie wiem.
https://www.youtube.com/watch?v=glAxEfAio6o
robert.tur 14-04-2014, 11:42 Czytałem że montuje sie siłowniki od transita
Pytanie : ile potrzeba siły, żeby to później zamknąć?
jarekfxsilver 22-02-2015, 19:09 tak przeglądałem internet i natknąłem się na wyposażenie forda focus mk2 i jedna rzecz mnie ciekawi, jest tam napisane:
- Centralny zamek drzwi (zawiera elektryczne otwieranie drzwi przestrzeni bagażowej/ klapy bagażnika z wnętrza pojazdu)
lub z innego opisu:
- Bagażnik otwierany z wnętrza samochodu elektrycznie,
Może ktoś opisać coś na temat otwierania bagażnika z wnętrza auta??? w instrukcji nic na ten temat nie wyczytałem, ma ktoś takie otwieranie? i gdzie ono się znajduje???
w focusie mk1 faktycznie po lewej stronie zegarów był przycisk otwierania klapy ale w mk2?????
jarekfxsilver 22-02-2015, 19:37 W pilocie jest jak najbardziej możliwość otwierania bagażnika, zgadzam się ale tu z opisu wynika że jest jakieś elektryczne otwieranie bagażnika z wnętrza auta. Widocznie autor tego info ostro rozpędził się z opisem :-) wystarczyło napisać: zdalne otwieranie bagażnika za pomocą kluczyka/pilota lub coś w tym stylu :-) tak przeczytałem i zdębiałem bo nie pamiętam żeby mk2 miało jakiś przycisk od bagażnika :-)
Bo takowego w FFII FL niestety nie ma :( a szkoda.
halukuba 01-03-2015, 10:21 Zamek jest elektryczny więc i "elektryczne otwieranie bagażnika" jest, a że kluczyk w stacyjce przekręcony nawet to umożliwia więc "elektryczne otwieranie bagażnika z wnętrza auta" też jest. :)
Na innych forach są podane konkretne typy sprężynek do np. mondeo, bmw, golf, niestety nie znalazłem "dedykowanych" i sprawdzonych do MK2/ 2.5 kombi.
michal 81 11-03-2015, 16:34 Odświeżę temat. Mianowicie mam problem z otwarciem klapy bagażnika, bo nie działa mi otwieranie z kluczyka i przycisku na klapie. Czy jest możliwością że padł zamek? Jak otworzyć awaryjnie bagażnik? Z góry dziękuje i pozdrawiam
halukuba 11-03-2015, 20:17 sprawdź może najpierw bezpieczniki
michal 81 12-03-2015, 14:24 Dzisiaj się otworzył, zdjąłem plastik i będę czyścił zamek może coś tam nie łączy.
Ja mam inny problem, wciąż otwarcie z pilota bagażnika i pociągniecie klapy do góry (otworzenie jej) skutkuje włączeniem alarmu. Także od początku zakupu auta, 3 przycisk na pilocie nie jest używany. Rozwiązaniem było by po prostu wyłączenie alarmu wraz z otwarciem klapy bagażnika. :( I chyba tak to powinno być domyślnie... Ma ktoś jakiś pomysł?
Łukasz, a sprawdzałeś w ustawieniach GEM, czy nie jest coś poprzestawiane. Nie mam alarmu, tylko taka sugestia.
Kiedyś sprawdzałem, nie mam pojęcie co może za to odpowiadać, żadna z dostępnych opcji nie pasuje do tego. :(
Harisonl 22-03-2015, 16:23 Tez tak mam w aso mi powiedzieli ze znaja ten temat i jest to wina dokladsnego alarmu logic. Ze w zestawie montazowym nie ma jakiegos czujnika na klape i oprogramowanie jest za ubogie by po otwarciu bagaznika oduzbroilo alarm.
Tez tak mam w aso mi powiedzieli ze znaja ten temat i jest to wina dokladsnego alarmu logic. Ze w zestawie montazowym nie ma jakiegos czujnika na klape i oprogramowanie jest za ubogie by po otwarciu bagaznika oduzbroilo alarm.
Aha czyli wszystko jasne. Mam ochotę kiedyś ten alarm wymienić po prostu. Na coś co działa prawidłowo. Dzięki za informacje.
spróbuj 2x raz za razem nacisnać przycisk od otwierania tylnej klapy
ja mam alaram i kiedy tak zrobię drzwi zostają nadal zamknięte klapa odskakuje i alarm się nie wzbudza , kładę zakupy zamykam klapę alarm się uzbraja - klapa jest zamknięta i ide do nastepnego sklepu bez zamykania auta bo drzwi się wogóle nie otwierały a central sam zablokował klapę
alarm to hpb
Aha czyli wszystko jasne.
No tak, przecież już to wałkowaliśmy. Teraz dopiero wróciłem do 3 str. tematu. Łukasz ma to jeden plus, nie zatrzaśniesz kluczyka w bagażniku. Musisz odryglować drzwi aby rozbroić alarm. Przy zablokowanych drzwiach, otwarcie bagażnika x2, odbezpiecza tylko bagażnik. Jakiś czas temu, pod marketem zapakowałem zakupy. Uświadomiłem sobie, że nie mam kluczyka w ręce, dopiero gdy zamigały mi kierunki :) Wycieczka z buta do domu po zapasowy. Na szczęście nie było to 775 km. A co jak mamy jeden kluczyk? Tak wcześniej miałem, ale przed wizytą u tedi_k dorobiłem drugi i mi dopisał.
Nie ukrywam, że fajnie by było mieć automatyczne (bez podnoszenia ręcznie) otwieranie klapy bagażnika, to by było niezłe. Ale do tego potrzebny by był inny alarm i modyfikacje siłowników i zamka. No nic odpuszczam sobie to. Zostaje jak jest. Dalej na Logicu.
spróbuj kastracji logica ale tylko z tylnej klapy
RAFALR30 24-03-2015, 14:44 Bardzo prosty sposób na otwierania klapy bagażnika
https://youtu.be/s-IzAC02K_k
a dokładny model tych sprężynek byś podał?
halukuba 24-03-2015, 17:22 Bardzo prosty sposób na otwierania klapy bagażnika
https://youtu.be/s-IzAC02K_k
Tak, sposób prosty. Tylko nigdzie nie mogłem znaleźć konkretnego rozmiaru sprężynek dla FF kombi. W kwietniu będę zamawiał razem ze znajomymi kilka sztuk do mondeo, cmaxa i mojej foki więc jak się uda to na pewno się podzielę :)
W vw np. dostępne są gumowe odboje na sprężynce, takie jak mamy na krawędzi klapy.
RAFALR30 24-03-2015, 19:02 Tak, sposób prosty. Tylko nigdzie nie mogłem znaleźć konkretnego rozmiaru sprężynek dla FF kombi. W kwietniu będę zamawiał razem ze znajomymi kilka sztuk do mondeo, cmaxa i mojej foki więc jak się uda to na pewno się podzielę :)
W vw np. dostępne są gumowe odboje na sprężynce, takie jak mamy na krawędzi klapy.
Autor filmiku napisał o firmie LESJOFORS ale nie podał typu.
Myślałem o gumowych odbojach na sprężynce takie jak te gumowe (bez sprężyny) na krawędzi klapy. Trudno byłoby zdjąć te gumowe bo są zanitowane do klapy
halukuba 24-03-2015, 19:57 http://www.obrobkaplastyczna.pl/pl/sprezyny/sprezyny-spiralne-tlocznikowe/iso-10243-seria-v-zielona.html
wstępnie wybrałem V20-051. Lesjofors to chyba raczej siłowniki, chyba że sprężynki też robią.
Gumowe odboje są kręcone, ale nigdzie nie znalazłem ze sprężyną takich jak tu:
https://www.youtube.com/watch?v=56cNFyOh_Kc
Bardzo prosty sposób na otwierania klapy bagażnika
https://youtu.be/s-IzAC02K_k
Bez zmian w centralnym nie da się tego zrobić. W końcu jak otwierasz samochód to za każdym razem by Ci się klapa podnosiła. Tego nie da się zrobić 2 sprężynkami. Trzeba zrobić tak, żeby wyłączyć klapę z otwierania auta z centralnego i aby klapa otwierała się wyłącznie z 3 przycisku na pilocie. Inaczej się nie da. Bo tak to za każdym otwarciem centralnego będzie klapa szła do góry, a to nie ma sensu.
halukuba 24-03-2015, 20:35 Nie rozumiem, jak wyłączyć z centralnego? Masz trzeci przycisk na pilocie, zamknięty samochód, klikasz dwa razy trzeci przycisk, zamek klapy się zwalnia, sprężynki wyrzucają klapę a dalej już siłowniki ją podnoszą.
Nie wiem jak u Ciebie ale u mnie przycisk na pilocie i sama klapa jest niezależna tzn mogę otworzyć tylko klapę i kiedy ją zatrzasnę to automatycznie centralny mi ją zamyka. Nie muszę tego robić z pilota.
Otwierając z pilota drzwi nie otwierasz zamka klapy, więc Ci jej nie podniesie.
ale drzwi otwierasz innym klawiszem pilota niż klapę więc czemu ma nie działać
slyboots 24-03-2015, 20:57 halukuba daj proszę znac jak zainstalujesz i będzie działać sam chętnie taką modyfikację bym wykonał gdyż często muszę otwierać bagażnik. Daj znać jakie sprężyny finalnie kupisz i jak to będzie wyglądać sprawa montażu.
Siłowniki rozumiem też trzeba wymienić ? Jak ktoś ma namiary na konkretny model siłowników prosiłbym o nazwę lub ewentualnego linka ze strony gdzie można takie dostać.
Dzięki i pozdrawiam
RAFALR30 24-03-2015, 21:00 Bez zmian w centralnym nie da się tego zrobić. W końcu jak otwierasz samochód to za każdym razem by Ci się klapa podnosiła. Tego nie da się zrobić 2 sprężynkami. Trzeba zrobić tak, żeby wyłączyć klapę z otwierania auta z centralnego i aby klapa otwierała się wyłącznie z 3 przycisku na pilocie. Inaczej się nie da. Bo tak to za każdym otwarciem centralnego będzie klapa szła do góry, a to nie ma sensu.
To ma kolega coś nie tak z tą klapą i centralnym...
Ja mam tak jak Kuba : cyt.: "...u mnie przycisk na pilocie i sama klapa jest niezależna tzn mogę otworzyć tylko klapę i kiedy ją zatrzasnę to automatycznie centralny mi ją zamyka. Nie muszę tego robić z pilota.
Otwierając z pilota drzwi nie otwierasz zamka klapy, więc Ci jej nie podniesie."
Tak więc jedna lub dwie sprężyny załatwiają temat.
Fajnie byłoby mieć takie odbojniki ze sprężynami.
Bump: halukuba daj proszę znac jak zainstalujesz i będzie działać sam chętnie taką modyfikację bym wykonał gdyż często muszę otwierać bagażnik. Daj znać jakie sprężyny finalnie kupisz i jak to będzie wyglądać sprawa montażu.
Siłowniki rozumiem też trzeba wymienić ? Jak ktoś ma namiary na konkretny model siłowników prosiłbym o nazwę lub ewentualnego linka ze strony gdzie można takie dostać.
Dzięki i pozdrawiam
Wydaje mi się, że jeżeli siłowniki są w dobrej kondycji to nie ma potrzeby ich wymieniać. Wszystko zależy na ile sprężyna (sprężyny) spowoduje podniesienie się klapy, którą dalej podniosą siłowniki.
sebolek2 24-03-2015, 21:07 Ludziki, ale doktoryzujecie się już którąś stronę, ale może niech ktoś wreszcie napisze, jakie te sprężyny mają być do MKII kombi :)
slyboots 24-03-2015, 21:15 Wydaje mi się że gdy da się za mocne te sprężyny w odbojnikach to będzie problem z zamknieciem pozniej klapy ?
Siłowniki wydaje mi się że koniecznie muszą byc mocniejsze tylko jakie ?
halukuba 24-03-2015, 21:26 Ludziki, ale doktoryzujecie się już którąś stronę, ale może niech ktoś wreszcie napisze, jakie te sprężyny mają być do MKII kombi :)
chodzi o to że w całych internetach nikt nie podał do FF2 kombi rozmiarów sprężynek :) ja wytypowałem V20-051, ale na dniach zamówię i potwierdzę.
sebolek2 24-03-2015, 21:27 Ciekaw jestem rozwiązania, byłaby to nader fajna zabawka ;) Daj koniecznie znać!
RAFALR30 24-03-2015, 21:36 A tak to wygląda krok po kroku w Skodzie
http://forum.skodaclub.pl/fabia-zrob-sam/otwieranie-baga-nika-z-pilota-t4717.html
Jak ktoś dobierze już doświadczalnie sprężyny do FF MK2 kombi to niech wrzuci info na forum. Ruszam jutro na poszukiwania. Może i odbojnik ze sprężyną od innej marki będzie pasował :-)
slyboots 24-03-2015, 21:38 Do hatchback ma ktoś moze namiary na części ?
sebolek2 24-03-2015, 21:40 Tak naprawdę potrzebna jest średnica zewnętrzna i wewnętrzna otworu w sprężynie, bo długość można sobie samemu określić. Jutro może zerknę, jak znajdę chwile czasu.
To ma kolega coś nie tak..
Widocznie tak, ale fabrycznie tak jest. U mnie centralny otwiera wszystko.
Jaki ty masz alarm, bo pewnie nie logic. Osoby którym to działa pewnie mają nie fabryczną instalację. I chyba dobrze...
halukuba 25-03-2015, 08:28 Z tego Co piszesz wychodzi na to że za każdym razem otwierając samochód musisz domknąć klapę bagażnika?
Centralny odblokowuje wszystko, ale żeby otworzyć musisz pociągnąć za klamkę drzwi, a w klapie za zamek. Z pilota otwierając klapę masz efekt wciśnięcia zamka w klapie. Tak to u mnie działa, tak powinno działać w fiordach, tak też działa w skodzie, vw, bmw.. Zaznaczam że nie mam alarmu, ale mimo tego na czas otwarcia klapy powinno rozbroić alarm.
..a przynajmniej tak mi się wydaje ;)
Łukasz, czy alarm nie powinien współpracować z centralnym?
U mnie jest dokładnie tak jak mówisz i jak ma być z tą różnicą, że otwarcie / podniesienie klapy bagażnika skutkuje wyciem alarmu. Gdyby nie to to było by wszystko ok.
no i jakie te sprężynki do kombi? :)
http://forum.fordclubpolska.org/showthread.php?t=149042
opisane różne rodzaje, i takie takie ;p
halukuba 15-04-2015, 22:04 Ciekaw jestem rozwiązania, byłaby to nader fajna zabawka ;) Daj koniecznie znać!
Zamówiłem, przysłali, zamontowałem i nie działa..
..ale jestę indżynierę więc:
https://youtu.be/Kw26wgH7tQs
Sprężynek nie udało się dobrać idealnie, mogły być kilka mm dłuższe ponieważ przy zamkniętej klapie sprężyna nie była w pełni ściśnięta. Przy próbie otwarcia nie odbijało klapy. Pierwsze dystansy ok 2~3mm już odbiły klapę ale nie na tyle by siłowniki przejęły resztę roboty, dlatego wstawiłem tulejki 7mm i efekt jak na powyższym filmie :D:D:D:D:D:D:D
Micha cieszy, ale zauważyłem jedną wadę tego rozwiązania, o której gdzieś kiedyś na forum OCP wyczytałem. Sprężyna jednak cały czas generuje jakąś siłę, która poprzez siłowniki oddziałuje na klapę wypychając ją od konstrukcji samochodu. Zawiasy poddały się tej sile i jak zamek przy zderzaku trzyma ładnie to szpary między klapą a dachem powiększyły się ok 1~2mm. Nie mierzyłem bo już późno i ciemno, ale widzę po przewodzie anteny CB, wcześniej po zamknięciu klapy klinowało mi ją, teraz jest luźna...
61238
Pożyjemy, zobaczymy, muszę zmierzyć aktualne "szparki" i sprawdzać co kilka dni czy coś się dzieje.
Mimo to polecam :D
Pozdrowerek
slyboots 16-04-2015, 07:13 Musiałeś dać tulejkę 5mm ale gdybyś miał dłuższą o te 5mm sprężynę działała by prawdopodobnie większa siła na klapę i też nie wiadomo czy było by lepiej czy też gorzej.
Pojezdzisz to daj znać jak to się zachowuje.
Póki co widzę świetna sprawa sam chętnie bym ten patent zastosował u siebie gdyż często muszę klapę otwierać.
halukuba 16-04-2015, 09:53 ..sorry - 7 mm
Sprężyna mogłaby być na pełnym ścisku dłuższa o te 7 mm i nie koniecznie dawałaby większą siłę.
http://www.obrobkaplastyczna.pl/pl/sprezyny/sprezyny-spiralne-tlocznikowe/iso-10243-seria-v-zielona.html
Patrząc na tabelę to racja, następny wymiar sprężyny o 6,1mm dłuższej na ścisku siła jest większa ale już kolejna nie.
Znajomy ma spróbować w C-maxie ten sam rozmiar sprężyny więc może dzisiaj będą jakieś efekty.
slyboots 16-04-2015, 13:23 Kuba jak byś mógł to napisz proszę który konkretnie model sprężyny masz u siebie zamontowany bo tak nie wiem jak patrzeć na tą tabelkę od producenta.
Dzięki i czekam na informacje jakie u znajomego w C-Max są rezultaty.
halukuba 16-04-2015, 14:08 V20-051, ale żeby działało poprawnie dałem tulejkę 7mm
Myślę, że V20-064 też byłaby dobra.
Gdzieś internetach też czytałem, że stosują podwójne sprężynki od wiatrówek dostępne przez allegro za ok 10 zł. mają one ok. 150mm i można sobie dopasować indywidualnie obcinając je na potrzebny wymiar.
slyboots 16-04-2015, 18:55 Kuba jaka jest cena tych sprężyn z Jartech ? i czy można je zamówic przez internet z przesyłką ?
halukuba 16-04-2015, 19:45 Kuba jaka jest cena tych sprężyn z Jartech ? i czy można je zamówic przez internet z przesyłką ?
v20-051 - 18 za szt + 15 przesyłka, gdybyś chciał inne to mailem poproś ich o ofertę, szybko działają :) zamówienie też mailem i też szybko ;)
v20-102 - po 20 też zamawiałem do mondeo hb
Panie Inzynieze... poda Pan jedyny poprawny i najlepsiejszy link do sprężynki idealnej do kombika mk2 fl na ten przykład? http://www.autocentrum.pl/gfx/mordki/los2.gif
slyboots 16-04-2015, 20:57 Kuba mam jeszcze jedną prosbę mógłbyś wrzucić fotki przedstawiające zamontowane sprężyny na siłownikach w twojej klapie abym mógł zobaczyć sposób montażu ?
Dzieki
halukuba 16-04-2015, 21:32 Panie Inzynieze... poda Pan jedyny poprawny i najlepsiejszy link do sprężynki idealnej do kombika mk2 fl na ten przykład? http://www.autocentrum.pl/gfx/mordki/los2.gif
Niestety nie znam idealnej do ff mk2 fl kombi..
Na obecną chwilę wystarcza mi rozwiązanie V20-051 z podkładką 7mm.
Patrząc teraz na zachowanie sprężyny możliwe, że lepsza była by V20-064, ale nie potwierdzę tego bo nie sprawdziłem i nie planuję, przynajmniej teraz.
Możesz to ew sprawdzić w swoim, jeżeli będzie za długa to obetniesz ;)
Późno na zdjęcia, ale znalazłem w googlach coś takiego, wygląda podobnie. Mam tylko grubszą podkładkę.
61282
halukuba 17-04-2015, 11:36 Kuba jak byś mógł to napisz proszę który konkretnie model sprężyny masz u siebie zamontowany bo tak nie wiem jak patrzeć na tą tabelkę od producenta.
Dzięki i czekam na informacje jakie u znajomego w C-Max są rezultaty.
W C-max rozmiar spasował idealnie, ale za to siła już nie. Muszą być niebieskie czyli B20-051 i sprawne siłowniki. Jednak klapa w C-max jest dużo cięższa.
Montując te sprężyny,pamiętajcie że w znaczny sposób zwiększacie obciążenie elementów mocujących do nadwozia teleskop gazowy,zawiasy. Nie zdziwcie się przypadkiem jeśli po jakimś czasie komuś coś się ułamie lub strzeli, do tego dochodzą też naprężenia z pracujących elementów nadwozia-szczególnie w kombi.
Badziu68 17-04-2015, 22:00 Ja zamówiłem do kombiaka MK2 FL sprężyny B20-064 niebieskie. Planuje je założyć na oryginalne siłowniki. Jak przyjdą dam znać po montażu co i jak się zachowuje.
halukuba 18-04-2015, 14:58 Sprawdź przed i po montażu szczeliny między klapą a karoseria, szczególnie w górnej partii klapy.
U mnie klapa się poddała i cały system przestał dzialac. Dzisiaj zdemontowalem sprezyny, a klapa wróciła do poprzedniego stanu.
Badziu68 18-04-2015, 17:35 Sprawdź przed i po montażu szczeliny między klapą a karoseria, szczególnie w górnej partii klapy. Ok sprawdzę przed założeniem i to w paru zaznaczonych miejscach suwmiarką. Dziwne że niektórzy mają przesunięcia klapy bagażnika a inni twierdzą, że mają już sprężynki długo i nic się im nie dzieje. Według moich pomiarów mam jakieś 36 mm luzu na siłownikach, a sprężyny które zamówiłem max ściśnięte to 27,5 mm więc jest jeszcze miejsce na podkładkę i będzie trochę luzu.
halukuba 18-04-2015, 18:08 Tak, ale co mówią właściciele ff mk2 kombi? Nie znalazłem w sieci nigdzie szczegółów dotyczących naszych fok poza tym:
https://www.youtube.com/watch?v=d9grQwKrzHk
..ale cena ich gotowego zestawu zabija.
http://schaefer-metallverarbeitung-shop.com/epages/39704e8e-6cb4-4ceb-8548-a5d41479d6a7.sf/de_DE/?ObjectPath=/Shops/39704e8e-6cb4-4ceb-8548-a5d41479d6a7/Products/2014025
Nasze foczki mają inne punkty mocowań siłowników np. w porównaniu z mondeo mk3 kombi. W FF mocowanie siłownika w klapie jest w górnej części szyby, przy zagięciu klapy, a do konstrukcji nadwozia na wysokości połowy klapy. W mondeo jest odwrotnie - do nadwozia jest na górze a do klapy w jej połowie. Przez to też jest tam inna kinematyka podczas otwierania klapy, a siły oddziałują na klapę w innym miejscu. IMO to tutaj jest największy problem, ponieważ właściciele mondeo cieszą się tym sprytnym rozwiązaniem i nie narzekają na powyginane klapy..
bump: ..teraz jeszcze patrzę i ff mk1 kombi, ff mk2 hb, ff mk3 hb i kombi, mondeo mk4 ... też mają siłownik do klapy w jej połowie, czyli tylko my jesteśmy poszkodowani ;p
Badziu68 18-04-2015, 21:27 teraz jeszcze patrzę i ff mk1 kombi, ff mk2 hb, ff mk3 hb i kombi, mondeo mk4 ... też mają siłownik do klapy w jej połowie, czyli tylko my jesteśmy poszkodowani ;p Faktycznie nie zwróciłem na to uwagi. Sprężyny i tak mam już zamówione więc będę eksperymentował. Odgięcie klapy może i nastąpi pytanie czy się będzie pogłębiało.
halukuba 23-04-2015, 20:51 Jest jeszcze takie rozwiązanie, podrzucone od C-maxa ;)
http://allegro.pl/silownik-teleskop-klapa-elektryczne-ford-c-max-mk2-i5094113315.html
slyboots 23-04-2015, 22:25 Kuba i niby jak to ma działać w jaki sposób zaadoptować do C-max Mk1 ?
halukuba 24-04-2015, 07:46 Kuba i niby jak to ma działać w jaki sposób zaadoptować do C-max Mk1 ?
Nie mam zielonego pojęcia, trzeba by pisać do sprzedawcy, ew szukać na gdzieś w sieci. Pewnie montaż standardowy tylko instalacja podpięta pod zamek klapy i jakaś konfiguracja pilota bo zamykanie też automat. Kolega po prosu podrzucił link, a skoro pasuje do wątku to się nim podzieliłem.
...ale chyba nie masz zamiaru pakować 4stówy w taki bajer? ;)
haneczka225 30-04-2015, 12:29 ale drzwi otwierasz innym klawiszem pilota niż klapę więc czemu ma nie działać
Przeczytałam cały wątek i jestem jeszcze bardziej skołowana... 2 miesiące temu kupiłam fokusa kombi. Jak otwierałam samochód przyciskiem na pilocie to bagażnik także się odblokowywał ale klapa nie odskakiwała. Otwierał się również po jednokrotnym naciśnięciu przycisku otwierania bagażnika (jak auto było zablokowane). Przy "prezentacji" auta ówczesny właściciel powiedział, ze bagażnik można otworzyć tylko pilotem, nic nie wspominał o przycisku na klapie. Wczoraj odebrałam samochód od blacharza-lakiernika. Robiona była m.in. klapa bagażnika bo rdza wchodziła. I teraz przy odblokowywaniu drzwi z pilota bagażnik już się nie otwiera. Można go otworzyć jedynie po dwukrotnym naciśnięciu 3-ciego przycisku (tak jak tu wcześniej napisano). Do tego wyraźnie słychać, ze się odblokował i lekko klapa odskakuje. Przycisk na klapie nadal nie działa (to właśnie w warsztacie powiedzieli, ze coś z tym przyciskiem jest nie tak). Które zachowanie zachowanie klapy bagażnika jest poprawne? To sprzed naprawy u blacharza czy teraz?
halukuba 30-04-2015, 19:03 Haniu gratuluję zakupu ;)
Wygląda na to że przycisk w klapie masz uszkodzony, na forum znajdziesz też kilka wątków na jego temat. To mikroprzelacznik lub mikrowylacznik.. coś na mikro :)
Przy okazji podrzuce, że zdemontowalem sprezynki. Niestety klapa była wypychana na zawiasach aż cały bajer przestał działać.. moje sprężynki sprawują się za to bardzo dobrze w golfie V ;)
halukuba 06-05-2015, 08:10 ...... Przycisk na klapie nadal nie działa (to właśnie w warsztacie powiedzieli, ze coś z tym przyciskiem jest nie tak).....
tutaj masz coś ciekawego, myślę że pomoże:
http://forum.fordclubpolska.org/showthread.php?t=176302
haneczka225 08-05-2015, 06:03 Dziękuję za linka, jednak sami nie będziemy się raczej bawić w wymianę mikrowłącznika.
A co z poprawnością działania pilota? Jak pisałam, wcześniej inaczej otwierałam klapę bagażnika, a po wizycie w warsztacie to się zmieniło.
halukuba 08-05-2015, 13:29 Pierwszy przycisk pilota odblokowuje zamek centralny w samochodzie czyli wszystkie drzwi oraz bagażnik.
Drugi przycisk zamyka centralny, również drzwi + klapa.
Trzeci służy tylko otwarcia klapy bagażnika i po dwukrotnym kliknięciu powinien otworzyć Ci klapę bagażnika (efekt ręcznego wciśnięcia przycisku w klapie), klapa powinna lekko odchylić tak abyś mogła dalej już ręcznie podnieść klapę.
Jeżeli masz centralny zablokowany czyli samochód jest zamknięty, możesz również za pomocą trzeciego przycisku (2x klik) otworzyć tylko bagażnik, niezależnie od pozostałych drzwi. Wówczas otwartą, odblokowaną masz tylko klapę i kiedy ją zamkniesz centralny zamek automatycznie zablokuje ją. Ważne jest, żeby podczas tej operacji pamiętać o kluczach i przypadkiem ich nie zamknąć w bagażniku. Zauważyłem też, że w ww. sytuacji jeśli otworzę bagażnik na krótką chwilę (kilkanaście sekund, nie liczyłem..) to po zamknięciu centralny nie zablokuje się od razu, dopiero po jakimś czasie.
Wracając do pierwszego przycisku, jest też opcja zaprogramowania pilota tak, aby przy jednym kliku odblokował nam tylko drzwi kierowcy, a dwukrotny klik całość. Podobno to w ramach zaoszczędzenia mechanizmów centralnego zamka w pozostałych drzwiach...
Dodatkowo jest jeszcze jedna blokada bagażnika. Podczas jazdy nie otworzysz bagażnika z zewnątrz. Jest to pewnego rodzaju zabezpieczenie antykradzieżowe, żeby np. stojąc na skrzyżowaniu, w korku żaden potencjalny złodziejaszek nie nie przytulił Twoich bagaży. Zamek bagażnika uaktywnia otwarcie drzwi kierowcy. Np. podjeżdżając po "kogoś" na przystanek lub gdzieś.. "ten kogoś" chce wrzucić swoje graty do bagażnika, musisz uchylić drzwi kierowcy aby "ten kogoś" mógł się dostać do bagażnika.
Trochę namieszałem, ale tak to widzę, tak działa w fordach z którymi mam do czynienia i prawie tak też działało w moim poprzednim citroenie.
pozdrawiam
Badziu68 24-05-2015, 19:24 No i sprężyny założone. Trochę to trwało bo po złożeniu zamówienia okazało się że firma ciągnie je z Włoch.
Faktycznie po założeniu sprężyn szczelina między dachem a klapą powiększyła się o około 1 mm. Trochę dałem ciała bo nie zmierzyłem innego miejsca widocznego na 2 zdjęciu a na pewno się ono odkształciło. Poobserwuję czy będą dalsze odkształcenia klapy i szczelin i wtedy zadecyduję czy sprężyny zostaną czy je zdemontuje.
Samo ich założenie trwało pewnie z 10 minut ale przydała się pomoc kumpla który przytrzymał klapę.
Efekt całej pracy widoczny w filmiku https://www.youtube.com/watch?v=oacMN72bsxE
Dla mnie lipa. Widać, że sprężyna za mocna. Nie dosyć, że pojawiła się szczelina to w dodatku słychać przy otwieraniu, że naprężenia spowodowane tą sprężyną są bardzo duże.
nie lipa tylko trzeba przyklasnąć , skąd miał wiedzieć jakie sprężyny dać ktoś musi być pierwszy
jestem chętny zrobic kolejny test na swoim samochodzie trzeba pomysleć jakie spęzyny dać
Badziu68 24-05-2015, 20:15 Proponuję do testów V20-064 http://www.obrobkaplastyczna.pl/sprezyny/sprezyny-spiralne-tlocznikowe/iso-10243-seria-v-zielona.html
nie lipa tylko trzeba przyklasnąć , skąd miał wiedzieć jakie sprężyny dać ktoś musi być pierwszy
jestem chętny zrobic kolejny test na swoim samochodzie trzeba pomysleć jakie spęzyny dać
Nie śledzę tematu i nie wiedziałem, że kolega jest pierwszy. Nie chciałem też być złośliwy ale wyraziłem swoje zdanie odnośnie akurat TEJ sprężyny. Na YT widać też focusy mk1 w HB i też wyraźnie widać a raczej słychać, że sprężyna za mocna. Nic tylko szukać tej właściwej :)
halukuba 24-05-2015, 21:18 W FF mk1 inaczej są montowane siłowniki, przez co nie ma efektu odkształconej klapy.
Czyli zostaje jeszcze do sprawdzenia V20-064.
Ktoś się podejmie?
ile kosztuje taka przyjemność
Badziu68 24-05-2015, 21:55 W granicach 50-70 zł
To wystarczy kupić same sprężynki i one tak bedą wybijały klape że dalej siłowniki wybiją ja do góry. Gdzie kupić takie.
A może te które są za mocne wystarczyło by lekko szlifnąć by były krótsze i nie podnosiły by tak klapy gdy jest zamknięta.
halukuba 24-05-2015, 22:07 To wystarczy kupić same sprężynki i one tak bedą wybijały klape że dalej siłowniki wybiją ja do góry. Gdzie kupić takie.
A może te które są za mocne wystarczyło by lekko szlifnąć by były krótsze i nie podnosiły by tak klapy gdy jest zamknięta.
Przeglądnij kilka poprzednich stron, były już info m.in. ode mnie co do producenta sprężynek i jak to działa, a raczej nie działa na krótszych.
narazieniemam 12-09-2015, 16:05 Witam,
padł mi przycisk do otwierania bagażnika (mam Focusa z 2007 roku, hatchback) mieszczący się nad rejestracją, z tyłu samochodu oczywiście. Czy jest jakiś sposób na otworzenie bagażnika z środka samochodu?
Wcześniej - jak jeszcze mogłem otwierać bagażnik - wykręciłem silnik do tylnej wycieraczki i podejrzewam, że przy okazji uszkodziłem kable do przycisku.
Od razu zaznaczam, że nie mam możliwości otworzenia bagażnika pilotem.
gomez.pl 13-09-2015, 13:40 Pierwszy przycisk pilota odblokowuje zamek centralny w samochodzie czyli wszystkie drzwi oraz bagażnik.
Drugi przycisk zamyka centralny, również drzwi + klapa.
Trzeci służy tylko otwarcia klapy bagażnika i po dwukrotnym kliknięciu powinien otworzyć Ci klapę bagażnika (efekt ręcznego wciśnięcia przycisku w klapie), klapa powinna lekko odchylić tak abyś mogła dalej już ręcznie podnieść klapę.
odłączyłem akumulator i niestety od tego centralny działa u mnie tak jak piszesz... (wcześniej otwierał wszystkie drzwi+bagażnik - i ta opcja była dla mnie najlepsza)
jak mogę go przeprogramować, aby naciśnięcie 1go przycisku otwierało również klapę bagażnika?
halukuba 13-09-2015, 21:09 odłączyłem akumulator i niestety od tego centralny działa u mnie tak jak piszesz... (wcześniej otwierał wszystkie drzwi+bagażnik - i ta opcja była dla mnie najlepsza)
jak mogę go przeprogramować, aby naciśnięcie 1go przycisku otwierało również klapę bagażnika?
...nie do końca rozumiem co masz a co chcesz mieć. W mondeo wiem że można jakimiś kombinacjami przycisków zaprogramowac, ale Focus chyba coś inne. Nie wiem czy forscan albo elmconfig, chyba mają mozliwości.
gomez.pl 14-09-2015, 07:06 miałem: 1szy przycisk otwiera drzwi i klapę bagażnika
odpiąłem aku i niestety otwierają się tylko drzwi... a ma się otwierać wszystko
kiedyś już miałem z tym problem i o dziwo moja żona coś powciskała i zaczęło działać, niestety nie wie co :P
halukuba 14-09-2015, 19:25 Tak to już jest z żonami :)
daj jej kluczyki jeszcze raz może znowu zadziała;)
Poszukaj coś o programowaniu kluczyków w focusie, lub elmocnfig.
Pozdr
miałem: 1szy przycisk otwiera drzwi i klapę bagażnika
odpiąłem aku i niestety otwierają się tylko drzwi... a ma się otwierać wszystko
Instrukcja. Czytamy instrukcje.
To jest taki tryb. Wciskasz raz, otwiera kierowcy, wciskasz drugi raz, otwiera wszystkie. Aby przejść na tryb "altruisty", co to otwiera wszystkim na raz:
Wciśnij przyciski otwierania i zamykania z pilota i trzymaj aż mrugnie światłami awaryjnymi.
Aby przejść znowu w tryb "egoisty", który musi się zastanowić czy pasażerów wpuścić, robisz dokładnie to samo, - otwieranie i zamykanie do mrugnięcia świateł.
Wot cała magia.
gomez.pl 16-09-2015, 08:15 działa :)
dzięki wielkie
element07 25-10-2015, 06:25 Witam :)
Posiadam focusa 2005 Kombi i mam problem z otwieraniem tylnej klapy bagażnika, tzn. nie mogę jej otworzyc wogóle tylko z pilota. Czy problem leży tylko w przyciusku , jeżeli tak to w jaki sposób go wymienić?
Jeszcze chcę podciągnąc zamek klapy ponieważ trzeszczy pod czas jazdy w jaki sposób moge to zrobić?
Witam :)
Posiadam focusa 2005 Kombi i mam problem z otwieraniem tylnej klapy bagażnika, tzn. nie mogę jej otworzyc wogóle tylko z pilota. Czy problem leży tylko w przyciusku , jeżeli tak to w jaki sposób go wymienić?
Jeszcze chcę podciągnąc zamek klapy ponieważ trzeszczy pod czas jazdy w jaki sposób moge to zrobić?
Odświeżę kotleta.
Żeby zamek mocniej przyciskał klapę, musisz na dolnym progu wsunąć uchwyt zamka. Zdejmujesz plastikową osłonę progu (jest na zatrzaski) i będziesz widział dwie śruby na tzw. torx. Luzujesz je i lekko wpychasz w dół. Klapa będzie mocniej dociśnięta. Nie przesadzaj, nie za mocno, bo nie zamknęsz klapy bagażnika. Mi też trzeszczało po dziurach, ale problem okazał się taki, że trzeszczało na gumach co trzymaja zamek na boki koło rygla. Posmaruj te gumy delikatnie smarem i sprawdź efekt :)
Witam
Posiadam Focusa MK2 hatchback przed liftem. Ostatnio dopadła mnie usterka mikrostyku klapy bagażnika i za nic nie mogę jej otworzyć aby go wymienić. W jaki sposób można awaryjnie od wewnątrz otowrzyć bagażnik? Nie mam możliwości otwarcia go z pilota bo nie mam fabrycznie kluczyków z pilotem, a centrala alarmu (challenger ST800PC) prawdopodobnie nie ma aktywnej tej opcji, bo otwieranie z pilota nigdy nie działało.
Z góry dzięki za pomoc.
Pozdrawiam
O ile dobrze pamiętam, to kiedyś było opisane, że trzeba przez tylne siedzenie (po złożeniu oparcia) się dostać do bagażnika i wyciągnąć osłonę plastikową klapy bagażnika. Nie wiem jak u Ciebie, ale u mnie w kombi w rączkach do zamykania (w tym plastiku) są dwie śrubki typu torx i reszta osłony jest na zatrzaskach.
Jak już Ci się uda zdjąć ten plastik z klapy to rozpinasz kostkę od mikrostyku (z dwoma kabelkami) i zwierasz te dwa kable co idą w instalację samochodu. Klapa powinna się otworzyć.
Ja kiedyś miałem ten sam problem, z tym, że mam w pilocie otwierania klapy i mogłem się dostać bez problemu.
Później czeka Cię odkręcenie od środka 4. śrub i zdejmujesz całą listew wraz ze światłami podświetlającymi tablicę i tam dostaniesz się do mikrostyku. Jak będziesz chciał to mogę Ci podać namiary na sklep internetowy z tym mikrostykiem.
Jak coś nie tak napisałem, to proszę mnie poprawić.
Na aliexpress przycisk kosztuje 8$
Nie wiem jak w realu, na zdjęciach wygląda jak poliftowy.
Od wewnątrz powinno się dać wypiąć od góry z zatrzasków boczek i mniej więcej nas jego środku będzie wpięta wtyczka guzika. Rozpinasz i czymś metalowym zwierasz piny w gnieździe. To powinno otworzyć klapę.
Nie mam możliwości otwarcia go z pilota bo nie mam fabrycznie kluczyków z pilotem,
bo otwieranie z pilota nigdy nie działało.
Pozdrawiam
Skąd wiesz, że nigdy nie działało skoro nie masz kluczyków z pilotem?
Wrzoch ma rację, że można zewrzeć kablami i otworzyć. Sam tydzień temu naprawiałem sobie klamke w focusie ale kombii bo nieszczelności były i woda tam zamarzała i robiła zwarcie co skutkowało samoczynnym otwieraniem nawet podczas jazdy.
Fakt, że dwie śruby w miejscach uchwytu za klape od środka są i po ich odkręceniu wystarczy z zatrzasków zdjęć wewnętrzną osłonę, natomiast nie wiem czy to się tak łatwo da przy zamkniętej klapie.
Ewentualnym rozwiązaniem jest 2w1 - dorabiasz kluczyk z pilotem, ja dorobiłem u znajomego za 300zł (jajko, nie scyzoryk) i mam otwieranie zamykanie i osobno klapa. I tu jest myk bo jak przy demontażu klamki obciąłem kable żeby zmienić mikrostyk itp to zatrzasnąłem sobie klape. Tu wychodzi + pilota bo mimo wszystko klapa reagowała na guzik mimo odłączonej klamki.
Może źle napisałem, chodziło o to, że nie mam oryginalnego pilota. Mam tylko ten od alarmu i można nim otwierać zamek centralny ale bagażnik już nie mimo, że w instrukcji opisana jest taka możliwość. Orientujesz się może gdzie można dorobić taki kluczyk? Ten od alarmu mi już szwankuje i przydałoby się go wymienić.
W praktycznie każdym większym mieście powinien być zakład który na miejscu Ci dorobi klona (kluczyk z pilotem wbudowanym). W zależności od rocznika modeli itp - zależna jest cena.
Pamiętaj tylko, że jeśli dobrze zrozumiałem na forum jeden z postów to po dorobieniu klona (kluczyka), po zmianie zegarów, może się nie nadawać już klon do wgrania w nowe zegary. Musisz dopytać.
Pamiętaj tylko, że jeśli dobrze zrozumiałem na forum jeden z postów to po dorobieniu klona (kluczyka), po zmianie zegarów, może się nie nadawać już klon do wgrania w nowe zegary. Musisz dopytać.
Nie "może się nie nadawać", a nie nadaje się.
Do wymiany zegarów potrzebne są dwa unikalne kody IMMO zapisane w zegarach. Klon nie ma unikalnego kodu, bo to klon. Można to obejść przez niewykasowanie kluczyków, które już w zegarach siedzą, tych "nowych", o ile ktoś tego wcześniej nie zrobił i o ile nie są to zegary z auta z KeyFree.
Przy wymianie zegarów kluczyka sklonowanego bez wymiany transpondera IMMO nie będziesz w stanie dopisać do auta.
Andrzej_K 25-02-2018, 08:34 Wątek dotyczy otwierania klapy bagażnika, a mi chodzi o to aby go zamknąć. W innym wątku napisałem o problemie z czujnikiem zamknięcia drzwi kierowcy. Mogę od środka zamknąć 3 drzwi i drzwi kierowcy kluczykiem, ale bagażnik pozostaje otwarty. Samochód stoi pod blokiem i sytuacja nie jest komfortowa.
W "rozpisce" skrzynki bezpieczników nie mogę znaleźć który bezpiecznik zabezpiecza zamek klapy bagażnika w HB z 2006r. (przed FL )
Po co tak kombinować, zdejmij boczek klapy bagażnika i wypnij kabelek od guzika. Bagażnik będziesz mógł nadal otworzyć z pilota.
Jak jest uszkodzony któryś czujnik drzwi, to powinieneś mieć komunikat na zegarach, które drzwi są otwarte.
Czujniki są w zamku, a do zamka drzwi niełatwo się dostać. Z klapą jest łatwiej.
Andrzej_K 25-02-2018, 12:09 Po co tak kombinować, zdejmij boczek klapy bagażnika i wypnij kabelek od guzika. Bagażnik będziesz mógł nadal otworzyć z pilota.
Zrobiłem tak i faktycznie z pilota można otworzyć.
Jak jest uszkodzony któryś czujnik drzwi, to powinieneś mieć komunikat na zegarach, które drzwi są otwarte.
Czujniki są w zamku, a do zamka drzwi niełatwo się dostać. Z klapą jest łatwiej.
Był komunikat otwartych drzwi kierowcy. W innym wątku o tym pisałem. Udało mi się dzięki pomocy "technik08" wyłączyć ten komunikat podaniem masy na pin 12 wtyczki C99 w GEM'ie i klapę bagażnika złożyłem ponownie, ale dzięki za pomoc.
Chciałbym się podpiąć do tematu. Mam focusa mk2 2006 hatchback - po przekręceniu kluczyka w stacyjce otwiera zamek klapy bagażnika. Po odłączeniu przycisku otwierania klapy z zewnątrz samochodu problem nadal nie ustępuje. Wiązki elektryczne całe nie poprzecierane. Jedyny trop jest taki, że to zamek klapy bagażnika jest uszkodzony. Wymontowałem go i rozebrałem - zaznaczę że w środku jest też mikrostyk (taki sam jak w przycisku otwierania klapy z zewnątrz) - było tam sucho ale jednak całość podgrzałem suszarką i po zamontowaniu zamka w aucie problem na chwilę ustąpił. Po około 10 minutach (nie padał deszcz jedynie temperatura -2 stopnie C. ) problem ponownie powraca i zamek się otwiera po odpaleniu samochodu. Zabawę z suszarką powtórzyłem jeszcze 2 razy i za każdym razem było tak samo (jak tylko zamek zmarzł to się sam otwiera). Czy sama temperatura ujemna może doprowadzić do zwarcia w zamku? Czy ktoś z Was wymieniał ten mikrowyłącznik w zamku? Na moje oko to jest złączone na stałe z obudową zamka i ciężko to będzie wymontować
Może jak podgrzewasz to rozszerzalnosc cieplna robi swoje i zawarcie się rozchodzi?
Trochę pogrzebałem przy aucie i okazuje się że na pewno nie jest winny przycisk otwierania klapy bagażnika gdyż po jego odłączeniu od kostki zamek nadal się otwiera zamontowałem w aucie inny zamek. On również się otwiera. Wszystkie wiązki elektryczne są całe. Mam pytanie czy winny może tutaj być moduł GEM?
Runnerfromreda 23-02-2020, 16:05 Witajcie. Mam pytanko. Czy w kombi po naciśnięciu przycisku na pilocie do otwierania bagażnika. Klapa powinna lekko odskoczyć czy tylko puszcza zamek i trzeba przyciskiem w rączce otworzyc?
Zależy jak masz ustawiony rygiel od zamka w dolnej belce bagażnika. Ja ustawiałem kiedyś rygiel, gdyż mi klapa trzeszczała po dziurach i wychodziło mi różnie. Raz z pilota w ogóle nie otworzyło (tylko "pyknęło"), drugim razem otwierało z pilota i wystarczyło podnieść klapę (wtedy klapa miała luz na uszczelkach), optymalnie i wydaje mi się, że prawidłowo, to tak jak mam teraz: otwierasz pilotem, klapa lekko odskakuje, zapala się światło w bagażniku i żeby otworzyć wystarczy podnieść ją bez naciskania przycisku. Teraz klapa mi nie trzeszczy.
Runnerfromreda 23-02-2020, 21:49 Wayne mam swojego Focusa od kilku dni i zdawało mi się że kilka razy odskoczyła właśnie lekko klapa po otwarciu z pilota i wystarczyło ją umieść tylko. Teraz jak otwieram z pilota to już za każdym razem muszą przyciskać klamkę w klapie.
Być może masz zbyt głęboko "wyregulowany" omówiony wcześniej rygiel w dolnej części belki bagażnika.
Spróbuj lekko go przesunąć w kierunku tyłu samochodu (do siebie). Wyciągasz dwie zaślepki (małym wkrętakiem podważasz i wyskakują) i luzujesz lekko kluczem typu TORX. Nie pamiętam rozmiaru, ale jest dosyć duży i są mocno przykręcone. Pamiętaj, żeby przed próbą mocno dokręcić, gdyż w przeciwnym razie wepchniesz klapą rygiel do środka.
ignorant 24-08-2021, 15:41 Jaka klamka do klapy kombi rocznik 2009. Może ktoś podesłać link? Bo wszystkie aukcje jakie znalazłem są do roczników do 2006. Ja mam 2009, vin WFOSXXGCDS9K41508
Jaka klamka do klapy kombi rocznik 2009. Może ktoś podesłać link? Bo wszystkie aukcje jakie znalazłem są do roczników do 2006. Ja mam 2009, vin WFOSXXGCDS9K41508
Proszę tu są wpinane i z kabelkiem, musisz sprawdzić jaki masz u siebie i taki zakupić
http://ford-esklep.pl/pl/c/Nadwozie/419/9
|
|