Zobacz pełną wersję : [Galaxy 2000-2006] Psuje sie mechanizm różnicowy ?
Witam mam taki problem w moim Galaxy 1,9 tdi 2003 r podczas jazdy około 30-40 km/h jak puszcze nogę z gazu jadąc na biegu na przykład na 2 lub 3 to zaczyna mi szarpać kierownicą niewielkie drgania i słyszę jakieś stukotanie w skrzyni biegów czy to może być mechanizm różnicowy...albo co to może być
1. sprawdzić dokręcenie kół przednich / wyważyć koła.
2. w czasie wyważania sprawdzić klocki , tarcze (grubość ), jarzma zacisków - zamocowanie
3. sprawdzić półosie na luzy na wieloklinie oraz prawą półoś- podpora na łożysku.
możesz skontrolować poziom oleju w skrzyni, ewentualnie wymienić, gorzej jej od tego nie będzie. Może będzie cicha, łatwiej będą się przełączać biegi a już napewno będzie miała zapewnione optymalne smarowanie.
wiec tak olej w skrzyni jest wymieniony w lecie nie ma żadnych wycieków półoś prawa cała wymieniona wraz z przegubami z łożyskiem i podporom mam niewielki luz na lewej półosi nie wiem czy to na przegubie czy na wieloklinie mam nadzieje że o odgłosy i szarpanie z lewego przegubu...czy może być tego przyczynom i czy są takie objawy jak się rosypuje przegub ...
ja nie słyszę tego co ty.
auto na podnośnik i kręcić kołami, szarpać połosią itd
nic nie napisałeś o dokręceniu kół i ich wyważeniu, moze to banalna rzecz , ale naprawde odgłosy mogą być ciekawe.
MarcusGawin 17-12-2012, 08:13 Obstawiam na 99% wewnętrzny przegub. Jeżeli oliwa jest w skrzyni i nie ma wycieków to jeszcze nie słyszałem o padniętym mechanizmie różnicowym, u mnie były podobne objawy , mechanicy mieli problem z zdiagnozowaniem i zaryzykowałem zakup kompletnej półosi ( używanej) oryginał,cenowo wyszło tyle co nowy przegób wew. ale jak ręką odjął
pozdr.
marbit0000 17-12-2012, 22:10 Galaxy mają jedną wadę o której nie wiele osób pisze. środkowa podpora silnika (taka łapa) jest mocowana do kołyski poprzez zaprasowaną w łapie gumę ( taki owal). Ta goma się wyrabia i powstaje luz. W momencie ruszania, hamowania. zmiany biegów, czy puszczenia nogi z gazy jest szrpanie. Sprawdź sobie to a potem myśł o grubszych tematach.
Pozdrawiam.
Paintbox_team 18-12-2012, 07:50 Też tak mam,najbardziej słychać stuki na 3cim biegu i w granicach 1100-1300 obr dodawanie i puszczanie gazu wiąże się ze stukami
Podpora wymieniona,przegub wew minimalny luz,olej w skrzyni wymieniony,koła zimowe podokręcane,wyważone,łapa środkowa sprawdzona,a stuki nadal są
Z tego co wiem to nasze skrzynie nie cieszą się dobrą opinią ...
Jak więc sprawdzić luzy na mech różnicowym ???
MarcusGawin 18-12-2012, 08:12 Panowie u mnie prawie wogóle luzu nie było na przegubach, tylko jak auto się toczyło na wprost było slychać nieregularne chrobotanie, stuki itp. Wiem że zdiagnozować sam wew. przegub jest prawie niemożliwe ( a są ich dwa),i to była moja sugestia. U brata, w wv touranie też coś wibrowało -okazało się że półoś była lekko wygięta.
Poza tym mechanizm różnicowy nie pracuje podczas jazdy na wprost tylko na zakrętach,łukach itd., chyba że koledze chodzi o przekładnie glowną (koło talerzowe -> wałek atakujący)
A więc tak awaria została usunięta okazał się przegub wewntrzny miał już taki luz że jak puściłem nogę z gazu na biegu to mi aż kierownicą szarpało niektórzy mechanicy(tzw.naciągacze mówili że to mechanizm różnicowy naprawa ok.600 zł ale są jeszcze uczciwi ludzie na tym świecie których teraz pozdrawiam )...Dzięki bardzo wszystkim za dobre chęci i pomoc...powodzenia i żeby wasze pociechy się nie psuły ...WESOŁYCH I ZDROWYCH ŚWIĄT wszystkim życzę :one:
Paintbox_team 18-12-2012, 12:28 Wiele wybecalowałeś za przegub ?
Za cholerę nie wiem co u mnie stuka ....
Niby wszystko ok ale ....
Zdrowych i Wesołych
Kupiłem ten lepszy firmy lobro za 320zł ...
MarcusGawin 18-12-2012, 14:00 Nie ma za co, pozdrawiam
Możesz podać namiar na ten przegub.
|
|