Zobacz pełną wersję : [S-MAX 2006-2015] zerwana linka zwalniania hamulca ręcznego


krzys3
27-06-2010, 21:27
No to dzisiaj zostalem poddany malej stresowej sytuacji, było lekko pod górkę, korek przed swiatlami, kolumna rusza a tu zonk, guzik zwalniania hamulaca recznego bezwladny - pekla linka, moje wszelkie ruchy powodowaly jeszcze mocniejsze zacisniecie hamulca. Co mi zostalo, trojkacik, podwazenie plastiku w konsoli srodkowej, podniesienie mieszka galki zmiany biegow, latarka i wiedze jest paskuda, szybko kombinerki i ciagne - udalo sie.

Sprawdzajcie ta linke, ona przetarla sie tuz przy guziku - raczka z guzikiem jest latwo rozbierlana - zatrzaski.

Mam nadzieje, ze Ford przewiduje zalozenie nowej linki a nie calej konsoli srodkowej :)

marford
27-06-2010, 21:33
przechodziłem to w swoim jest zestaw naprawczy

pbobek
27-06-2010, 22:00
w 4 letnim aucie takie hece??!! to musiało być przeżycie... :/

krzys3
27-06-2010, 22:21
w 4 letnim aucie takie hece??!! to musiało być przeżycie... :/

Wlasnie, troche wczesnie, dlatego jak ktos ma chwilke czasu to niech sobie rozlozy ta raczke i sprawdzi czy linka tez trze o metal uchwytu. Widac tam wyrazne rowki. Moze zlozyc na nia w tym miejscu jakas oslone, lub chociaz jakies tworzywo naniesc na to miejsce - teflon ? ale jak.

A tak ogolnie to dla projektanta tego miejsca duza jedynka - masakra.

73Kwiatek
28-06-2010, 13:16
mi zimą ręczny został w gorze i dupa trzeba było lawete wzywać:)

maciej
28-06-2010, 14:01
Ręczny ,,na klawiszu", czyli elektryczny, też tak może mieć ??? :roll:

Majkel_
28-06-2010, 14:06
Ręczny ,,na klawiszu", czyli elektryczny, też tak może mieć ??? :roll:


Myślę że 'guzik' oznacza przycisk w dzwigni. Hamulec elektryczny jest raczej pozbawiony linki, robotę odwala hydraulika, no ale poprawcie mnie jeśli się mylę.

A tak poza tym, to może jakieś foty? rozbiorę przy chwili wolnego.

pbobek
28-06-2010, 16:02
Myślę że 'guzik' oznacza przycisk w dzwigni. Hamulec elektryczny jest raczej pozbawiony linki, robotę odwala hydraulika, no ale poprawcie mnie jeśli się mylę.

A tak poza tym, to może jakieś foty? rozbiorę przy chwili wolnego.

Wydaje mi się że elektryczny działa na zasadzie elektrycznego zaciskania szczęk co oczywiście eliminuje tą nieszczęśliwą linkę.

maciej
28-06-2010, 16:10
To chyba będzie silnik na prąd, który naciąga i zwalnia linkę hamulcową. Po wciśnięciu klawisza coś jakby nawija linkę... przynajmniej takie mam wrażenie:roll:
Czekamy na opinię znawców tematu ;)

bomar
01-07-2010, 09:57
Mogę prosić o jakąś instrukcję, wskazówki jak bezpiecznie rozebrać dźwignię hamulca ręcznego

krzys3
02-07-2010, 00:14
po obu stornach sa srebren plastikow zaslepki - zdejmujemy przez podwazenie malym plaskim srubokretem

potem zdejmujemy gore raczki - tez zatrzaski - latwo je niestety wylamac

potem mozna odkrecic dwie srubki i zdjac dolna czesc raczki - ale to jest juz zbedne aby obejrzec stan linki na zgieciu

reszta od gory jest nitowana i nierozbieralna

pozdr

krzys3
16-07-2010, 23:10
No niestety, jak komus ta linka peknie to musi sie nastawic na wydatek 460 zl (z rabatem 7% jaki dostalem) i koszt 100zl usuga wymiany calej dzwigni. Ford Polska potwierdzil ze linka ta ze wzgledow bezpieczenstwa i samej konstrukcji dzwigni (nawet jak dorobicie taka linke z kotwicami to jej tam za chiny ludowe nie wstawicie) nie wystepuje jako oddzielna czesc i atest bezp jest na cala raczke z tym calym mechanizmem przy podlodze (waga 4kg zelastwa).

Ale pisali tez ze linak ta peka sporadycznie i powinna wystarczyc na caly okres zycia auta.

Oddzielnie wystepuje tylko sama raczka gumowa lub skorzana z guzikiem jakby linka uszkodzila gniazdo kotwy w guziku.

pozdr

jeracky
10-02-2011, 18:34
Odgrzewam starego kotleta. Jednak nigdzie nie znalazłem odpowiedzi czy przy awaryjnym odblokowaniu ręcznego elektrycznego poprzez pociągnięcie tej linki i trzasku słyszalnym trzeba później coś wymieniać czy wraca wszystko do normy.

Proszę o info bo odblokowałem i auto zaprowadziłem do elektryka (ale w innej sprawie) i zastanawiam się czy coś muszę jeszcze zrobić dodatkowo.

Kayu
29-04-2011, 21:32
Odkopuję wątek - dziś strzeliła mi linka od przycisku zwalniania ręcznego. Nie pękła jednak w rączce przy przycisku, ale tuż przy zapadce przy zębatce. Demontaż plastiku pod ręcznym pozwolił na zwolnienie blokady długim wkrętakiem. Po weekendzie trzeba będzie naprawić.
25 miesięcy uzytkowania samochodu - miesiąc po gwarancji :diabelek: wrrrrrrrrr

wip
06-05-2012, 14:17
Witam, u mnie też kilka dni temu pękła linka, zamówiłem już cały mechanizm dźwigni i we wtorek będę miał u siebie. I pytanie w związku z tym, jak ją wymienić. Wymieniał ktoś samodzielnie?

Kayu
06-05-2012, 21:56
Nie wymieniałem samodzielnie, ale dostałem uszkodzoną z powrotem z serwisu. Pękła nie linka, ale coś w rodzaju drutu stalowego przyspawanego do końca linki i pracującego już w zapadce. Ford oczywiście nie raczył uznać w ramach good will usterki w moim samochodzie - mimo że w momencie usterki nie minął nawet miesiąc od końca gwarancji fabrycznej.

awal
07-05-2012, 08:39
Mnie na "szczęście" pękł i odpadł ten niby błyszczący plastik przy przycisku zwalnijącym i sam wypatrzylem że linka jest przetarta zanim sie urwala. Tak że dołączam się do sugestii kolegów - jak macie kilkuletnie auto - warto sprawdzić żeby nie zostać z reką w nocniku.

Swoją drogą - cały ten patent to jakaś porażka, tyle osób już ma problemy...

kolo100
08-05-2012, 10:56
[Q



Witam,
Ściągnąłem tą srebrną zaślepkę i widzę, że u mnie też się przeciera. Co można w tym wypadku zrobić? Dlaczego ta metalowa ilnka przeciera się, czyżby ocierając o obudowę metalową?
Tak sobie myślę, że może podłożyć pod linkę między nią a metalową obudową jakiś kawałek gumy, uszczelki żeby przy naprężeniu przy zaciąganiu ręcznego nie było tarcia metal-metal?
Co o tym sądzicie?
Dzięki
pozdro

Slartibartfast
08-05-2012, 12:09
O jakiej zaślepce piszecie?
Jeśli coś ociera to lepiej zmniejszyć tarcie jakimś smarem.

kolo100
08-05-2012, 12:14
[QUOTE
Mówimy o tych dwóch srebrnych, platikowych zaślepkach po oby dwóch stronach dźwigni od ręcznego. Jak się ściągnie tą od strony kierowcy to widać linkę od ręcznego. faktycznie można by było spróbować przejechać smarem tylko jakim i czy nie rozwiązaniem na dłuższą metę będzie lepszy kawałek gumy...
Czekam na propozycje.
Pozdro

Hipos
09-05-2012, 21:50
No niestety, jak komus ta linka peknie to musi sie nastawic na wydatek 460 zl (z rabatem 7% jaki dostalem) i koszt 100zl usuga wymiany calej dzwigni. Ford Polska potwierdzil ze linka ta ze wzgledow bezpieczenstwa i samej konstrukcji dzwigni (nawet jak dorobicie taka linke z kotwicami to jej tam za chiny ludowe nie wstawicie) nie wystepuje jako oddzielna czesc i atest bezp jest na cala raczke z tym calym mechanizmem przy podlodze (waga 4kg zelastwa).
...

Z ciekawości buszowałem w allegro i znalazłem tam poniższą ofertę linek.
Czy ktoś z Was może testował i ma jakieś doświadczenia?

Michał

Producent: COFLE - TELCO, www.cofle.biz
nr lewej TE 11.5494
nr prawej TE 11.5495
każda po 77 pln

wip
19-05-2012, 12:49
Witam,
kilka wrażeń z samodzielnej wymiany dźwigni hamulca ręcznego.... pękła mi sama stalowa końcówka od linki zwalniania przy zapadce i wymiana całego mechanizmu była niezbędna. Bez podnośnika lub dużego kanału nie ma co się zabierać. Dobrze jest mieć oryginalne nakrętki mocujące blaszkę pomiędzy podłogą a rurą wydechową, bo łatwo je pourywać. Mi udało się je odkręcić, ale czekałem aż zadziała spray odrdzewiacza którym zostały spryskane.
W kabinie trzeba rozebrać górę tunelu, coś około 25 śrubek do odkręcenia. Poukrywane są dobrze i musiałem się trochę naszukać, ale bez tego nie można przełożyć nowej dźwigni. Stara jest do wyciągnięcia bo ją można pogiąć.
Łącznie zajęło mi to 3 godzinki. Teraz zrobiłbym to w 1-1,5.
Pozdrawiam

pieszy
21-05-2012, 21:30
Miesiąc temu miałem to samo. Pęknięty haczyk znajdujący się na końcu linki, tuż przy zapadce. W ASO chcieli coś koło 700zł za kompletną dźwignię z wymianą, więc postanowiłem sam to naprawić. Demontaż całego mechanizmu to około 1h. Później usunięcie orginalnego haczyka - tak, żeby nie ciąć linki. Dorobieniem haczyka zabrało kolejną godzinę. Posłużył do tego gwóźdź o odpowiednio dobranej średnicy. Cięcie, gięcie. Jak już haczyk był gotowy, to rozwierciłem go wiertełkiem 1mm i zacisnąłem na lince. Na koniec montaż ~1h.

Hipos
10-07-2012, 22:21
Rozbierałem konsolę i przy okazji popatrzyłem na linkę ręcznego i chyba jest OK.
Albo źle patrzę.

W załączeniu zdjęcie z allegro ,czy moglibyście zaznaczyć gdzie ta linka ma w zwyczaju pękać?

roger
11-07-2012, 11:12
Czy można jakoś zwolnić zaciągnięty hamulec bez linki? Właśnie mi pękła ta metalowa końcówka, w dodatku ciągnąc za linkę szczypcami od góry urwałem górne zakończenie linki (kowadełko). Teraz nie wiem czy zostaje laweta, czy można jakimś sposobem zwolnić ten mechanizm.

wip
11-07-2012, 13:57
wyciągnij plastikową osłonkę kubka i mydelniczki, wyciągnij podstawkę kubków, dobrze jak odkręcisz torxem mydelniczkę i powalcz długim śrubokrętem. Mi potem jak zapominałem się i odruchowo podciągałem hamulec wystarczało wyciągnięcie kubków i wsunięcie głęboko ręki, nawet bez śrubokręta.
Życzę sukcesów

pbobek
12-07-2012, 13:54
roger udało się?

roger
12-07-2012, 14:27
roger udało się?

Dałem radę:). Trzeba głęboko włożyć rękę, najlepiej siedząc na fotelu pasażera. Na zębatce jest blokada, należy ją wyczuć palcem bo nie bardzo ją widać z góry. Podważasz palcem a drugą ręką lekko podciągasz całą dźwignię i puszcza. Trzeba do tego oczywiście zdemontować plastiki.

yahus
27-08-2012, 06:29
Witam
Pytanie do kolegów, którzy już cały ten mechanizm wyciągali....
czy te trzy śruby odkręca się od spodu, pod samochodem, bo z góry to wygląda jak nity?
pozdrawiam

wip
27-08-2012, 07:10
Tak, te śruby należy odkręcić od spodu, a wcześniej takie metalowe osłony pomiędzy wydechem a podłogą. I tu mogą być problemy bo tam są zapinki, najlepiej spryskać je czymś w rodzaju wd-40 odczekać, a potem szczypcami delikatnie odkręcić.
Oczywiście cała konsola środkowa też do rozebrania. Ponad dwadzieścia śrubek :)

yahus
27-08-2012, 07:41
Dzięki kolego za szybką odpowiedź....
pozdrawiam

age40re
29-10-2012, 14:20
wyciągnij plastikową osłonkę kubka i mydelniczki, wyciągnij podstawkę kubków, dobrze jak odkręcisz torxem mydelniczkę i powalcz długim śrubokrętem. Mi potem jak zapominałem się i odruchowo podciągałem hamulec wystarczało wyciągnięcie kubków i wsunięcie głęboko ręki, nawet bez śrubokręta.
Życzę sukcesów

Super opis - dziękuję...
Też mi się to przytrafiło :( Na szczęście na parkingu i mogłem wrócić do domu by poczytać forum.
W moim Maxiu linka pękła nie przy rączce, a z drugiej strony tuż przy blokadzie, wygląda to jak aluminiowy, wygięty "gwóźdź"...
Z tego co się dowiedziałem w serwisie Forda linka blokady nie występuje jako część zamienna, trzeba kupić i wymienić cały zespół dźwigni hamulca ręcznego... :(
Na szczęście trafiłem do warsztatu, który za cenę o wiele niższą niż wartość całego podzespołu wybawił mnie z problemu i jakoś dorobił w/w linkę i wymienił ją :)
Dla zainteresowanych z Wrocławia i okolic polecam: www.auto-lenart.pl

Oby jak najmniej takich niespodzianek w przyszłości...

pogodka85
11-02-2013, 21:27
Witam, mam problem z hamulcem ręczny.
Zerwała mi się końcówka linki zwalniania hamulca ręcznego,
ta strona która unosi zapadkę z zębatki.
Niestety nie można kupić samej linki tylko całą dźwignie a nie jest to tanie.
Czy ktoś miał taki przypadek i jak sobie z tym poradził albo jakieś pomysły

wip
12-02-2013, 06:29
jest już taki wątek w tym dziale i wszystko jest opisane

pogodka85
12-02-2013, 22:32
dzięki , jakoś nie mogłem znaleść ale już opanowałem temat

piteron
03-07-2013, 20:57
Witam,
Właśnie jestem "w pół drogi" do naprawy tej linki. Też mi pękła przy tym dziwnym haczyku :( Jakoś udało się ją wyciągnąć, ale .... nie zrobiłem sobie fotek i nie bardzo pamiętam którędy ta linka przebiega :(
Czy ktoś z Was ma może więcej fotek tak a by było widać którędy biegnie ta linka ?
I jaka powinna być kolejność jej montażu ?

sizarrio
24-08-2013, 22:31
no i ja dołączyłem do szczęśliwców z zablokowanym ręcznym. Myślałem, że już będzie laweta, ale udało się odblokować. U mnie pękł haczyk przy zapadce, linka w całości. Ktoś kto wymyślił ten patent powinien dostać nobla.

wojcik676
29-12-2013, 18:09
I ja doznałem tego szczęścia z pęknięciem mocowania linki przy blokadzie recznego.Cena w Fordzie na Toruńskiej nowego mechanizmu dżwigni hamulca 750 plus 500 wymiana.Dosyć tanio,więc szukam używanego.

Kayu
29-12-2013, 20:38
Bardzo tanio :) 2 lata temu kosztowało mnie to 700 brutto z wymianą w innym warszawskim ASO.

eclipse
29-12-2013, 21:38
Jak widać ASO Ford wyznaje zasadę :p
jak się daje
to się kraje .

Więc skubią naiwnych z kaski ..... ile tylko się da .

bartol_84
30-12-2013, 10:04
Wszystkie przypadki poruszone w tym temacie dotycza diesli, to jakas regula? czy to przez fakt ze wiekszosc dislowcow sie tutaj wypowiada czy linka&mechanizm jest bardziej wadliwy?

eclipse
30-12-2013, 17:49
Co ....?
W PB . i LPG są inne linki ?

czader
30-12-2013, 19:29
po prostu wiekszosc ludzi ma diesle :-) Mysle ze z 80-90% to diesle

bartol_84
30-12-2013, 20:23
Co ....?
W PB . i LPG są inne linki ?

Temat nie dotyczy samych linek, myslalem ze mechanizmy moga sie nieznacznie roznic
No i zakladam ze disle na pewno sa dluzej eskploatowane niz benzyniaki...ale to tylko moje pijackie przemyslenia :p

logar4
11-02-2014, 13:50
Witam, może ktoś podpowiedzieć jak szybko zdemontować (rozebrać) panel środkowy w s-max najlepiej w pobliżu hamulca ręcznego od strony pasażera ?
Mam tam od góry (przy ręcznym) zamontowany przycisk od alarmu i muszę go wymienić, muszę się zatem dostać do przewodu łączącego, który jest gdzieś w tamtej okolicy.

PRG.

cliner
11-02-2014, 16:11
Wystartuj od listwy z przyciskami na froncie(zacznij od tej wąskiej strony).Później po kolei w dół.Im zimniej tym plasyik bardziej twardy...wiadomo...wzmożona czujność i delikatność.

wip
11-02-2014, 18:39
O ile pamiętam to lepiej zacząć od strony kubków. Kiedyś pisałem coś w temacie o zerwanej lince ręcznego.

grzenek!
12-02-2014, 20:56
Ja też demontowałem od strony miejsca na kubki...

logar4
25-02-2014, 19:34
Zacząłem od kubków i dalej poszło gładko. Dzięki.

Wysłane z mojego SM-P605 przy użyciu Tapatalka

motorek4612
25-02-2014, 22:57
macie jakies foty???

Jarooptyk
26-02-2014, 09:41
Ja dziś spotkałem się z tym samym całe szczęsćie że na parkingu. Udało misię też odblokować ręczny, ale jak nie znajde dobrego fachmana to wymiękne. Pozdrawiam

niro-7
18-03-2014, 09:33
witam czy ma moze ktoś zdjęcie tego wichajstra co jest na końcu tej linki przy mechaniźmie zębatki :lol:

marcink719
24-03-2014, 20:50
Witam,

przy próbie naprawy rozwalonej rączki ręcznego okazało się, że linka już jest trochę "przetarta". Nie wiem czy sam jej nie uszkodziłem przy próbie założenia na plastikowy trzpień, ale tak czy inaczej już sobie wyrobiła rowek w metalowej rączce. Pytanie - czy warto teraz to wymieniać, czy czekać aż całkiem się urwie?

Ile płaciliście za linkę poza ASO? Czy ktoś poleca jakiś warsztat "od linek" w małopolsce albo w internecie?

Czy ktoś ma jakiś schemat złożeniowy, w jaki sposób zdemontować cały ten mechanizm i dostać się do linki?

adiee
29-04-2014, 07:36
Witam,
pękła mi sama stalowa końcówka od linki zwalniania przy zapadce i wymiana całego mechanizmu była niezbędna.....
-- Da się to zrobić bez demontażu całej dźwigni wczoraj to przepraktykowałem. Co jest potrzebne: zakupy w sklepie z częściami rowerowymi zakupić linkę z końcówką(baryłkową) i śrubę z zaciskiem do linki (śruba nawiercona z 1 strony na wylot dociskanie nakrętką taka jak przy hamulcu szczękowym). Co trzeba zrobić: przeszlifować końcówkę linki (baryłka ) na wielkość jak w standardowej lice. linkę włożyć przez ramię rączki ręcznego poprzez kółeczko na dole następnie linkę przełożyć z lewej strony przez oczko zapadki zapadki. na koniec założyć na linkę śrubę z zaciskiem i wyregulować tak aby przycisk dział. całość zajęła mi 40 min. można to zrobić jeszcze lepiej ale potrzeba jest mini wiertarka max 10 cm z wiertłem. pozdrawiam powodzenia

cremaster
03-07-2014, 18:43
Nie dotykać tego goowna tj. recznego. Co za sziiiiiiiiiiiiiit! Mialem podobna sytuacje. Na poczatku pierydolnal odlewany z lewego stopu haczyk na koncu wyzej wymienionej linki o czym nie wiedzialem. Zdupczylem przycisk i zaslepki bo pociagnalem kombinerkami za linke ktora sie wziela i urwala. Potem szybka decyzja o cieciu dwoch linek od recznego bo nie mialem czasu na dluzsza babranine a poza to sie na tym nie znam. Czlowiek ktory wymyslil ten reczniak powinien zawisnac na suchej galezi. Oczywiscie brak czesci na szrocie a linki niet tylko caly yebany mechanizm w ASO. Na szczescie temat ogarnal mechanik ale beknalem 650 zeta za linki reczniaka, dorobiona linke zwalniajaca, klejenie syfnych plastikow i robocizne :-( Tera stawiam na biegu i gitara gra. Na razie. jednak "ford goowno wort". Galaxy mk 3 2008 2.0 benzyna w gazie :-) Nie polecam.

slawpl
13-10-2014, 17:17
W piątek pękła mi nieszczęsna linka, o której mowa w wątku :) Zdjąłem mydelniczkę, miejsce na kubki i całą maskownicę srebrną. Do tego jeszcze, dla wygody, wymontowałem podłokietnik z całym schowkiem ( UWAGA, jedna śrubka trzyma pojemnik pod spodem. Dostęp jest od popielniczki dolnej dla pasażerów z tyłu. Trzeba wyjąć popielniczkę, odkręcić jeden plastik i tam będzie śrubka.).

A teraz do konkretów. Linka pękła na dole, przy zapadce. U góry, mimo lekko wytartego rowka w dźwigni hamulca, śladu po zużyciu się linki nie ma.

Do naprawy potrzeba:
- obcęgi, kombinerki, płaski śrubokręt,
- szprycha rowerowa, kostka elektryczna,

Szprychę odpowiednio wyginamy i docinamy, przekładamy przez dziurkę od zapadki, łączymy z dociętą starą linką i efekt jest taki:

http://www.slawomirbocian.pl/robocze/s-max-hamulec.jpg

A najważniejsze, że działa i kosztowało grosze.

MAXIMUS_00
14-10-2014, 19:18
W piątek pękła mi nieszczęsna linka, o której mowa w wątku :) Zdjąłem mydelniczkę, miejsce na kubki i całą maskownicę srebrną. Do tego jeszcze, dla wygody, wymontowałem podłokietnik z całym schowkiem ( UWAGA, jedna śrubka trzyma pojemnik pod spodem. Dostęp jest od popielniczki dolnej dla pasażerów z tyłu. Trzeba wyjąć popielniczkę, odkręcić jeden plastik i tam będzie śrubka.).

A teraz do konkretów. Linka pękła na dole, przy zapadce. U góry, mimo lekko wytartego rowka w dźwigni hamulca, śladu po zużyciu się linki nie ma.

Do naprawy potrzeba:
- obcęgi, kombinerki, płaski śrubokręt,
- szprycha rowerowa, kostka elektryczna,

Szprychę odpowiednio wyginamy i docinamy, przekładamy przez dziurkę od zapadki, łączymy z dociętą starą linką i efekt jest taki:

http://www.slawomirbocian.pl/robocze/s-max-hamulec.jpg

A najważniejsze, że działa i kosztowało grosze.



Czapka z głowy - Świetnie sobie z tym dziadostwem poradziłeś !!!!!

slawpl
16-10-2014, 10:42
Czapka z głowy - Świetnie sobie z tym dziadostwem poradziłeś !!!!!

Dzięki :) Nie uśmiechało mi się wydawanie 1000 PLN na nowy cały mechanizm to trzeba było coś wymyślić :)

Mam nadzieję, że przyda się innym użytkownikom S-maxa :)

Pozdrawiam

rutek-wat
21-10-2014, 17:12
U mnie serwis za wymianę zażyczył sobie 1400 zł :mad: Skończyło się na lince rowerowej i zacisku metalowym. Całość naprawy bez wyjmowania ręcznego kosztowała 5,50 i 45 min pracy :)

Kayu
22-10-2014, 10:15
^^ To jakieś jaja z cenami, 3 lata temu zapłaciłem ok 800 za nową dźwignię i wymianę w ASO.

bialy023
29-11-2014, 09:38
Fantastyczny poranek... miał być spokojny wyjazd a zakończyło się strasznym k... ma... i szukaniem zastępczego auta. Szlag by trafił tego pomysłowego dobromira od ręcznego :-( mam nadzieje że dzieki opisowi z tematu poradzę sobie z ruszeniem esia z miejsca. W sumie dobrze że pod domem a nie gdzieś w Polsce. :-)

bartol_84
29-11-2014, 12:25
z tego co prześledziłem to nigdzie sie nie pojawily namiary na linke recznego,
Cliner podrzucil jakis sklep w UK i znalazlem linki do recznego
http://www.eurocarparts.com/handbrake-cable#

sa dwa rodzaje, lewa i prawa...nie bardzo wiem do czego sie odnosi nazwa "rear left/right ", wydaje mi sie ze nam potrzeba lewej (przycisk zwalniania po lewej oraz kierowca po lewej)
inaczej, jaki P/N ma linka do polskiej wersje?

rubinio
29-11-2014, 18:31
Bartol jak w każdym samochodzie linka idzie do koła prawego i lewego.
To nie są linki do zwalniania ręcznego.

tombalt
29-11-2014, 18:35
Komuś się chyba linki od ręcznego i otwiearania maski pomieszały ..

bartol_84
30-11-2014, 08:54
Bartol jak w każdym samochodzie linka idzie do koła prawego i lewego.
To nie są linki do zwalniania ręcznego.

Hanbrake cable od otwierania maski? :shock:

Ok czyli oprócz tej pekajacej linki przy mechanizmie/dzwigni, sa dwie linki ktore ida na kola tylne, stad rear left i rear right. My bad. szukam dalej.
Ktos w okolicach Wawy naprawial to?

bialy023
02-12-2014, 20:37
Nie ma potrzeby, żeby zwolnić ręczny, grzebania się przez "kubki" i wykręcania sobie paluchów i strachu o połamanie plastików szczególnie w taką pogodę jak teraz. Wystarczy torx i wykręcenie czterech śrubek trzymających wnętrze podłokietnika. Dwie z góry widoczne po otworzeniu schowka w podłokietniku, i dwie kolejne od strony popielniczki pasażerów z tyłu. Po wyjęciu schowka mamy bardzo dużo miejsca żeby zwolnić zapadkę ręcznego. Na razie tyle żeby esio był gotowy do jazdy, próba naprawy mechanizmu w przyszłym tygodniu.

mr_prestcott
03-12-2014, 11:03
witam coś takiego kupiłem na allegro 4802309768, ale jeszcze nie wymieniałem.

misiu339
05-03-2015, 22:43
Witam czy ktos podpowie jak naprawic ta urwana linke pekła mi na samym koncu,czy musze wymienic cały mechanizm??Jest jakis zestaw naprawczy do tego???

bialy023
06-03-2015, 08:39
Jakiś czas temu miałem problem z linką. Zaprzyjaźniony mechanik poświęcił godzinkę, może półtorej i dorobił do urwanego haczyka (ponoć to najczęściej zawodzi) swój patent łączący linkę z mechanizmem na ścisk. Niestety nie dysponuję zdjęciami. Koszt naprawy grosze, wystarczą dobre chęci. Jeżeli dysponujesz podnośnikiem lub kanałem to naprawa jest banalnie prosta. potrzeba tylko odkręcić śruby mocujące mechanizm od spodu, no i oczywiście zabawa z demontażem plastików tunelu środkowego. Trzeba uważać bo są bardzo kruche w szczególności w niskich temperaturach. Przez jakiś czas jeździłem z uszkodzoną linką. W przypadku jak mi się zapomniało i ręczny został uruchomiony to zwalniałem go sięgając ręką przez otwór po wyjętym schowku w podłokietniku. Miejsca jest dużo, dostęp do blokady wygodny i zajmuje chwilę.

Vim
07-04-2015, 10:31
Witam

Wczoraj spotkała mnie niemiła niespodzianka w postaci zerwanej linki ( drutu )
zwalniania hamulca ręcznego.
Trochę trwało zanim temat ogarnąłem i udało mi się odblokować hamulec ręczny. Jeszcze raz wielkie dzięki za opisy umieszczone
tu na forum. Bez tego byłby duży problem.
Mam dwa pytania :
Pierwsze - wcześniej kolega mr_prestcott zalinkował tutaj z allegro coś takiego
http://allegro.pl/show_item.php?item=5223321307&msg=Obserwujesz+t%C4%99+ofert%C4%99.%3Cbr+%2F%3E%0 ANie+przegap+jej+zako%C5%84czenia.+Ustaw+przypomni enie+w+zak%C5%82adce+%3Ci%3E%3Ca+href%3D%22%2Fmyac count%2Fwatch.php%22%3ETrwaj%C4%85ce%3C%2Fa%3E%3C% 2Fi%3E.&watched=1&msgtoken=2588db2f0d2284939d6df5b28ebc72fd553da4b65 4bb8a05ab6d91f2d6ed1ca0
czy ta linka może do czegoś się przydać czy lepiej dorobić to według wcześniejszych opisów ?
Drugie pytanie - czy żeby wymienić ( naprawić ) tę linkę to trzeba rozebrać cały środkowy tunel i dodatkowo potrzebny jest kanał / podnośnik ? czy można wymienić ją jakoś prościej ?

pozdrawiam Michał

bialy023
07-04-2015, 20:39
Niestety prościej się nie da. Osobiście uważam, że najlepiej jest przerobić na swój patent :pomysl: niż wymieniać na coś co nie zdało egzaminu :027: ale co komu wygodniej.

kpet
04-05-2015, 23:44
Ja zastosowalem grubsza od oryginalnej linke od przerzutki rowerowej oraz ten pomysl z uzyciem kostki jako zacisk. Dodatkowo uzylem gwozdzia pospolitego, aby latwiej bylo zacisnac kostke, bo gwozdz jest dztywniejszy niz linka. Calosc prac razem z odblokowaniem recznego na parkingu zajela mi 2 godz, oczywiscie wszystko bez wyjmowania calego recznego hamulca, tylko rozebralem plastiki od gory. Swoja droga to dranstwo ze Ford nie ma w sprzedazy samych tych linek!!!

lu8791
16-06-2015, 22:04
Witam .
Właśnie dołączyłem do szczęśliwców mających problem z hamulcem ręcznym.
Ogarniają temat a właściwie rozbierając wyszło na to ,że to nie linka tylko sprężynka od zapadki blokującej ręczny podczas zaciągania.Jutro dokończę rozbierać to zobaczę czy da się tą sprężynkę wymienić .
Może ktoś z was ma na zbyciu taką sprężynkę :027:

lu8791
20-06-2015, 20:30
odnośnie postu powyżej
mogę potwierdzić że żeby odblokować ręczny wystarczy odkręcić 3 śrubki od schowka tego między siedzeniami,dwie od góry ,a jedną po wyciągnięciu popielniczki dla pasażerów tylnich siedzeń później sięgamy ręką i gotowe.
a co do mojej sprężynki udało mi się ją zdjąć z bolca na którym została osadzona odwinąłem jeden zwój i powyginałem i działa :))

lobuz123
24-08-2015, 11:03
A uda sie zdjac linke po wyjeciu schowka ? Obecnie lapka poszla na obszycie skora i widze ze jest troche przetarta i wyjelem wklad schiwka i nie widze linki aby ja wyjac i przy okazji dorobic druga mocniejsza.

Krzycho/\
25-10-2015, 12:01
Witam, rozebrane mam wszystkie plastiki pod dźwignią hamulca ręcznego i widzę, że mam pęknięty ten boleć trzymający linkę przy zębatce do odblokowania ręcznego. Co zrobić dalej żeby dobrać się do tej linki i wymienić bolec?

Wysłane z mojego HTC One przy użyciu Tapatalka

eclipse
25-10-2015, 14:21
Wrzuć fotkę.

Krzycho/\
01-11-2015, 20:43
W końcu udało mi się zrobić zdjęcia
zdjęcia dźwigni (https://plus.google.com/photos/102768486892080358828/albums/6211851806440410833?authkey=CKiZ-MnzpfDcVg)
Czekam na dalsze porady.

Krzycho/\
05-11-2015, 17:10
Ponawiam zapytanie... Czy ktoś może podpowiedzieć jak dobrać się do zębatki gdzie przymocowana jest linka do zwalniania dźwigni.

Wysłane z mojego HTC One przy użyciu Tapatalka

Kayu
06-11-2015, 08:38
Moim skromnym zdaniem musisz wymontować kompletną dźwignię i do bolca dobrać się już na stole warsztatowym.
Wymiana dźwigni w serwisie trwała ok godziny, więc nie jest to dużo pracy.

Pietro41
06-11-2015, 21:42
Ja zmuszony byłem do naprawy dźwigni ręcznego na ulicy.Po rozebraniu konsoli wyjąłem starą linkę zastępując ją linką z przyponu wędkarskiego.Może brzmi to śmiesznie ale od trzech miesięcy dźwignia działa bez zarzutu:razz:

Krzycho/\
08-11-2015, 19:20
Pietro41, demontowałaś tą całą obudowę boczną środkowego tunelu?

Wysłane z mojego HTC One przy użyciu Tapatalka

Pietro41
09-11-2015, 21:20
Zdemontowałem tylko osłonę lewarka i górną konsolę(jest na klipsach i chyba dwóch wkrętach) wystarczyło to by mieć dostęp do zapadki.

slaweek
11-11-2015, 12:30
Po zaciągnięciu hamulca chciałem go zwolnić, pociągnąłem dwignie do góry wciskam przycisk a zapadka się nie zwolniła. Dźwignia wyciągnięta na max i ani w jedną ani w drugą. jest jakiś sposób na tą awarię?

Kashar
11-11-2015, 15:09
Po zaciągnięciu hamulca chciałem go zwolnić, pociągnąłem dwignie do góry wciskam przycisk a zapadka się nie zwolniła. Dźwignia wyciągnięta na max i ani w jedną ani w drugą. jest jakiś sposób na tą awarię?

Porozbieraj plastiki z tunelu od góry- z tego co pamiętam to nawet nie trzeba nic rozkręcać. Wkładasz rękę koło zębatki i tam jest taki mały "dzyndzelek" który trzeba unieść do góry i to zwalnia ręczny (dla ułatwienia dobrze jest dużą dźwignię ręcznego w tym momencie podnieść troszkę do góry aby zmniejszyć nacisk owego "dzyndzelka". Jak się zakuma o co chodzi to i w "trasie" bardzo szybko można to zrobić.

Krzycho/\
11-11-2015, 18:08
Pietro41, dostęp do zębatki już mam, teraz chcę dostać się głębiej i naprawić to.

Wysłane z mojego HTC One przy użyciu Tapatalka

slaweek
12-11-2015, 13:28
Podrzuci ktoś szczegółowo jaką linkę kupić itp. Chcę się zabrać za naprawę jutro.

Kashar
15-11-2015, 15:03
Podrzuci ktoś szczegółowo jaką linkę kupić itp. Chcę się zabrać za naprawę jutro.

są na alle drogo i rzeczywiście ździerstwo.... tym bardzie że pewnie też długo nie pociągną.
Rozsądne wyjście to linka od przerzutek rowerowych i własny patent konstrukcyjny - kilka można znaleźć na forum... choć i tak pewnie większość idzie drogą dostępnych rzeczy w swoim warszacie- ważne że działa!

slaweek
16-11-2015, 12:51
Pomysł mam, teraz szukam odpowiedniej linki z głowką pasująca do przycisku.
Patenik prosty.
potrzebny: Zacisk do linek stalowych

Pasują do linek o średnicy 2 i 3 mm

Zaciskanie przy użyciu dwóch nakrętek

Średnica gwintu - M4

Linkę przeciągamy przez blokadę, regulujemy długość i zaciskamy. Tyle wszystkiego.

Zamiast zacisku można użyć kostki elektrycznej jedną stroną prowadzamy linkę następnie przez otwór i wyprowadzamy przez drugą stronę regulujemy długość i zaciskamy.

robi_s
22-11-2015, 18:33
Nie wiem jak u Cibie ale u mnie pękł sam ten "haczyk" na tym końcu linki który jest przyczepiony do dźwigienki przy półksiężycu.

Haczyk pękł ale kawałek tulejki został na końcu linki.
Zrobiłem tak, że przez dźwigienkę przewlokłem stalowy drucik którego końce przeciągnąłem przez kostkę elektryczną i zagiąłem na wyjściu.
Przeciwlegle przeciągnąłem urwany koniec linki.
Kostkę mocno skręciłem i działa bez zarzutu :)

Udało mi się to nawet zrobić nie rozbierając całej konsoli. musiałem tylko zdjąć górę, uchwyt na kubki i podłokietnik.
Trochę minie to nerwów kosztowało ;) ale się udało :)

Leuven
25-11-2015, 21:35
Podbijam stawkę - u mnie problem jest inny niż zwykle opisujecie. Hamulec nie zaciąga się, podciągam wajchę do góry i nic, nie blokuje się, nie ma klik, rączka opada na dół.
Czy zerwała się linka ? Da się to naprawić metodą domową czy tylko ASSO?

Leuven
26-11-2015, 15:25
Po części sam sobie odpowiem - dzwonilem dzisiaj do ASO
i na podstawie mojego opisu wstępna diagnoza to zerwana linka lub 2 linki (koszt naprawy z robocizna 400 zł) albo coś grubszego - uszkodzone zaciski hamulca ręcznego (lewy lub prawy lub oba - koszt części 450 zł za sztukę).
Sprawdzałem koszt takiej części TRW to około 265 zł/sztyka
Indeks: TRW BHN963
Zgodny z FORD indeks: 1738988 / 1536999
Zgodny z nr fabrycznym: 6G9-12D049-GF
Czy ktos z kolegów miał taką usterkę ?

slaweek
02-12-2015, 07:46
Po części sam sobie odpowiem - dzwonilem dzisiaj do ASO
i na podstawie mojego opisu wstępna diagnoza to zerwana linka lub 2 linki (koszt naprawy z robocizna 400 zł) albo coś grubszego - uszkodzone zaciski hamulca ręcznego (lewy lub prawy lub oba - koszt części 450 zł za sztukę).
Sprawdzałem koszt takiej części TRW to około 265 zł/sztyka
Indeks: TRW BHN963
Zgodny z FORD indeks: 1738988 / 1536999
Zgodny z nr fabrycznym: 6G9-12D049-GF
Czy ktos z kolegów miał taką usterkę ?
Nie lepiej zacząć od domowego sprawdzenia linki. Tak jak koledzy pisali można to zrobić bez wyciągania mechanizmu.
MI to zajęło godzinkę. Koszt naprawy zerwanej linki. 2.5 zł
Linka Hamulcowa od MTB szlifowanie końcówki do rozmiaru w przycisku.
zdjęcie plastików.
Ja założyłem w otworze (nie wiem jak fachowo to nazwać) taką spinkę którą rozgina się na końcu, przez utworzony otwór linka a zakończyłem to kostkę elektryczną (troszkę większą) obraną z plastiku. Mechanizm znacznie mocniejszy od tego fabrycznego.

Dragon1976
28-04-2016, 21:26
Godzina czasu i linkę wymieniłem bez większych problemów nie wyciągając tego ustrojstwa z tunelu. Teraz mam na lata😎😊 Troche rece pocharatane ale było warto. Teraz moge przeznaczyć zaoszczędzone pieniadze na cos innego 😂😜

wmeler
18-06-2016, 20:56
Patent z gwoździem i kostką elektryczną działa.
Trzeba tylko uważać żeby kostka nie była za duża, trzeba ją odpowiednio ułożyć bo inaczej nie da się opuścić do końca dźwigni - mechanizm jedzie aż do podłogi.

jazzz_
10-08-2016, 10:49
U mnie jest inaczej, pewnie ktoś też tak już miał:( Może coś podpowiecie. U mnie się nie zablokowała zębatka - hamulec nie jest zaciągnięty, tylko mogę sobie poruszać dźwignią do góry i na dół (i zahamować) ale nie da się jej zaciągnąć na stałe. Rozebrałem srebrny plastik i mogę sobie zablokować i odblokować dźwignię ręcznie - ręką od dołu. Jak wciskam przycisk to coś się rusza w zapadce. Mało tego jak sobie zablokuję ręką hamulec od dołu to później przyciskiem mogę go zwolnić. Wydaje mi się, że zepsuła się jakaś sprężynka. Naprawił ktoś z Was takie uszkodzenie?

Bump: Już wiem która to sprężynka. Może ktoś podpowie z czego to dorobić?
https://plus.google.com/u/0/photos/100423196726017325876/albums/6317139377254896193/6317139377648601378

NIUTEK74
10-08-2016, 19:30
zapewne chodzi ci o taką

jazzz_
11-08-2016, 08:45
Potrzebna jest rzeczywiście taka sprężynka jaką pokazał NIUTEK74. Ja jednak dorobiłem swoją i działa. Jest to sprężynka lewoskrętna (trudniejsza do dostania) ale jak się ma drucik sprężynowy to można sobie samemu ją skręcić i dogiąć końcówki.

piteron
15-08-2016, 09:36
Patent z gwoździem i kostką elektryczną działa.
Trzeba tylko uważać żeby kostka nie była za duża, trzeba ją odpowiednio ułożyć bo inaczej nie da się opuścić do końca dźwigni - mechanizm jedzie aż do podłogi.

Ja już drugi raz wymieniałem linkę, bo tym razem poprzednia przetarła się tu zaraz na górze na pierwszym zgięciu. Poprzednio urwał się haczyk pociągający zapadkę zębatki. Teraz ją troszkę posmarowałem ;) Ale o co chodzi z tym patentem z gwoździem i kostką elektryczną?? Może jakaś fotka ?

radca
01-12-2016, 16:24
Panowie, opisy z tunelem są dla mnie jasne. Wszystko rozebrałem wg Waszych instrukcji. Faktycznie zerwaną mam linkę zwalniającą hamulec. Pękła przy tym "bolcu" przy zapadce. Jak ją wyjąć - czy ona jest podczepiona jakoś aż pod przycisk w rączce?

Poradziłem sobie - należy ściągnąć dwie srebrne zaślepki po obydwu stronach dźwigni i schodzi rączka.

piteron
07-12-2016, 21:33
Witaj,
Nie wiem na ile konstrukcyjnie różni się ta dźwignia w roczniku 2010 od tej w roczniku 2006, ale jak by Ci coś przystawiło to pisz. Postaram się podpowiedzieć, bo jakieś 2-3 m-ce temu ponownie wymieniałem tę linkę - mam namiary na producenta w Krakowie ;)
Pozdrawiam

prezesus
31-01-2017, 09:30
http://imgur.com/a/gFhLE

Sprężynkę zastąpiłem "trytką" czyli opaską zaciskową.
Gdzie można zakupić taką sprężynkę?

Bump: http://imgur.com/a/AcCSY

meff
20-02-2017, 07:19
Dziś i mnie przytrafiła się ta przygoda na szczęście szybko odblokowałem ręczny zdejmując plastiki z góry - aby zwolnić dzwignię wystarczy ją podciągnąć do góry i zapadkę dotknąć palcami :) i wszystko lekko zchodzi w dół (chyba że wcześniej zaciągnięta jest na max do góry wtedy bez śrubokręta nie ruszy) , teraz katuję się nad zamiennikiem linki bo metoda ze szprychą nie działa u mnie tzn zamontowałem ale nie rusza się wcale - zacisk blokuje wszystko. Zamierzam spróbować z linką od przerzutki i zakończyć ją pętlą albo zaciskiem może to zda egzamin.

piteron
30-03-2017, 20:24
Witam,
Oto kontakt do firmy, która robiła mi linkę już dwa razy:

Recco-Investment; ul.Balicka 144d; 30-149 Kraków; tel.600 779 777, 12 626 57 97

http://allegro.pl/linka-hamulca-recznego-ford-galaxy-s-max-srodkowa-i6234140467.html

Jak się okazuje mają wersję z linką grubszą i cieńszą ;) a może ta cieńsza będzie trwalsza i silniejsza? Czas pokaże, jednak staram się używać ręcznego hamulca wtedy gdy na prawdę jest to niezbędne, a nie przy każdym zatrzymaniu się na poziomym ;) placu pod sklepem, gdzie zostawienie na biegu jest wystarczające.

eclipse
31-03-2017, 08:04
To bez sensu ...tak używać ....
za jakiś czas przekonasz się że ręczny własnie się znów popsuł .
Tylko częste używanie (lecz nie na ,,chama '' )pozwala na długie cieszenie się ze sprawnego ręcznego hamulca .

Obiboc
12-04-2017, 10:24
Jako że wczoraj miałem okazję osobiście rozkręcać plastiki by dostać się do blokady ręcznego chciałbym podpytać o linkę i jej ułożenie. Czy do naprawy wyciągacie linkę z tej dolnej prowadnicy tak jak zdjęciu w poście nr 47 ? Czy próbujecie wcisnąć ją w tą prowadnicę.

Obiboc
12-04-2017, 19:39
Sam odpowiem.
Linkę puszczamy dołem jeżeli używa się kostki do łącznia przewodów, nie ma możliwości by ją wcisnąć w tę szynę.

szynszyl
13-04-2017, 09:25
polecam ręczny elektryczny bez linek :)

piteron
18-04-2017, 20:31
...ciach...
Tylko częste używanie (lecz nie na ,,chama '' )pozwala na długie cieszenie się ze sprawnego ręcznego hamulca .

Ja jednak uważam, że to stwierdzenie nie jest prawdą, gdyż przez częste używanie, nadwyrężana jest zarówno linka jak i punkt łączący linkę z jej zakończeniem. A jak problem znowu wystąpi to kolejny raz sobie z nim poradzę ;)

Bump: Sam odpowiem.
Linkę puszczamy dołem jeżeli używa się kostki do łącznia przewodów, nie ma możliwości by ją wcisnąć w tę szynę.

:)
Mój patent polega na wciśnięciu od góry w tę szynę sztywnej żyłki, następnie sklejam żyłkę z linką za pomocą taśmy klejącej i przeciągam odwrotnie. Na końcu przy samym wyjściu, pomagam sobie trochę czymś mocno szpiczastym, aby troszkę przesunąć zakończenie linki. Fakt, trochę mi to zajmuje czasu, ale inne rozwiązanie, które kombinowałem powoduje, że nie udawało mi się zapiąć linki w przycisk.

cicero28
08-05-2017, 09:24
Witam
czy ktoś ma schemat jak podłączyć linkę hamulca ręcznego od przycisku to blokady na zębatce. Nie wiem którędy ta linka ma przebiegać a chciałbym sam wymienić bez wyjmowania u mechanika mechanizmu hamulca.

piteron
14-05-2017, 21:25
Witaj,
Trochę może i przy-długi ten opis, ale wg mnie kompletny. Szkoda, że jak Ci linka pękła, nie przyjrzałeś się którędy biegnie jej reszta. U mnie linka zawsze pękła / przecierała się na górze jakieś 2-3 cm od łepka.
Gwarantuję Ci, że nie trzeba wyjmować całego mechanizmu, a wymianę zrealizujesz siedząc w fotelu kierowcy :) Wiem, ponieważ sam to robiłem już 2-3 razy. Nie robiłem fotek, ale linkę powinno się wciągnąć od dołu w ten płaski otwór będący lewą częścią dźwigni hamulca. Ja to robiłem tak, że najpierw od góry wpuszczałem mocną żyłkę, albo jakiś mocny ale cienki drucik. Jak wyszedł od dołu, to przyklejałem do niego linkę od tego końca co ma łepek i wciągałem, ale pod koniec trzeba było użyć jakiegoś twardego "szpikulca", aby delikatnie naprowadzić i przechylić ten łepek na właściwą stronę nita. Tu uwaga - musi znaleźć się z tej a nie z drugiej strony (sorki, ale nie mam fotek), ponieważ potem cała linka może okazać się za krótka. Jak już mam ten łepek, to nie odklejam od niego tej żyłki/drucika, do czasu aż uda mi się na dole wsadzić ten haczyk w zębatkę. Ojjj, nie jest to takie trywialne :( - musiałem korzystać z lusterka i dobrego oświetlenia aby trafić w tę dziurkę. Męczyłem się z tym dosyć długo :( ponieważ nie mogłem poradzić sobie z tym aby haczyk wszedł do końca, a wkładać należy od strony kierowcy a nie od strony lewarka. Kolejnym razem pokobinowałem i dorobiłem sobie zakrzywione "narzędzie", które niczym przedłużenie palców pomaga wepchnąć ten haczyk do dziurki. Dopiero teraz, jak już haczyk jest na swoim miejscu i test ciągnięcia linki od strony łepka działa poprawnie i na pewno da się zapiąć go do przycisku, dopiero wówczas odklejałem tę żyłkę, wpinałem łepek w przycisk i składałem resztę rączki i obudowy. Nie umiem opisać jak ten haczyk wkładać w zębatkę, ale nie udało mi się znaleźć jakichś dwóch możliwości, więc wchodzi tylko w jeden sposób (powyżej opis). Nie unikniesz też niemal równoczesnego wpychania tego haczyka i delikatnego podciągania linką od strony łepka, aby ten prosty odcinek haczyka znalazł się właśnie w tej szczelinie od ramki hamulca, którą przeciąga się linkę do góry. Całość operacji zakładania linki to czas na przeciągnięcie jej przez ramkę i zapięcie haczyka plus 20 min. na wykończenie i poskładanie reszty - u mnie ostatnim razem było niewiele ponad 1 godz. ale wcześniej męczyłem się z tym dłużej. Następnym razem (o ile będzie ;) ) sprawdzę, czy demontaż boczka tunelu od strony kierowcy nie ułatwił by jeszcze tego zadania, ale chyba nie.
Jak byś miał jeszcze jakieś pytania, to pisz śmiało - postaram się to jakoś opisać.
Tak czy inaczej w trakcie oczekiwania na nową linkę, już nauczyłem się jak sobie radzić ;) - wkładając rękę w dziurę, aby paluszkiem ;) zwolnić zębatkę ;)

Powodzenia i pozdrawiam

trojaczkileg
11-06-2017, 18:59
Witam, koledzy pekł i mi ten haczyk przy zwalniaczu. Znalazłem w necie taką linke
http://www.linor.pl/produkt/podglad-linka-zwalniajaca-dzwignie-hamulca-recznego-ford-s-max-c-max/
Ktoś z was może już kupywał taką linkę w tej firmie?? Jest ok ? będzie pasować do s maxa??

meff
12-06-2017, 16:52
Szkoda kombinować prościej jest kupić linkę od przerzutki za 10zyka zacisk na linkę za 30gr i w godzinę max masz naprawione popijając sobie piwko w garażu - ja tak zrobiłem - jedyne co to musiałem trochę spiłować tzw. nypel czy jakoś tak na lince od przerzutki by dopasować go do przycisku dźwigni i drugie utrudnienie to przykręcenie małej śrubki w zacisku na lince po przeciągnięciu jej przez oczko w mechanizmie ręcznego (było ciężko z dojściem ale dałem radę)

trojaczkileg
12-06-2017, 20:32
Tyle że mi nie pękła linka tylko złamał sie ten "haczyk" ktury wkładamy do oczka w zwalniaczu.
Już zamówiłem tą linkę, ma pasować. 75zł z wysyłką.

meff
12-06-2017, 20:41
mi też właśnie to pękło - koszt naprawy 15zł wliczając zakup piwa :) ten diabelski haczyk to najczęstsza bolączka tego modelu

piteron
12-06-2017, 22:31
Ja w przyszłości skorzystam ze źródła już sprawdzonego :)
https://forum.fordclubpolska.org/showpost.php?p=2778373&postcount=95

jacatychy
27-06-2017, 09:26
Również mi się to przytrafiło. Niestety moje zdolności manualne są zerowe . Znacie może kogoś z okolic Sląska. Najlepiej Tychy, Katowice, kto mógłby mi w tym pomóc i wymienić/dorobić tą nieszczęsną linkę ??

gzaw
25-07-2017, 09:51
do jacatychy
Trafiło i mnie na cempingu w Grecji poradziłem sobie ze zwolnieniem dźwigni - ale teraz trzeba jakoś to ogarnąc - jak rozwiązałeś problem ?

myrq
28-08-2017, 18:26
Witam, koledzy pekł i mi ten haczyk przy zwalniaczu. Znalazłem w necie taką linke
http://www.linor.pl/produkt/podglad-linka-zwalniajaca-dzwignie-hamulca-recznego-ford-s-max-c-max/
Ktoś z was może już kupywał taką linkę w tej firmie?? Jest ok ? będzie pasować do s maxa??
Dzisiaj taką zakładałem. Żeby włożyć haczyk w zapadkę, musiałem zdemontować górną część konsoli + dźwignia max. do góry. Długość linki wydaje się odpowiadać orginalnej. Problemem zdaje się większa niż w orginale sztywność linki.

trojaczkileg
29-08-2017, 18:49
Dzisiaj taką zakładałem. Żeby włożyć haczyk w zapadkę, musiałem zdemontować górną część konsoli + dźwignia max. do góry. Długość linki wydaje się odpowiadać orginalnej. Problemem zdaje się większa niż w orginale sztywność linki.

Mnie się nie udało przeciągnąć tej linki przez rączkę, zrobiłem wstawke.Stara linka została a z nowej odciołem kawałek linki z haczykiem i połaczyłem złączka do przewodów elektr. Taka z kostki łączeniowej.
Nie mam pojęcia jak wam się udało przeciągnąć tą linkę przez górną cześć ręcznego. Mi brakowało dosłownie milimetra szerokości.

ArekS 1978
14-10-2017, 20:26
Jest sposób na szybką wymianę linki.
Chętnie pomogę.

mariuszb55
15-10-2017, 06:56
Ja u siebie pękniętą linkę zastąpiłem kawałkiem plecionki wędkarskiej.
Na obu końcach zrobiłem pętelki oczywiście zachowując odpowiednią długość.
Bez problemu można ją wtedy wymienić bez wyciągania mechanizmu ręcznego.
Jeżdżę już tak ponad dwa lata i jak najbardziej zdaje to egzamin.

piteron
15-10-2017, 20:42
ArekS 1978

A możesz swoje rozwiązanie opisać tak jak ja opisałem w poście:
https://forum.fordclubpolska.org/showpost.php?p=2802314&postcount=102

Pozdr.

gniew81
17-10-2017, 08:06
Witam. Jade kupic anglika. Ma tak. Dam rade srubokretem odblokowac reczny?
https://i.imgur.com/0ik7RH0.jpg
https://i.imgur.com/NaZqfzS.jpg

mariuszb55
17-10-2017, 13:25
Bez problemu.
Trzeba unieść rączkę lekko do góry i śrubokrętem zwolnić zapadkę.

Adamo169
11-01-2018, 11:44
Witam niestety i mnie ta przyjemność spotkała. Urwał się kawałek metalu z haczyka obok zębatki , w Sobotę będę robił przymiarkę do wymiany linki która już przyszła do mnie pocztą. Spróbuję ją wymienić z poziomu kabiny auta rozbiorę srebrną ramkę oraz podłokietnik i podstawek na kubki tylko martwi mnie czy wystarczy mi tam miejsca żeby ją przeciągnąć. Nie wiem czy trzeba najpierw włożyć haczyk a dopiero potem tą główkę czy kolejność montażu jest obojętna. Zastanawiałem się czy nie wyjąć fotela od kierowcy i całkowicie rozebrać tunel. Ale z tego co wyczytałem da się to zrobić bez większego rozbierania. Jakieś podpowiedzi ewentualnie ?

piteron
13-01-2018, 21:40
Kolego,
Poczytaj sobie nieco wyżej, post 114 lub 102 https://forum.fordclubpolska.org/showpost.php?p=2802314&postcount=102
(https://forum.fordclubpolska.org/showpost.php?p=2802314&postcount=102)
Powodzenia

teqilas-max
31-01-2018, 13:46
Witam
No jestem nastosetnodziesiętny z tym haczykiem i zapytam wprost jesli chciałbym wymienić całą nową linkę na oryginalną czy rowerową z dorabianym hakiem to czy muszę i jak rozebrać tą rączkę z przyciskiem to tam wydaje mi się wchodzi ta linka z główką jesli się mylę to mnie poprawcie, rozebrałem już większość osłon i kubełek bez osłon bocznych mniej więcej wiem jak to zrobić inaczej. Tez nie do końca wiem jak to ktoś tu na forum opisał z linką i kostką czy wymieniał calą linkę czy tylko dorabiał do końcówki podciąganie nie widziałem fotki.
Pozdrawiam i czekam z niecierpliwościa na jakieś info.

meff
01-02-2018, 07:04
Niestety rączkę trzeba rozebrać bo tam osadzony jest bolec trzymający linkę, trzeba to robić delikatnie bo rączka może pęknąć (szczególnie te chromowane zapadki po bokach), ja użyłem linki od przerzutki z oszlifowanym bolcem na końcu (trza to było dopasować) - wymieniłem całość tzn zacząłem od rączki i przeciągnąłem w dół zrobiłem pętelkę i zacisnąłem skręcanym zaciskiem. Potem tylko lekki tuning by dopasować odpowiednio długość - z racji tego że użyłem tylko linki bez cięgna stalowego trzeba było odpowiednio dopasować linkę.

teqilas-max
01-02-2018, 10:02
No ja już pozbyłem się tych srebrnych osłonek były już lekko popękane i odpadły trzeba będzie pokleić ale widzę rączka składa się jak by z 2 części ale ona jest na zatrzaski?, sklejana?, skręcana nie chcę jej rozwalić i żeby można było ją później złożyć. No tego nigdzie właśnie nie mogę znaleźć a ogólnie to mam na razie taki myk zrobiony zrobię fotkę i podeślę przeprowadzony drucik do tej zapadki że w razie jak się zapomnę z ręcznym to żeby nie pchać łapy w te smary to pociągam za drucik i się zwalnia :P. W sumie jak nie dam rady rozebrać rączki to do końcówki coś zamontuję zawsze znajdzie się sposób tańszy niż ASO.

meff
01-02-2018, 10:36
zatrzaski i wewnątrz też są wkręty którymi zamocowana jest do metalu

cz_ort
08-04-2018, 22:07
jeśli mogę coś podpowiedzieć odnośnie dostania się pod dźwignię ręcznego, to polecam łatwiejszą drogę i bez ryzyka połamania plastikowych zaczepów, czyli przez schowek podłokietnika.
3 śrubki torx - 2 od góry pod zamknięciem schowka, 3-cia od tyłu, za popielniczką tylnej kanapy, wyciągamy wkład pojemnika i widać tak linkę, jak i czy się przeciera, przesunęła, etc. jak i można ew. dostać się do zwolnienia blokady).
U mnie problemem nie była linka (ręczny był luźniejszy na dźwigni), ale jak się okazało zapieczony zacisk przy kole. Regeneracja i pacjent ozdrowiał. Niestety przejechał kilka km, a przed dłuższymi trasami wolę mieć pewność, że bezpiecznie zahamuję, dlatego wymiana 5-miesięcznych Zimmermannów w planie na najbliższy czas.

djkrzychu74
23-06-2018, 08:42
Witam
Miesiąc temu klima do roboty, tydzień temu DPF,teraz ręczny...ech te fordy...
Do rzeczy
Dzięki za podpowiedzi na forum ,udało mi się zwolnić zaciągnięty ręczny przez schowek w podłokietniku.
Mam pytanie czy polecacie jakiegoś mechanika co się tym fachowo i niedrogo zajmie okolice Bytom,Zabrze ,Chorzów ,Gliwice...?
Z góry dzięki za pomoc
Ps
Takie coś wyciągnąłem z rączki ręcznego ,ktoś wie do czego to służy?

Ps
Wiem że pisaliście tu o różny sposobach ,ale niestety mechanik to że mnie nie jest ,udało mi się go zwolnić i to już pełen sukces��
Takie coś co jest na zdjęciu wyciągałem pęknięta z rączki hamulca ,wie ktoś może do czego to służy?

jarbor86
30-06-2018, 22:32
Witam
Również mnie dopadła zerwana linka, pękł haczyk. Niestety ręczny był zaciągnięty na max, przyjechał mobilny mechanik i zwolnił ręczny ale linki nie chciał wymienić. Mam linkę zakupiłem u polecanego sprzedawcy. Mechanik ze mnie marny. Dlatego proszę o informację gdzie w Warszawie mogę wymienić linkę, w jakim warsztacie się znają i uczciwie podejdą do sprawy. A może ktoś jest pasjonatem i może to zrobić od ręki, dla utrwalenie umiejętności.

Mr.T
10-08-2018, 12:04
Witam.
Strzeliła linka od zwalniania ręcznego.(s-max)
Ktoś to naprawią lub regeneruje w okolicach poznania.
Pomocy !!!

miki818
10-08-2018, 12:19
Wysyłałem do W-wy - odesłali w dwa dni. Widziałem też na olx-ie samą linkę do kupienia.

Agamek12
16-08-2018, 07:45
Jeśli chodzi o linkę, to awarii ulega to co jest sprzedawane pod tym linkiem?
https://www.olx.pl/oferta/linka-zwalniania-blokady-hamulca-recznego-ford-s-max-c-max-galaxy-CID5-IDsnWDH.html#6161c15d42

hazik
10-09-2018, 19:57
Z ciekawości buszowałem w allegro i znalazłem tam poniższą ofertę linek.
Czy ktoś z Was może testował i ma jakieś doświadczenia?

Michał

Producent: COFLE - TELCO, www.cofle.biz
nr lewej TE 11.5494
nr prawej TE 11.5495
każda po 77 pln

Michał mam pytanie.Znalazłem taką linkę ale czy da się ją wymienić? bo ponoć nie ma tam miejsca na przeciągnięcie jej.

tkodyl
31-10-2018, 10:04
Jestem po wymianie, moje wrażenia :
1. Najlepiej rączkę demontować wciskając czarny uchwyt z boku. Ponoć wtedy plastiki srebrne schodzą same z rękojeścią. Ja oczywiście połamałem ��
2. Kupowałem linkę i ja wymieniałem. Polecam demontaż tynelu/schowka ja inaczej bym tego nie włożył.
3. Po wepchnięciu haczyka (od strony kierowcy!) Musiałem doginać haczyk imbusem żeby łapały ząbki. Wcześniej musiałem go lekko zdeformować przy wsadzaniu, stąd pewnie problem.
Ogólnie gruuuba zabawa!

rodxynek
16-11-2018, 09:16
A ja mam inny problem. Kupiłem właśnie S-maxa i dopiero w domu zajarzyłem, że mam dźwignię od anglika - przycisk jest z prawej strony. Teraz pytanie za sto punktów - czy da się obrócić samą "rączkę" z guzikiem, aby móc normalnie ją chwycić? Oczywiście w grę wchodzi przeciągnięcie linki drugą stroną.

eclipse
16-11-2018, 21:09
Trudno coś powiedzieć bez porównania ........ z europejską wersją , ale skoro przy kupnie tego nie zauważyłeś to może by warto dokładniej sprawdzić czy to czasem nie składak z W.Brytanii i do tego nie do końca całkiem przystosowany do naszego prawa .

rodxynek
16-11-2018, 21:27
Auto jest pewne, VIN zgodny z całością, bezwypadkowy itp. Obstawiam, że Francuz (bo auto stamtąd) kupił tańszą wajchę...

eclipse
16-11-2018, 21:30
Tu masz fotki szczegółowe , jeśli uda sie odwrócić samą rączkę ?..
https://www.otomoto.pl/oferta/dzwignia-hamulca-recznego-ford-galaxy-mk3-s-max-ID6BwVB1.html?

rodxynek
18-11-2018, 22:15
Świetne zdjęcia, dzięki!
Wychodzi na to, że jest cień nadziei - dół nie powinien stanowić problemu (przełożenie dużej zębatki i zapadki), jeśli tylko guzik w rączce da się zamienić, to już szafa gra :)
Spróbuję w tym tygodniu i zdam relację.

rodxynek
22-11-2018, 22:19
Dziś zwalczyłem temat mojego angielskiego ręcznego.

Da się wykonać operację "przekładki" na europejską wersję, ale w zasadzie wykonalne jest to tylko na ręcznym wymontowanym z auta.
Na obrazku zaznaczyłem kółkami nity, które należy rozwiercić (po obu stronach mechanizmu, a liniami (ciągła i przerywana) miejsce zaklepania zębatki w stelażu ręcznego.
https://images91.fotosik.pl/79/e92933e729124579med.jpg (https://www.fotosik.pl/zdjecie/e92933e729124579)

Uchwyt z przyciskiem i oba pionowe ramiona obracamy w całości (lewe na prawą i prawe na lewą stronę), tak samo robimy z dolnymi ramionami (wtedy nie trzeba rozwiercać nitu -ośki zapadki ze sprężyną).
Zębatkę trzeba wybić ze stelaża i zaklepać z drugiej strony.

Ja jednak zrobiłem całkiem inaczej. Bo nie chciało mi się kłaść pod autem i wyciągać całego mechanizmu.
Zdemontowałem plastiki rączki, dolną część obróciłem o 180 stopni i przykręciłem na miejsce. Tak samo zrobiłem z górną częścią, przyciskiem i zaślepkami. Jednak zakończenie linki w rączce zaczepiłem na stałe w stalowej listwie (turkus na obrazku) wewnątrz rączki. Rolę mechanizmu odblokowującego pełni pręt (czerwony) naciskany przez przycisk (zielony), który przesuwa się wewnątrz rączki, wchodzi pod linkę (pomarańczowa) i napina ją, odblokowując zapadkę.

https://images89.fotosik.pl/78/5454b30eaaba8058med.jpg (https://www.fotosik.pl/zdjecie/5454b30eaaba8058)

Na razie działa. Jak przestanie, a będzie czas i lepsza pogoda, to zrobię przekładkę profesjonalną ;)

eclipse
23-11-2018, 07:31
Może i ja dodam coś jak wyjąc całość .https://www.youtube.com/watch?v=2ya_dR49cro
tu widać dokładniej jak to jest od spodu https://www.youtube.com/watch?v=JoWTgtkIzX0

Paweł232
02-12-2018, 18:53
Witam mam problem z hamulcem ręcznym pękła mi linka w dźwigni ręcznego,kupiłem nową linkę ale nie udało mi się wymienić samemu więc poszedłem do mechanika gdzie usłyszałem że linki się nie wymienia tylko trzeba cały mechanizm kupić. Moje pytanko jest takie czy już ktoś wymieniał linkę dźwigni hamulca ręcznego i podpowie jak to zrobić ?

Marcin112
02-12-2018, 19:51
Przeszukaj forum.
Temat wałkowany od lat , trzeba tylko umiejętnie rozebrać rączkę bo niestety plastyki tutaj lubią pękać.
W najgorszym wypadku sama rączkę można zamówić w ASO no ale wiadomo koszta będą bolały

Tutaj filmik jak to w miarę umiejętnie ogarnąć
https://www.youtube.com/watch?v=ecMMF_Rjt-U

walimar
02-12-2018, 20:16
Można wymienić samemu na pewno. Z 8 m-cy temu wymieniałem. Chodzi do dzisiaj. Trochę ciasno w kanale przy zapadce, czym mniejsze rączki tym lepiej. W czym masz problem, może coś podpowiedzieć.

Paweł232
02-12-2018, 20:59
Witam nie mogę wsadzić tego haczyka w otwór zapadki zwalniającej ręczny,chyba troszkę za długi pręcik początkowy a boję się skrócić żeby potem nie wypadał no i górą ciężko przechodzi zakończenie linki chyba będę musiał rozwiercić rączkę

walimar
05-12-2018, 19:01
Też z tym miałem problem. Ja lekko rozgiołem ten haczyk tak aby można go było włożyć w otwór, a później przed wypadnięciem zabezpieczyłem podkładczką i zaciskiem zrobionym z jednej części środka kostki elektrycznej. Pamiętaj że w otworze zapadki powinien być taki czerwony wciskamy plastik który niweluje luz tego haczyka.
Z drugiej strony linki ten wałeczek delikatnie spiłowałem tak aby ciasno ale przeszedł przez rączkę. Ja najpierw z góry rączki wprowadziłem cienki stalowy drucik, przymocowałem do linki i wciągnełem do góry.
Z tym rozginaniem trzeba uważać aby nie wydłużyć lub skrócić linki. Każdy milimetr długości ma znaczenie. Później zapadka może się blokować albo nie zazębiać.

radca
15-12-2018, 19:00
Jakiś czas temu (chyba już parę lat) wymieniałem linę zwalniającą ręczny. Wymieniłem "po taniości" na linkę od hamulca rowerowego i oczywiście działa do teraz.

Jednak podczas tych prac połamałem tę "srebrną" osłonę przy lewym przycisku zwalniania dźwigni. Macie pomysł, gdzie dostać tą jedną sztukę w rozsądnej cenie?

eclipse
16-12-2018, 09:20
Nie ma takiej możliwości , nikt tego nie dorabia po taniości.
Jedyna droga to trafić na AUTO SZROT.

tomaj35
28-01-2019, 16:51
Mnie też pękła - kupiłem zamiennik i delikatnie skróciłem ten haczyk bo nie mogłem wsunąć go w otwór zapadki, niestety radość trwała krótko bo haczyk zaczął się odginać i wysuwać. Podjąłem decyzję o wymianie mechanizmu - zakupu dokonałem na niemieckim ebayu za 700 z przesyłką. Niestety nie miałem możliwości wymiany zimą samemu więc udałem się do serwisu forda. Wymiana trwała 1,5h plus mycie samochodu i za taką przyjemność w Poznaniu (bemo na mogileńskiej) skasowali mnie 620 złociszy.
Dodam że przez swoje operacje zmasakrowałem uchwyt z zaslepkami więc i tak musiałbym wymienić ten element a tani nie jest - w komplecie z mechanizmem jest już ten uchwyt .

miki818
01-04-2019, 08:45
Linkę szlak trafił, u góry przy przycisku. Czy jest na śląsku ktoś kto to naprawia lub podejmie się wymiany linki?

woro_woro
01-04-2019, 13:06
U mnie linka trzyma, ale zapadka się popsuła. Czy macie pomysł, jak naprawić ten mechanizm? Jeśli macie jakieś zdjęcia, chętnie podpatrzę patenty.

casian
07-05-2019, 21:56
Witam.

Dzisiaj zablokowała mi się dźwignia hamulca ręcznego w górnej pozycji. Nie mogłem odpuścić hamulca i zablokowało całkiem tylne koła. Niestety mój znajomy za bardzo szarpnął się za rączkę i połamał chyba górne zaczepy. Rączkę można przesuwać przód i tył i słychać połamany plastik. Pytanie czy cały mechanizm trzeba kupować czy może są jakieś zestawy naprawcze? Drugie pytanie czy prawdą jest że mechanizm z wersji UK po przekładce górnego uchwytu będzie pasował do wersji EU ?

eclipse
08-05-2019, 07:13
Kup Z anglika jest opis na forum .

woro_woro
07-07-2019, 18:09
Zapadka w porządku, pękła sprężynka z goovnolitu, która dociąga zapadkę do zębatki.
Jako rozwiązanie tymczasowe podgiąłem tą starą. Chociaż to kwestia czasu, bo ułamała mi się w innym miejscu. Teraz pytanie, czy Ford sprzedaje coś takiego, czy trzeba sztukować?https://uploads.tapatalk-cdn.com/20190707/2675ae5dc1779de2c578b708338578c1.jpg

dujek
27-09-2019, 10:36
Witam. Czy ten łepek linki przejdzie wkładając go od dołu ??

karel86
27-09-2019, 11:10
Przejdzie, najlepiej przelozyc jakąs żyłkę od góry zawiązać ją na tej beczce i przeciągnąć. Ze zmiany linki przekładanie tej beczki jest najłatwiejsze.

Wysłane z mojego SM-G903F przy użyciu Tapatalka

dujek
27-09-2019, 12:03
Dzieki wielkie, tak właśnie myślałem o zylce. Pozdro

siwobrody
18-05-2020, 18:34
Witajcie. Ja problem z linką zwalniania ręcznego rozwiązałem po kontakcie z majfrendami. Znalazłem tam fajną przeróbkę linki. Przykładowy link do produktu:

#Aliexpress 34,61 zł | Handbrake Handle Lever Release Cable Release Button Parking Hand Park Brake Cable Fit for Ford S-Max Galaxy
https://a.aliexpress.com/_d7Zck5l

Zostawiam dla potomności może ktoś skorzysta.
Jak wyszło widać na zdj.

Pozdrawiam.https://uploads.tapatalk-cdn.com/20200518/ef668a91104673e01ae6c63e0b3b9820.jpghttps://uploads.tapatalk-cdn.com/20200518/f83bf223b67d62db4f5323f56c7d5d02.jpghttps://uploads.tapatalk-cdn.com/20200518/7d3ac8671157ae21f0a49c2bbcd63394.jpg

Wysłane z mojego moto x4 przy użyciu Tapatalka

Radek S-MAX
19-05-2020, 09:22
Mi pękł sam haczyk i zrobiłem go z gwoździa połączyłem z linką za pomocą metalowej części ze śrubkami z listwy zaciskowej gwintowanej, którą miałem w domu.

piteron
14-06-2020, 12:35
Ciekawy patent, a możesz wrzucić fotkę?

nosfera2
13-10-2020, 17:09
Witam, najprawdopodobniej u mnie też pękła linka jednak jak naciskam przycisk od zwalniania ręcznego widzę że na dole coś się porusza przy zapadce jednak nie na tyle aby zwolnić ręczny. Przejrzałem cały post i nigdzie nie natknąłem się na linkę z allegro (w sumie temat ma dosyć dużo czasu i może ich wcześniej nie było). Mam pytanie czy da się to ogarnąć bez tego całego demontażu i czy wymiana linki na tą z linku zda egzamin

https://allegro.pl/oferta/linka-dzwigni-hamulca-recznego-galaxy-c-max-s-max-9466489327?utm_medium=app_share&utm_source=facebook

Oresto
21-11-2020, 15:19
Nie tylko w PL borykamy się z zerwaną linką zwalniania ręcznego w naszych Fordach. :)
Podaję linki do filmów z wymianą linki. Jeden z opcją nowej linki a drugi z opcją ekonomiczną :)
Jeden film z zachodu UK a drugi ze wschodu RU :)
https://www.youtube.com/watch?v=N56FtsM8Yy4
https://www.youtube.com/watch?v=gmV0mwnxgMg

pinek3
21-01-2021, 14:44
Jestem właśnie po wymianie tej linki. Największy problem to wyjąć stary haczyk jeśli jest cały i włożenie nowego. Ja ten stary przeciąłem małym brzeszczotem. Palce poomykane ale udało się zdemontować. Nowy haczyk jest trochę cieńszy więc wystarczy tylko delikatnie przygiąć i wchodzi. Już tylko trochę pilnikiem zeszlifować te mocowanie co wchodzi w rączkę bo inaczej nie da rady gorąco przewlec. Zamontowanie nowej rączki to już formalność. Koszt operacji to 100 złotych czyli nowa linka i nowa rączka z tymi srebrnymi zaślepkami po bokach bo oczywiście stare przy demontażu pękły.

Chmielum2222
12-05-2021, 13:44
Witam. Potrzebuję pomocy, porady jak odblokować hamulec ręczny. Nie da się tej dźwigni opuścić na dół. Ktoś może przerabiał temat? Z góry dzięki za odpowiedzi.

szynszyl
12-05-2021, 14:05
w tunelu kolo recznego pod schowkiem powinna być taka dzwigienka.

Khiav
12-05-2021, 14:17
Zerwał się zaczep od linki. Dość wku...rzająca usterka.

Musisz rozebrać tunel środkowy, konkretnie podłokietnik. Żeby to zrobić musisz odkręcić dwa torxy w popielniczce pasażerów z tyłu oraz pod klapą samego schowka (chyba 4). Jak go wyciągniesz, to tu zaczyna się najtrudniejsze: musisz namacać ręką, gdzie idą zęby ręcznego po lewej, powinieneś znaleźć tam mocowanie linki. Jednocześnie ciągnąc za dźwignię ręcznego trzymając przycisk od zwalniania go, musisz odczepić blokadę ręcznego. Nie jest to łatwe, bo robisz to po omacku, dobry trening na cierpliwość i można się pokaleczyć. Najłatwiej to szukać elementu który robi się "luźny" gdy podciągniesz dźwignię nawet minimalnie do góry.

Mi najwygodniej było robić to będąc bezpośrednio za tunelem, ale sąsiad, który też jeździ smaxem, robił to u siebie normalnie z fotela pasażera z przodu.

Od razu mówię, że samej linki nie kupisz w dystrybucji Forda, tylko cały mechanizm za 400-450 zł. Linki są tylko zamienniki, ja u siebie założyłem taką za 20 zł, jakoś rok temu i na razie nie mam z nią problemu.

Ford tłumaczy się tym, że homologacja jest na całość a nie na poszczególne elementy.

Chmielum2222
12-05-2021, 18:25
Nie wiem jak wam udało się ściągnąć ten haczyk z tej dźwigienki ale ja ponad 2 godz walczyłem i dałem sobie spokój bo już ciemno.

Khiav
12-05-2021, 20:06
Tu światło niewiele pomaga, bo i tak nie masz jak tam zajrzeć.

Chmielum2222
13-05-2021, 06:06
Dzisiaj kolejna próba demontażu zerwanej linki. Musi się udać ja zdemontować i zamontować nową skoro wam się udało.

hub101
20-12-2021, 21:20
Mnie dzisiaj spotkała ta przypadłość po sobotnim przeglądzie okresowym, gdzie diagnosta dosłownie wyżywał się na tej dźwigni (chociaż wszystkie wskaźniki w maszynie pokazywały mu, że ręczny działa poprawnie). Szarpnął dwa razy i za drugim razem coś musiał naderwać, bo wczoraj jeszcze działał, a dzisiaj wieczorem jak zaciągnąłem to zdechł.
Na szczęście znalazłem taki tutorial jak sobie z tym defektem poradzić i jak przyjechał assistance z lawetą, to wspólnie obejrzeliśmy ten film i okazało się, że wystarczył tylko jeden torx, żeby zdjąć tę plastikową pokrywę i dostać się do mechanizmu ;) (taka nauczka na przyszłość, żeby jednak wozić ze sobą przynajmniej minimalny zestaw narzędzi, zwłąszcza torxów :wink:).
youtube.com/watch?v=64cx19hETtA
Dlatego dzięki kolego Walimar za ten krótki tutorial, a ja mogę dodać od siebie, że będzie on jeszcze bardziej zrozumiały jak się obejrzy ten tutorial (oczywiście jest tu inny rodzaj mocowania linki no i można to zrobić bez wyciągania tego całego mechanizmu).
youtube.com/watch?v=N56FtsM8Yy4
Właśnie zamówiłem sobie na Allegro linkę za 15pln (ma dobre opinie) i zobaczymy jak z tym pójdzie. Mam na dzieję, że jeszcze przed Wigilią Bożego Narodzenia ogarnę ten temat. Pozdrowienia!

Mario87
26-02-2022, 20:20
Witajcie,
odświeżę temat. Dzisiaj wymieniłem linkę ręcznego wraz z rączką zgodnie z instrukcjami na forum, m.in. przeciąłem stary haczyk (dobry pomysł) dalej poszło już całkiem nieźle. Jedynie haczyk od nowej linki włożyłem od strony wewnętrznej do zewnątrz (czyli odwrotnie niż oryginalnie) gdyż nie byłem wstanie nacelować haczykiem w dziurkę :P

I teraz wciskając przycisk zwalniający hamulec w rączce , wciska się on tylko tyci tyci. Myślę sobie czy to przez to, że ten haczyk jest włożony nie z tej strony co trzeba.

Może ktoś przerabiał ten temat, z chęcią przyjmę wiedzę. ogólnie ręczny działa, ale rozkmina została :)

Pozdrawiam!

MadmanPL
21-03-2022, 05:48
Cześć Panowie, witam na grupie.
Mam pytanie - kupiłem smaxa z zaciągnięta dźwigną ręcznego. Ponoć typowa usterka gdy kabelek się zatnie lub coś w tym stylu. Poprzedni właściciel uciął ten cienki kabelek, więc to nie problem, sama wymiana tego nie będzie żadnym większym problemem. Natomiast nie wiem dlaczego poprzedni właściciel uciął ponoć linke hamulca ręcznego (środkowa). Tak powiedział mi mechanik po szybkim obejrzeniu tego.

Teraz pytanie jest czy można ta linke/kabel dostać gdzieś czy potrzebny będzie calutki mechanizm?

Mieszkam w UK i na stronach niestety nie mogę znaleźć "linki hamulca recznego, środkowa."

Po oględzinach mechanika jedyne co nam się udało zrobić to wpuścić wajche do dołu, przez co kontrolka recznego nie pali się na blacie.

Zakupiłem cieniutka linke do wymiany wraz z nową rączka (proszę zobaczyć zdjecie), ale o tej lince środkowej w mechanizmie nie mam żadnego pojęcia, a już tym bardziej skąd to dostać lub jak to naprawić...

Dzięki za pomoc!

Bocian123
22-04-2022, 16:35
Mnie zastanawia jeszcze jedno , a mianowicie że na filmikach widać jakby linka szła przez mały tunel. I moje pytanie jak ją przewlec?

Bocian123
25-04-2022, 17:23
Czy ktoś w Łodzi lub okolicy ogarnia wymianę takiej linki ?

Mario87
25-04-2022, 18:44
Mnie zastanawia jeszcze jedno , a mianowicie że na filmikach widać jakby linka szła przez mały tunel. I moje pytanie jak ją przewlec?

Przechodzi główka linki przez ten mini tunel bez problemu aż do miejsca, w którym linkę trzeba będzie obwiązać drucikiem przeciągnąć przez całą długość dźwigni w górę. Dalej to już montaż rączki. Filmiki zamieszczone wyżej bardzo pomocne.
Ja to włożyłem haczyk linki od łatwiejszej strony, ale działa bez problemu :)
Wiem, masło maślane, ale trzeba to przeżyć samemu.
Lusterko, brzeszczot i drucik (ja użyłem miedzianego bardzo giętkiego)według mnie obowiązkowe do tej roboty.

Bocian123
26-04-2022, 15:14
Dzięki za odpowiedź ,ale wydawało mi się że ta główka jest za duża.

Feedback
05-08-2022, 16:00
Witam. Mam problem jak w temacie. Skorzystałem z instrukcji opisanej przez Khiav i udało się bez problemu zwolnić ręczny. Niestety linki się nie dokupi, a koszt całego mechanizmu to bagatela 1450 zł (dostępny tylko w serwisie). Ktoś z Was rozwiązał ten problem taniej???

Szymon791
28-09-2022, 21:29
Na allegro jest zestaw z nową rączką za 85 zł . Jutro będę walczył to opiszę jak poszło ��https://allegro.pl/oferta/linka-dzwignia-hamulca-recznego-ford-galaxy-s-max-9662366169

Bocian123
02-10-2022, 18:57
Same linki też były na allegro coś około 16 zeta. Ja kupiłem z rączką ponieważ moja była zniszczona , działa choć spasowanie rączki takie sobie.

thesoczek
04-07-2023, 14:10
Cześć, Jak zdemontować cały tunel środkowy, mam zerwaną linke hamulca ręcznego i nie mam za bardzo się tam jak dostać a nie chciałbym niczego połamać przy szarpaniu więc prosiłbym o rady gdzie i jak to zrobić ,

niemcu
13-02-2025, 20:33
https://m.youtube.com/watch?v=QOZI12CIoyE&pp=ygUMUmVjem55IHMtbWF4
Tu masz filmik, który dość rzetelnie opisuje cały proces. Mi udało się zwolnić ręczny. Teraz pozostaje ogarnięcie wymiany linki. Życzę sobie powodzenia :)

Parch
15-02-2025, 21:43
04-07-2023, 16:10 --> 13-02-2025, 22:33
niemcu wielki szacun. Działasz jak błyskawica.

niemcu
16-02-2025, 13:59
04-07-2023, 16:10 --> 13-02-2025, 22:33
niemcu wielki szacun. Działasz jak błyskawica.

Niektórzy wciąż szukają rozwiązania tego problemu i powielane są błędne porady jak chociażby demontaż całego modułu hamulca ręcznego.

Parch
16-02-2025, 16:24
Niektórzy wciąż szukają rozwiązania tego problemuI dalej będą szukać, nawet jak po raz kolejny w tym temacie zostanie podane rozwiązanie. Gdybyś zechciał sprawdzić wcześniejsze posty w tym temacie, to zauważyłbyś, że już wklejane były linki do filmików podobnych do tego, który Ty podlinkowałeś.błędne porady jak chociażby demontaż całego modułu hamulca ręcznegoBłędną poradą jest nazywanie dźwigni hamulca ręcznego "modułem". Moduł/sterownik występuje gdy jest EPB i znajduje się zupełnie w innym miejscu.

niemcu
16-02-2025, 20:39
Parch, oszczędziłbyś sobie zbędne komentarze i wszystkim byłoby lepiej. Ale jak widać, musisz wrzucić swoje "ą", "ę" trzy grosze. Bez odbioru.

szynszyl
17-02-2025, 06:48
Parch kiedyś mi się rzuciła w oczy przekładka zacisku na elektryczny bez linek. Kojarzysz? Ja oprócz walki z przecietym przez jakiegoś €^€#@@ przewodem zasilania w sprytnym miejscu i wymiany starych tłoczków od 7 lat nie mam żadnych problemów

Parch
17-02-2025, 07:16
Nie widziałem na FCP jakiegoś konkretnego tematu zbiorczego, dotyczącego zmiany typu hamulca ręcznego z manualnego na elektryczny. Jak się kierownicy S-MAX'ów pytają, to raczej w temacie zmiany w drugą stronę, bo po nieudolnych działaniach mechaników (np. wymiana klocków/tarcz niezgodnie z procedurami serwisowymi) mają problemy z zaciskami tylnymi i błędami generowanymi przez "system".
IMHO EPB jest bardzo fajnym i użytecznym "systemem", tylko jak każdy układ wymaga świadomości, z czym się ma do czynienia. A właśnie z tą świadomością serwisantów jest największy problem.