Zobacz pełną wersję : [S-MAX 2006-2015] wspomaganie kierownicy - usterka


odpadek
14-02-2013, 08:17
Wczaroj na postoju pojawił mi się komunikat o usterce wspomaganie - wysiadło całkowicie. Po ponownym uruchomieniu auta komunikat zniknął, ale przy obracaniu kierownicą odczuwa się zdecydowanie gorszą pracę układu - tak jakby szarpało trochę, raz jest większy opór, raz mniejszy. Kręcenie w miejscu z reguły wyrzuca błąd i wysiada wtedy całe wspomaganie. Po kolejnych uruchomieniach silnika albo od razu usterka jest sygnalizowana na Conversie, albo układ działa (jak opisałem) z "przerwami". Ktoś miał podobne obławy, co to może być? Słabe ciśnienie, może coś z zasilaniem?

RS AUTO-RAF
14-02-2013, 23:33
Kolego dobrze byłoby sprawdzić na początek szczelność układu wspomagania.
jęsli okaże się że płyn jest ok to wtedy diagnostykę komputerową bo może pompa moduł pompy wspomagania padł.
ale zanim diagnostyka to jeszcze sprawdź kostki przy pompie czy nie ma tam jakiejś zgnilizny lub korozji. to też może byc powód tej usterki.

odpadek
15-02-2013, 07:53
Dzięki. Dzisiaj mechanik zabiera się do diagnozy. Zobaczymy co wyjdzie.
Czy moduł jest osobna czy w komplecie z całą pompą?

RS AUTO-RAF
15-02-2013, 22:05
Komplet z całą pompą.

odpadek
21-02-2013, 09:43
Uszkodzony moduł sterowania pompą. Konieczny zatem jest zakup nowej. Znalazłem nową o nr kat BG913K514FD - do Galaxego. W serwisie sprawdzili po numerze nadwozia i podali mi typ o nr kat BG913K514CD. Czy różnica w tych dwóch ostatnich literach jest istotna. Czy pompa z Galaxego będzie pasować? Byłbym wdzięczny za pomoc.

pxl
26-02-2013, 20:29
Uszkodzony moduł sterowania pompą. Konieczny zatem jest zakup nowej. Znalazłem nową o nr kat BG913K514FD - do Galaxego. W serwisie sprawdzili po numerze nadwozia i podali mi typ o nr kat BG913K514CD. Czy różnica w tych dwóch ostatnich literach jest istotna. Czy pompa z Galaxego będzie pasować? Byłbym wdzięczny za pomoc.

-pod maską nie ma różnicy między Galaxy mk3 i S-max (uogólniając)

marcinDZN
10-05-2014, 20:47
Jestem tu nowy i może jeszcze sie nie rozeznałem w tym forum ale zaczne może od początku ( sory za bałagan ale nie wiem gdzie się doczepić z tematem)
Mam na oku Forda S-MAXA 1.8 TDCI oczywiście auto sprowadzone stan techniczny rewelka (zawieszenie wszystkie gumy zawieszania hamulce ITD) bo byłem na stacji diagnostycznej tylko problem jest ze wspomaganiem, mianowicie:
na obrotach jałowych kierownice ciężko ukręcić tak jakby wspomaganie wcale nie działało, ale jak sie troszke go podkręci na obrotach powiedzmy że powyżej 1000 obrotów wspomaganie wraca w 100%. Po rozmowie z właścicielem komisu stwierdził że pompe wspomagania wymieniał i może być nieodpowietrzona i teraz pytanie do was bardziej doświadczonych posiadaczy auta co może być przyczyną takiej usterki? Faktycznie zapowietrzona pompa wspomagania czy uszkodzona pompa? Komis zapewnia naprawę wspomagania w cenie pojazdu tylko boje się że zrobią to na sztukę i po tygodniu czasu padnie. Proszę o pomoc w temacie.

eclipse
10-05-2014, 21:05
Odpowietrzenie to kręcenie kierownicą od końca do końca na uruchomionym silniku kilkanaście razy i powinno wrócić do normy (o ile nie ma gdzieś wycieków i nie ubywa płynu w zbiorniczku )
. Jeśli komis zapewnia że ew. naprawi wspomaganie to nie ma problemu poproś to na piśmie czyli dają na to ; gwarancja / rękojmia i po kłopocie .

slavobos
19-07-2014, 06:52
Witam.
Wczoraj padło mi wspomaganie ukł. kierowniczego.
Chciałem szybko zdiagnozować problem, więc postanowiłem najpierw sprawdzić bezpieczniki. Zawsze myślałem, że w S-maxie 2.0 TDCi (mój jest z 11-2006 anglik) jest wspomaganie elektryczne, jednak nie mogę znaleźć bezpiecznika w przedziale silnikowym. Powinien być F3 (i dwa inne bezpieczniki obok) jak w instrukcji. U mnie jest mała czarna zaślepka.
Zawsze sądziłem, że mam elektryczną pompę, a tu zonk. Tym bardziej, że moje wspomaganie też generowało ten nieznośny dźwięk, a to podobno nie występuje w silnikach z zwykłą pompą. Jak to właściwie jest?
Pomóżcie Panowie, bo mam nieco nóż na gardle. W czwartek jadę do Polski na urlop a tu taka awaria.
dziękuję i pozdrawiam

A i jeszcze zdjęcie skrzynki bezpieczników w przedziale silnika.

dikileiden
19-07-2014, 08:16
Witam.
Wczoraj padło mi wspomaganie ukł. kierowniczego.

tzn. jakie objawy ?

slavobos
19-07-2014, 09:16
Objawy typowe dla braku wspomagania, czyli bardzo duże problemy z obracaniem kierownicą. Żona rano zawoziła dzieci do szkoły i przy wyjeździe z bramy kierownica odmówiła posłuszeństwa. S-max jest dosyć ciężki, więc kobiecie raczej ciężko było obrócić kierownicą. Chcąc nie chcąc musiała cofnąć do tyłu bez możliwości kierowania, efekt lekko zarysowane lusterko.

Właśnie przed chwilą zdemontowałem lusterko, pomacałem pompę, wtyczki i znowu działa.Chyba kupię jakiś kontakt spray i psiknę na te złączki.
Nie chciałbym aby taka niespodzianka spotkała mnie jak będę w trasie do PL.
Dalej jednak mnie zastanawia, dlaczego brak bezpieczników, jeśli mam elektryczną pompę?

sprysiu
10-12-2014, 16:18
witam
chciałem dołączyć się do tematu.
Byłem do tej pory szczęśliwym posiadaczem Forda Galaxy MK3 2008r, 2.3 Benzyna, automat.

Od 2-3 miesięcy pompa wspomagania wyła przy skręcaniu.
Od 2-3 tygodni pompa wyje mocno i przerywa. W zasadzie to czasami na kilka sekund zadziała...

W poniedziałek warsztat wymienił mi pompę na nową, oryginalną, którą kupiłem.
Niestety nic się nie zmieniło, 1300zł poszło w błoto...
Zauważyłem, że zbiorniczek wyrównawczy jest cały obrzygany olejem. Po zapaleniu silnika olej w zbiorniczku pieni się, pompa tłoczy olej z powietrzem.
Stan oleju od lipca (auto kupiłem w lipcu) jest nie zmiennie dobry.

Dzisiaj byłem w serwisie Forda, sprawdzili to i owo i powiedzieli, że była jakaś akcja serwisowa i wymieniali zbiorniczki wyrównawcze. Zamówili dla mnie taki zbiorniczek, ale nie są pewni czy to on sprawia kłopoty.

Czy ktoś z was miał podobne problemy?
Czy to przekładnia padła?

eclipse
10-12-2014, 17:57
Wydaje mi się że gdzieś jest nieszczelność i się układ zapowietrza , stąd się pieni .
Jest też opcja nie odpowiedniego płynu hamulcowego .(czasem fachowców rutyna zjada)
Często objaw wyjącej pompy to słaba przepustowość ( filterek w zbiorniczku z płynem ma gęstą siateczkę) i się zapycha .
Wyjmij go , od środka zbiorniczka można to zrobić .
A tak dla pewności to niech ci pokażą butelkę po płynie jaki zalali .
Jeśli masz pompę wspomagania elektryczno-hydrauliczną ..( umieszczona pod prawym reflektorem / pod zderzakiem.) to płyn powinien być zielony syntetyk .

sprysiu
11-12-2014, 08:49
witam
Olej jest dokładnie taki jaki życzy sobie Ford, zresztą w serwisie Forda kupiony.
Moje wspomaganie jest czysto hydrauliczne, mam czerwony olej.

Jak można wyczyścić ten filterek? Jakieś porady, zdjęcia?
Dysponuję jedynie parkingiem... ilość narzędzi też jest ograniczona.

eclipse
11-12-2014, 09:41
Jak odkręcisz korek zbiorniczka to po środku zbiorniczka powinien być mały uchwyt który trzeba by pociągnąć . Poszukaj na forum tematu .. ktoś wrzucał fotkę .

sprysiu
16-12-2014, 10:32
wspomaganie już śmiga jak nowe!
serwis forda wymienił zbiorniczek wyrównawczy, przepłukał układ wspomagania i zalał nowy olej. W ziorniczku, który jest u mnie nie można wyjąć filtra. Wymiana filtra równa się wymianie zbiorniczka.

Przy okazji odkryli, że bagnet jest suchy...musieli mi dolać 2,25L oleju do silnika!
Ja parę miesięcy temu dolałem około 0,8L. Muszę sprawdzić to i owo, masakra...

r0ck
16-12-2014, 11:31
ile skasowali?

sprysiu
17-12-2014, 08:07
hej
od kilku lat mieszkam w DE także podaję ceny niemieckie - 230 euro za płukanie układu, wymianę zbiorniczka i zalanie nowym olejem.

Pompa wspomagania (wymieniona niepotrzebnie przez inny -też niemiecki warsztat) 330 euro + 30 euro za wymianę.

Olej wspomagania - oryginał w serwisie forda kosztuje tutaj 12 euro za litr.

jeremi376
21-10-2018, 14:04
Witam. Dziś rano odpalam s max-a a tu komunikat Usterka układu wspomagania kierownicy. W teście zegarów wywaliło błąd c 42068 nieprawidłowe dane otrzymane z układu wspom. kier. Sprawdziłem wtyczki przy pompie ,prąd dochodzi 14,45 v po uruchonieniu silnika masa też jest kable przedzwonione a wspomagania jak niema tak niema. Ta kostka 3 pinowa też sprawdzona do niej dochodzi 2,40v , 2,50v, i 14,45v po uruchonieniu silnika. Moja myśl że padł ten modół co jset razem z pompą . Co sądzicie jakieś rady .?? Wymiana na używkę ??

jeremi376
21-10-2018, 17:23
Może ktoś chętny aby pomierzyć prądy na kostce z trzema pinami przy pompie wspomagania bo ja nie mam nigdzie kolegi s max a w pobliżu. Pompa trochę kosztuje . Sam błąd w teście zegarów wdaje się potwierdzać że to moduł sterowania wspom. kerow. który jest razem z pompą. Chcę być pewny i kasy na próżno wywalić ,czytałem że przewód od tej wtyczki 3 pinowej się rozlatywały co idą do pcm i ten co ma 12v na tej wtyczce ale u mnie jest napięcie jak w/w .Ktoś pomoże??

jeremi376
21-10-2018, 18:32
Ktoś coś???

jeremi376
22-10-2018, 08:32
Ktoś pomoże???
Ktoś coś ??

jeremi376
23-10-2018, 10:55
Ta kostka 3 pinowa przy pompie wspomagania kabel zielony 12,30 v biały 2.50v i biało niebieski 2.60v po zapłonie .Z tego co wiem to zielony to KL.15 , para biała CAN, ale czy te napięcia na CAN są ok???

jeremi376
24-10-2018, 12:38
I problem rozwiązany, jednak moduł sterowania pompą walnięty błąd c42068. Staneło na zakupie pompy używki z 2008r pompa wstawiona, komunikatu nie wyświetla, a co najważniejsze u cichło wycie w porównaniu co było to rewelacja trzeba się dobrze na postoju wsłuchać podczas kręcenia kierownicą aby coś usłyszeć .Zbiorniczek czyściłem i te nieszczęsne sitko też , u mnie niemożna go wyjąć ze zbiorniczka , chciałem całkiem usunąć ale zostawiłem w końcu po coś jet. A i przy okazji wymieniłem płyn od wspomagania , zalałem febi syntetik zielony .

Oset81
17-01-2019, 10:39
Witam, od jakiegoś czasu jak odpalam s-maxa a to wyskakuje komunikat Usterka układu wspomagania kierownicy. Kierownica bardzo ciężko chodzi wtedy przyciskam pedał gazu i komunikat znika na jakiś czas, a dokładnie do momentu aż nie przekręce kierownicą 1,5 obrotu następują drgania odczuwalne na kierownicy i wyskakuje błąd. Sprawdziłem jak ładuje alternator 14,45V myślę że dobrze. Napięcie na akumulatorze po nocy około 11V trochę za mało??
Wczoraj zauważyłem że chyba wywala płyn do wspomagania bo cały zbiorniczek wyrównawczy osyfiony. Sprawdziłem fordscanem ale nie ma żadnego błędu.

Co mogę jeszcze sprawdzić??

ps.dziś wjade na kanał i wymienie płyn do wspomagania.

ratmed147
07-06-2019, 07:31
Witam podczas stania w korku wystąpił błąd układu wspomagania (brak wspomagania) kasowanie błędów nic nie pomaga. Błędy to : C2000 ELEKTRO-HYDRAULICZNY układ wspomagania kierownicy, U3000 moduł sterujący (siłownik zablokowany), U3006 napięcie w module poniżej wartości progowej i tu dopatruje się przyczyny bo jadąc po nierównej drodze komunikat na zegarach powtarzał się.

gruniu
13-10-2019, 17:39
Gdzie jest korek i zbiornik płynu wspomagania?

eclipse
14-10-2019, 07:00
Obok zbiorniczka z płynem chłodniczym .
taki :D https://ford.sklep.pl/product-pol-17774-zbiornik-plynu-wspomagania-z-korkiem-Ford-R-1789056-uniw.html?gclid=EAIaIQobChMI__ro_Iib5QIVD-aaCh0wsA5uEAQYBiABEgJvrfD_BwE

gruniu
16-10-2019, 17:47
Faktycznie obok. Tylko, że pod lampą :)

Dlaczego skręcając w lewo, czuje jakby lekki opór, który znika po dalszym przekręceniu kierownica.

Endriu44356
09-12-2019, 13:42
Faktycznie obok. Tylko, że pod lampą :)

Dlaczego skręcając w lewo, czuje jakby lekki opór, który znika po dalszym przekręceniu kierownica.

Kolego napisz czy udało ci się rozwiązać problem "lekkiego oporu" ?

Pozdrawiam

gruniu
09-12-2019, 14:02
Ciągle nie wiem dlaczego tak jest.

marcin9098
15-03-2020, 13:03
Witajcie
2.5 roku temu wyla pompa wspomagania, wiec w warsztacie wymienili mi ją razem ze zbiorniczkiem. Pompe wsadzili podobną nową, oryginalną. Przejechałem od tego czasu ok. 30 tys. km i znowu te same objawy czyli wycie z okolic pompy i chwilami brak wspomagania (zwłaszcza na zimnym).
Czy te pompy faktycznie tak krótko wytrzymują? Dziwne....może zalali jakiś niewłaściwy płyn do układu?
Czy teraz znowu muszę wymienić pompę i zbiornik ?
Oryginlana pompa bardzo droga, może ktoś wymieniał na zamiennik i może polecić konkretną firme?
A może najpierw wymienić sam zbiorniczek, może filtr sie przytkał?
W warsztacie wycenili telefonicznie wymianę zbiornika i pompy na 1900 zl przy orygonalnej pompie i 1500 zl na zamienniku. Jeśli polecicie mi jakis zamiennik pompy to pewnie sam kupię i podjadę gdzieś tylko na wymianę.

A może warto regenerować? Długo wytrzymują takie pompy po regeneracji?

Będę wam bardzo wdzięczny za wszelkie porady i wskazówki.

kleryk
15-03-2020, 19:05
Jeśli padła po takim czasie to wina musi leżeć gdzieś indziej. Z tym że wycie to szerokie pojęcie, u mnie też coś wyje ale wspomaganie działa i nie mam żadnych innych objawów. Jeżdżę już 5 lat tym autem i na razie nie ruszałem więc może to być coś innego.
Ale u Ciebie to bym pojechał do innego warsztatu i niech się wypowiedzą.

eclipse
16-03-2020, 07:05
W S maxie wspomaganie nie chodzi jednym paluszkiem , a najczęstszą przyczyną wycia może być przypchany filterek w zbiorniczku lub zbyt mały poziom płynu .Spróbuj wymienić i przepłukać układ jednocześnie usunąć filterek i dobrze odpowietrzyć układ wspomagania może to pomoże .

AJU
28-11-2020, 07:03
I mnie dopadło brak wspomagania

Napięcie dochodzi do pompy, wtyczki czyste, wymieniłem płyn bo myślałem ze może to on jest przyczyna, razem ze zbiorniczkiem bo wcześniej pompa "mruczała"
Po tym zabiegu jest cisza juz jest nie słychać

Komunikatów na zegarach brak, w komputerze również brak, jedynie byl taki błąd C1A58 ( moduł przedniego prawego kola ) ale po skasowaniu juz nie wrócił i raczej nie jest związany z pompa.

Przed wymiana płynu było słychać pompe jak "mruczala" ale tez nie było wspomagania, tak jakby pompa nie wytwarzała ciśnienia, czy mogla się uszkodzić mechanicznie ? Dodam ze mam magiel do zrobienia bo ma delikatne luzy ale płyn nigdzie nie ucieka

NIewiem123
28-11-2020, 10:40
Witam ,
brak wspomagania ,
pompa wspomagania wymieniona sprawdzał elektryk działa nowy olej ciśnienie pompy ok.

alternator po regeneracji prąd wejściowy na pompę ok.

a kierownica prawie stoi w miejscu trzeba dużo siły użyć żeby skręcić koła ,czy to może byś magiel ? czy może jeszcze coś z pompą nie tak?

AJU
14-12-2020, 20:00
A wiec tak, pompa wymieniona na inną używana, plyn nowy zielony febi, zbiorniczek nowy z aso, komunikacja z modułem jest bo mogę wszystkie parametry podpatrzeć, zreszta ze stara było tak samo była pełna komunikacja, błędów zero.
Zasilanie pompy jest, na tej kości 3 pinowej plus po zapłonie jest a wspomagania jak nie ma tak nie ma,

Macie jakieś jeszcze pomysły? Plyn nie ubywa.

Parch
14-12-2020, 20:40
Macie jakieś jeszcze pomysły?Maglownica?

AJU
14-12-2020, 20:55
6No tez mi ona chodzi po głowie,
przedmowca ma podobny problem, ale pewnie już się nie dowiemy rozwiązania

AJU
02-01-2021, 20:13
A więc tak wspomaganie wróciło, w moim przypadku wymiana pompy była bez sensu ponieważ okazuje się że moja jest dobra, nie potrzebnie posłuchałem mechaników (3) ze to napewno to, choć sugerowałem im ze ja słuchać, trudno będzie trzeba wystawić na sprzedaż, okazało się że winna była maglownica, po założeniu zregenerowanej wszystko wróciło do normy, no może troszkę ciężej chodzi ale to jak tu na tym forum kilku użytkowników pisało z biegiem przejechanych kilometrów się poprawi, zalałem olejem zielonym jak przewidział producent

Okruszon
06-01-2021, 21:46
No to i ja się podpytam bo już mnie to wkurza a jadąc do mechaników od razu kierują mnie po zakup pompy .... Wróżenie z fusów patrząc tylko na ruch kierownicy.
Objawy bardzo nieregularne.
Na początku blokowanie przy skręcie w lewo ale nie zawsze. Od kilku dni problem jest z prawą stroną. Czasem wszystko chodzi OK a przy kolejnej jeździe czuć opór albo wspomaganie ucieka na chwilę całkowicie... Płynu dolałem chociaż nie brakowało za dużo. 3-4 dni temu na odpalonym silniku kręciłem kilka razy do oporu lewo prawo ( tylko przy dociskaniu kier. przy maksymalnym skręcie słychać syczenie ale po stronie kierowcy ). Po takiej operacji zrobiłem kilkanaście km i wszystko OK. Wsiadam rano i przy wycofywaniu znowu czuć opór ale też przez chwilę .... Wkurzające bo żona jeździ s-maxem i czasem jak złapie ją na rondzie to musi uwiesić się na kierownicy żeby wyrobić. Elektryk sprawdzał testerem i żadnych błędów. Pojutrze zdejmę zderzak (bo chyba potrzeba ??? ) i zerknę może coś nie tak ze stykami. Napiszcie proszę co jeszcze można sprawdzić samemu. Ogólnie nie mam problemu z tym żeby iść kupić nową pompę tylko tak czytam i w dużej części przypadków wymiana ta nie daje efektów. (pompa elektryczna) a jednak prawie 1000 ...

Okruszon
07-01-2021, 18:12
Styki wyczyszczone napięcia sprawdzone... i dalej jeździ w kratkę :/

eclipse
07-01-2021, 18:55
Te dzisiejsze fordy mają instalacje elektryczną zrobioną ze śmieci, przewody gniją wewnątrz izolacji i coraz częściej z tym związane usterki. Być może powinieneś poprowadzić nowe kable do tej pompy jeśli jest 100% sprawna .

Parch
07-01-2021, 20:49
Ale jakie kable? Ale jaka pompa? Można do ufajdanej śmierci zaklinać rzeczywistość i wypierać z głowy najbardziej oczywistą przyczynę szwankującego wspomagania. A przyczyna tkwi w maglownicy.

Okruszon
20-01-2021, 17:29
Ale jakie kable? Ale jaka pompa? Można do ufajdanej śmierci zaklinać rzeczywistość i wypierać z głowy najbardziej oczywistą przyczynę szwankującego wspomagania. A przyczyna tkwi w maglownicy.

Przykro mi ale w tym przypadku oczywiste oczywistości nie sprawdziły się.
Uwalona pompa. Drugi dzień po wymianie wszystko śmiga bezproblemowo.
Koszt używki z gwarancją + nowy płyn + wymiana 550zł. Życzę innym trafienia na kogoś mądrego kto to sprawdzi a nie będzie szedł na żywioł i rutynę za Wasze pieniądze :)

adamsal
01-03-2021, 13:08
Witam.
S-max 2.0 z pompą elektryczną.
Po wypadku brak wspomagania, komunikat na liczniku, błędów brak, pompa wymieniona, olej jest i nie wycieka.
FORScan (pełna wersja) niczego nie pokazuje, o co może chodzić?

Wspomaganie naprawione.
Przed wymianą pompy na "nową" było wszystko sprawdzone;
1. Zasilanie z bezpiecznika F3 (80A) na grubych przewodach było.
2. Zasilanie z bezpiecznika F42 na zielonym przewodzie nóżka 1 było.
3. Szyna HS_CAN nóżka 2 napięcie 2,4V
nóżka 3 napięcie 2,7V

Wstawiona nowa pompa i wspomagania nadal brak...

Okazało się, że nowa pompa miała zwarcie na module sterującym silnikiem w pompie i wywaliło bezpiecznik F3 (80A)

Rozebrałem starą pompę i po wypadku uszkodzeniu uległo gniazdo 3 pinowe sterowania, lecz od środka pompy, dlatego zgadzały się wszystkie napięcia na zewnątrz wtyczki.
Gniazdo w środku połączone jest z płytką elektroniczną poprzez bardzo cieniutkie mostki, które w trakcie uderzenia się oberwały.
Po zlutowaniu tych mostków stara pompa zaczęła pracować i znikł komunikat z zegarów o usterce wspomagania.

PS. Nowa pompa oddana, kasa zwrócona, koszt naprawy 8PLN, z czego całe 8PLN to koszt nowego bezpiecznika 80A, który uszkodziła nowa pompa.

enzol
03-03-2021, 19:07
Hej. Koledzy mam pytanie o wspomaganie. Chodzi o to że cały czas słyszę jakby coś pracowało po stronie pasażera. Jakiś wiatrak czy silniczek się kręcił. Czasem przestaje a jak ruszę kierownica to znów. Wspomaganie działa normalnie tylko ten dźwięk mnie zastanawia. Tak ma być?

eclipse
04-03-2021, 07:28
Tylko o jaki samochód chodzi dopisz .

enzol
04-03-2021, 08:29
Przepraszam nie uzupełniłem profilu.
2.0 tdci 2006r Smax

eclipse
04-03-2021, 15:18
Wspomaganie jest elektryczne, pompa jest po stronie pasażera pod lampą za zderzakiem . To, słychać w większości Maksiów.

enzol
06-03-2021, 16:47
Ok dziękuję. Czyli trzeba się przyzwyczaić.

krasny
01-02-2022, 16:50
Hej!

Ostatnio borykałem się z komunikatem na liczniku: "Wspomaganie kierownicy. Usterka".
Sprawdziłem napięcie w kablach od głównego zasilania do pompy i wtyczkę sterowania wspomaganiem. Wszystko było OK. Z początku myślałem że to wina niskiego napięcia na akumulatorze bo auto stało 5 dni. Po naładowaniu aku wspomaganie zadziałało. Pojechałem na jazdę testową. W miedzy czasie na parkingu wyłączyłem silnik i ponownie odpaliłem: wspomaganie przestało działać tylko, że komunikat już się nie pojawił przy zegarach. Podczas powrotu do domu momentami wspomaganie zaczęło funkcjonować z przerwami. W garażu jeszcze raz zgasiłem i odpaliłem silnik. Wspomaganie już nie wróciło. Podmiana aku nic to nie dała. Zacząłem szukać ponownie winy w kablach. Żeby mieć leprze dojście do kabli zdemontowaniu całą obudowę filtra powietrza. Pod obudową filtra do karoserii była przykręcona masa od głównego zasilania pompy wspomagania. Odkręciłem, dobrze oczyściłem, kable masowe obok również. Przykręciłem ponownie. Wspomaganie zaczęło działać !!!
Może moje wskazówki pomogą Wam uniknąć problemów i kosztów.

Pozdrawiam!

kobrys
12-05-2022, 22:03
Inny powód nie działania wspomagania:

chciałbym się podzielić moim przypadkiem gdzie zniknęło wspomaganie - szybko udało mi się znaleźć powód, ale problem raczej nietypowy i warto przeczytać.

Dziś brakło mi podczas spokojnej jazdy wspomagania w sposób nagły, kompletny i permanentny - SMax 2.0 tdci 2013 rok. Pompa elektryczna.

Szybka diagnostyka komputerem -> 'ogólna usterka elektryczna' na ISP i no błąd zegarów brak wspomagania.
Bezpieczniki ok więc zaglądamy pod maskę w okolice pompy.

Praktycznie natychmiast jak spojrzałem to mi coś nie pasowało no i bingo.

Główny kabel napięcia do wspomagania leży na pasku mediów i pasek wesoło sobie o niego szoruje. Odgiąłem kabel i praktycznie kompletnie cały kabel przetarty - wisiał tylko na kilku włosach miedzi.

Dwa tygodnie temu odebrałem samochód po regeneracji PowerShifta i wymianie chłodnicy - jestem praktycznie pewien, że serwis składając to nie zrobił tego poprawnie w wyniku czego kabel sobie 'dyndał' i tarł o pasek.

Wolałbym żyć w dobrych stosunkach z warsztatem od ASB, ale z drugiej strony sumienie nie pozwala mi zostawić tak sprawy :/ Zwłaszcza, że obdzwoniłem wszystkich elektryków samochodowych w okolicy i terminy najszybciej za 2 tygodnie na tę konkretną naprawę :/

124790


EDIT:
Naprawa na koszt warsztatu ASB. Wynikiem była urwane fabryczne mocowanie prowadzenia kabli. Warsztat uznał, że to raczej złośliwość rzeczy martwych, ale jednak 2 tygodnie temu auto nie powinno opuścić warsztatu bez inspekcji tego obszaru.

Flimek
15-07-2022, 17:38
Witam. Miałem problem w moim smaxie 2007r z silnikiem 2.0 TDCi 140 koni. Przypadłość była taka że przy skręcaniu wyczuwalny był jakby uskok lub chwilowe nie działanie wspomagania. Dwóch specjalistów skierowało mnie na maglownice albo pompę hydrauliczno elektryczna bo przyczyną musialo to być. A jednak przyczyną był niesprawne sprzegielko alternatora które właśnie przez swoją błędną pracę powodowało skoki napięcia i przez to pompa glupiala. Wymieniałem płyn wielokrotnie , do tego płukanki sranki. Odrazu jak ręką odjął. Więc polecam to sprawdzić na wstępie. No i jeszcze przewody masowe do ramy bo też wymagały odświeżenia. Więc przed kosztowna wymiana maglownicy i pompy sprawdźcie sobie sprzegielko.

Mucha65
30-07-2022, 12:26
Witam,

W moim smaxie zaczęła wyć pompa od wspomagania. Przejechałem raptem 10km potem samochód stał jakieś 2 godziny. Gdy odpaliłem zacząłem słyszeć wycie dobiegające z pompy. Wycie jest cały czas niezależnie od krecenia kierownicą im wyższe obroty tym wyższe wycie. Płyn po skręceniu kierownicą pieni się. Jest jakiś brązowy, jakby nieoryginalny (mam ten samochód od pół roku). Przeczytałem na forum że winny może być filtr w zbiorniku wspomagania. Zlałem płyn wyjąłem zbiornik. Okazało się że jest cały zabrudzony czymś przypominającym sądzę z jakimiś opiłkami. Próbowałem nalac rozpuszczalnika na kilka dni ale to nie pomogło. W końcu kupiłem małą szczoteczkę do zębów dla dzieci i mechaniczne czyściłem filtr. Jednak musiałem za mocno przycisnąć i przerwał się on w jednym miejscu w zbiorniku :(

Teraz nie wiem co robić :( Założyć to tak jak jest czy kupić cały nowy zbiornik? Wydaje mi się że kupno używanego mija się z celem bo są one całe brudne i może być to samo, a nowego do mojej wersji nie mogę nigdzie znaleźć. Są identyczne jak mój ale pisze że tylko do diesel i nie wiem czy będzie pasować.

Samochód: Ford S-max 2.0 benzyna Duratec HE 2008 rok

Bardzo proszę o pomoc.

Przemek.LBL
27-01-2025, 14:47
Cześć wszystkim. Mam problem z moim S-max. Dokładnie chodzi o komunikat "układ kierownicy- usterka". Usterka pojawiła się po pobycie auta w myjni ręcznej. Oddałem go do czyszczenia i woskowania. Po odpaleniu wyskoczył ten właśnie komunikat. Co może być tego powodem. Do tej pory wszystko było OK. Czytałem że może to być moduł kierownicy. Jak się tego pozbyć? Pomoże ktoś?