Zobacz pełną wersję : [naprawa] wymiana mikrowłącznika klapy bagażnika - fotorelacja
Witam
Przeglądałem forum i zauważyłem że sporo ludzi ma problemy z otwieraniem tylnej klapy a dokładnie tyczy się to modelu kombi choć nie zawsze.
Winowajcą jest mikro przełącznik zamontowany w uchwycie klamki który albo nie reaguje na nacisk i nie umożliwia otwarcia klapy bagażnika inaczej niż z kluczyka albo zaczyna świrować pod wpływem wilgoci otwierając drzwi w trakcie jazdy lub wtedy kiedy tego nie chcemy.
Wymiana na nowy kosztuje 156 zł a w ASO 180zł co w obliczu tak błahego problemu jest mega zdzierstwem.
Postanowiłem sam to naprawić i podzielić się doświadczeniami uchwyconymi tak aby i inni mogli to bez problemu wykonać.
1. zdejmujemy osłonę tylnej klapy odkręcając dwie śruby zamontowane we wnękach umożliwiających zamykanie klapy i delikatnie zdejmujemy osłonę z zatrzasków
2. następnie odpinamy jedną malutką kosteczkę 2 pinową która znajduję się pod silniczkiem wycieraczek.
3. bierzemy klucz 10 nasadowy na 20 cm przedłużce i odkręcamy 4 śruby trzymające plastik który utrzymuje "klamkę" oraz światła oświetlenia tablicy rejestracyjnej.
4. po zdjęciu całego plastiku delikatnie wkrętakiem dociskamy zatrzaski plastikowe tak aby wyjąc klamkę
po całej tej operacji powinna nam się pokazać taka cało oto klamka
http://elg46.internetdsl.tpnet.pl/ford/switch10.jpg
następnie zdejmujemy gumę ochronną która jest umiejscowiona od strony dłoni i dokładnie czyścimy wszystkie elementy mechaniczne zdrapując cały zaśniedziały nalot oraz wyjmujemy listwę aluminiową ze sprężyną, która dociska trzpień mikro przełącznika
całość wygląda tak
http://elg46.internetdsl.tpnet.pl/ford/switch1.jpg
następnie w najbliższym sklepie elektronicznym lub w internecie zaopatrujemy się z taki oto mikro przełącznik
http://elg46.internetdsl.tpnet.pl/ford/switch2.jpg
który ma dokładnie takie oznaczenia
http://elg46.internetdsl.tpnet.pl/ford/switch3.jpg
Następnie odcinamy stare przewody i przy samym plastiku zeszlifujemy zeszlifujemy zalaną żywicę
http://elg46.internetdsl.tpnet.pl/ford/switch4.jpg
później wstawiamy obudowę klamki w imadełko i wybijamy stary mikro przełącznik po czym malutkim śrubokrętem usuwamy stare elementy pozostałe po nim. Otwór powinien wyglądać dokładnie tak
http://elg46.internetdsl.tpnet.pl/ford/switch5.jpg
następnie bierzemy nowy mikro włącznik i delikatnie zaginamy koniuszek blaszki tak jak na zdjęciu po czym wkładamy od wewnętrznej strony klamki nowy przekaźnik pamiętając o odpowiedniej orientacji
http://elg46.internetdsl.tpnet.pl/ford/switch6.jpg
http://elg46.internetdsl.tpnet.pl/ford/switch7.jpg
dopychamy go do samego końca tak aby uzyskać odp efekt
http://elg46.internetdsl.tpnet.pl/ford/switch8.jpg
Następnie lutujemy stare przewody w dowolnej kolejności pamiętając aby wybrać dokładnie te piny które się zwierają podczas nacisku dźwigni przełącznika
http://elg46.internetdsl.tpnet.pl/ford/switch9.jpg
Po wszystkim sprawdzamy miernikiem czy nasze połączenie jest poprawnie zlutowane i czy styki dobrze pracują i jeśli wszystko jest ok zalewamy ponownie całość żywicą lub klejem dwuskładnikowym
http://elg46.internetdsl.tpnet.pl/ford/switch10.jpg
tak przygotowaną klamkę możemy teraz poskładać we wcześniej wyczyszczoną gumę którą można profilaktycznie po po całej krawędzi posmarować silikonem i nałożyć na obudowę klamki bagażnika. To uchroni nas przed przedostawaniem się wilgoci do wnętrza klamki która ponownie zniszczy nasz nowy przełącznik.
zanim zmontujecie całość do stanu sprzed operacji reanimacyjnej warto jest sprawdzić czy nasza klamka działa w tym celu wchodzimy do bagażnika zamykamy się oczywiście mając kluczyk przy sobie i po domknięciu drzwi bagażnika kilkukrotnie klikamy "nowym mikro przełącznikiem" w celu otwarcia bagażnika. Czasami zatrybi od razu a czasami komputer musi się na nowo nauczyć wyzwalania impulsów otwierania zamka pokrywy bagażnika.
Jeśli wszystko poszło bez problemów i nasza stara reanimowana klamka ożyła to jesteśmy niezłe kilka groszy do przodu.
Całość składamy w odwrotnej kolejności i cieszymy się znów działającą klapą bagażnika ;)
Pozdrawiam
mixann super fotorelacja,u siebie w zeszłym roku robiłem dokładnie to samo,tylko microstyk zastosowałem trochę inny.Działa do dziś:D Proszę moderatorów o przeniesienie do odpowiedniego działu co by pozostało dla potomnych.
koksłukasz 25-02-2013, 16:04 witam mam takę pytanie gdzie kupie taki mokroprzełącznik mogę prosić linka
ja kupiłem w 1 lepszym elektroniku ale może być taki w TME.PL
http://www.tme.eu/pl/details/d2f223/mikroprzelaczniki-konektorowe/omron/#t0762f1f9ba5046c688d0c9686e8a7bbc
jareczek1980 28-04-2013, 11:28 fajna relacja
mikrostyk można wymontować nawet ze starej myszki, albo kupić obojętnie jaki byleby pasował wielkością.
Z tą blaszką trochę się napociłem żeby dopasować. Zamiast kleju/żywicy można zalać silikonem
witam,u siebie po wymianie mikrostyku mam problem ponieważ dalej nie otwiera z klamki,z pilota jest ok,zamek odskakuje,mikrostyk sprawdziłem miernikiem i niby wszystko ok,a po podłączeniu do kostki nie działa.Mam pytanie,czy jest za to odpowiedzialny jakiś bezpiecznik,jesli tak to który?
juz wszystko ok,okazało się że w kostce jeden styk był zasniedziały
luki6262 01-05-2013, 12:07 witam,u siebie po wymianie mikrostyku mam problem ponieważ dalej nie otwiera z klamki,
sprawdź przewody. Często się zdarza, że pada na mikrowłącznik, a problem tkwił w przetartym/uszkodzonym przewodzie
Czesc Wszystkim.
Własnie dzis korzystajac z powyzszych instrukcji wymienilem mikrowylacznik w klapie bagaznika mojego Focusa Kombi 2005 1.8 TDCi.
Najbardziej czasochlonne jest wygrzebanie starego microwylacznika gdyz w moim przypadku warstwa tworzywa ktorym zalanny byl od strony przylutowanych przewodow mikrowylacznik wynosila ok 4 mm.Troszke musialem sie natrudzic ale warto bylo.Monitorowalem wszystkie czynnosci polaczeniowe miernikiem opornosci aby mic pewnosc ze po przylutowwniu bedzie poprawnosc przewodzenia.Dzieki za super fotorelacje.
Wszystko dziala jak nalezy.
Pozdrawiam Wszystkich.
Witam
miałem podobny problem, ale rozwiązałem w inny sposób - problem z odkręceniem śrub mocujących (focus mk2 combi).
A mianowicie, zastosowałem mikroprzełącznik (np http://www.multielektronik.pl/mikroprzelacznik_m_4-554-1-2140.html ) w lampce oświetlenia tablicy.
Wykręcamy lampkę, wiercimy otwór w "kloszu" wielkości przycisku mikroprzełącznika, przyklejamy przełęcznik od wew. strony (użyłem kleju dwuskładnikowego), lutujemy przewody do mikrowyłącznika i zrównoleglamy do orginalnego przycisku (oczywiści musimy to wszystko zrobić po zdjęci osłony klapy), zakręcamy lampkę i gotowe (w przypadku uszkodzenia mikroprzełącznika mamy dostęp do kabelków po dokręceniu lampki - nie musimy odkręcać obudowy). Kwestią przyzwyczajenia jest "trafienie" w przycisk - mamy "dodatkowe zabezpieczenie przed nieautoryzowanym otwarciem":619:
Pozdrawiam
Jacek
Dobry temat.
U mnie mikrostyk działa, tyle tylko, że pod tą gumę dostaje się woda, która podczas mrozów zamarza i nie mogę otworzyć klapy bagażnika.
Czy aby pozbyć się tej wody muszę zdejmować całość, czy wystarczy, że cały proces mogę przerwać w pewnym momencie?
Próbowałem tą gumę zdjąć od zewnątrz ale jakoś mocno jest przymocowana, a nie chcę nabroić i z powrotem ją tam umieścić.
tomi4435 08-12-2013, 20:54 Sprawa nieszczelności przylegania blendy do karoserii jest niestety zmorą focusów. Pierwsze objawy to przepalające sie i zaśniedziałe oświetlenie tabl. rejestracyjnej. Pózniej dochodzi niedziałająca mikrowłączka klapy bagażnika. Na wakacjach podszedłem do tematu poważnie - chciałem wymienic ww mikrowłaczke. No i napotkałem opór zardzewiałych śrub od blendy w efekcie urwałem 2 z nich:( W efekcie wymieniłem oprócz mikrowłaczki, blende i sruby:wink:. Wszyscy którzy mają juz pierwsze objawy w postacji zardzewiałych kloszy oś. tabl. rejest. radze odkrecic blende(póki sruby bez większego oporu sie odkrecają) i osadzic ją na silikonie. Sposób sprawdzony. Polecam.
Móglby poprawic ktos linki do zdjec ?
Ma ktoś oznaczenia tego switcha?
Witam, małe pytanko... czy ktoś może poradzić jak otworzyć klapę (focus C-Max), z kluczyka już dawno nie działa, włącznik padł. Jakieś pomysły? Dzięki i pozdrawiam
Sprawa nieszczelności przylegania blendy do karoserii jest niestety zmorą focusów. Pierwsze objawy to przepalające sie i zaśniedziałe oświetlenie tabl. rejestracyjnej. Pózniej dochodzi niedziałająca mikrowłączka klapy bagażnika. Na wakacjach podszedłem do tematu poważnie - chciałem wymienic ww mikrowłaczke. No i napotkałem opór zardzewiałych śrub od blendy w efekcie urwałem 2 z nich:( W efekcie wymieniłem oprócz mikrowłaczki, blende i sruby:wink:. Wszyscy którzy mają juz pierwsze objawy w postacji zardzewiałych kloszy oś. tabl. rejest. radze odkrecic blende(póki sruby bez większego oporu sie odkrecają) i osadzic ją na silikonie. Sposób sprawdzony. Polecam.
Zgadza się dobrze prawisz. U mnie odkręcenie blendy prawię się udało. A to prawie to właśnie 3-cia na 4 śruby, która się po prostu przekręciła. A że dostęp jest tragiczny - do tej właśnie 3 śruby od spodu patrząć, to cóż. Zostawiałem tak. Ale odkręcałem blende tylko ze względu na odprysk rdzy 2-3 mm. Po starciu go mini szlifierką do blachy z 2-3 mm, zrobił się placek na długość 2 cm :) i pod blendą kilka małych wybrzuszeń od rdzy. Też starłem i zaprawiłem i z 1 oznaki rdzy pdo lakierem zrobiły się 4. Ale dobrze, że to teraz zrobiłem i zaprawiłem. Poza tym to pod blenderem jest. A tam niestety leje się woda :(, aż dziw, że nie ma tam jakieś uszczelki. Tak więc potwierdzam z tymi zapieczonymi śrubami, choć u mnie 3 poszły gładko to jedna zgłosiła sprzeciw.
maureliusz 11-06-2014, 08:17 Zrobiłem dokładnie tak samo. Działa bez problemu.
Koszt wyłącznika na allegro 16zł z przesyłką :-) + trochę zabawy przy pifku.
U mnie śruby też się po ukręcały, ale co tam. Dobry klej TECHNICOLL Konstrukcyjny i trzyma pięknie. Kilka stówek w kieszeni, a jak pdanie znowu to już trzeba będzie kupić niestety.
ja się za to będę zabierał na dniach. Muszę mieć pewność czy nr włącznika pasuje. Może ktoś dla pewności "przepisać" go tutaj? Ja pokazałem zdjęcie tego włącznika i gościu nie wiedział o czym mówię.....
D2F223 Mikroprzełącznik;z
dźwignią;SPDT;3A/125VAC;2A/30VDC;O
N-(ON) ROHS
Symbol klienta: 1963 Producent: OMRON
Symbol producenta: D2F223
zakupiony w
TRANSFER MULTISORT ELEKTRONIK Sp. z o.o.
93-350 Łódź, ul. Ustronna 41, Polska
Pozdrawiam.
Wszystko super. Zaraz chcę się za to zabrać ale... Czy ktoś miał taką sytuację a bagażnik był zamknięty i nie dało się tam dostać inaczej niż z klamki w klapie bagażnika? Mój pilot nie ma otwierania bagażnika a w kokpicie też nie ma guzika
Te 4 śruby trzymające plastik z klamką i światłami tablicy w moim focusie są skorodowane i obracają się a nie ma ich jak przytrzymać z drugiej strony. Macie jakieś pomysły? Co za pomysł, że jest tylko jeden sposób otwierania bagażnika... Parodia.
Może dałoby się zrobić jakiś pilot do zwierania styków w kostce? Myślę jeszcze nad innym ulokowaniem mikrostyku ale rozwiązanie z wierceniem w kloszu nie bardzo mi się podoba...
Proszę o aktualizacje zdjęć ponieważ się nie wyświetlają
pawel2493 01-03-2015, 16:13 Proszę o aktualizacje zdjęć ponieważ się nie wyświetlają
kolega o coś poprosił i ja też proszę! można czy nie?
lesny1982 08-03-2015, 12:48 Witka jak ktos chce zdjecia podac swojego maila i wysle dzisiaj wymienialem pozdrowionka
dembowsky 22-03-2015, 19:50 Witam w moim focusie hatchback mk1 mogę otwierac klape tylko recznie kluczykiem. natomiast przycisk w kabinie i na kluczu nie działa, czy to też jest wina tego mikroprzełącznika. ile taka częsć kosztuje i gdzie ją można kupic?
Witam, mam pytanko, czy jak wymontuje ten mikrostyk to czy otwieranie z pilota będzie działać?
Piotr_ghia 22-04-2015, 10:39 Witam,
Czy ktoś mógłby mi pomóc jaki mikrostyk ( otwieranie klapy bagażnika) w razie konieczności wybrać??
http://www.ford-esklep.pl/pl/p/Wlacznik-otwierania-pokrywy-bagaznika-FORD/3945
http://www.ford-esklep.pl/pl/p/Wlacznik-otwierania-bagaznika-Focus-Mk2-C-max-z-kabelkiem-FORD/1808
Nie wiem o co chodzi z "kluczykowym systemem sterowania zamków"
Moje auto to Focus z po lifcie z 2010 roku. W kluczyku mam 3 przyciski, ostatni do otwierania klapy bagażnika.
witam, fotki wrzucone na nowy serwer, wszystko widać :)
marianciu 10-09-2015, 14:48 Hej
gdzieś był wątek mówiący o tym, jak odkręcić blędę, w której śruby są zapieczone. Może ktoś podać link, bo nie umiem znaleźć?
Znalazłem: http://forum.fordclubpolska.org/showthread.php?t=199506
Polecam zmontować ten styk ma klasę szczelności IP67
http://gzz.pl/product_info.php?cPath=1095_1224&products_id=14864
Można go znaleźć na allegro, symbol D2HW-A201D OMRON
Witam
Przejrzałem cały wątek i zauważyłem jedną rozbieżność. Kolega "mixann" oraz "jacmal" napisali aby kupić mikroprzełącznik z dźwignią natomiast kolega "sqecz" dał link to mikroprzełącznika bez dźwigni.
Czy obie wersje będą pasować?
Pozdrawiam
Będzie.
Sam miałem taki tylko z czerwoną gumką, też IP67 ... i też się zepsuł. Tamta dźwignia generuje dość duże siły na taki mały styk. Do tego dochodzi wilgoć, która jakimś cudem dostaje się zawsze pod tą gumę i z czasem mikrostyk się podda.
Witam
Porównałem oba mikroprzełączniki i zauważyłem, że różnią się one parametrami
OMRON D2F223 - 3A/125VAC; 2A/30VDC
D2HW-A201D - 0,1A/125VAC; 2A/12VDC
Czy ma to znaczenie w przypadku omawianej usterki?
podepne sie pod temat mam taki przypadek FFmk2lift jak kupiłem to działal po 4 miesiącach przestał pózniej z 2miesiące działał i znów nie działa to bedzie mikro styk czy coś w wiązce
Witajcie mam taki problem mianowicie tak jak większość otwieram klapę z kluczyka, byłem dzis w ASO forda zakupic cały przełącznik razem z tym plastikiem i gumą bo to też miałem w kiepskim stanie. Wymieniłem cały zadowolony, że bez problemów, w starym mikro był urwany kabelek. Gdy już wszystko poskładałem próbuje otworzyć i normalnie ręcznie i z kabiny i nic. Czy ktoś mógłby mi podpowiedzieć co dalej. Bardzo będę wdzięczny Pozdrawiam
gomez.pl 03-10-2015, 19:49 być może musisz zaprogramować centralny zamek. przytrzymaj - do czasu mrugnięcia kierunkami - na pilocie 2 przyciski: otwieranie i zamykanie.
procedurę powtórz do momentu uzyskania oczekiwanego efektu.
Ja nie dam rady odkręcić listwy (blendy) z klapy bo mi sie urwą gwinty a nowa 400zł.... da się wydłubać cały przycisk z listwy by go wymienić????
Gwinty Ci się nie urwą, obluzuje się śruba w "zamkach" w blendzie.
Jak dobrze doczyścisz gwint jakimś druciakiem i psikniesz czymś do penetrowania i poczekasz dłuższą chwilę, to może się uda odkręcić.
Na upartego możesz próbować to wyjąć bez odkręcania blendy, ale będzie to destrukcyjne dla przycisku.
Musisz zdjąć gumkę z przycisku, bo po roczniku raczej masz ten starszy (powinno się dać bez cięcia jej, jak się nie da, to wytnij środek nożykiem do tapet na przykład).
Potem będziesz musiał nawiercić przycisk w miejscach wskazanych na czerwono i przez te otwory zwolnić zatrzaski widoczne na drugim zdjęciu. Powinno się udać, na pewno będzie łatwiej niż odkręcić blendę.
Musisz zdjąć gumkę z przycisku, bo po roczniku raczej masz ten starszy (powinno się dać bez cięcia jej, jak się nie da, to wytnij środek nożykiem do tapet na przykład)..
Dzięki wrzoch za wskazówkę. Walczyłem z przyciskiem i blendą dawno temu. Blendę wkleiłem na silikon, przycisk działał po wyczyszczeniu. Niestety tylko parę dni, dalej otwieram z pilota. Nie chce mi się wyrywać blendy na nowo. Wystarczyłyby otwory do zwolnienia zatrzasków przy lampkach oświetlenia tablicy...
Wystarczyłyby otwory do zwolnienia zatrzasków przy lampkach oświetlenia tablicy...
Zależy na czym Ci bardziej zależy. Jak masz przycisk na podmianę - zalecane są wersje poliftowe - one się nie psują (podobno), to lepiej zepsuć przycisk klapy.
Lampka nie jest osłonięta od góry i jak tam coś wywiercisz, to i tak trzeba byłoby to czymś zakleić.
Jest to też opcja, nie mówię, że nie. Może i nawet lepsza.
Jest to też opcja, nie mówię, że nie. Może i nawet lepsza.
Bardziej miałem na myśli fabryczny demontaż :) Nie ma teoretycznie dostępu do zatrzasków mikrowyłącznika bez wymontowania blendy.
Nie ma teoretycznie dostępu do zatrzasków mikrowyłącznika bez wymontowania blendy.
Praktycznie też nie ma. Jakby się naprawdę mocno uparł, to możnaby zrobić narzędzie, którym powinno się udać, tylko trzeba by zabezpieczyć jakoś lakier, aby nie uszkodzić.
Wydaje mi się (nie sprawdzone, także jakby co to nie ja wymyśliłem), że przy pomocy czegoś w rodzaju podgiętego noża odchylając lekko blendę w miejscu przylegania jej do klapy, na wysokości zatrzasku powinno się udać go wcisnąć z boku, po jednym zatrzasku na raz i wytargać przycisk. Trzeba by spróbować wsadzić jakieś drewniane/plastikowe kliny w miejsca wskazane na zdjęciu i spróbować od tamtej strony. Nie próbowałem, ale powinno się udać.
Tylko obowiązkowo okleić albo oszlifować krawędzie narzędzia, żeby szkód w lakierze nie narobić.
Mi sie udalo wydlubac nie uszkadzajac nic po uprzednim wcisnieciu zatrzaskow za pomoca srubokretow
Nowy przycisk wstawiony oryginal, gumke zasmarowalem silikonem dirko ht , dziala nareszcie :D
Witam,
Również mam problem z klapą bagażnika z kluczyka sie otwiera a przycisk nie działa. Może ktoś doradzi jak rozłożyć klapę w mondeo mk4. Czy posiada ktoś fotorelacje. Można wyciągnąć mikrostyk bez rozkładania klapy.
Można prosić o aktualizację zdjęć?
Dzięki, już nieaktualne, nie wiem, co się stało, jeszcze wczoraj przeglądarka nie wyświetlała zdjęć.
Super post ! Dziękuję za pomoc ! Pozdrawiam serdecznie . Robwie
Co powiecie o zamiennikach z serwisów aukcyjnych ?
Obecnie można kupić w cenie 35 złotych z przesyłką.
Pytam, bo biorąc pod uwagę upływ czasu od powstania wątku ceny znaczoaco spadły.
P.S. Też kiedyś naprawiałem samodzielnie.
za 100, może nawet i mniej od Chińczykóww można kupić guzik z kamerką.
Masz dwa w jednym :)
No to jest pomysł :), taki element podniósł by znacząco elektroniczność mojego forda (zaraz po radyjku). Będę się baczniej rozglądał jeśli przycisk jeszcze kiedyś się popsuje.
Witam wszystkich.
Jak wielu z Was, miałem równiż problem z przyciskiem klapy bagażnika w moim kombiaku, oczytałem się wszystkich podpowiedzi w danym temacie i zabrałem się do roboty, będę wymieniał mikrowłącznik :619:.
Co do samego wymontowania włącznika z klapy to już nie będę tego opisywał bo to już było, ale chciałbym się skupić na przypadkowej :pomysl: (jak się okazało) naprawie oryginalnego mikrowłącznika.
Oczywiście uprzednio zakupiłem nawet inny mikrowłącznik, jeden z tych jaki proponowali w tym wątku inni koledzy.
Ale do pracy rodacy..
Po rozkręceniu całej obudowy
91247
oczom mym ukazała się iście skomplikowana elektronika :P
91248
Kiedy już miałem się zabierać za wylutowanie tego mikrowłącznika, do głowy wpadł mi pomysł rozłożenia go na czynniki pierwsze, ot tak z ciekawości zobaczyć jak on tam wygląda w środku, co mu się tam takiego narobiło że przestał działać.
Szara obudowa (pierścień) zamocowany jest na 4 zatrzaskach, wystarczy z jednej strony ją lekko śrubokrętem podważyć by zatrzaski ustąpiły (róbcie to z wyczuciem).
Pod nią znajduje się taki element gumowy 91249 i malutka okrągła blaszka 91250 która zwiera styki.
Cały środek - styki oraz blaszka - były kompletnie zaśniedziałe i to był gwóźdz do trumny dla jego działania (zdjęcia są już po oczyszczeniu :wink:.
Przy pomocy szczoteczki, płynu KONTAKT oczyściłem styki 91251, natomiast blaszka wymagała jeszcze ingerencji skalpela by zeskrobać bardziej oporną śniedź.
Widok elementów oczyszczonych
91252
91253
Ważna informacja - zwróćcie uwagę na kształt tej blaszki po jej wyjęciu, ona nie jest całkowicie płaska jak na zdjęciu powyżej (efekt uboczny czyszczenia), jej środek (mniejsze kółko) powinno być lekko wypchnięte na zewnątrz i wyglądać tak jak na tym zdjęciu
91254
Dla chętnych - można jeszcze oczyścić samą obudowę mikrowłącznika
91255
I tyle, zrobione, można jeszcze przed złożeniem w całość nałożyć blaszkę i ten gumowy elemnet i miernikiem sprawdzić czy wszystko działa poprawnie, jak tak to składamy wszystko razem i cieszymy się działającym przyciskiem naprawionym w godzinkę i za free :027:
Ja poszedłem o krok dalej i zaszalałem, jak już zmontowałem mikrowłącznik i chcąc uniknąć ewentualnych dalszych jego korozji, postanowiłem zalać obudowę odrobiną oleju (tu miałem pod ręką tylko taki do smarowania noży od niszczarki :surprise:).
Co z tego wyniknie okaże się w praniu, czas pokaże czy taki eksperyment przyniesie wymierne efekty :wink:
marekjw2523 13-03-2018, 17:44 Mojego forda w kombi też dopadła usterka, mogę otworzyć tylko klapę po naciśnięciu dwukrotnym przycisku klapy na pilocie kluczyka. Dzięki za foto relację najpierw tego spróbuje przed jakimiś zakupami
U mnie to samo.
Rozłożyłem mikrowłącznik i niestety ta blaszka jest w dwóch częściach.
Teraz czeka mnie wymiana całego mikrowłącznika.
Edit.
Kupiłem mikrostyk za 50gr, wlutowałem i działa tak jak należy.
Idealnie pasuje w miejsce starego przynajmniej w mojej klamce FL'a(nie wiem jak jest w przed lifcie).
Dodatkowo skleiłem całą tą klapkę + śruby silikonem.
Taki mikrostyk: http://nowyelektronik.pl/index.php?id_product=17706&controller=product
Panowie podaję link to pliku ze zdjęciami klapy bagażnika. Kilka osób mnie o to pytało więc proszę bardzo.
Bump:
piotr6660 11-04-2018, 16:47 Witam Wszystkich. Prześledziłem cały post i wszyscy mają problem z otwieraniem bagażnika. Mnie spotkało coś innego. Mianowicie miałem przepaloną żarówkę podświetlenia tablicy rejestracyjnej. Po jej wymianie przestało mi działać zamykanie klapy bagażnika z guzika który się na niej znajduje. Wyjąłem żarówkę ponownie aby sprawdzić czy zamykanie się naprawi ale niestety nie. Moje pytanie jest następujące jak zdemontować felerny przycisk od zamykania aby go sprawdzić lub wymienić.
Raczej wiązka w słoniu jest połamana i masz zwarcie.
piotr6660 12-04-2018, 17:26 Co to słoń i gdzie się znajduje.
pretorian2 14-04-2018, 08:03 Słoń - potocznie nazywane gumową(harmonijka) osłonę wiązki łączącą drzwi/klapę z karoserią np. coś takiego jak tutaj
https://static.nanodatex.com/media/71f8fe3fb4fd93591a5bc52e9cd7485b.jpg
piotr6660 15-04-2018, 17:54 Ok. Dzięki za info ale już se poradziłem. Prawdopodobnie wyciągając lampkę z kablami podświetlenia tablicy rejestracyjnej za mocno na zewnątrz obluzowałem wtyczkę do przycisku zamykającego i dlatego przestał działać. Dostanie tam jest jednak bardzo proste. Najpierw należy odkręcić dwa wkręty przy rączce do zamykania (jeżeli nie masz automatycznego zam. i otw. bagażnika) pod zaślepkami , a następnie lekko podważyć osłonę (tapicerkę) bagażnika która jest na zatrzaskach. Schodzi całkiem lekko. Nawet nie trzeba ściągać całkowicie,wystarcz wypiąć tyko kilka od strony guzika i jest dostęp. Pozdrawiam i dziękuję za pomoc.
Proszę o aktualizacje zdjęć ponieważ się nie wyświetlają
Witam ja dopiero kupiłem ford kuga 2013r i czy to jest normalne z otwieranie klapy z przycisku klapy jest wszystko ok ale jak otwieram z kluczyka 2xprzyciskam to podskoczy klapa ale podnieś jej nie mogę Tak jagby była zaryglowana i jest luźna podchodzę i muszę jeszcze aż wcisnąć na klapie i otwieram.
Ale przy zamkniętej gdy ręka lekko ciagnę do siebie i 2x przycisk na pilocie to idź otworzyć czy to jest normalne powinno być chyba że jak z daleka chcę otworzyć klapę z pilota to powinienem podejść i otworzyć A nie że jeszcze raz w klapie dusić przycisk
Bump:
michalmichna 24-07-2018, 07:41 Witam,
Ja mam nieco inny problem. Mianowicie ta guma która pokrywa klamkę do otwierania bagażnika w cmax 2005, sparciała i przy każdym otwieraniu strasznie brudzi ręce.
Czy wymieniając całą klamkę pozbędę się tego problemu? Na podanej instrukcji wymiany jest napisane aby tą gumę ponownie wmontować.
Przykładowa klamka, nada się? Nie wygląda jakby była pokryta jakąś gumą.
https://partsmoto.pl/product-pol-152-Klamka-klapy-Ford-Focus-II-Focus-C-MAX-bagaznika-mikrostyk-uniw.html?gclid=EAIaIQobChMItMPSrIy33AIVw5rVCh2XBw QAEAQYAiABEgJw3vD_BwE
Pozbędziesz się tego problemu, możliwe ze ktoś tą gumę czymś przesmarował kiedyś (stąd zaczęła brudzić).
Z mojego doświadczenia natomiast wynika, jeśli wymienisz przycisk na taki za 20 zł to guma zacznie pękać po max roku czasu. Co prawda można wymieniać i wymieniać. Obejrzałem przynajmniej 3 takie przyciski za max 40 zł i wszystkie są zrobione z kiepskiej mieszanki.
Samą gumkę możesz też spróbować wymienić ale oryginalna guma ma pogrubienia w miejscu styku ze stycznikiem i może być go po prostu czuć pod ręką.
Jeśli akceptujesz powyższe to zadziała :-)
Chciałem się za to zabrać dziś, ale jak to bywa...śruby powiedziały nie.
Na początek powiedzcie mi ile w hatchback'u jest śrub? U siebie mam 6, a czytałem też że są 4, czy to dotyczy kombi? Może ktoś mnie uświadomić, ile w końcu jest tych śrub w zależności od modelu?
Trzy mi się udał odkręcić, jedna zaczęła się kręcić z nakrętką, a pozostałe dwie sobie odpuściłem, żeby do reszty tego nie rozwalić.
Po skręcenie tego z powrotem blenda na obu końcach odstaje :( Dokręciłem mocno, ale z wyczuciem.
Podczas przykręcania jednej z nakrętek, gwint wpadł mi do środka, tak jak coś by się urwało.
Doradźcie mi jak sobie poradzić gdyby jakiejś śruby nie dało się odkręcić, rwać blendę? Jeżeli już tak, to polećcie też dobry klej, którym mógłbym to potem skleić
Odgrzewane temat, mam taki sam problem jak opisywany w temacie. Słychać cyklicznie co ok 2 min cyknięcie z tego przycisku. Temat opisany jest super ale dlaczego nie widzę zdjęcie? :-\
draker90 11-03-2019, 06:43 Też wymieniłem mikrostyk, kupiłem, przylutowalem, potem na zabezpieczyłem opaska rurka termokurczliwe , potem silikon i gotowe. https://naforum.zapodaj.net/03a26814df66.jpg.html
Mortal_Kombat 03-04-2019, 11:49 Mam pytanie jak podłączyć kable do tego mikroprzełącznika, pisaliście żeby sprawdzić omomierzem, jak to zrobić, bo na elektronice w ogóle się nie znam, ale jak ktoś wytłumaczy to myślę, że sobie poradzę.
wojtek1574 07-04-2019, 11:29 Jak ktoś ma fotki z wymiany klamki bagażnika focus mk2 to proszę o przesłanie na dajda5@wp.pl.
Bo czeka mnie wymian , cały czas klapa sama się otwiera .
Z góry dziękuję
koledzy mam podobny problem po zamknięciu klapy bagażnika już nie mogłem otworzyć jej z klamki też nie reaguje na przycisk w kokpicie. Jedyną możliwością otwarcia bagażnika jest przycisk na pilocie. Może jakaś podpowiedz gdzie szukać przyczyny? Dopiszę jeszcze że mikrostyk i ciągłość przewodów już sprawdziłem i jest OK
marcinszrk 20-06-2019, 20:35 Witam mam problem kupiłem nowy mikrosyt ale nie wiem za bardzo jak go podłaczyc juz po rozebraniu lub mam podejrzenie ze nie działa , jak sprawdzic go omomierzem ?
Nie widzę zdjęć które mixann wstawiał. Jest opcja żeby ktoś je na nowo wrzucił?
Podepnę się pod wątek, ponieważ miałem ten sam problem - klapa otwierała się sama i/lub przycisk na klapie nie działał.
Kłopot w tym, że w kilku miejscach padała informacja, że trzeba od środka zdemontować osłony, zdemontować blendę (która często ulegała uszkodzeniu), itp. Wyglądało to na jakiś straszny wysiłek, żeby wymienić dość prosty element.
Podszedłem do tego w taki sposób, że kupiłem nowy przycisk na allegro. Dziś już bez większego kłopotu można kupić zamiennik za około 40 zł:
https://allegro.pl/listing?string=przycisk%20klapy%20baga%C5%BCnika%2 0ford%20s-max&bmatch=engag-global-var-cl-n-dict4-eyesa-bp-uni-1-4-0730
Jak go dostałem, to go obejrzałem. Z boku przycisk ma zatrzaski. To oznaczało, że teoretycznie powinno dać się wsunąć śrubokręt pomiędzy przycisk a blendę i spróbować zatrzask zgnieść. Tak zrobiłem i zadziałało :)
Całą operacja wymiany przycisku zajęła około 15 minut. Przy czym większość czasu poszła na wyczyszczenie syfu jaki był w środku.
Witam,
Pacjent Focus MK2 hatchback po lifcie.
Brak możliwości otwarcia bagażnika (z pilota nie działa już od dłuższego czasu, klamka odmówiła posłuszeństwa parę dni temu).
Jak ktoś ma fotki/instrukcję z wymiany klamki bagażnika to proszę o przesłanie na kabat85@o2.pl.
Z góry dziękuję
Patrykh92 06-02-2021, 16:22 Przyłączam się*do tematu, ma ktoś może jeszcze fotki ?
|
|