Zobacz pełną wersję : [Galaxy 2000-2006] Klimatyzacja nie działa tak jak trzeba


lostlast
06-03-2013, 21:13
dopiero dziś zauważyłem ze klima mi niedziela tak do końca

jak załanczam A/C zapali się lampka ze jest włączone
ale pod maska nic się nie dzieje wiatrak się nie załącza
ta srebna rurka jest zimna przy wlonczeniu klimy
moje pytanie:

jak można sprawdzić czy wogle klima działa
i jak sprawdzić wentylatory czy są ok

dziś odloczylem jeden kabel od wentylatora pierwszego co ma 2 czerwone kable mierzyłem miernikiem to na jednym kablu jest
15v a na drugim 0,22v jakoś tak
nic się nie zmienia czy jest A/C włączone czy nie

kpkeeam
06-03-2013, 23:32
Klima nie będzie pracować jak niebędzie odpowiedniej temperatury otoczenia, chyba 4 stopnie.

KrisW
07-03-2013, 08:18
Jak klima ruszy to kręci się sprężarka. Tylko w ten sposób widać że klima działa. Poświeć latarką na sprzęgiełko i będziesz widział. Na wentylatory nie patrz, mogą być zepsute. I tak jak kolega wyżej pisze że przy zimnym silniku i niskiej temp może nie ruszyć, ale przy ciepłym to raczej powinna działać.

stomat
07-03-2013, 09:02
A masz gaz w tej klimatyzacji? Może czas na przegląd.

lostlast
07-03-2013, 09:11
ok
a idzie na krótko je podłączyć i patrzeć czy się kręcą

tzn jak sprężarka jak poznać po niej

maijkel
07-03-2013, 09:32
Witam, czujnik (temp.+4*) od klimy masz z przodu w zderzaku koło zaczepu do holowania. Jak go zmostkujesz klima powinna ruszyc, oczywiście jak wszystkie inne elementy urządzenia są sprawne. :)

BSN
07-03-2013, 09:37
Nie ruszaj wentylatorów, przy sprawdzaniu działania klimy to na początku najmniej wazna rzecz.
Jeśli nie masz osłony pod silnikiem to za przednim prawym kołem widać koło pasowe sprężarki. Gdy klima jest wyłączona to pomimo, że pasek obraca kołem wewnętrzna część tego koła nie obraca się. Gdy włączysz i sprężarka działa będzie się obracało wszystko.

alek74
07-03-2013, 12:21
Witam.Podłącze się mam ten sam problem .Klima manualna czy podłączenie do jakiegoś komputera jest w stanie pokazać gdzie jest usterka ?

KrisW
07-03-2013, 14:06
nie

lostlast
07-03-2013, 20:59
Witam, czujnik (temp.+4*) od klimy masz z przodu w zderzaku koło zaczepu do holowania. Jak go zmostkujesz klima powinna ruszyc, oczywiście jak wszystkie inne elementy urządzenia są sprawne. :)

ok sprawdzę jutro


Nie ruszaj wentylatorów, przy sprawdzaniu działania klimy to na początku najmniej wazna rzecz.
Jeśli nie masz osłony pod silnikiem to za przednim prawym kołem widać koło pasowe sprężarki. Gdy klima jest wyłączona to pomimo, że pasek obraca kołem wewnętrzna część tego koła nie obraca się. Gdy włączysz i sprężarka działa będzie się obracało wszystko.


ok dzięki nie wiedziałem ze to tak działa coś podejrzewałem ale nie wiedziałem dobry typs


Witam.Podłącze się mam ten sam problem .Klima manualna czy podłączenie do jakiegoś komputera jest w stanie pokazać gdzie jest usterka ?

tez mam manualna tez ci wentylator niekreci przy włączeniu A/C

alek74
08-03-2013, 06:54
tak u mnie też wentylator się nie kręci

KrisW
09-03-2013, 10:54
Zaczęliście od złej strony. Sprawdź z łaski swojej czy kręci się sprężarka jak nie kręci to szukaj dziury w układzie, jak się kręci a nie działają wentylatory to szukaj, czemu nie działają, a tak to klima nie działa a szukasz, czemu wentylator nie startuje.

byzoeu
09-03-2013, 16:08
To 0,22v będziesz miał dlatego że zamyka się obwód przez wentylator.Tak jak krzysiekwitula napisał,sprawdz czy załancz się spręzarka.Jak nie masz czynnika to nie załączą się "czujniki" wysokiego i niskiego ciśnienia i klima też nie pujdzie,jak i z powodu zbyt niskiej temperatury otoczenia.

Bump: Jak kupiłem mojego gala miał całkiem pustą klimę mimo 100% szczelnego układu,tak jak by poprzednik sprzedał czynnik za flaszkę.I też z powodu jego braku klima pstrykała jak by się załączała ale zaraz odpadała.Trochę łatwiej mi było to zdjagnozować bo mam automat i wyświetlacz mrugał jak by w formie kodu i to opisują jako brak czynnika.Pojechałem do kolesia od klimy,nabił azotem,woziłem go 2 dni,pojechałem ,podpioł opróżnił i powiedział że jest git.A wentyle też się nie kulały.

lostlast
09-04-2013, 22:43
wreszcie do-szlem kompresor się niekreci jak w lancze klimę
tzn:
1-wiatrak stoi
2-kompresor się niekreci
niema żadnej różnicy jak załączam klimę w pracy silnika
co mam szukać co ma winę

maijkel
10-04-2013, 06:29
wreszcie do-szlem kompresor się niekreci jak w lancze klimę
tzn:
1-wiatrak stoi
2-kompresor się niekreci
niema żadnej różnicy jak załączam klimę w pracy silnika
co mam szukać co ma winę

Ważne jest, aby temperatura była więcej niż +4*C. Jak bedzie mniej klima się nie załączy. Czujnik od klimy znajduje się w zderzaku koło zaczepu do holowania. To, że świeci kontrolka na wyłączniku nie znaczy,że klima już działa. Jeszcze brak gazu w układzie może byc przyczyną.

bartixr
10-04-2013, 07:29
naciśnij na krótko zaworek gazowy klimatyzacji (zaworek podobny jak w kole).
jeśli jest tam ciśnienie (gaz) to możliwe że wystarczy uzupełnić, jeśli pusto to asz nieszczelność - napełniać z farbką świecąca w ultrafiolecie i szukać dziurki.
Uważaj na oczy.

jeśli osuszać nie był dawno ruszany -warto wymienić
(generalnie zalecana wymiana po każdym rozszczelnieniu układu, dodam , że w lodówkach zawsze idzie nowy osuszacz).

lostlast
11-04-2013, 21:33
ok klima pusta jak na cislem to pierdlo i po wtokach nic niema pusta jest
wyleciało coś takiego zielonego na śrubokręt.... tak to jest pusta....


ale wogle można jakoś testować wentylatory te dwa czy działają
i czy kompresor działa

bartixr
11-04-2013, 21:52
kompresor bez ciśnienia się nie załączy.
Podłącz się pod maszynę do klimy i przynajmniej szczelność na próżnie zróbcie, lecz podciśnienie nie daje pełnego obrazu szczelności. Dopiero ciśnienie może pokazać "dziurki".
Szczelność układu po naprawie testują auta zazwyczaj azotem. Pakują 30 atmosfer i jeśli trzyma układ ciśneinie, to będzie dobrze. Dalej próżnia, ładują czynnik 134 i ma mrozić.

bodzior
16-04-2013, 21:41
Skoro brak czynnika klima na pewno gdzieś nieszczelna. Jak poleciało zielone znaczy że jest kontrast w układzie więc warto cały układ prześwietlić lampą UV w ciemnym garażu będzie lepiej widać ewentualny wyciek. Co do próby na azocie polecam napompować w jeden dzień a sprawdzać na drugi wtedy pewne. Tylko na taką próbę lepiej zdjąć wtyczkę z kompresora żeby przypadkowo się nie załączył.

Arczi123
22-04-2013, 18:17
Witam,

nie chce zakładać nowego wątku o klimie, wiem że gdzieś na forum widziałem podobny temat ale nie mogę znaleźć, więc proszę o wyrozumiałość, ale do rzeczy.

Kiedy zaczęło się cieplej podczas włączania klimy z nawiewów lekko syczało, pomyślałem, " ***** to co było w Oplu"! W ostatni czwartek pojechałem do Boscha nabić i odgrzybić klimę. Z układu zeszło 480 gram, szczelność sprawdzona, weszło 1050 (dwustrefowa), nie wiem czy profilaktycznie dali kontrast. W niedzielę zaczęło z okolicy schowka dochodzić dziwne syczenie, w poniedziałek (dzisiaj) jak włączam klimę syczy również - chłodzi słabiej, wyłączam - nie syczy.
Naczytałem się dzisiaj na forach o parownikach, chłodnicach, skraplaczach, osuszaczach i innych ustrojstwach i jestem kompletnie ''zielony''. Mam kilka pytań
1. Jak najlepiej zdiagnozować przyczynę?
2. Co to jest osuszacz (chłodniczka z osuszaaczem?), a co parownik? Gdzie tego szukać?
3. Co jest gorsze jak się zepsuje?
4. Znacie jakiegoś dobrego klimiarza w Lubuskiem?

A i jeszcze jedno z Boscha nie mam faktury, ale mam naklejkę na plastikach (co, kiedy, ile i takie tam) czy bawić się z nimi i wpierać niezgodność usługi z umową? (odgrzybienie + napełnienie kosztowało mnie 250 PLN)

Za wszystkie cenne uwagi z góry dziękuję.

ravelkepno
22-04-2013, 18:47
Jeśli Ci syczy to puszcza zawór rozprężny jest uwalony.

mirosław siedla
22-04-2013, 19:02
Zobacz w dziale przyklejony najczęściej zadawane pytania,odszukasz tam temat uszkodzonej klimy MK2 jest tam bardzo obszerny wątek.Parownik to element który oddaje zimno w kabinie auta w lodówce to nic innego jak zamrażalnik.Poprzez parownik wentylator dmucha zimne powietrze by schłodzić kabinę.Skraplacz to chłodnica odpowiedzialna za odprowadzenie ciepła do atmosfery znajduje się obok chłodnicy silnika i aby była wydajniejsza dmucha w nią wentylator.Módl się żeby nie był uszkodzony parownik w kokpicie bo aby się do niego dobrać to masakra.Jeżeli masz klimę 2 strefową to drugi parownik znajduje się gdzieś z bagażniku za osłoną.Miałem MK1 i przerabiałem temat klimy gdzie najczęściej padała rurka wysokiego ciśnienia za prawym kołem wzdłuż belki,przecierała się od drgań.Ja ją spawałem ale teraz jest patent by zastąpić ją gumowym wężem.Teraz pomykam MK3 mam też problem z brakiem szczelności i też się modlę żeby to nie był parownik w kokpicie,auto ma 3 lata kupione w salonie już raz wymieniali jakąś rurkę na gwarancji ale teraz kicha,płacz i płać,pozdro miłej lektury na forach.Zobacz też doklejone w S maX bo też tam są informacje odnośnie MK2.

alek74
22-04-2013, 19:03
a taki motyw : klima manualna nabita ,szczelna sprężarka się nie załącza ,czujnik podmieniony nic nie dało sprężarka podpięta na ostro wystartowała mechanik twierdzi że coś z panelem jak myślicie panel czy jeszcze coś innego najpierw sprawdzić

Arczi123
22-04-2013, 19:19
Jeśli Ci syczy to puszcza zawór rozprężny jest uwalony.

A ten zawór to gdzie, trzeba rozwalać cały cały kokpit jak do parownika żeby się do niego dostać?

Stefano
22-04-2013, 22:08
a taki motyw : klima manualna nabita ,szczelna sprężarka się nie załącza ,czujnik podmieniony nic nie dało sprężarka podpięta na ostro wystartowała mechanik twierdzi że coś z panelem jak myślicie panel czy jeszcze coś innego najpierw sprawdzić
Musisz zdiagnozować jakie błądy siedzą w kanale KLIMA i je naprawić!!!!

Arczi123
23-04-2013, 05:23
A ten zawór to gdzie, trzeba rozwalać cały cały kokpit jak do parownika żeby się do niego dostać?

I jeszcze jedno, jeśli okazałoby sie ze to osuszacz, czytalem gdzies ze to czesc zespolona z chłodnicą, tzn, trzeba całą chłodnicę, czy da się jakoś reanimować osuszacz?

alek74
23-04-2013, 09:12
Musisz zdiagnozować jakie błądy siedzą w kanale KLIMA i je naprawić!!!!


Stefano a możesz podpowiedzieć jakiego komputera szukać tzn.jakie oprogramowanie i czy w ogóle da się klimę manualną zdiagnozować na kompie.

BSN
23-04-2013, 15:00
i czy w ogóle da się klimę manualną zdiagnozować na kompie.

To masz manualną? To dlaczego nie napiszesz od razu? Przecież tam jest chyba tylko na zasadzie włącz/wyłącz. Posprawdzaj czy przełącznik dobry, zasilanie itp. i chyba nadmuch musi być ustawiony na szybę żeby klima działała.

kriss7509
23-04-2013, 15:45
To masz manualną? To dlaczego nie napiszesz od razu? Przecież tam jest chyba tylko na zasadzie włącz/wyłącz. Posprawdzaj czy przełącznik dobry, zasilanie itp. i chyba nadmuch musi być ustawiony na szybę żeby klima działała.

Nadmuch nie musi być na szybę. Klima ma działać niezależnie od kierunku nawiewu.
Dziwi mnie tylko jak piszecie ze wentylator działa gdy załączy się sprężarka.u mnie chodzi gdy wcisnę przycisk AC.Czyżby poprzedni właściciel przerabiał......

BSN
23-04-2013, 17:16
Nadmuch nie musi być na szybę. Klima ma działać niezależnie od kierunku nawiewu.


No nie wiem. Gdy kupowałem Galaxa i oglądałem taki z manualną to miało to znaczenie, działała tylko z nadmuchem na szybe ale to był MK1 może w MK2 jest inaczej, ale niech napisze ktoś kto taką ma.

Arczi123
23-04-2013, 17:19
A ten zawór to gdzie, trzeba rozwalać cały cały kokpit jak do parownika żeby się do niego dostać?

Ok. zlokalizowałem ten zawór rozprężny - dojście chyba jest.
Próbowałem zlokalizować ten osuszacz/zaślepkę (na innym forum, wyczytałem, że jest zespolony z chłodnicą klimy), ale n ie widziałem tego, gdzie to jest dokładnie? Czy żeby zobaczyć, czy korek nie jest przeżarty, trzeba odkręcać, plastiki, jak tak to jakie - może ma ktoś foty?

mirosław siedla
23-04-2013, 18:11
Osuszacz to taka żelazna podłużna bańka wielkości cytryny w MK1 znajduje się po prawej stronie przed kołem w okolicy zderzaka można go zobaczyć od spodu auta.Osuszacz jest indywidualnym elementem można go wymienić samego.

Stefano
23-04-2013, 22:17
Ok. zlokalizowałem ten zawór rozprężny - dojście chyba jest.
Próbowałem zlokalizować ten osuszacz/zaślepkę (na innym forum, wyczytałem, że jest zespolony z chłodnicą klimy), ale n ie widziałem tego, gdzie to jest dokładnie? Czy żeby zobaczyć, czy korek nie jest przeżarty, trzeba odkręcać, plastiki, jak tak to jakie - może ma ktoś foty?

Osuszacz w MK2 jest w lewym kanale chłodnicy klimy, jak stoisz przodem do silnika, widać go przez kratkę grila. W twoim roczniku 2005, jest na nim od góry plastykowy dekielek na srubkę, a pod deklem masz korek, pod którym w rurze chłodnicy jest plastykowy filter - choinka.
Pozdr.

Arczi123
24-04-2013, 05:26
Dzięki za info

alek74
26-04-2013, 14:32
w moim przypadku problem został rozwiązany poprzez wymianę panela (sterownika) .

Arczi123
27-04-2013, 11:15
Byłem wczoraj u ''klimiarzy''. Z racji, że moje miasto jest wielką "metropolią" jest tylko jedno miejsce, które robi klimy do ciężarówek (agregaty) - osobówki doraźnie - reszta to nabijacze klimy. Pojechałem i ogólnie postawienie diagnozy od 50-100 (dla mnie bomba), ale wyłączone z tego są "trojaczki". One liczone są za każdą rozpoczętą godzinę 130 netto i ogólnie niechętnie to chcą robić. Teraz nie wiem, czy w ciągu godziny zdążą z azotem :?:, czy lepiej zalać za 240 brutto z kontrastem, które i tak wyleci :?: Facet mi powiedział, że wpuszczając azot można dziurę znaleźć w 5 minut ale można w 3 godziny nic nie znaleźć :!: Nie wiem co teraz robić?
Ma ktoś namiar na dobrych klimiarzy w Lubuskiem?
Jak ew. samemu można coś znaleźć?
Ma ktoś schemat dwustrefówki z opisem (nazwą - numerem) każdej rurki/elementu.
Z góry dziękuję i życzę miłego weekendu (nie dla mnie) :mad:

bartixr
27-04-2013, 12:20
spróbuj z azotem i pianą (pryska się nia połączenia i ona bombelkuje tam gdzie wyciek).

jak nic nie wykryjecie to nabicie z farbą kontrastowa i wtedy szybko pokażą się wszystkie nieszczelności.
Mała uwaga co do kontrastu. Prześwietlcie auto przed zalaniem, żeby wiedzieć gdzie się stary kontrast na rurkach, aby mieć wizualne porównani, stary -nowy.

boroxx
29-04-2013, 08:39
Witam podepnę się do wątku
sprężarka dziala wentylator się załącza brak bledów a klima ledwo co chlodzi
po nabiciu czynnika i odpaleniu klimy ciśnienia są ok ale zaledwie po kilku sekundach ciśnienia leca na dol.Jaka może byc przyczyna?
Climatronik 2 strefowy

Stefano
29-04-2013, 22:14
Kompresor kaput...

lostlast
10-05-2013, 13:51
mój problem się skaczyl być morze teraz czekam

dałem go na azot test na 6 bar nic nie uciekło 30zl
i nabiłem klimę za 170zl
i zaczęła działać wentylator zaskoczył z reszta systemu i zimno wrescie poleciało :D

dzięki za odpowiedzi i szukanie przyczyn


auto naprawa w Kostrzyn
jeśli chce ktoś adres wyśle na pw
za reklamy warsztat nie płaci :D

dobry jest ten warsztat

endriu27
18-05-2013, 12:55
Witam
Mam pytanie do posiadaczy SGA czy po włączeniu klimatyzacji na AUTO (Climatronik) powinny włączyć się dwa wentylatory czy jeden.
U mnie włącza się jeden ten po prawej patrząc z kabiny kierowcy, ponadto na postoju włącza się on często na 2 bieg.
Dzięki

bartixr
18-05-2013, 17:36
wydaje mi sie, że powinny dwa, ale moze w mk2 jednostrefowym pracuje jeden -niech ktoś potwierdzi.
to ze na różnych prędkościach pracuje, to prawidłowo.

bodzior
21-05-2013, 21:42
Dwa powinny pracować. A na drugim biegu też tylko ten jeden kręci?

Arczi123
23-05-2013, 08:43
auto naprawa w Kostrzyn
jeśli chce ktoś adres wyśle na pw
za reklamy warsztat nie płaci :D



Który kostrzyn, nad Odrą, czy Wlkp?
Daj namiary

xmikexpl
23-05-2013, 19:43
Witam
Podpinam się pod temat, Galaxy 115tka 2005.
Dziś dobiłem klimę bo mi uciekło gdzieś 300g (dziś powiedzieli że było 450g w układzie/ klima na 700g.) Manualna, chłopaki dobili i powiedzieli że wentyl uszkodzony więc wymieniłem. Na panelu włączam klimę ale sprężarka nie rusza... Więc pewnie czujnik ciśnienia, ale zmostkowałem i wiatraki ruszyły a sprężarka jak stała tak stoi. Więc bezpieczniki ale są ok. Sprawdziełem nie ma napięcia na sprężarce. I teraz moje pytania:
1. Czy mogę podłąćzyć na krótko kabelek z 12V i zobaczyć czy wystartuje? I czy mogę to zrobić tak jak jest nie odłączając oryginalnego kabelka???
2. Czy możliwe że panel wewnątrz samochodu???? Dodam iż to maualna klima??
3. Co może być inna przyczyną?? Sprawdziłem kabelek i wydaje się ok???
4. Czy to może przekaźnik czy tam sterownik wentylatorów??? Jeśli tak to gdzie on jest??
Dzięki z góry za odpowiedź.

Aha nie działała od zimy już. 3 tygodnie temu jechałem jakieś 400kilometrów nie działała a w drodze powrotnej zadziałałą i ładnie chłodziła (na tych 450g ) i potem jak zgasiłem sampochdó to już nie działa....

BSN
23-05-2013, 20:37
Sprężarkę możesz sprawdzić na krótko ale wtyczkę orginalnego kabelka odłącz i podłącz plus i minus.
Ogólnie wygląda na przerwę w zasilaniu sprężarki, jesli raz działała a później nie, może uszkodzony kabel?
A swoją drogą to dziwny serwis co dobił czynnika i nie sprawdził na włączonej klimie efektu naprawy. Wszak od ilości czynnika w instalacji , ważniejsza jest różnica ciśnień aby klima pracowała właściwie.

xmikexpl
23-05-2013, 21:17
STary weź mi nie gadaj. Skusiłem się bo na grouponie sie wystawiali, urwali wentyl więc wymienili, potem dobili klimę a jak okazało się że nie działa to stwierdzili że oni mi to nabili i jest przygotowana do rozruchu a resztę to elektryk zrobi... XXXXXX tak się wkurzyłem że wkońcu nie chcieli pieniędzy za usługę... Pomimo iż dobili wszystko... XXXXXX i koniec.... Właśnie ja podejrzewam o kabel ale dobrze. Japierw sprawdzę właśnie na krótko jak się załączy to wyeliminuję sprzęgło i sprężarę wtedy będę szukał dalej....

Nerwy na wodzy trzymaj ;)
wojtekn

markiz323
01-06-2013, 19:51
Witam serdecznie.
Pacjent to Alhambra 2001, a objaw to przerwy w działaniu klimatyzacji. A dokładnie, to klima włącza się kiedy ma na to ochotę. Ostatnio chodziła przez trzy tygodnie, a od tygodnia nawet nie zajęczy ;)
Dodam, że w układzie jest czynnik, nie ma nieszczelności. Najgorsze jest to, że jak klima nie działa a ja jadę do warsztatu, to nagle po cudownym uzdrowieniu w warsztacie działa jak należy. Wyjadę i przestaje.
Wszystko wskazuje więc na usterkę elektryczną. Tylko nie bardzo wiem od czego zacząć.
Pomóżcie ;)

M.A.G.
01-06-2013, 22:25
Witaj :)

Napisz czy mruga tobie panel klimatronica przy uruchamianiu autka :?:

Proponuję najpierw sprawdzić kostkę podłączającą sprężarkę - może na wybojach się "porusza" i daje połączenie :?:

Ja miałem problem z czujnikiem temperatury wewnętrznej - dawał różne odczyty co owocowało tym, że sprężarka załączała się sporadycznie.

Pozdrawiam :)

markiz323
02-06-2013, 05:20
Witam
Mam klimę manualną ;). Kostki wstępnie posprawdzałem, poruszałem i nic. Może to faktycznie ten czujnik;) Jak rozwiązałeś ten problem?

Stefano
02-06-2013, 11:38
Witam
Mam pytanie do posiadaczy SGA czy po włączeniu klimatyzacji na AUTO (Climatronik) powinny włączyć się dwa wentylatory czy jeden.
U mnie włącza się jeden ten po prawej patrząc z kabiny kierowcy, ponadto na postoju włącza się on często na 2 bieg.
Dzięki
Powinny chodzić obydwa wiatraki, sprawdź styki i przekaźnik-sterownik od tych wentylatorów, który znajduję koło akumulatora pod czarną puszką z bezpiecznikami blaszkowymi. Powinno wychodzić z tego podwójnego przekaźnika sterowanie na obydwa silniki.
Pozdr.

maijkel
02-06-2013, 12:58
Czy w manualnej klimie, też powinny chodzic dwa wentylatory?

markiz323
02-06-2013, 17:56
Witam
Dziś z okazji niedzieli moja klima chodzi ok. Jak zastrajkuje to zacznę sprawdzać czujniki temperatury zewnętrznej i ciśnienia - oba są za prawym halogenem.
I tu mam pytanie do bardziej doświadczonych ;). Czujnik temperatury zewnętrznej wystarczy chyba tylko zmostkować i jak klima ruszy to mam winowajcę. Ale z czujnikiem ciśnienia jest chyba więcej zabawy. Idą do niego cztery kable, które też trzeba ze sobą połączyć ;) tylko jak?

M.A.G.
02-06-2013, 21:16
Błąd czujnika wyłapał "mój" elektryk na kompie - podpiął na chwilę autko i przeleciał wszystko co mogło powodować wadliwe działanie sprężarki - wyszły wyraźne różnice na odczycie danych z czujnika a stanem faktycznym :)

markiz323
03-06-2013, 12:35
Witam
Podpowidzcie, proszę jak połączyć te kable w czujniku ciśnienia, by klima ruszyła ,
;) . Z tego co wyczytałem, to dwa kable włączają wentylatory, a pozostałe dwa sprężarkę.
Tylko które ;) ?

Stefano
03-06-2013, 18:38
mostek; 1-2 kompresor, 3-4 wiatraki.

markiz323
03-06-2013, 18:57
Stefano wielkie dzięki ;)

sadziak
03-06-2013, 18:58
Witam. Mój problem polega mianowicie na tym że oddałem samochód do serwisu klimatyzacji. Okazało się że przewód nieszczelny.Po naprawie wszystko było ok. Ale po czasie jednego miesiąca klima przestała chłodzić. Oddałem auto z powrotem i okazało się ze po ponownym serwisie układ jest szczelny(nie płaciłem za ponowne nabicie).Panowie mechanicy nie wiedzieli dlaczego czynnik uciekł,nie było wycieku po kontraście i na zegarach nie było spadku cisnienia. Po tym nabiciu klimy przejechałem 400 km i klima nie chłodzi. Oddstawiłem samochód znowu ale panowie mechanicy nie za bardzo mieli pomysł co może być problemem skoro uklad według ich urządzenia jest szczelny i nie ma spadku cisnienia. Tyle tego pisania:-) Może któryś z kolegów miał może podobny problem.

salom
03-06-2013, 19:06
Na 100 procent układ nieszczelny. Szukać nieszczelności do skutku.

Stefano
03-06-2013, 19:08
To co piszesz to nie wiele wiadomo.
1. No dobra masz czynnik w układzie, ale ile go tam jest?
2. Czy kompresor sie włącza?
3. Jak się załącza to jakie masz ciśnienia na niskim i wysokim, tzn, czy kompresor tłoczy?
4 Chodza wiatraki na chłodnicy?
5. Ostatecznie podpiąć to trzeba pod VAGa i zabaczyc jakie ma błedy układ klimatyzacji, a właściwie to od tego trzeba zacząć tą diagnozę...

sadziak
03-06-2013, 20:12
Auto mam u mechanika właśnie. Układ był podpięty pod takie urządzenie(VAG?) I nie wykryło nieszczelności. Nie wiem jakie były parametry ale mówił mi że po podłączeniu nie było spadku ciśnienia(testowali dwa dni). Nie wykryli nieszczelnosci a jak ruszyłem w trase to po dwóch dniach nie chłodzi

Bump: Ja się nie znam a takie dostałem informacje.

Bump: U nich w zakładzie auto chodziło na wysokim i niskim ciśnieniu i było ok

Stefano
03-06-2013, 21:17
Zmień klimiarza...i niech ci to ktoś zrobi porządnie.

mirosław siedla
04-06-2013, 16:11
Był u mnie ostatnio kolega który jest serwisantem klimy naprawiał ostatnio Galaxy MK2 w którym uchodził czynnik na korku przy osuszaczu on ma 2 uszczelniające oringi i zabezpieczony jest przed wyrzuceniem z układu pierścieniem segera wykonany jest z aluminium ma około 3 cm średnicy.Czas i korozja powoduje nieszczelność która uaktywnia się podczas pracy układu gdy pojawiają się różnice temperatur,nieraz jest tak że gdy zapodamy ciśnienie azotu 30atm. układ jest szczelny,zacznie pracować to się rozszczelnia właśnie na tym nieszczęsnym korku albo gorsza opcja na osi sprężarki.Nieraz aby zlokalizować taki jak twój przypadek trzeba się napracować.Powodzenia w naprawie i napisz koniecznie jak sobie poradziłeś,będzie to wskazówką dla potomnych.Pozdro Miro.

bartixr
05-06-2013, 15:14
w kólko to samo, do znudzenia..
to jest układ zamknięty. Jak jest dziurka to nie bedzie działał bo spiepsza czynnik i zabezpieczenie nie pozwala załączyć sprężarki.

sprawdzanie próżni mogą sobie wsadzić, jak czynnik spiepsza to od ciśnienia a nie od podciśnienia. Podciśnienie zassa gumowe uszczelnienia i jest ok, klimaciarz liczy kaskę za maszyne za czynnik za naprawę.... , ale jak pójdzie ciśnienie 20-25 atm to dziurkę sobie.
moment znajdzie.

Jak spierdziela czynnik to układ sprawdzać na ciśnieniu ! a jak ubytek jest bardzo mały to dodać kontrastu i co jakiś czas poświecić układ aby pokazało dziurkę.

Ponadto do wszystkich - umyć chłodnicę klimatyzacji - porządnie, od tego zależy wydajność (oddawania ciepła) i nie zaszkodzi sprężarkę umyć dokładnie chemią, aby też oddawałą ciepło - w wielu auta oblepiona na grubo smarem z brudem (przegrzanie skraca jej życie).
Nie zapominać o oleju do układu! zwłaszcza jak wymieniamy części na nowe.

wiktoree
09-07-2013, 06:26
Witam
Sprzedałem już co prawda galaxy i jeżdżę Alhambrą 2,0 BRT 2007 r ale to podobny samochód więc liczę na Waszą pomoc. Problemem jest nieszczelna klimatyzacja, samochód jest obecnie rozebrany barwnik wpuszczony,ale znajomy mechanik nie może zlokalizować źródła nieszczelności. Może ktoś miał podobny problem prosiłbym o podawanie miejsc gdzie to cholerstwo może wyciekać,
Z góry dzięki
Pozdrawiam

bartixr
09-07-2013, 15:12
jak na przewodach nigdzie nie ma, to moze puszczać przez parownik (czyli w środku dechy z przodu a jeśłi masz tylną to z tyłu.)
miałem taki ból z alhambra, ale młodsza, cały kombajn klimatronika - klimatyzacji wymieniałem, bo każde napełnienie wystarczało na 3-4 tygodnie.