Zobacz pełną wersję : [Mondeo 2007-2014] Olej w skrzyni biegów (manual)
jackoski 28-03-2013, 05:33 Czesc,
chcialem wymienic olej w skrzyni (manual).
Ile wchodzi oleju do tej skrzyni oraz gdzie dokladnie znajduje sie bagnet z miarką?
Skrzynia 6 biegowa MMT6.
Pzdr
czarny kot 28-03-2013, 06:58 Możesz napisać po co wymieniasz olej o ile wiem nie ma potrzeby wymiany oleju w skrzyni mam taką samą skrzynie i oleju nie mam zamiaru wymieniać.
jackoski 28-03-2013, 07:29 Czasem ciezko wbic drugi bieg, a poza tym jak kazdy olej nie jest wieczny i z czasem zuzywa sie i traci swoje wlasciwosci. Wole najpierw wymienic i sprawdzic czy problem dalej wystepuje.
misiekxyz 28-03-2013, 07:41 A to raczej problem 'wybieraka' niż oleju...
Bagnetu z miarką nie ma, ale miernikiem poziomu oleju w skrzyni biegów jest otwór korka wlewu oleju.Odkręcasz korek gdzieś z boku skrzyni, wkładasz palec, jak masz mokry od oleju, to znaczy że olej jest , jak suchy to nie.
Do wymiany oleju w skrzyni potrzeba około 2 litrów oleju przekładniowego . Odkręcasz korek spustowy od dołu skrzyni, olej zlatuje. Zakręcasz korek, i otworem korka z boku skrzyni wlewasz olej tek gługo , aż zacznie wyciekać tym otworem. Zakręcasz korek i po sprawie.
jackoski 28-03-2013, 09:25 Dzieki koledzy za odp.
Zrobie jak mowilem, ze najpierw wymienie, a nastepnie gdy to nie pomoze to problemu bede szukal (tak jak kolega misiekxyz zasugerowal) w wybieraku.
Pzdr
Skrzynie biegów w mondeo nie są dobre,problemy z 1 i 2 biegiem to standart,chyba musisz się przyzwyczaić
biker00000 25-10-2014, 12:00 Witam!
Ja też mam problem z 1 i 2 biegiem. Bardzo ciężko wchodzą na zimnym silniku. Jak się rozgrzeje to jest OK. Czy coś można z tym zrobić? Też myślałem o wymianie oleju w skrzyni, ale nie wiem czy ma to sens. Mój przebieg to 180tys.
Proszę o radę.
Witam
Skrz.biegów MMT6 mieści 1,75 L oleju.Korek wlewowy i zarazem kontrolny jest na prawo, przy lewym wew. przegubie półosi napędowej.Poziom oleju to 0- 5 mm poniżej krawędzi otworu korka wlewowego.Natomiast co się tyczy utrudnionego wł. biegu pierwszego lub wstecznego,to przyczyną jest najczęściej,usterka koła dwumasowego,nie pełne rozłączenie połączenia silnik-skrz.biegów tzn.sprzęgło lub pierścienie synchronizatorów.
pozdrawiam
piratgdansk 26-10-2014, 16:43 witaj, miałem podobny problem wymiana oleju nic nie pomogła :) , przy wymianie dwumasy zauważyłem że uchwyt linek wybieraka a konkretnie tulejki gumowe są uszkodzone - 3szt - w serwisie występują tylko w komplecie z blachą koszt około 90zł
zastosowałem zamienniki i precyzja zmiany biegów wróciła !
skrzynia MMT6
Marcin
Jakiś link jak te tulejki wyglądają? Co to za zamiennik? Jak wygląda wymiana, jak z dostępem?
lechuszek 15-11-2014, 21:36 ... przy wymianie dwumasy zauważyłem że uchwyt linek wybieraka a konkretnie tulejki gumowe są uszkodzone - 3szt - w serwisie występują tylko w komplecie z blachą koszt około 90zł
zastosowałem zamienniki i precyzja zmiany biegów wróciła !
skrzynia MMT6
Marcin
mozesz napisac w ktorym miejscu sa te linki, duzo trzeba grzebac zeby sie do nich dostac ?
Witam,
Postanowiłem sprawdzić stan oleju (płynu ?) w skrzyni biegów MMT6. Po odkręceniu górnego korka olej zaczął wypływać, czyli stan OK albo nawet za dużo. Problem w tym że stan tego oleju nie wygląda dobrze, jest po prostu brudny i lepkością bardziej przypomina wodę jak płyn hydrauliczny. Wszystko z górnego korka, bo po odkręceniu dolnego myślę że jeszcze jakiś osad w tym może być. Jako że koszt znikomy postanowiłem w najbliższej przyszłości wymienić na nowy, oczywiście wbrew powszechnej opinii mechaniorów że każda wymiana oleju w skrzyni manualnej pogarsza jej właściwości. Auto ma 220 tys km, MK4 2009 rok 2.0 TDCI. Teraz jaki olej ?
- Oryginał Forda do MMT6 norma WSD-M2C200-C, cena ok. 75-85 zeta za litr. Czyli za 2 litry wychodzi ok 150-170 zł.
- CASTROL SYNTRANS FE 75W, spełnia norme Forda, jest tańszy bo kosztuje ok. 45 zł za litr, czyli 90 zł za potrzebne 2 litry. I pewnie znając życie to w bańce fordowskiej która jest droższa siedzi właśnie ten Castrol.
Oczywiście skłaniam się ku Castrolowi... ale są jeszcze:
- FUCHS TITAN SINTOFLUID 75W80 - spełnia normę Forda, dodatkowo cena: 45zł za litr,
- Motul GEAR 300 75W-90 - parametry zbliżone, cena 45zł za litr
- Są jeszcze Millersy i Ravenol
Jeżeli chodzi o olej silnikowy to pierwszych dwóch nie biorę w ogóle pod uwagę. Jednak z olejem do skrzyni może być inaczej
Problem w tym że stan tego oleju nie wygląda dobrze, jest po prostu brudny i lepkością bardziej przypomina wodę jak płyn hydrauliczny.
I właśnie dlatego jestem zwolennikiem wymiany oleju w skrzyni pomimo tego, że producent nie przewiduje tej czynności. Żaden olej wieczny nie jest i z czasem traci swoje właściwości.
Do tej pory wymieniałem olej w skrzyni w kilku autach i za każdym razem wyglądał podobnie jak opisujesz.
oczywiście wbrew powszechnej opinii mechaniorów że każda wymiana oleju w skrzyni manualnej pogarsza jej właściwości.
Nie wiem co to za mechanicy, ale gdyby przyjąć taki tok myślenia to należałoby stwierdzić także, że każda wymiana oleju w silniku pogarsza jego właściwości. Dla mnie to herezja. Odpowiednio dobrany olej spełniający wymagania producenta na pewno nie wpłynie negatywnie na skrzynię.
Nawet byłem pewny że olej będzie w takim stanie bo przecież 220 tyś to jakby objechać 5,5 razy kulę ziemską :p. A co ty kolego zalewasz ? Prawdę mówiąc skłaniam się ku Fuchsowi, albo Ravenol.
Nie wiem co to za mechanicy...
Certyfikowani przez castrola :p. Z resztą i tak 99% ludzi uważa że w skrzyni manualnej się nie wymienia jak nic nie cieknie.
Taka ciekawostka: w kraju gdzie pracuje czyli w Anglii wymiana oleju w skrzyni manualnej jest czymś naprawdę powszechnym. Może nie robi się tego okresowo ale np. jak lewarek zacznie chodzić ciężej i biegi nie chcą wskakiwać to po prostu wymienia się olej w skrzyni co w większości przypadków rozwiązuje problem. Oczywiście mając lewarek pod lewą ręką znacznie bardziej zwraca się na to uwagę.
bartoszek 27-12-2014, 15:38 Ford nie ma w procedurach serwisowych wymiany oleju w skrzyniach manualnych. Natomiast producent skrzyni biegów montowanej w fordzie - tak.
kopydleusz 27-12-2014, 18:48 Natomiast producent skrzyni biegów montowanej w fordzie - tak.
No to mnie zaciekawiłeś. Co ile kilometrów albo roboczogodzin?
Skrzynie robi Getrag. Wymiana co 150 kkm lub co 5 lat. Tak wyczytałem na angielskim forum.
A Ford Protect działa z tego co wiem prze 4;5 lat lub 150 kkm, hmmm...
Olej zamówiony: 2 litry Castrol Syntrans FE 75W WSS-M2C200-D2
Po nowym roku dam znać jak się sprawuje
A co ty kolego zalewasz ?
Do Fordów zalewam oryginalny fordowski olej. Wcześniej do aut innych marek zalewałem Mobila i Castrola.
Certyfikowani przez castrola .
http://emotikona.pl/emotikony/pic/036.gif (http://emotikona.pl/emotikony/) No to może powstrzymam się od komentarza.
Olej wymieniony na:
http://images67.fotosik.pl/487/fa195f0bfb556d23med.jpg (http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/fa195f0bfb556d23.html)
Starego zleciało ok 1,8-1,9 litra i tyle samo nowego weszło. Stary olej jak wyleciał dolnym korkiem to wyglądał jak ze starego diesla. Efekty ? Na pierwszy rzut oka to żadnych, ale po zrobieniu trasy ok 150km jak olej się rozprowadził po skrzyni to efekty są takie, że dziś rano przy -13 nie miałem problemu z wrzuceniem jedynki i wstecznego :mrgreen:.
Warto dodać że ten Castrol to pełny syntetyk na bazie PAO (co się już chyba rzadko zdarza w firmie Castrol). Troszkę żałuję że nie zalałem Ravenola MTF-2. Też pełny syntetyk se specyfikacją Forda D2 a do tego niższy punkt płynięcia bo aż -60 i cena ta sama co Castrol. Ale i tak jestem bardzo zadowolony :mrgreen:.
Pozdrawiam
anastazyy 24-01-2015, 19:42 czy ktoś jeszcze wymieniał olej w skrzyni w mondeo?? Zastanawiam się nad wymianą bo jak jest zimno to przed pierwsze 5 km trochę cieżej wchodzi 2 bieg
jacekn8 jaki koszt całej operacji i gdzie kupiłeś olej?
u mnie tez ciezko wchodzi 2 ale jak sie rozgrzeje to jest ok pytalem sie kilku mechanikow i jeden mowi ze sie wymienia drugi ze nie i nie wiem w koncu czy wymieniac czy nie ilu fachowcow tyle opini nie wiadomo co robic zadzwonie jeszcze do aso zobacze co oni powiedza
bartoszek 24-01-2015, 21:06 zadzwonie jeszcze do aso zobacze co oni powiedza
Szkoda pieniędzy na telefon. ASO powie tak jak ma w procedurach - nie wymienia się.
Popatrz na stronę producenta skrzyni - wymiana co 5 lat lub 150kkm.
Ja wymieniłem na początku zimy - bo już od jakiegoś czasu ciężej mi 1 i 2 bieg wchodziły. Teraz czuję zdecydowaną poprawę, chociaż nie twierdzę, że jest jak w nowym aucie.
Witam. Ja jakiś czas temu pytałem w aso czy się wymienia, to stwierdzili ze producent nie przewiduje wymiany. Natomiast na pytanie czy można wymienić odpowiedzieli ze jak najbardziej i nie widzą przeciwskazan. Cena jaka zaproponowali to ok. 500zl olej, robocizna i wkład filtru. Swoją drogą o jaki wkład im chodziło? Czyżby w tych skrzyniach był filtr oleju?
jacekn8 jaki koszt całej operacji i gdzie kupiłeś olej?
Są na alledrogo koszt ok 40 zeta za litr, także wychodzi niecałą 100 z przesyłką. Wymiana prostsza jak w silniku bo nie wymienia sie filtra, tylko do wlania nowego trzeba sobie przygotować wężyk z lejkiem.
Na talkford goście pisali że Syntrans FE jest inny niż ten co lała fabryka do naszych aut, zwłaszcza przed liftem. A jak wiadomo większość tych olejów pracuje w skrzyniach do dziś. Syntrans FE ma wpłynąć na poprawienie sprawności skrzyni (=niższe spalanie) oraz na ciężko wchodzące biegi na zimnym. Różnice widać nawet na rozgrzanym silniku i biegi chodzą jak w VW :P. Warto zapodać Ravenola MTF-2 z normą forda, cena taka sama a lepsze parametry...
lechuszek 24-02-2015, 19:36 Olej zmieniony jakies 3 tyg temu(ok1500km) na Castrol Syntrans FE75W koszt w sklepie motoryzacyjnym 94zł za 2L + 80 wymiana w warsztacie, skrzynia chodzi troche lepiej niz przedwymiana.
Równiez wymienialem olej w skrzyni bo ciezko wbic jedynke na zimnym silniku sczegolnie ja jest zimno na dworze pierwsze dwa wbicia jedynki to masakra potem jest lepiej ale tez kiepsko wchodzi , niestety nic sie nie zmienilo po wymianie oleju ...
dariuszk24 24-02-2015, 19:48 tez wymienialem na syntrans fe ,ogolnie lepiej.
a tym co maja problem z wrzuceniem jedynki,polecam pewien trick
po wcisnieciu sprzegla wrzucicie sobie jakikolwiek inny bieg 2,3 lub 4(trzymajac caly czas sprzeglo) i zaraz potem jedynke.
ciekaw jestem waszej reakcji czy u was bedzie to samo.
u mnie jak jest zimny to wrzucam jak wyzej i jedynka wchodzi jak w maslo.
szkoda wbijac na sile bo bardzo szybko wyrobi sie plastkiowe gniazdo w konsolce zmiany biegow i bedzie luz na dzwigni po pewnym czasie
Jarek_Lodz 25-02-2015, 23:03 Ktory olej bedzie bardziej wlasciwy revanol mtf 2 to 75w80, syntrans to 75w, ale revanol mtf3 to tak jak syntrans 75w. ?? ??
Wszystkie spełniają normę forda D2. O MTF3 pierwsze słyszę i wydaje się być jak najbardziej OK :)
Jarek_Lodz 26-02-2015, 08:12 MTF3 :
http://www.ravenol.pl/oleje-do-przekladni-manualnych/168-ravenol-mtf-3-sae-75w.html
No to jak ?? Nada się do naszych się do naszych manuali ?
nadaje się bo ma specyfikację FORDa
http://www.ravenol.de/en/products/usage/d/Product/show/p/ravenol-mtf-3-sae-75w.html
Jarek_Lodz 26-02-2015, 09:30 OK, dzięki za info, jednak śmieszy mnie fakt, że co innego jest na Polskich stronach, a co innego na Niemieckich ;)
Niemiecka :
http://www.ravenol.de/en/products/usage/d/Product/show/p/ravenol-mtf-3-sae-75w.html
BMW 2300 7533 818 MTF LT-3, 83 22 0 396 706, 83 22 7 533, 818 MTF LT-3, MTF JWS2271, PSA Standard 9730A8, TOYOTA 08885-81001, 08885-81081, VOLVO 1161839, 1161838, VW/AUDI G 060 726 A2, G 052 171 A2, G 052 512 A2, VW G 070 726 A2, FORD WSS-M2C200-D2
To samo w PDF - product information
Polska :
http://www.ravenol.pl/oleje-do-przekladni-manualnych/168-ravenol-mtf-3-sae-75w.html
-BMW MTF LT-3, 83227533818, 83220396706;
-MTF BOT 207;
-Volvo 1161838, 1161839;
-Toyota 08885-81081, 08885-81001;
-VW G052171A2, G060726A2;
To samo w Polskiej Karcie Informacyjnej Produktu.
Czyli przyjmuję, że nadaje się.
Pozdrawiam
Jarek
bruneros 26-02-2015, 09:43 a taka ciekawostka.... w menu dobierz olej na stronie ravenola
http://www.ravenol.pl/dobierz-olej#
dla przedlifta sugerowany jest olej RAVENOL VSG SAE 75W-90 1L
a dla polifta Ravenol MTF-2 75W-80
mam przedlifta, i zamowilem MTF-2...
maniunio 26-03-2015, 08:56 TO jak w końcu wyszło z tym przedliftem i olejem Ravenol MTF-2? Wszystko działa cacy?
bruneros 26-03-2015, 12:31 TO jak w końcu wyszło z tym przedliftem i olejem Ravenol MTF-2? Wszystko działa cacy?
jeszcze nie zmieniłem, przez brak czasu, ale wleje go i tak :)
maniunio 26-03-2015, 15:49 Ja też dzisiaj zamówiłem, ryzyk fizyk. W weekend może uda mi się wymienić to zdam relację czy jest ok. :)
Zmieniałem niedawno olej w skrzyni na coś takiego:
http://rowe-mineraloel.com/en/produkte/hightec-topgear-sae-75w-90-s/
Subiektywne odczucia, wydaje się że 1 i 2 bieg wchodzą lepiej...
maniunio 03-04-2015, 18:45 Ja już po wymianie oleju. Jak na kogoś kto nigdy nie miał samochodu ani z nimi styczności to wymiana oleju poszła całkiem prosto. Oczywiście jest poprawa przy zmianie biegów, wchodzą teraz delikatnie, bez puknięć, oraz problem z wrzucaniem wstecznego prawie całkowicie znikł. Ogólnie warto wymienić jeśli ktoś ma jakieś problemy z wrzucaniem biegów tym bardziej, że ktoś zabiegu wynosi około 100 zł.
PS. Butelki od oleju Ravenol MTF-2 mają fajne wysuwane wężyki dzięki czemu nie trzeba kombinować z żadnymi lejkami itp.
bruneros 09-04-2015, 08:26 Ravenol MTF2 zalany. Skrzynia działa mega "mięęko". Zniknął problem z 1-2, wchodza jak w masło, choc przedtem dramatu nie było... inna sprawa ze jest teraz w miare ciepło, a 1-2 gorzej wchodzilo przy mrozie... generalnie polecam. bo za wymiane przy przeglądzie policzyli sobie 30 zł, olej 100 zł, wiec koszt jest niewielki :)
tocamartin 07-05-2015, 17:15 witam serdecznie.
Chciałbym u siebie w aucie zmienic olej w skrzyni biegów.
Naczytałem sie tu na forum, ze płyną same korzyści z tej wymiany.
W okolicy zimy (do 5'C.) u mnie problem polegał na "skrzypieniu" (nie zawsze) skrzyni biegów i problemie przy wrzucaniu 2-ki.
Mondeo 2007, 2.0 131KM
Po przeczytaniu wszystkiego domyślam sie że to powinienem wlać:
http://sklep.ravenol.pl/oleje-do-skrzyni-biegow/6-RAVENOL-VSG-SAE-75W-90-1L.html
Prośba do kolegów. Nie jestem mechanikiem ale sądzę że poradze sobie sam. Proszę o dokładne wskazanie miejsca śruby do spuszczenia oleju ze skrzyni i miejsce wlania nowego. Zdjęcia będą mile widziane.
slawek-kali 07-05-2015, 17:26 Mozesz kupic rowniez taki http://allegro.pl/castrol-syntrans-fe-75w-1l-ford-volvo-i5280454585.html
Zdjecia postaram sie wkleic w sobote, bo bede wymienial chlodnice klimy :D
Mozesz kupic rowniez taki http://allegro.pl/castrol-syntrans-f...280454585.html
Castrol podaje, że do TDCI 130 km powinien być CASTROL SYNTRANS MULTIVEHICLE 75W-90
tocamartin 07-05-2015, 18:36 Ale ten ravenol też może być?
Jak będziesz tak uprzejmy kolego to ja czekam na fotki i instrukcje :) Bo nie chciałbym wlać oleju do zbiorniczka z płynem do szyb ;) hehe
Castrol podaje, że do TDCI 130 km powinien być CASTROL SYNTRANS MULTIVEHICLE 75W-90
Do mojej MTX75 też podawał Multivehicle, na taki wymieniłem - efekt beznadziejny. Po zmianie na Syntrans FE jest dużo lepiej.
slawek-kali 07-05-2015, 19:10 koledzy syntrans spełnia normę forda i tego się trzymajcie.
koledzy syntrans spełnia normę forda i tego się trzymajcie.
Ale są 2 normy fordowskie do skrzyń:
1. WSD-M2C200-C - SYNTRANS MULTIVEHICLE 75W-90
2. WSS-M2C200-D2 - SYNTRANS FE 75W
W zależności od rocznika inna jest rekomendowana, ale czy jedna zawiera się w drugiej to nie mam pojęcia.
maniunio 08-05-2015, 08:23 Kolega się pytał czy Ravenol też się nadaje. Tak, nadaje się i sam u siebie taki wlałem.
Masz tutaj zdjęcie: http://www.talkford.com/community/uploads/monthly_06_2011/post-52168-0-98323200-1307628925.jpg
Śruby o których mowa to te dwie na samym środku zdjęcia. Najpierw odkręcasz górną a potem dolną. Gdy olej zejdzie, zakręcasz dół, wlewasz górną olej i zakręcasz górną.
Śruby zobaczysz gdy zdejmiesz przednie lewe koło.
Mam nadzieję, że pomogłem.
Jarek_Lodz 08-05-2015, 08:28 Niestety trzeba zdjąć podłogę, nie da rady (ja nie dałem rady) wymienić tylko przy zdjętym kole (nie podłozysz czegoś żeby olej do tego spływał). Jak zdejmiesz podłogę jest wygodniej i szybciej.
maniunio 08-05-2015, 13:26 Racja, ja u siebie też ściągałem podłogę. Nie wiem w co kolega będzie zbierał olej dlatego niewiadomo czy będzie musiał ją zdejmować.
Trzeba zdjąć osłonę od spodu i dobrze ustawić pojemnik żeby olej "złapać"
jak się przygapisz to wszystko w oleju :one: .
tocamartin 09-05-2015, 21:56 Jak narazie wszędzie gdzie pytałem nikt nie chce się podjąć wymiany oleju w skrzyni biegów. W automacie tak, a w manualu "tego się nie robi"
tocamartin 09-05-2015, 22:14 Jak narazie wszędzie gdzie pytałem nikt nie chce się podjąć wymiany oleju w skrzyni biegów. W automacie tak, a w manualu "tego się nie robi"
61933
Przepraszam, wolę zapytać. Chodzi o te śruby 1 i 2?
Domyślam się ze jakiś wężyk i lejek będę potrzebował.
tocamartin 09-05-2015, 22:14 Przepraszam, wolę zapytać. Chodzi o te śruby 1 i 2?
Domyślam się ze jakiś wężyk i lejek będę potrzebował.[/QUOTE]
Kolego te śruby - kup w aptece największą strzykawkę. Cała operacja wymiany oleju to max. 30 min.
tocamartin 10-05-2015, 11:17 Przepraszam za post pod postem Ale nastąpiła pomyłka z mojej strony.
Taka szczykawke już mam. Dobrze wyczytałem... Około 1.8litra ma wejść.
slawek-kali 10-05-2015, 11:19 Tak. Najlepiej od spodu sie tam dostac i moze jakis wezyk na strzykawke naciagnij, bezdie latwiej.
maniunio 10-05-2015, 13:06 Jaki kupiłeś olej? Pamiętam, że pytałeś o Ravenola. Jeśli go kupiłeś to nie potrzebujesz żadnych strzykawek bo butelka ma wbudowany "lejek", który Ci się wysunie gdy będzie otwierał butelkę. I tak, chodzi o te dwie śruby :)
slawek-kali 10-05-2015, 13:10 Kazda ma, ale dostep jest kiepski i zeby lejek ladnie wszedl lepiej zalozyc wezyk.
maniunio 10-05-2015, 14:16 Nie wiem jak jest w przypadku innych ale z Ravenolem nie miałem żadnego problemu :)
tocamartin 10-05-2015, 14:41 Jeszcze nie kupilem oleju. Narazie zbieram informacje i zabiorę się za to. Ravenol na stronie producenta zamówie. 26€
Ja wymieniłem na Ravenol, skrzynia działa odrobinę lepiej lecz delikatny kłopot z jedynka nadal pozostał poprostu oporniej wchodzi niż reszta. Za olej zapłaciłem 136 zł 2L. Wymiana oleju 30zł czas pracy 15min przy okazji wymiany rozrządu. Uważam że warto wymienić. Producent zaleca bodajże co 150k km.
maniunio 10-05-2015, 17:19 Ja kupiłem u tego gościa: http://allegro.pl/ravenol-mtf-2-volvo-1161681-1161745-ford-75w80-1l-i5342413575.html .
2 litry wychodzą z przesyłką 102 zł. W dodatku zamawiałem w czwartek a w piątek już olej miałem u siebie także przesyłka ekspresowa. :)
panowie czy ten olej ravenol moge tez wlac do 1.8- 125km czy do tego silnika jest jakis inny olej
slawek-kali 10-05-2015, 19:10 Jaka skrzynia? To jest olej do skrzyni, a nie silnika :D
tocamartin 10-05-2015, 20:44 teraz to troche sie zamieszałem!!!
CASTROL SYNTRANS MULTIVEHICLE 75W-90
RAVENOL MTF-2 SAE 75W-80
RAVENOL MTF-3 SAE 75W
Moze ktos napisac jaki mam wlac!!!:569:
Marke : Ford EU
Modell : Mondeo, MK IV (2007 - )
Typ : Mondeo 2.0 TDCi Duratorq (96 kW) (2007 - 2008 )
Robert_Taki 11-05-2015, 00:05 teraz to troche sie zamieszałem!!!
Castrol syntrans multivehicle 75w-90
ravenol mtf-2 sae 75w-80
ravenol mtf-3 sae 75w
moze ktos napisac jaki mam wlac!!!:569:
Marke : Ford eu
modell : Mondeo, mk iv (2007 - )
typ : Mondeo 2.0 tdci duratorq (96 kw) (2007 - 2008 )
ravenol mtf-2
Lepszy jest MTF-3 (niższy punkt płynięcia). A jeżeli już Castrol to Syntrans FE 75W
tocamartin 11-05-2015, 15:07 Już za późno. Zamówiłem MTF-2.
wiem ze nie do silnika skrzynia 6
kkooccuurr 25-06-2015, 10:53 Producent zaleca bodajże co 150k km.
Czy ma ktoś może link do strony gdzie można byłoby potwierdzić tą informację?
Widziałme już w kilku miejscach informację o zalecanej wymianie przez producenta co 150kkm ale nigdzie nie była potwierdzona.
Gdzieś czytałem że Ford zaleca wymianę co 200k km a producent skrzyni biegów co 150k km. Było to gdzieś tutaj na forum ale nie pamiętam gdzie.
kkooccuurr 25-06-2015, 16:29 Takich wpisów na forum jest sporo, nigdzie nie ma jednak odnośnika do źródła tej informacji. ...chciałbym to wyjaśnić bo choć pewnie tak nie jest, ma to znamiona miejskiej legendy :)
Ps.
Lepszy jest MTF-3 (niższy punkt płynięcia). A jeżeli już Castrol to Syntrans FE 75W
Strona producenta mówi że punkt płynięcia jest taki sam (-60C). Konsultant Ravenol na pytanie który olej powinien być użyty (MTF-2 vs MTF-3) odpowiedział że oba się nadają choć osobiście wybrał by MTF-2 ponieważ "lepiej znosi wyższe temperatury chociaż wyglada na to że takie parametry nie sa potrzebne do prawidłowego działania."
bruneros 25-06-2015, 17:16 Gdzieś czytałem że Ford zaleca wymianę co 200k km a producent skrzyni biegów co 150k km. Było to gdzieś tutaj na forum ale nie pamiętam gdzie.
ford nie zaleca i nie przewiduje wymiany oleju w skrzyni.
zaleca producent skrzyni - getrag
Witam
Pracuję w serwisie Forda i nie mamy informacji o wymianie oleju w skrzyniach manualnych.Wymiany dokonujemy na życzenie klienta lub po ich naprawach.
pozdrawiam
Powiem tak , wymiana oleju nie zaszkodzi a pomóc może bo faktycznie nic wiecznego nie ma olej również traci swoje właściwości. A jak biegi ciężko wchodzą i jest to problem mechaniczny to logiczne że tego nie wylrczy. Sam wymieniłem jest lepiej ale ideału nie ma, może faktycznie regulacja wspomnianych na forum linek pomogła by bardziej. Zapałem Ravenol MTF-2
kkooccuurr 26-06-2015, 10:22 zaleca producent skrzyni - getrag
Gdzie można znaleźć to zalecenie?
W moim autku dwójka wchodzi z oporami, więc to pewnie synchronizatory. Wymieniłem niedawno olej i żadnej zmiany nie zauważyłem.
Czy ktoś orientuje się w kosztach wymiany synchronizatorów? Czy w ogóle warto się w to bawić, czy lepiej dać sobie spokój?
maniunio 26-06-2015, 17:24 Ktoś w temacie o "haczących biegach" napisał, że miał problem z wrzucaniem dwójki i pomogła...wymiana sprzęgła :)
maniunio
dzięki za wstawienie fotki w którym to miejscu znajdują sie te korki do spuszczania i wlewania oleju do skrzyni biegów
kkooccuurr 03-07-2015, 09:58 Skrzynie robi Getrag. Wymiana co 150 kkm lub co 5 lat.
Gdzie można znaleźć to zalecenie?
Odpowiem sam. Ponieważ nikt nie podał źródła tej informacji ani nie można go znaleźć w Internecie, zapytałem bezpośrednio u producenta skrzyni. W odpowiedzi otrzymałem informację że olej w tej skrzyni użytkuje się dożywotnio. Odpowiadający osobiście zalecała nieobowiązkową wymianę po ok. 240kkm. Oryginał poniżej:
"... I can say that the transmissions MMT6 has a LIFETIME oil filling.
My recommendation is to make a change nearby 240Tkm but it is not mandated.
H.W.
Service & Remanufacturing
D-GFT/2-F
GETRAG FORD Transmissions GmbH"
...mam nadzieję że to wyczerpuję temat potrzeby i częstotliwości wymiany :)
canondale 07-08-2015, 20:56 No ja właśnie dziś robiłem dolewkę. Dlaczego ? Skrzynia od jakiegoś czasu świszczała na 4-biegu. Do tego jak zajrzałem pod spód pod skrzynią coś się pociło. Po małej dolewce świst ustąpił prawie całkowicie a i biegi wchodzą lepiej. Zalewałem oryginalnym fordem FORD 75W FE. Dolałem oleju pomimo, że po odkręceniu korka nieco wypłynęło. Stary olej nie wygląda za dobrze więc zastanawiam się czy nie warto by wymienić na nowy. Operacja banalnie prosta.
canondale 07-08-2015, 22:18 Odpowiem sam. Ponieważ nikt nie podał źródła tej informacji ani nie można go znaleźć w Internecie, zapytałem bezpośrednio u producenta skrzyni. W odpowiedzi otrzymałem informację że olej w tej skrzyni użytkuje się dożywotnio. Odpowiadający osobiście zalecała nieobowiązkową wymianę po ok. 240kkm. Oryginał poniżej:
"... I can say that the transmissions MMT6 has a LIFETIME oil filling.
My recommendation is to make a change nearby 240Tkm but it is not mandated.
H.W.
Service & Remanufacturing
D-GFT/2-F
GETRAG FORD Transmissions GmbH"
...mam nadzieję że to wyczerpuję temat potrzeby i częstotliwości wymiany :)
Nic nie wyczerpuje ! Olej warto wymienić bo skrzynia dostaje nowe życie. Sam się przekonałem już po małej dolewce. Oczywiście ta operacja pod żadnym względem nie jest korzystna dla forda. Szczególnie jeśli chodzi o sprzedaż nowych aut.
witam,koledzy ja wymieniłem an ravenol mtf-2 skrzynia 6 biegowa wlałem 2 butelki i jakoś mi nic nie wypłyneło to jak to jest z tą ilością oleju. auto stało równo
Najprawdopodobniej olej nie powinien być GL 5, a GL4 (Syntrans Multivehicle 75W/90) ewent. GL4+ (Castrola:były TAFx -> Syntrans Transaxle 75W/90) lub ocxzywiście orygin. Forda 75W/90 BO, bowiem GL5 jest z dodatkami EP (głównie do przekładni hipoidalnych), a one działają troche korodująco na metale kolorowe synchronizatorów. MMT6 zawiera pary kół zębatych czołowych i wystarczą oleje GL-4.
http://www.oilspecifications.org/ford.php
http://www.talkford.com/community/topic/222586-the-correct-oil-for-the-mmt6-6-speed-box-is/
siara1983 11-10-2015, 08:39 Witam!
Ja też mam problem z 1 i 2 biegiem. Bardzo ciężko wchodzą na zimnym silniku. Jak się rozgrzeje to jest OK. Czy coś można z tym zrobić? Też myślałem o wymianie oleju w skrzyni, ale nie wiem czy ma to sens. Mój przebieg to 180tys.
Proszę o radę.
Miałem ten sam problem i u mnie pomogło wykręcić całego filtra powietrza wraz z obudowa spad maski i masz wtedy piękny dostęp do tego mechanizmu który zmienia biegi gdy poruszamy lewarkiem. Obficie potraktowane wszystkie te ruchome połączenia wd40 i problem znikl. Zajęło mi to może 30min.
witam,koledzy ja wymieniłem an ravenol mtf-2 skrzynia 6 biegowa wlałem 2 butelki i jakoś mi nic nie wypłyneło to jak to jest z tą ilością oleju. auto stało równo
A wlej i 3 litry - będzie lepiej smarować.
witam,koledzy ja wymieniłem an ravenol mtf-2 skrzynia 6 biegowa wlałem 2 butelki i jakoś mi nic nie wypłyneło to jak to jest z tą ilością oleju. auto stało równo
żeby spuścić olej trzeba auto obniżyć maksymalnie na lewarku, a potem je podnieść ale podnieść do poziomu tak jakby stał na kołach. ja wymieniając na początku się walnąłem i podniosłem za mało choć wydawało się, że jest równo i też wlałem więc niż potrzeba. po zorientowaniu się odciągnąłem nadmiar i podniosłem auto do wymaganej wysokości i olej zaczął sobie wypływać
[QUOTE=djremo;2469019]żeby spuścić olej trzeba auto obniżyć maksymalnie na lewarku, a potem je podnieść ale podnieść do poziomu tak jakby stał na kołach
ja właśnie wlałem 2 litry jak auto było na poziomie jakby stało na kołach i wyglądało na to że za mało,ale jeżdżę narazie
Panowie,
Może ktoś orientuje się w specyfikacjach. Mam auto z 6/2007 r. i wg opisów w sklepie do mojej skrzyni jest FORD 75W-90 1l. - FORD WSD-M2C200-C. Natomiast od 13.8.2007 podawany jest ten olej: FORD 75W FE 1l. WSS-M2C200-D2. Czyli norma z końcówką "C" vs "D2". Może ktoś z Was wie, czy można użyć oleju "D2" do skrzyni, w której oryginalnie był olej "C"?
Dzięki
Panowie,
Może ktoś orientuje się w specyfikacjach.
Dzięki
Ford M2C200-C
Polyalphaolefine (PAO) based, synthetic gear oils.Poprzedni numer finis 1547953 został zmieniony na 1045737 co odpowiada numerowi 97SX-M2C200-AA
Ford M2C200-B
Synthetic, SAE 75W90 grade, API GL-4 or GL-5 level hypoid gear oil with extreme pressure (EP) properties.
Ford M2C200-D
Polyalphaolefine (PAO) based, synthetic gear oil with viscosity modifier and extreme pressure (EP) additive.
Czyli ......-D(2) to chyba olej z dodatkami EP, które mogą korodować metale kolorowe synchronizatorów. Ja bym pozostał przy tym ....-C.
mundek_82 06-02-2016, 14:54 witam ja również wymieniłem tydzień temu olej w skrzyni biegów i mój również wygladał niechlujnie czarny jak olej po przypaleniu schabowych bardziej wodnisty był auto mialo 210.000 na liczniku zalalem nowego i jestem zadowolony
witam ja również wymieniłem tydzień temu olej w skrzyni biegów i mój również wygladał niechlujnie czarny jak olej po przypaleniu schabowych bardziej wodnisty był auto mialo 210.000 na liczniku zalalem nowego i jestem zadowolony
Co wlałeś? Jakiiś inny dźwięk się pojawił. odczucia?
mundek_82 08-02-2016, 19:04 Co wlałeś? Jakiiś inny dźwięk się pojawił. odczucia?
Castrol Syntrans FE 75w Powiem ci ze odczucia sa lepsze niz wczesniej nie ma 100% poprawy ale biegi lepiej smigaja mi w 100% jak innym kolegom co niktorym nie pomoglo ale jest lepiej :):) tu masz linka kolego ale do duńskiej stronki ale możesz sobie patametry zobaczyc co i jak https://landberg.dk/castrol-gearolie-syntrans-fe-75w-1l-p838
cichy3000 20-05-2016, 15:59 witaj, miałem podobny problem wymiana oleju nic nie pomogła :) , przy wymianie dwumasy zauważyłem że uchwyt linek wybieraka a konkretnie tulejki gumowe są uszkodzone - 3szt - w serwisie występują tylko w komplecie z blachą koszt około 90zł
zastosowałem zamienniki i precyzja zmiany biegów wróciła !
skrzynia MMT6
Marcin
odkopię trochę temat aby dopytać czy może ktoś się orientuje cóż to za cześć - może jakiś numer katalogowy / fordowski / jakiś zamiennik...
jak zapytałem w ASO o cenę linki to usłyszałem 770zł + wymiana 400zł
bardziej by mi się uśmiechało pojechać do ASO z własnym zamiennikiem :)
mój mondi to MK4 5biegowy 2.0 benzyna
"haczy" 1 oraz 2
radekrogo 16-07-2016, 15:57 Witam.
Podpinam się pod temat.
Man do dyspozycji dwa oleje FUCHS TITAN SINTOFLUID 75W80 i CASTROL SYNTRANS MULTIVEHICLE 75W90. Fusch jest API GL-5 Castrol API GL-4. Obydwa spełniają normę FORD M2C200-C/C2/C3i nadają się do MMT6 w Mondeo MK3.
Mimo ze w Mondeo Mk4 jest ta sama skrzynia(poprawcie jeśli się mylę) potrzebuje ona oleju w normie Ford WSS-M2C200-D2 , na rynku jest tylko CASTROL Syntrans FE 75W API GL-4 lub oryginalny Forda. Podejrzewam komercyjny zabieg Ford-a i Castrol-a żeby mieć exclusive.
Moje pytane dlaczego w Mondeo mk3 można stosować rożne normy API. Podobno API GL-5 ma więcej uszlachetniaczy atakujących metale kolorowe synchronizatorów.
Ktory z wyżej wymienionych będzie lepszy w ciepłym klimacie ?
radekrogo 17-07-2016, 06:18 Pawonie ALARM, o 10-tej robię wymianę. Jak nie ma nikt opinii to Castrola zaleje, dla bezpieczeństwa.
Pawonie ALARM, o 10-tej robię wymianę. Jak nie ma nikt opinii to Castrola zaleje, dla bezpieczeństwa.
Też bym tak zrobił. Są jakieś różnice w odczuciach po wymianie?
radekrogo 17-07-2016, 17:59 Żadnej, różnicy nie ma. Ale olej miał już 100kkm to zmieniłem, był mocno brązowy.
antoni01 17-07-2016, 20:45 Ja również posiadam auto sprzed 13.8.2007 i 2 lata temu zmieniłem olej w skrzyni na MOTUL MOTYLGEAR 75W90. Od tego czasu przejechane ok 50 tys. km i żadnych problemów.
smolikjr 15-10-2016, 20:48 Witam,
Chciałem wymienić olej w skrzyni. Niestety nie doszukałem się jaki olej (jaka specyfikacja) do skrzyni MMT6 w polifcie. Można wyszczególnić dwie:
WSS-M2C200-D2 (http://www.ford-esklep.pl/pl/p/Olej-przekladniowy-FORD-75W-FE-1l.-WSS-M2C200-D2/3868)
oraz
WSD-M2C200-C 75W-90 (http://www.ford-esklep.pl/pl/p/Olej-przekladniowy-FORD-75W-90-1l.-FORD-WSD-M2C200-C/53)
Czy ktoś jest w stanie powiedzieć, która jest właściwa ew. lepsza ?
slawek-kali 15-10-2016, 21:26 nr.1 ;) potrzeba ok. 1.8L
smolikjr 18-10-2016, 06:46 Czyli nic się nie zmieniło od przedlifta, dzięki :)
mlynczaj 20-10-2016, 18:53 A te korki spustowo/zalewowe nie mają żadnych uszczelek ? Po wykręceniu i zakręceniu nie puszczają oleju ?
Witam
Nie puszczą oleju.
pozdrawiam
Marino166 04-11-2016, 12:33 Koledzy jaki klucz potrzebny do odkręcenia tych śrub? Mam zamiar jutro olej wymienić i nie wiem czy mam taki klucz
Witam
Klucz imbusowy 8mm.
pozdrawiam
Marino166 06-11-2016, 18:04 Witam
Klucz imbusowy 8mm.
pozdrawiam
Dzięki, olej już wymieniony, w sumie nie było to trudne zadanie :razz:
kris8484 19-12-2016, 16:24 panowie czy ten olej bedzie dobry?
http://allegro.pl/castrol-syntrans-transaxle-75w90-1l-dabrowa-g-i6285847559.html
slawek-kali 19-12-2016, 16:38 nie.. szukaj fe 75w
kris8484 19-12-2016, 16:51 nie.. szukaj fe 75w
dzieki za info czyli ten bedzie ok?
http://allegro.pl/castrol-syntrans-fe-75w-gl-4-ford-volvo-1l-i6310897219.html
slawek-kali 19-12-2016, 18:07 :one:
Wrzucam linka do strony z opisem wymiany oleju w MK4 z silnikiem 2.2 TDCI. Siedzi tam skrzynia M66 z Volvo i rozmieszczenie korków jest inne niż w 2.0 TDCI. Sam tego szukałem, tu nie było, a komuś może się przydać.
http://www.pelicanparts.com/techarticles/Volvo-C30/53-TRANS-Manual_Transmission_Fluid_Change/53-TRANS-Manual_Transmission_Fluid_Change.htm
Witajcie.
Mam autko focus st mk3 skrzynia reczna chyba mmt6
Czy olej MILLERS OILS TRX SYNTH 75w90 https://www.google.pl/url?sa=t&source=web&rct=j&url=http://www.millersoils.pl/produkty/premium-samochody-osobowe/oleje-przekladniowe/trx-synth-75w90/&ved=0ahUKEwji4sHQ5svUAhWOLVAKHVrzDwwQFggoMAA&usg=AFQjCNHGHw1O7AkPCx5VWQBPMjk1n7xCPw&sig2=GzlIj3wcJb9YiO6O7vtRfQ jest odpowiedni czy nie? Zalalem taki weszlo 2l.
Niestety po lekturze specyfikacji wychodzi na to ze powinienem wlac 75W. Co zrobic? Znowu zmienic?
maniunio 22-06-2017, 09:09 Napisałeś, że wlałeś 75W a następnie, że powinieneś wlać 75W, więc chyba dobrze czy ja czegoś nie zrozumiałem?
Wlałem 75W90 a powinienem 75W bez 90. Tak wychodzi ze specyfikacji.
Problem w tym że nie wiem czy 75W90 nada się czy konieczny jest bez końcówki 90.
Wlałem taki jaki jest zalecany w specyfikacji M2C200-C ale po tym okazało się że powinienem użyć oleju ze specyfikacji M2c200-D2.
Czy jak mam -C to jest ok bo D2 jest "gorsza" czy co?
Nigdzie nie ma żadnych informacji. Serwis się wypina. ASO nie udziela informacji serwisowych a jedynie zapraszamy na wymianę wlejemy Panu odpowiedni i skasujemy z 800 stówek.
Stąd moje pytanie.
75W90 jest ok czy konieczny jest 75W bez 90.
Co ciekawe nawet różnic nigdzie nie umiem znaleźć. Czym się różni 75W90 od 75W. Niektórzy producencji piszą jeszcze FE jakieś. Też nie wiadomo co FE oznacza. Fajna Eliza?
Taki wlałem:
http://www.millersoils.pl/wp-content/uploads/2015/11/trx_synth_75w90.jpg
A w/g specyfikacji auta po VINie powinienem taki:
http://i.ebayimg.com/00/s/MTYwMFgxNjAw/z/W68AAOSwKytZL~Rv/$_57.JPG
manieksaint 21-08-2017, 19:11 Panowie chciałbym się upewnić czy olej z linku będzie odpowiedni dla mojego mondeo z 2008r? Bo katalog ravenola pokazuje inny olej dla mojego auta a tutaj padły kilku krotnie propozycje mtf-2 i teraz nie jestem pewien który powinienem zamówić. z góry dzięki za odp
http://allegro.pl/ravenol-mtf-2-bmw-fiat-ford-gm-75w-80-1l-mokotow-i6839462129.html
Do mojego 2008 2.0 TDCi zalalem Ravenol MTF-2 SAE 75W-80 1L, zamowiony z reszta przez strone Ravenola (~59 zl x 2, czyli ~118 zl razem, wysylka gratis). Zmienialem prawie 2 lata temu, wszystko ok.
lukaszenk-84 25-10-2017, 12:05 Witam
Posiadam Mondziaka MK4 2008 1.8 diesel, skrzynia 6
przeczytałem cały watek o tym jaki olej ale trochę czasu minęło i być może jest coś lepszego - jaki olej polecacie/powinien być do skrzyni biegów??
Lukasz2525 01-02-2018, 22:25 A olej Carlube ? Ktoś lał, poleca ?
Będę wymieniał olej przekładniowy w swoim MK4 2.0 benzyna. Wybrałem dwa : RAVENOL MTF-3 SAE 75W oraz Castrol SYNTRANS FE 75W. Powiedzcie proszę który lepszy?
Kup taki i nie kombinuj.
https://ford.sklep.pl/product-pol-18212-olej-przekladniowy-75W-FE-Ford-1547953.html
RyszardaTrzeciaWaza 15-05-2018, 15:01 A olej Carlube ?
Ja mam zalany Carlube. Wszystko w należytym porządku. Nie ma co przepłacać za oryginał.
Panowie/Panie czy korek spustowy oleju skrzyni biegow ma magnes czy inny 'filtr' oczyszczajacy olej - w tym przypadku z opiłków? Mondeo Mk4 polift.
Marcinochal987 19-06-2018, 14:05 AUTO: Mondeo mkIV 2.0 146 km Duratec, skrzynia 5-cio biegowa
- czy numer mojej skrzyni to: MTX75?
- ile litrów oleju jest potrzebnych do wymiany?
- który olej będzie najlepszy? FE 75W czy 75W-90?
- który z poniższych polecacie?
https://ford.sklep.pl/product-pol-18212-olej-przekladniowy-75W-FE-Ford-1547953.html
http://www.ford-esklep.pl/pl/p/Olej-przekladniowy-CASTROL-SYNTRANS-FE-75W-1l.-WSS-M2C200-D2/4148
Dzięki!
N7h4k4lr 21-06-2018, 10:46 Kup Valvoline albo Motula , są tańsze.
Marcinochal987 02-07-2018, 21:03 Jakie oznaczenie i ile tam wchodzi litrów>?
Dzięki za odpowiedź
Panowie 220tys nabite, olej w skrzyni nigdy nie wymieniany koszt nie wielki więc wymieniam.
Mondeo Mk4 kombi, 2008r, benzyna, skrzynia 5-biegowa manualna, wg intercars MTX75 5/1.
Wg w/w stronu powinienem wlać 1.9L oleju RAVENOL VSG 75W90. Czy ktoś miał doczynienia z tym olejem?
Witajcie,
Dziś zalałem Ravenol MTF-3 SAE 75W, przebieg Mk4 - 150 000 km.
Stary olej nie wyglądał źle...żadnych zmian na plus , ani na minus nie widzę.
Poczekamy na mrozy - wówczas ocenię. :razz:
Marian sci 24-11-2018, 08:43 Witam
Skrzynia mmt6 (6biegowa), mk3 2006, zimą przy nierozgrzanym silniku większy opór przy wbiciu 1 i wstecznego. Po wymianie oleju znaczna poprawa wbicia wszystkich biegów. Stary olej był chyba nie wymieniany od nowości i miał ciemny kolor. Zalałem oryginalnym fordowskim 75W FE.
Pozdrawiam
Do mk3 powinieneś wlać 75W-90.
Jarek Kolanko 09-12-2018, 19:28 Witam
Zalewał ktoś z forumowiczów olejem Liqui Moly TOP TEC MTF 5100 75W ??
Pozdrawiam
konrad1517 21-12-2018, 18:51 Witajcie.
Mam problem po wymianie kompletu sprzęgła i oleju w skrzyni.
Ciężko wchodzi 1/2 bieg szczególnie, gdy jest zimno.
Silnik 2.0 140KM DW10 z 2009r
Mechanik wlał shell spirax 75W90.
Inny mechanik twierdzi, że wlany jest zły olej bo powinien być wlany 75W
Tu czytam, że to jest różnica.
Ktoś powie jaki powinien być wlany i jak jakościowo wypada shell?
Ktoś powie jaki powinien być wlany
75W FE zgodny z normą Ford WSS-M2C200-D2.
Ale to nie będzie przyczyną problemów z 1/2. Sprawdził bym czy linka od wybieraka lewo/prawo jest dobrze wyregulowana.
PS. Ja mam zalanego Castrola SynTrans FE 75W i biegi wchodzą mi ładnie a skrzynia przestała wyć. Poprzedni właściciel zalał skrzynię czerwonym ATFem... :o
konrad1517 21-12-2018, 22:26 Byłem dziś u mechanika który pracuje w ASO i twierdzi, że linki są w porządku. Zasugerował olej forda i ewentualnie wadliwą dwumasę
kubi2410 04-02-2019, 10:33 Witam posiadam 2.0 benzyna 145km skrzynia MTX 75 5 biegowa.
Proszę o info ile wchodzi oleju przeczytałem cały temat i 99% wpisów jest do Diesla.
Olej który chcę wlać to RAVENOL VSG 75W90
Witam
MTX-75 zalewamy olejem w ilości 1,9 litra.Olej 75W FE.
pozdrawiam
Witam posiadam 2.0 benzyna 145km skrzynia MTX 75 5 biegowa.
Proszę o info ile wchodzi oleju przeczytałem cały temat i 99% wpisów jest do Diesla.
Olej który chcę wlać to RAVENOL VSG 75W90
Jeśli Ravenol to lepiej wlej MTF-2 bo na tym co proponujesz to skrzynia zimą będzie topornie chodzić. Niestety sam się o tym przekonałem. Na MTF-2 jest lepiej niż na oryginalnym.
koval1980 05-02-2019, 18:16 Jeśli Ravenol to lepiej wlej MTF-2 bo na tym co proponujesz to skrzynia zimą będzie topornie chodzić. Niestety sam się o tym przekonałem. Na MTF-2 jest lepiej niż na oryginalnym.
Też mam Ravenol i polecam.
miszelos 20-03-2019, 11:29 Mam podobny problem z jedynką i wstecznym jak i Wy.
Ponieważ zawsze zalewam silnik Millers Oils EE Longlife ECO 5w30 5l
to i do skrzyni wybrałem:
Millers Oils EE Transmission 75w90
Zobaczymy jak będzie po wymianie.
https://www.millersoils.pl/produkty/premium-samochody-osobowe/oleje-przekladniowe/ee-transmission-75w90/
Marino166 20-03-2019, 13:28 A jaki masz przebieg?
Wysłane z mojego Redmi 3S przy użyciu Tapatalka
miszelos 20-03-2019, 13:39 172 000 km.
Marino166 20-03-2019, 17:40 172 000 km.Ja wymieniłem przy swoim przy przebiegu 240 tys i w sumie niczego to nie zmieniło, w sumie to po spuszczeniu starego oleju żałowałem że to zrobiłem, bo olej był czyściutki, wyglądał jak nowy.
Wysłane z mojego Redmi 3S przy użyciu Tapatalka
miszelos 20-03-2019, 20:45 Ale miałeś problemy z biegami?
Uważam, że każdy olej należy wymienić a już na pewno po takim przebiegu i po tylu latach. Jeżeli wymiana nic nie da, będę szukał przyczyny w środku skrzyni.
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
Marino166 21-03-2019, 07:03 Ale miałeś problemy z biegami?
Czasem wsteczny ciężej mi wchodzi, ale przyzwyczaiłem się go już wbijać. To chyba ogólnie bolączka MK4 skrzynia nie jest taka precyzyjna w porównaniu z moimi poprzednimi samochodami (Japończyki mają lepsze skrzynie)
Wysłane z mojego Redmi 3S przy użyciu Tapatalka
Ale miałeś problemy z biegami?
Uważam, że każdy olej należy wymienić a już na pewno po takim przebiegu i po tylu latach. Jeżeli wymiana nic nie da, będę szukał przyczyny w środku skrzyni.
Zmiana oleju nic nie da. Temat wałkowany setki razy. Problem najczęściej dotyczy korozji wałka wieloklinowego i niepełnego wysprzęglania.
Roland074 21-03-2019, 07:56 Ścięła się zapewne śruba przy skrzyni i wytarły gumki.
Mam pytanie odnośnie oleju do skrzyni - mam polifta z 2011r., 1.6 120km (88kW) i jeden mętlik w głowie. Jeden sklep odpisuję, że mam mieć olej wg jednej specyfikacji, drugi pisze, że inna specyfikacja:
1) WSS-M2C200-D2 75W
2) WSD-M2C200-C 75W-90
Nawet na stronach typu "dobierz olej" jest informacja przy moim modelu, że do 2013 roku ma być 75W90, natomiast po 2013 75W ....
Komu wierzyć? Czy istnieje prawdopodobieństwo, że te oleje różnią się na tyle, by po wlaniu nieodpowiedniego coś się stało ze skrzynią?
Wymiana profilaktyczna, przebieg 135 tys km.
lucas4891 11-07-2019, 13:16 Kiedys profilaktycznie zmienilem olej w skrzyni na Valvoline. Nie pamietam jaki, ale zgodny ze specyfikacja producenta. Po kilku latach robilem sprzeglo i przy okazji ponownie wymienilem olej. Tym razem udalem sie po niego do ASO. Biegi wchodza duzo latwiej, jak nigdy wczesniej.
Mam przedlifta co prawda, ale sprzedawca twierdzil, ze teraz leja ten olej do wszystkich skrzyn manualnych. Starych i nowych modeli.
Ford Service 75FE
WSS-M2C200-D2
Bump: http://www.ford-esklep.pl/pl/p/Olej-przekladniowy-FORD-75W-FE-1l.-WSS-M2C200-D2/3868
Takie cus wlasnie
Kiedys profilaktycznie zmienilem olej w skrzyni na Valvoline. Nie pamietam jaki, ale zgodny ze specyfikacja producenta. Po kilku latach robilem sprzeglo i przy okazji ponownie wymienilem olej. Tym razem udalem sie po niego do ASO. Biegi wchodza duzo latwiej, jak nigdy wczesniej.
Nie łącz wymiany oleju z łatwiejszą zmianą biegów, gdy wymieniałeś sprzęgło.
Potem tworzą się mity, że wymiana oleju wręcz eliminuje problem z przełączaniem biegów - takie przypadki są jednak w mniejszości.
lucas4891 11-07-2019, 16:48 Nie łącz wymiany oleju z łatwiejszą zmianą biegów, gdy wymieniałeś sprzęgło.
W ramach scislosci, byla to druga wymiana sprzegla, a po pierwsze nie bylo zadnej roznicy w przelaczaniu biegow.
Pozatym, roznica w zmianie biegow na nowym oleju, jest zauwazalna przy niskich temperaturach. Od kiedy posiadam to auto ponizej +10°C biegi wchodzily wyraznie ciezej. Po nagrzaniu oleju problemu oczywiscie nie bylo. Z nowym olejem nie ma roznicy jaka jest temperatura skrzyni.
Pozatym, kiedys mialem passata b5. Wymienilem olej na jakis tam markowy spelniajacy normy. Marki nie pamietam bo to dawno bylo.
I odziwo biegi wchodzily wyraznie ciezej. Po wymianie ponownej, na jakis dedykowany przez VAG, biegi wchodzily jak w maselko.
Wiec to jednak nie mity, wiem co pisze. Aczkolwiek mogles dojsc do takich wnioskow na podstawie jedynie poprzedniego wpisu
aleksanderu1988 11-07-2019, 21:24 U mnie też pojawił się ostatnio problem z wbijaniem biegów. Oleju nie będę zmieniał, bo wiem, że przyczyna może być po stronie wybieraka lub nie pełnego wysprzęglania. Nie raz nie mogę wbić biegu wstecznego. To nie jest tak, że ciężko się wbija... Poprostu nie ma możliwości. Czasami wejdzie bez problemu, a czasami blokada. Zanim ściągnę skrzynię chciałbym wiedzieć co mogę zrobić z elementami sterującymi skrzynią. Wiem, że duże luzy są na wybieraku przy drążku zmiany biegów, oraz wybierak w skrzyni także ma luzy, bo miałem go już na zewnątrz. Zna ktoś jakieś numery części, namiary na sklepy...
miszelos 15-02-2021, 21:47 Czy ktoś z Was rozwiązał już ten problem? Jeśli tak to co należy wymienić i na jakie koszty się szykować?
Cześć,
chciałbym profilaktycznie wymienić olej w skrzyni manualnej w Mondeo MK4 1.6 Ecoboost z 2014 r. (przebieg ok. 115 tys. km). Olej już kupiłem, jaki warsztat polecacie w Warszawie, by mieć pewność, że nic nie spie...? Jeśli chodzi o warsztaty niezależne, ale specjalizujące się w Fordach to Abscar mi odpisał, że nie wymieniają oleju w skrzyniach manualnych.
jaki warsztat polecacie w Warszawie, by mieć pewność, że nic nie spie...?
FHU Blue Strawberry Paweł Hibner, Czardasza 8 W-wa. Naprawiam u Pawła chyba od 6 lat.
Panowie 220tys nabite, olej w skrzyni nigdy nie wymieniany koszt nie wielki więc wymieniam.
Mondeo Mk4 kombi, 2008r, benzyna, skrzynia 5-biegowa manualna, wg intercars MTX75 5/1.
Wg w/w stronu powinienem wlać 1.9L oleju RAVENOL VSG 75W90. Czy ktoś miał doczynienia z tym olejem?Trochę czasu minęło, a potwierdzenia brak.
Mógłby ktoś skoczyć do mojego poprzedniego postu i sprawdzić czy aby na pewno mam nabyć taki olej :)
Bo tu widzę,że koledzy piszą też coś o MTF2
Czy raczej zaopatrzyć się w ori FORD 75W FE 1l. WSS-M2C200-D2
http://www.ford-esklep.pl/pl/p/Olej-przekladniowy-FORD-75W-FE-1l.-WSS-M2C200-D2/3868
Dammad95 26-03-2022, 10:02 Cześć,
chciałbym profilaktycznie wymienić olej w skrzyni manualnej w Mondeo MK4 1.6 Ecoboost z 2014 r. (przebieg ok. 115 tys. km). Olej już kupiłem, jaki warsztat polecacie w Warszawie, by mieć pewność, że nic nie spie...? Jeśli chodzi o warsztaty niezależne, ale specjalizujące się w Fordach to Abscar mi odpisał, że nie wymieniają oleju w skrzyniach manualnych.
Powiedzcie mi proszę jak spuścić olej ze skrzyni biegów w Mondeo MK4 1.6 ecoboost?
Chciałem dziś wymienić, olej kupiony i bach. Nie ma jak spuścić...
Czyżby to była jakoś bardziej skomplikowana procedura?
Dzień dobry wszystkim
Mondeo 2008 2.0tdci Nie jestem pewny modelu skrzyni (zakładam że MMT6), ktoś podpowie jak/gdzie sprawdzić?
Chcę wymienić olej i z lektury forum "bezpieczny" wydaje się Castrol Syntrans FE 75W API GL-4?
N7h4k4lr 12-05-2024, 21:15 Będzie ok.
Hey,
nad półosią jest korek przelewowy - tylko tak sprawdzisz poziom oleju .Wlewasz od góry pod akumulatorm . Z tego co pamietam to wchodzi ok.1,8L
nad półosią jest korek przelewowy - tylko tak sprawdzisz poziom oleju .Wlewasz od góry pod akumulatorm . Z tego co pamietam to wchodzi ok.1,8LTylko kolega pytał, jak sprawdzić jaką ma skrzynię biegów i czy olej, który sobie wybrał, będzie ok.
Pacjent benzyna 2.0 duratec HB 2007r nie moge namierzyć z prawej strony jak w dislach przy przegubach wlotu i wylotu do skrzyni biegów na olej - a cos tam mi sie poci i nie wiem co to jest chce wymienic/sprawdzić olej w skrzyni biegów ktoś pomoże gdzie one są benzyniaku bo napewno nie tam gdzie w dislu sprawdzalem juz i szukalem z kanalu i od lewego koła wszystko co mogłem. dzieki za pomoc.
|