Zobacz pełną wersję : [Focus 1998-2004] Czy jak odłącze akumulator na 1h nastąpi reset jakiś ustawień ?


keta
26-06-2013, 17:54
witam, ponieważ focus to mój pierwszy diesel zadam pytanie (może banalne ale cóż) więc czy jak odłącze akumulator na 1h czy nastapi reset jakichś ustawień bo gdzieś mi się coś o uszy obiło, a nie jestem pewien, wdzięczny bedę za szybką odpowiedz.

Broken
26-06-2013, 18:07
moim skromnym zdaniem , to może Ci się zablokować komputer pokładowy ale to nie jest do końca pewne :) a co do reszta to radio, liczniki , zegarki etc . a z poważniejszych to słyszałem o właśnie tej blokadzie kompa u kumpla w BMW tak się stało ;/(udało się jakoś z przywrócić jego funkcje)

wyskoczył błąd szyb, błąd active steering, ale po ponownym uruchomieniu wszystko wróciło do normy.

najprościej jest odłączyć . Jak nie sprawdzisz to się nie dowiesz :P

keta
26-06-2013, 18:14
nie będę ryzykował dostanę sie do tego kabelka gdzieś indziej (zakładam światła dzienne i muszę sie dostać do przewodu od postojówek) dzięki za poradę.

Mooomin
26-06-2013, 19:24
witam, ponieważ focus to mój pierwszy diesel zadam pytanie (może banalne ale cóż) więc czy jak odłącze akumulator na 1h czy nastapi reset jakichś ustawień bo gdzieś mi się coś o uszy obiło, a nie jestem pewien, wdzięczny bedę za szybką odpowiedz.

Nie wiem jak w MK1, ale podejrzewam, że nie inaczej niż w MK2 i innych samochodach. Ja u siebie zabierałem akumulator na całą noc do ładowania i nic wielkiego się nie dzieje - trzeba wpisać kod radia, ustawić zegarek, stracisz średnie spalanie i przebieg dzienny i tyle.

moons
26-06-2013, 21:29
Weźcie, wymyślacie teorie :)
Nic się nie stanie, zresetuje się licznik, zresetują się wyliczenia komputera pokładowego jeśli taki posiadasz, przestawi się zegarek, oraz zablokuje się radio jeśli masz fabryczne. Trzy pierwsze są nic nie znaczące, natomiast do radio potrzebny jest kod żeby po podłączeniu akumulatora wpisać. Jeśli nie masz to radzę wcześniej poszukać.

Pozdrawiam

tomaliusz
18-04-2015, 15:18
Wiem że temat stary ale taka ciekawostka:
-odłączyłem akumulator na 40 minut i licznik dzienny ani nawet komputer pokładowy się nie zresetował. Skasowała się tylko godzina i radio zablokowało.
Chciałem zresetować ustawienia komputera i teraz nie wiem czy nie za krótko był odłączony akumulator?
Jak myślicie?

moons
18-04-2015, 18:13
A po co chciałeś resetować komputer?? Licznik i komputer pokładowy powinny się zresetować po odłączeniu akumulatora bo nie mają swojego zasilania więc nie ma takiej opcji żeby się nie zresetowały. Po podłączeniu akumulatora i przekręceniu pierwszy raz kluczyka, wskazówki powinny pójść na maxa do góry. Wszystkie wskazania oprócz całkowitego przebiegu powinny się wyzerować, więc albo jakoś słabo odłączyłeś akumulator albo nie zauważyłeś zresetowania się licznika i komputera pokładowego.
Po drugie taki reset komputera praktycznie nic nie daje, poza wyzerowaniem się wskazań wszystkich czujników.
Pozdrawiam

tomaliusz
18-04-2015, 18:19
Na 100% nie zresetował się licznik dzienny ani komputer pokładowy.
Tak jak napisałem, tylko godzina się zmieniła i radio się zablokowało.
Tak że opcja taka jest :P
Właśnie chodziło mi o reset czujników bo wymieniłem sonde lambda.
edit:
Dodam tylko że chodzi o forda focusa MK1 2002 r. 1.6 ZETEC

moons
18-04-2015, 18:58
Nie ma takiej opcji żeby przy fabrycznym aucie nie zresetował się licznik po odłączeniu akumulatora koniec i kropka. Twoje auto to nie perpetum mobile że bierze prąd z kosmosu. Zrób sobie eksperyment odłącz wtyczkę od licznika, to to samo jak by odłączyć akumulator i na pewno licznik się zresetuje. Chyba że masz jakiś alarm czy coś podobnego z własnym zasilaniem. Innej opcji nie ma, w Focusie nie ma żadnych baterii poza akumulatorem.
Pozdrawiam

tomaliusz
18-04-2015, 19:27
moons, specjalnie poszedłem to nagrać bo przecież na słowo nie uwierzysz! :569:
https://youtu.be/w8up7ecRBfY
i nie mam żadnego alarmu ani dodatkowego zasilania, auto od nowości w rodzinie.

moons
18-04-2015, 19:38
Ale mnie nie musisz przekonywać, bo przepraszam za wyrażenie wisi mi to czy Twój licznik się resetuje czy nie. W focusie nie ma żadnej innej baterii do podtrzymania licznika lub komputera. Nie mam pojęcia co i jak masz podłączone w aucie.
Zrób sobie prosty test jaki pisałem wcześniej, odłącz wtyczkę od licznika i zobaczysz czy będzie takie same zachowanie licznika. Chyba że faktycznie masz jakieś solarne auto ale wątpię.
Pozdrawiam

tomaliusz
18-04-2015, 19:55
Ja wcalę nie chcę Cię przekonywać, ale zatkało kakao :619:
Wszystko w aucie jest fabryczne, tak jak pisałem, od nowości w rodzinnym domu.
Odłączenie aku na dany czas niewystarczy. Potrzebny jest określony czas od ujścia napięcia z całego obwodu, który powoduje podtrzymanie ... ach, nie będę się wysilał :D Test Pan nie zaliczył :619:
I mi już wisi Twoja opinia bo widać że nie masz o tym pojęcia :pomysl:

moons
18-04-2015, 20:24
Jakżeś taki elektronik/elektryk to w takim razie co Ci tak trzyma prąd po odłączeniu akumulatora, bo skoro trzyma pamięć w liczniku i komputerze gdzieś ten prąd powinien być zmagazynowany bateria, kondensator albo jakiś inny akumulator, praw fizyki nie oszukasz. Przecież same przewody tyle prądu nie utrzymają żeby zasilić przez 45 minut licznik i komputer pokładowy. Nie powiesz mi że jak odłączysz akumulator to w wiązkach zostaje prąd.
Pozdrawiam

robdol
18-04-2015, 20:53
I mi już wisi Twoja opinia bo widać że nie masz o tym pojęcia :pomysl:

Brak kultury kolego się kłania
moons pomógł już wielul kubowiczom a ty naskrobałeś zaledwie kilka postów

radek70
18-04-2015, 22:40
Pamięć nieulotna dotyczy tylko przebiegu, reszta zeruje się po odłączeniu aku na bliżej nieokreślony czas. Pamięć nieulotną potrafi zmienić tylko pan pod przykrywką "korekta licznika".

tomaliusz
19-04-2015, 09:03
Brak kultury kolego się kłania
moons pomógł już wielul kubowiczom a ty naskrobałeś zaledwie kilka postów
To że naskrobałem kilka postów nie znaczy iż jestem gorszy i można mi dowalić! :diabelek:
...
wisi mi to czy Twój licznik się resetuje czy nie
Pamięć nieulotna dotyczy tylko przebiegu, reszta zeruje się po odłączeniu aku na bliżej nieokreślony czas. Pamięć nieulotną potrafi zmienić tylko pan pod przykrywką "korekta licznika".
Chodzi o licznik dzienny i wskazania kompa.
Zostawiłem odłączone aku na noc, później podłącze to znów naskrobe :diabelek:

robdol
19-04-2015, 10:34
Jeśli cię urazilem nie taki był mój zamiar.
Licznik po odpięciu aku się zeruje ,wskazania dziennego przebiegu, wszyscy tak mają. Jeśli u ciebie jest inaczej to raczej nie jest dobrze

tomaliusz
19-04-2015, 10:47
Właśnie podpiąłem aku, był odłączony całą noc (jakieś 16 godz.).
Licznik dzienny ani komp pokładowy się nie zresetował!!!
Tylko tak jak wcześniej, zegarek i radio się przestawiło.
Nadmieniam że auto jest w 100% sprawne, nie wykazuje żadnych błędów i chodzi jak zegarek :razz:
Focus od nowości w rodzinie i nie ma żadnych alarmów ani innych dodatkowych źródeł zasilania.
Pozdrawiam

Mooomin
19-04-2015, 13:11
No to musisz mieć jakieś podtrzymanie, cudów nie ma.

tomaliusz
19-04-2015, 15:19
A może to podtrzymanie jest podpięte razem do głównego licznika km. (przebiegu auta)?
Jeśli wszystkim się kasuje a mnie nie to dziwne :roll:

Kaju88
19-04-2015, 15:56
Przecież wszystkie urządzenia elektroniczne posiadają kondensatory w swoich obwodach na płytkach, prosty przykład, wyłaczacie czasem telewizor od prądu? I co, przez jakis czas swieci się kontrolka? Ale przecież jak ktoś napisał "w focusie nie ma innej baterii niż akumulator", a co w telewizorze jest? Nie ma. Wzróćcie uwagę na licznik czy komputer pokładowy jako urządzenie elektroniczne, a nie jako część samochodu. Ile taki mały układzik scalony w postaci pamięci potrzebuje prądu żeby tą pamięć podtrzymać? Tak naprawdę grosze, dlatego właśnie chcąc zresetować w/w ustawienia musimy odłączyć aku na jakiś czas a nie np na sekunde, a teoria tłumaczy zachowanie urządzeń opisane przez autora

fred33
19-04-2015, 16:43
Dokładnie tak jak Kaju napisał, większość urządzeń posiada kondensator na podtrzymanie tzw "pamięci" ustawień , na jak długo ?? zalezy od pojemności uzytego kondensatora , moze to byc 15 min , 4 godziny albo nawet tydzień

wielkikack49
19-04-2015, 17:10
Dla zachowania danych po odłączeniu zasilania używa się pamięci nieulotnej. Żadne kondensatory nie są potrzebne. Najprostszy przykład to karta pamięci albo pendrive.

romek07
19-04-2015, 18:24
W moim Focusie 1.6 Mk1 FL wszystko kasuje się po kilku minutach po odłączeniu akumulatora.

Pragnę zauważyć że kolega ma MK2 2.0TDCI może tam jest to inaczej rozwiązane i nie wszystko się kasuje po odłączeniu akumulatora. :one:

Niech wypowiedzą się posiadacze MK2 i najlepiej z motorem 2.0 TDCI

Może zastosowano w nich pamięć nieulotną.

slawek-kali
19-04-2015, 18:29
Ale w czym problem? NIe skasuje sie nic co ma wplyw na prace silnika.
Tak zwany pikus :D

moons
19-04-2015, 19:04
Kondensatory kondensatorami, ale jakiej musiałby być pojemności żeby podtrzymać licznik i komputer 16 godzin???? Ile razy i ile liczników nie odłączałem w FFI licznik przebiegu dziennego kasował się natychmiast po odłączeniu. Odłącz wtyczkę od licznika, to tylko trzy wkręty od ramki i cztery żeby wykręcić licznik. Ewentualnie jak masz tyle prądu w aucie to przekręć kluczyk na odłączonym akumulatorze. Nie chce mi się wierzyć że Twój Focus jest jakiś szczególny w tym temacie. Problem to żaden nie jest, a raczej zwykła ciekawość dlaczego tak się dzieje i dlaczego akurat te dwa urządzenia skoro nie mają wspólnego zasilania.
Pozdrawiam

romek07
19-04-2015, 21:54
Ale w czym problem? NIe skasuje sie nic co ma wplyw na prace
silnika.

Kolega chciałby sobie zresetować np PCM np błedyDTC lub ustawienia adaptacyjne bez kabla diagnostycznego poprzez odłączenie akumulatora a tu figa z makiem :P

małolat97
19-04-2015, 23:41
Wydaje mi się, iż jedynka nie ma zabezpieczeń na silniku pokładowym.

tomaliusz
20-04-2015, 10:26
Uporządkujmy troszeczkę bo nie wszyscy czytają ze zrozumieniem i bez nerwów proszę :razz:
W moim Focusie 1.6 Mk1 FL wszystko kasuje się po kilku minutach po odłączeniu akumulatora.

Pragnę zauważyć że kolega ma MK2 2.0TDCI może tam jest to inaczej rozwiązane i nie wszystko się kasuje po odłączeniu akumulatora. :one:

Jak pisałem wcześniej, sytuacja dotyczy focusa MK1 2002r. 1.6 ZETEC! a nie tego opisanego na avatarze :P
Odłączone aku było 16 godzin.
Kolega chciałby sobie zresetować np PCM np błedyDTC lub ustawienia adaptacyjne bez kabla diagnostycznego poprzez odłączenie akumulatora a tu figa z makiem :P
Mam kabel i program diagnostyczny Forscan i bez problemu mogę sobie skasować błędy DTC :619:
Temat wyszedł po wymianie sondy lambda bo właśnie wyskoczył błąd grzałki sondy, teraz jest miód malina a licznik dzienny i komp pokładowy się nie skasował mimo odłączonego akumulatora i dlatego te pytania :roll:
A tak jak już w temacie, to czy przypadkiem reset DTC automatycznie nie resetuje PCM i ustawienia adaptacyjne?
Dla zachowania danych po odłączeniu zasilania używa się pamięci nieulotnej. Żadne kondensatory nie są potrzebne. Najprostszy przykład to karta pamięci albo pendrive.
I to może być klucz ale nie jest :619:
Mogę zresetować licznik dzienny i komp pokładowy wyciągając bezpiecznik :diabelek:
jak i odłączając wtyczkę, tak jak moons napisał :razz:
Muszę pogadać z bratem, może nie pamięta że może miał od nowości jakiś alarm (jakaś podtrzymka), trochę czasu już minęło a samochodów trochę miał :one:

moons
20-04-2015, 16:49
A tak jak już w temacie, to czy przypadkiem reset DTC automatycznie nie resetuje PCM i ustawienia adaptacyjne?

Nie, reset błędów to reset błędów, a reset PCM to reset PCM to dwie rożne rzeczy.

Mogę zresetować licznik dzienny i komp pokładowy wyciągając bezpiecznik jak i odłączając wtyczkę, tak jak moons napisał Muszę pogadać z bratem, może nie pamięta że może miał od nowości jakiś alarm (jakaś podtrzymka), trochę czasu już minęło a samochodów trochę miał

I było się tak denerwować? Na 100% masz coś nie fabrycznego, tylko ciekawe co to za bateria że tyle lat trzyma i to jeszcze tak długo.
Pozdrawiam

tomaliusz
20-04-2015, 17:32
OK, dziękuje za odpowiedzi :one:
Pewnie jest jakieś ustrojstwo zainstalowane, innej opcji nie ma bo przecież kasuje się przez wyjęcie bezpiecznika :P
Jeszcze jedno pytanko natomiast tego resetu PCM.
Czy jak odłączyłem aku i nie zresetował się komp pokładowy to czy PCM tak?
Nie ukrywam że po wymianie sondy chciałem zrobić reset kompa a nie tylko skasować błąd. Może dla pewności wyjąć ten bezpiecznik?
Pozdrawiam

moons
20-04-2015, 18:17
Komputer pokładowy nie ma nic wspólnego z PCM. Inna sprawa co tak naprawdę jeszcze ta tajemnicza bateria w Twoim aucie zasila. Może np PCM i Twoje odłączanie akumulatora nic nie daje, więc żadnego resetu PCM też nie zrobiłeś. Akurat tego za dobrze nie widać, jedyne co to auto po resecie PCM i ponownym podłączeniu akumulatora przez pewien czas "uczy się" na nowo czujników przy silniku i może podczas pierwszych kilkunastu kilometrów zachowywać się trochę inaczej ale wcale tak nie musi i po resecie tez może od razu jechać jak po sznurku.
Pozdrawiam

tomaliusz
20-04-2015, 18:31
No właśnie nie wiem czy reset się udał bo auto zachowywało się normalnie, jechało jak po sznurku.
A może którymś bezpiecznikiem można zresetować komputer?

wielkikack49
20-04-2015, 18:46
Może tak jak ktoś wyżej wspominał - akumulator w alarmie podtrzymuje ustawienia. Może.
Myślę, że po odłączeniu akumulatora pomiar napięcia na klemach coś wyjaśni.
Przed Focusem jeździłem Hondą Civicem. Odłączenie akumulatora skutkowało tam resetem PCM, ponowne uruchomienie aparatury wymagało grzania silnika do drugiego załączenia wentylatora chłodnicy (fabryczne zalecenie). Bez tego fura kilka dni jeździła "po swojemu" aż się nauczyła wszelkich ustawień. Dla uniknięcia takiej zabawy - akumulator miałem kiepski i często ładowany a rozgrzanie w zimie silnika trwało godzinę, stosowałem wynalazek. Coś jak Powerpack, 12- woltowy akumulatorek podłączany do gniazda zapalniczki. Wyjęcie akumulatora nie kasowało żadnych ustawień.

tomaliusz
20-04-2015, 18:59
W dodatkowej skrzynce bezpieczników (w przedziale silnika) oznaczony bezpiecznik nr. 9 (20A) i nr. 20 (10A) opisane są w instrukcji jako - układ sterowania pracą silnikiem, może one resetują ustawienia kompa?

moons
20-04-2015, 19:07
bo auto zachowywało się normalnie, jechało jak po sznurku.

To wcale nie oznacza że się nie udał, mój też po odłączeniu akumulatora zachowuje się zupełnie normalnie. Skoro nie masz już żadnych błędów DTC to o co cho?? Olej to. znajdź sobie te tajemnicze źródło zasilania żebyś na przyszłość wiedział co masz w aucie i jak jest podłączone a resztą nie ma się co przejmować.
Pozdrawiam

tomaliusz
20-04-2015, 19:19
Masz rację, jak dobrze chodzi to trzeba to olać :one:
Jak zrobi się cieplej to rozkminie to tajemnicze źródło zasilania :roll:
A ja już tak mam że jak czegoś nie wiem to mnie to strasznie irytuje :diabelek:
Dzięki za poświęcony czas i pomoc.
moons http://www.czwarty-wymiar.pl/images/smiles/drinks.gif

piotr7
05-08-2016, 13:14
Witam,
Trochę odkopię temat: Focus MK1 po lifcie (koniec 2004) 1,8 TDCI.
Wyskoczył mi błąd (migająca kontrolkai świec), potem odłączałem akumulator do ładowania - czy jak pojadę na komputer to mi odczytaja co to był za błąd?
P.

Mooomin
05-08-2016, 13:57
Raczej nie, bo go wykasowałeś odłączeniem akumulatora. Musisz poczekać aż się pojawi ponownie.

dimiC
06-08-2016, 18:30
Masz rację, jak dobrze chodzi to trzeba to olać :one:
Jak zrobi się cieplej to rozkminie to tajemnicze źródło zasilania :roll:
A ja już tak mam że jak czegoś nie wiem to mnie to strasznie irytuje :diabelek:
Dzięki za poświęcony czas i pomoc.
moons http://www.czwarty-wymiar.pl/images/smiles/drinks.gif


Może niepotrzebnie odkopuję temat, ale kilka godzin temu odłączyłem akumulator, teraz ponownie podłączyłem, bo chciałem zrobić adaptację (czyszczenie krokowego było). Wsiadłem do auta, radio i zegarek zresetowane, a licznik nie :) Nie mam pojęcia dlaczego tak się stało, bo po 5 godzinach licznik również powinien być zresetowany. Doszedłeś już o co chodzi z tym resetem?

boro_1
08-11-2016, 17:17
To i ja sie podepne bo też nie moge zresetować kompa bo mi świruje i pokazuje spalanie w przedziale 20-30 litrów średniego. Po odłaczeniu aku wyje alarm :) wiec go wyłączyłem kluczykiem ale po godzinie odłaczenia dalej to samo tzn dzienny licznik sie nie zeresetował i spalanie średnie też nie.
Ma ktoś jeszcze jakieś pomysły na ten reset bądź co może tak podtrzymywać prąd?

Kasia Kuga
09-02-2017, 21:38
Cześć, mam problem. W dniu dzisiejszym miałam wymieniany alternator oraz pasek. Od wczoraj Kuga stała u mechanika z odłączonym akumulatorem. Po odebraniu auta od mechanika okazało się, że komputer został zresetowany i wszystko oszalało. Nie otwierają się szyby, a przyciski od otwierania szyb przestawiają mi lusterka. Centralny zamek - cały czas słychać dźwięk ryglowania drzwi podczas jazdy, a także jak wyłączę silnik. Radio chyb ok bo wpisałam kod. Pomocy!!